سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

پس از انتخاب حسن روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم گزینه‌های مختلفی برای وزارتخانه‌های دولت در دست بررسی هستند.
 
 
 

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز جمعه با کسب 50.71 از آرای مردم به‌عنوان رئیس جمهور منتخب ملت برگزیده و مأمور تشکیل کابینه یازدهم شد.

اصل 133 قانون اساسی  می‌گوید، وزرا توسط رئیس‏‌جمهور تعیین‏ و برای‏ گرفتن‏ رأی‏ اعتماد باید به‏ مجلس‏ معرفی‏ شوند، بر همین اساس پس از برگزاری مراسم تنفیذ در روز 12 مرداد و همچنین برگزاری مراسم سوگند (تحلیف) در صحن علنی مجلس، رئیس جمهور موظف است که ظرف یک هفته وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند.

از امروز تا پایان مهلت قانونی برای معرفی وزرای پیشنهادی، حجت‌الاسلام حسن روحانی 53 روز فرصت دارد که وزرای پیشنهادی خود را انتخاب کند.

شنیده‌های  حکایت از این دارد که رئیس جمهور منتخب تاکنون با برخی شخصیت‌ها و چهره‌ها برای تصدی سمت‌های مختلف در کابینه یازدهم رایزنی‌ کرده و گزینه‌های مختلفی برای تصدی پست‌های مهم دولتی مطرح شده‌اند.

به گزارش علمدار بصیر به نفل از تسنیم، به برخی از گزینه‌های احتمالی اعضای کابینه که همچنان در دست بررسی هستند، دست یافته است. با این وجود هنوز هیچ‌کدام از اعضای کابینه به‌طور قطعی مشخص نشده‌اند و رایزنی‌ها با این افراد و همچنین بررسی‌های حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این زمینه همچنان ادامه دارد.

آنچه در ذیل می‌آید گزینه‌های احتمالی 24 سمت مهم دولتی است:

1- معاون اول رئیس‌جمهور: محمدرضا عارف، محمدعلی نجفی و محسن مهرعلیزاده؛ (در این زمینه محمدرضا عارف بیشترین شانس را دارد ولی اگر به هر دلیل وی به این سمت منصوب نشود، نجفی بیشترین شانس را خواهد داشت و اگر نجفی به سازمان برنامه و بودجه برود مهرعلیزاده محتمل‌ترین گزینه برای تصدی معاونت اولی دولت حجت‌الاسلام روحانی است.) از آل‌اسحاق و جهانگیری نیز یاد شده است.

2- وزارت اطلاعات: حجت‌الاسلام علی یونسی و حجت الاسلام شفیعی معاون اسبق وزارت اطلاعات، مطرح‌ترین گزینه برای این وزارت‌خانه هستند؛ (در صورت ماندن یونسی در دفتر تحقیقات و مطالعات استراتژیک، احتمالاً شفیعی تنها گزینه تصدی وزارت اطلاعات خواهد بود و در صورت اینکه حجت‌الاسلام محقق داماد رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک شود، یونسی، گزینه وزارت اطلاعات دولت یازدهم خواهد شد)

3- وزارت امور خارجه: محمود واعظی، علی‌اکبر صالحی و کمال و صادق خرازی گزینه‌های مطرح برای این وزارت‌خانه هستند که در این میان شانس محمود واعظی از دیگران بیشتر است.

4- وزارت کشور: مجید انصاری و اسحاق جهانگیری مطرح‌ترین گزینه‌ها برای تصدی این وزارت‌خانه مهم در دولت حسن روحانی هستند. 

5- وزارت اقتصاد: گفته می‌شود در حال حاضر محمدباقر نوبخت تنها گزینه وزیر اقتصاد است و احتمالاً "نیلی" که هم اکنون مشاور وی است، به‌عنوان مدیرکل مناطق آزاد اقتصادی معرفی می‌شود.

6- دبیر شورای عالی امنیت ملی: شنیده شده است که علی‌اکبر ولایتی به‌عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب خواهد شد.

7- وزارت دفاع: حسین دهقان، علی شمخانی و اکبر ترکان گزینه‌های تصدی وزارت دفاع هستند که در این میان شانس حسین دهقان بیشتر از دیگران است.

8- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: گفته می‌شود علی مطهری تنها گزینه این وزارتخانه است و احتمالاً سلطانی‌فر به‌عنوان معاون وی در این وزارتخانه انتخاب خواهد شد.

9- وزارت دادگستری: از حجت‌الاسلام شوشتری به‌عنوان گزینه مطرح برای وزارت دادگستری نام برده می‌شود و در عین حال گفته می‌شود که احتمال دارد حجت‌الاسلام روحانی مرتضی بختیاری وزیر فعلی دادگستری را برای ابقا در سمت خود به مجلس معرفی کند.

10- وزارت ورزش و جوانان: محمد دادکان و سعید فائقی گزینه‌های اصلی تصدی این وزارت‌خانه هستند.

11- وزارت نفت: از بیژن نامدار زنگنه و سیدکاظم وزیری هامانه به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های تصدی این وزارت‌خانه کلیدی نام برده می‌شود.

12- ریاست سازمان انرژی اتمی: علی‌اکبر صالحی وزیر فعلی امور خارجه، غلام‌رضا آقازاده و حسین فریدون شانس‌های اصلی تصدی ریاست‌ انرژی اتمی هستند.

13- وزارت رفاه و امور اجتماعی: مرتضی بانک و صفدر حسینی گزینه‌های اصلی تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

14- وزارت ارتباطات: از نصرالله جهانگرد به‌عنوان گزینه اصلی تصدی این وزارت‌خانه نام برده می‌شود.

15- وزارت علوم: جعفر توفیقی، عبدالله جاسبی و جواد اطاعت گزینه‌های اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که در این میان شانس جعفر توفیقی از دیگران بیشتر است. جعفر توفیقی سابقه تصدی وزارت علوم در دولت خاتمی را هم دارد.

16- وزارت بهداشت و درمان: گفته می‌شود صلاح‌الدین دلشاد و مسعود پزشکیان گزینه‌های اصلی این وزارت‌خانه هستند.

17- وزارت راه و شهرسازی: از علی عبدالعلی‌زاده و علی‌اکبر آقایی به‌عنوان گزینه‌های تصدی این وزارت‌خانه نام برده می‌شود.

18- وزارت صنعت، معدن و تجارت: گفته می‌شود محمد نهاوندیان رئیس فعلی اتاق بازرگانی ایران از جمله افرادی است که به‌احتمال زیاد برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی خواهد شد.

19- مشاور ارشد رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری: گفته می‌شود محمدرضا نعمت‌زاده که رئیس ستاد  انتخابات حسن روحانی بود، به‌عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری منصوب خواهد شد.

20- مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور: حسین فریدون گزینه اصلی تصدی سمت ریاست دفتر رئیس‌جمهور است.

21- رئیس مرکز امور مشارکت زنان: زهرا پیشگاهی‌فر به‌احتمال فراوان به سمت ریاست مرکز امور مشارکت زنان منصوب خواهد شد.

22- معاون پارلمانی رئیس جمهور: حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی و حجت الاسلام تیمورعلی عسگری از جمله افرادی هستند که بیشترین شانس را برای تصدی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور دارا هستند.

23- دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: شنیده شده است که علیرضا الفت به سمت معاون اطلاع‌رسانی دولت منصوب خواهد شد.

24- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: از معصومه ابتکار به‌عنوان اصلی‌ترین گزینه ریاست سازمان حفظ محیط زیست نام برده می‌شود.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مبنای سیاست‌های اقتصادی ما هزینه‌کرد درآمدهای نفتی در حوزه تولید و ذخیره بخشی از مازاد آن برای شرایط بحرانی کشور است اما در سال‌های اخیر، واردات مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش علمدار بصیر: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای اتحادیه‌های تجاری، صنعتی و تولیدی کشور، از نیروهای ارزشمندی که در بخش‌های صنعت، تجارت و تولید سعی می کنند تا نیازهای جامعه را با امکانات محدود تأمین کنند، تقدیر کرد.

وی تصریح کرد: شرایط امروز تولیدگران، نیروهای کار و صنعت‌گران سخت است و باید با استفاده مناسب از منابع متعدد ارزشمند انسانی و مدیران مجرب موجود، به تدریج مشکلات بخش‌های تولید و صنعت را رفع و موانع صدور خدمات فنی و تجارت را مرتفع کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تأکید سیاست‌های سند چشم‌انداز و برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور بر لزوم کاهش 10 درصدی وابستگی کشور به درآمدهای نفتی گفت: از ابتدا مبنای سیاست‌های اقتصادی بر این بود که درآمدهای نفتی حاصله، صرف تقویت بخش‌های تولیدی، صنعت و کشاورزی شده و بخشی از مازاد درآمدها نیز برای شرایط بحرانی کشور ذخیره شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر به جای حمایت از تولید، واردات مورد توجه قرار گرفت.

هاشمی رفسنجانی با توجه به تغییر مدیریت اجرایی کشور در حماسه سیاسی 24 خرداد، ابراز امیدواری کرد در دولت جدید، نیروهای کیفی و مجرّب در بخش‌های صنعت و تولید به‌کار گرفته شوند تا مشکلات موجود در این بخش‌ها به تدریج رفع شود.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌ رود رئیس جمهور جدید از فرصتی که در این دوره در اختیار دارند به نحو احسن استفاده کرده و با مطالعه دقیق و استفاده از افراد متخصص و مخلص که پیش شرط تغییر و تحول شرایط موجود است، بتواند همراه با رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، ارزش‌های دینی، ملی و انقلابی مردم را تقویت کرده و امیدی را که در دل‌های آنان ایجاد شده است، تقویت و تداوم بخشد.

بر اساس گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در ابتدای این دیدار آقایان داود رشیدی، رفیع برزگر و نورالدین مهری از جامعه صنعت‌گران و تولیدکنندگان کشور با تبریک اعیاد شعبانیه و خلق حماسه سیاسی انتخابات 24 خرداد توسط مردم، گزارشی از مسائل و مشکلات موجود در بخش‌های صنعت و تولید ارائه کردند.

آنها در سخنان خود خواستار راهنمایی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای برون‌رفت از این مشکلات شدند.
منبع: فارس





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir

کاروان تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود غرورآفرین به جام‌جهانی 2014 برزیل از کره‌جنوبی به تهران بازگشت که در هنگام ورود حواشی جالبی رخ داد.

به گزارش علمدار بصیر: ملی‌پوشان فوتبال کشورمان پس از ورود به سالن پروازهای خروجی فرودگاه امام خمینی (ره) مورد استقبال گرم مردم و علاقمندان به فوتبال قرار گرفتند. حواشی لحظات ورود تیم ملی به ایران به شرح زیر است:
* غلامرضا بهروان و شهاب الدین عزیزی خادم، از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در مراسم استقبال از ملی‌پوشان حضور داشتند.
* رضا قوچان‌نژاد که گل پیروزی ایران را به ثمر رسانده بود به شدت مورد تشویق مردمی قرار گرفت که در فرودگاه حضور داشتند. هواداران برای ابراز علاقه‌شان او را در آغوش می‌گرفتند.
* حال و هوای خاصی در فرودگاه به وجود آمده بود و هواداران به شدت بازیکنان را تشویق می‌کردند.
*اعضای تیم ملی به صورت اختصاصی با پرواز "آسمان" به تهران آمده بودند در طول سفر از خدمه این پرواز و همچنین کارکنان کادر امنیت پرواز حفاظت هواپیمایی سپاه پاسداران تشکر ویژه کردند.

*بر اساس برنامه‌ای که روابط عمومی فدراسیون و روابط عمومی فرهنگی ترتیب داده‌اند قرار است ساعت 17 امروز مراسم جشن صعود تیم ملی به جام جهانی برگزار شود.

*در حال حاضر خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های زیادی برای پوشش خبری و تصویری بازگشت ملی‌پوشان از کره جنوبی در باند پرواز فرودگاه امام خمینی‌ (ره) در بخش جایگاه تشریفات اختصاصی حضور یافته‌اند.
* در بین مردم و علاقمندان به تیم ملی فوتبال کشورمان، خانواده‌های بازیکنان نیز حضور داشتند و تلاش می‌کردند تا هرچه زودتر با ملی‌پوشان دیدار کنند.
* کارکنان فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به مانند مردم با دیدن ملی‌پوشان به ابراز احساسات می‌پرداختند.
* بازیکنان تیم ملی هنگام بازگشت از کره جنوبی دیدار قطر و ازبکستان را در هواپیما تماشا کردند.
* دوربین‌های شبکه خبری برای اینکه بتوانند در میان جمعیت حاضر با بازیکنان مصاحبه کنند مجبور شدند دوربین را روی کامیونتی که در آنجا مستقر بود قرار دهند و از آنجا با بازیکنان صحبت کنند.
* رضا قوچان‌نژاد فردا ایران را ترک خواهد کرد. او برای پیگیری کارهای شخصی خود به بلژیک می‌رود.
*جمعی از هواداران فوتبال و مشوقان تیم ملی از یکی، دو ساعت پیش خود را به جایگاه تشریفات اختصاصی فرودگاه امام خمینی‌ (ره) رساندند تا از ملی‌پوشان افتخار‌آفرین استقبال کنند.

*همچنین تعدادی از خانواده‌های ملی‌پوشان فوتبال به همراه جمعی از مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال برای خوش‌آمدگویی به کاروان تیم ملی از ساعتی پیش در این جایگاه حضور یافته بودند.

*هواداران تیم ملی از پیش از ورود کاروان ایران با سر دادن شعارهایی بازیکنان را تشویق می‌کردند و بی‌صبرانه منتظر ورود آنها به فرودگاه بودند.

*محمد عباسی و علی کفاشیان، نخستین کسانی بودند که از هواپیما خارج شدند. سپس جواد نکونام و کارلوس کی‌روش در حالی که دو سمت پرچم ایران را در دست داشتند، از هواپیما خارج شدند.

*در پایین پله‌های هواپیما، جمع کثیری از خبرنگاران و عکاسان و مسئولان منتظر ورود ملی‌پوشان بودند تا با حلقه‌های گل از آن‌ها پذیرایی کنند.

*اعضای تیم ملی فوتبال ایران با پرواز هواپیمایی "آسمان" 6623 وارد ایران شدند. این پرواز که 9 ساعت و 25 دقیقه‌ به طول انجامید با همکاری کامل خدمه این پرواز به انجام رسید و بازیکنان تیم ملی با روحیه بالا وارد تهران شدند تا مورد استقبال صدها علاقمند به فوتبال در کشور قرار گیرند.

*در این پرواز دکتر مرادی، معاون رییس‌جمهور، محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان و علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

*بازیکنان تیم ملی در این پرواز طولانی با خستگی فراوان ناشی از بازی همراه بود، برای ساعاتی استراحت کردند و پس از استراحت در جمع‌های چند نفره به گفت‌وگو درباره بازی دیشب و تماشای دیدار ایران و کره جنوبی پرداختند.

*همچنین کارلوس کی‌روش به همراه امید نمازی و مارکار آقاجانیان فیلم بازی قطر و ازبکستان را تماشا کردند.

*هنگامی که بازیکنان صحنه‌های بازی ایران برابر کره جنوبی را تماشا می‌کردند، وقتی صحنه واکنش زیبای رحمان احمدی فرا رسید با تشویق فراوان دروازه‌بان تیم ملی که در چند ماه اخیر زیر فشار شدید برخی از رسانه‌ها قرار داشت، تشویق کردند.

*پس از به زمین نشستن هواپیمای تیم ملی تعداد زیادی از مردم و مسئولان فدراسیون فوتبال در فرودگاه امام خمینی‌ (ره) حاضر شدند. هادی آیت‌اللهی، مهدی تاج و شهاب‌الدین عزیزی خادم از اعضای عالیرتبه فدراسیون در فرودگاه حاضر شدند تا از ملی‌پوشان استقبال کنند.

*رضا قوچان‌نژاد که با گلش موجبات صعود تیم ملی به جام جهانی را فراهم کرد بسیار مورد توجه قرار گرفت.

*هنگامی که قوچان‌نژاد وارد سالن فرودگاه امام خمینی (ره) شد، هواداران حاضر را به شدت او را مورد تشویق خود قرار دادند و با سوت و کف و همچنین صدا زدن نامش از او بابت گل پیروزی‌بخشش مقابل کره تشکر کردند.

*بازار عکس و مصاحبه نیز بعد از ورود ملی‌پوشان و همچنین کادر فنی به فرودگاه داغ است. هواداران تیم ملی به صورت دسته جمعی با هر کدام از بازیکنان عکس یادگاری می‌اندازند و از آن‌ها به خاطر موفقیتی که نصیب ایران کردند، تشکر می‌کنند.

*کارلوس کی‌روش نیز پرچم ایران را به صورت شال دور گردن خود انداخته است و مورد تشویق هواداران حاضر در فرودگاه قرار گرفت.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
آیت‌الله آملی لاریجانی عصر امروز در دیدار حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب با تبریک انتخاب وی، بر آمادگی قوه قضائیه به منظور تعامل و همکاری با دولت آینده تاکید کرد.

به گزارش علمدار بصیر:  به نقل از روابط عمومی و تشریفات قوه قضاییه، آیت‌الله آملی لاریجانی در ابتدای این دیدار تاکید کرد: با حفظ استقلال دستگاه قضایی آماده همکاری با دولت و کمک به بهبود امور هستیم.
رئیس قوه قضاییه حضور حماسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری را نشانه‌ای از پایبندی مردم به آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه علاوه بر تبریک به منتخب ملت باید به ملت بزرگ ایران نیز تبریک گفت افزود: باید پاسخ حضور حماسی مردم و رای آنان را با تلاش و همت و خدمت صادقانه داد چرا که این مردم شایسته خدمت رسانی هرچه بهتر هستند.
رئیس دستگاه قضا محور نخستین دیدار خود با رئیس جمهور منتخب مردم را تعامل قوا اعلام کرد و گفت: قوای سه گانه خدمت بیشتر به مردم عزیز و پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران را با همکاری کامل می‌توانند برآورده کنند.
آیت الله آملی لاریجانی همکاری میان قوای سه گانه را بسیار ضروری خواند و با تاکید بر آمادگی دستگاه قضایی برای تعامل با قوه مجریه اظهار کرد: قطعاً‌ دعای خیر بزرگان و اهل معنا پشت سر منتخب ملت خواهد بود و امیدواریم خداوند به ایشان در انجام وظایف توفیق عنایت کند.
در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نیز با تأکید بر جایگاه مهم قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه حافظ حقوق ملت، حافظ آزادی‌ها و عدالت است و باید با تمام قوا برای پیشگیری از وقوع جرم اقدام کند و دو قوه مجریه و قضاییه نیازمند همکاری مستمر هستند.
رئیس جمهور منتخب تأکیدکرد: همکاری و هماهنگی میان قوا مرز ندارد چرا که هدف تأمین منافع کشور و حل و فصل معضلات مردم است.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
اسراییل با سوء استفاده از زن‌ها سعی بر آن دارد چهره زشت و کریه ارتش خود را تغییر داده و تا حدودی از اعمال شنیع و کثیف سربازان خود ذهن‌ها را منحرف کرده و به جنایات وحشیانه‌اش ادامه دهد.

به گزارش علمدار بصیر: مدتی پیش، در اقدامی جنجال‌برانگیز، تعدادی از سربازهای زن‌ ارتش رژیم صهیونیستی در حالی تصاویری نیمه‌-برهنه از زمان خدمت خود در پایگاه‌ نظامی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند که با واکنش‌های فراوانی در محافل خبری جهان روبرو شد. انتشار این تصاویر که خشم مقامات صهیونیست را به همراه داشت باعث شد دسترسی سربازهای صهیونیست به شبکه‌های اجتماعی محدود شود.

اما همین افراد تنها بعد از یک هفته و بعد از اینکه به‌اصطلاح تنبیه شدند، تصاویر زننده‌تری منتشر کردند و با انتشار ویدئویی زننده برگ دیگری از فساد اینبار از نوع اخلاقی را در ارتش صهیونیست‌ها به نمایش گذاشتند.

این اقدام هم با سر و صدای محافل خبری رژیم صهیونیستی و مقامات این رژیم مواجه شد که تهدید به تنبیه افراد خاطی کردند، اما در نهایت هیچ اقدامی عملی برای جلوگیری از رفتار سربازهای زن ارتش گرفته نشد.

با توجه به تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام شده که در زیر به آن‌ها اشاره خواهد شد، به نظر می‌رسد این بار نیز رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای سوء استفاده از زن‌ها در پیش دارد.

سوء استفاده رژیم صهیونیستی از ویژگی‌های خاص زن‌ها امری به دور از انتظار به نظر نمی‌رسد. چندی پیش باشگاه خبرنگاران با انتشار گزارش‌های تحت عنوان " معروف‌ترین زن جاسوس اسراییل زن تن‌فروش اسراییلی کیست؟" و "شب‌های تل‌آویو چگونه سپری می‌شوند؟" از رسوایی‌های گسترده صهیونیست‌ها در سوء استفاده از زنان منتشر کرد.

در گزارش اشاره شده، به سوء استفاده موساد، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی از ویژگی‌های خاص زن‌ها در عملیات‌های محرمانه جاسوسی خود برای نیل به اطلاعات طبقه بندی شده پرداخته شد.

باشگاه خبرنگاران در گزارش دیگری قصد دارد به دلایل استفاده رژیم صهیونیستی از زن‌ها در ارتش خود و انتشار تصاویر آن‌ها در مجلات ضد اخلاقی و همچنین میزان آزار و اذیت‌های جنسی در ارتش این رژیم بپردازد.

همان‌گونه که گفته شد، اقدامات غیر اخلاقی اخیر "سربازهای زن ارتش رژیم صهیونیستی" با واکنش بسیاری از رسانه‌های غربی روبرو شد، به‌طوری که برخی از آن‌ها اقدام زننده "زن‌های صهیونیست" را مورد تمسخر قرار داده و آن را موجب رسوایی ارتش اسراییل دانستند.

روزنامه انگلیسی The Sun  ، با انتشار تصاویر این زن‌ها با تیتری درشت نوشت: نوار غزه!

این روزنامه در گزارش خود ضمن اشاره به رفتار زننده و غیر متعارف سربازهای اسراییلی، مقامات رژیم صهیونیستی را مورد تمسخر قرار داده و می‌نویسد، ارتش اسراییل کنترلی روی سربازهای جوان خود نداشته و نمی‌‌تواند آن‌ها را آنگونه که باید تربیت کند.

اما به نظر می رسد انتشار تصاویر زننده سربازهای زن ارتش اسراییل تنها به عکس‌های آماتور داخل پادگان‌های نظامی این رژیم محدود نمی‌شود، بلکه این کار امری پذیرفته شده در میان صهیونیست‌ها بوده است، به‌طوری که بارها تصاویر زننده و اغواکننده سربازهای زن صهیونیستی روی جلد معروف‌ترین مجلات آمریکایی رفته است.

همکاری مجلات غیراخلاقی آمریکایی با ارتش رژیم صهیونیستی

در سال 2007، یک مجله آمریکایی که ویژه بوالهوسی‌های مردان بوده و تصاویر زننده و غیر اخلاقی را منتشر می‌کند، در اقدامی تامل‌برانگیز 5 صفحه کامل آن نسخه و جلد مجله خود را به سربازهای زن اسراییلی اختصاص داد؛ تصاویری بسیار اغواکننده که باعث می‌شد، مخاطب، چهره کریه رژیم صهیونیستی را به فراموشی سپرده و به نیمه دیگری از این ارتش خونخوار توجه کند.

مجله آمریکایی مذکور، روی جلد نسخه منحصرا اسراییلی خود می‌نویسد: آیا "شهوت بر انگیزترین ارتش دنیا" به اسراییل تعلق دارد؟

اما به نظر می‌رسد پشت پرده انتشار چنین تصاویر اغواکننده‌ای از زن‌های ارتش اسراییل چیزهای دیگری باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی adbusters  ، تصاویر غیر اخلاقی سربازهای زن اسراییلی، بنا به درخواست کنسول رژیم صهیونیستی در نیویوک منتشر شده بود.

براساس این گزارش، سرکنسول صهیونیست‌ها در نیویورک معتقد است انتشار تصاویر برهنه زن‌های ارتش اسراییل در چنین مجلات باعث می‌شود دنیا چهره زمخت و زشت دژخیمان صهیونیستی و مسئله اشغال فلسطین و بمب‌های خوشه‌ای را که بر سر مردم غزه فرو می‌ریزد را فراموش کرده و چهره‌ای زیبا از این رژیم در ذهن خود داشته باشند.

دیوید سارانگا، سخنگوی کنسول رژیم صهیونیستی در نیویورک می‌گوید: وقتی مردم به اسراییل نگاه می‌کنند، آن را جنگجو و  متخاصم می‌بینند. مجله آمریکایی مورد نظر، از علاقه مخاطبان خود به مسائل جنسی آگاه است و به همین دلیل دخترهای اسراییلی را در عکس روی جلد مجله خود قرار می‌دهد. 

دو تصویر متفاوت از ارتش رژیم صهیونیستی

 

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در سال 2009 به بررسی سایت‌های ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت.

بنا بر این گزارش، ارتش اسراییل سعی می‌کند تا دو چهره از خود نشان دهد. یکی به مخاطب داخلی و دیگری به مخاطب خارجی. به همین دلیل IDF (ارتش رژیم صهیونیستی) وب‌‌سایتی دو زبانه دارد؛ یکی به زبان عبری و دیگری به زبان انگلیسی.

نسخه‌های انگلیسی و عبری سایت ارتش اسراییل کاملا از هم متفاوت هستند. بنری که در بالای صفحه انگلیسی قرار دارد یک سرباز زن اسراییلی را نشان می‌دهد در حالی که صفحه اصلی سایت عبری،‌ سربازی را نشان می‌دهد که در حال دعا خواندن است.




نیویورک‌تایمز در ادامه به دلیل این اقدام رژیم صهیونیستی اشاره کرده و می‌نویسد: وب‌سایت انگلیسی زبان IDF به این دلیل از تصاویر زن‌ها استفاده می‌کند که بتواند چهره مناسبی از خود روی مخاطب بین‌المللی ترسیم کند.

اما تصویری که در نسخه عبری مشاهده می‌شود، مردی است که در حال دعا خواندن بوده و با این کار،  سعی می‌کند که روی مخاطاب داخلی تاثیر بگذارد که سربازها در جنگ به دعا و راز و نیاز مشغول هستند.

استفاده از سربازهای زن برای کسب اطلاعات از جوانان عرب

مقامات امنیتی حماس به جوانانی که در نوار غزه زندگی می‌کنند هشدار داده‌اند تا در دام یگان "Karakal  " اسراییل که از زن‌ها تشکیل شده است نیفتند.

بنابراین گزارش، سربازان زن این یگان هنگامی که جوانان از شهرهای نزدیک، به مرز نوار غزه نزدیک می‌شوند با انجام کارهای اغواگرانه آن‌ها را فریب می‌دهند.

در عملیاتی به نام گربه‌های بیابان، سربازهای زن اسراییلی با نشان دادن بدن خود تلاش می‌کردند جوانان فلسطینی را ترغیب کنند. در این حال شماره تلفن فرد را گرفته و از این طریق با او رابطه برقرار می‌کنند.

حضور زن‌های سرباز در فیس‌بوک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از هاآرتص، "ارتش اسرائیل یگان ویژه‌ای را ایجاد کرده تا سربازان را با جدیدترین ابزار و فناوری‌ها برای زیرنظر گرفتن اوضاع در کشورهای عربی آشنا کند".

بر اساس این گزارش، اطلاعات نظامی اسرائیل از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توئیتر، برای آشنا شدن سربازان زن اسرائیلی با جوانان عرب استفاده می کند، تا ارتش اسرائیل بتواند از این راه با این جوانان ارتباط پیدا کند.

هاآرتص نوشت: هدف از این اقدام سقوط جوانان عرب در باتلاق مزدوری و جاسوسی است.

به نوشته این روزنامه، این یگان موظف است انقلاب‌ها در کشورهای عربی را زیر نظر بگیرد. در این نوع جاسوسی سربازان زن و مرد که به زبان‌های عربی و فارسی آشنا هستند، به صورت 24 ساعته تحولات خاورمیانه را زیر نظر می‌گیرند و تلاش می‌کنند مزدوران جدیدی را به کار گیرند".

هاآرتص تأکید کرد: "هنگامی که یک عضو توئیتر یا فیس‌بوک شناسایی شد، یکی از افسران بررسی این فرد را آغاز کرده و تشخیص می‌دهد که از چه راهی می‌توان او را به ورطه جاسوسی انداخت. هدف از این اقدامات تأثیر بر آینده انقلابها در کشورهای عربی از طریق ایجاد آشوب بین کاربران، و فتنه انگیزی بین آنها است".

زنان ارتش اسراییل به آزار و اذیت اسرای فلسطینی می‌پردازند

سال گذشته تصاویری از زن‌های ارتش اسراییل منتشر شد که اسرای فلسطینی را مورد تمسخر قرار می‌دهند. یکی از سربازهای زن اسراییل عکس‌هایی را در آلبومی به نام بهترین سال‌های زندگی من منتشر کرد که باعث خشم جهانی از رفتار صهیونیست‌ها با فلسطینی‌ها شد.



دوبرابر شدن افزایش تجاوزهای جنسی در ارتش اسراییل

در حالی که سربازهای زن اسراییلی، مبادرت به انتشار تصاویر غیر اخلاقی خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، میزان تجاوز‌های جنسی نیز در حال افزایش است.

پایگاه صهیونیستی هاآرتص به تازگی گزارشی مبتنی بر افزایش خشونت‌های جنسی در ارتش اسراییل منتشر کرده و می‌نویسد جرایم جنسی در ارتش این رژیم موسوم به IDF‌ دو برابر شده است.

بنابر گزارش سازمان‌های نظامی اسراییل تعداد جرایم مرتبط با آزار جنسی از سال 2011 به دو برابر رسیده است. در حالی که در سال 2011 چهارده مورد تجاوز جنسی در این ارتش گزارش شده بود، اما این تعداد در سال 2012 به 27 مورد رسیده است. همچنین در سال‌های 2010 و 2009، به ترتیب 20 و 26 مورد گزارش شده است.

به گفته مسئول امور زنان IDF  ، در سال 2011 صدها شکایت مرتبط با سوءاستفاده جنسی گزارش شده است که عمدتا فیزیکی و لفظی بوده‌اند.  

در سال 2012، 3 سرباز زن به مقامات خود گزارش دادند که به شدت تحت تجاوز قرار گرفته‌اند.

یکی از جدی‌ترین جرایم جنسی که سال گذشته در ارتش اسراییل گزارش شد، مدرسه آموزشی نیروی هوایی رژیم صهیونیستی بود. این مورد در ماه سپتامبر عمومی شد. سه مربی آموزشی این مدرسه به جرم تجاوز به دانش‌آموزان دستگیر شدند.

در ماه‌های اخیر نیز یک پزشک ارتش اسراییل متهم به تجاوز جنسی شده است.

 

حرف‌های رکیک افسران اسراییلی به زن‌های سرباز

به گزارش روزنامه صهیونیستی هاآرتص، افسران آموزشی رژیم صهیونیستی در هنگام آموزش زن‌های اسراییلی به‌ آن‌ها ناسزا گفته و از کلمات رکیک زننده استفاده می‌کنند.

برهمین اساس کمپینی برای جلوگیری از اهانت‌ افسرهای اسراییلی به سربازان زن ایجاد شده است. پیش از این نیز در ارتش رژیم صهیونیستی کمپین‌های داخلی علیه آزار و اذیت جنسی اجرا شده است ولی این کمپین که عنوان "فضای محترمانه خدمت" را به خود اختصاص داده است، سربازان و فرماندهان درجه پایین را مورد هدف قرار داده و به نوعی تهاجمی‌تر به حساب می‌آید.

کمپین شامل فیلم انیمیشنی به مدت یک دقیقه می‌شود و سربازی را نشان می‌دهد که با افتخار تعریف می‌کند چگونه با کلمات زننده که معانی جنسی دارند با سربازان دختر در پادگان صحبت می‌کرده، در ادامه فیلم نیز سرباز از کلماتی استفاده می‌کند که به روابط جنسی اشاره می‌کند تا اینکه در آخر فیلم معلوم می‌شود چه اتفاقی برای او افتاده است و چطور مقصر شناخته شده و مایه خجالت خانواده و سربازان پادگان شده است.

تجاوزهای عاطف زاهر رئیس واحد نیروی اقلیت‌ها در وزارت دفاع اسرائیل

زاهر افسر بلندپایه ارتش رژیم صهیونیستی است که با ده‌ها دختر جوانی که سه سال دوره خدمت نظامی اجباری خود را زیر دست او گذرانده‌اند تجاوز کرده است اما اکنون وی به تجاوز به 9 مورد متهم است زیرا ده‌ها نفر دیگر از ترس به پایان نرسیدن خدمت اجباری آنان سکوت کرده‌اند  .
   


وی دختران سرباز را از روزهای اول سربازی برای خود تعیین می‌کرد ولی زمانیکه در رسیدن به یک دختر به دلیل استنکاف باز می‌ماند متوسل به راه‌های عجیب می‌شد که از جمله آن استفاده از دختران سرباز دیگری بود که در اواخر دوران سربازی خود بودند و آنان را مامور می‌کرد تا با قربانی جدید صحبت و وی را متقاعد کنند زیرا در غیر این صورت سرباز مورد نظر نمی‌توانست دوره سربازی سه ساله خود را با موفقیت طی کند  .

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که زاهر 46 ساله تاکنون به 9 مورد تجاوز که اسناد آن‌ها موجود و در فاصله سال‌های 2007 تا 2011 اتفاق افتاده متهم شده است.

مدارک و اسناد بیشتری از رسوایی‌های ارتش رژیم صهیونیستی موجود است که در گزارش‌های بعدی به آن‌ها اشاره خواهد شد.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir


















تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
مردی بخاطر ایستادگی و مقاومت طولانی مدت در میدان " تقسیم " استانبول ترکیه به نمادی برای دیگر تظاهر کنندگان در این کشور مبدل شده است .

 

به گزارش علمدار بصیر: از دیروز شخصی که برای مدت 8 ساعت کامل بدون حرکت در میدان " تقسیم " شهر استانبول ترکیه ایستاده بود رفته رفته از سوی تظاهر کنندگان ترکیه به نمادی جدید برای مقاومت در این کشور مبدل شده است .


" بی بی سی " در این باره نوشته است ؛ یکی از تظاهر کنندگان مخالف عملکرد نظام اردوغان نخست وزیر ترکیه در حمله وحشیانه ماموران دولتی به تظاهر کنندگان و قلع و قمع آنان در یک اقدام الهام بخش برای مدت 8 ساعت بدون هیچ حرکتی به نشان اعتراض به سرکوب مردم و برآورده نشدن خواست تظاهر کنندگان در میدان " تقسیم " ایستاد.

" اریم گنداز " این شهروند معترض میدان " تقسیم " استانبول در توضیح شکل جدید اعتراضش نسبت به عملکرد وحشیانه دولت ترکیه و اقدام نظام حاکم در قلع وقمع معترضان گفت : برای 8 ساعت کامل بدون هیچ شعاری در میدان تقسیم ایستادم و تنها به عکس مصطفی کمال آتاتورک بنیانگذار نظام ترکیه خیره ماندم وبعد از گذشت هشت ساعت زمانی که پشت سرم را دیدم متوجه شدم هزاران شهروند معترض دیگر همچون من به صورت ایستاده و ساکت در حال تقلید از این حرکت اعتراضی من هستند.

وی می افزاید ؛ زمانی که پلیس ترکیه با خبر شد شکل جدیدی از اعتراض در میدان " تقسیم " حاکم شده است سر آسمیه خود را به میدان رساند و از مردم خواست به ایستادن خود در این میدان پایان دهند و به دلیل موافقت نکردن مردم با این خواسته ماموران پلیس متوسل به استفاده از خشونت شد و ده ها تن از تظاهر کنندگانی که تنها ایستاده بودند و شعاری سر نمی دادند دستگیر کرد.

این شهروند مبتکر شکل جدیدی از تظاهرات در میدان تقسیم استانبول در باره عملکردش توضیح داد ؛ صدها جوان دیگر معترض در خیابان های ترکیه حضور دارند و اعتراض خود را بیان می کنند ، من کار بزرگی نکردم بلکه آنها شجاعتشان به مراتب بیشتر است من تنها شکل جدیدی از تظاهرات را ابداع کردم که خوشبختانه از سوی دیگر معترضان در این میدان مورد قبول واقع شده است .

وی افزود ؛ من از دولت می خواهیم به خواست ملت توجه کند و از ملت ترکیه نیز دعوت می کنم ببینند مگر خواسته ما چه بوده که دولت حاضر نیست به آن گوش دهد و در عوض به زور متوسل شده است.

گفتنی است موج اعتراض های ضد دولتی ترکیه از 28 ماه می گذشته در شهر استانبول و بیش از 20 شهر و استان دیگر ترکیه آغاز شد وتاکنون نیز ادامه دارد.

منبع: تسنیم




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
فدراسیون فوتبال کره جنوبی جدایی چوی کانگ هی از سرمربیگری تیم ملی این کشور را تایید کرد.

به گزارش علمدار بصیر: کره جنوبی در رقابت های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل دیشب در ورزشگاه خانگی خود با نتیجه یک بر صفر مغلوب تیم ملی کشورمان شد تا به عنوان تیم دوم از گروه A برای نهمین بار به جام جهانی راه یابد.

 

چوی دسامبر سال 2011 هدایت تیم کره را به عهده گرفت و در آن زمان اعلام کرد تنها ماموریت او بردن تیم به برزیل است و بعد از رقابتهای انتخابی کنار می رود.

 

فدراسیون فوتبال کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد تصمیم گرفته اند که استعفای چوی به کناره گیری در پایان قراردادش بعد از پایان رقابتهای انتخابی جام جهانی را بپذیرد.

رسانه های کره ای از هونگ میونگ بو کاپیتان سابق تیم کره به عنوان گزینه های جانشینی چوی نام می برند.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir


شادی مردم تهران پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی و صعود به جام جهانی 2014 برزیل






تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در ادامه لفاظی‌های خود پیرامون برنامه هسته‌ای کشورمان مدعی شد که تمامی فعالیت هسته‌ای مرتبط با غنی سازی اورانیوم از سوی کشورمان می‌بایستی متوقف شود!

 

علمدار بصیر به نقل از جروزالم پست، نتانیاهو در حالی پیرامون غنی سازی اورانیوم بعنوان "حق مسلم" هسته‌ای کشورمان به لفاظی پرداخته است که روز گذشته "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه از لزوم رفع تحریم‌های کشورهای غربی علیه کشورمان سخن گفته بود.
 
 
 
"دکتر حسن روحانی" رییس جمهور منتخب ملت ایران نیز در کنفرانس خبری اخیر خود صریحا اظهار داشت که وضعیت کنونی برنامه هسته‌ای کشورمان نسبت به گذشته تغییر یافته و کشورهای غربی نمی‌توانند با معیارهای پیشین به پای میز مذاکره بیایند. 
 
نتانیاهو در دیدار با جان برد وزیر خارجه کانادا گفت: "نمی‌توانیم چیزی کمتر از توقف کامل همه گونه غنی‌سازی اورانیوم در هر سطحی و جمع‌آوری تمامی مواد هسته‌ای و تعطیلی تاسیسات هسته‌ای ایران را بپذیریم."
 
بر اساس بیانیه رسمی که دفتر وی بعد از این دیدار منتشر کرد وی همچنین ادعا کرد: "تا وقتی که ایران این درخواست‌ها را اجابت نکرده است، فشار بر این کشور باید افزایش یابد و برنامه هسته‌ای ایران باید متوقف شود."
 
نتانیاهو درباره حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهور منتخب ملت ایران نیز فرافکنی کرد و گفت: جامعه‌ جهانی نباید فریب نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران را بخورد.
 
نتانیاهو از استفان هارپر نخست وزیر کانادا به خاطر تصویب اعمال تحریم کامل تجاری علیه ایران در ماه گذشته تشکر کرد.




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون