سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
روحانی مچکریم

 

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir
هر روز که می‌گذرد نام‌های جدیدی به لیست گمانه‌زنی‌های کابینه یازدهم اضافه می‌شود. نام‌هایی که برخی از آنها در طی سال‌های اخیر در مناصب اجرایی حضور نداشتند و یا به امور خصوصی و جدا از دولت مشغول بودند.
به گزارش علمدار بصیر: از آنجایی که دفتر حسن روحانی بارها اعلام کرده است که اخبار گمانه‌زنی‌ها نباید مورد استناد واقعی قرار بگیرد اما بالاخره تا زمان اعلام رسمی کابینه یازدهم نمی‌توان مانع گمانه‌زنی‌ها شد و این موضوع به صورت یک رسم در تمام دولت‌ها در آمده است.

اما برخی منابع را می‌توان به عنوان منبع رسمی برشمرد مثلا وزیر نفت دولت‌های هفتم و هشتم معتقد است ترکان و نعمت‌زاده گزینه‌های خوبی برای وزارت نفت دولت روحانی هستند.

مهر نوشت؛ بیژن زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما اولویت وزارت نفت دولت روحانی چه کسانی می‌توانند باشند؟ گفت: به‌نظرم ترکان و نعمت‌زاده گزینه‌های خوبی برای وزارت نفت دولت روحانی هستند. زنگنه در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت چینش کابینه به چه صورت است؟ پاسخ داد: نمی‌دانم، از خود روحانی سوال کنید. همه چیز سیال است و این سوال را باید از شخص روحانی بپرسید.

وزیر اسبق نفت در پاسخ به این پرسش که آیا درخصوص انتخاب هیات دولت و وزرا با شما مشورتی شده است؟ خاطرنشان کرد: درخصوص هیات دولت و وزرا با من صحبت شده اما هنوز چیزی مشخص نیست.

تحویل لیست کارگروه‌ها به روحانی

روز گذشته یک سایت خبری نوشت که آخرین اسامی بررسی‌شده افراد موردنظر کارگروه‌های مورداعتماد حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب برای انتخاب نهایی به وی تحویل شد. بالغ بر 60اسم و رزومه کاری که در کارگروه‌های تعیین شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب بررسی و تکمیل شده است برای انتخاب نهایی از سوی دکترحسن روحانی به وی تحویل شد. این اسامی پس از بررسی و پالایش بالغ بر150 نفر از افراد پیشنهاد شده از سوی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی به رئیس‌جمهور منتخب تهیه شده است که درنهایت شخص دکترحسن روحانی است که می‌تواند نسبت به پذیرش هرکدام از افراد معرفی‌شده به‌عنوان اعضای کابینه اقدام و آنان را به‌عنوان اعضای دولت یازدهم به مجلس معرفی کند.

گمانه‌زنی دوباره و لیست جدید

بنابر این گزارش اسامی مطرح‌شده برای وزارتخانه‌های مختلف بر اساس گزینه پیشنهادی کارگروه‌ها و سایر افراد معتمد حجت‌الاسلام روحانی به رئیس‌جمهور منتخب به شرح زیر است:
1-معاون اول: جهانگیری،
2-رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور: محمد شریعتمداری، نامبرده از پذیرش این پست خودداری کرده است.
3-معاون اجرایی: نعمت‌زاده،
4-‌ معاون پارلمانی: علی عسگری، مجید انصاری، نوبخت،
5-‌ مشاورارشد و رئیس گروه مشاورین: اکبرترکان،
6-‌ وزارت اطلاعات: محسن قمی، شوشتری، پورمحمدی، شفیعی، خزاعی،
7-وزارت کشور: یونسی، حسین دهقان، جهانگیری، سلطانی‌فر، سیدرضاتقوی، ذوالقدر،
8-وزارت نیرو: چیت‌چیان، بیطرف، فتاح،
9-وزارت دفاع: نجار، علایی، حسین دهقان، وحیدی،
10-وزارت بهداشت: پزشکیان، ملک‌زاده، وحیددستجردی، فاضل، باقرلاریجانی، طباطبایی، نوبخت (پزشک)، 11-وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ربیعی، بانک، صفدرحسینی، شریف‌زادگان،
12-وزارت ارتباطات: ابوالحسن فیروزآبادی، سیدابوالحسن، معتمدی، واعظی، جهانگرد،
13-وزارت خارجه: ظریف، واعظی، خرازی، ولایتی،
14-وزارت ارشاد: محسن قمی، مسجدجامعی، علی مطهری، علی منتظری، سیدرضا صالحی‌امیری، فریدزاده،
15-وزارت علوم: توفیقی، اطاعت، سهراب‌پور، فرجی‌دانا، ظریفیان،
16-وزارت صنعت وتجارت: مهرعلیزاده، ویسه، حسین‌ هاشمی، جهانگیری، نهاوندیان، آل‌اسحاق،
17-وزارت اقتصاد: نوبخت، نیلی، صفدرحسینی،
18-وزارت جهادکشاورزی: کلانتری، حجتی، صفدرحسینی، داوود دانش‌جعفری،
19-وزارت ورزش وجوانان: سلطانی‌فر، مهرعلیزاده، ذوالفقارنسب،
20-وزارت نفت: زنگنه، نعمت‌زاده، حسین ‌هاشمی، ترکان، مسعود سلطانپور،
21-وزارت راه‌وشهرسازی: آخوندی، عبدالعلی‌زاده، حجتی، سعیدی کیا، رحمتی،
22-وزارت آموزش وپرورش: صالحی‌امیری، حاج‌بابایی، فانی، زرهانی،
23-وزارت دادگستری: بختیاری، عباسی‌فرد، شوشتری،
24-معاونت برنامه‌ریزی: روغنی، نیلی،
25-مشاوررئیس‌جمهور درامور روحانیت: حجت‌الاسلام شهیدی،
26-دبیرشورای‌عالی امنیت ملی: ولایتی، وحیدی، محمود واعظی،
27-ریاست سازمان گردشگری و میراث فرهنگی: محمد معزالدین و مهدی حجت.

گمانه‌زنی دیگر

تسنیم به نقل از یک منبع آگاه از احتمال قوی حضور محمدباقر نوبخت در وزارت اقتصاد و امور دارایی خبر داد و گفت: اجماع زیادی با توجه به علم و تخصص نوبخت برای حضور در رأس وزارت اقتصاد صورت گرفته اما نظر نهایی در این زمینه را باید خود روحانی تشخیص دهد.

این منبع آگاه، حضور اسحاق جهانگیری و جعفر توفیقی به ترتیب در وزارتخانه‌های کشور و علوم، تحقیقات و فناوری را محتمل‌تر اعلام کرد. وی با بیان اینکه احمد مسجدجامعی و محمد علی‌زم همچنان به‌عنوان گزینه‌های تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح هستند، گفت: از اکبر ترکان به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مجید قاسمی به عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی و از حجت‌الاسلام تیمور علی‌عسگری نیز به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور دولت یازدهم یاد می‌شود و در واقع این چهره‌ها، شانس بیشتری نسبت به بقیه برای حضور در ترکیب کابینه دارند.

این منبع آگاه در پایان از محمد شریعتمداری و محمود حجتی به عنوان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و وزیر راه‌ شهرسازی یا کشاورزی یاد کرد و افزود: غلامرضا آقازاده و سیدکاظم وزیری‌هامانه نیز به عنوان گزینه‌های محتمل‌تر شده وزارت نفت مطرح هستند.

مرجع : آرمان

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir
با نزدیک شدن به روز تحلیف ریاست جمهوری، گمانه زنی های حضور برخی افراد خاص! در روز 13 مرداد، قوت بیشتری گرفته است.
خاتمی که در پاسخ به این سوال که آیا جرج سوروس را می شناسد یا خیر پاسخ شفافی ارائه نمی کند! همچنان در مظان اتهامی قرار دارد که باید محاکمه شود. درخواستی که خواست عمومی جامعه است و نباید به خیال رای آوردن حسن روحانی فراموش شود.
 
 

به گزارش علمدار بصیر: در این مراسم از حضور میهمانان خارجی که گفته می شود تا به امروز 40 نفر درخواست حضور داده اند گرفته تا نام بردن از جک استراو انگلیسی که در زمان ریاست حسن روحانی جزئی از مدعوین نام برده شده اند.

اما تلاش برخی جریانات داخلی برای مطرح کردن نام چهره های فتنه گر و محصور در مراسم تحلیف یا تنفیذ قابل تامل است.

روزنامه آرمان مانند دیگر رسانه های اصلاح طلب و افراد رادیکال این جریان با ایجاد موج رسانه ای سعی در القای حضور سید محمد خاتمی در روز تحلیف ریاست جمهوری را دارد. تلاشی که قطعا با توجه به عملکرد فتنه انگیزانه خاتمی در اتفاقات سال 88 غیر ممکن می نماید.

خاتمی که در پاسخ به این سوال که آیا جرج سوروس را می شناسد یا خیر پاسخ شفافی ارائه نمی کند! همچنان در مظان اتهامی قرار دارد که باید محاکمه شود. درخواستی که خواست عمومی جامعه است و نباید به خیال رای آوردن حسن روحانی فراموش شود.

بی احترامی بزرگ وی و دوستانش به 24 میلیون نفری که به احمدی نژاد رای داده اند که عملا دهن کجی به قانون اساسی کشور بود با ایجاد 8 ماه اختلال در امنیت روانی و اجتماعی جامعه اتهاماتی است که باید به آن رسیدگی شود.

بنابر این گزارش، شنیده شده است که دخالت های سید محمد خاتمی در چینش کابینه مدتی قبل باعث ایجاد ناراحتی هایی در اطرافیان حسن روحانی شده است که البته این اقدام اخیر اصلاح طلبان در بحرانی شدن روز تحلیف رئیس جمهور منتخب از هم اینک می تواند زنگ خطری جدی برای دولت محترم باشد که منت رای آوردن منتخب دولت با حمایت اصلا ح طلبان! را همواره همراه خود خواهند داشت.

 

منبع:عصر امروز





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir
مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی (فوت یا طلاق) اگر دارای چند فرزند ذکور باشند، یکی از فرزندان آنها می تواند از خدمت معاف شود به شرط آنکه برادر دیگرش از معافیت کفالت استفاده نکرده باشد.
رئیس سازمان وظیفه عمومی گفت: تنها فرزند ذکور بالای 18 سال که والدین آنان از هم جدا شده اند، برای دریافت معافیت کفالت دائم باید 30 ماه از زمان ثبت واقعه طلاق والدین، گذشته باشد.

به گزارش علمدار بصیر: سردار حمید صدرالسادات در تشریح این خبر گفت: تنها فرزند ذکور بالای 18 سال سالم در صورت جدایی مادر از همسر می تواند از معافیت کفالت استفاده کند.

وی با اشاره به این که این نوع معافیت در هیئت رسیدگی به کفالت مطرح می شود، افزود: پس از ثبت واقعه طلاق ابتدا برای مشمول معافیت موقت صادر می شود و پس از گذشت 30 ماه از زمان طلاق، معافیت دائم صادر خواهد شد این درحالی است که شرایط معافیت، بعد از این مدت (از جمله تنها فرزند ذکور بالای 18 سال) استمرار داشته باشد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ثبت واقعه طلاق در محضر و عدم غیبت را  شرایط اصلی برای برخورداری از این معافیت دانست و تصریح کرد: از آنجا که برخی اقدام به طلاق صوری می کردند بنابراین براساس قانون جدید مصوب سال 1390، مقرر شد تا شرط اصلی برای معافیت دائم، گذشت 30 ماه از زمان ثبت طلاق باشد این درحالی است که در گذشته از زمان ثبت، معافیت قابل اجرا بود.  

سردار صدرالسادات افزود: مادران فاقد همسر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی (فوت یا طلاق) اگر دارای چند فرزند ذکور باشند، یکی از فرزندان آنها می تواند از خدمت معاف شود به شرط آنکه برادر دیگرش از معافیت کفالت استفاده نکرده باشد.

به گفته وی اگر برادران دیگر از معافیت هایی مانند معافیت پزشکی و ... استفاده کرده باشند، اشکالی نداشته و مشمول می تواند از معافیت کفالت استفاده کند. در این معافیت، غیبت شرط نیست.

 
منبع:مهر




تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir
یک عضو هیات رییسه مجلس گفت که طبق روال همیشگی، مقامات لشگری و کشوری به مراسم تحلیف رییس جمهور دعوت می‌شوند که طبیعتا در بین آنها هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور دارد.
به گزارش علمدار بصیر: حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهمانان مراسم تحلیف رییس جمهور در 13 مرداد در صحن علنی مجلس گفت: طبق روال همیشگی مقامات لشگری و کشوری، سفرای کشورهای خارجی در ایران، استانداران، نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و روسای قوا در مراسم تحلیف حضور دارند.

وی درخصوص حضور هاشمی رفسنجانی در مراسم تحلیف گفت که رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان یکی از میهمانان در این مراسم حضور دارد.

این عضو هیات رییسه مجلس در مورد دعوت و حضور روسای جمهور قبلی همچون خاتمی در مراسم تحلیف، گفت: طبق مراسم‌های تحلیف قبلی که برنامه‌ای برای دعوت روسای جمهور سابق در مراسم تحلیف وجود نداشته است طبیعتا در این دوره نیز چنین برنامه‌ای وجود ندارد ولی باز هم بنده نمی‌توانم اظهارنظر قطعی در این رابطه بکنم چون اطلاعاتم دقیق نیست.

همچنین سید شریف حسینی عضو دیگر هیات رییسه مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: ‌تاکنون از هیچ شخصیت خاصی برای حضور در مراسم تحلیف به صورت رسمی دعوت نشده است، طبیعتا اطلاع رسانی در این رابطه به زودی از سوی هیات رییسه انجام خواهد شد.





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir
بلومبرگ: «زنان حامی روحانی خوشحالند که با روی کار آمدن یک رئیس جمهور میانه رو، دیگر از بابت تذکر شنیدن در خیابان ها نگرانی کمتری دارند. حالا آن ها می توانند هرطور که می خواهند لباس بپوشند»!

به گزارش علمدار بصیر: در حالی که مشاجرات میان جریان های گوناگون سیاسی ادامه دارد تا هرکدام به نحوی آرای اختصاص یافته به دکتر روحانی را به نفع خود مصادره کنند، این بار برخی رسانه های غربی سعی دارند جوّی را القا کنند تا سوای گرایش های سیاسی، گروه های مختلف مردم نیز وارد این فضا شده و رئیس جمهور منتخب را فقط رئیس جمهور طیف فکری و فرهنگی خود بدانند.

"بلومبرگ" یکی از پایگاه های غربی است که تلاش در این زمینه را آغاز کرده است. در مطلبی که در این سایت خبری امریکایی می خوانیم، با زیرکی خاصی تلاش شده که جامعه ایران به دو گروه مذهبی و غیرمذهبی تقسیم و بدینوسیله بین مردم جامعه القای انشقاق شود.

در این مطلب در پوشش مصاحبه با افراد خاص، دروغ پردازی های آشکاری صورت گرفته که هر فرد منصفی را به تعجب وا می دارد. به عنوان مثال، ادعا شده که دکتر احمدی نژاد حضور زنان در جامعه را تهدیدی برای ایران می دانست ولی دکتر روحانی -با توجه به اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و دولت نیز به حمایتشان نیاز دارد- این طرز فکر را نسبت به آنان نخواهد داشت!

این در حالی است که احمدی نژاد اولین رئیس جمهور ایران بود که در کابینه خود از وزیر زن استفاده کرد.

مصاحبه با زنان و دخترانی که پایبندی چندانی به حجاب ندارند، شگرد دیگر آن ها برای القای شکاف میان طیف های مختلف مردم است. بلومبرگ می نویسد: زنان حامی روحانی خوشحالند که با روی کار آمدن یک رئیس جمهور میانه رو، دیگر از بابت تذکر شنیدن در خیابان ها نگرانی کمتری دارند. حالا آن ها می توانند هرطور که می خواهند لباس بپوشند!

نویسنده این مطلب با اصرار بر سیاسی بودن نوع پوشش در ایران، آن را مقوله ای جدا از مذهب و فرهنگ می داند که با تغییر فضای سیاسی تغییر می کند.

وی برای اثبات مدعای خود، به نقل از "فائقه شیرازی" استاد بخش خاورمیانه شناسی دانشگاه تگزاس و نویسنده کتاب حجاب در فرهنگ مدرن، می نویسد: «در دوران ریاست جمهوری سیدمحمد خاتمی، پوشیدن جین رواج بیشتری یافت و زنان توانستند لباسهای متفاوتی -که دیگر گشاد نبودند- در بر کنند...»

اما با تمام این تفاصیل، دور بودن از فضای فرهنگی جامعه ایران مانع از این است که غرب تصور صحیحی از اوضاع اجتماعی جمهوری اسلامی داشته باشد؛ و اینگونه است که معمولا در برنامه های خود در رابطه با ایران دچار اشتباه می شود.

چند تذکر:

1- حجاب و بی حجابی مخصوص قشرهای منفک و مختلف مردم نیست! در خانواده های ایرانی به وفور دیده می شود که افراد در کنار یکدیگر و در یک خانواده و فامیل زندگی می کنند و در عین اختلاف نظر در این باره، رابطه ای صمیمانه و دوستانه با هم دارند.

2- این تفکر در ایران نهادینه شده که رئیس جمهور منتخب مردم، رئیس جمهور همه ملت ایران است نه تنها افرادی که به وی رأی داده اند. پس مصادره فرهنگی و سیاسی وی از نظر ملت -سوای گرایش های مختلف- امری مذموم و مردود است.

3- در ایران همواره فصل الخطاب سخنان رهبری نظام است. ایشان در سخنان خود در استان خراسان شمالی (مهر 91) مسأله برخورد با بدحجابی را به روشنی تبیین نمودند و دیگر شک و شبهه ای در این رابطه وجود ندارد.

4- بی حجابی لزوما یک نماد سیاسی نیست؛ کما اینکه بارها مشاهده شده افراد بدپوشش در صداوسیما و یا فضای مجازی اعلام کرده اند طرفدار نظام اسلامی و رئیس جمهور وقت هستند.

به نظر می رسد عده ای دندان طمع تیز کرده اند تا جناب آقای دکتر روحانی را فقط به میل افرادی که از حضور گشت ارشاد و یا آمرین به معروف در سطح جامعه دل خوشی ندارند، مصادره کنند. این در حقیقت نوعی توهین به بانوان نجیب و عفیفی است که دکتر روحانی را شایسته ریاست جمهوری دیده و به ایشان رأی داده اند. همچنین جسارت به شخص رئیس جمهور منتخب است که علاوه بر ملبس بودن به کسوت شریف روحانیت، بارها بر لزوم پایبندی به ارزش ها تأکید کرده است.

 

منبع:598





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir
طراح لباسی که از زنان ایرانی خواسته است تا حمله‌ای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرن‌هاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، ترتیب دهد.

به گزارش علمدار بصیر: وی مرتبط با سازمان‌های جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب می‌باشد.

 سازمان جاسوسی آلمان و رسانه‌ای که مأموریت جنگ روانی در راستای اهداف آن سازمان را بر عهده دارد تمرکز ویژه‌ای بر موضوعات فرهنگی، استحاله فکری و فرهنگی جامعه ایران اسلامی به خصوص موضوع حجاب و پوشش زنان ایرانی دارد.

چند وقتی است که سایت دویچه وله در سطحی وسیع اقدام به انتشار گزارشاتی درباره حجاب در ایران می کند و سعی در القای خسته شدن زنان جامعه ایرانی از حجاب به خصوص حجاب اسلامی و برتر یعنی چادر دارد. این سایت با طرح دروغ‌هایی درباره ایران اسلامی عمق عناد و دشمنی خود را با جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد. 

دویچه وله پیشتر در گزارش‌هایی از طریق "فرناز عبدلی"، طراح لباسی که نقش مزد‌بگیر سرویس‌های جاسوسی در استحاله فرهنگی جامعه اسلامی را بازی می‌کند و به عدم استفاده از رنگ مشکی در طراحی‌هایشان اشاره می‌کند و با طرح این ادعا از قول زنان ایرانی که آنان از رنگ مشکی در لباس‌هایشان خوششان نمی‌آید، خواسته تا حمله‌ای علیه حجاب اصیل اسلامی ـ ایرانی یعنی چادر به عنوان حجاب برتر که قرن‌هاست بانوان ایرانی آن را به عنوان پوشش خود انتخاب کرده‌اند، ترتیب داده باشد. وی مرتبط با سازمان‌های جاسوسی دشمن به ویژه سرویس جاسوسی آلمان و عناصر ضد انقلاب می‌باشد.
 
 
این سبک کاری یعنی طراحی لباس‌های غیر اسلامی و ترویج آن در شبکه‌های ماهواره‌ای و تبلیغ برای شرکت کردن بانوان در نمایشگاه‌های مد آنان که به طور ویژه توسط دویچه‌وله انجام می‌شود یکی از روش‌های مرسومی است که چند سالی است توسط سرویس امنیتی آلمان به آن دامن زده می‌شود.
 
نکته جالب اینکه که تمامی این افراد قصد خود از تکمیل حلقه‌ها و پازل براندازی فرهنگی دشمن را شاد کردن لباس زنان و به تبع آن جامعه عنوان می‌کنند که این نیز خود یکی از بلوف‌های دشمن برای روشن نشدن ماهیت اقدامات ضد دینی خود است. البته بطور طبیعی ما نیز انتظار نداریم آنها علنا اعلام کنند که در پس شعارهای فریبنده و به ظاهر منطقی چه هدفی را دنبال می کنند.
 
گزارش پایگاه اردنی البوابه: تحول در مد زنان ایرانی

علاوه بر آن در تازه ترین اقدام  پایگاه خبری اردنی البوابه در گزارشی جهت دار و قابل تامل با عنوان "انقلاب مد در ایران" نوشت: به نظر می رسد یک نوع "انقلاب" جدید در حال وقوع در خیابان های تهران است. آگهی های سیاسی دیگر وجود ندارند و مشتهای گره کرده در هوا یا شعارسیاسی هم موجود نیست. بلکه این روزها تنها روسری، الگوهای گل پارچه رنگارنگ و جواهرات فانتزی وجود دارد.

خیابان های اصلی و میادین نقش محوری خود را به مغازه های طراح و بوتیک ها واگذار کرده اند و قدرت توده های مردم راه را برای  فردیت و انتخاب شخصی فراهم ساخته است. لباس به لباس، دستبند به دستبند، زنان ایران به آرامی در حال انقلابی در صنعت مد هستند.
 
این رسانه اردنی که سعی کرده است نقش دایه دلسوز تر از مادر را برای زنان ایرانی ایفا کند در این گزارش می نویسد: با استقرار جمهوری اسلامی در سال 1979، زنان ایرانی که تا آن زمان قادر به انتخاب لباس خود با توجه به سلیقه و نیازهای خود بوده اند، خود را برای انتخاب لباس در محاصره شدید توسط حکومتی دیدند که تلقی مناسب - و قانونی آن از لباس تنها دو قطعه لباس بود: چادر "حجاب برتر" و مانتو که قرار بود برای پنهان کردن بدن یک زن استفاده شود. 
 
و جالب آنکه این رسانه عرب زبان به فکر راحتی زنان ایرانی  ایرانی نیز بوده و در این باره می گوید: جای تعجب نیست که بسیاری از زنان تصمیم گرفتند که از مانتو استفاده کنند، که می تواند بین این دو لباس پرزحمت دارای آسایش و جلوه بیشتری در نظر گرفته می شود! سالها گذشت، و  طراحان و تولیدکنندگان با تغییرات کوچک را در مانتو، آن را بیشتر به مشتریان طبقه ثروتمند محدود کردند.
 
این پایگاه اردنی در ادامه  هم نوا با دویچه وله با اشاره به فعالیت های عبدلی نوشت: اما از ماه آوریل 2012، یک ستاره جدید در آسمان طراحی ایران پیدا شد؛ یعنی یک طراح گرافیک به نام "فرناز عبدلی" که اقدام به راه اندازی خط تولید جدید لباس زنان کرد . او به تازگی یک مجموعه لباس مردانه با نام  "پوش"، کلمه قدیمی فارسی برای پارچه ارائه کرده است.  این آنچه مجموعه عبدلی و نام تجاری وی را در مد منحصر به فرد کرد،  این واقعیت است که او در بازبینی مفهوم مانتو که لباسی را طراحی کرده که حتی نمی تواند مانتو نامیده شود. او با عبارت "لباس خیابانی" به دنبال پیدا کردن یک تعریف مناسب بود. از سوی دیگر هر چند او به رنگ ها، برش ها، و پارچه های ابتکاری و متنوع روی آورد، اما به پوشیدنیهای مجاز و  به آستین و طول لباس و همچنین به عرض یقه آن توجه زیادی داشت.
 
عبدلی همانطور که در صفحه فیس بوک "پوش"  با بیش از 40 هزار لایک اظهار داشته است، "مد هنر بیان شخصی است،" و این دقیقا همان چیزی است که او مجموعه های خود انجام می دهد: او زنان را قادر می سازد تا هویت پیچیده، خود را ابراز کنند. فراتر از کلیشه ها،می توان گفت  زنان ایرانی مانند زنان سراسر جهان در طیف گسترده ای اعم از مذهبی تا سکولار، محافظه کار تا لیبرال، سنتی به مدرن هستند. پوش به آنها فرصتی را  برای انتخاب یک سبک می دهد که با آن به بیان همه این جنبه ها بپردازند و هویت هایی را گردآوری کنند که به تنهایی می توانند در تضاد باشد.
در مصاحبه با سایت ضد انقلاب ایران وایر، عبدلی توضیح می دهد که زنانی که  به مغازه او در تهران به نظر می آیند، جلب توجه بیش از حد این  لباس ها نگران هستند، و قبل از خرید خود دائما به خرید دیگر مشتریان  توجه می کنند. اما عبدلی می گوید: "اما به آرامی متوجه می شوند که می توانداین لباسها را بدون مشکل بپوشند، یعنی در واقع نوعی شجاعت جمعی پدید آمده است.
 
این رسانه عربی مدعی شد: آنچه در  این زمینه قابل توجه است، این است که این لباسها نماینده "فمینیسم استعماری" زنان غربی  و یا زنان تحصیل کرده غرب نیستند و استانداردهای غربی را به مشتریان خاورمیانه "پوش" تحمیل نمی کنند. یک خط تولید  توسط یک زن ایرانی برای زنان ایرانی تولید شده و به استانداردهای ایران توجه دقیق دارد. عبدلی پس از فارغ التحصیلی در طراحی گرافیک از موسسه آموزش عالی "ساریان" در ساری، تصمیم گرفت به دنبال شهرت و ثروت در شوهای لباس  پاریس و میلان نرود، و در عوض با  هدف به چالش کشیدن  بازار ایران در زمان ، یک خط لباس "غیر عذاب آور" برای زندگی روزمره زنان ایرانی را ایجاد کرد.
 
به نظر می رسد برنامه گسترده ای که برای تغییر سبک پوشش ایرانیان بخصوص جوانان در سال های اخیر دنبال می شده?‌ شدت گرفته و برای بهار و تابستان امسال به دلیل مسائل انتخاباتی متاسفانه در  تساهل و تسامح مسئولان همراه بود، برنامه های گسترده ای تدارک دیده شده است.
 
بخش هایی از این تغییر نوع پوشش زنان و دختران ایران از چند وقت قبل عملیاتی شده است. اتفاقاتی از قبیل بیرون گذاشتن گوش از مقنعه و روسری? مانتوهای آستین کوتاه?‌ و جدیدا هم شلوارهای استرچ تنگ و چسبان در خیابان های تهران به صورت فراگیر دیده می شود. در مرحله ای که برای این بهار پیش بینی شده? گسترش شلوارهای چسبان و بدن نما که دارای رنگ های روشن و شبیه پوست بدن باشند? مانتو های کوتاه و بدون دکمه که شلوار از بالا تا پایین هویدا باشد?‌ یقه های باز و شبیه لباس های مجلسی برای مانتو ها?‌ حذف آستین?‌ تداوم بیرون گذاشتن گوش ها با گوشواره های غیر معمول? آرایش های سنگین و زننده?‌ موهای بارنگ غیر معمول و بیرون گذاشته شده از هر طرف و ... مورد توجه خاص قرار گرفته اند.
 
 
مدگرایی 
 
در دهه های اخیر مد و مد گرایی به افراطی‌ترین حد خود رسیده وبدون شک گسترش وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره و اینترنت از یک طرف و ارتقای سطح زندگی و رفاه و افزایش نقدینگی موجود در جوامع از دلایل اصلی آن هستند. قطار مد و مدگرایی بر ریل بازار لباس ایران در گذر است و در این حرکت پر شتاب دختران سنت های بومی و مذهبی کشور را پشت سر می گذارند و همراه با این فرهنگ نو ظهور و با خرید یک فرم خاصی از شلوار، پیراهن ، عینک ، گوشی تلفن بر قطار مصرف گرایی سوار می شوند تا هر چه بیشتر شبیه آخرین مد باشند.
 
با گسترش ماهواره، اینترنت و افزایش سطح رفاه سرعت رواج این پدیده رو به افزایش گذاشته  و قطار مدگرایی از بازار ایران با شتاب می گذرد و اغلب مسافران آن دختران و بانوان جوانی هستند که پوشش سنتی مادرانشان را کنار گذاشته و بر ایستگاه مد ایستاده تا از این کاروان جا نمانند و البته حضور پر رنگ خانم ها به این معنا نیست که آقایان از این قافله جا مانده باشند بلکه این فرهنگ نوظهور در میان تمام اقشار جامعه رسوخ کرده و البته برخی تولید کنندگان داخلی نیز با تقلید از سبک های غربی بر آن دامن می زنند.
 
 
البته قطعا طراحی لباس مناسب و در خور شان دختر و زن ایرانی می تواند به عنوان یک کار اقتصادی در جامعه ایران رواج یابد و ضمن حفظ ارزشهای ایرانی و اسلامی حس تنوع طلبی و زیبای دوستی دختران ایران را با استفاده از رنگ های شاد و نقش های سنتی پاسخ دهد.
 
 به عقیده کارشناسان شکاف موجود در بازار لباس ایران دست آویزی شده تا عده ای با رواج فرهنگ مصرف گرایی در میان جوانان و بویژه دختران آنها را به مسافرانی همیشه ایستاده بر ایستگاه مصرف تبدیل کنند.
 
انسان کمال طلب و جوانی
 
انسان، موجودی است کمال‌طلب و دوست دارد آن چه را موجب رسیدن او به کمال می‌شود ، به دست آورد. در این میان، جوانان نه تنها از این قاعده مستثنا نیستند ، بلکه ویژگی‌های جوانی نیز اقتضا می‌کند که بر این کمال‌طلبی، پافشاری بیشتری داشته باشد؛ زیرا جوان همواره به دنبال ایده‌آل‌ها، کمال مطلوب‌ها، جاودانگی، معنویت، زیبایی و ارزش‌هاست و در عین حال، روحیه‌ای تنوع‌طلب دارد و از حالت ثابت و ایستا، گریزان است. اگر این ویژگی‌های جوانی، با بینش صحیح از ارزش‌ها همراه شود ، دوره جوانی ، یک دوره بسیار بارور و پربرکت خواهد بود و اگر این بینش صحیح همراه با باورهای دینی نباشد، دوره جوانی یکی از بحرانی‌ترین دوره‌های زندگی او خواهد بود و چه بسا تا مرز سقوط ، انحطاط و هلاکت کشیده شود.
 
خوشبختانه اسلام که کامل‌ترین و جامع‌ترین ادیان الهی است و همه نیازهای مربوط به کمال و شکوفایی انسان را در بر دارد، دینی است مترقی و احکام آن هماهنگ تغییراتی است که در زندگی بشر به وجود می‌آید و به عبارت دیگر، اسلام زمان و مکان و تاثیر آنها در زندگی بشر را در نظر دارد. از این‌رو، هیچ گاه یک مسلمان واقعی، انسانی تک بعدی و عقب افتاده از تحولات و پیشرفت‌های زمان خودش نیست. اسلام، همواره به هنر و آراستگی ارج می‌نهد و در عین حال، بر حفظ ارزش‌های اخلاقی و مسائل معنوی - که در رسیدن به کمال نقش اساسی دارند - تأکید می‌کند. بنابراین، اگر ما به اسلام واقعی معرفت پیدا کنیم، هیچ گاه تک بعدی نخواهیم بود؛ اما عدم آگاهی ما به دستورات اسلامی، موجب می‌شود که ما تلقی صحیحی از اسلام نداشته باشیم و گاهی اوقات، دچار تعارضاتی نیز بشویم.
 
کلید حل این تعارضات، شناخت بیشتر اسلام و التزام عملی به دستورات اسلام می‌باشد ، اسلام همان‌طور که انسان‌ها را دعوت به خودسازی و طهارت می‌کند ، به آراستگی ظاهر نیز توجه دارد؛ تا جایی که نظافت را نشانه ایمان می‌داند.
 
طبیعی است که آراستگی ظاهری در هر زمانی، متناسب با شرایط آن زمان و فرهنگ حاکم بر آن جامعه است. به همین دلیل اسلام، انسان‌ها را در نوع لباس پوشیدن یا رنگ لباس یا نوع آرایش، محدود نکرده است که مثلا فقط مثل عرب‌ها لباس بپوشید؛ بلکه آن چه مورد نظر است، اصل پوشش است و اگر عفاف انسان‌ها حفظ شود، مفسده‌ای به دنبال ندارد. بنابراین، نوع لباس یک جوان آسیایی و شرقی، با نوع لباس یک جوان غربی، متفاوت است؛ اما در عین حال، هر دو می‌تواند آراستگی مورد نظر اسلام را داشته باشند؛ به شرط این که با ارزش‌های الهی و سایر احکام و دستورات دین، منافات نداشته باشد. (مثلا مسلمانان مالزی و ایرانی در مراسم حج لباس های متفاوتی دارند که حدود در آن رعایت شده.)
 
به نظر می‌آید که در برداشت از آراستگی ظاهری و مدگرایی، اشتباه شده است. مدگرایی امری است غیر از آراستگی و زیبایی ظاهری؛البته ممکن است گاهی اوقات عملی یا هنری و یا طرز لباس پوشیدنی مد شود و منافاتی با ارزشهای دینی نداشته باشد اما همیشه این گونه نیست؛ زیرا مبنای کسانی که در پشت صحنه، مروج مدگرایی هستند، چیزی جز دنیاطلبی و کسب منافع نیست و برای آنها مهم نیست که آیا این چیزی که آنها به تبلیغ آن می‌پردازند، با ارزش‌ها و کمالات انسانی تعارضی دارد یا نه. بنابراین، یک انسان مؤمن که می‌خواهد ، پای‌بند به ارزش‌های الهی باشد، نباید تابع فرهنگ مدگرایی باشد؛ زیرا مروجین چنین فرهنگی، بیشتر اوقات پای‌بند به ارزش‌ها نیستند. علاوه بر این که مدگرایی، موجب چند بعدی شدن انسان نیز نمی‌شود؛ بلکه انسان، خود را آلت دست افرادی سودجو قرار داده است. چند بعدی شدن انسان، به این معناست که انسان از جنبه‌های مختلف علمی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی، رشد کند و از زمان خودش، عقب نماند؛ مثلا اگر روزی کامپیوتر و نهضت نرم‌افزاری حاکم بر همه فعالیت‌های انسان می‌شود، او نیز در حد توان خود و متناسب با رشته تحصیلی و نوع شغلی که دارد، با این تکنولوژی آشنا و از آن استفاده می‌کند و در سایر پیشرفت‌های علمی یا هنری نیز این گونه است.
  
 
ناتوی فرهنگی و پوشش زنان
 
 استکبارجهانی که برای تسلط بر منافع ملت ها، سازمان نظامی ناتو را تشکیل داده است، تا از طریق آن به نابودی هویت ملی جوامع بشری و تحقق بیشتر اهداف استعماری بپردازند. و با استفاده از امکانات زنجیره ای، متنوع و بسیار گسترده رسانه ای؛ سر رشته ی تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها و ملت ها را در دست گیرند.
ناتوی نظامی که تا دیروز برای کنترل کمونیسم و قدرت نظامی شرق، با مدرن ترین تجهیزات نظامی و تسلیحات کشتار جمعی ایجاد شده بود، در حال حاضر برای مقابله با قطب قدرتمند اسلامی و تأثیرات شگرف انقلاب اسلامی بر ملت های مسلمان و غیر مسلمان فاقد کارایی و توانمندی لازم است و لذا در کنار آن یک سازمان عریض و طویل فرهنگی شکل گرفت که تحت فرماندهی صهیونیست بین الملل، با استفاده از تمامی ظرفیت های تبلیغاتی و فرهنگی و ساماندهی مناسب آنها مبارزه برنامه ریزی شده با اسلام و قرآن تلاش کرد.
این سازمان عریض و طویل و در عین حال مخفی را مقام معظم رهبری «ناتوی فرهنگی» نامیده اند. استراتژی ناتو با رویکرد نظامی، تصرف زمین و کسب منابع و مراکز مهم اقتصادی است لکن استراتژی ورهیافت ناتوی فرهنگی قبضه کردن باورها، ایدئولوژی و جهان بینی ملتها و فرهنگ هاست.
 
ناتوی فرهنگی (استعمار نو) در جدیدترین نوع تهاجم خود با انواع فیلم ها، بازی های تخیلی، نقاشی متحرک، هنرهای تجسمی، کتاب، روزنامه، سایت های اینترنتی، شبکه های ماهواره ای و ... اقدام به جنگ نرم در دامنه ای گسترده بر علیه دین و ایدئولوژیک اسلامی، انسانی نموده است؛ به گونه ای که از راه نفوذ فرهنگی و از طریق «تخدیر فرهنگی» جوامع تحت سلطه قرار می گیرند.
 
نظر رهبر معظم انقلاب
 
رهبر معظم انقلاب در زمینه حجاب و و چادر فرموده اند: آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش، مد و جلوه‌گری زیور‌آلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟ امروز سرو سینه را از زیورآلات پر کردن و آرایش و مد و لباس را بت خود قرار دادن برای زن انقلابی مسلمان ایران ننگ است آن زنی که در پی این گونه چیزهاست از ارزش پایین برخوردار است طلا برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی به طلا ارزش آفرین است. مد برای زن ارزش آفرین نیست بی‌اعتنایی نسبت به مدهای دام‌گونه ساخته و پرداخته دشمنان برای زن ارزش است.
 
ایشان در جایی دیگر فرموده اند: مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که «حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد.» گفتیم که «چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است.» ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست. شما خیال کرده‏اید که اگر ما چادر را کنار گذاشتیم، فرضاً آن مقنعه‏ى کذایى و آن لباس‌هاى «و لیضربن بخمرهنّ على جیوبهنّ» و همانهایى را که در قرآن هست، درست کردیم، دست از سر ما بر مى‏دارند؟ نه، آنها به این چیزها قانع نیستند؛ آنها مى‏خواهند همان فرهنگ منحوس خودشان عیناً این‏جا عمل بشود؛ مثل زمان شاه که عمل مى‏شد. در آن زمان، زن اصلاً پوشش و حجابى نداشت؛ حتّى در این‏جاها وقتى نوبت به این کارها مى‏رسد، بى‏بندوبارى خیلى بیشتر هم مى‏شود؛ کمااین‏که در زمان شاه، بى‏بندوبارى‏یى که در همین شهر تهران و بعضى دیگر از شهرهاى کشور ما بود، از معمول شهرهاى اروپا بیشتر بود! زن معمولى در اروپا، لباس و پوشش خودش را داشت؛ اما در این‏جا آن‏طورى نبود. آن‏طور که دیده بودیم و شنیده بودیم و مى‏دانستیم و مناظرى که از آن وقت الان جلوى نظر من هست، انسان واقعاً حیرت مى‏کند که چرا بایستى این‏گونه بشود؛ کمااین‏که در خیلى از کشورهاى متأسفانه عقب‏مانده‏ى مسلمان و غیرمسلمان هم همین‏طور است. بنابراین، باید بدقت و با نهایت کنجکاوى و بدون اغماض، مسائل ارزشى را رعایت کرد.
 
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ از چادر به‌ عنوان‌ یک‌ لباس‌ ملی‌ و اسلامی‌ مورد علاقه‌ زنان‌ مسلمان‌ ایران‌ نام‌ بردند و فرمودند: انبوه‌ دختران‌ و زنان‌ مؤمن‌ و حزب‌اللهی‌ که‌ در دانشگاه‌ بهترین‌ علوم‌ را تدریس‌ و بالاترین‌ مدارج‌ علمی‌ را می‌گذرانند و نیز شمار زیادی‌ از بانوان‌ جوان‌ ایران‌ که‌ در آینده‌ای‌ نه‌ چندان‌ دور به‌ مقامات‌ عالی‌ علمی‌، فقهی‌ و فلسفی‌ دست‌ خواهند یافت‌ از افتخارات‌ نظام‌ اسلامی‌ محسوب‌ می‌شوند.
 
رهبر معظم انقلاب در دیدار با ورزشکاران شرکت‏کننده در المپیک و پارالمپیک فرموده اند: شما ببینید الان چقدر خرج مى‏کنند و زحمت مى‏کشند، براى این‏که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایى که خودشان را مهد آزادى هم مى‏دانند، مى‏بینید که چه مى‏کنند براى مبارزه با حجاب. آنها با چه چیز زن مسلمان بیشتر دشمن‌اند؟ با حجاب او. آن‌ها با چادر و حجاب صحیح و متقن شما از همه چیز بیشتر دشمن‌اند. چرا؟ چون فرهنگ آنها این را قبول ندارد. اروپایی‌ها این‏طورند؛ آنها مى‏گویند هرچه را که ما فهمیده‏ایم، دنیا باید از ما تقلید کند! مایلند که جاهلیت خودشان را بر معرفت عالم غلبه بدهند. آنها مى‏خواهند زن به سبک اروپایى را در جامعه رواج بدهند؛ که عبارت است از سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بین دو جنس؛ مى‏خواهند این چیزها را به وسیله‏ى زنان رواج بدهند. هرجا با این هدف‌گیرى غربی‌ها مخالفت بشود، فریادشان بلند مى‏شود! اینها کم‏طاقت هم هستند! همین مدعیان غربى، کمترین مخالفتى را با مبانى پذیرفته‏ى خودشان تحمل نمى‏کنند.
 
مشکلات غرب به دلیل پوشش نامناسب و بی بند و باری 
 
آنچه باید در این مبحث به ان اشاره کرد این است که امروز خود جامعه غرب نیز به دلیل عدم رعایت پوشش و حجاب توسط زنان دچار مشکلات عدیده ای شده است.
به عنوان مثال "دون پیرو کورسی"، کشیش ایتالیا می‌گوید: دلیل افزایش خشونت علیه زنان "دامن‌های کوتاه و لباس‌های نامناسب آن‌ها است" .
 
برخلاف آنچه که در رسانه‌های غربی در تبلیغات خود القاء می‌کنند ، میزان گرایش به پاکدامنی و حجاب در میان نوجوانان غربی رو به افزایش است . این جوانان، خواهان دوری از بی بند و باری و پوشش مناسب برای زنان و دختران هستند .
 
یافته‌های گروه تحقیقاتی آی جی  که یک مرکز تحلیلی و آماری در نیویورک است ، نشان می‌دهد نسل جدید دختران در نیویورک برخلاف نسل های قبلی، علاقه چندانی به خودنمایی و پوشیدن لباس‌های بدن نما ندارند. "ملیسا لاویجن" از محققان این گروه در توضیح تحلیل‌های آماری مرکز خود، اظهار داشت :" از نظر ما، آمارهای دریافتی از نسل جوان دختران نیویورکی، حاکی از آن است که آنها به پوشیدگی بیشتر روی آورده اند. " او می‌افزاید: از نظر من، علت اصلی این امر، نگاه ساده انگارانه و بی بند و باری است که در چند سال اخیر با " شعار همه چیز می گذرد " رایج شده بود، اکنون در واکنش به آن موج بی بند و باری ، گرایش به پوشیدگی بیشتر در میان دختران جوان و نوجوان رواج یافته است.
 
خانم لاویجن معتقد است که پس از چندین دهه از رواج فرهنگ خود نمایی و لباس های نیمه عریان ، اکنون مردم ، پوشش بهتر و مناسب تری را جستجو می‌کنند . محققان مرکز آی جی دلیل دیگر روی آوردن دختران جوان به پوشش بهتر را ، تمایل آنها به تغییر وضع موجود و دسترسی به امنیت بیشتر می‌دانند . آنها می‌گویند : " به طور عملی گرایش به مذهب ، رفتن به کلیسا و مقابله در برابر فرهنگ عمومی بی بند و باری ، علامـت آن است که نسل جوان قصد دارد که بر اوضاع و احوال خود ، کنترل بهتری داشته باشد .
 
شاید هنوز گرایش به عفاف و حجاب در جوامع غربی فرا گیر نشده است، اما اینک برخی جوانان غربی ، صدای اعتراض خود را در جامعه بحران زده و بی بند و بار غرب منعکس می‌کنند . جوانانی که خواهان تغییر در برخی هنجارهای جامعه خود هستند.
 
افزایش گرایش زنان به اسلام و حجاب در غرب

اگر چه با توجه با تبیلغات منفی و همه جانبه غرب علیه اسلام و فرهنگ اسلامی، بسیاری از مردان و زنان غربی در ذهن خود، تصویر ترسناک و خطرناکی در ذهن خود ایجاد کرده‌اند، لکن در کنار تمام تبیلغات منفی غرب، روند گرایش و تمایل مردان به خصوص زنان غربی به اسلام و علی الخصوص به مسئله حجاب غیر قابل انکار است. به شکلی که بر اساس آمار مختلف، اسلام نسبت به دیگر ادیان در غرب رو به گسترش است و بیش از 150 درصد، افزایش یافته است.

پروفسور "مادلین زیلفی" استاد تاریخ خاورمیانه در دانشگاه مریلند درباره افزایش رروند تمایل قشر تحصیلکرده زنان در دانشگاه‌های آمریکایی می‌گوید: سرعت این روند مرا کنجکاو کرده است، من بارها این موضوع را در دانشکده دیده‌ام که اسلام به دختران هویت بخشیده است، اکنون دختران مسلمان با انگیزه قویتری در دین اسلام تحقیق می‌کنند و نسبت به اعتقاداتشان جدیت بیشتری دارند.

زیلفی همچنین می‌گوید: حجاب کلمه‌ای است که معنای بسیار دارد، حجاب همیشه در داخل و خارج کشورهای اسلامی نماینده خیلی از چیزها از جمله یک بیانیه سیاسی محکم علیه فساد و بی بند و باری و یک عمل مذهبی عمیق شخصی بوده است؛ این موضوع به اصل اسلام برمی‌گردد؛ قرآن حجاب را در قالب لباس لازم شمرده است.





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir

 

در بخشی از سرمقاله امروز کیهان با عنوان«پنج وزیر مهم‌تر از برنامه هسته‌ای!» می خوانید:

به گزارش علمدار بصیر:
 
    اولین آزمون استقلال و اقتدار حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در معرفی تیم خود در کابینه رقم خواهد خورد. بی‌دلیل نیست طی دو هفته اخیر سیاست‌بازان و رسانه‌های فعال در سازمان فتنه از جانب خود برای کابینه و وزیران کشور، اطلاعات، ارشاد، علوم و خارجه نسخه پیچیده و حتی با وقاحت وزیر را معرفی کرده‌اند که آخرین آن را در سخنان خاتمی شاهد بودیم. دکتر روحانی با کیاست تمام می‌داند که اگر در این موضع کوتاه بیاید، طلبکاری فتنه‌گران ورشکسته و حامیان خارجی آنها حد یقف نخواهد داشت. البته طبیعی است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز همچنان که بارها موضع صریح مقابل فتنه‌گران گرفته‌اند، ضمن پشتیبانی و حمایت از دکتر روحانی، اجازه تجدید حیات این جریان انگلی را نخواهند داد.

 
    درباره سیاست خارجی نیز فعلا باید به همین تحلیل فارین پالیسی بسنده کرد که یک هفته پس از انتخابات تأکید کرد «رهبر ایران درست می‌گوید؛ توپ در زمین آمریکاست. آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید دولت اوباما با رفتارش و نه با گفتار سنجیده خواهد شد. ایران از چرخه هسته‌ای خود دست نخواهد کشید. متأسفانه اوباما نشان داده که متأثر از کنگره و لابی صهیونیستی است و شجاعت و قاطعیت لازم را برای تعامل با ایران ندارد... روحانی 10 سال پیش مذاکراتی داشت که به امید اعتمادسازی، تعلیق را پذیرفت اما این امید به شکست انجامید. رئیس‌جمهور منتخب ایران یک ‌بار شرمنده و مارگزیده شده و احتمالا بار دیگر برای اتخاذ موضع نرمش در برابر غرب پا پیش نمی‌گذارد. او تنها در صورتی امتیاز می‌دهد که مطمئن شود در قبال آن امتیاز خواهد گرفت. بنابراین به جای ریسک امتیازدهی صبر می‌کند ببیند آمریکا برای امتیاز دادن جدی است یا نه. اتفاقات 10 سال قبل ننگی برای اصلاح‌طلبان شد و اکنون توپ در زمین آمریکاست که باید امتیاز بدهد وگرنه تغییری صورت نخواهد گرفت»





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
گری سیک: نتانیاهو چوپان دروغگویی است که 20 سال است درباره ایران دروغ می‌گوید!
 
 

گری سیک: نتانیاهو چوپان دروغگویی است که 20 سال است درباره ایران دروغ می‌گوید!/ کارتون: پیمان علیشاهی

 





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
«خنک شدن به هر قیمتی»
دیروز

(روز – داخلی- احمدی نژاد در صحن علنی مجلس)

احمدی نژاد: یک بااااار نشد بندهههه بیایم مجلس کولر روشن بااااااشد. در سازمان ملل براااای سخنرانی، نه تنها کولر را ترن آآآآآآآن (turn on) می کردند، بلکه به من می سپردند که  وقتی سخنرانیت تمااااااام شد کولر و چراغ‌ها را هم خامووووش کن. درم پشت سرت ببند، بله ، من تااااا این حد محبوبیت جهانی داشتم!

لاریجانی: محبوب جهان، اگه گرمته کاپشنتو در بیار، وگرنه هوا خوبه.

احمدی نژاد: این کاااااااپشن مدل "بهار"ه است، خنک است. لااقل یک پنکه بیاورید در صحن علنی. خیال می کنید نمی دااانم یک پنکه پارس خزر دارید؟ بودجه اش را از صندوق ذخیره ارزی برداشتید، صندوق خالی شد، بنده برای سفر آخرم یک دلار هم پول نداشتم سوغاتی بخرم.

لاریجانی: پنکه دست مطهریه، کانالای کولرشو بسته پنکه رو برده دفترش. می تونی برو ازش بگیر، اگه هم نه، با اون یه خروار پرونده که واسه افشاگری آوردی خودتو باد بزن خنک شی!

احمدی نژاد: همگان شاااهد باشند این بار خودش شروووع کرد! بنده هم یک سی دی آورده ام تا شمااا خنک شوی، پلی (play) کنم؟ پلی کنم؟ از مذاکره های سع...(میکروفنش قطع می شود)
لاریجانی: جنبه شوخی هم نداره، قبلنا با جنبه تر بودیا! بچه ها اون پنکه رو دست به دست کنین برسه به احمدی نژاد.
***
امروز
(روز-داخلی- روحانی در صحن غیرعلنی مجلس!)

روحانی: چقدر هوا گرمه اینجا، سیستم سرمایشی نداره؟

لاریجانی: نه، بس که این دو جناح سر لج و لجبازی کولر و روشن،  خاموش کردن، تسمه پاره کرد.
روحانی: خب شما به عنوان رئیس مجلس باید اعتدال رو رعایت می کردین و کولرو می‌زدین رو دور متوسط.

لاریجانی: البته به نظر من مجلس یکدست باشه بهتره، اینجوری دیگه کولر سالم می مونه. حالا علاوه بر درخواست پاسپورت سیاسی و حمل سلاح و طرح ترافیک، من سفارش کردم واسه هر نماینده بودجه بادبزن مادام العمر هم اختصاص بدن.

روحانی: اینکه می فرمایید صحیح، الان بنده تو این گرما چیکار کنم؟

لاریجانی: شما بلدین کولرمونو درست کنین؟ اگه نه بگم بچه ها پنکه رو دست به دست کنن بیاد جلو

روحانی: جناب لاریجانی بنده حقوقدانم، نه تعمیرکار کولر

لاریجانی: شما با سیاست «کولر خاموش» پیش میرین یا «کولر روشن»؟

روحانی: هروقت گرم باشه روشن، سرد باشه خاموش.

لاریجانی: نه دیگه، خاموش یا روشن؟

روحانی:  فی الحال، روشن

لاریجانی: خوبه، درستشم همینه، رای جبهه ما به یک اصولگرای کولر روشن بود...

(روحانی ملتمسانه): گرمه!

لاریجانی: اومدی مجلس با یه قلم کاغذ میای و میری، سی دی ببینم کولر که هیچی، نمی ذارم معاون اولت فوتت کنه ...

روحانی( درحالی که اشکش درآمده): بله، چشم. گرمهههههههههه!

لاریجانی: پنکه رو دست به دست کنید بیاد جلو... دکتر گرمشونه... بقیه همدیگرو فوت کنید تا بادبزنا برسن.

روحانی: لاریجانی مچکریم!

منبع: قانون




تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون