سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
سربازان آمریکایی تا چندی پیش در افغانستان و عراق خودکشی می کردند اما امروز در پایتخت این کشور به جان هم افتاده اند.

به گزارش علمدار بصیر: عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: آشفتگی در نیروهای نظامی ایالات متحده دامن گیر ارتش این کشور تا قلب واشنگتن شده است، چنین ارتشی نمی تواند برای کشورهای فرسنگ ها دورتر شاخ و شانه بکشد.

محمد رزم در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: ایالات متحده آمریکا به دلیل سیاست های غلط در ارتش این کشور عملا نیروهای نظامی خودش را به چندین ارتش کوچک و ضعیف که در سراسر دنیا پراکنده شده اند تبدیل کرده است.

رزم گفت: سربازان آمریکایی تا چندی پیش در افغانستان و عراق خودکشی می کردند اما امروز در پایتخت این کشور به جان هم افتاده اند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: چنین کشوری با چنین آشفتگی های درونی که در خود آمریکا یک دیگر را قتل عام می کنند نمی تواند برای کشورهای دیگر از حمله نظامی و تهدید به سرنگونی سخن بگوید.

وی سیاست بهتر برای آمریکا را جمع کردن نیروهای خسته و متفرقش در منطقه عنوان کرد.

رزم گفت: عقب نشینی آمریکا از تهدیدات توخالی باعث شده که این کشور از یک مخمصه بزرگ رهایی پیدا کند و الا باید شاهد کشتار در میان خود نیروهای آمریکایی به دست خودشان می بودیم.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
700 فعال دانشجویی خطاب به رفسنجانی:
تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اشتباه بزرگی است
700 فعال دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور نامه سرگشاده‌ای خطاب به رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کردند: دانشجویان رضایت‌مندی کامل از عملکرد دانشجو دارند و تغییر رئیس دانشگاه آزاد در این شرایط اشتباه بزرگی است.

به گزارش علمدار بصیر: 700 نفر از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با صدور نامه‌ای سرگشاده خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی خواستار حمایت وی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

متن این نامه به‌شرح ذیل است:

حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

رئیس محترم هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی

سلام علیکم

چند روزی است تعدادی از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی بحث عزل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را مطرح می‌نمایند، اما وقتی به اصل ماجرا رجوع می‌کنیم می‌بینیم که هیچ‌گونه تأییدی بر این ماجرا وجود ندارد، از سویی دیگر اخباری از محافل خصوصی به گوش می‌رسد که برخی از نزدیکان حضرتعالی و همچنین سرپرست وزارت علوم و تحقیقات آقای توفیقی در هفته‌های گذشته در تلاش برای عزل دکتر فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشند و وزیر بهداشت و درمان آقای سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی نیز به‌طور ناخواسته و از روی اجباربه این ماجرا ورود کرده‌اند.

این اخبار در حالی در چند روز اخیر ذهن ما دانشجویان را با دغدغه روبه‌رو کرده است که توفیقی در مصاحبه با خبرگزاری‌های کشور از امضای این صورت جلسه ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند اما ناگهان سند صورت‌جلسه امضاشده بر خروجی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد.

حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

بی‌شک شما از یاران صدیق امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در طول بیش از 30 سال انقلاب اسلامی بوده‌اید و در طول بیش از نیم قرن گذشته مجاهدت و مبارزات مستمری در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران داشته‌اید. ازاین‌رو ما دانشجویان شما را فردی دلسوز برای این انقلاب و نظام اسلامی می‌دانیم که همواره مصلحت‌ها را در پیشبرد انقلاب اسلامی مد نظر داشته‌اید.

با توجه به تغییر مدیریت سی‌ساله دانشگاه آزاد اسلامی، فضایی نو در این دانشگاه شکل یافت، و مدیری جوان، مذهبی و تحصیل‌کرده که فرزند انقلاب اسلامی است به ریاست این دانشگاه منصوب گردید که همراه با شور و نشاط عظیمی در مجموعه بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی بوده است، لذا با عنایت به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید می‌باشیم و ما دانشجویان رضایت‌مندی کامل از عملکرد شفاف و اخلاق‌مدار دکتر فرهاد دانشجو داریم از حضرتعالی که همیشه به‌عنوان فردی مدیر، مدبر و سیاست‌مداری توانا شناخته می‌شوید درخواست داریم در این برهه حساس از این تغییر که به‌نظر ما اشتباهی بزرگ محسوب می‌شود جلوگیری فرمایید.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir

«اشپیگل» به نقل از منابع اطلاعاتی نوشت: ایران احتمالا حاضر است در قبال لغو گسترده تحریم‌ها، فعالیت سایت «فردو» را تعلیق کند. این گزارش می‌افزاید این روند حتی ممکن است به برقراری روابط دیپلماتیک تهران-واشنگتن بینجامد.

به گزارش علمدار بصیر: مجله آلمانی «اشپیگل» روز دوشنبه به نقل از منابع اطلاعاتی بی‌نام مدعی شد رئیس‌جمهور جدید ایران آماده است در برابر لغو گسترده تحریم‌ها با تعلیق فعالیت سایت غنی‌سازی «فردو» موافقت کند.

اشپیگل در این مورد می‌نویسد: «اشپیگل» از طریق منابع اطلاعاتی خود مطلع شده است که «حسن روحانی» احتمالا آماده است تا فعالیت سایت غنی‌سازی فردو را تعلیق کند و به بازرسان بین‌المللی اجازه دهد بر برداشته شدن سانتریفیوژها نظارت کنند. در مقابل، او می‌تواند از ایالات متحده و اروپا برداشته شدن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، لغو تحریم صادرات نفت و صدور مجوز فعالیت‌های بین‌المللی بانک مرکزی ایران را درخواست کند.

این گزارش می‌افزاید: گزارش شده است که روحانی قصد دارد جزئیات این پیشنهاد را احتمالا در جریان سخنرانی خود در برابر مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کند. «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه وی در دیدار یکشنبه آینده خود با «کاترین اشتون» دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا، در نیویورک کلیات این پیشنهاد را مطرح می‌کند. در صورتی که وی (رئیس‌جمهور ایران) حاضر شود چنین امتیازات گسترده‌ای را ارائه دهد، روند مذاکرات به طرز قابل قبولی حتی ممکن است به از سرگیری روابط دیپلماتیک دوجانبه با واشنگتن منجر شود.

اشپیگل در گزارش خود به تحولات اخیر در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره کرده و نوشته است در چند روز گذشته نیز اوضاع امیدوارکننده‌ای رقم خورد. از یک سو گزارش شد که «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد آمادگی ایران برای «بسط و ارتقا» همکاری‌ها اطمینان داده و از سوی دیگر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه از مکاتبه با همتای ایرانی‌اش خبر داد. برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی کرده‌اند که این نامه‌نگاری می‌تواند راه را برای اولین دیدار سران دو کشور بعد از انقلاب 1357 ایران هموار کند.

صبح دوشنبه هم روزنامه گاردین طی گزارش در مورد احتمال دیدار غیررسمی روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اوایل مهر در نیویورک برگزار می‌شود، گمانه‌زنی کرد.

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
آزادکار وزن‌ 96 کیلوگرم کشورمان با پیروزی در فینال رقابت‌های قهرمانی جهان مقابل حریف آذربایجانی، مدال طلا را بر گردن آویخت.

به گزارش علمدار بصیر: در ادامه چهل‌وچهارمین دوره رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان که از ساعت 15:30 در ورزشگاه «پاپ لازلو» بوداپست مجارستان آغاز ‌شده است، رضا یزدانی آزادکار وزن 96 کیلوگرم کشورمان با برتری مقابل حریف آذربایجانی مدال طلا را بر گردن آویخت.

یزدانی که پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 7 بر 3 ایوان یانکوفسکی از بلاروس را شکست داده بود، در دور سوم نیز در کمتر از دو دقیقه با نتیجه 7 بر صفر مقابل ساندو از کانادا به پیروزی رسید. وی در دور سوم داتو کراشویلی از گرجستان را با نتیجه 8 بر 2 مغلوب کرد و به نیمه‌نهایی رسید. یزدانی برای حضور در فینال نیز با نتیجه 8 بر یک پاولو اولینیک از اوکراین را از پیش رو برداشت و جواز حضور در دیدار پایانی را کسب کرد.

یزدانی در فینال با نتیجه 4 بر 2 مقابل ختاگ گازیموف، دارنده مدال برنز المپیک لندن از آذربایجان به پیروزی دست یافت و مدال طلا را آز آن خود کرد. در این وزن 33 کشتی‌گیر روی باسکول رفته‌ بودند.

مدال‌های برنز این وزن به پاولو اولینیک از اوکراین و آنزور بولتوکائف از روسیه رسید.

رضا یزدانی که مدال طلای سال 2011 جهان را در کارنامه دارد با مصدومیت در المپیک لندن در حالی ‌که شانس کسب مدال طلا را هم داشت وداعی تلخ با آن مسابقات داشت،‌ اما با این مدال طلا نشان داد که هنوز هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پیش از این حسن رحیمی ایران را در 55 کیلوگرم صاحب مدال طلا کرده بود و مهدی تقوی در 66 کیلو حذف شده بود.

* رده‌بندی وزن 96 کیلوگرم کشتی آزاد به شرح زیر است:

1- رضا یزدانی (ایران) 2- ختاگ گازیموف (روسیه) 3- پاولو اولینیک از اوکراین و آنزور بولتوکائف (روسیه) 5- داتو کراشویلی (گرجستان) و آلکسی کروپنیاکوف (قرقیزستان)

فارس





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/6/26 | نویسنده : alamdarbasir
معیار و میزان حجاب در آیات قرآن آمده است، و ایشان که خود را یک فرد مسلمان می داند چطور آن را نمی داند و از وزیر کشور می خواهد برایش توضیح بدهد خداوند در سوره نور آیات 30و 31 و آیات 53و 59 سوره احزاب مشخص نموده است، اما برداشت فعلی حجاب در کشور کاملا شخصی است.

به گزارش علمدار بصیر: نرگس محمدی نویسنده فتنه گر و نایب رئیس گروهک کانون مدافعان حقوق بشر در نامه ای به وزیر کشور از برخورد قانونی و شرعی ماموران نیروی انتظامی نسبت به بدحجابانی که قصد ورود به کنسرت موسیقی برج میلاد داشته اند گلایه نموده است.

در این نامه خانم محمدی با تشریح وضعیت حجابی متناسب با عرف جامعه!! حق برخورد را از مامورین سلب می کند و با موضعی کاملا نخ نما شده نسبت سن ماموران آن را بهانه ای برای عدم برخورد با خودش تشخیص می دهد و با مانور بر آن صلاحیت تذکر دهنده گان را دست مایه ای برای فرار از رفتار فرا قانونی اش می کند. 

معیار و میزان حجاب در آیات قرآن آمده است، و ایشان که خود را یک فرد مسلمان می داند چطور آن را نمی داند و از وزیر کشور می خواهد برایش توضیح بدهد خداوند در سوره نور آیات 30و 31 و آیات 53و 59 سوره احزاب مشخص نموده است، اما برداشت فعلی حجاب در کشور کاملا شخصی است. قطعا استفاده از رنگها و تنوع در پوشش جای بحث و محلی برای طرح شکایت نیست اما قاعده و قانونی که عرف جامعه اسلامی ما نمی پسندد، دقیقا رفتاری را از برخی به نمایش می گذارد که حکایت از نوعی ایفای نقش، در سناریوی دشمنان دارد. 

پوشیدن جوراب شلواری چسبناک که به ساپورت مشهور شده است که از بی حجابی کامل، گاها تاثیر  منفی تری بر آرامش و امنیت روانی جوانان! می گذارد آیا مصداق جرم نیست؟ اینکه پوششی که تنگ نیست را بهانه نماییم تا اصل یک حقیقت یعنی امر به معروف را زیر سوال ببریم خود کار شکنی محسوب نمی شود؟ 

البته دفاع بی حد و حرص خانم محمدی از دختران و زنانی که مورد تذکر واقع می شوند با تعبیر برخورد بد با حرمت ایرانیان! جای سوال دارد؟ هرچند که محتمل است شاید برخی ماموران به دلایل مختلف در شرایط و زمان هایی خاص برخورد های مناسبی نداشته باشند، اما خانم محمدی باید به این سوال پاسخ دهند برخورد با جرائم سازمان یافته ای که هنجارهای جامعه را هدف گرفته اند و برای ترویج بی عفتی و بی حیایی سازمان یافته اند را چگونه تعبیر به حرمت ایرانی کرده اند؟ 

این روزها بحث بی حجابی در جامعه اسلامی ایرانیان نیاز به توضیح اضافه نخواهد داشت زیرا با یک نگاه به تفرجگاه های کشور به خوبی میزان آن نمایان است و این بی عفتی و بی حیایی اگر قرار باشد رها شود به کجا می انجامد؟ اینک که دایره امر به معروف و نهی از منکر تنگ نشده است و با تذکر همراه است وضعیت اینگونه است و دخترانی که بر موج بی حیایی سوار شده اند قائل به حفظ و شان و عفت جامعه نیستند.

بنا بر این گزارش، خانم محمدی که با افتخاراتی همچون فعال حقوق بشر و نایب رئیس گروهک کانون مدافعان حقوق بشر، ژستی روشنفکرانه می گیرد به صورتی واضح از حقوق دیگر شهروندان که مذهبی اند و از این محیط نا به هنجار ناراحت اند می گذرد و رسما حقوق طبیعی این افراد را نادیده می گیرد! و بر رفتار قبیله گرایی که از این جریانات سراغ داریم به تامین خواسته های هم حزبی هایشان می پردازند.

شهید مطهری در کتاب حجاب در مورد برخی ها که حجاب را قبول نداشتند و برهنه گی و بدحجابی را حق هر انسان و از آن تعبیر آزادی می کردند می گوید: اگر برهنه گی تمدن بود، حیوانات متمدن تر بودند.

بحث این روزهای جامعه مذهبی کشور نوع حجاب نیست، البته که حجاب معطوف به چادر نیست اما آنچه که امروز در برخی دختران و زنان ایرانی مشاهده می شود مصداق بارز بد حجابی است که قطعا باید با آن برخورد شود هرچند این برخورد اتفاقا باید با افراد تاثیر گذار صورت بپذیرد که به نوعی الگوی جامعه اند،  هنرمندان، بازیگران، نویسندگان و برخی سیاسیون که عادت دارند با تابو شکنی، قبح یک گناه را در جامعه به حمایت طرفداران شان بشکنند.

عصر امروز





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/25 | نویسنده : alamdarbasir
محمدرضا شجریان که خارج از کشور به شدت از فتنه 88 حمایت می کرد خواستار حذف شورای نظارت موسیقی شده است. وی گفته است درباره موسیقی نباید یک شورا تصمیم گیری کند و اینکه نباید دولت وارد حوزه شعر و موسیقی شود.

به گزارش علمدار بصیر: در سراسر نقاط جهان فیلتر وجود دارد و هر موضوعی که باعث به خطر افتادن دین، فرهنگ، آداب و رسوم ملت ها و دولت ها باشد می تواند در این لیست قرار بگیرد و این موضوع تنها مختص به ایران نیست و در کشورهای غربی چون آمریکا و انگلیس نیز که خود را مهد آزادی می دانند هیچ کتاب، شعر یا آهنگی و یا اصولا هر کار هنری درباره هولوکاست به صورت مجاز چاپ نمی شود و در صورت چاپ برخورد می شود و در ایران نیز وجود دارد البته برخی افراد مخالف این اتفاق هستند و می گویند آزادی باید باشد و هرکس هر حرفی می خواهد بزند.

در این میان محمدرضا شجریان که خارج از کشور به شدت از فتنه 88 حمایت می کرد خواستار حذف شورای نظارت موسیقی شده است. وی گفته است درباره موسیقی نباید یک شورا تصمیم گیری کند و اینکه نباید دولت وارد حوزه شعر و موسیقی شود.

بنا بر این گزارش در مرحله اول وقتی نقدی صورت می گیرد باید دید آیا از سر دلسوزی است یا منتقد آن قصد و نیتی دارد که با وجود پیشینه آقای شجریان به نظر نمی آید انتقادهایش از سر دلسوزی و برای بهبود کشور باشد زیرا قبلا حتی بی احترامی او به علایق هم وطنانش نیز دیده شده است.

حرف ایشان به این معنی است که هرکسی هر چیزی می خواهد بخواند و هر موسیقی دوست دارد تولید کند و کسی هم نظارتی نداشته باشد و این یعنی بی قانونی محض در کشور و با کمی فکر می توان فهمید که این بی قانونی مشکلات زیادی را همراه خود خواهد داشت. این بی قانونی فرهنگ را نابود می کند اگرچه گاهی اوقات به اشتباه از انتشار آثار هنری جلوگیری می شود و گاهی اوقات نیز فیلم هایی که شدیدا به ضرر فرهنگ و جامعه است به اشتباه مجوز داده می شود که البته با وجود این اشتباهات باز هم اوضاع خیلی بهتر از بی قانون بودن محض است زیرا در آن شرایط دیگر باید فاتحه فرهنگ را خواند.

شجریان گفته: "نباید درباره موسیقی یک شورا تصمیم‌گیری کند و دولت وارد حوزه شعر و موسیقی شود بلکه باید به سمتی حرکت کنیم که خانواده‌ها خود فرزندانشان را تربیت کنند تا موسیقی خوب بشنوند."

البته وی اشاره نکرده چرا باید بگذاریم امکانات و سرمایه ما در جهت خلاف ساخته شود و بعد به خانواده ها بگوییم شما نگذارید فرزندانتان این موسیقی را گوش کنند!! کدام عقل سلیم یک همچین مطلبی را تایید می کند.

مقام معظم رهبری در باب هنر و سینما و موسیقی می فرمایند: "بحثِ این است که ما نباید به ذهن و دل جوان چیزی را بدهیم که او را به سمت گناه و فساد می لغزاند. این غیر از آزاد گذاشتن فکر برای انتخاب در مسأله ای است. شما می دانید که مسائل احساساتی به کسی فرصت انتخاب نمی دهد؛ انسان را به سمتی می کشاند، بدون این که قدرت انتخاب داشته باشد. اینها را من نمی پسندم. انسان در بسیاری از فیلمها و کارهای نمایشی مشاهده می کند که برای جلوه دادن به کار، از جاذبه های جنسی استفاده می کنند؛ در موسیقی یک طور دیگر؛ در بعضی از هنرهای دیگر، طور دیگر." 80/5/1

موضوع نظارت و فیلتر در موسیقی، اینترنت، کتاب و فیلم ... موضوعی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت البته افراط و تفریط همیشه باعث از بین رفتن قوانین خوب و کمرنگ شدن آن می شود که باید با یک دید علمی و کارشناسی مراعات شود ولی در هر حال باز هم از بی قانونی بهتر است.

عصر امروز





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/25 | نویسنده : alamdarbasir
پس از عدم رای جانانه!! هاشمی برای شهرداری تهران و اعتدال دیدنی و مثال زدنی اصلاح طلبان در اخراج خانم راستگو از احزاب خویش محتشمی پور همسر تاج زاده از قول وی گفته است: حیف بود هاشمی در شهرداری خرج می شد!!

به گزارش علمدار بصیر: حکایت این همسر جان خانم محتشمی پور هم برای خودش شده داستانی که باید حتما طنز نویسان ما روی آن یک سرمایه گزاری جانانه داشته باشند و الا بعید است یک همچین سوژه ناب دیگری در تاریخ طنز ما تکرار بشود!!

بنا بر این گزارش پس از عدم رای جانانه!! هاشمی برای شهرداری تهران و اعتدال دیدنی و مثال زدنی اصلاح طلبان در اخراج خانم راستگو از احزاب خویش محتشمی پور همسر تاج زاده از قول وی گفته است: حیف بود هاشمی در شهرداری خرج می شد!!

این حرف اصلاح طلبان که در بدست آوردن قدرت حتی عضو خویش را به خاطر از دست دادن پست شهرداری تهران اخراج کردند بسیار خنده دار است و انسان را یاد آن ضرب المثل معروف می اندازد که (گربه دستش به گوشت نمی رسید می گفت پیف پیف!) کسانی که هم کارنامه گذشته اشان مخصوصا در فتنه 88 و هم اقداماتشان در انتخابات اخیر به خوبی دروغ این ادعای تاجزاده را روشن می نماید.

اما آنچه در این بین بسیار حایز اهمیت است و نباید از آن غافل شد سرمایه گزاری اصلاح طلبان در این چهار سال روی آقای هاشمی می باشد تا برای ماندن در قدرت نهایت استفاده و بهره برداری را از وی بنمایند نکته ای که هم در جلسات خصوصی اصلاح طلبان عنوان شده است و هم در پیام اغتشاشگر زندانی بر روی آن تاکید شده است.

محتشمی پور به نقل از تاجزاده گفته است: " همسرجان برای شهردار نشدن محسن آقای هاشمی! می گوید: من قبلا هم پیغام داده بودم که محسن هاشمی کاندیدای شهرداری نشود نه از این جهت که مدیر قدرتمندی نیست و لیاقت و توانمندی لازم را ندارد بلکه به این دلیل که هر مشکلی در شهر تهران پیش بیاید اقتدارگراها به آقای هاشمی نسبت خواهند داد و حیف است که ایشان خرج شهرداری شود خصوصا در این دو سال پیش رو که ما وضعیت بسیار مبهمی داریم و کشور برای حل مشکلات جدی نیاز به آقای هاشمی دارد. "

بنا بر این گزارش حتما منظور تاجزاده وضعیت مبهم اصلاح طلبان و سران فتنه گر آن است که تلاش برای آزادی آنان را افزایش داده اند و می خواهند از اعتبار هاشمی برای آزادی آنان سوء استفاده نمایند و الا مشکلات کشور و مملکت با درایت رهبری تا کنون حل شده است که مهمترین آن کودتای تاجزاده و دوستانش در سال 88 بود و در آینده نیز انشاءالله حل خواهد شد.

و البته نکته دیگری که از این پیام همسرجان!؟ می توان فهمید صداقت این جماعت در ادعای خدمت به مردم است که فقط شعار آن را می دهند و حتی حاضر نیستند برای خدمت به مردم خود را فدا کنند بلکه می خواهند فقط نظاره گر مشکلات مردم باشند و آن را به رقیب نسبت بدهند.

منبع:عصر امروز





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/25 | نویسنده : alamdarbasir
نوری زاد به بهانه مخالفت های متدینین با عکسهای فرزند نعیمه اشراقی حجاب را انکار کرده به امام نیز جسارت کرده، نظام اسلامی را با حکومت جبار رضا شاه مقایسه کرده و ضمن اهانت به ساحت زنان با شرف و غیرت ایرانی حجاب آنان را از سر اجبار حکومت دانسته است.

به گزارش علمدار بصیر: محمد نوری زاد که اخیرا با مشکلات عجیب روانی دست به گریبان است و به خاطر محروم شدن از رانت های گذشته بدجوری عصبانی شده و به زمین و زمان فحش و ناسزا می دهد درتازه ترین مطلب خود به انکار حجاب که از ضروریات دین است پرداخته و حجاب را که حکم الهی است ساخته نظام دانسته و آن را انکار نموده است!

به گزارش عصر امروز وی همچنین در یک توهین آشکار حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را با کسانی تشبیه می کند که قطعا خود نوری زاد به آنها شباهت دارد که این قلم از آوردن الفاظ وی به جهت جسارت به ساحت امام راحلمان معذور است.

لذا از دستگاه قضایی می خواهیم برای یکبار هم که شده به وظیفه قانونی خود عمل کند و طبق قانون کسانی را که به ساحت امام عظیم الشان ما اهانت کرده اند را به سزای عمل خویش برساند.

نوری زاد از اینکه به خاطر حفظ شئونات اسلامی زنان با غیرت ایرانی از شهوت رانی وامانده دلخور است و این عفت و حجاب زنان ایرانی بدجوری عصبانیش کرده است را کتمان نمی کند و خواهان حذف حجاب از کشور می شود!

وی بدون اینکه بداند زنان ما به خاطر حفظ کرامت الهی شان با حجاب اسلامی در میادین مختلف حضور پیدا می کنند و پله های رشد و ترقی را طی می نمایند تا باعث عزت اسلام و زن مسلمان ایرانی شوند می گوید:
"البته این را هم باید بپذیریم که زنان ما بدلیل این شکل از حجاب ،در عرصه های بین المللی نتوانستند آنطور که هستند ،خود را نشان دهند."

بنا بر این گزارش وی که به بهانه مخالفت های متدینین با عکسهای فرزند نعیمه اشراقی حجاب را انکار کرده و به امام نیز جسارت کرده است، نظام اسلامی را با حکومت جبار رضا شاه مقایسه کرده و ضمن اهانت به ساحت زنان با شرف و غیرت ایرانی حجاب آنان را از سر اجبار حکومت دانسته و می گوید:

" بنظرم حجاب اجباری در جمهوری اسلامی حاصل انتقام گیری تاریخ نه چندان دور این مرزوبوم باشد یعنی همان داستانی که شنیدم که رضاشاه چادر از سر زنان به زور کشیدند و آنها را بقول خودشان ، متمدن و امروزی کردندو در نظام جمهوری اسلامی چادر بر سر زنان کشیدند."

منبع:عصر امروز





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/25 | نویسنده : alamdarbasir
یک عضو حزب اعتماد ملی معتقد است نه دولت هاشمی و نه دولت خاتمی دولت اعتدال نبودند بلکه در زمره دولت‌های اقتدارگرا دسته‌بندی می‌شوند.

به گزارش علمدار بصیر:در حالیکه برخی رسانه های نزدیک به هاشمی رفسنجانی  سعی دارند شعار اعتدال روحانی را برای خود مصادره کرده و هاشمی رفسنجانی را «نماد اعتدال» در کشور معرفی کنند‌.یک عضو حزب اعتماد ملی معتقد است نه دولت هاشمی و نه دولت خاتمی دولت اعتدال نبودند بلکه در زمره دولت‌های اقتدارگرا دسته‌بندی می‌شوند.

 رحیم ‌ابوالحسنی در میزگرد بررسی اعتدال گفت: اعتدال یعنی شما یک خط مشی را انتخاب کنید و متناسب با آن نیرو برگزینید. اینکه من 4 تا چپ و 4 تا راست و 4 تا میانه انتخاب کنم به معنی اعتدال نیست. این را می‌گویند یک ترکیب نامأنوس. این مشکل را دولت آقای هاشمی هم داشت. ضمن احترام خاصی که نسبت به همه نخبگان سیاسی مصلح دارم، آقای هاشمی هم نتوانست که این ترکیب را درست کند.

وی افزود: اعتدال باید تعریف بشود. در دولت آقای هاشمی اصلاً امکان نداشت که دولت اعتدالی شکل بگیرد. شما کشوری داشتید که انقلاب کرده بود و بلافاصله پس از آن جنگ شده بود و به تازگی این جنگ تمام شده بود و این جنگ هزار میلیارد دلار هزینه به کشور تحمیل کرده بود. امکان دولت اعتدالی وجود ندارد. در این فضا شما باید یک دولت اقتدارگرای مصلح بیاورید که جامعه را بسازد.

وی افزود: دولت آقای خاتمی هم تداوم دولت آقای هاشمی بود و تغییر خاصی رخ نداده است. در یک قسمت‌هایی یک نیروهایی وارد شدند که تضاد در میان نیروها را واضح‌تر کرده‌اند. مجلس تنش بیشتری نسبت به دستگاه اجرایی نشان داد. اصلاحات که می‌گوییم هم همه‌جانبه تعریف نشده است بلکه فقط به سمت اصلاحات سیاسی رفتیم.

بعد از پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی که خود را دارای نقشی بی‌بدیل در پیروزی همکارش در مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌داند‌، فضای بیشتری برای تکاپو در عرصه سیاسی کشور پیدا کرده است‌. او که در اولین روزهای پس از انتخاب روحانی برای سرکشی از کار و فعالیت‌های رییس‌جمهور منتخب‌، به دفتر کارش رفته بود‌، قرار است در طی 4 سال آینده نیز سایه خود را بر سر فعالیت‌های دولت نگه دارد‌. به همین دلیل هم هست که سایت هاشمی رفسنجانی و رسانه‌های نزدیک به او، از همین حالا شعار اعتدال روحانی را برای خود مصادره کرده و اعتقاد دارند هاشمی رفسنجانی «نماد اعتدال» در کشور است‌. این ادعا اما آنقدر دور از واقعیت است که بسیاری از رسانه‌ها در همان روزی که این مسئله طرح شد، به خاطرات خود از دوران ریاست‌جمهوری هاشمی و همچنین کارنامه کاری او در دوران فتنه مراجعه کردند تا نشان دهند اعتدال مد نظر هاشمی چیزی جز افراط نیست.

اما افراط‌های هاشمی در چه فضاها و در چه مسایلی رخ داد‌؟ نگاهی به کارنامه کاری چندین ساله هاشمی به عنوان رئیس‌جمهور ، رئیس مجلس و همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نشان می‌دهد هاشمی نمی‌تواند خود را به عنوان نماد اعتدال به جوانان مطرح کند‌. در این گزارش به نمونه‌هایی از افراط‌ هاشمی رفسنجانی در دوران‌ مختلف اشاره شده است :

*فضای بسته نقد مطبوعات به دولت

محسن رضایی در کتاب «رویارویی سوم و جهاداقتصادی» می‌نویسد که در دولت سازندگی فضای نقد و انتقاد کاملا بسته بود‌. اما این فضای بسته به چه دلیل به وجود امده بود‌؟ نزدیکان هاشمی بر این عقیده بودند که اگر دولت بخواهد کشور را به سمت سازندگی هدایت کند، باید دستش آزاد باشد فلذا رسانه‌ها باید انتقادات خود را تعطیل کنند و یا به صورت خصوصی بدون اینکه انعکاس بیرونی داشته باشد‌، مسایل را با مسئولین در میان بگذارند.

با این حال واکنش هاشمی رفسنجانی به انتقاداتی که از او می‌شد مصداق بارز افراط در برخوردبا منتقد بود‌. بخشی از خاطره مرحوم عزت‌الله سحابی درباره عملکردآیت الله هاشمی رفسنجانی شاید مصداقی باشد برای این‌گونه رفتارها.ماجرا از این قرار است که حدود 19 سال قبل یعنی در 23 خرداد 69، 23 نفر از اعضاء نهضت آزادی و افراد موسوم به ملی مذهبی‌ها به دلیل انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت آقای هاشمی رفسنجانی و به دستور ایشان بازداشت شدند. سحابی که یکی از بازداشت شدگان سال 69 است می‌گوید: "ما به آقای هاشمی نامه اعتراضی نوشتیم. اعتراض ما به آقای هاشمی این بود که اولاً اوضاع اقتصادی کشور بسیار خراب است. فقر و اختلاف طبقاتی بسیار فاحش است. دوم اینکه وضع سیاست خارجی ما به گونه‌ای است که ما در انزوای کامل قرار گرفته‌ایم و همه دنیا با ما مخالف هستند. در رابطه با این نامه، 23 نفر را بازداشت کردند که یکی از آنها من بودم... بعد از دستگیری‌ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانی که مرا می‌شناختند، به آقای هاشمی اعتراض کردند که چرا عزت الله سحابی را گرفتی؟ آقای هاشمی پاسخ داده بود: «رویش زیاد شده بود، می‌خواستیم رویش را کم کنیم»

یکی دیگر از نمونه‌های برخورد تند با منتقدان هاشمی ماجرای برخورد با عباس عبدی بود که به دلیل انتقاد به دولت در روزنامه سلام‌، به حبس محکوم شد و بعد از گذراندن یازده ماه از دوران حبس خود، در نهایت در دادگاه تبرئه شد‌!

احمد توکلی نیز در دوران دولت کارگزاران که جزو پایه‌گذاران روزنامه رسالت بود، مقالاتی راجع به میزان بدهی دولت به بانک جهانی نوشت که این مقالات با انتقاد شدید هاشمی رو‌به‌رو شد. توکلی در این باره می‌گوید "غیر از این نوشته‌ها ، نامه‌ای نیز نوشته و به مقام معظم رهبری دادم که آقای هاشمی برای من پیغام فرستاد که احمد آقا ! چرا این کارها را می‌کنی"؟

هاشمی رفسنجانی اخیرا نیز در دیداری که با مسئولان فصلنامه مطالعات بین‌المللی داشته‌، گفته که "اصلاً هیچ موردی تا به حال مخصوصاً آن دوره‌ای که رئیس جمهور بودم، موافق با زندانی سیاسی کردن هیچ کس نبودم. ما زندان را می‌شناختیم که چیست. بستن روزنامه برای من اصلاً یک تابو بود. مگر اینکه از دست من خارج بود".او یکبار دیگر نیز در سال 83 ادعاهای خود را تکرار کرده بود و بیان کرده بود ‌"‌چندین مجله در زمان دولت من شکل گرفتند و این ناشی از فضای آزادی بود که دولت ایجاد کرده بود و هیچ وقت از طرف من به آنها تعرض نمی‌شد‌".

بعد از انتشار این مصاحبه و بیان این ادعاها از سوی هاشمی رفسنجانی، شورای سردبیری روزنامه «جهان اسلام» در توضیحاتی که به خبرگزاری مورد اشاره ارسال کرده بود، این ادعاهای رئیس دولت پنجم و ششم را رد کرد.

اعضای شورای سردبیری روزنامه جهان اسلام در این رنجنامه از فضای سنگینی که مسئولان دولتی(دولت موسوم به سازندگی) بر رسانه‌های منتقد حاکم کرده بودند، سخن گفتند و اعلام کردند که این روزنامه به دستور "‌اعضا و ریاست ‌‌دولت سازندگی" توقیف شده بود."روزنامه جهان اسلام در حالی که در استقلال مالی کامل با تلاش مدیر مسئول محترم و سایر همکاران به لحاظ محتوا، شمارگان چاپ، توزیع، جذب آگهی و … به وضعیت مطلوبی رسیده بود، در غروب یکی از روزهای دهه فجر سال ‌73 با نامه مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از انتشار بازماند."

در بخش دیگری از این رنجنامه تصریح شده بود: "‌از طریق برخی اعضای دولت اطلاع حاصل شد که موضوع عملکرد روزنامه جهان اسلام در جلسه دولت سازندگی مطرح شده و برخی وزرای غیر مرتبط درباره آن سخن گفته و ضرورت توقیف آن را در حضور رئیس دولت مورد تاکید قرار داده‌اند. هنوز نمی‌دانیم که اعضا و ریاست محترم دولت سازندگی چگونه به خود اجازه دادند در مقام مدعی‌العموم بنشینند. تاسف زمانی مضاعف می‌گردید که بسیاری از رسانه‌ها بر اثر فضای سنگینی که حاکم بود، حاضر نمی‌شدند مراتب اعتراض و انتقاد دست‌اندرکاران روزنامه جهان اسلام را حتی به شکل خبری منعکس سازند".

شورای سردبیری روزنامه جهان اسلام در این نامه خود با اشاره به شکایت این روزنامه به دستگاه قضایی یادآور شده بود که دستگاه قضایی با اعلام اینکه ‌هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد اساساً حق چنین کاری نداشته، حکم به رفع توقیف روزنامه جهان اسلام داد؛ حکمی که به گفته گردانندگان این روزنامه، مسئولان وقت وزارت ارشاد تا آخرین لحظه حضور خود، در مقابل صدور و اجرای آن مقاومت کردند."

در آن زمان تعداد روزنامه‌های خصوصی بسیار اندک و ناچیز بود و اندک روزنامه‌ها نیز در دست دولت بودند‌. به همین دلیل دولت از تریبون روزنامه‌های دولتی و همچنین نماز جمعه، فضای رسانه‌ای کشور را به شدت تحت کنترل و اداره خویش داشت‌. شاید همین مسئله بود که باعث شد در سال 88 نیز هاشمی به سمت تریبون نماز جمعه برود و حمایت علنی خود از آشوبگران را در همین تریبون بیان کند. نماز جمعه معروف هاشمی بعد از حوادث انتخابات 88 که در آن دختران و پسران با کفش و بدون حجاب درست به نماز ایستاده بودند و صفوف نماز را به هم ریختند ، یکی دیگر از صحنه‌های افراطی‌گری هاشمی و اطرافیانش است. مسئله‌ای که باعث شد شخص دیگری جایگزین او برای امامت نماز جمعه تهران شود.

*افراط در سیاست ها و اقدامات اقتصادی

توجه زیاد به مسایل توسعه‌ای در دولت اول و دوم هاشمی رفسنجانی باعث شد بسیاری از اصول انقلاب و جدای از آن، اصول عدالت اجتماعی زیر سوال برود‌. سیاست تعدیل اقتصادی در واقع سیاست افراطی‌گری‌ در عرصه اقتصاد کشور بود و به دلیل افراط در تاکید بر سیاست‌های توسعه‌ای بود که تورم تا 50 درصد افزایش پیدا کرد و دلار از 80 تومان زمان جنگ به 600 تومان رسید. ‌کارشناسان اقتصادی زمان هاشمی که مبدع نظریه تعدیل اقتصادی بودند، اعتقاد داشتند اگر در فرآیند تعدیل 15 درصد کشور زیر چرخ‌های توسعه له شوند، اشکال ندارد زیرا این هزینه توسعه است.

افزایش هزینه توسعه و فشار آن بر روی اقشار مردم، در مطبوعات آن دوران نیز ظهور و بروز داشت. سعید حجاریان در روزنامه عصر ما در سال 74 می‌نویسد: این جمعیت کثیر(مردم) شاهدند که هر روز از قدرت خریدشان کاسته می‌شود و از معیارهای یک زندگی متعارف و انسانی فاصله می‌گیرند و به تعبیری ناچارند با یک چشم شاهد عملیات جراحی سنگینی باشند که به نام تعدیل روی پیکرشان صورت می‌گیرد و با چشم دیگر ثروتهای افسانه‌ای منتفعین از سیاست مزبور را ببینند. چنین عملیات جراحی احتیاج به بیهوشی دارد و بخشی از لالایی‌های امیدوارکننده و خواب‌کننده که سختی‌‌های راه را سبک جلوه می‌دهد لازمه و مکمل سیاست تعدیل است اما تنها این امر کفایت نمی‌کند.

افراط در همسو شدن با برنامه‌های بانک حهانی برای اقتصاد کشور نیز سرانجام خوبی در پی نداشت‌. آنهم در حالیکه تمام کشورهایی که به این برنامه‌ها عمل کرده بودند، هر کدام در قعر چاهی که خود برای اقتصادشان کنده بودند، گرفتار آمدند‌. برنامه بانک جهانی که از سوی قدرتهای بزرگ اقتصادی برای کشورهای جهان سوم نوشته شده بود، برای وابستگی هر چه بیشتر این کشورها به واردات و از بین بردن تولید داخلی آنها تدارک دیده شده بود‌.

ماهاتیر محمد رهبر مالزی بیان کرده بود که تا زمانی که کشورش از این برنامه‌ها استفاده می‌کرد‌، هر روز با بحران جدیدی در مسایل اقتصادی رو به رو می‌شد اما بعد از مدتی با تولید برنامه‌های بومی شده اقتصاد کشور، توانستند از این بحران عبور کنند‌. برنامه اول توسعه بر‌اساس مقتضیات اقتصادی کشور برنامه‌ریزی شده بود اما هاشمی آن را اجرا نکرد و به جای آن، از آن به بعد با برنامه‌های توسعه‌ای که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر اساس مدل بانک جهانی ارائه می‌شد، کشور را به سمت وابستگی فوق‌العاده به واردات و از بین رفتن تولید داخل هدایت کرد و کار را به جایی رساند که دولت‌های پس از او و حتی دولت احمدی‌نژاد‌، 20 سال بعد نیز بدهی‌های خارجی که زمان هاشمی به وجود آمده بود راپرداخت کردند.

در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد نیز یکبار دولت بدون اطلاع‌، از حساب بانکها منابعی را که گفته می‌شد برای پرداخت یارانه‌ها در نظر گرفته شده‌، برداشت کرد اما به سرعت این مسئله در مجلس و رسانه‌ها پیگیری شد و جلوی این کار گرفته شد اما در زمان هاشمی نه تنها در رسانه‌ها به این مطلب پرداخته نشد بلکه خود مجلس که نهادی نظارتی است، ماه‌ها بعد متوجه این امر شد که دولت بدون اطلاع از حساب بانکها برداشت‌هایی انجام داده است.

همین روند در دولت خاتمی نیز ادامه پیدا کرد و نوشتن برنامه‌های توسعه‌ای بر اساس کتابهای بانک جهانی تا جایی پیش رفت که برنامه چهارم توسعه کپی غبر قابل انکاری از توصیه‌های بانک جهانی شد و زمانی که رسانه‌ها این مسئله را مطرح کردند، رییس وقت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این کتاب را که درکتابخانه‌ها و در بین نمایندگان توزیع شده بود، از سطح کشور و از بین نمایندگان جمع آوری کرد و از بین برد‌.

هاشمی اما خود در اواخر دوره‌اش اعتراف کرد که آنقدر سرگرم توسعه و سازندگی بوده است که به فرهنگ نپرداخته و تمرکز بر مسایل سازندگی داشته است‌.

*افراطی به نام اشرافی گری و «تربیت مدیران اشرافی»

دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی معروف به دوره تربیت مدیرانی است که بیش از هر چیز دیگری تنها به اشرافیت علاقه داشتند‌. گرچه به ظاهر ثبات مدیریتی در کشور حاکم بود اما این ثبات به معنای متورم شدن منابع مالی کشور در دست عده‌ای خاص بود‌. .یادگار امام (ره) در اردیبهشت ماه سال 70 در گفت‌و‌گو با کیهان در این باره گفته بود:«متاسفانه تجمل، زیبایی پرستی و رفاه‌زدگی و افراط در مهمانی‌های آنچنانی به حدی است که اگر بخواهیم به سالهای قبل از فوت امام بازگردیم، کار بس مشکلی در پیش داریم‌. شما سری به وزارتخانه‌ها بزنید‌، گلدان‌های گلهای زینتی که از مال مردم فقیر تهیه می‌شود را ببینید‌. میز و صندلی‌ها دیگر میز و صندلی‌های اول انقلاب نیست‌. سفره‌ها دیگر آن سفره‌ها نیست‌. ریخت و پاش‌ها به قدری است که دل هر کسی را به درد می‌آورد . اینها هم برای این است که شعارهای انقلاب را جدی نگرفته‌ایم.»

*افراط در سیاست خارجی

هاشمی رفسنجانی که اعتقاد داشت بعد از جنگ ایران و عراق‌، ایران در انزوای کامل بین‌المللی به سر می‌برد‌، سعی در تنش‌زدایی با دنیای غرب داشت اما این سیاست به تندروی‌هایی در زمینه زیر پا گذاشتن حقوق ملت ایران منتج شد که در نهایت با مخالفت رهبر انقلاب این اعمال اجرایی نشد‌. یکی از این برنامه‌ریزی‌ها، مطرح شدن مصوبه‌ای در شورای عالی امنیت ملی بود‌. هاشمی در شورای عالی امنیت ملی مصوبه‌ای را مطرح کرد که بر اساس آن ایران باید برای عادی سازی روابط با امریکا اقدام کند‌..

البته پیش از این جریان نیز هاشمی ماجرای مک فارلین را در کار نامه خود داشت‌. ماجرایی که درست در نقطه اوج جنگ با ورود مک فارلین مشاور ویژه رئیس‌جمهور آمریکا شکل گرفت و باعث شد ایران از لحاظ دیپلماتیک در منطقه با خسارت‌های غیر قابل جبرانی رو به رو شود‌.

شعار هاشمی در زمان ریاست‌جمهوری‌اش‌، شعار تنش‌زدایی با کشور های غربی و به خصوص امریکا و اروپا بود اما این سیاست تنش‌زدایی در نهایت به جایی ختم نشد زیرا تاریخ جمهوری اسلامی نشان داده هر گاه ایران تمایل به برقراری رابطه با امریکا و تنش‌زدایی با این کشور و یا کشورهای اروپایی داشته‌، ماجراهایی به وقوع پیوسته و حلقه فشارها علیه ایران آنقدر بسته شده که در نهایت به مسایلی مانند دادگاه میکونوس و خروج سفرای اروپایی از کشور در زمستان سال 75 ختم شده است‌.

*افراطی گری اطرافیان

به جرات می‌توان گفت اگر هاشمی امروز اعتقاد دارد نماد اعتدال است‌، به این دلیل است که شاید خود را از عملکرد و رفتار و سخنان اطرافیان و حتی خانواده خویش مبرا می‌داند‌. چرا که اگر نگاهی به عملکرد این افراد داشت‌، به خوبی برایش روشن می‌شد که افراد نزدیک به او تا چه حد افراط‌گرایی را سرلوحه کار خویش قرار داده‌اند. این اعتقادات تا جایی پیش رفت که در نهایت به طرح مادام‌العمر کردن دوران ریاست‌جمهوری هاشمی منجر شد؛ طرحی که نه از طرف شخص رییس‌جمهور سابق‌،‌ بلکه از طرف اطرافیان وی در رسانه‌ها مطرح شد.

اما فرزندان نماد اعتدال چه افراطی‌هایی داشته‌اند؟فائزه هاشمی دختر کوچک آیت‌الله، در راهپیمایی‌ها و آشوب‌های فتنه 88 حضور داشت‌. او یک روز به بهانه خوردن ساندویچ درمیدان آزادی در حال مصاحبه با خبرنگاران خارجی در طول مسیر راهپیمایی آشوبگران دیده می‌شد و روز دیگری به بهانه خرید در میان آشوبگران روز عاشورا. بارها نیز در گفت‌و‌گو با رسانه‌های ضد انقلاب، بدترین توهین‌ها را به مسئولان رده بالای نظام داشته است.

مهدی هاشمی نیز که متهم به ارتباط با ضد انقلاب خارج از ایران و همچنین زمینه‌سازی برای آشوب‌های بعد از انتخابات 88 است، همچنان در نوبت است تا به پرونده‌اش رسیدگی شود و این جدای از ماجراهای مربوط به فساد اقتصادی رخ داده در سازمان بهینه سازی مصرف سوخت است که تا چندی پیش پرونده‌اش در رسانه‌ها باز بود‌. ماجرای استات‌اویل نیز در همان زمان از جمله مفاسد اقتصادی‌ای بود که بارها در محاکم قضایی اروپایی بررسی و عاملان خارجی آن مجازات شدند و در ایران هنوز این پرونده به نتیجه خاصی نرسیده و عاملان آن مشخص نیستند.

عفت مرعشی همسر هاشمی رفسنجانی و گفته معروفش در روز رای‌گیری انتخابات سال 88 نیز هیچ گاه از یادها نخواهد رفت‌. او بود که برای اولین بار مطرح کرد "اگر موسوی رای نیاورد مردم باید به خیابانها بریزند".

*وارونه جلوه دادن فضای کشور

وارونه نشان دادن فضای کشور را هم می‌توان به نزدیکان هاشمی اما با چراغ سبز او مرتبط دانست‌. پسران هاشمی رفسنحانی که وظیفه جمع‌آوری و تدوین خاطرات حاج آقارا بر عهده دارند و سایت او را نیز اداره می‌کنند‌، ادعاهای زیادی را بر‌اساس صحبت‌های پدرشان مطرح کرده‌اند که این نیز جای تعجب دارد‌. سایت هاشمی رفسنجانی بعد از انتخابات 84 و همچنین 88 پروژه بنی‌صدریزاسیون کردن احمدی‌نژاد را در پیش گرفت و هر چند ماه یکبار با بحرانی خواندن فضای کشور‌، ادعا کرد زمان دولت هاشمی فضا چنین بود و چنان بود‌.

حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی نیز شخصا بارها وضعیت کشور در دوران احمدی‌نژاد را بحرانی خواند و با وضعیت ایران پس از جنگ مقایسه کرد.

سایت او همچنین ادعا می‌کرد هاشمی با رهبر انقلاب کاملا هماهنگ بوده است در صورتی که رهبر انقلاب بارها در همان زمان از دولت گلایه کردند که در مسئله تجاوز فرهنگی، برنامه‌ریزی برای عدم اتکا به درامدهای نفتی و بومی کردن علوم انسانی و عدم سازش یا قدرتهای استکباری‌ کاری انجام نداده است‌.

*فتنه88 ملاک بارز افراط‌گرایی

آیا حامی افرادی که فتنه پس از انتخابات سال 88 را به وجود آوردند، می‌تواند نماد اعتدال باشد‌؟ هاشمی رفسنجانی صراحتا در نماز جمعه از فتنه‌گران حمایت کرد‌.. برخی فتنه‌گران و آشوب‌گران پس از انتخابات در نماز جمعه معروف او شرکت کرده و این مراسم را به رژه تبلیغاتی خود در خیابانها تبدیل کردند‌. نامه بدون سلام و والسلام هاشمی به رهبر انقلاب بود که موج گسترده حملات رسانه‌های غربی به رهبر معظم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را به سمت ایران سرازیر کرد و البته حضور و حمایت وی از سران فتنه 88 نیز بر کسی پوشیده نیست و هم اکنون به انحاء مختلف ادامه دارد .

هاشمی امروز و در سن 79 سالگی هم رگه‌هایی از رفتارهای گذشته خود را حفظ کرده. او در حالی که همچنان بر گفته‌ها و عملکرد خود در جریان فتنه 88 پابرجاست‌، به دلیل پیروزی نزدیکانش در انتخابات، بیان می‌کند که در انتخابات تقلبی صورت نگرفته است‌. این در حالیست که هاشمی همان فردی است که از بعد از انتخابات مجلس ششم در هر انتخاباتی شرکت کرد، بازنده شد و فردای همان روز اعلام کرد در آن انتخابات تقلب شده است‌.

بسیاری بر این عقیده‌اند که مطرح شدن ماجرای احتمال تقلب در انتخابات‌ها از همان ادعای هاشمی در انتخابات مجلس ششم آغاز شد‌. در انتخاباتی که بعد از ناکامی، هاشمی در نامه‌ای گمانه تقلب را بیان و همه را به خدا واگذار کرد!

دانا





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/25 | نویسنده : alamdarbasir
از جمله مهمترین مطالبات عمومی در انتخابات اخیر، گشایش در امور اقتصادی بود.امری که مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و در راس تکالیف و ماموریت‌های دولت یازدهم قلمداد شد.

به گزارش علمدار بصیر: از ویژگی‌های شاخص یک مسلمان، وفای به عهد و اداء امانت است تا آنجا که امام سجاد علیه‌السلام می‌فرمایند: «مسلمان در دو چیز خیانت نمی‌کند حتی در مقابل کافر؛ یکی اداء امانت و دیگری وفای به عهد». با این مقدمه اگر رای مردم را امانت بدانیم- که به یقین هست و از بزرگترین امانتها هم هست- و اگر تبلیغات انتخاباتی را نوعی تعهد و قرار با مردم بدانیم، پای‌بندی به آن امانت و این عهد، به یقین تکلیف خدشه‌ناپذیر دولتمردان و علامت صداقت و سلامت آنان است. چرا که رای مردم بر اساس آن عهدها و قول‌ها شکل گرفته و دولتی تشکیل شده است.

از جمله مهمترین مطالبات عمومی در انتخابات اخیر، گشایش در امور اقتصادی بود.امری که مورد تاکید ویژه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت و در راس تکالیف و ماموریت‌های دولت یازدهم قلمداد شد.

همین امر سبب شد که بخش مهم تبلیغات انتخاباتی نامزدها- و به ویژه رئیس‌جمهور محترم- به ترسیم مشکلات اقتصادی و ارائه راهکارهای مربوطه اختصاص یابد. هنوز مردم «کلید تدبیر» جناب روحانی را فراموش نکرده‌اند که با آن وعده گشایش در امور را داد. یکی از مهمترین وعده‌های رئیس‌جمهور محترم وعده «گشایش صد روزه» در امور اقتصادی مردم بود و قرار شد افزون بر برنامه‌های بلندمدت و ریشه‌ای دولت محترم، در صد روز نخست کاری دولت، گشایشی محسوس و ملموس در امور معیشتی مردم حاصل شود.

این وعده و وعده‌های مشابه پس از آنکه به پیروزی 7/50 درصدی در انتخابات منجر شد، در ایام اخذ رای اعتماد وزرا از کابینه هم ادامه یافت. دغدغه‌‌های مهم مردم و نمایندگانشان در عرصه اقتصاد به صراحت از وزرای مربوطه پرسیده شد و همه این دغدغه‌ها با پاسخ‌های امیدوارکننده‌ای مواجه شد. دغدغه‌های مهمی چون استمرار طرح‌ عظیم مسکن مهر، استمرار یارانه‌های نقدی، عدم افزایش قیمت کالاهای اساسی و خدمات دولتی و حتی کاهش قیمت‌ها از جمله این دغدغه‌ها بود.

پاسخ‌های مثبت وزرای پیشنهادی به طور طبیعی اعتماد چشمگیر نمایندگان محترم را بدنبال داشت و صد البته مسئولیت مضاعف وزرای منتخب را. اما به فاصله کوتاهی، نخست از سوی اشخاص و رسانه‌های همسو با دولت و سپس از سوی برخی مسئولین دولتی بنای ناسازگاری و بازگشت از وعده‌های داده شده آغاز شد! خلف وعده‌ای که در تضاد کامل و آشکار با وعده‌های چند روز قبل وزرا به نمایندگان مردم بود. مسکن مهر که قرار بود برای خانه‌دار شدن محرومان و بی‌خانه‌ها راه علاجی باشد و قول و وعده‌های اکید و موکد درباره آن به مردم و نمایندگانشان داده شده بود، به یکباره به عنوان عامل اصلی تورم معرفی شد! و وزیر مسکن و شهرسازی صراحتا اعلام کرد که مردم یا مسکن مهر را بخواهند یا مهار تورم را! هر چند که کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که مستندات ارائه شده برای این ادعا، فاقد ارزش اثباتی بوده است اما این روند متوقف نشد و هر روز حرف و حدیث‌ تازه‌ای درباره مسکن‌مهر مطرح شد به گونه‌ای که سر جمع آن‌ها را باید باقی ماندن اسم این طرح و تعطیل عملی آن دانست! و برای پشتیبانی رسانه‌ای و هموار کردن جاده این خلف وعده در رسانه‌ای همسو با دولت نوشتند: « اساسا چه ضرورتی دارد که همه مردم صاحب‌خانه باشند! در بسیاری از کشورهای پیشرفته مردم دنبال صاحبخانه شدن نیستند و این فرهنگ غلطی است که در ایران رایج است!»

قرار بود قیمت کالاهای اساسی و خدمات دولتی رشد نکند اما به تازگی در اظهارنظر شگفت‌انگیزی قیمت برق در سراسر جهان 5 تا 7 برابر ایران عنوان شده است! و با گلایه از این فاصله زمزمه افزایش قیمت برق آغاز شده است.

بحث افزایش مجدد قیمت بنزین در سخنان برخی مسئولان و نمایندگان شنیده می‌شود! یکی از نمایندگان مجلس تاکید کرده که: «افزایش قیمت بنزین ضروری است و مردم توان پرداخت قیمت بیش از این را دارند(!) و البته افزایش قیمت بنزین هیچ تاثیری در افزایش قیمت‌ها در جامعه نداشته و صرفا تاثیر اندک روانی دارد»! سخنانی که نشان‌دهنده فاصله عمیق گوینده با وضع آحاد جامعه و عدم درک مشکلات روزمره مردم و حتی تاثیر آشکار افزایش قیمت بنزین بر همه کالاها و خدمات است.



قول داده‌ بودند طرح هدفمندی و پرداخت یارانه نقدی به همان شکل سابق ادامه پیدا کند اما از یک‌ سو دائما دم از کمبود بودجه‌ برای ادامه پرداخت یارانه‌ها سخن می‌گویند و از دیگر سو مکررا تاکید می‌شود که پرداخت یارانه‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت! یعنی سال بعد سیاستی دیگر در پیش خواهد بود! آیا این به معنی اعتبار قول مسئولان فقط برای چند ماه است؟! چند ماهی که اتفاقا در آن انتخابات برگزار شد؟!



هفته قبل هم رئیس‌جمهور محترم از ارائه گزارشی در صدمین روز تشکیل دولت به مردم سخن گفت که ظاهرا این «گزارش» به جای آن «گشایش» در امور اقتصادی نشست!

اکنون جای این پرسش از مقامات محترم دولتی است که اگر قبل از انتخاب و یا قبل از رای اعتماد همین حرفها را درباره مسکن مهر، یارانه‌ها، بودجه و... مطرح می‌کردید آیا اقبال مردم و رای اعتماد نمایندگان را به دست می‌آوردید؟! یقینا و بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب، مردم انتظار گشایش فوری در امور را ندارند و با صبر و مدارا، دولت را در حل مشکلات همراهی می‌کنند اما از دولت هم انتظار ندارند که در همین اول راه در وعده‌هایی که به مردم داده و روی آن تاکید ورزیده است، تغییر ایجاد کند.

دانا





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/25 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون