سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 علمدار بصیر:

باز هم بد حجابی، باز هم بی توجهی مسوولان، بازهم دختران و پسران هوس ران، باز هم زیر پا گذاشتن عقاید و فرهنگ دین.

و باز هم نارضایتی آقایمان از این اعمال!

چرا فکر نمی کنیم که امام زمان ما را می بیند؟ چرا باور نداریم که امام زمان در بینمان زندگی می کنند؟ چرا این چشم های خود را پاک نمی کنیم تا ایشان را نظاره گر باشیم؟ چرا با امر به معروف دل آقایمان را شاد نمی کنیم؟ چرا اینقدر به فکر هوس رانی و لذت نفس هستیم؟ چرا به فکر آخرتمان نیستیم؟ مگر قرار است چند سال زندگی کنیم در این دنیای فانی؟ چگونه طلب آمرزش و شفاعت داشته باشیم؟

وچرا....

موج بد حبابی که نه ،بی حجابی که در جامعه به راه افتاده است بی نظیرست.همه ی ما به دنبال مقصر می گردیم و اما غافل ازینکه مقصر خودمانیم. پس چرا اصلاح را از خود شروع نمیکنیم؟

بیاییم اندکی با خود خلوت کنیم و به این اعمال و رفتار خود بیاندیشیم و به این فکر کنیم که کسی در این دنیا هست که هر روز و هر شب برای ما گریه می کند و از خدا طلب عفو می کند ،اما ما قدر نشناسی می کنیم و ایشان را هر روز گریان تر.

کاش به خودمان بیاییم!!!

حرف آخر

ای خدا دیگر بسست دوری این آقا.

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
مشاور سابق کروبی می‌گوید اصلاح‌طلبان ثبات فکری ندارند و نوع برخورد آنها با یک عضو شورای شهر بر سر رأی ندادن به محسن هاشمی سوال‌برانگیز است.

به گزارش علمدار بصیر: روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:

وضعیت ملوک الطوایفی اصلاح‌طلبان زیر سر پدرخوانده‌هاست

عضو مرکزیت سازمان (منحله) مجاهدین انقلاب، اصلاح طلبان را متهم کرد که در ماجرای معرفی نامزد برای شهرداری تهران برخلاف ادعاهای همیشگی ملاحظه پدرخوانده‌ها را کرده‌اند.به گزارش «فردا» جواد امام در فیس‌بوک و در پاسخ به نوشته‌ای از جهانبخش خانجانی (وابسته به حزب کارگزاران) نوشت: قطعا انشقاق به نفع اصلاح‌طلبان نیست اما آیا اصلاح‌طلبان برای صدرات شهرداری تهران از آقای محسن هاشمی دعوت بعمل آورده و ایشان در پاسخ به این اجماع لبیک گفته؟ با ایشان از ابتدا و بدون هماهنگی با اصلاح‌طلبان خود را شایسته این سمت فرض نموده و پیشقدم شده و خود را عرضه و انتظار حمایت و اخذ آرای بی‌چون چرای اصلاح‌طلبان را نموده است؟

وی اضافه می‌کند: واقعا اصلاح طلبان هیچ گزینه دیگری به جز محسن هاشمی برای عرضه نداشتند که باعث اجماع و رای‌آوری بیشتری بشوند و به دنبال آن حاشیه جدیدی درست شود و این ناکامی به پای اصلاحات نوشته شود؟ واقعا اگر به دنبال شایسته سالاری باشیم به نظر میرسد فارغ از این مسیر و ملاحظات اشخاص ولو شخصیتهای ذی‌نفوذ می‌بایست حرکت نمائیم تا این گونه دچار خسارت نشویم واقعا آقای مهندس بیطرف، خرم، صفائی فراهانی و... گزینه‌های بهتر و کم حاشیه‌تری نبودند؟ چرا اعضای شورای شهر و بزرگان اصلاحات تلاش نکردند سایر مدیران موفق و صاحب نام در عرصه عمرانی و مدیریت در این امر مشارکت داده شوند و شاهد این ناکامی نباشیم؟

وی می‌نویسد: اعضای شورای شهر می‌بایست پاسخگوی این محدودیت ایجاد شده باشند و یا افرادی که بواسطه تحت فشار قرار دادن اعضای شورا و حتی سایر کاندیداها و خارج کردن سایر گزینه‌ها و اجازه ندادن برای طرح سایر گزینه‌های مناسب برای شهردار شدن را به مردم معرفی کنند. دم از اصلاحات و دموکراسی می‌زنیم ولیکن بجای نظام شایسته سالاری از نظام ملوک الطوایفی تبعیت می‌کنیم به طرف مقابل ایراد می‌کنیم ولی خودمان تن به ملاحظات پدرخوانده‌ها باید بدهیم.

محمد آزاد جلالی‌زاده نیز در «بهار» تصریح کرده «از ماست که بر ماست ... چه بخواهیم و چه نخواهیم، بودند و هستند کسانی که در دوران هشت ساله دولت اصلاحات، حتی در سلول‌های خاکستری و اندرونی مغزشان اعتقادی به مردم‌سالاری و دموکراسی و آزادی نداشتند، ولی به دروغ نام و نشان اصلاحات به خود آویختند و استفاده و سوءاستفاده‌ها نمودند و همین که زیر پای اصلاح‌طلبان و اصلاحات خالی شد با چرخشی کاملا معکوس مهرورز و عدالت‌خواه شدند و اکنون هم‌ های و هوی اعتدال‌طلبیشان گوش فلک را کر کرده است! متاسفانه عده‌ای از اینانند که تا پشت خطوط اصلاح‌طلبان نفوذ کرده و در مواقع حساس ضربات خود را وارد می‌کنند و افکار عمومی را نسبت به توانایی کار جمعی و حزبی و گروهی اصلاح‌طلبانه دچار شک و تردید می‌کنند.»

آقای اوباما! تسلیحات کشتارجمعی اسرائیل چه می‌شود؟

آمریکا همچنان در قبال تسلیحات کشتارجمعی و هسته‌ای رژیم صهیونیستی ساکت است. بر اساس آمار آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، اسرائیل دارای دست‌کم 80 کلاهک هسته‌ای است.به گزارش بولتن دانشمندان اتمی آمریکا که به اطلاعات آژانس مورد اشاره استناد کرده، سایت «تایمز اسرائیل» با اشاره به این گزارش نوشت: این رژیم از سال 1967 تولید تسلیحات اتمی خود را آغاز کرده است و به صورت مداوم زرادخانه هسته‌ای خود را توسعه داده است و تا سال 2004 هر سال 2 تا 3 کلاهک ساخته است. در این گزارش خاطرنشان شده که در حال حاضر این رژیم مواد هسته‌ای لازم برای 115 تا 190 کلاهک را در اختیار دارد.

رژیم صهیونیستی توانسته در این سالها با خودداری از پیوستن به معاهده منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای موسوم به «ان‌پی‌تی» و ابهام‌آفرینی درباره فعالیت هسته‌ای خود، و همچنین در سایه حمایت‌های گسترده غرب و به ویژه آمریکا حاشیه امنی برای زرادخانه هسته‌ای خود فراهم کند.برخی کارشناسان بین‌المللی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی را 400 عدد ذکر کرده‌اند. همچنین گفته می‌شود این رژیم می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای خود را با استفاده از موشک‌های بالستیک، هواپیما، زیردریایی و موشک‌های کروز شلیک کند.
پیش از این نیز در سال 1986 بر اساس اطلاعات مردخای ونونو دانشمند هسته‌ای پیشین رژیم صهیونیستی که به اتهام خیانت به این رژیم محاکمه شده و به زندان افتاده است، این رژیم بیش از 100 کلاهک هسته‌ای تولید کرده است.

اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و جان کری وزیر خارجه این کشور اکنون مدعی‌اند نگران تسلیحات شیمیایی دولت سوریه هستند اما درباره تسلیحات کشتارجمعی صهیونیست‌ها سکوت مطلق اختیار کرده‌اند.اکنون که ادعای مقابله آمریکا با سلاح‌های شیمیایی سوریه در فضای افکار عمومی مطرح است باید این موضوع را به سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صهیونیستی و خلع سلاح این رژیم ارتباط داد.

سینه‌خیز رفیق فابریک آقا شهرام!

یک سایت کاسبکار مدعی شد مدیر مسئول کیهان یادداشت‌های خود را با اسم مستعار منتشر می‌کند.سایت انتخاب مدعی شده یادداشت روز گذشته کیهان توسط حسین شریعتمداری نوشته شده اما با اسم مستعار حسین شمسیان منتشر شده است.ظاهرا مدیر نشاندار! سایت مورد اشاره و همکاران وی سرشان خیلی شلوغ بوده که فرصت نکرده‌اند لااقل پرس‌وجوی اندکی در این ‌باره بکنند و مطلع شوند حسین شمسیان دبیر سرویس علمی آموزشی کیهان است. اما بر فرض هم که این نام، نام مستعار بود، جا داشت به مدیر سایت مورد اشاره خاطرنشان شود که حتی با اسم مستعار مطلب نوشتن، هزاران بار به فروختن حیثیت خود به نوکیسگان تازه به دوران رسیده‌ای چون شهرام جزایری شرف دارد.

واکنش شجاع‌پوریان به یک خبر و توضیح کیهان

ولی‌الله شجاع‌پوریان عضو شورای شهر تهران اظهارات مندرج به نام وی به نقل از یکی از سایت‌ها را تکذیب کرد.در توضیح وی خطاب به مدیرمسئول کیهان آمده است: «احتراما در روزنامه منتشره کیهان مورخ 23/6/92، مطلبی به نقل از مصاحبه با بنده با یکی از سایت‌ها منتشر گردیده است که خلاف واقع است و بار حقوقی دارد حال آنکه این مصاحبه متعلق به حقیر نمی‌باشد و این ادبیات متناسب با مشی سیاسی بنده در طول سالیان فعالیت اجتماعی - سیاسی بنده نمی‌باشد. بدینوسیله مصاحبه منتشره را تکذیب می‌کنم امید است این اشتباه رسانه‌ای تکرار نشود.

 با آنکه انتقاداتی به دوستان داریم اما تا لحظه‌ نگارش این تکذیبیه مصاحبه‌ای با این مضامین صورت نگرفته است. لذا این حق را برای خویش مغتنم می‌دانم که طبق قانون مطبوعات این تکذیبیه در روزنامه محترم کیهان منتشر شود».
یادآور می‌شود خبر مورد اشاره به نقل از سایت اصلاح‌طلب خرداد درج شده بود و در اصل مصاحبه سایت «سلام نو» با شجاع‌پوریان است که 2 روز قبل از انتشار در کیهان در بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب از جمله سحام‌نیوز (ارگان حزب اعتماد ملی)، بهار نیوز، روزنو، اصلاحات 76 و... منتشر شده است.

اصلاح‌طلبان همه راستگو هستند!

مشاور سابق کروبی می‌گوید اصلاح‌طلبان ثبات فکری ندارند و نوع برخورد آنها با یک عضو شورای شهر بر سر رأی ندادن به محسن هاشمی سوال‌برانگیز است.مجتبی واحدی با بیان اینکه «ابقای قالیباف در مسند شهرداری تهران موجب برانگیختن دعوا میان گروهی از اصلاح‌طلبان شد که اغلب آنها تا چند ماه قبل از قالیباف حمایت می‌کردند و مجیزگویی او را می‌کردند»، نوشت: نزاع در داخل و خارج از شورا ظاهرا از زمانی آغاز شد که شادمانی زودهنگام اصلاح‌طلبان و ابراز اطمینان ایشان به انتخاب محسن هاشمی به عنوان شهردار پایتخت، با رای الهه راستگو و احمد دنیامالی به قالیباف، به خشم و ناامیدی گرائید. اما مشکل واقعی این طیف از اصلاح‌طلبان در واقع به زمانی باز می‌گشت که آنان با ناامیدی از بازگشت واقعی به حاکمیت، به دنبال یارگیری از میان کسانی بودند که هنوز شانس سهم‌گیری از قدرت را داشتند.

وی در وبسایت بی‌بی‌سی می‌نویسد: در واقع، این بخش از اصلاح‌طلبان با ارائه تعریفی خاص از «اصلاح‌طلبی حداقلی» گاه تا مرز حمایت از کاندیداتوری کسانی همچون قالیباف در برابر کاندیدای افراطی اصولگرایان پیش رفتند و گاه در تعیین نامزدهای خود برای تهیه لیست‌های انتخاباتی با کنار گذاشتن برخی اصلاح‌طلبان تسلیم‌ناپذیر، به سراغ کسانی رفتند که در اصالت اصلاح‌طلبی‌ آن‌ها، تردید اساسی وجود داشت. آنها دو عضو شورای شهر تهران را به خاطر نقض یک پیمان درون جناحی که قدمتی بیش از سه ماه ندارد محکوم می‌کنند اما برای مردم توضیح نمی‌دهند که معیار قرار گرفتن نام آن دو در لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان چه بوده است؟

واحدی می‌افزاید: جبهه اصلاحات فاقد استراتژی است. برخی از اصلاح‌طلبان تا حدود چهارماه قبل تنها به یافتن راهی برای عدم قطع کامل ارتباط خود با حاکمیت می‌اندیشیدند. دل بستن به اصلاح‌طلبان حداقلی و حتی تن دادن به همکاری با کسانی که تنها مزیت آنان «دشمنی کمتر با اصلاح‌طلبان» بود از همین اراده، سرچشمه می‌گرفت.وی تصریح کرد: «همان کسانی که در ماههای منتهی به انتخابات به بهانه جلوگیری از تسلط افراطیون بر دولت، به کاندیداها و شعارهای حداقلی تن داده بودند به محض تسلط بر شورای شهر تهران، خواسته‌ای حداکثری را مطرح کردند. آنها سپردن وزارت کشور به یکی از سیاسیون علیرغم سوابق ضد اصلاحات او را توجیه‌پذیر دانستند زیرا به ادعای ایشان، این تمکین، راه را برای همکاری با علی لاریجانی و اصولگرایان معتدل‌تر، هموار می‌ساخت.

 اما آنگاه که نوبت به شهردار تهران رسید همه کسانی که تا چند ماه قبل از مدیریت قالیباف تمجید یا در برابر عملکرد او سکوت می‌کردند به ناگاه شمشیرهای خود را از رو بستند و روابط حسنه قالیباف با علی لاریجانی و بسیاری از اصولگرایان معتدل، را نادیده گرفتند. این دوگانگی آشکار، نشان داد بیش از آنکه استراتژی قابل دفاع، بر رفتار بخشی از اصلاح‌طلبان باشد کسب رضایت تعدادی از سران آن جبهه مدنظر ایشان قرار دارد.»مشاور سابق کروبی معتقد است: پافشاری بر انتخاب محسن هاشمی علیرغم حساسیتی که نسبت به او وجود دارد ثابت کرد شعارهای سه ماه گذشته برای توجیه عقب‌نشینی‌های غیرموجه، از مبنای استراتژیک برخوردار نیست. این دستور یک روز می‌تواند در قالب پذیرش افرادی همچون الهه راستگو در لیست اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران باشد، یک روز سکوت در برابر انتخاب رحمانی فضلی و پورمحمدی به عنوان اعضای کابینه و روز دیگر تحریک بخش عمده‌ای از حاکمیت به قیمت پافشاری بر شهردار شدن کسی که حساسیت اصولگرایان نسبت به او غیرقابل تردید است.

نگرانی آل‌ ‌سعود از مغلوبه شدن جنگ سوریه

رژیم عربستان همچنان تحت نظارت سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس به ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی حاضر در سوریه ادامه می‌دهد.روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: عربستان که منافعش را در تشدید بحران سوریه با هدف ضعیف ساختن ایران دنبال می‌کند، در عرض یک ماه گذشته که غرب سرگرم چالش با موضوع حمله شیمیایی سوریه بوده و غائله در شرف فیصله یافتن با طرح پیشنهادی روسیه است، کار ارسال سلاح برای شورشیان جنوب سوریه از طریق مرزهای اردن را شتاب بخشیده است.به نوشته این روزنامه از ماه گذشته که سوریه شاهد حمله شیمیایی بوده است عربستان کار ارسال سلاح‌های سبک و موشک‌های هدایت‌شونده ضد تانک برای شورشیان جنوب‌سوریه که عمدتا متشکل از گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» هستند را شتاب بخشیده است. هدف از ارسال این محموله‌ها تقویت بنیه نظامی شورشیان است تا چنانچه سوریه هدف حمله آمریکا قرار گرفت؛ آنها بتوانند با این سلاح‌ها به پایگاه‌های نظامی بمباران شده و بی‌دفاع یورش آورند.

نیویورک تایمز می‌افزاید: عربستان که از مشتاقان حمله آمریکا به سوریه بود در قبال موضوع طرح روسیه برای تسلیحات شیمیایی سوریه در ظاهر با این موضوع کنار می‌آید اما روزنامه‌های دولتی عربستان به تازگی زمزمه می‌کنند که «طرح روسیه به ظن قوی منتهی به شکست خواهد بود و سرانجام حمله آمریکا به سوریه دیر یا زود انجام خواهد گرفت».این روزنامه می‌نویسد: برخی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه عربستان و قطر، بازیگران مهم در سوریه‌اند و از نزدیک با آمریکا بر روی این محور کار می‌کردند اما آنها می‌بینند که به یک باره همه کانون توجه از روی این کشورها برگردانده شد. بر این اساس آنان نگرانند که روند اوضاع به مسیری دیگر جریان پیدا کند.از سویی دیگر، «اوباما» بر آن است تا فشار نظامی بر بشار اسد را همچنان حفظ کند و سخت مراقب است موجبات نارضایتی عربستان و سایر متحدان خلیج‌فارس، آمریکا که واشنگتن برای کار کردن با شورشیان سخت به آنها متکی است را به بار نیاورد.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
این درحالی است که بر اساس آمارهای موجود، هم‌اکنون بالغ بر 5/1 میلیون نفر زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارد و روزانه نیز 160 نفر به این آمار اضافه می‌شود.

به گزارش علمدار بصیر: در پی دستگیری بالغ بر دو هزار زن خیابانی و بررسی وضعیت آنها، مشخص گردیده 600 نفر از آنها روسپی‌گری را به عنوان شغل خود انتخاب کرده‌اند و 1400 نفرشان از طریق شبکه‌های مجازی به این دام افتاده و اقدام به ارتباط‌گیری با مردان هوسران می‌کرده‌اند.

 

این درحالی است که بر اساس آمارهای موجود، هم‌اکنون بالغ بر 5/1 میلیون نفر زن بیوه و مطلقه در کشور وجود دارد و روزانه نیز 160 نفر به این آمار اضافه می‌شود. از سوی دیگر حدود 5/4 میلیون نفر دختر نیز وجود دارند که هنوز ازدواج نکرده‌اند. نکته درخورد توجه اینکه بین سن بلوغ و ازدواج در کشور به شدت بالا رفته است، به طوری که بین سن بلوغ با ازدواج دختران 18 سال و پسران 15 سال فاصله افتاده است.

خبر دیگری در این زمینه حاکی است قبل از اجرای طرح جدید نیروی نتظامی تحت عنوان «امنیت اخلاقی» برای برخورد با پدیده بحجابی و بدپوششی در کشور، طی یک دوره یکماهه تعدادی از زنان و دختران بدحجاب دستگیر شدند که وضعیت آنها در ابعاد مختلف بدین شرح است:

1- از نظر گروه سنی بالغ بر 78/9 درصد از یادشدگان زیر 15 سال. 9/46 درصد آنها بین 16 تا 20 سال، 5/31 درصدشان بین 21 تا 25 سال و 8/13 درصدشان 26 تا 30 سال سن داشته‌اند.

2- به لحاظ وضعیت تاهل بالغ بر 6/84 درصد از یادشدگان مجرد، 1/13 درصد از آنها متاهل و 3/2 درصدشان مطلقه بوده‌اند.

3- از نظر میزان تحصیلات بالغ بر 9/46 درصد از یادشدگان دارات تحصیلات متوسطه و دیپلم،‌ 7/27 درصد آنها فوق دیپلم و لیسانس و 4/25 درصدشان بالاتر از لیسانس
بوده‌اند.

4- به لحاظ داشتن شغل بالغ بر 4/25 درصد از یادشدگان محصل، 3/19 درصد از آنها دانشجو، 4/15 درصدشان دارات شغل آزاد، 5 درصد کارمند بخش خصوصی، 5/11 درصدشان خانه‌دار و 17 درصدکارگر یا بیکار بوده‌اند.

5- از نظر نحوه زندگی بالغ بر 5/38 درصد از یادشدگان با والدینشان و 7/17 درصد از آنها با یکی از والدینشان زندگی می‌کنند و 88/44 درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری کرده‌اند.

6- به لحاظ سابقه دستگیری بالغ بر 5/87 درصد از یادشدگان سابقه دستگیری نداشته اند، 5/7 درصد از آنها برای بار دوم دستگیر شده‌اند و 5/5 درصدشان از پاسخ‌گویی به این سوال خودداری کرده‌اند.

 

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/06/24/IMG22110172.JPG

 

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/06/24/IMG22110204.JPG

 

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/06/24/IMG22110250.JPG

 

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/06/24/IMG22110137.JPG

 

http://media.jamnews.ir/larg1/1392/06/24/IMG22105993.JPG

مهر





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
روزنامه گاردین مدعی شد دختر 24 ساله‌ی ایرانی، برای نخستین بار در مسابقات جهانی سه‌گانه‌ که قرار است این هفته در لندن برگزار شود، به نمایندگی از ایران شرکت خواهد کرد.

به گزارش علمدار بصیر: روزنامه گاردین مدعی شد دختر 24 ساله‌ی ایرانی، برای نخستین بار در مسابقات جهانی سه‌گانه‌ که قرار است این هفته در لندن برگزار شود، به نمایندگی از ایران شرکت خواهد کرد.
 
این روزنامه در مطلبی مدعی شده که شیرین گرامی که در بریتانیا اقامت دارد، در کنار 8500 ورزشکار دیگر از 83 کشور جهان در مسابقات جایزه بزرگ که در هایدپارک لندن برگزار می‌شود، با لباسی کاملا اسلامی شرکت خواهد کرد. او باید 1500 متر را شنا کند، 40 کیلومتر را رکاب بزند، و در پایان 10 کیلومتر را بدود.

به نوشته گاردین، گرامی چهار ماه قبل به مقامات وزارت ورزش و جوانان در ایران نامه نوشت و تلاش کرد تا آن‌ها را متقاعد کند که اجازه‌ی حضور بانوان ایرانی در مسابقات جهانی سه‌گانه را بدهند. او برای این‌که از خواست خود دفاع کند، چند هفته قبل به ایران سفر کرد.

پوشش خاص زن شناگر ایرانی در لندن +عکس

 
وی یک روز پیش از بازگشتش به لندن، از تهران به گاردین گفته است: «وقتی من را پشت در اتاق‌شان دیدند، فهمیدند که چقدر درباره‌ی این خواستم جدی هستم و حاضرم برای عملی شدن آن هر کاری بکنم.»

او قرار است در پوشش کامل که از سر تا پایش را می‌پوشاند، در این رقابت شرکت کند. لباسی که خود او روی آن کار کرده تا با شرایط مورد نیاز دولت ایران مطابقت کند.

از سوی دیگر، برگزارکنندگان مسابقه‌ی جایزه بزرگ لندن قبول کرده‌اند که برای او چادری تعبیه کنند تا وی بلافاصله پس از خروج از آب، در آن بتواند لباسش را عوض کند و لباس مناسب "دوچرخه‌سواری” و پس از آن، "دو” را بپوشد.

فدراسیون سه گانه ایران هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
دادگاه عالی آلمان بدون در نظر گرفتن باورهای دینی مسلمانان، دختران مسلمان را به شنا کردن با پسران رای داد.

به گزارش علمدار بصیر: دادگاهی در آلمان به لزوم شنا کردن دختران مسلمان با پسران در کلاس های شنای مدارس، رای داد.

 

اسماء، دختر مسلمان مراکشی تبار و ساکن شهر فرانکفورت برای پایبندی به اعتقادات و دفاع از حقوق دینی خود و میلیون های مسلمان آلمانی به شیوه این نوع کلاس ها اعتراض داشته و این دعوا را از طریق قانون این کشور اقامه کرده است.

 

وی می گوید که نمی خواهد همراه پسران در یک استخر شنا کند و در ادامه می گوید: «می توانم کلاسهای خصوصی شنا را دنبال کنم. من انسانی عادی هستم و می خواهم که در ادای وظایف دینی خود آزاد باشم.»

 رأی به دختران دانش آموز مسلمان در صورتی که لباس شنای «بورکینی» بر تن کنند از کلاس شنا معاف نیستند. بورکینی لباس شنایی است که بسیاری از زنان مسلمان هنگام شنا بر تن می کنند و تمام بدن آنها به جز صورت و دست ها و انتهای پاهایشان را می پوشاند.

 

در ادامه این گزارش مدیر مدرسه ای که اسماء در آن تحصیل می کند، برخلاف آزادی دینی که در قانون این کشور وجود دارد،  می گوید: « قانون مهمی داریم که همه باید شنا کنند و هنگام ثبت نام در مدرسه باید با امضا این مطلب را بپذیرند.»

 

جدا کردن دختران از پسران یا تشکیل کلاس های خصوصی و یا با راهکاری دیگر می شود هر دو قانون را اجرایی کرد اما اینکه دادگاه و مدارس آلمان اصرار به اختلاط دختران مسلمان با پسران در این کلاس ها دارند بر خلاف قانون آزادی دینی در این کشور است.

 

و این قوانین در راستای تربیت فرزندان مسلمان به سبک فرهنگ غربی است. فرهنگی که روز به روز از دین و باورهای دینی و اخلاقی دور می شود تا جایی که ارزش های اخلاقی در آن جامعه بطور فزاینده ای رو به افول است.

 

این رأی دادگاه عالی آلمان حاکی از آن است که تربیت جسمی بر تربیت روحی تقدم دارد اما آیا جسم تربیت شده با روحی آزرده و بیمار می تواند چنین جسمی را کنترل کرده و موجبات خیر رساندن به جامعه را برای فرد فراهم آورد یا باید منتظر سرکشی ها و اتفاقات دیگری از آن بود؟

 

در پایان این گزارش آمده است:« دولت آلمان همواره خواسته تا میلیونها مسلمان ساکن این کشور برای ادغام در این جامعه تلاش کنند.» اما آیا دست برداشتن از باورها و اعتقادات دینی، اضمحلال است یا ادغام شدن؟

دانا





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
نمایندگان آمریکا و انگلیس در سازمان ملل بعد از انتشار گزارش کمیته حقیقت‌یاب در مورد حادثه «غوطه»، دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کردند.

به گزارش علمدار بصیر: دقایقی بعد از آنکه «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل جمع‌بندی کارشناسان در مورد حادثه «غوطه» را اختیار رسانه‌ها قرار دارد، نمایندگان آمریکا و انگلیس دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کردند.

در گزارشی که کارشناسان سازمان ملل در مورد حمله به «غوطه» منتشر کرده‌اند، استفاده از عامل اعصاب سارین در این حمله تائید شده است. به عقیده این کارشناسان در این حمله از راکت‌های زمین به زمین استفاده شده است.

این گزارش هیچ یک از طرف‌ها را متهم نمی‌کند، اما «بان‌کی‌مون» و پس از آن «اکه سلستروم» رئیس کمیته حقیقت‌یاب، با نحوه ارائه خود، عملا انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه گرفتند. پیشتر خبرگزاری رویترز و نشریه «وال‌استریت‌ژورنال» هم گزارش داده بودند که گزارش بی‌طرفانه تنظیم می‌شود اما نوع ارائه آن، تلویحا دولت را متهم می‌کند.

نمایندگان آمریکا و انگلیس در سازمان ملل با اشاره به اطلاعات منتشر شده در گزارش اخیر، ادعا کرده‌اند که هیچ شکی وجود ندارد که دولت سوریه عامل حمله بوده است. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به مصدومیت سربازان ارتش سوریه بعد از کشف انباری از مواد شیمیایی متعلق به مخالفان نشده است. این در حالی است که کارشناسان با این سربازان در بیمارستان دیدار کرده و اظهارات آن‌ها را ثبت کرده بودند.

همزمان نماینده استرالیا در شورای امنیت سازمان ملل هم اعلام کرده است که این شورا در حال بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مورد سوریه است. به نظر می‌رسد انتشار جهت‌دار گزارش بازرسان با هدف اعمال فشار برای تصویب قطعنامه‌ای قاطعانه‌تر علیه سوریه انجام شده است.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: اولین هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایران در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از تسنیم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در برنامه گفت و گوی ویژه خبری، با اشاره به توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با تهدیدات احتمالی اظهار داشت: محصول کار سپاه پاسداران و نیروهای مسلح اصولا تولید امنیت است یعنی اگر نتیجه کار  و عملکرد ما  توسط ملت شریف ایران ارزیابی شود، باید به میزان تولید امنیت توجه کنند و اینکه این امنیت چه میزان پایدار بوده است.

وی افزود: بی‌‌شک برای هر ملتی بزرگترین نعمت و سرمایه امنیت است و اگر ما آنچه امروز شاهد آن هستیم و شرایطی که کشور ما با آن مواجه است و امنیتی که از آن برخوردار هستیم، اگر بخواهیم بدانیم ریشه آن کجاست، باید به این توجه کنیم که تصمیمات و تدابیر به موقع امام راحل و مقام معظم رهبری باعث شده تا امروز وارث این شرایط باشیم چرا که در اولین ماه‌های پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم که فرمان تشکیل سپاه توسط امام راحل صادر شد و با گذشت حدود 11 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی در آذر 58 شاهد تشکیل فرمان بسیج هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سالهای ابتدایی جنگ تحمیلی نیز شاهد هستیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشکیل تیپ‌ها و لشگرهای پیاده و زرهی و واحدهای توپخانه برای قبول مسئولیت‌ها آماده می‌شود که می‌بینیم در شهریور سال 1364 امام راحل (ره) فرمان تشکیل سه نیرو را صادر می‌کنند و همین روند ادامه داشته و سپاه پاسداران روند سازماندهی تشکیل و توسعه را با توجه به تهدیداتی که امام راحل از پبش آنها را می‌دیده طی می‌کند.

حاجی‌زاده تاکید کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی نیز و در دوره رهبری مقام معظم رهبری، می‌بینیم که حضرت آقا فرمان تشکیل 5 نیرو را صادر می‌کنند و نیروی قدس سپاه و نیروی مقاومت بسیج شکل می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم محصول کار سپاه را در تشکیل این پنج نیرو ببینیم باید نگاه کنیم که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگی که بر کشور تحمیل شد، خط مقدم درگیری ما با عراق به سرکردگی استکبار جهانی و آمریکا در خط دوازده اهواز بود و در خوزستان می‌جنگیدیم ولی همان بسیجی‌هایی که در همان دوره امام خمینی (ره) تدبیر کردند و در حال حاضر از مرزها فراتر رفته امروز شاهد آن هستیم که این جبهه‌ها امروز به سواحل مدیترانه رفته است و بسیجی‌های حزب‌اللهی ما در سواحل مدیترانه مقاومت می‌کنند و می‌جنگند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران تاکید کرد: اگر باز بخواهیم از زاویه دیگر به اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نگاه کنیم، باید به منطقه غرب آسیا نگاه کنیم که به تعبیری شاید این منطقه روی گسل جنگ و گسل حوادث ناامنی قرار دارد و می‌بینیم که 4 جنگ بزرگ در منطقه ما اتفاق افتاده است و در حال حاضر نیز کشورهایی مانند عراق، پاکستان و افغانستان و اطراف ما مملو از ناامنی است و امروز می‌بینیم که ایران ما به رهبری مقام معظم رهبری کشتی ثبات است و نتیجه کار ما این است که امروز به فضل الهی توانسته‌ایم کشوری با ثبات داشته باشیم.

حاجی‌زاده ادامه داد: طبیعتاً تیر و موشک و تفنگ اثر دارد اما امروز وارث تصمیمات و تدابیری هستیم  که به موقع توسط مقام معظم رهبری و امام راحل اتخاذ شد و دیگر دشمنان جرأت فکر کردن و تجاوز را به ذهن خود راه نمی‌دهند و در واقع ما امروز شاهد هستیم که با این انبوه ناامنی‌ها شاید بتوان عراق را مثال زد که گاها در ماه بیش از 100 انفجار انجام می‌شود و در طول 8 ماه بیش از 500 انفجار دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فکر کنیم دشمنان ما علاقه یا اراده‌ای برای تحمیل ناامنی‌ها به داخل کشور ما ندارند، یا تهاجمی را نمی‌خواهند بر علیه ما انجام دهند، اینگونه نیست، آنها دشمنی‌شان با ما جدی است و اگر اقدامی بر علیه ما نمی‌کنند به دلیل میزان توانمندی بالای ما است و نتیجه کار سپاه پاسداران در کنار ارتش و بسیج و نیروهای اطلاعاتی و انتظامی امروز توانسته‌ایم به این توانمندی برسیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران گفت: اولین هواپیمای بدون سرنشین رزمی ایران در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود.

 




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
کلام امام رضا(ع) درباره نتیجه حسن ظن به خدا
امام رضا علیه السلام: هر که به اندک از روزى حلال خشنود باشـد، بارش سبک و خانـواده اش در نعمت باشد و خـداوند او را به دنیا و دوایـش بینا سازد.
  امام رضا علیه السلام فرمودند: به خداوند خوشبین باش، زیرا هر که به خدا خوشبین باشد، خدا با گمان خـوش او همراه است و هر که به رزق و روزى اندک خشنود باشد، خـداوند به کردار اندک او خشنود باشد و هر که به اندک از روزى حلال خشنود باشـد، بارش سبک و خانـواده اش در نعمت باشد و خـداوند او را به دنیا و دوایـش بینا سازد و او را از دنیا به سلامت به دارالسلام بهشت می رساند.
 
 
متن حدیث:
 
عن الرّضا علیه السلام : أحسـن الظّن بالله فانّ مَن حسـن ظنّه بالله کان عنـد ظنّه وَ مَن رَضى باْلقَلیل مِنَ الرّزق قُبلَ مِنه الیَسیر مِن العمل وَ مَن رَضى بالیَسیر مِن الحلال خفّت مؤونته و نعم اهلهوَ بصّره الله دار الدّنـیا وَ دَواءهـا وَ أخـرَجه منها سـالِماً إلى دارالسّلام .

 

 
«تحف العقول، صفحه 449» 
 




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اظهار نظرش درباره ادامه راه خاتمی گفت: من نگفتم همه راه سیاسی خاتمی را ادامه می‌دهم بلکه مقصودم حمایت از موسیقی‌ بود.
به گزارش علمدار بصیر: علی جنتی در خصوص اظهار نظرش درباره ادامه راه خاتمی گفت: من نگفتم همه راه سیاسی خاتمی را ادامه می‌دهم بلکه مقصودم حمایت از موسیقی‌ بود.

علی جنتی در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهار نظرش در جمع هنرمندان موسیقی مبنی بر ادامه راه خاتمی گفت: من که نگفتم همه راه سیاسی خاتمی را ادامه می‌دهم در جمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی صحبت می‌کردم که آنها بسیار گله‌مند بودند که سال‌های گذشته به آنها بی‌توجهی شده است.

وی ادامه داد: من تأکید کردم که کرامت شما را حفظ می‌کنم و مقصودم حمایت بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کنار گذاشتن گروهی که بعد از انحلال خانه سینما فعالیت می‌کردند نیز بیان داشت: گروه دومی نداریم و همه یک گروه‌ اند که با هم کار می‌کنند و قرار شده است که همه با هم کار کنند.

جنتی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد از معاونین شما یک نفر خانم باشد گفت: از بین معاونین که نه اما در حد مدیر کل و مشاور حتما یک نفر خانم خواهد بود.

وی در خصوص تغییرات وزارت ارشاد در استان‌ها نیز گفت: در رابطه با ادارات کل هنوز فرصت ارزیابی نداشته‌ام هر کجا نیاز باشد سعی می‌کنیم که تقویت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نظرش در مورد ممیزی کتاب نیز ابراز داشت: ممیزی که حتما وجود دارد و ما تغییری نمی‌دهیم البته می‌خواستیم کار را قدری ساده‌تر کنیم و ممیزی قبل از چاپ را حذف کنیم اما دیدیم خود ناشران مایل نیستند.
 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
درگیری مسلحانه در واحد فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در شهر واشنگتن به مرگ دستکم 12 نفر منجر شده است. چندین نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس و یک نگهبان نیز در این حادثه زخمی شده‌اند.

به گزارش علمدار بصیر: مردم آمریکا که این روزها با اخبار متعدد درگیری مسلحانه در کشور خود مواجه می شود این بار در پایتخت ایالات متحده شاهد درگیری مسلحانه در ستاد فرماندهی نیروی دریایی هستند.

سی ان ان در این خصوص نوشت: درگیری مسلحانه در واحد فرماندهی نیروی دریایی آمریکا در شهر واشنگتن به مرگ دستکم 12 نفر منجر شده است. چندین نفر دیگر از جمله یک افسر پلیس و یک نگهبان نیز در این حادثه زخمی شده‌اند. این آمار را رئیس پلیس واشنگتن تائید کرده است.

پلیس واشنگتن اعلام کرده است که احتمالا دو تیرانداز در این حادثه شرکت داشته‌اند. یکی از تیراندازها احتمالا در طبقه چهارم ساختمان است. وی خود را در یک اتاق محبوس کرده و همچنان به تیراندازی ادامه می‌دهد. بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا، یکی از تیراندازان کشته شده است .

در پی این درگیری مسلحانه پروازهای فرودگاه «ریگان» این شهر به حالت تعلیق درآمده است. بالگردهای پلیس و نیروهای امدادی در آسمان شهر و بر فراز محل حادثه به پرواز درآمده‌اند. بالگردهای امداد افراد حاضر در محوطه ساختمان نیروی دریایی را خارج کرده‌اند.

بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا، در حال حاضر حدود 3 هزار نفر در این ساختمان حضور دارند. در پی این حادثه تیراندازی 10 مدرسه شهر واشنگتن نزدیک به محل حادثه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. پلیس از افراد حاضر در ساختمان خواسته است در برابر حمله احتمالی موضع بگیرند و از تیررس خارج شوند. منابع خبری همچنین گزارش داده‌اند که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور و «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا مستقیما از روند عملیات اطلاع می‌یابند.

 




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون