سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
به رغم معرفی سه وزیر پیشنهادی به مجلس، جعفر توفیقی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی نشد و بر اساس شنیده ها فرجی دانا بجای وی به مجلس معرفی شد.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر:  در 26 شهریور امسال در خبری اعلام شد که جعفر توفیقی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی حسن روحانی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی نخواهد شد.

گرچه این خبر در ابتدا واکنش هایی را در پی داشت اما سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، رئیس جمهور امروز شنبه 27 مهر سه وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد ولی بر اساس شنیده ها نام جعفر توفیقی در نامه رئیس جمهور نیست و وی از حضور در کابینه دولت یازدهم بازماند.

توفیقی که پس از عدم صلاحیت میلی‌منفرد به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از سوی رئیس‌جمهور مشخص شد، در تحصن دانشجویان و اساتید دانشگاه تهران در جریان فتنه سال 88 در روز 26 خرداد سخنرانی تحریک آمیزی داشت که باعث مخالفت نمایندگان با وی شد. البته وی در دوران سرپرستی خود در این وزارتخانه عزل‌و نصب‌های زیادی داشت که مورد انتقاد برخی نمایندگان مجلس واقع گردید.

 دفتر رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، نامه حجت‌الاسلام روحانی مبنی بر معرفی وزرای پیشنهادی دولت «تدبیر و امید» برای تصدی وزارتخانه‌های «آموزش و پرورش»،«علوم، تحقیقات و فناوری» و «ورزش و جوانان» را جهت بررسی صلاحیت آنان از سوی نمایندگان مجلس به دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، ارسال کرد.

گفته می شود علی اصغر فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، سیدرضا صالحی امیری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و رضا فرجی دانا برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی شده است.

قرار است نامه رئیس جمهور فردا در صحن مجلس قرائت شود.

نمایندگان مجلس هفته بعد جلسه رای اعتماد به این سه وزیر پیشنهادی را در دستور کار خود خواهند داشت.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/7/28 | نویسنده : alamdarbasir

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در صورتی که موسسه حفظ آثار امام (ره) در انجام وظایف خود کوتاهی کند خود مردم تحریف سخنان امام (ره) را بر نمی تابند و رسالت خود را انجام خواهند داد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از مرصاد،حجت الاسلام احمد سالک اظهار داشت: یکی از رسالت های موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) نگهداری و حفاظت از مجموعه سنگین هدایتی حضرت امام خمینی (ره) است. ویدئو ها و صوت ها و نوشته هایی که باید به عنوان امانتداران ملت از آن به بهترین شکل ممکن نگهداری شده و در مواقع ضرورت باز نشر شوند.

سالک گفت: نکته دوم در این رابطه این است که هرگونه تحریف و یا انحراف در نشر این آثار حتی یک واو چه از سوی بیت امام باشد چه از سوی هر شخص دیگر مسئولیت برخود و پاسخ گویی موسسه حفظ اثار امام راحل را سنگین و سنگین تر می کند.

وی ادامه داد: در غیر این صورت مردم ما با بصیرت و آگاه هستند و کلمات و سخنان امام را دارند و اگر برخوردی از سوی مسئولین مرتبط با کار دیده نشود خودشان با تحریف ها برخورد خواهند کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دیدیم که در مورد همان مسئله شعار مرگ بر آمریکا که مردم فریادهایشان در نماز جمعه ها و اجتماعات بر سر آمریکا بیشتر شد و علما و بزرگان کشور نیز مواضع محکم و مستددلی داشتند. این واکنش ها نشان دهنده این است که مردم راضی نیستند به هیچ عنوان کلامی از فرمایشات امام تحریف شود.

حجت الاسلام سالک با تأکید بر اینکه مسئله مهم حفظ آثار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ربطی به مسائل ژنتیکی و خانوادگی ندارد گفت: چنین نظارت هایی علی القاعده باید با یک نظارت عالیه از سوی قام معظم رهبری کنترل شود و موضوع حراست از اثار ولی فقیه بر عهده ولایت است.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir
آقای هاشمی سالهاست که تمام شده است، او پس از انتحار سیاسی در ثبت نام ریاست جمهوری سال 92، باز هم دچار اشتباه اساسی و استراتژیک سفرهای استانی شده است، این آخرین تلاش هایی است که پس از آن مجبور خواهد شد بپذیرد و باور کند که به خط پایان سیاسی خود رسیده است.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از سایت مرصاد،هاشمی رفسنجانی، مدتی است علاقمند به برگزاری سفرهای استانی شده است. وی این سفرها را ابتدا از مشهد مقدس آغاز کرد، سپس سفری پرحاشیه را به شمال کشور در سوادکوه داشت . برای  بار سوم به کرمانشاه سفر کرد سفری که با دلخوشی آمد اما با دلخوری بازگشت. سفری بی برنامه که برنامه روز سوم، سفر به ایلام، سفر به قصر شیرین و دیدار با دانشجویان لغو و برنامه های روز دوم نیز فشرده برگزار شد.

1

ده ها خودروی شماره 19 استان کرمانشاه با پلاک قرمز دولتی در اسکورت هاشمی آن هم برای بزرگداشت چهارمین شهید محراب!!!

هاشمی طی سالهای گذشته و به طور خاص پس از فتنه 88، وجهه مردمی خود را از دست داده‌ است. هاشمی در خلال سال 88، در لباس یک قدرت طلبی ظاهر شد که حاضر بود برای کسب جایگاه سیاسی، ضربات سنگینی را به نظام وارد سازد و اعتبار آن خدشه دار کند.

این موضوعی نبود که از چشم مردم پنهان بماند. از همین رو، وی برای ترمیم این محبوبیت از دست رفته مردمی، لازم دیده سفرهایی را برگزار و عده‌ای را برای استقبال از خود دعوت کند تا محبوب نمایی کند و یا در واقع مقبولیت خود را در میان مردم به بوته آزمایش بگذارد.

پله پله تا پایان عمر سیاسی

سال 1376 درست زمانی که هاشمی در حال تحویل دولت و ریاست جمهوری به قمر مصنوعی خود، خاتمی بود، برای دور نماندن از قدرت سیاسی، به فکر تصاحب مجدد کرسی ریاست مجلس افتاد که با عدم اقبال مردم تهران، مجبور به انصراف از آن شد.

اما این تازه آغازی بر افول سیاسی وی بود. شرکت در رقابت ریاست جمهوری 1384، عدم اقبال تهرانی‌ها را به کل کشور تعمیم داد و شکست سنگین در انتخابات ریاست جمهوری در کارنامه او باقی ماند.

ورود هاشمی به عرصه فتنه 88 و موضع‌گیری‌های ناهنجار وی موجب شد تا در سال 1392، رسماً فاقد صلاحیت ریاست جمهوری و بازگشت به قدرت اول اجرایی کشور شناخته شود.

و این مهر پایان زندگی سیاسی هاشمی بود.

2

اردوی خاندان هاشمی بعد از یک عقد کنان خانوادگی در تهران

از نفوذ سیاسی خاندان هاشمی تا محبس و دادگاه

هاشمی همه چیز را فدای فرزندانش کرده است. فرزندان هاشمی از دوره درس و مدرسه، به فعالیت سیاسی و اقتصادی پاگذاشته‌اند، در حالی که پدر در اوج قدرت بود نه تنها دست ‌آنها را برای هرنوع نفوذ و سلطه‌ای باز گذاشت، بلکه خود به هدایت و تقویت آنها اقدام کرد و چشم بر تخلفات آنها نیز بست.

پس از افول قدرت سیاسی، لابی‌های قدرتمندی که وی در نقاط گوناگون ایجاد کرده بود، وظیفه حمایت از فرزندان را بر عهده داشتند اما اکنون مدتی است که این شرایط کمی تغییر کرده است؛ پای فرزندان به دادگاه و محبس باز شده و آقای رفسنجانی برای آنها وثیقه میلیاردی گذاشته است.

برای تعویق دادگاه تلاش کرده و البته نتوانست آنها را به شورای شهر تهران نفوذ دهد. همه اینها او را نگران کرده که نکند بچه‌ها دچار آسیب شوند. لذا لازم است شرایط جدیدی ایجاد و فرزندان تطهیرو تبلیغ شوند و لابی‌ها مجدداً فعال شوند.

آقای رفسنجانی در سالهای اخیر، همواره مأمن فتنه‌گران و افراد زاویه‌دار با نظام بوده و می‌توان به روشنی تصور کرد بخشی از کسانی که انتظار قدوم او را در سفرهای استانی می‌کشند، همین دست افراد هستند.

سفرهای هاشمی با چه هدفی انجام می شود؟

شاید سفرهای آقای هاشمی به استانهای مختلف، برای انسجام بخشی و دلگرم کردن این افراد است و شاید قرار است طراحی جدیدی برای انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری دوزادهم اتفاق بیفتد. به هرحال تاریخ مصرف ایشان در عرصه رقابت برای قدرت سیاسی به پایان رسیده و وی قصد ندارد نقش پدرخواندگی خود را هم واگذار کند. لذا لازم است به سایر فرزندان خود هم سرکشی کرده و با دلجویی، آنها برای اقدامات بعدی آماده کند.

3

فواد صادقی،غلامعلی رجایی تهیه کنندگان خوراک خبری سایت های فتنه و ضدانقلاب

هزینه های سرسام آور سفر هاشمی رفسنجانی برای یک بزرگداشت معمولی

اما پرسش هایی درباره سفر استانی آقای رفسنجانی به اذهان متبادر می‌شود. اینکه هزینه این سفرها از کجا تأمین می‌شود؟ آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام برای پرداخت آن اجازه قانونی دارد؟ و یا از ردیف‌های در اختیار دولت هزینه می‌شود؟

آیا دولت با مشکلاتی که در بودجه امسال دارد، حاضر است برای سفرهای فاقد وجه اینچنینی هزینه کند؟

طبعاً هزینه‌های این سفر، از حساب شخصی آقای هاشمی نیست و شاید ایشان دارائی‌هایی (همچون وثیقه قضائی سپرده شده) دارند که اعلام نشده است

.سؤال دیگر آنکه آیا در مجمع تشخیص سفرهای استانی پیاپی برای رئیس مجمع تشخیص پیش بینی شده و یا ایشان با عنوان دیگری به این سفرها اقدام می کنند؟

همراه بردن برخی از وزار در این سفرها چه وجهی دارد؟ آیا باید پذیرفت که آقای هاشمی عملاً‌ خود را رئیس جمهور موازی (سایه) می داند؛ همانطور که فرزندش گفته بود اگر پدر رأی بیاورد، همه کاره من خواهم بود؟!

4

نوبخت و طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی با چه استدلالی همراه هاشمی در کرمانشاه بودند؟

چرا آقای هاشمی، پیشتر به این سفرها اقدام نکرد؟

جدا از دولتهای نهم و دهم که وی در غیبت به سر میبرد در دولتهای قبل آیا چنین اقدامی امکان‌پذیر نبود و یا ارزش نداشت؟ آیا وی در سفرهای استانی خود، به اماکنی که در زمان دولت اصلاحات و حیات سیاسی خود، هرگز پای بدانجا ننهاده بود نیز خواهد رفت؟

آیا به جز فتنه‌گران، از خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان از فتنه و کسانی که در راستای حمایت از نظام مانند پیشگیری از زمین خواری و فساد اقتصادی، دچار مشکلات مختلف شدند نیز بازدید و سرکشی خواهد کرد؟

آیا به سراغ ایثارگران و خانواده جانبازان و شهدایی که پس از جنگ، به موزه‌های فراموشی سپرده شدند نیز خواهد رفت؟ آیا از فقرائی که زیر چرخ‌های توسعه او، لِه شدند نیز عیادت می کند؟





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir
وقتی آدم مغرور شود حق و باطل را تشخیص نمی‌دهد. وقتی برای یک دانشگاه خلاف قانون 16 میلیاردتومان بدون اجازه بر می‌دارد دولت پاک کجاست؟ وقتی که غرور به میان بیاید عقل از بین می‌رود.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از روزنامه قانون، یک ساعتی از قرارمان گذشته بود که سرانجام مردی شبیه به رئیس دولت نهم و دهم با اناری در دست آهسته آهسته از انتهای کوچه به سمت ما آمد. چشم، ابرو، خطوط پیشانی و گونه و حتی جملات کشیده کشیده او خاطرات نه چندان خوشایند محمود احمدی‌نژاد را در دل ما زنده کرد. قرار ما با برادری منتقد، از خاندان رئیس جمهور هشت سال پیش ایران، یعنی داوود احمدی‌نژاد بود. احمدی نژادی که ظاهری یکسان ولی گفتاری متفاوت با محمود احمدی‌نژاد دارد و معتقد است که غرور تفاوتی با شراب ندارد، چرا که هردو مغز انسان را زائل می‌کند.

 از ابتدا تا آخر گفت‌و‌گو علاوه بر صدای گفت‌و‌گو و شاتر‌های عکاسی پژواک انار خوردن مسئول اسبق بازرسی نهاد ریاست جمهوری نیز به گوش می‌رسید. در طول گفت‌و‌گو مشخص بود دل پری از مشایی دارد و بار‌ها در طول مصاحبه بحث‌هایی را بیان کرد که ما مجبور به قطع دستگاه ضبط صوت شدیم و برای انتشار آن‌ها منع داشتیم. از آنجایی که قبلا گفته بود سعید جلیلی نیز راه احمدی‌نژاد را می‌رود و برای اینکه از جزئیات حضورش در انتخابات با خبر شویم سوال اول را این‌گونه پرسیدیم:
    شما یکی از چهره‌هایی بودید که برای ثبت نام در انتخابات آمدید، دلیل‌حضور و انصراف شما چه بود؟
همیشه خواست نظام این است که بازار انتخابات داغ باشد و هر کسی وظیفه دارد این بازار را داغ کند و من هم با حضورم بازار را داغ کردم.
    به نفع جلیلی کنار رفتید؟
خیر. من به ایشان انتقاد شدید هم داشتم. برخی از دوستان گفتند به نفع ولایتی کنار بروم و چون ولایتی پخته‌تر از جلیلی بود برای ولایتی تبلیغ کردیم ولی تشکیلات ولایتی خیلی ضعیف بود و موفق نشد.
    با توجه به روی کار آمدن آقای روحانی آیا باز هم اصولگرایان توان بازگشت به قدرت را دارند؟
نظام ما آزاد است و مردم نیز اختیار دارند.این موضوع به عملکرد این آقایان بستگی دارد، همانطور که به عملکرد احمدی‌نژاد بستگی داشت و چون احمدی‌نژاد عقلش را به دست جریان انحرافی داد و مردم نیز این را فهمیدن دیگر از آن‌ها استقبال نشد. باید اشاره کنم رهبر انقلاب بالای سر این ملت است و هرجا که باید حرفی را بزند می‌زند و با کسی رو دربایستی ندارد.
    دلیل اختلاف شما با احمدی‌نژاد چه بود؟
جریان انحرافی که دور وی را گرفته بود وگرنه ما با برادرمان که پدر کشتگی نداشتیم.
    خیلی‌ها گفتند شما به دنبال سهم خواهی بودید و احمدی‌نژاد هم به سینه شما دست رد زد و سبب شد شما به مخالفان او تبدیل شوید، این ادعا را قبول دارید؟
بله. ما دنبال سهم خواهی بودیم ولی سهم انقلاب و ولایت. سهم ما ولایت بود و ما می‌خواستیم هر کسی، هر کجا می‌آید و می‌رود مطیع ولایت باشد.
    این اتفاقات بیشتر از زمانی شروع شد که پای مشایی به معادلات اصلی دولت باز شد این فرد از ابتدا با شما نسبت فامیلی داشت ولی چرا بعد از گذشت سال‌ها رابطه شما با وی به اختلاف کشید؟
این فرد از ابتدا مشکل داشت و من از ابتدا به شدت مخالفت می‌کردم که مشایی فامیل ما شود و او را به عنوان فامیل قبول ندارم. ما از پدر و مادری که راه و رسم عقیدتی دیگری نیز داشته باشند تبعیت نمی‌کنیم و تنها به آن‌ها احترام می‌گذاریم چه برسد به شخص دیگری.
    چرا تلاش نکردید جلوی مشایی را بگیرید؟
 ما نمی‌دانستیم مشایی تا چه حد در احمدی‌نژاد نفوذ داشت ولی از ابتدا در او نفوذ کرده بود. باید بگویم انسان اگر در وادی غرور حرکت کرد هر کسی می‌تواند وارد وجودش شود و او را از راه خارج کند. وقتی انسان به وادی کبر افتاد دیگر درست بشو نیست. امام (س) نگفت خط قرمز من دولت است بلکه ایشان گفتند خط قرمز من قانون است. خط قرمز احمدی‌نژاد عوض شد و گفت دولت من، خط قرمز من است و همین می‌شود که شانزده میلیارد تومان پول را می‌برند و می‌گویند اشتباه شده است و برمی‌گردانیم، این یعنی چی؟
    چرا اینطوری شد؟
چون قانون را قبول ندارند و خود را جای قانون قرار می‌دهند. نتیجه این می‌شود که وقتی امام (س) و رهبر انقلاب می‌گویند اختلاف افکنی حرام است این آقایان قوای دیگر را برنتافتند و رفتند در مجلس جنگ راه انداختند. از سوی دیگر وقتی قوه قضاییه مجرمان را احضار می‌کرد این آقایان نمی‌گذاشتند مجرمان به پیشگاه قانون بروند و این یعنی به حرف قانون و رهبری توجهی ندارند.
    خیلی‌ها اینکه احمدی‌نژاد به پای دوستانش می‌ایستاد را خصلت خوب وی معرفی می‌کردند، نظر شما چیست؟
در حکم الهی آمده است تا وقتی که نیروی من از مسیر قانون انحراف نداشته ما باید با تمام وجود از او دفاع کنیم ولی وقتی از مسیر قانون خارج شد چرا باید دفاع کرد. در جبهه‌ها نیز ما ارتشی، سپاهی، بسیجی و حتی فرمانده نیروی دریایی داشتیم که راه را اشتباه رفت و با او برخورد شد. احمدی‌نژاد همه چیز را پس زد و در جامعه اختلاف ایجاد کرد و نظام را تضعیف کرد. ببینید یک وقتی بنده مسئولیتی ندارم حرفی می‌زنم انعکاسی ندارد ولی رئیس جمهور اگر دست به تضعیف نظام بزند مشکلات فراوانی را پیش می‌آورد...       


    مشکل چه بود؟
مشکل این بود که احمدی‌نژاد از قانون عدول کرد و این می‌شود که در ثبت نام انتخابات دست مشایی را بلند و از جایگاه قانونی خود را خرج یک آدم می‌کند و سعی دارد شخصی را بر مردم تحمیل کند و احمدی‌نژاد اگر انتخابی داشت باید من را معرفی می‌کرد ولی من را برادر قرار نداد. چراکه به وی انتقاد کردم.
    رهبرمعظم انقلاب در سخنان اخیرشان با اشاره به تحرکات دولت یازدهم در سیاست خارجی فرمودند که از دیپلماسی این دولت حمایت می‌کنند ولی برخی‌ها خود را فرا‌تر از قانون می‌دانند و اظهاراتی را بیان می‌کنند که انگار ایشان با تمامی اقدامات دولت مخالف‌اند، نظر شما در این باره چیست؟
ما نباید نظر خودمان را به عنوان قانون و مصلحت نظام قرار دهیم. این دوستان که نیویورک رفتند اقدامات خوب وبد داشتند ولی باید دید که کدام بیشتر است که به نظر من اقدامات خوب دوستان بیشتر از برخی ایراد‌ها بود. دولت منافعی که آمریکا می‌خواست در اختیار آن‌ها نگذاشت. صدام هشت سال با ما جنگید و جنایات فراوانی داشت ولی در حال حاضر مصلحت نظام این است که از دولت عراق حمایت کنیم.
    یعنی بنا به مصلحت هر اقدامی حتی رابطه با آمریکا نیز صورت می‌گیرد؟
بله. منافع ما در این است که از نظام عراق حمایت کنیم و اگر آمریکا نیز دست از شیطنت بردارد چه دلیلی دارد ما با آمریکا دشمن باشیم.
    پس چرا برخی از دوستان هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است با لنگه کفش به رئیس جمهور کشورمان حمله می‌کنند؟
این آدم‌ها را‌‌‌ رها کنید. این افراد تندرو هستند و درشأن یک مسلمان ایرانی نیست که با کفش و گوجه فرنگی به رئیس جمهور حمله کنند. دیپلماسی یعنی فریب و دو طرف سعی می‌کنند حرف خود را به کرسی بنشانند. باید دید نتیجه تدبیر و امید چه می‌شود و بعد از آن عکس العمل نشان دهیم و اینکه شتاب زده کاری کنیم و نظام را تضعیف کنیم، درست نیست.
    به نظر شما اقداماتی که سبب تضعیف نظام می‌شود پا گذاشتن جای پای نتانیاهو و صهیونیست‌ها نیست؟
آدم بی‌ترمز و بی‌منطق به اینجا می‌رسد. در گذشته منافقین انتقاد نا‌بجا می‌کردند و امروز آلت دست استکبار جهانی هستند و دست به کشتار می‌زنند و تحت دستور اسرائیل بمب گذاری می‌کنند.
    یعنی این تندروی‌ها باعث این اقدامات می‌شود؟
بله، آدم اگر بی‌منطق باشد به هر جایی کشیده می‌شود. اگر قرار است جلوی مخالف‌مان هم ایستادگی کنیم باید با منطق باشد. ما با منطق در برابر جریان انحرافی ایستادگی کردیم و هر چه گفتیم از فساد هزار میلیاردی تا هزاران دزدی از بیت المال که رو نشده است، درست از آب درآمد.
    یعنی در همه این دزدی‌ها دست جریان انحرافی در کار بوده است؟
یک شرکت خارجی به ایران پیشنهاد کرد تا از مازوت، بنزین تهیه کند. این طرح به دست ما رسید و با یکی از وزرای نفت آن زمان مشورت کردیم که او گفت این طرح غیر ممکن و مانند این است که از قره قورت، شیر تهیه کنیم. آن‌ها می‌خواستند یک پالایشگاه به وسعت تهران احداث کنند و در آخر با استفاده از هزاران تن مازوت شاید یک قطره بنزین تهیه کنند و این یعنی اینکه می‌خواستند سرمایه ملت را بالا بکشند. راس این جریان یعنی مشایی به دست خط خودش به یکی از بانک‌ها دستور داده بود که 400 میلیون دلار به آن‌ها تخصیص دهد که ما جلوی آن را با کمک معاون آن بانک گرفتیم که بعد‌ها آن معاون بانک را نیز سرنگون کردند.
    یعنی این معاون بانک توسط جریان انحرافی برداشته شد؟
بله مشایی هر کس را می‌خواست عوض می‌کرد و احمدی‌نژاد او را خط قرمز  خود می‌خواند و افراد هم از ترس اینکه جایگاه خود را از دست ندهند و اخراج نشوند دستورات او را انجام می‌دادند. من اگر جلوی احمدی‌نژاد ایستادم برای این بود که افرادی را خط قرمز خود معرفی کرده بود که برای قانون هیچ احترامی قائل نبودند.
    پس چرا آقای احمدی‌نژاد دولتش را پاک‌ترین دولت می‌نامید؟
وقتی آدم مغرور شود حق و باطل را تشخیص نمی‌دهد. وقتی برای یک دانشگاه خلاف قانون 16 میلیاردتومان بدون اجازه بر می‌دارد دولت پاک کجاست؟ وقتی که غرور به میان بیاید عقل از بین می‌رود. عقل که از بین می‌رود، خلاف به این بزرگی نیز که صورت می‌گیرد باز هم از خلافکاران حمایت می‌کنندو می‌گویند ما کار را تازه شروع کرده‌ایم و باید از این‌ها پرسید اگر کار شما این دانشگاه، اقدامات قبلی وکارهای اقتصادی بود باید گفت هیهات مناالذله.
    نمونه‌های دیگر هم دیده بودید؟
یکی از دوستان به ما گفت وقتی که آگهی فروش فولاد خوزستان را دیدیم دو ماه قبل از آن به امیرمنصور خسروی گفته بودند که فولاد را بررسی کند و بعد هم آگهی فروش 10 روزه زدند که فقط خسروی بتواند سهام را خریداری کند و از قبل نیز به وی گفته بودند که مسائل را بررسی کند و این اصل جرم است که ما ماجرا را به کمیسیون اصل نود ارجاع دادیم. جرم این انحرافی‌ها یکی ‌دوتا نیست در سایپا، مس سرچشمه و جاهای دیگر نیز پول خوردند. به ما گفته‌اند این دوستانی که 16 میلیارد را برده بودند طی نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری گفته‌اند که 9 میلیارد و ششصد میلیون تومان دیگر نیز برداشته‌اند و از آن‌ها خواسته‌اند که آبروریزی نکنند و در خفا این پول را نیز بر می‌گردانند.
    از این‌گونه اقدامات در گذشته هم بوده است؟
بله، سال 72 یکی از اعضای حزب توده را دستگیر کردیم که با پول جمهوری اسلامی به خارج رفته و خود را درمان کرده بود، در آن زمان یک میلیارد و نیم مفقود شد. ما نیز آن‌ها را دستگیر کردیم که بعد از مدتی ما را نیز از کار بیکار کردند. در همین اواخر که در پدافندغیر عامل که انجام وظیفه می‌کردم از طرف جریان انحرافی پیام آوردند که از آنجا نیز برکنارت می‌کنیم و من گفتم که برای من اهمیتی ندارد.
    در این دولت یازدهم چطور؟
اسنادی علیه وزرای این دولت نیز داریم که چه خلاف‌هایی کرده‌اند ولی چون چشم ما به دهان مقام معظم رهبری است و ایشان هنوز اظهار نظر نکرده‌اند ما نیز سکوت‌می‌کنیم.




تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir
رئیس‌جمهور گفت: ملت ایران خواستار حقوق حقه خود در چارچوب مقررات بین‌المللی است و دولت سوئیس می‌تواند نقش خود را در این مسأله به بهترین شکل ایفا کند.

 

 

 

 به گزارش علمدار بصیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جولیو هاز سفیر جدید سوئیس در تهران صبح امروز (شنبه) با حسن روحانی دیدار و استوارنامه خود را به وی تقدیم کرد.

روحانی با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 در ژنو سوئیس تصریح کرد: دولت سوئیس این ظرفیت را دارد که بالاتر از حد یک میزبان عمل کرده و در جهت پیشرفت و پیشبرد مذاکرات هم قدم‌های لازم را بردارد.

روحانی با بیان اینکه احساس می‌کنم که همه طرف‌های مذاکره‌کننده در موضوع هسته‌ای قانع شده‌اند که راه گذشته،‌ راه مناسبی نبوده است، گفت: اگر هدف ما ایجاد اعتماد دوجانبه است راه حل‌های بسیار بهتری نیز وجود دارد.

رییس جمهور افزود: معتقدم در شرایط دنیای امروز بازی برد – باخت هرگز موفق نبوده و همه باید به فکر بازی برد – برد باشیم و در این راستا اراده سیاسی لازم در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

روحانی تصریح کرد: در ملاقات‌هایی که با سران کشورهای مختلف در حاشیه شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد داشتیم، احساس کردم که شرایط کاملاً با گذشته تفاوت کرده و نیز در ملاقاتی که با برخی رهبران کشورهای اروپایی داشتم، متوجه شدم امروز این فضا در اتحادیه اروپا به وجود آمده که باید مسیر جدیدی طی شود.

رییس جمهور تصریح کرد: معتقدم در اجلاس ژنو اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران برای طرفین آشکار شده است.

روحانی با مردود دانستن تحریم‌های یک جانبه و اینکه امروز حتی برای خرید دارو و غذا نیز با برخی از مشکلات بانکی مواجه هستیم، گفت: امیدوارم در راستای برطرف شدن این مشکلات قدم‌های موثری برداشته شود.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را می‌کند تا به جامعه بین‌الملل اعلام کند که همه اقدامات این کشور در چارچوب قانون است و هیچ موردی برای پنهان کردن وجود ندارد.

وی افزود: ملت ایران خواستار حقوق حقه خود در چارچوب مقررات بین المللی است و دولت سوئیس به عنوان دولتی مستقل و بی طرف که امروز جایگاه خاصی در جهان دارد می‌تواند نقش خود را در این مسأله به بهترین شکل که به نفع همگان خواهد بود، ایفا کند.

روحانی اظهار امیدواری کرد تا سفیر جدید سوئیس در ایران به عنوان حافظ منافع آمریکا بتواند حسن نیت جمهوری اسلامی را به طرف آمریکایی منتقل کند.

رییس جمهور در ادامه این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید سوئیس در انجام مأموریت‌های خود در جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشور سوئیس همواره در نزد ایرانیان کشوری دوست و به ویژه به لحاظ فرهنگی قابل احترام است.

روحانی خاطر نشان کرد: در طول سالیان دراز روابط میان ایران و سوئیس، همواره یک رابطه اقتصادی و تجاری خوبی میان دو کشور برقرار بوده است.

رییس جمهور افزود: گر چه در یکی دو سال اخیر به خاطر مسائل مرتبط با تحریم قدری از روابط اقتصادی میان ایران و سوئیس کاسته شده، اما امیدوارم با شرایط سیاسی مناسبی که امروز به وجود آمده این نقص جبران شود.

جولیو هاز سفیر جدید سوئیس در ایران ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به اینکه حدود 140 سال از برقراری اولین روابط میان ایران و سوئیس می‌گذرد، گفت: بنده همه تلاش خود را در جهت ارتقا و گسترش سطح روابط اقتصادی دو کشور انجام خواهم داد.

سفیر جدید سوئیس همچنین تصریح کرد: معتقدیم که می‌شود از روند تحریم‌ها علیه ایران با توجه به اوضاع اقتصاد جهانی کاسته شود و لذا تمام تلاش خود را برای کمک به جمهوری اسلامی ایران در این جهت به کار خواهیم بست.

وی از دولت جمهوری اسلامی ایران برای انتخاب ژنو به عنوان محل مذاکرات هسته‌ای با 1+5، قدردانی کرد.

سفیر جدید سوئیس خاطر نشان کرد: ما معتقدیم سخنرانی دکتر روحانی در نیویورک عصر جدیدی از روابط ایران با جهان را آغاز کرده و این برای سوئیس افتخار بزرگی خواهد بود که در این مسیر در حد توان خود در کنار ایران باشد.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir
موسسه حفظ و نشر آثار امام یک موسسه خنثی‌ شده و آن رسالت و ماموریتی که سید احمد آقا دنبال می‌کرد به کلی فراموش شده و به شکل باندی درآمده است. اگر موسسه حفظ و تنظیم آثار امام واقعا به مسئولیت خود پایبند بود حضور فردی چون آقای عبدالله نوری در آنجا معنا نداشت.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر: حجت الاسلام سیدحمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره ادعاهای هاشمی درباره مخالفت امام با شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران اظهار داشت: اهداف،‌ آرمان‌ها و رهنمودهای امام ریشه در احکام اسلام داشت و برگرفته از قرآن بود. امام هیچ وقت سخن و مطلبی منهای موازین اسلامی و احکام الهی بیان نکردند آنچه را که دستور می‌دادند و بر روی آن تاکید داشتند و پا می‌فشردند برگرفته از قرآن بود.

روحانی ادامه داد: مسئله مرگ بر آمریکا به حقیقت دستور قرآن است. خداوند دوست ندارد کسی صدا به ناسزاگویی بلند کند و مگر آن کسی که مورد ظلم قرار گرفته است. آمریکا به عنوان شیطان بزرگ به ملت ایران ظلم‌های فراوانی کرد که در تاریخ انقلاب محفوظ است، بنابراین مبارزه با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا یک دستور قرآنی است که امام نیز بر آن تاکید داشتند.

* عاشقان یقه چاک آمریکا در داخل به دنبال فرار آمریکا از مخمصه هستند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که احساس می‌شود تلاش آگاهانه‌ای در جهت تحریف برخی اظهارت امام(ره) به بهانه مذاکره با آمریکا صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به نظر من اصل جریان برمی‌گردد به اینکه آمریکا در منطقه به بن‌بست رسیده است. شکست آمریکا در سوریه آخرین و اولین شکست نبود و تلاش می‌کند خود را نجات دهد از این رو مطرح کردن حذف مرگ بر آمریکا در داخل از سوی کسانی که عاشقان یقه چاک آمریکا هستند برای این صورت می گیرد که می‌خواهند آمریکا بدون آبروریزی از این مخمصه فرار کند.

*هاشمی به گفته خودش هیچگاه یک انقلابی نبود

وی درباره علت تلاش های هاشمی برای محو شعار مرگ بر آمریکا یادآور شد: آقای هاشمی به چند علت موضوع حذف شعار مرگ برآمریکا را مطرح می‌کند؛ علت اول این است که آقای هاشمی هیچ وقت یک مرد انقلابی نبود و خود آقای هاشمی در کتاب آقای زیباکلام تحت عنوان هاشمی بدون روتوش صریحاً می‌گوید که اگر شاه به اصل دوم متمم قانون اساسی عمل می‌کرد و مقداری فشار و استبداد را کم می‌کرد احتیاجی به انقلاب نبود. بنابراین ایشان روحیه انقلابی نداشت و در حقیقت در هاشمی رفسنجانی بیشتر اندیشه‌های لیبرالیستی پررنگ بود تا روحیه انقلابی که در نهایت خواه و ناخواه با یک انقلاب مواجه شد.

«عامل دیگری که آقای هاشمی را به این ورطه کشیده است آن است که وی احساس می‌کند در میان مردم پایگاهی ندارد. از انتخابات مجلس ششم تا انتخابات ریاست جمهوری سال 84، اینها نشان داد که آقای هاشمی پایگاه مردمی را از دست داده است بنابراین کسانی که پایگاه مردمی ندارند بالاخره می‌خواهند به جایی چنگ بزنند و همیشه مطرح باشند.»

*هاشمی از جایگاه امام برای طرح اندیشه های سازشکارانه خرج می کند

روحانی ضمن بیان این مطلب ادامه داد: : آقای هاشمی رفسنجانی درحال حاضر می‌خواهد آن اندیشه‌های سازشکارانه لیبرالیستی خود را پیش ببرد و بالاخره یک سکوی پرشی و توجیهی برای خود درست کند و حال چه بهتر اینکه از امام راحل خرج کند. و به خیال خودش امروز نه امام است نه احمدآقایی وجود دارد که این ادعاها را تکذیب کند بنابراین با بیان چنین اظهاراتی به نقل از بزرگانی همچون امام سعی می‌کند راه توجیهی برای روش خود پیدا کند.

* موسسه حفظ و نشر آثار امام رسالت حاج احمد را فراموش کرده است

این تاریخ نویس معاصر کشورمان در ادامه این گفت وگو درباره علت سکوت موسسه حفظ آثار امام درباره تحریفات اندیشه های امام راحل گفت: اگر حقیقت را بخواهید موسسه حفظ و نشر آثار امام یک موسسه خنثی‌ شده و آن رسالت و ماموریتی که سید احمد آقا دنبال می‌کرد به کلی فراموش شده و به شکل باندی درآمده است. اگر موسسه حفظ و تنظیم آثار امام واقعا به مسئولیت خود پایبند بود حضور فردی چون آقای عبدالله نوری در آنجا معنا نداشت.

*موسسه امام باید از چنگ افراد فعلی خارج شود

وی تاکید کرد: واقعاً موسسه از مسیر خود به کلی منحرف شده است و در حقیقت باید یک فکر اساسی شود و این موسسه از چنگ افرادی که آنجا را به عنوان دکان و محلی برای پیشبرد اهداف انحرافی خود درست کرد‌ه‌اند خارج شود.

روحانی درباره سکوت این موسسه در قبال توهین نوه امام به شهدا و امام شهدا گفت: مؤسسه حفظ آثار امام به موسسه‌ای خنثی تبدیل شده است که در جهت منافع یک باند خاص حرکت می‌کند و اگر در خط امام قرار داشت، به پاتوق دشمنان انقلاب و طرفداران مهدی هاشمی و شیخ حسینعلی منتظری تبدیل نمی‌شد و معلوم است هدف آنها این است که خط امام را به انحراف بکشند و از اول به دنبال این بودند که با بعد از رحلت امام اینطور جلوه دهند که خط امام با خود امام دفن شده است.

* خاطره‌سازی دروغ نزدیکان امام خیانت به امام و پاسداران و خانواده شهداست

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تاکید کرد: ملت ما آگاه‌تر از این است که با این جوسازی‌ها و خاطره‌سازی‌ها فریب بخورد اما به هر حال این نوع گفتارها و خاطره‌گویی‌ها، دروغ، خیانت و اهانت به امام (ره)، پاسداران و خانواده معظم شهداست که دستگاه قضایی باید به صورت جدی با آن برخورد کند در غیر این صورت آنها جری‌تر شده و بیشتر به مقدسات توهین می‌کنند.

این نشان‌دهنده استیصال و بدبختی آنهاست که وقتی راهی برای منزوی کردن و به بیراهه کشاندن خط امام پیدا نکرده‌اند، به این اهانت‌ها روی آورده‌اند.

*امام با فردی مثل هاشمی حرف درگوشی نداشت

روحانی در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه همجواری با امام آیا در آن دوران موضوعی پیش آمده بود که حضرت امام با شعار مرگ بر آمریکا مخالفتی کنند؟گفت: امام هیچ چیز را به هیچ‌کس در گوشی نمی‌گفت و اگر حرفی داشت با مردم حرف می‌زد. یکی از ویژگی‌های برجسته امام هم همین بود که امام با مردم صادق بود و مردم را محرم راز می‌دانست و با آنان با صداقت حرف می‌زد. هیچ وقت اینگونه نبود که امام نیتی داشته باشد و آن را بخواهد در گوشی به کسی بگوید، آن هم به آدمی مثل هاشمی.

* امام هرگز به شعار مرگ بر آمریکا نظر منفی نداشت

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه هرگز اینگونه نبود که امام به شعار مرگ بر آمریکا نظر منفی داشته باشد تصریح کرد: ویژگی امام این بود که با مردم خیلی صادق بود و رشید و قاطع حرف خود را می‌زد.

*اگر هاشمی از سکوت امام تلقی موافقت داشت در بوق می کرد

وی بر همین اساس به ماجرای نامه هاشمی برای رابطه با آمریکا در سال 66 و سکوت حضرت امام در قبال آن اشاره کرد و گفت: اینکه آقای هاشمی رفسنجانی ادعا می‌کند که امام با سکوتش این را تایید کرد، نفهمیده است؛ البته فهمیده است اما اعمال غرض می‌کند. اگر او از سکوت امام چنین برداشتی می‌کرد، به هر نحوی بود همان زمان آن را بوق می‌کرد.

* امام درباره پیشنهادات پوچ بی اعتنا بود

وی افزود: یکی از ویژگی‌هایی که امام داشت و من در نجف به آن پی بردم، این بود که ایشان در مقابل سوالات و پیشنهادات پوچ و بی‌مایه اصلا اعتنایی نداشت و جواب نمی‌داد.

* اگر امام موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند در اعلام آن درنگ نمی‌کردند

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی درباره اینکه چرا موسسه حفظ و نشر آثار حضرت امام تا به حال این موارد را رسما اعلام نکرده است و به نوعی مدعی این هستند امام موافق حذف شعار بودند؟تصریح کرد: همچین چیزی نبوده است اینها تنها ادعا است اگر امام واقعا موافق بودند درنگ نمی‌کردند امام چیزی را که موافق بودند به سرعت اجرا می‌کردند، امام اگر موافق بودند که این شعار مرگ بر آمریکا باید حذف شود درنگ نمی‌کردند و اعلام می‌کردند.

روحانی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا واقعاً دشمنی آمریکا با ایران به خاطر شعار مرگ بر آمریکا و تسخیر سفارت است و چه مسائلی باعث شد که امام آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کند؟خاطرنشان کرد: واقعیت این است که آنهایی که فکر می‌کنند دیگر ما مرگ بر آمریکا نگوییم و پرچم آمریکا را آتش نزنیم آمریکا با ما کنار می‌آید یا آمریکا را نشناخته‌اند و یا از الفبای سیاست به آن صورت که باید اطلاع داشته باشند، خبر ندارند. آمریکا یک سلسله منافعی در سطح جهانی دارد که انقلاب ایران و راه و خط امام آن منافع را به خطر انداخته است و تمام تلاش آمریکا این است که به یک نحوی ما را از آن راهی که امام برای ما مشخص کردند باز بدارند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به مذاکره تلفنی روحانی و اوباما متذکر شد: آمریکا به دنبال این است که به دنیا القا کند ایران در راه خود شکست خورد، همین ملاقاتی که وزیر خارجه ما با جان کری کرد و یا همان چند دقیقه‌ای که رئیس‌جمهور ایران با رئیس‌جمهور آمریکا حرف زد که آنها بلافاصله به تبلیغات امپریالیستی خود در بوق و کرنا دمیدند که ایران به سازش و تسلیم شد لذا اینکه مقام معظم رهبری اشاره کردند که برخی کارها به جا نبود به دلیل همین سوء استفاده آمریکایی‌ها از آن اقدامات بود.

وی با اشاره موضع گیری تند اوباما درباره روی میز بودن گزینه نظامی، تصریح کرد: اینگونه ملاقات‌ها، گفت‌وگوها و گرایش‌ها باعث می‌شود که آمریکا در مسیر استعماری،‌استبدادی و فاشیستی خودش بیش‌تر تقویت شود و سعی کند فشارها را تشدید که در نتیجه ملت‌ها را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

*گفت وگوی تلفنی با اوباما باعث تشدید فشارها شد

«به نظر من همین گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهور ما با اوباما و مذاکرات آقای ظریف یا جان کری علیرغم اینکه نتیجه‌ای در برنداشت بلکه باعث شد آمریکایی‌ها بر تحریم و تحت فشار قرار دادن ایران مصمم‌تر شوند.»

*اگر نتیجه نظرسنجی خلاف خواسته شان باشد می گویند تقلب شده است

روحانی در خصوص نظرسنجی در مورد رابطه با آمریکا اظهار داشت: ملت‌ ما در طول این سی و چند سال همواره با حضور در تظاهرات و راهپیمایی‌ها نظر خود را در خصوص چنین نظرسنجی‌هایی اعلام کرده‌اند. و قطعا در روز 13 آبان امسال مجدد نظرشان را در این خصوص بیان می‌کنند.راهپیمایی 13 آبان بهترین نظرسنجی در این باره است. البته این را هم عرض کنم که این آقایانی که امروز از نظرسنجی سخن میگویند اگر فردا روزی نظرسنجی صورت بگیرد می‌گوید تقلب شد چراکه نتیجه نظرسنجی به نفع آنان نیست باشد و در غیر این صورت می‌گویند تقلب صورت گرفته است. اگر آن‌ها به دنبال نظرسنجی هستند مردم در همین تظاهرات خیابانی نظر خود را اعلام می‌کنند.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir
یادداشت شریعتمداری درباره مذاکرات ایران با 1+5
دشمن حتی «وعده نسیه» هم نداده است/ دلائل ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف
اعلام محرمانه بودن مذاکرات دست طرف مقابل را که دشمن تابلودار اسلام و مردم ایران است برای انتشار خبر به گونه‌ای که مطلوب خود باشد باز می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهد افکار عمومی را مطابق خواست و نظر 5+1 مدیریت کنند.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر: حسین شریعتمداری امروز شنبه 27/07/92 طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت: 1- اگرچه آقای ظریف، وزیر محترم امور خارجه کشورمان تاکید کرده است مذاکرات ژنو محرمانه است!- که به آن خواهیم پرداخت- ولی ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف و اظهارنظر مقامات رسمی کشورهای طرف مذاکره که بعد از پایان دور دوم مذاکرات در بیانیه‌ها و یا کنفرانس‌های خبری مطرح شده و حجم انبوهی از اخبار مربوط به مذاکرات ژنو را به خود اختصاص داده است، حکایت از آن دارد که در مقابل امتیازهایی که داده‌ایم و یا قول داده‌ایم و قرار است بدهیم، هیچ امتیازی نگرفته‌ایم. این واقعیت تلخ واضح‌تر از آن است که «محرمانه» بماند! به بیان دیگر، ذوق‌زدگی بی‌سابقه حریف نشان می‌دهد در جریان مذاکرات ژنو، امتیازات برجسته‌ای که برای آنها غیرمنتظره بوده است، دریافت کرده و یا قول دریافت آن را گرفته‌اند. از سوی دیگر، مقامات رسمی کشورهای 5+1 با صراحت اعلام کرده‌اند که هیچ امتیازی به جمهوری اسلامی ایران نداده‌اند و تاکید کرده و می‌کنند که ایران اسلامی ابتدا، بایستی «اعتماد» آنها را جلب کند و گام‌های عملی و موثری در این زمینه بردارد و سپس درباره امتیازاتی که قرار است به ایران داده شود، مذاکراتی صورت پذیرد! بنابراین آنچه با جرات درباره مذاکرات ژنو می‌توان گفت این است که حریف امتیاز- و یا قول امتیاز- گرفته و در مقابل هیچ امتیازی نداده است. اگر اینگونه باشد- که شواهد از آن حکایت می‌کنند- با پوزش باید پرسید؛ غیر از امتیازاتی که احتمالا به حریف داده و یا قول آن را داده‌ایم، چه نکته و بخش درخور توجه دیگری هست که باید محرمانه بماند؟!

2- به این اظهارنظرها که مقامات رسمی کشورهای گروه 5+1 بر آن تاکید ورزیده‌اند توجه کنید.

- خانم «وندی شرمن» رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا بعد از پایان مذاکرات در پاسخ به سؤال خبرنگار CNN که پرسیده بود؛ آیا هیئت ایرانی در این مذاکرات دستاوردی داشته است؟ می‌گوید؛ «آنها باید خودشان به این سؤال پاسخ بدهند. آنها معتقدند که در این مذاکرات دستاوردهایی داشته‌اند» و سپس تاکید می‌کند؛ «تا وقتی ایران، اقداماتی را که ما می‌خواهیم انجام ندهد هیچ تعدیلی در تحریم‌ها ایجاد نخواهد شد. هنوز اتفاقی نیفتاده که بخواهد تحریم‌ها تعدیل شود. زمان بسیار طولانی خواهد بود. اختلافات زیادی هست و هیچ توافق فوری در میان نیست».

شرمن در همان مصاحبه می‌گوید؛ «با صراحت کامل موضع خود را بیان کرده‌ایم، ایران باید به همه تعهدات و مسئولیت‌های خود بر اساس NPT و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد عمل کند».

- ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس می‌گوید؛ باید گام اول را ایران بردارد و اعتمادسازی کند، ما به گام ایران پاسخ خواهیم داد.

- یک مقام رسمی و عالی‌رتبه آمریکایی- که نخواسته نامش فاش شود و حدس زده می‌شود که همان خانم شرمن باشد- به خبرنگاران گفته است؛ سیاست ایالات متحده آمریکا این است که فشار اقتصادی بر ایران را در طول دوران مذاکرات حفظ کند.

- سخنگوی کاخ سفید تاکید می‌کند، طرح ارائه شده از سوی ایران در ژنو، به لحاظ جدیت و عمل‌گرایی بی‌سابقه بود.

- وزیر خارجه فرانسه می‌گوید؛ پاریس با نگاهی محتاطانه پذیرای رویکرد دیپلماتیک جدید ایران است.

- جی کارنی می‌گوید؛ من در این مدت هرگز شاهد چنین مذاکرات فشرده، مفصل، مستقیم و صریحی با هیئت ایرانی نبوده‌ام.

- وزیر خارجه آلمان تصریح می‌کند؛ مذاکرات ژنو امید ما را برای رسیدن به یک راه‌حل دیپلماتیک با ایران تقویت کرده است.

- کاترین اشتون، مذاکرات ژنو را مفصل‌ترین و پرمحتواترین مذاکرات برگزار شده بین دو طرف معرفی می‌کند.

... و ده‌ها نمونه مشابه دیگر که در گزارش خبری امروز کیهان آمده است و تکرار آن به درازا می‌کشد و ضرورتی ندارد.

3- از مجموع اظهارنظر مقامات رسمی حریف می‌توان نتیجه گرفت که؛

- تمامی اعضای گروه 5+1 و مقامات عالی‌رتبه کشورهای متبوعشان از نتیجه مذاکرات خشنود هستند و طرح ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران را، «بی‌سابقه»، «امیدوارکننده»، «جدی» و در صورتی که عملیاتی شود، تامین کننده خواست و نظرات خود می‌دانند.

- اعضای گروه حریف تاکید می‌کنند که هیچ امتیازی به ایران نداده‌اند.

- نمایندگان و مقامات بلندپایه کشورهای عضو 5+1 تصریح دارند که جمهوری اسلامی ایران باید به تعهدات بین‌المللی خود- که قطعنامه‌های باج‌خواهانه شورای امنیت سازمان ملل نیز بخشی از آن است- عمل کند.

- مقامات آمریکایی و اروپایی و مخصوصا اوباما به عنوان بالاترین مقام رسمی آمریکا، رویکرد جدید ایران را که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در ژنو نمایندگی کرده است، ناشی از فشار تحریم‌ها ارزیابی می‌کنند و...

اکنون و با توجه به موارد فوق جای این سؤال است که غیر از «نرمش نقد» و دادن امتیاز- یا قول امتیاز- به حریف، چه دستاوردی داشته‌ایم؟! حریف حتی «وعده نسیه» هم نداده است و اقدام متقابل را به تامین کامل نظرات و خواسته‌های خود مشروط کرده است!

4- در این میان، تاکید بر محرمانه بودن مذاکرات ژنو! تعجب‌آور است؛ چرا که؛

اولا؛ مذاکرات با حضور نمایندگان گروه 5+1 و هیئت‌های همراه آنان صورت پذیرفته که هیچیک از آنها نمی‌توانند محرم اسرار جمهوری اسلامی ایران باشند و تنها در یک حالت، به تعهد خویش پای‌بند خواهند بود که محرمانه ماندن مذاکرات را به نفع خود ارزیابی کنند. یعنی به زیان ایران اسلامی.

ثانیا؛ اعضای 5+1 و رسانه‌های نزدیک به آنها در مصاحبه‌ها و گزارش‌های خود تقریبا هیچ نکته محرمانه‌ای را باقی نگذاشته‌اند و روند مذاکرات را- اگرچه به صورت احتمالا ناقص و با حذف یا تحریف برخی موارد- انتشار داده‌اند. به عنوان مثال؛

سایت دبکا فایل وابسته به سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی، گزارشی با 7 محور را به عنوان پیشنهاد ایران- گام اول- منتشر کرده است، وبسایت «المانیتور» طی گزارشی از سوی خانم «باربارا اسلاوین» نیز گزارش تقریبا مشابهی را روی خروجی خود گذارده است، روزنامه نیویورک‌تایمز در شماره دیروز خود طی مقاله‌ مبسوطی به قلم «مارک رندلر»، متن پیشنهادی ایران به 5+1 را انتشار داده است و....

ثالثا؛ اعلام محرمانه بودن مذاکرات از یکسو دست طرف مقابل را که دشمن تابلودار اسلام و مردم ایران است برای انتشار خبر به گونه‌ای که مطلوب خود باشد، باز می‌گذارد و به آنها اجازه می‌دهد افکار عمومی را مطابق خواست و نظر 5+1 مدیریت کنند و از سوی دیگر، دست رسانه‌های خودی را برای بیان واقعیات و مقابله با عملیات روانی حریف می‌بندد و این مصداق همان گلایه سعدی در گلستان است که «سگ‌ها را گشاده‌اند و سنگ‌ها را بسته»!

رابعا؛ خودداری از اعلام آنچه در مذاکرات گذشته است، به این تلقی - و شاید توهم- در افکار عمومی داخل کشور دامن می‌زند که اگر مذاکرات آنگونه که آقای ظریف در صفحه فیس‌بوک خود اعلام کرده است «با استحکام» صورت پذیرفته چرا باید محرمانه باشد؟! به بیان دیگر، تیم محترم هسته‌ای کشورمان با اعلام محرمانه بودن مذاکرات، این تردید را در افکار عمومی پدید می‌آورد که مبادا، امتیازات «نابه‌جایی» به حریف داده‌اند که از اعلام آن بیم دارند؟!

گفتنی است که وزارت خارجه آمریکا بعد از پایان مذاکرات ژنو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، «هیچ اقدامی که نگرانی اسرائیل را در پی داشته باشد، انجام نخواهیم داد»! و مسئولان ارشد مذاکره‌کننده آمریکا، از جمله، ویلیام برنز- در گذشته- و خانم وندی شرمن- مسئول ارشد کنونی- بلافاصله بعد از مذاکرات به تل‌آویو رفته و رسما اعلام کرده بودند که هدف از سفر آنها، ارائه گزارش نشست 5+1 با ایران به مقامات رژیم صهیونیستی است.

5- و اما، با توجه به مسائلی که در چالش 10 ساله هسته‌ای کشورمان با طرف مقابل در میان بوده است، و نیز با استناد به اظهارات رسمی حریف، محتوای مذاکرات ژنو چندان دور از دسترس نیست که پرداختن به آن در این وجیزه به درازا می‌کشد و تنها به این نکته اشاره می‌کنیم که؛ هرچند به نظر می‌رسد انگیزه مسئولان محترم دولت از نرمش در مذاکرات، بهره‌گیری تاکتیکی برای پیشبرد اهداف فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی بوده است ولی این «تغییر لحن» از نگاه حریف به «تغییر استراتژی» ترجمه شده است به عنوان مثال، مقامات رسمی آمریکا تاکنون با صراحت ایران را به تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای متهم نکرده بودند و با توجه به داده‌های- هرچند مغرضانه- بازرسان آژانس، از تعبیر «احتمال تلاش برای تولید سلاح هسته‌ای» استفاده می‌کردند، ولی اوباما در نطق اخیر خود در مجمع عمومی سازمان ملل برای اولین بار ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد! و یا اینکه، گرایش جمهوری اسلامی ایران به مذاکره با آمریکا- اشاره به مکالمه تلفنی آقای روحانی با اوباما- را ناشی از فشار تحریم‌ها دانست و تعجب‌آور آن که رئیس جمهور محترم کشورمان نیز با اشاره به اینکه «خزانه کشور خالی است»! آنهم در حالی که تیم هسته‌ای عازم ژنو بود، به گونه‌ای ناخواسته ادعای اوباما را تایید کرد! و... و بالاخره باید به این نکته توجه داشت که در دنیای امروز، سهم هر کشوری را- بخوانید حق هر کشوری را- متناسب با اقتدارش می‌دهند و نه نرمش نابه‌جا در سر میز مذاکره. بدیهی است در این یادداشت، بخشی از روند مذاکرات به تناسب موضوع دنبال شده است و صد البته باید گفت در پی نادیده گرفتن تلاش بی‌وقفه تیم مذاکره‌کننده کشورمان و نقاط مثبت آن نبوده و نیستیم.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: آیا شما را راهنمائی نکنم به کسی که چون از او استرشاد کنید هرگز گمراه نشوید و هرگز بهلاکت نیفتید؟ و سپس علی بن ایطالب علیه السلام را معرفی کرد.

 زید بن ارقم گوید ما هنگامیکه در خدمت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نشسته بودیم فرمود: آیا شما را راهنمائی نکنم به کسی که چون از او استرشاد کنید هرگز گمراه نشوید و هرگز بهلاکت نیفتید؟ گفتند چرا یا رسول الله!
فرمود: آنکس اینست و اشاره به علی بن ابیطالب نمود و سپس فرمود با او برادری کنید و یاریش نمائید و او را محب صادق و دوست راستین باشید زیرا آنچه را که (در باره وی) بشما گفتم جبرئیل بمن خبر داد.

 متن حدیث:

 ألا ادلکم علی من اذا استرشدتموه لن تضلوا و لن تهلکوا؟ قالوا بلی یا رسول الله، قال هو ذا و اشار الی علی بن ابیطالب علیه السلام ثم قال و اخوه و ازروه و اصدقوه و انصحوه فان جبریل اخبرنی بما قلت لکم.

«مناقب ابن مغازلی صفحه 245»





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir

عضو جبهه پایداری با بیان اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) نباید اعتبار خود را خرج افراد دیگری کند، گفت: این موسسه بیشتر جانب هاشمی رفسنجانی را دارد تا امام(ره).

به گزارش علمدار بصیر: حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو جبهه پایداری با بیان اینکه کسانی که اندیشه‌های امام خمینی(ره) را تحریف می‌کنند بزرگترین خیانت را به امام(ره)، بشریت و نسل‌های‌ آینده‌ای که از اندیشه‌های امام(ره) می‌توانند بهره‌مند شوند، کرده‌اند، تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن اصلاح‌طلبان تحریف افکار امام(ره) مطرح شد و متاسفانه در مناسبت‌های مختلف سعی در تحریف اندیشه‌های ایشان داشتند.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی که خود نیز می‌داند مردم برای حرف‌های وی اهمیتی قائل نیستند سعی می‌کند اعتقادات خود را به پای امام(ره) ثبت کند تا برد حرف‌هایش بیشتر شود.

روانبخش همچنین با اشاره به عملکرد ضعیف موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) گفت: متاسفانه در 17 سال اخیر این موسسه دستخوش یک نوع جناح‌بندی‌های سیاسی شده و سعی می‌کند حرف‌های امام(ره) را گزینشی منتقل کند.

عضو جبهه پایداری تاکید کرد: اگر کسی حرفی بزند که به جناح آنها بربخورد بلافاصله موضع می‌گیرند اما اگر در تایید جناح آنان باشد موضع‌گیری نمی‌کنند ولو اینکه حساس باشد مثل ادعای حذف شعار مرگ بر آمریکا که عکس‌العمل قابل توجهی را نشان ندادند و قائم‌مقام این موسسه در اظهارات خود بیشتر جانب هاشمی را داشت تا امام(ره).

وی افزود: موسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) نباید اعتبار خود را خرج افراد دیگری کند؛ پیشنهاد می‌کنم حال که این موسسه جناحی شده، نخبگان،حوزه علمیه و شخصیت‌های دلسوز امام(ره) و انقلاب، موسسه‌ای تاسیس کنند که به جای جناح‌بندی‌های سیاسی افکار امام(ره) برای آنها مهم باشد.

فارس





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir
در پی انتشار مطلبی موهن از سوی نعیمه اشراقی در صفحه فیس‌بوک، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با امضای بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از فارس، در پی انتشار مطلبی موهن از سوی نعیمه اشراقی در صفحه فیس‌بوک، جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با امضا بیانیه‌ای اعتراض خود را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است:

امام خمینی(ره) در 8 اردیبهشت‌ماه 1365 خطاب به خانواده شهدا و ایثارگران فرمودند: «نور چشمان عزیزم، فرزندان محترم شهدا، جانبازان، اسرا و مفقودین من به شما سلام و درود می‌فرستم و به وجود شما مباهات و افتخار می‌کنم و چه افتخاری بالاتر از اینکه ما در تداوم انقلاب‌مان ذخیره‌های عظیمی همچون شما عزیزان را داریم».

متأسفانه این روزها خاطره‌سازی‌های دروغ و منسوب کردن آن به حضرت امام(ره) به اتفاقی عادی در عرصه سیاسی کشور تبدیل شده است و کسانی که مدعی قرابت و نزدیکی با امام امت هستند، نارواترین اظهارات و منویات درونی خود را به ساحت آن امام سفر کرده منسوب می‌کنند.

بعد از سخنان سراسر پرابهام و غیرواقعی هاشمی رفسنجانی درباره مخالفت حضرت امام(ره) با شعار مرگ بر امریکا و واکنش مردم و مسئولان به این خاطره‌سازی‌ها و سرانجام عقب‌نشینی وی از این گفتار گزاف، بار دیگر شاهدیم صدایی از بیت امام، علیه امام بلند شده است.

گفتار نسنجیده و خارج از چارچوب ادب نعیمه اشراقی (نوه دختری حضرت امام) و منسوب کردن این خاطره‌سازی‌ها به امام راحل، موجی از واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های دلسوزان و خانواده‌های شهدا را برانگیخته است و خانواده شهیدان همت، رستگار، بروجردی، صنیع‌خانی، بذرپاش، کشوری، دستواره، مهدی باکری و بسیاری دیگر از خانواده معظم شهدا این اظهارات شنیع و ناپخته را محکوم کرده‌اند.

در این بین «بی‌موضع بودن» مؤسسه حفظ آثار امام(ره) از همه جالب‌تر است. این مؤسسه ترجیح داده که به جای موضع‌گیری درباره این داستان‌سرایی‌ها و نسبت دادن آن به امام روح‌الله، سکوت پیشه کند؛ یکی از اعضای مؤسسه حفظ آثار امام، درباره مطلب منتشر شده از سوی نعیمه اشراقی که در قالب خاطره‌ای از امام(ره) به خانواده شهدا توهین کرده است، گفته «من در این مورد اظهارنظری نمی‌کنم.» اتخاذ این رویکرد در حالی است مؤسسه حفظ آثار امام در قبال کوچک‌ترین برنامه‌ها و مستندها درباره حضرت امام(ره) واکنش نشان می‌دهد و شوربختانه درباره انتساب چنین موضوع خلاف واقعی تنها نظاره‌گر است.

ما خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس به دلیل برخوردهای غرض‌ورزانه و سیاسی مؤسسه حفظ آثار امام(ره) که این روزها سعی در دفن افکار و بیانات حضرت امام دارد، امیدی به موضع‌گیری و محکوم کردن این اظهارات از سوی این مؤسسه نداریم و از این رو از قوه قضائیه و مدعی‌العموم درخواست می‌کنیم که با کسانی که به ساحت امام راحل‌مان خدشه وارد می‌کنند، برخورد کند و راه را برای منسوب کردن خاطره‌های دروغ به ایشان ببندد؛ چه اینکه اگر از ابتدا و زمانی که برخی افراد، حضرت امام(ره) را مخالف شعار مرگ بر آمریکای ملت ایران معرفی کردند، برخورد لازم صورت می‌گرفت، امروز شاهد چنین اظهارنظر سخیفی نبودیم.

والعاقبة للمتقین»

 

بخشی از امضاهای خانواده شهدا و ایثارگران در محکومیت تحریف بیانات امام خمینی(ره)

 

 





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/7/27 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون