سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 

یک سال پس از ابلاغ شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، چرا تولید از سیاست های اقتصاد مقاومتی فاصله گرفت و بازار را در انحصار محصولات خارجی قرار داد؟

 با ابلاغ شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در 30 بهمن 92 لزوم توجه مسئولان را به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دوچندان کرد.

در شرایط فعلی تحریم‌ها بیشتر بر شرایط اقتصادی و کسب و کار تاثیرگذار است و این لزوم توجه و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی را بیشتر می‌کند.

یکی از تولیدکنندگان بیرجندی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با بیان این جمله که به عمل کار برآید، گفت: اگر می خواهیم در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداریم باید همه از حرف زدن به دور شویم و عملا وارد کار شویم.

اگر گمرک ما تحریم شده ما خودمان را تحریم نکنیم

وی افزود: باید هم تولید داشته و هم کیفیت را افزایش دهیم اگر حتی گمرک ما در تحریم است ما خودمان خود را تحریم نکنیم.

این تولیدکننده بیرجندی خاطرنشان کرد: باید مواد اولیه را به صورت ارزان تر بیاوریم تا اشتغال‌زایی شود، باید تولید کنیم و علاوه بر برآورده کردن نیاز خود صادارت هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه های تحقق اقتصاد مقاومتی خارج نشدن ارز از کشور است، گفت: اگر بازار خود را با اجناس داخلی که کیفیت آنها چند برابر نمونه های خارجی آن است پر کنیم ارز از کشور خارج نمی شود.

این تولید کننده بیرجندی تشریح کرد: برای مسافرت های خارجی از جمله مکه و کربلا می توان سوغات آن را از کشور خودمان تامین کنیم.

وی اضافه کرد: قیمت پایین، تنوع جنس بالا را بجای واردات اجناس خارجی انجام دهیم و در طرف مقابل محصولات ما بازارهای کشورهای دیگر را انحصار کند این یکی از گام‌های عملی در این جهت است.

سند چین بازار را گرفته است

وی تصریح کرد: من کار تولید کت و شلوار را بر عهده دارم اما متاسفانه 85 درصد مواد اولیه ما چینی است اما بخاطر دریافت پول بیشتراز ما تولیدکنندگان به نام ترک و ژاپن به ما می دهند و با قیمت متری 6 هزار تا یک میلیون تومان به ما می فروشند و به طور قطع سند چین همه جا را گرفته است.

این تولیدکننده بیرجندی اضافه کرد: علاوه بر اینها هر فردی پشت میز خود نشسته نیست و هر فردی در ایران با توجه به نیاز و توانمندی خودش کار نمی کند و این خود باعث عدم رونق، رکود اقتصادی و فاصله گرفتن از اقتصاد مقاومتی می‌شود.

وی توضیح داد: عدم تطابق کسب و کار در ایران باعث می شود که در خارج با همان امکانات، نخ و مواد اولیه ای که در اختیار ما است محصولات متنوع و با قیمت کمتر تولید می شود اما ما تنوع کمتر و طرح خراب تر با قیمت بالاتر را به بازارعرضه می کنیم و این نشان دهنده نزول اقتصادی است و روند اقتصادی پیشرفت ندارد.

رقابت، رقابت وام گرفتن نباشد

وی تاکید کرد: هر فرد باید در حوزه کاری خودش پیشرفت کند و رقابت، رقابت وام گرفتن نباشد رقابت صحیح باشد زمینه فعالیت و کار فراهم باشد مواد اولیه و دستگاه های اولیه کمتر به دست افرادی که توانمند آن هستند برسد.

طرح های ایرانی اسلامی وارد بازار کنیم

این تولیدکننده بیرجندی با بیان این سوال که چرا به خودمان اجازه می دهیم که نوع پوشش غربی ها را وارد کشور ایران شود، تصریح کرد: بجای مدکردن شلوار لی زخمی خودمان یک طرح ایرانی اسلامی خیلی زیبنده تولید و وارد بازار کنیم و اگر در این جهات قدم برداریم در جهت تحقق دغدغه های رهبری گام برداشتیم.

وی توضیح داد: تقلید از مدگرایی غربی نیز نوعی اقدام ضد مقاومتی است خودمان باید فرهنگ سازی کنیم و این فرهنگ را با اندیشه های ناب اسلامی به جامعه تحویل دهیم.

اصلا بازار بویی از تولید بومی نبرده است

یکی از فروشندگان مواد غذایی در بیرجند در گفتگو با خبرنگارخاورستان، مواد غذایی را یکی از نیازهای اساسی جامعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه مواد غذایی کیفیت ندارد و هر روز بر این بی کیفیتی افزوده می شود.

وی افزود: از لوبیا و عدس کانادایی گرفته تا برنج های هندی بازار بیرجند را انحصار کرده اند.

اقتصاد مقاومتی به معنای پیروی ازالگوی اقتصادی بومی علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی است، گفت: اصلا بازار ایران بویی از تولید داخل، اشتغال و تولید بومی نبرده است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تاکید شود اما در یک سال اخیر نه تنها وابستگی های خارجی کاهش نیافت اما برعکس دولت ما دولت واردات شده است.

وی تاکیدکرد: چراباید چای، برنج، زعفران و زرشک و خیلی از محصولات ایران به خارج صادر شود اما ما جنس بی کیفیت خارجی مصرف کنیم؟

این فروشنده موادغذایی با بیان اینکه تحقق اقتصادمقاومتی جز اصلاح الگوی مصرف آن هم به عنوان یک شهروند مابقی آن از دست ما خارج است، تصریح کرد: وقتی دولت اجناس بی کیفیت و چینی وارد بازار می کند چه کاری از دست خرده فروش بر می آید.

وی تاکید کرد: اگر پوشاک، کفش، لوازم خانگی و بقیه مواد مورد نیاز چینی باشد و به داخل وارد شود تا حد وارد شدن مواد غذایی بی کیفیت بر زندگی مردم تاثیرگذار نیست چراکه مواد غذایی با سلامتی مردم گره خورده است.

از پوشاک و خوراک که فاصله بگیریم صنایع دستی از جمله مواردی است که می توان از آن به عنوان اشتغال زایی داخلی نام برد و این استان به قالی بافی شهرتی دارد. سری به بازار فرش فروش ها زدیم.

نخ تولیدی فرش های ایرانی، وارداتی است

چوبدار یکی از فروشندگان فرش بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، درکار فرش بجز نخ اکرولیک ساخت خود داخل است مابقی نخ های فرش خارجی است که اغلب برای تولید فرش های هزار شانه به کار می‌رود.

وی تصریح کرد: برخلاف اینکه صد درصد کارخانجات داخلی است اما نخ از خارج تهیه می شود که بافت یک هنرمند ایرانی خود گامی در جهت تولید داخلی است.

 این فروشنده فرش بیرجندی بیان کرد: از بهمن سال 92 که سیاست های اقتصادمقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد اگر بازار را مقایسه کنیم امسال نسبت به سال گذشته یک دهم فروش را نداشته و نقدینگی سال گذشته را نداریم.

چوبدار تاکید کرد: برخلاف برخی واردات، فرش ایرانی در بازارهای جهانی شهرت دارد اما این همت یک ایرانی را می طلبد تا هیچ گاه از تلاش دست برندارد.

اگر کمی واقع بینانه به اقتصاد و شرایط کسب و کار نگاه کنیم به طور قطع چهره بازار نشان می دهد که چقدر از اقتصادمقاومتی دور شده است؛ واقعا حلقه گم شده اقتصاد کجا است؟

تولید داخلی، اشتغال، کارآفرینی توجه به توان داخلی و عدم وابستگی به خارج آنقدر مفاهیم سختی دارد که مسئولان بعد از یک سال از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی در خواب غفلت به سر می برند؟





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 93/11/28 | نویسنده : alamdarbasir

 

مقام معظم رهبری همیشه به امر استقلال و اعتماد به درون و سرمایه های خودمان تاکید دارند و چه بهتر می شود که سخن رهبر را که در مورد همه مسائل کشور است را ابتدا در مورد مصداق‌های داخل استانی اجرایی کنیم.

یکی از مواردی که همواره در مورد خصوصیات مردم شهرستان بیرجند شنیده ایم داشتن علم و فرهنگ بالای مردم این خطه است، به طوری که این استان به مهد علم و ادب و فرهنگ شهرت یافته است.

آن چه که همه بر آن توافق دارند و از آن سخن می گویند دارا بودن این استان کویری از نیروی انسانی کارآمد است همان طور که مدیر کل پست استان در مراسم معارفه اش، اظهار کرد: استان خراسان جنوبی مهد فرهنگ و علم و دانش است و بزرگان زیادی را به کشور تقدیم کرده است.

در این جا یک سوال بزرگ به وجود می آید و آن این است که این بزرگان و نیروی انسانی بالای استان کجا هستند؟

بی شک در وجود چنین افرادی شک نداریم، اما چرا با وجود چنین افرادی سکان‌داران ادارات استان باید از استان‌های دیگر باشند؟

برای نمونه استاندار خراسان جنوبی مهندس خدمتگزار از خراسان شمالی، مدیر کل اداره کار و رفاه اجتماعی آقای سنجری، مدیر کل پست استان آقای صابریان، فرماندار بیرجند آقای منصوری و چند تن دیگر از مدیران از خراسان رضوی و یا مدیر کل سازمان صنعت، معدن و تجارت از استان همدان و البته دیگر مدیران و فرماندارانی که همه از آ ن ها اطلاع داریم، هیچ کدام اهل خراسان جنوبی نیستند.

خوشبختانه و یا متاسفانه مدت زمانی است که خراسان جنوبی به عنوان پایلوت یا بهتر است بگوییم سکوی پرش برخی مسئولین انتخاب شده است و مدیران پس از چندی که مدیریت، آموزش ها و غیره را در این استان دیدند بار سفر را بسته و چون در این منطقه محروم کارکرده‌اند با ارتقای شغلی به شهرهای بزرگ و یا استان تهران گرفته‌اند.

جالب این جا است که در مورد طرح‌هایی نیز که سرانجام آن مشخص نیست استان خراسان جنوبی را به عنوان پایلوت طرح قرار می‌دهند.

نیروی انسانی توانمند و متخصص ظرفیت مناسبی برای هر استان است که الحمدلله در استان ما وجود دارد و آثار و تبعات استفاده از نیروهای بومی را می‌توان در عملکرد مثبت مدیران دستگاه‌های اجرایی مشاهده کرد چرا که تا زمانی که یک مدیر بخواهد با استان خدمت خود آشنا شود و پتانسیل‌های آن خطه را دریابد دوران مدیریتش به پایان رسیده است.

درست است که همه باید در راستای تعالی و پیشرفت کشور بکوشیم اما بومی سازی در این خصوص و تکیه بر نیروهای داخلی می تواند سبب افزایش کارکردها شود و احساس استقلال و خودباوری را در بین مردم افزایش دهد.

 

مقام معظم رهبری همیشه به امر استقلال و اعتماد به درون و سرمایه های خودمان تاکید دارند و چه بهتر می شود که سخن رهبر را که در مورد همه مسائل کشور است را ابتدا در مورد مصداق‌های داخل استانی اجرایی کنیم.

 

 زمانی که به نیروهای انسانی داخل استان اعتماد نداریم و از آن‌ها استفاده نمی کنیم چطور می توانیم این سخن را در سطح کشوری و مسائل بین المللی عملیاتی کنیم.

 

اگر عملکرد مدیران بومی را درمقایسه با عملکرد مدیران غیر بومی در نظر بگیریم مطمئنا به توانایی‌های نیروهای داخلی پی خواهیم برد و اجازه خواهیم داد که مردم سخت کوش استان خود پست‌های سازمانی دیارشان را برعهده بگیرند چرا که هیچ کس برای کسی دلسوزتر از خودش نیست.

 

این تنها به این منحصر نمیشود چراکه توجه نکردن به نیرو و ظرفیت های بومی خود اقدامی ضد سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/ ت





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 93/11/28 | نویسنده : alamdarbasir
یک سالگی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در خراسان‌جنوبی
ولی پور مطلق گفت: نگاه اصلی ما به حفظ و نگه داری شغل های گذشته در شرایط فعلی می باشد اما به دنبال ایجاد شغل هایی که پایداری آن مورد تضمین باشد نیز می باشیم.

ولی پور مطلق، رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو به خاورستان در خصوص اقدامات انجام شده سازمان جهاد در حوزه ی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: تعریف حوزه ی بخش کشاورزی از اقتصاد مقاومتی با توجه به گشتره ی عظیمی که دارد بسیار مشخص و روشن است که در چندین عامل خلاصه می شود.

 

وی ادامه داد: باید برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی، بخش کشاورزی را به سمت اقتصادی شدن پیش برد و در این راستا باید بهره وری را مد نظر قرار دهیم که از جمله ی آن می توان به اقداماتی مانند افزایش عملکرد در تولید و هدایت کشت به سمت محصولات مزیت دار، اشاره کرد.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تغییر الگوی کشت، در حوزه ی محصولات مزیت دار مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی می باشد.

 

ولی پور با اشاره به عوامل عوامل بازدارندگی در افزایش بهره وری، تصریح کرد: باید علاوه بر حرکت به سمت محصولات مزیت دار به سمت محصولاتی که با منابع محدود ما به ویژه آب و شرایط محدود کننده ای مثل خورده مالکی سازگاری داشته باشد، پیش رفت.

وی افزود: اگر بتوانیم کشاورزی را به سمتی که با شرایط موجود در استان سازگاری داشته باشد پیش ببریم خود به خود اقتصاد بخش کشاورزی را به سمت مقاوم سازی هدایت کرده ایم.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: هرچقدر بتوانیم در تولیداتمان اقدامات صرفه جویانه را رعایت و به آن عمل کنیم، طبیعتا اقتصاد کشاورزی را در مقابل مخاطرات داخلی و خارجی مقاوم سازی کرده ایم که این نگاه در سراسر حوزه های بخش کشاورزی حکم فرماست.

 

ولی پور مطلق افزود: اگر اقدامات بستر سازی را برای خط پس از فروش فراهم کنیم باعث می شود تا محصولات تولیدی استان در برابر آسیب های بازاری و تجارت و همچنین مخاطرات مرتبط با آن، مقاوم شوند.

 

وی تصریح کرد: اقداماتی که تااکنون در 6 ماه مسئولیت خود و همچنین در سطح وزارت خانه دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است همه در راستای منویات مقام معظم رهبری بوده است.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اعتباراتی که برای اجرای سیستم های نوین آبیاری جذب شده، در جهت استفاده بهینه از منابع به ویژه آب بوده است، خاطر نشان کرد: در همین راستا پیشنهاداتی را برای اجرای سیستم نظام های خورد دهقانی که در جهت دستاوردهای اقتصاد مقاومتی می باشد را در استان پیاده کردیم که به عنوان پایلوت در سال آینده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

 

 ولی پور مطلق ادامه داد: هدف از انجام طرح ظام های خورد دهقانی، تثبیت اشتغال موجود در بخش کشاورزی و حمایت کشاورز و همچنین نهادینه شدن تولید در حوزه های خورده مالکی می باشد که در صورت موفقیت و به نتیجه رسیدن گام بسیار مهمی را در راستای اقتصاد مقاومتی و رسیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری برداشته خواهد شد.

 

وی گفت: امسال با خریدهای توافقی که در حوزه ی مورد نظرمان انجام شد و همچنین با حمایت هایی که در راستای اقتصاد مقاومتی و پایدار کردن تولیداتی که با هدف نهادینه شدن محصولات مزیت دار و متناسب با محدودیت های آبی، صورت گرفت، برای اولین بار موفق شدیم که از خریدهای توافقی به خوبی استفاده کنیم.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: در خیلی از زمان ها اقدامات خریدهای توافقی در همان مراحل ابتدایی و تعیین قیمت متوقف می شد ولی امسال توانستیم آن را به مرحله اجرا درآورده و در حال حاضر نیز به دنبال باقی مانده تأمین منابع مالی هستیم.

ولی پور مطلق در خصوص میزان کارآفرینی و تأمین اعتبار بنگاه های کوچک نیز افزود: امسال با توجه به اینکه اعتباراتی در این خصوص نداشته ایم ولی در رابطه با بانک مهر امام رضا(ع) در حالی که دستگاه های دیگر شاید سقف مورد نیاز خود را نتوانستند تعمین کنند سازمان جهاد کشاورزی بیشتر از سقف مورد نیاز خود معرفی کرد که در حال جذب شدن می باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه بقیه بانک ها به دلیل بالابودن بهره های بانکی 22 درصد و عدم تناسب آن با بحث بنگاه های کوچک زودبازده در جذب اعتبار دچار وشکلاتی هستیم.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ما نباید فقط ایجاد فرصت های جدید را مدنظر قرار دهیم، افزود: اگر بتوانیم تولیدات بخش کشاوری خورده مالکی را به عنوان تولید کنندگان خورد در نظر گرفته و حفظ کنیم و در شرایط خشکسالی آن ها را پایدار نگه داشته و شغل آن ها را تثبیت کنیم یک موفقت بزرگی را بدست آورده ایم.

 

ولی پور مطلق با بیان اینکه در برخی مواقع شغل جدید ایجاد می شود ولی نگران اینکه شغل های گذشته از حوزه ی کاری خارج شوند وجود ندارد، گفت: باید علاوه بر اینکه نگران ایجاد شغل های جدید هستیم به حفظ شغل های قبلا ایجاد شده نیز فکر کنیم که این نگرش در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

 

وی تصریح کرد: نگاه اصلی ما به حفظ و نگه داری شغل های گذشته در شرایط فعلی می باشد اما به دنبال ایجاد شغل هایی که پایداری آن مورد تضمین باشد نیز می باشیم.

 

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در پایان گفت: اگر بخواهیم تاسیساتی را ایجاد کنیم، تاسیساتی را تقویت خواهیم کرد که پشتیبانی کننده ی شغل های بخش کشاورزی باشد.

 

انتهای پیام/ط





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/11/25 | نویسنده : alamdarbasir

رئیس جمهور

مقام معظم رهبری در دوران انتخابات


«من به نامزدهای گوناگون عرض میکنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند یا پخش کردند، شرمنده نشوید؛ جوری وعده بدهید که اگر چنانچه آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد. کاری را که میتوانید انجام دهید، وعده بدهید.»
 
در همین راستا، رجانیوز تعدادی از مهم ترین وعده های انتخاباتی دکتر روحانی در سال 92 را بازخوانی کرده و قضاوت در باره اینکه این وعده ها تا کنون محقق شده یا نشده را بر عهده مخاطبان می گذارد:
 

 
***«در برنامه مدون من علاوه بر راه حل های برای رفع این مشکلات؛ راه حلهای کوتاه مدتی یک ماه و 100 روزه برای حل مشکلات ومعضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی پیش بینی شده است که ما می توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم.»
 
(برنامه تلوزیونی با دوربین، 7 خرداد 1392)
 
 
***«در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهوری، دستمزد کارگران را طبق قانون به اندازه‌‌ی تورم افزایش خواهم داد. دستمزد کارگران باید طبق قانون کار به اندازه‌ای که تورم وجود دارد، افزایش پیدا کند. در صورت انتخاب به سمت ریاست جمهوری، در دولت آینده حداقل حقوق کارگران مطابق با نرخ تورم افزایش پیدا خواهد کرد.»
 
(گفتگو با خبرگزاری ایلنا در رشت، 19 خرداد 1392)
 
 
***«ما برای اشتغال یک برنامه جدی خواهیم داشت و من جدی ترین برنامه اقتصادی ام در ماههای اول حل معضل اشتغال است و مخصوصا برای آنهایی که تحصیل کرده دانشگاهها هستند و وقتی این مشکل شد خود به خود ما می توانیم دانشجویان تحصیلکرده خارج از کشور را هم به داخل کشور جذب کنیم و استفاده بکنیم.»
 
(گفتگو با ایرانیان خارج از کشور در شبکه جام جم؛ 10 خرداد 1392)
 
 
***«دولت تدبیر از هرگونه تهمت و تخریب پرهیز خواهد کرد. این دولت حتی به آن‌هایی که هشت سال به ماها تهمت زدند، مقابله به مثل نخواهد کرد.»
 
(سخنرانی در جمع مردم بجنورد، 22 خرداد 1392)
 

***«دولت تدبیر و امید به دنبال این است که آنچنان مردم را از درآمد سرشار کنند که اصلاً به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند.»
 
(برنامه گفتگوی ویژه خبری، 6 خرداد 1392)
 

***«کارگران کارخانه های ما بیکار بودند اما برای کارخانه های چین اشتغال ایجاد کردیم و به دولت سازندگی و اصلاحات ایراد گرفتیم و تهمت زدیم.»
 
(سخنرانی در ورزشگاه شهید شیرودی، 18 خرداد 1392)
 

***«اگر می خواهید ریال ایرانی به جای اول خود برگردد، اگر می خواهید گذرنامه ایرانی به احترام خود برگردد، پای صندوق آراء بشتابید.»
 
(سخنرانی در ورزشگاه شهید شیرودی، 18 خرداد 1392)
 

***«سانتریفیوژها باید بچرخد و زندگی مردم نیز باید بچرخد؛ باید یادمان باشد کشور توسعه می خواهد؛ ما برای بمب که هسته ای نمی خواهیم به دنبال توسعه ایم و اگر دنبال توسعه هستیم باید درست رفتار کنیم و این بسیار تدبیر می خواهد.
 
(برنامه تلوزیونی رویکردها و برنامه ها، شبکه چهار سیما، 16 خرداد 1392)
 

***« پهنای باند اینترنت در شأن ایرانیان نیست. دنیای امروز دنیای ارتباطات است اما متاسفانه در کشور عده‌ای در دنیای قرن نوزدهم سیر می‌کنند.»
 

***«مطمئن هستم اگر تمام مدیران لایق برای اداره کشور فرا خوانده شوند و دست همکاری توأم با تواضع به طرف اساتید و نخبگان دراز کنیم، کشور از تمام مشکلات نجات پیدا می‌کند ... با تشکیل دولت تدبیر و راستگویان دولت شایسته‌سالاری را در کشور حاکم کرده و اخلاق محمدی (ص) را به کشور بر می‌گردانیم.»
 
(سخنرانی در جمع مردم گیلان، 19 خرداد 1392)





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/11/25 | نویسنده : alamdarbasir

 

کلیپ صوتی

سخنرانی روشنگرانه حجت الاسلام دکتر نبویان درباره مذاکرات هسته ای – 1393/11/17 : 

«رفتند پیش حضرت آقا چند جلسه فشار آوردند،گفته از خطوط قرمز باید عدول و تنازل کنی.. آقا چندبار جوابشان را داد که یعنی چه، تحریم ها پس چه می شود.. مگر نمی گویید رفتیم مذاکره کنید برای رفع تحریم ها.. پس برای چی مذاکره می کنید شما.. در دفاع از جان کری و اوباما برای آقا توجیه می کند برگشته به آقا می گوید جان کری و اوباما که زیاد در آمریکا قدرت ندارند مشکلشان کنگره است.. ما باید اینها را درک کنیم.. آقا بر می گردد می گوید که مشکل اینهاست به ما چه ربطی دارد.. آقا فرمود ما انعطاف لازم را انجام دادیم.. رفته این فرد رو فرستاده پیش حضرت آقا و ناراحتی من این است که شنیدم از موضع بالا با آقا صحبت کرده است.. آقا محکم جوابش را داد، دید که نمی شود رفته پشت تریبون گفته باید رفراندوم بشود.. می دانید یعنی چه ؟ یعنی محکم می خواهند بزنند تو دهان رهبری.. حرف ها را دقت کنید.. تا 14 تیر قرار است مذاکرات تمام بشود و جزئیات هم چه مانده است، دونه دونه خطوط قرمز نظام. گفتند به هر صورت ممکن می خواهیم این کار انجام بدهیم آنقدر هم مرد نیستند بیایند جزئیات مذاکرات را برای مردم بگویند.. حالا که همه جا را ساکت کردند، ما چه وظیفه ای داریم ؟ جزئیات را به مردم بگویید توافقنامه را برای مردم بخوانید والا به هر صورت ممکن می روند انجام می دهند و آنوقت به قول خودشان; من تعبیر بکنم اولین ایستادگی را در برابر رهبری انجام دادیم و بعد سراغ پرونده های دیگر;حصر و .. بعد هم گرفتن مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان و.. بیدار باشید..»

 

فایل صوتی با کیفیت بالا و متوسط قرار گرفت.

 

 

 

کیفیت بالا

حجم : 18 مگابایت

 

 

کیفیت متوسط

حجم : 9 مگابایت

 

 

من با مذاکره کردن مخالف نیستم؛ مذاکره کنند؛ تا هروقت میخواهند

مذاکره کنند! من معتقدم باید دل را به نقطه‌هاى امیدبخش

حقیقى سپرد، نه به نقطه‌های خیالى.. 

 [امام خامنه ای]





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 93/11/20 | نویسنده : alamdarbasir





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 93/11/8 | نویسنده : alamdarbasir

عکس


حسن اکبری لایق مخترع جهانی با بیان اینکه پیام رهبر انقلاب را به تمام نخبگان و مخترعان جهان رساندم، گفت: نخبگان برتر دنیا نامه رهبرمان را پیام صلح اسلام می دانند.

پس از انتشار نامه زیبا و پدرانه مقام معظم رهبری به جوانان دنیا این پیام زیبا و دلنشین چون لوحی بردل بسیاری از آزادی خواهان دنیا نشست و با بازخوردهای متفاوت اما بسیار عمیق هرکس به نوعی صداقت و راستی آن را پذیرفت و البته بنا به فهم و درک خود از آن بهره برد, در این میان در کنار رسانه‌‌های داخلی و خارجی قشرهای دیگری چون نخبگان و مخترعانی که عاشقانه زیر پرچم انقلاب اسلامی رشد و پرورش یافته اند بی‌کار ننشستند و در اشاعه این پیام ربانی و روحانی از هیچ کوششی دریغ نکرده و به انتشار این پیام زیبا میان هم‌صنفان خود در سراسر جهان پرداختند؛ یکی از این نخبگان انقلابی حسن اکبری‌لایق نخبه بسیجی است که در چندین دوره مسابقات جهانی شرکت کرده و مدال‌های جهانی را کسب کرده و اخیرا پهپاد موشک گریز این دانشمند جوان در رسانه‌های دنیا بازتاب گسترده‌ای داشته است وی در ابتکاری جالب با ارسال نامه مقام معظم رهبری به مخترعان و نخبگان برتر جهان نظرات و پاسخ آنها نسبت به این نامه را اینگونه دریافت کرد.

مخترع آلمانی «واینفر» دارای چندین مدال طلای جهانی (مخترع حسگرهای اعصاب بدن در هنگام اضطراب)، با خواندن نامه سرشار از محبت و عشق رهبر معظم انقلاب اینگونه پاسخ می‌دهد: این نامه پدرانه ما را به تفکر واداشت تا تحقیق بیشتری از اسلام کرده و به رسانه‌های داخلی خود اکتفا نکنیم و در نتیجه این پیام به ما نشان داد که اسلام آنگونه که برای ما وانمود می‌کردند نیست و خوشحالم نامه رهبر شما را دریافت کردم.

نخبه دیگری از کشور «فیلیپینی خانم اسپریتو» (مخترع مبدل انرژی خورشیدی به فرآیند تولید نیروی الکترونیکی در چرخه تغذیه انسان) دارنده مدال طلای جهانی، می‌گوید: ما در کشورمان رسانه‌های مختلفی داریم که حادثه اخیر فرانسه را یک عملکرد تروریستی با نام مسلمانان مطرح می‌کردند که با دریافت نامه رهبر عالی‌قدر شما به این نتیجه رسیدم باید اسلام را از زبان مسلمانان واقعی و نه افراطی شنید و اسلام دین صلح است نه جنگ.

مخترع تایوانی «یجن چاین لیو» 23 ساله دارنده مدال نقره چهانی سال 2010 برای (اختراع سوزن خودکارها برای طراحی‌ه
ای صنعتی و پزشکی) گفت: ما از دریافت پیام رهبر ایران خوشحال شده و از اینکه اسلام را به راستی نشان می‌دهند خوشحالیم.

مخترع مالزیایی «مازلان محمد» (مخترع نانو تکنولوژی در سیستم پیل‌های الکترونیکی) دارای مدال نقره جهانی می‌گوید: این پیام رهبر شما در واقع نشان دهنده صورت زیبایی است از اسلام و کنجکاو کردن ذهن جوانان به جستجوی حقیقت دین مبین اسلام.

3 تن از جوانان دانشجوی آمریکایی اینگونه جواب دادند:

دوست عزیز حسن اکبری لایق خوشحالیم از دریافت نامه رهبر عال قدر شما, در ایمیل شخصی خودمان بدون هیچ سانسوری، در آمریکا به ما گفته‌اند در ایران محدودیت‌های فراوانی است هم برای زنان هم برای دانشجویان و جوانان و همواره چهره جنگ از اسلام را در ذهن ما تداعی کرده‌اند. با این نامه رهبر ایران فهمیدیم که این رسانه‌های کشور ما به صورت جعبه سحرآمیز بوده و همه واقعیات را با جنگ نمایش می‌دهند نه در صلح واقعی، ما با این نامه شناخت بهتری از اسلام پیدا کردیم.

در ادامه جوان 23 ساله آمریکایی دیگری به نام استیو که دانشجوی حقوق نیز هست گفت: من ایران را یک کشور با دیدگاه بد می‌شناختم نه یک کشور خوب و آرام و صلح‌طلب که در پیام رهبر ایران متوجه شدم رهبر ایران با ما سخن از صلح و خوبی‌ها می‌زند نه از جنگ و خشونت، در کشور ما هیچ گاه رهبری با ملت خود صحبت نکرده و نامه‌ای ننوشته است و اولین بار است رهبری والامقام از کشور دیگر به ما جوانان احترام می‌گذارد و ما را راهنمایی می‌کند.

حسن اکبری لایق گفت: نامه مقام معظم رهبری در حال حاضر در بین تمام نخبگان مطرح جهان منتشر شده و در محافل دانشجویی این کشورها مورد بحث است که بنده با ارسال این نامه مقام معظم رهبری به تمام نخبگان مطرح جهان و دانشجویان نخبه وظیفه خود در جایگاه سرباز علمی مقام معظم رهبری عمل کردم تا دنیا بداند اسلام و حضرت محمد رسول‌الله پیام آوران صلح و امنیت و رستگاری هستند و مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای رهبر مسلمین جهان به تمامی جوانان در تمام نقاط جهان احترام گذاشته و به صورت مستقیم بااین جوانان سخن گفته‌اند.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 93/11/8 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون