سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پیش‌بینی کرد بزودی جنگی با مرکزیت "بیروت" بین سوریه، لبنان و اسرائیل درمی‌گیرد که دامنه‌های آن خیلی زود سراسر منطقه را در بر خواهدگرفت.

به گزارش علمدار بصیر: روزنامه السیاسة لبنان که به سیاست‌های خصمانه خود علیه حزب‌الله لبنان و محور مقاومت در منطقه معروف است، اخیرا گزارش جالبی به نقل از یک منبع که مدعی ارتباط با سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا شده، منتشر کرده است. این روزنامه به نقل از دیپلمات‌های عرب در واشنگتن اعلام کردند که احتمالاً به‌زودی انفجاری در منطقه ایجاد خواهد کرد که از خیابان‌های بیروت و شهرهای اصلی دیگر لبنان آغاز می‌شود و جنگ داخلی را در این کشور ایجاد خواهد کرد.

این گزارش به نقل از منابعی از سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا مدعی شده که بیشتر گزارش‌ها و تحولات و اطلاعات موجود از منطقه بویژه لبنان و سوریه و اسرائیل بر وقوع این انفجار گسترده در منطقه تاکید دارد، شراره‌های این انفجار به صورت خاص از شهر بیروت آغاز شده و در ادامه شامل سوریه و اسرائیل نیز خواهد شد، به گونه‌ای که جنگی را بین این سه طرف ایجاد خواهد کرد که در ادامه تمام منطقه را در بر خواهد گرفت.

این اخبار گرچه نوعی خبرپراکنی رسانه‌ای به نظر می‌رسد، اما تحلیلگران اعتقاد دارند‌، اگر انتساب این اخبار به سازمان جاسوسی آمریکا درست باشد، می‌تواند نشان دهنده طرحی جامع از سوی واشنگتن برای ایجاد اقدامات تروریستی مهیب در لبنان با هدف بروز فتنه داخلی در این کشور باشد.

این در حالی است که به احتمال فراوان سرویس‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در انفجارهای اخیر در لبنان بویژه در ضاحیه بیروت نیز دست داشته‌اند، اما با فرماندهی حکیمانه "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان این توطئه‌ها ناکام مانده است.

دیپلمات‌های آمریکایی می‌گویند: همه چیز برای این جنگ بویژه بعد از انفجار شکل نهایی را به خود گرفته است، چرا که برخی دیگر از اتباع کشورهای حوزه خلیج فارس و آمریکا و اروپا نیز خاک لبنان را ترک کرده‌اند.

این گزارش مدعی شده که دست کم نیمی از هتل‌های لبنان تعطیل شده‌اند و میزان مسافرت به این کشور نیز 80 درصد کاهش پیدا کرده است، حجم تبادل تجاری بین المللی با این کشور نیز 90 درصد کمتر شده است. تمام این مسایل نشان از چهره خونین جنگ آینده دارد. به‌ویژه اینکه اسرائیل نیز آمادگی‌های نظامی خود را در مرزهای لبنان و سوریه توسعه داده است.

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران، متعهد به بهبود روابط ایران با جهان خارج شده است.

به گزارش علمدار بصیر، خبرگزاری رویترز نوشت: منابع دیپلماتیک خبر دادند که "علی اصغر سلطانیه" نماینده کنونی ایران در آژانس بین المللی انرژی هسته ای، از این جایگاه خداحافظی خواهد کرد ولی تا این لحظه هنوز مشخص نیست که چه کسی جایگزین وی خواهد شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی خبرگزاری رویترز، در صورت تأیید خبر، این اقدام یک هفته پس از تعیین علی اکبر صالحی (وزیر سابق امور خارجه که شخصیتی عملگرا دارد) به عنوان جانشین فریدون عباسی در سازمان انرژی اتمی، از سوی حسن روحانی صورت پذیرفته است.

رویترز یادآور شده است که حسن روحانی، رئیس جمهور جدید ایران، متعهد به بهبود روابط ایران با جهان خارج شده است.

این خبرگزاری تصریح کرد که نمایندگی ایران در وین تا کنون واکنشی به خبر یادشده نشان نداده است.

 

منبع:جام





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
امروز در بازارهای جهانی هر بشکه نفت 7دهم دلار و هر اونس طلای جهانی 4 دلار کاهش یافت.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر به نقل از سایت بلومبرگ شاخص‌های طلا، نفت و برابری ارز یورو نسبت به دلار در بازارهای جهانی با کاهش همراه بود.

بر اساس این گزارش هر بشکه نفت تگزاس آمریکا با کاهش 2 صدم درصدی نسبت به روز گذشته به 103 دلار و 83 سنت رسید و قیمت جهانی هر اونس طلا نیز با کاهش 8 دلار 20 سنت به 1361 دلار و 90 سنت رسید.

براساس این گزارش، ارزش برابری یورو نسبت به دلار نیز با کاهش 10 صدم درصدی همراه بود.

آمارهای بلومبرگ حاکی است، نفت خام برنت نیز با 28 صدم درصد کاهش نسبت به روز گذشته 109 دلار و 52 سنت رسید و 4.69 درصد نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است.

این گزارش حاکی است، حجم شاخص نیکی بورس ژاپن روز گذشته 13 هزار و 382 واحد بود که با 31 صدم درصد کاهش نسبت به روز گذشته همراه بوده است.

امروز شاخص نیکی با 13 هزار 314 واحد بازگشایی شد و در بیشترین حد خود به 13 هزار 447 واحد رسید.

به گزارش سایت جهانی کیتکو هر اونس طلای جهانی نیز امروز با کاهش 4 دلاری در بازارهای جهانی به 1363 دلار رسید.

اگرچه قیمت اونس نسبت به ماه گذشته با 15 دلار افزایش همراه است، اما در مقایسه با یکسال گذشته 291 دلار در هر اونس کاهش نشان می‌دهد.

هر اونس نقره با کاهش 12 سنتی به 22.77 دلار و هر اونس پلاتینیوم(پلاتین) با یک دلار افزایش به 1510 دلار و هر اونس پالادیوم با 4 دلار افزایش به 746 دلار و هر اونس رودیوم بدون تغییر 1025 دلار معامله شد.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه جلسه رأی اعتماد به وزرا تابلوی گویای انزجار از فتنه بود گفت:کسانی که در فتنه مشارکت داشتند، شایستگی مسئولیت گرفتن در پست‌های حساس را ندارند.
به گزارش علمدار بصیر: محمد حسن ذاکری عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی کابینه یازدهم، اظهار داشت: جلسه رای اعتماد وزرای پیشنهادی در مجلس به نحو قابل قبولی برگزار شد و مجلس نشان داد که به دنبال تعامل مثبت و خوب با دولت است.
 
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی به وظیفه «شرعی» و «قانونی» خود عمل کردند، گفت: وزرایی که نتوانسته‌اند رای اعتماد را از نمایندگان اخذ کنند باید به تصمیم وکلای ملت احترام بگذارند.
 
عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه نمایندگان و مردم در موضوع فتنه حساس هستند،خاطرنشان کرد: کسانی که در فتنه مشارکت داشتند، شایستگی مسئولیت گرفتن در پست‌های حساس را ندارند.
 
ذاکری با تاکید بر اینکه جلسه رای اعتماد به وزرا تابلوی گویای انزجار از فتنه بود تصریح کرد: البته برخورد مطلق با فتنه صحیح نیست چراکه به گفته مقام معظم رهبری شاید برخی‌ها دچار غبار فتنه شده باشند بنابراین ما باید به آنان فرصت بدهیم.




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
معلوم نیست هدف سایت هاشمی از آوردن این مصاحبه چه می باشد آیا برقرار کردن رابطه با شیطان بزرگ این همه افتخار دارد که این سایت متوسل به مقاله یک خبرنگار معلوم الحال شده است!

به گزارش علمدار بصیر: سایت هاشمی رفسنجانی در یک رویکرد عجیب اقدام به چاپ مقاله ای از کریستین امانپور تحت عنوان "کار ناتمام هاشمی را روحانی تمام می کند؟" نموده است.

به گزارش عصر امروز امانپور در این مقاله با اشاره به مصاحبه با هاشمی رفسنجانی در سال 84 چنین می نویسد: " رفسنجانی که یک شخصیت اصولگرای پراگماتیک به شمار می‌آید، در مصاحبه? اختصاصی‌اش با من در سال 2005 هنگامی که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده بود، از برقراری رابطه با آمریکا سخن گفت و اعلام کرد که مایل است تا پرونده? این مساله مختومه اعلام شود ولی فقط در صورتی که منافع طرفین پایمال نشود و مذاکرات بر مبنای مصلحت و احترام متقابل صورت‌ گیرد. اگر هاشمی رفسنجانی به ریاست جمهوری انتخاب می‌شد تمام تلاشش بر این بود که با شفاف‌سازی برنامه? هسته‌ای، بتواند غرب را متقاعد کند که ایران قصد ساخت بمب اتم را ندارد. در نتیجه، منطقی به نظر می‌رسد انتظار داشته باشیم که دکتر روحانی نیز همین روش را در پیش ‌گیرد."

بنا بر این گزارش معلوم نیست هدف سایت هاشمی از آوردن این مصاحبه چه می باشد آیا برقرار  کردن رابطه با شیطان بزرگ این همه افتخار دارد که این سایت متوسل به مقاله یک خبرنگار معلوم الحال شده است!

باید به این دوستان یادآور شد که ابهت ایران اسلامی و شخص رییس مجمع تشخیص مصلحت بیش از اینها ارزش دارد که آقای هاشمی را خرج دیدگاه یک خبرنگار کنید.

اما محض اطلاع این دوستان خوب است درباره رابطه داشتن یا نداشتن با آمریکا نظر حضرت امام(ره) را خاطر نشان نماییم البته اگر نظر پیر و مرادمان را هنوز باور داشته باشید:

- آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
- با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد، مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد.
- روابط ما با آمریکا روابط یک مظلوم با ظالم است، روابط یک غارت شده با غارتگر است.
- همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم.
- همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است.
- مهم ترین و دردآورترین مسئله ای که ملت های اسلامی و غیراسلامی کشورهای تحت سلطه با آن مواجه است، موضوع آمریکا است.
- مملکت اسلامی عار است که دستش را دراز کند طرف آمریکا.
- اگر ما را صد بار بکشند و زنده شویم دست از مبارزه با آمریکا برنمی داریم.
- الآن در رأس همه مسائل اسلامی ما قضیه مواجهه با آمریکا است. امروز اگر قوای ما از هم منفصل شوند به نفع آمریکا است، الآن دشمن آمریکا است و باید تمام تجهیزات ما به طرف این دشمن باشد.
بنا براین گزارش حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در پیامی به تاریخ (1367/12/3) خطاب به مراجع اسلام، روحانیون و ... که تقریبا سه ماه به رحلت ایشان مانده بود برای همه اتمام حجت نموده و آورده است:

«آنان که هنوز بر این باورند و تحلیل می کنند که باید در سیاست و اصول و دیپلماسی خود تجدیدنظر کنیم و ما خامی کردیم و اشتباهات گذشته را نباید تکرار کنیم و معتقدند شعارهای تند یا جنگ سبب بدبینی غرب و شرق نسبت به ما و نهایتاً انزوای کشور شده است و اگر ما واقع گرایانه عمل کنیم، آنان با ما برخورد متقابل انسانی می کنند و احترام متقابل به ملت ما و اسلام و مسلمین می گذارند، این یک نمونه است که خدا می خواست پس از انتشار کتاب کفرآمیز آیات شیطانی در این زمان اتفاق بیفتد و دنیای تفرعن و استکبار و بربریت چهره واقعی خود را در دشمنی دیرینه اش با اسلام برملا سازد تا ما از ساده اندیشی به درآییم و همه چیز را به حساب اشتباه و سوء مدیریت و بی تجربگی خود نگذاریم.

 

منبع:عصرامروز





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
سخنگوی سابق شورای نگهبان با بیان اینکه تمایلی برای پذیرش مسئولیت دیوان محاسبات ندارم گفت: دیگر از دیدار احمدی‌نژاد و آیت‌الله جنتی چیزی نمی‌گویم.

به گزارش علمدار بصیر: عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان با حضور در اجلاس بسیج اساتید و در جمع خبرنگاران گفت: بنده هیچ تمایلی ندارم که در دیوان محاسبات مشغول شوم و فعلا در شورای نگهبان به عنوان معاونت اجرایی امور انتخابات حضور دارم.

وی افزود: نمایندگان محترم پیشنهاد کردند که بنده مسئولیت دیوان محاسبات را بپذیریم. حتی دیروز یکی از نمایندگان از طرف خودش برای من ثبت‌نام کرد که بنده عرض کردم تمایلی ندارم و قطعاً این ثبت نام رسمی تلقی نخواهد شد.

کدخدایی در جواب به این سوال که در ادامه به چه کاری مشغول خواهید بود گفت: من بیشتر وقتم را در دانشگاه خواهم بود و البته به عنوان عضو هیئت عالیه حل اختلاف که از طرف مقام معظم رهبری منصوب شده‌ام نیز فعالیت خواهم داشت.

سخنگوی سابق شورای نگهبان پیرامون جزئیات دیدار احمدی‌نژاد و آیت‌الله جنتی گفت: دیگر از دیدار احمدی‌نژاد و آیت‌الله جنتی چیزی نمی‌گویم و صحبت خاص دیگری ندارم.

وی در ادامه با اشاره به نقش بسیج اساتید در فعالیت‌های علمی کشور خاطرنشان کرد: بسیج به عنوان شجره طیبه می‌توند در همه عرصه‌ها حضور فعالی داشته باشد و در مباحث علمی‌ای که بسیج اساتید راه‌اندازی شده است با دستاوردهای چشمگیری روبرو بوده است.

کدخدایی ادامه داد: اگر قرار باشد توسعه‌ای را برای آینده کشور در نظر بگیریم این توسعه متوقف است بر استفاده از اساتیدی که علاوه بر تخصص و تعهد نیز پایبند هستند و این افراد را ما در بسیج اساتید مشاهده می‌کنیم.

سخنگوی سابق شورای نگهبان همچنین از نقش بسیج اساتید در اسلامی کردن دانشگاه‌ها نیز گفت: یکی از عناصر اصلی اسلامی شدن دانشگاه‌ها حضور اساتید متعهد است که خوشبختانه این ظرفیت در بسیج اساتید دیده می‌شود و قطعا با حضور فعال اساتید متعهد بسیجی در عرصه‌های مختلف دانشگاهی ما شاهد اقدامات بهتری برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها خواهیم بود.

 

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
اولویت وزارت نفت در عسلویه
وزیر نفت گفت: تسریع در بهره‌برداری از فازهای پارس جنوبی اولویت وزارت نفت است.

به گزارش علمدار بصیر: بیژن نامدار زنگنه صبح امروز در بدو ورود به عسلویه در جمع مسئولان در فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و تاثیرگذار در صنعت نفت و گاز است و برای توسعه این منطقه اهتمام خاصی داریم.

وی افزود: برنامه‌های وزارت نفت تسریع در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز در پارس جنوبی است و برای این مهم تلاش ویژه‌ای داریم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: توسعه و بهره‌برداری از میادین مشترک پارس جنوبی در صدر برنامه‌های وزارت نفت قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

زنگنه تصریح کرد: برخی فازهای پارس جنوبی از پیشرفت مناسبی برخوردارند و مجموعه وزارت نفت برای تکمیل این فازها مصمم است و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان به بهره‌برداری برسانیم.

وی با تقدیر از استاندار بوشهر و مسئولان شهرستان عسلویه اضافه کرد: استاندار بوشهر از نیروهای توانمندی است که تعامل خوبی با مجموعه نفت دارد و تلاش وی برای توسعه و پیشرفت استان ارزشمند است.

زنگنه بیان کرد: در سفر آینده به پارس جنوبی با مسئولان استان بوشهر و شهرستان عسلویه نشست‌هایی برگزار می‌کنیم و مسایل و مشکلات این منطقه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با ابراز خرسندی از ارتقای عسلویه به شهرستان گفت: ارتقای عسلویه از بخش به شهرستان امر مبارکی است و موجبات پیشرفت این منطقه می‌شود.

وزیر نفت صبح امروز به منظور بازدید از پارس جنوبی و بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی فازهای در دست اجرا وارد عسلویه شد.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir

 

ب





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir

احمد الاسیر تروریست سلفی لبنان به علت کوتاه بودن ریش خود و تراشیدن آن در زمان فرار از صیدا در هیبت زنان از حضور در مقابل دوربین‌ها خودداری می‌کند.

خبرگزاری فارس: چرا تصویری از احمد الاسیر منتشر نمی‌شود

به گزارش علمدار بصیر: پایگاه خبری شبکه العالم نوشت احمد الاسیر، تروریست سلفی تکفیری لبنان پس از متواری شدن، اکنون در مسجد عبدالله بن زبیر در اردوگاه "عین الحلوه" اقامت دارد.

بر اساس این گزارش مجموعه‌ای از افراد مسلح تندرو به سرکردگی شخصی به نام هیثم الشعبی، وظیف? نگهبانی و حراست از این تروریست تکفیری سلفی را به عهده دارند و تماس و ارتباط وی با هوادارانش که از مناطق مختلف می‌آیند، در یک "اتاق عملیات ویژه" در این مسجد صورت می‌گیرد.

روزنامه لبنانی النهار با اعلام این خبر، به نقل از  منابع مطلع نوشت: "فضل شاکر" خواننده لبنانی که به جمع تروریست‌های تندرو پیوسته و در محله "التعمیر" اقامت دارد نیز از طریق دوستان مشترک خود به طور دائم با احمد الاسیر در ارتباط است.

در روزهای نخست تیرماه امسال و در فتنه‌ای که احمد الاسیر برپا کرد، دستکم 20 تن از نیروهای ارتش لبنان در درگیری‌های شهر صیدا به دست افراد مسلح وابسته به وی کشته شدند.

البته با وجود زنده بودن وی در این مدت هیچ تصویری از وی منتشر نشده و فقط صدای ضبط شده او منتشر می شود.

رسانه‌ها به نقل از منابع امنیتی تأکید کرده‌اند که این تروریست فراری فعلا از حضور در مقابل دوربین خودداری می‌کند، چرا که منتظر است تا ریشش به اندازه مورد قبول شیوخ سلفی افراطی بلند شود.

برخی گزارش‌های رسانه‌ای در زمان درگیری‌های عبرا حاکی از آن بود که وی با تراشیدن ریش خود در هیبت زنان از محل محاصره ارتش فرار کرد.

به گفته منابع امنیتی، احمد الاسیر اخیرا با حضور در اماکن رسمی و غیر رسمی با مسئولان امنیتی وابسته به جریان "المستقبل" و چند شخصیت سیاسی که به او برای فرار از صیدا کمک کرده بودند، دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش، این تروریست فراری و تحت تعقیب اکنون کاملا مخفی نیست و حتی به صورت علنی با حضور محافظان یکی از شخصیت‌های سیاسی در اردوگاه "عین الحلوه" و شهر "صیدا" در تردد است.

 

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی تلفنی درباره ایران، مصر و سوریه رایزنی کردند.

خبرگزاری فارس: گفت‌وگوی تلفنی هیگل با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره ایران و مصر

به گزارش علمدار بصیر به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که چاک هیگل، وزیر دفاع این کشور دیروز چهارشنبه با موشه یعلون، همتای اسرائیلی خود تلفنی درباره اوضاع در مصر و سوریه رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است: گفت‌وگوها بر ادامه خشونت‌ها در سوریه از جمله اتهامات بر دولت بشار اسد مبنی بر به کارگیری سلاح شیمیایی و همچنین اوضاع در مصر و ایران متمرکز بود.

این بیانیه افزود که دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی با ادامه گفت‌وگوهای فشرده توافق کردند اما توضیح بیشتری در این باره ارائه نکردند.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون