سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
نمایندگان آمریکا و انگلیس در سازمان ملل بعد از انتشار گزارش کمیته حقیقت‌یاب در مورد حادثه «غوطه»، دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کردند.

به گزارش علمدار بصیر: دقایقی بعد از آنکه «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل جمع‌بندی کارشناسان در مورد حادثه «غوطه» را اختیار رسانه‌ها قرار دارد، نمایندگان آمریکا و انگلیس دولت سوریه را به انجام این حمله متهم کردند.

در گزارشی که کارشناسان سازمان ملل در مورد حمله به «غوطه» منتشر کرده‌اند، استفاده از عامل اعصاب سارین در این حمله تائید شده است. به عقیده این کارشناسان در این حمله از راکت‌های زمین به زمین استفاده شده است.

این گزارش هیچ یک از طرف‌ها را متهم نمی‌کند، اما «بان‌کی‌مون» و پس از آن «اکه سلستروم» رئیس کمیته حقیقت‌یاب، با نحوه ارائه خود، عملا انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه گرفتند. پیشتر خبرگزاری رویترز و نشریه «وال‌استریت‌ژورنال» هم گزارش داده بودند که گزارش بی‌طرفانه تنظیم می‌شود اما نوع ارائه آن، تلویحا دولت را متهم می‌کند.

نمایندگان آمریکا و انگلیس در سازمان ملل با اشاره به اطلاعات منتشر شده در گزارش اخیر، ادعا کرده‌اند که هیچ شکی وجود ندارد که دولت سوریه عامل حمله بوده است. در این گزارش هیچ اشاره‌ای به مصدومیت سربازان ارتش سوریه بعد از کشف انباری از مواد شیمیایی متعلق به مخالفان نشده است. این در حالی است که کارشناسان با این سربازان در بیمارستان دیدار کرده و اظهارات آن‌ها را ثبت کرده بودند.

همزمان نماینده استرالیا در شورای امنیت سازمان ملل هم اعلام کرده است که این شورا در حال بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مورد سوریه است. به نظر می‌رسد انتشار جهت‌دار گزارش بازرسان با هدف اعمال فشار برای تصویب قطعنامه‌ای قاطعانه‌تر علیه سوریه انجام شده است.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون