سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
صادق خرازی معاون ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع در دوران دفاع مقدس در یادداشتی با انتقاد شدید از اهانت نعیمه اشراقی به خانواده ای شهدا خواستار نظارت جدی موسسه تنظیم و نشر آثار امام به رفتار و سکنات اعضای بیت امام شد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از مهر صادق خرازی معاون ستاد تبلیغات جنگ شورای عالی دفاع در دوران دفاع مقدس در یادداشتی با انتقاد شدید از اهانت نعیمه اشراقی به خانواده ای شهدا خواستار نظارت جدی موسسه تنظیم و نشر آثار امام به رفتار و سکنات اعضای بیت امام شد. 

متن کامل این یادداشت که در صفحه شخصی وی درج شده به این شرح است؛ 

بنام خدای شهیدان 
هم حال جسمی من بهم ریخته و هم حال روحی ام !
 
جمعی از فرزندان شهیدان که پدران ایشان یاران ودوستان هم سنگر دوران دفاع مقدس بودند و گهگاه من را نیز عمو خطاب می کنند طی دو روز گذشته با من تماس گرفتند و خشم و دلخوری خود را از اهانت خانم نعیمه اشراقی بیان می کردند . برخی بخاطر نسبت خانوادگی و برخی بخاطر ارتباطاتم، با من تماس می گرفتند و به شدت از اهانت به ناموس شهیدان که ناموس ملت بزرگ ایران هستند، گلایه می کردند. 
 
من نمی فهمم که چرا عده ایی اینگونه بی پروا برای محبوبیت خویش و مقبولیت خود، حضرت امام را له میکنند و خانواده شهدا را به استهزاء می کشند.
 
 فرزند یکی از شهیدان والا تبار این سرزمین می گفت اگر یکی از مردم عادی و یا حتی یکی از همین خانواده شهدا به امام و شهداء اهانت می کرد حتما چند سالی برایش حبس می بریدند ، من اگر چه علاقه ای به حبس و زندان برای هیچ فردی با هر نظر ودیدگاهی ندارم ، ولی معتقدم نبایست به صرف بستگی به حضرت امام از روی امام عبور کنند و مرکز نشر و حفظ اثار امام بجای آنکه دیده بان مردم باشد بایست دیده بان خود اعضای بیت باشد که با نام حضرت امام ره برای خود مشروعیت و با حرف های بی منطق و شبه روشنفکری، برای خود محبوبیت خلق کنند .
 
این مرکز بایست نخست نسبت به خودی ها و رفتار وسکناتشان حساسیت نشان دهد و بعد به گروه های سیاسی !
 
این اتفاق خیانت به امام (ره) جنایت علیه شهیدان و نامردی به بزرگ مردی است که همه مشروعیت احترام اعضای بیت معظم له ، از آن اوست .
 
دوستان چرا هشت سال گرفتار شبه انقلابیون و شبه اصول گرایانی شدیم که فقط شعار دادند و رفتند ، هیچ می دانیم بی تفاوتی مان در دوران اصلاحات به ارزش ها و اصول امام باعث شد تا بدخواهان و فرصت طلبان از اصلاحات سوء استفاده کنند؟
 
امیدوارم با یک معذرت خواهی خشک وخالی نخواهند این کثافت کاری را ماست مالی کنند ، و بزرگان بیت حضرت امام رضوان الله علیه موضع منطقی وجدی بگیرند .





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
زمانی که حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه با سخنانی عجیب از سانسور و القائات صدا و سیما صحبت می کرد در جلسه ای نشسته بود که سخنرانها و متن سخنرانی آنها توسط اطرافیان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گزینشی و با با شدیدترین تدابیر سانسوری انتخاب شده بودند.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از مرصاد، جریانهای تندرو اصلاح طلبی و رسانه های آنها بارها به دلیل سانسور و القائات نادرست مورد سوال از سوی مخاطبان خود بوده اند.

علاوه بر سانسور و القاء از سوی این جریان ها فشارها و تحمیل نظر نیز در گروها و احزاب افراطی اصلاح طلب همواره برای برخی از اعضا و نزدیکان آنها نیز دردسر ساز بوده است. یکی از نزدیک ترین نمونه های آن نیز فشار ها و درد سر هایی بود که جریانات اصلاحطلب برای خانم راستگو در جریان رای ندادن به فرزند همین آقای هاشمی در جریان انتخاب شهردار تهران به وجود آوردند.

فشارهایی که از اخراج راستگو از حزب تا تهدید و ارعاب قابل ذکر و یادآوری است.

حال آقای هاشمی رفسنجانی شانه به شانه همین افراد با فراموش کردن رفتارهای دیکتاتور منشانه آنها از القائات و سانسور در صدا و سیما انتقاد می کند و مردم را مخاطبانی می خواند که تحت تأثر این روش نیستند.

k (17) [1600x1200]

گاف جالب ویلاگ یکی از کسانی که خود را از اعضای ستاد استقبال از هاشمی رفسنجانی در کرمانشاه معرفی می کرد نکات جالبی از سانسور و گزینش افراطی در همین نشست های نیم بند تدارک دیده برای حجت الاسلام هاشمی را نمایان کرد.

م.چ با درج مطلبی در وبلاگ خود لو داد که حتی متون سخنرانی میهمانان نیز در دیدار های هاشمی گزینش شده و با سانسور اعضای ستاد استقبال همراه بوده است.

گرچه پیشتر نیز اعلام شده بود که گزینش و سانسور در دیدارهای هاشمی رفسنجانی  بسیار چشمگیر بوده است اما این موضوع چیزی فراتر از سانسور است که یکی از ریش سفیدان اقوام بزرگ در استان کرمانشاه باید سخنانش را با گروهی موسوم به ستاد استقبال از هاشمی هماهنگ کند و اگر خارج از چارچوب از پیش تعیین شده صحبتی داشته باشد حتی بعد از مراسم نیز با اعتراض شدید روبه رو می شود.

م.چ در وبلاگش آورده است:

" درجریان دیدار جمعی از سران عشایر و ایلات استان کرمانشاه با آیت الله هاشمی رفسنجانی در بعد از ظهر روز سه شنبه آقای عزالدین الماسی از سران ایل کلهر به دفاع از عملکرد آقای دمیاد استاندار محترم کرمانشاه پرداخت و وی را یکی از علاقمندان آیت الله هاشمی توصیف کرد.

بعد از پایان مراسم سخنان وی مورد اعتراض اعضای ستاد استقبال از آیت الله هاشمی قرار گرفت و به وی گفتند: در متن اولیه صحبتهایی که قرار بوده شما بیان کنید بحث دفاع از آقای استاندار نبوده و احتمالا بعدا به آن اضافه شده است"

mersad

در این نوشته صراحتا کنترل، گزینش و سانسور متن سخنرانی مدعوین بیان شده است

حال حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی باید توضیح بدهد که در یک محفل چند ده نفره آن هم نه از عامه مردم بلکه در جمع چند نفر از کسانی که از آنها به عنوان بزرگان درخواست و خواهش شده که در این جلسه حضور داشته باشند چگونه اطرافیان ایشان اجازه اظهار نظر نمی دهند و در صدد سانسور سخنان مدعوین بر می آیند؟

چطور ممکن است وقتی چنین اتفاقی برا حاضرین می افتد بتوانیم برای خود آنها از سانسور و القا گلایه کنیم؟

اگر همین افراد نه صدا و سیمای ملی جمهوری اسلامی ایران که یک شبکه و یا خبرگزاری محلی را در اختیار داشته باشند چه بر سر حق مخاطب خواهد آمد؟ این افراد چطور می توانند از سانسور و تحریف گلایه کنند؟

به هر حال به نظر می رسد همین تناقض ها و عدم تطابق گفتار با عمل فعلی و گذشته آقای هاشمی یکی از مهمترین دلایلی است که می توان گفت سفر آقای هاشمی را با عدم استقبال مردم و به عبارت بهتر شکست مواجه کرد.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
فرمانده کل سپاه پاسداران مطرح کرد
فرمانده کل سپاه گفت: امسال گروه‌های تروریستی 11 عملیات مختلف از جمله انتحاری را در جنوب شرق کشور در نظر داشتند که با مجاهدت‌های پاسداران خنثی شده است.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر:  سردار سرلشگر عزیز جعفری، ظهر امروز در مراسم چهارمین سالگرد شهدای وحدت در مشهد مقدس با بیان اینکه همه عزت، عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست تا ایران اسلامی امن و سربلند باقی بماند، اظهار کرد: ایران به برکت خون شهدا و با محوریت اسلام به ابرقدرت جهانی متکی به معنویت تبدیل شده و در برابر قدرت‌های مادی جهان ایستاده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ظرف گسترش انقلاب اسلامی در جهان است و در مقابل همه دنیای استکبار ایستادگی می‌کند و با اعتقادی راسخ این راه الهی را طی می‌کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در سال 1387 مأموریت تأمین امنیت جنوب شرق کشور از طرف شورای عالی امنیت ملی به سپاه واگذار و مصوب شد سپاه امنیت را به صورت ریشه‌ای و به شکل پایدار و مردمی برقرار کند که این کار مأموریتی بسیار سنگین و خطرناک بود.

وی افزود: در سال 1386 و 1387 که سرمایه‌گذاری‌های زیادی توسط استکبار جهانی در جنوب شرق کشور انجام گرفت، ناامنی‌ها افزایش پیدا کرد که این موضوع برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نبود.

جعفری اضافه کرد: استراتژی نظامی سپاه پاسداران این بود که در منطقه جنوب شرق کشور مردم را در موضوع امنیت شریک کند و در این موضوع خیلی‌‌ها مخالف بوده و می‌گفتند این کار موفق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: بنده به دنبال فرمانده‌ای لایق، شجاع و مردمی بودم تا این مأموریت را به طور احسن انجام دهد که شهید شوشتری داوطلبانه آماده این مسئولیت شد و اجازه خواست تا این مأموریت را انجام دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در نخستین جلسه با وی موضوع امنیتی کردن فضا مطرح شد و به طور کلی تصمیم گرفته شد از اقدامات صرفاً نظامی چشم‌پوشی کنیم. شهید شوشتری به بهترین نحو با حضور در میان مردم و طوایف منطقه و برقراری ارتباط صمیمی بسیار موفق بود.

وی افزود: شهید شوشتری بیشترین فعالیتش را در منطقه بر مسائل فرهنگی و اقتصادی و محرومیت زدایی گذاشته بود و به درستی تشخیص داده بود که ریشه ناامنی‌های منطقه در این مسائل است.

جعفری خاطرنشان کرد: امروز بعد از چهار سال و نیم از شهادت شهدای وحدت، شاهد امنیتی بی‌نظیر در جنوب شرق کشور هستیم؛ وقتی مدیران و رزمندگان با اخلاص و تقوا برای رضای خدا عزم مجاهدت می‌کنند خداوند متعال راه‌های بهتر جنگیدن را به آنها نشان می‌دهد.

وی افزود: فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی و روحیه استقامت در برابر نظام سلطه تقریباً به همه مردم ایران عطا شده است و مردم ایران اسلامی به برکت خون شهدا پرچمدار انقلاب اسلامی در جهان هستند.

جعفری گفت: امسال گروه‌های تروریستی و دست‌پرورده نظام سلطه 11 عملیات مختلف از جمله انتحاری را در جنوب شرق کشور در نظر داشتند که با مجاهدت‌های پاسداران خنثی شده است.

وی اضافه کرد: اگر این گروه‌های دست‌نشانده در مقابل آمریکا بایستند در قلب آمریکا می‌توانند عملیات‌های انتحاری و وحشیانه خود را اجرا کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در حال حاضر آمریکا حتی زبانی جرأت تهدید نظامی ایران را ندارد و جای تأسف است که برخی‌ها قدر این عظمت و نعمت را نمی‌دانند و فراموش کرده‌اند همه توطئه‌ها از جمله جنگ، 8 سال دفاع مقدس، فتنه 88 و فشارهای اقتصادی زیر سر آمریکاست تا مردم ایران تسلیم‌ شوند.

وی تصریح کرد: عده‌ای خودشان را انقلابی و نزدیک به امام خمینی(ره) می‌دانند و نقل‌ قول‌هایی از ایشان بیان می‌کنند؛ در حالی که امام آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامیدند و اگر زنده و در قید حیات بودند، روحیه ضد استعماری و ضد استکباری را بیش از گذشته داشتند.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری بمناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم، رهبر معظم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند.
آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی بمناسبت فرا رسیدن اعیاد قربان و غدیر، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک هزار و 241 نفر از محکومانی را که در کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده اند، ارائه کرد که این پیشنهاد مورد موافقت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
بنابر اعلام مقامات ارشد دولتی، حذف یارانه نقدی اقشار مرفه تا پایان سال قطعی شده است. این در حالی است که روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از لزوم تداوم پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار سخن گفته بود. یارانه‌ای که واریزهای دیرهنگام آن، صدای مردمی را که برای زندگی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند درآورده است.

به گزارش علمدار بصیر: کسری بودجه هنگفت دولت که موجب توقف پروژه‌های عمرانی شده به تدریج در حال سرایت به یارانه نقدی است. آنطور که مسئولان ارشد دولتی همچون معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور و رئیس‌کل بانک مرکزی طی هفته‌های اخیر گفته‌اند، دولت برای تداوم پرداخت یارانه نقدی 45 هزار تومانی به 75 میلیون ایرانی، با مشکل اساسی مواجه است و به‌تازگی تأخیر در پرداخت‌ها هم به این مشکل افزوده شده است، تأخیری که صدای مردمی را که با امید به تدابیر اقتصادی دولت برای زندگی خود برنامه‌ریزی کرده‌اند درآورده است و البته دولت هم خوب می‌داند چطور از بهانه تحریم‌ها برای توجیه مدیریت ضعیف پرداخت یارانه‌ها استفاده کند.

هم‌اکنون ماهانه حدود 3500 میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی می‌شود که به گفته دولتی‌ها، هزار میلیارد تومان آن به علت کسری درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها از از سایر منابع درآمدی دولت تعیین می‌شود. دولت احمدی‌نژاد این کسری بودجه را از طرقی همچون برداشت از بودجه عمرانی و استقراض از بانک مرکزی (چاپ پول بدون پشتوانه) تامین می‌کرد که تبعات تورمی شدیدی به دنبال داشته است.

اما دولت یازدهم از آنجا که نسبت به رویکرد دولت دهم، معترض است و نمی‌خواهد همان روند را طی کند، دو راه در پیش دارد. گزینه اول این است که طبق قانون بودجه امسال، اقدام به افزایش مجدد قیمت حامل‌های انرژی کند که مشخص است به علت سطح بالای تورم فعلی، این گزینه انتخاب نخواهد شد.

بنابراین گزینه دوم باقی می‌ماند که حذف یارانه اقشار پردرآمد است که این گزینه هم مشکلات اجرایی همچون نحوه شناسایی دهک‌های مرفه و تبعات اجتماعی به دنبال دارد. با این حال دولت یازدهم همانطور که مقامات ارشد آن طی روزهای اخیر بارها گفته‌اند قصد دارد این گزینه را اجرایی کند.

در آخرین مورد، رئیس کل بانک مرکزی از توافق دولت و مجلس برای حذف یارانه ثروتمندان تا پایان سال خبر داده است.

اجماع دولت یازدهم بر حذف یارانه اقشار مرفه در حالی است که حسن روحانی در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری مواضع دیگری داشت. او بر تداوم پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار تاکید داشت و می‌گفت: «امروز مردم زندگی خود را با پول یارانه تنظیم کرده‌اند و این بخش باید ادامه پیدا کند ولی در کنار آن باید کارهای دیگری هم انجام شود.»

روحانی حتی وعده پرداخت یارانه کالایی در کنار یارانه 45 هزار تومانی هم داده بود: «در دولت تدبیر و امید همراه با یارانه‌های نقدی، یارانه‌های کالایی نیز داده می‌شود تا اقشار ضعیف دیگر دغدغه معیشتی نداشته باشند؛ چرا که اساس اقتصاد دولت من آرامش به مردم و از بین بردن نگرانی است.»

با این حال، تاکنون که خبری از برنامه دولت برای یارانه کالایی نیست و یارانه نقدی هم قرار است که دیگر به همه ایرانیان پرداخت نشود. باید منتظر ماند و دید هفته‌های آینده، چه سرنوشتی را برای یارانه‌های مردم رقم می‌زند.

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
برادر دو شهید خوزستانی از نعیمه اشراقی خواست تا به خاطر توهینی که به شهدای والامقام کرده است از ملت ایران عذرخواهی کند.

به گزارش علمدار بصیر: اسفندیار صالحی‌پور اظهار کرد: از نعیمه اشراقی می‌خواهم تا به خاطر توهینی که در یک شبکه اجتماعی به ساحت شهدای والامقام کرده است از خانواده‌های شهدا و ملت ایران عذرخواهی کند و پوزش بطلبد.

وی افزود:‌‌ همان طور که امام راحل گفته‌اند که ما هرچه داریم از شهدا و مجاهدت‌های خانواده‌های شهدا داریم متقابلا عزت و آبروی کشور ایران نیز از مجاهدت‌های امام خمینی (ره) است.

برادر سردار شهید اسفندیار صالحی‌پور در ادامه تصریح کرد: ما خانواده‌های شهدا پاسدار انقلاب اسلامی و آبروی امام خمینی (ره) هستیم حتی اگر یکی از اعضای خانواده ایشان بخواهد با رفتار و کردارش خط و مشی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرد.

این جوان مسجدسلیمانی با بیان اینکه حرکت و سخنان نعیمه اشراقی محکوم است تاکید کرد: وی اخیرا مصاحبه‌هایی انجام می‌دهد و سخنانی بیان می‌کند که خلاف عرف جامعه است.

برادر شهید مهران صالحی‌پور گفت: خانم اشراقی باید قبل از اینکه حرفی را بزند و یا مصاحبه‌ای انجام دهد فکر کند زیرا وی منصوب به امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه نعیمه اشراقی به خاطر انتصاب به حضرت امام (ره) در جامعه شناخته شده است خاطرنشان کرد: چهره امام راحل (ره) با حرف‌ها و سخنان خانم اشراقی مخدوش نمی‌شود بلکه آبرویی که وی از انتصاب به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به دست آورده است از بین می‌رود.

صالحی‌پور متذکر شد: خانم اشراقی با سخنانی که بر زبان می‌آورد خود را در جامعه منفور می‌کند پس باید به خاطر توهینی که در یک شبکه اجتماعی به ساحت شهدای والامقام کرده است از خانواده‌های شهدا و ملت ایران عذرخواهی کند.

فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
فرمانده نیروی زمینی عراق از خنثی شدن طرح تروریستی علیه حرم امامین عسکریین در سامرا خبر داد.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر به نقل از پایگاه خبری پانوراما الشرق الاوسط، ارتشبد ستاد علی غیدان فرمانده نیروهای زمینی عراق اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در روزهای اخیر موفق شده‌اند یک طرح تروریستی برای هدف قرار دادن حرم امامین عسکریین در سامرا را ناکام بگذارند.

وی تاکید کرد که نیروهای نظامی عراق عملیات خود را در منطقه الجزیره متمرکز کرده‌اند، چرا که این منطقه محل اتصال مرزهای سوریه با داخل عراق است.

نیروهای امنیتی عراق چند روز پیش نیز 10 مخفیگاه گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در استان‌های صلاح الدین و نینوا، با اجرای عملیاتی گسترده منهدم و 176 عضو این گروه تروریستی را بازداشت کردند.

نیروهای عراق دراین عملیات، یک کارگاه ساخت بسته‌های انفجاری را منهدم و یک انبار حاوی بمب‌های مغناطیسی و مقادیر زیادی ماده منفجره سی-4 را توقیف کردند. ارتش عراق در این عملیات بالگردها و کماندوهای خود را در مناطق مرزی با سوریه بکار گرفت.

محافل سیاسی در کشورهای مختلف و منابع مطبوعاتی بر اساس اسناد و اطلاعات موثق اعلام کرده اند که عربستان و ترکیه در وقوع انفجارهای تروریستی اخیر در شهرهای عراق دخالت دارند. به گونه‌ای که این دو کشور اقدام به جذب تروریست و آموزش آنان در پادگان‌های ویژه و سپس اعزامشان به عراق برای انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان، نیروهای ارتش و امنیتی می‌کنند و این اقدامات با هدف تقسیم عراق که نقش موثری در صحنه منطقه‌ای دارد، صورت می‌گیرد.

فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی چنانچه احساس کند طرف‌های قدرتمند رفتار دوگانه و غیرموجهی دارند در زمینه حجم و تنوع فعالیت‌های هسته‌ای مقررات لازم را مصوب خواهد کرد.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر به نقل از فارس: علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس، با بیان اینکه امروز اماکن اسلامی از دو جهت مورد هجوم قرار گرفته اظهار داشت: یک- جریان افراطی و تکفیری که تمام تلاش‌شان ایجاد فتنه و درگیری بین مسلمانان و از بین بردن اماکن مقدس اسلامی و اولیای دین است چه در نجف و کربلا و کاظمین و سامرا و چه در سوریه و هر روز شاهد اقدامات تروریستی آنان نسبت به مسلمانان و این اماکن مقدس هستیم.

وی افزود: جریان دیگر اقدام زشت و توهین آمیز رژیم صهیونیستی در تخریب بنای مسجدالاقصی و ساختن کنیسه در درون این قبله مسلمانان است. این عمل جریحه‌دار کردن عواطف همه مسلمانان را در پی دارد این تحقیر قبله مسلمانان است. ظاهرا رژیم بدکاری صهیونیستی در شرایط درهم و برهم منطقه فرصت را غنیمت شمرده و دست به چنین اقدام پلیدی زده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم جریان تکفیری که بزرگترین ضربه را در این عصر وحدت امت اسلامی وارد کرده و هم جریان صهیونیستی از حادثه انهدام مرقد امام حسین (ع) در زمان امام هادی توسط متوکل درکی ندارد که اینگونه اقدامات نه تنها علائق عاطفی مسلمانان را کاهش نمی‌دهد بلکه آتش عشق آنها را شعله‌ورتر می‌سازد و آنها را مصمم‌تر در حفظ این میراث گرانقدر می‌کند و پاسخ این گونه اقدامات موذیانه وکثیف را به موقع خواهند داد.

لاریجانی اضافه کرد: سازمان کنفرانس اسلامی بین‌المجالس اسلامی و کشورهای اسلامی باید نسبت به اینگونه تحرکات رژیم صهیونیستی واکنش جدی داشته و از وزارت خارجه می‌خواهیم تا موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه یکی از اصول زندگی انسان مسئله اعتماد کردن و اعتماد نکردن است، اظهار داشت: اینکه در چه حالی و در چه جایی و چه شرایطی انسان باید اعتماد کند و در چه جاهایی اعتماد کردن عقلایی نیست، بحث بسیار مهمی است چرا که با زندگی فردی و اجتماعی همگان مرتبط است. امام هادی (ع) در روایتی می‌فرمایند اگر دیدید که در روزگار شما عدالت بیش از ستم است در چنین جامعه‌ای باید حسن نیت و حسن ظن داشته باشید. مگر آنکه خلاف آن ظاهر شود اما اگر دیدید که در روزگار شما ستم بیش از عدالت است، باید سوءظن داشته باشید. مگر آنکه خلافش ظاهر شود. در معیار امام اعتماد داشتن مربوط به قلمرو بحث است و به تعبیر فلاسفه باید دید به چه عالمی مربوط می‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در مراودات سیاسی اغلب مشاهده شده که دوستان انقلاب به گفتار و کردار یکدیگر با سوءظن می‌نگرند این حالت در چند سال گذشته در بین اصولگرایان نیز شایع بود. این رفتار با معیار امام هادی سازگار نیست. در قلمرو جامعه دوستداران انقلاب ستم وبی‌عدالتی معنا ندارد و لذا باید حسن نیت جایگزین بی‌عدالتی شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد:‌از سوی دیگر در مباحث دیپلماتیک مخصوصا در بحث هسته‌ای بارها شنیده شده که گفته می‌شود باید مذاکرات به اعتماد سازی منجر شود چون اعتماد بین طرفین وجود ندارد. با معیار امام هادی در این امر هم دقت لازم صورت نگرفته جهان امروز در صحنه بین‌المللی بدون تردید دچار انواع بی‌عدالتی‌هاست که نمونه کوچک آن را در رفتار دوگانه قدرتمندان در مسئله هسته‌ای ایران را مشاهده می‌کنیم. مظالم آمریکا و استکبار نسبت به ملت ایران و ملل مسلمان در راه‌اندازی جنگ‌ها ظلم به فلسطینی‌ها، غارت اموال مسلمانان و تحمیل دیکتاتورهای وابسته بسیار زیاد و متنوع است. معیار امام هادی بیانگر این است که در چنین قلمرو غیرعادلانه‌ای باید با سوءظن به تعامل دیپلماتیک آنان نگریست و در این فضا جایی برای اعتماد کردن نیست.

وی افزود: فعل سیاسی اعتماد به این قدرت‌ها در چنین فضایی فعلی غیرعقلانی نیست. کما اینکه بارها نتیجه قول‌های دروغین آنها دیده شد لازمه توفیق در این مسیر صرفا رعایت ضوابط عام بین‌المللی است.

لاریجانی تاکید کرد: ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و NPT را پذیرفته است. NPT مقررات بین‌المللی برای همه کشورها در مسئله هسته‌ای است بنا نیست برای ایران مقررات خاص تدوین شود لذا رعایت این ضوابط می‌تواند معیار گفت‌وگوها باشد. علی ایحال در این شرایط هم مذاکره کنندگان ایرانی باید توجه تام داشته باشند و هم مجلس شورای اسلامی چنانچه احساس کند طرف‌های قدرتمند رفتار دوگانه و غیرموجهی دارند در زمینه حجم و تنوع فعالیت‌های هسته‌ای مقررات لازم را مصوب خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به خاطر می‌آوریم که در دوره اصلاحات و دوم خرداد عده‌ای تلاش کردند با ارائه ناقص و ظاهری تفکر مدرن میدان را برای تاخت و تاز به ارزش‌های اسلامی و انقلابی باز کنند و گاه با تمسخر نسبت به مقدسات انقلابی در رسانه‌ها مطالبی را درج کنند که همین امر موجب درگیری‌ها و سایش نیروها شد. 

وی ادامه داد: در دوره 8 ساله گذشته که متاسفانه به ریش اصولگرایان گره خورد، نیز عده‌ای با طرح افکاری خام نظیر مکتب ایرانی و گذر از دین نوع تفکر ناشیانه ناسیونالیستی را در رسانه‌ها مطرح کردند که موجب کشمکش نیروهای مومن و انقلابی شد.

لاریجانی اضافه کرد: امروز هم مجددا حرف‌هایی شنیده می‌شود که نشانگر آن است از مسیر گذشته در دو دوره متفاوت سیاسی دریافت روشنی حاصل نشده است. امروز کشور آنقدر از نظر اقتصادی و دیپلماتیک مشکل دارد که اگر همه اراده‌ها به این امور معطوف شود، ممکن است بتوان مشکلات معیشتی مردم را سامان دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زمان نظریه‌پردازی‌های بی‌پایه و جریان سازی رسانه‌ای که حاصلی جز تنش ندارد نیست. امروز ما نیاز به انقلاب رنگ‌ها در حجاب نداریم. همیشه در اکثر روستاها زنان با لباس‌های رنگی حجاب داشته و دارند و کسی هم ایرادی نگرفته است. این امور جنبه عرفی و تناسب با محل دارد. اصل بر پوشیدگی و عفاف است. امروز اگر نیاز به انقلابی باشد به جای انقلاب رنگ‌ها نیاز به انقلاب جهت بهبود معیشت مردم است. به انقلاب اراده‌ها به انقلاب انگیزه‌ها در تحقق اسلام و صیانت از دین و میراث امام و شهدا و عزتمندی داریم.

وی افزود: ممکن است در جامعه عده‌ای شل دین باشند اما شل دینی هنر نیست که به آن افتخار شود و آن را ترویج کنند آنهم کسانی که از بیوت صالحه انقلاب هستند. تربیت انسان‌های مسلکی و مومن و انقلابی هنر است که باید مورد توجه صاحب‌نظران و رسانه‌ها قرار گیرد.

لاریجانی اظهار داشت: نقل شد که طی نامه‌ای به امام چندین مطلب منجمله مطالبی راجع به آمریکا ذکر شده بود و امام هم در این موضوع اقدامی نکردند سؤال این است طرح این مسئله در رسانه‌ها که مربوط به سال‌ها قبل است و رهبری زمان نیز درباره آن تصمیم خود را گرفت بود چه خاصیتی دارد. آیا در شرایطی که ما با صحنه بین‌الملل داریم طرح این مسائل که طبعا موجب کشمکش درونی در کشور می‌شود و سایش نیروها را در پی دارد، چیزی جز ضرر برای آن قابل تصور است؟ آیا این معنای غلط را به دیگران القا نمی‌کند که نوعی دلدادگی و شیفتگی و ذوق‌زدگی برای کار با آمریکا و غرب در نهان سیاست‌ورزان و جریان رسانه‌ای کشور مطرح است، و این تلقی غلط مایه‌ای گرانفروشی در مذاکرات و بی‌عزتی در صحنه جهانی برای ما نیست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده اینگونه اقدامات را عقلا به ضرر منافع ملی کشور می‌دانم و از رسانه‌ها و صاحبان تریبون و صاحب‌نظران می‌خواهم در شرایط حساس کنونی که در کوران مذاکرات حساس و مهمی هستیم، در طرح مسائل همه جوانب را بسنجند و هزینه کشور چه در بعد خارجی و چه در اختلاف‌افکنی در داخل افزایش ندهند و تلاش کنند همه اراده‌ها به سوی بالا بردن توان اقتصادی کشور و رونق تولید و کارآفرینی معطوف شود که متاسفانه این چنین نیست.

وی افزود:‌ یک مقایسه ساده در حجم مطالب سیاسی و اقتصادی در رسانه‌ها به این معناست که امیدواریم مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

لاریجانی با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام هادی (ع) اظهار داشت: عصر امام هادی دوره سیاه دیکتاتوری متوکل خلیفه عباسی است که به دستور او امام را از مدینه به بغداد و از آنجا به سامرا بردند و امام حدود  20 سال و 9 ماه در این شهر تحت نظر بودند و در عین این فشار حکومتی، امام شبکه وکلای خود را در کشورهای مختلف سامان دادند به طوری که عراق، ایران،‌ حجاز، یمن و مصر در درون این سازمان شیعی قرار گرفتند.

 

وی افزود: پیش از متوکل سیاست مذهبی و سیاسی خلفای عباسی ادامه سیاست مامون بود یعنی از معتزله در برابر اهل حدیث که افراطیون عامه بودند دفاع می‌کردند. به این جهت فضای سیاسی مساعدی برای علویان و شیعیان فراهم شد.

 

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: با آمدن متوکل تنگ‌نظری‌های زمان هارون به صورت سخت‌گیرانه‌تری در حمایت از اهل حدیث و برانگیختن آنان بر ضد معتزله و شیعه و سرکوبی جریانات مزبور با شدت هر چه بیشتر دنبال شد ا بوالفرج اصفهانی در آغاز سخن از نهضت‌های علوی که در عصر متوکل صورت می‌گرفت به برخوردهای ناهنجار وی با شیعیان و طالبی‌ها اشاره می‌کند.

 

لاریجانی ادامه داد: از جمله این برخوردها تخریب مقبره حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) است که برای شرایط امروز هم پندآموز است. این خلیفه عباسی دستور داد مسجاء مبارک امام حسین (ع) ویران شود و زمین آن شخم زده شود و هموار شود و بر روی آن زراعت شود تا هیچ اثری از مرقد ایشان وجود نداشته باشد.

 

وی افزود: سخت‌گیری شدیدی برای زائران امام حسین (ع) ایجاد شده بود و مجازات هولناکی برای آنها وضع شد تمام این اقدامات از آن جهت بود که قبر امام حسین (ع) در کربلا می‌توانست ارتباط عاطفی توده مردم را با طرز تفکر شیعی و امامان آنها تقویت کند.

 

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: حتی در تاریخ نقل است که یک بار متوکل تصمیم به قتل امام هادی گرفت که در همان ایام به دست ترکان کشته شد جانشین او معتذ؟ نیز مرام متوکل را در پیش گرفت و نقل است که به دست حکومت وی امام مسموم و به شهادت رسید. اما نکته آموزنده آن است که عده‌ای از شیعیان امام حسین پس از تخریب قبر شریف علائمی تعیین کرده بودند و پس از کشته شدن متوکل به کربلا آمده و به همراه افرادی از علویان و طالبیان قبر را مشخص و مقبره‌ای برای آن بنا کردند.

 

لاریجانی در پایان فرا رسیدن روز عصای سفید و تجلیل از نابینایان را گرامی داشت.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از مواضع علی لاریجانی شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه پارلمان طی سخنانی به برخی از مسائل جاری کشور پرداخت.

وی در سخنان خود به مذاکرات کشورمان با طرف‌های غربی و همچنین طرح برخی موضوعات درباره مواضع امام خمینی (ره) پیرامون مسائل داخلی و بین‌المللی اشاره کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از خاطره‌هایی که اخیراً به نقل از امام خمینی(ره) درباره شعار مرگ بر آمریکا مطرح می‌شود، انتقاد کرد و گفت که طرح مسئله موافقت امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا چه خاصیتی دارد؟

پس از پایان یافتن نطق پیش از دستور رئیس مجلس نمایندگان با شعار «مرگ بر آمریکا» حمایت خود از مواضع علی لاریجانی را اعلام کردند.

فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir

عضو هیئت رئیسه مجلس از معرفی فرجی‌دانا برای تصدی وزارت علوم، فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و صالحی‌امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به منظور اخذ رای اعتماد به مجلس خبر داد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از فارس،حجت‌الاسلام حسین سبحا‌نی نیا نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه رئیس جمهور به مجلس برای معرفی سه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، اظهار داشت: رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم، علی‌اصغر فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش و سیدرضا صالحی‌امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان به منظور کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.

وی افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، نمایندگان یک هفته فرصت دارد صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی را با حضور آنان در کمیسیون‌های تخصصی مورد بحث و بررسی قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه نامه رئیس جمهور امروز در صحن مجلس قرائت می شود، گفت: جلسه رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی، یکشنبه هفته آینده پنجم آبان در صحن مجلس برگزار می‌شود.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون