سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
یک استاد دانشگاه با بیان اینکه اصول گرایان اسیر توهم قدرت شدند و به ائتلاف خودشان پایبند نماندند، گفت: نتیجه حکایت از میل مردم به مشی اعتدال است و از افراطی و تفرط که دو جناح نشان می دهند، بیزارند.
 

به گزارش علمدار بصیر: عماد افروغ جامعه شناس  درباره روند حرکت اصول‌گریان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: داستان زیاد پیچیده نیست، نوع دسته بندی های ما محل اشکال است، چرا که فکر می کنیم در جامعه یک طرف اصلاح طلبان و یک طرف اصولگرایان هستند .

وی با بیان اینکه ما مسائل پیچیده را ساده فرض کردیم، افزود: این دو حزب تداخل معنایی زیادی دارند و بارها گفته ام که بحث بر سر معیارها و اصول ها است، الان هیچ اصول گرایی نیست که اصلاح طلب نباشد یا اصلاح طلبی که پایبند به اصول نباشد، بحث این است کدام اصول، اصول مورد تایید نظام یا اصول دیگر؟

 افروغ با اشاره به نتیجه به دست آمده در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نتیجه به دست آمده حکایت از میل مردم به مشی اعتدال دارد و نشان می دهد مردم از افراط و تفریطی که دو جناح نشان می دهند بیزارند، مردم از تنش گریزانند و به دنبال اعتدال هستند.

نماینده اصولگرای مجلس هفتم ادامه داد: مردم از ماجراجویی لیبرالیستی و افراطی گری دینی بیزارند، می خواهند که دولت به نیازهای آن ها توجه داشته باشد و البته این توجه ها را در ذیل نظام و انقلاب می خواهند، تمام کسانی که رای دادند، رای به نظام و رهبری دادند، مردم این مشی افراطی را که در اردوگاه سال‌های گذشته به ویژه اردوگاه دولت که جز فرقه گرایی و یکه سالاری و سو استفاده ازعناوین ونقاب های سیاسی نبود، نمی خواستند.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم از سیاست های اقتصادی و فرهنگی دولت که با فریب و دروغ آمیخته شده است بیزارند و از سیاست های داخلی و به تدبیری ها سیاست های خارجی خسته شدند، گفت: توقع داشتیم اگر واقعیت طیف گونه آرایش سیاسی حفظ می شد  شاید این مشی بیشتر  به سمت اعتدال گرایی اصول گرایانه سوق پیدا می کرد تا آنکه به سمت اعتدال گرایی اصلاح طلبانه برود، اگر همانگونه که اصلاح طلبان فضا را قطبی کردند اصول گرایان نیز فضای انتخابات را  قطبی می کردند این اتفاق نمی افتاد. عقل سیاسی حکم می کرد که طرف مقابل نیز فضا را قطبی کند که اصول گرایان این کار را نکردند.

افروغ افزود: اصول‌گرایان شاید اسیر این توهم شدند که صاحبان قدرت هستند، اسیر وزن کشی های سیاسی شدند و اسیر توهماتی شدند که مانع شد که به ائتلاف شان پایبند باشند ، در صورتی مردم می گویند وقتی که باید به ائتلاف پایبند باشند، به راحتی عهد خود را می شکنند در آینده به عهد خود وفا می کنند؟

وی خطاب به کاندیداها ادامه داد: در حالی که همین الان برای رسیدن به قدرت به عهد خود وفادار نمی مانید مردم ما اینها را قضاوت می کنند، در این فضا عقلانیت سیاسی حکم می کرد، فضای انتخابات را قطبی می کردند و بر حسب موج جدیدی که رخ می داد اکنون شاهد این نتیجه نبودیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: الان نگاه به شمارش رقمی نکنید، اگر وضع مطلوب رقم خورده بود الان اتفاق دیگری افتاده بود و حداقل انتخابات به دور دوم کشیده می شد، اکنون هم اتفاق خاصی رخ نداده است و مشی اعتدال به سمت اصلاح طلبی رفته است، اگر ائتلاف اصولگرایان  به سمت جبهه افراطی می رفت جمع عددی آرا از این هم کمتر می شد، اگر مردم از ائتلاف جدید این را متصور می شدند که به سمت دولت کنونی پیش می رود، رای اصول گرایان کمتر از این ها بود، ائتلاف باید حول محور اعتدال شکل می گرفت.

منبع: مهر




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
پیروزی حسن روحانی در انتخابات چیزی جز پیوند نیروهای انقلابی، اصلاح‌طلبان و بدنه اجتماعی هوادار هاشمی‌رفسنجانی و اصلاحات نبوده است

 به گزارش علمدار بصیر: بر همین اساس چگونگی ادامه همکاری این نیروهای انقلابی و سیاسی با بدنه اجتماعی به نظر می‌رسد که یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های پیش روی مدیران اصلی تفکر اعتدالی- اصلاح‌طلبی خواهد بود.

اسحاق جهانگیری، مجید انصاری، علی مطهری، رسول منتجب‌نیا، صادق زیباکلام و سیدرضا اکرمی معتقدند که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پس از انتخابات به موقعیتی ممتاز و ویژه دست یافته و می‌تواند مرکز ثقل فعالیت‌های تشکیلاتی و سیاسی میان نیروهای انقلاب و اصلاح‌طلبان باشد تا بدنه اجتماعی‌ای که در این انتخابات به حسن روحانی رای داده‌اند از امروز به آینده کشور امیدوارتر باشند.

اسحاق جهانگیری، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران: تلاش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی برای افزایش قدرت تاثیر‌گذاری نیروهای سیاسی معتدل اصلاح‌طلب و اصولگرا خواهد بود تا این نیروها با محوریت ایشان افزایش کارایی عملی پیدا کنند.

مجید انصاری، عضو شاخص مجمع روحانیون مبارز : عدم اهتمام نیروهای انقلاب به انسجام، محصولی جز تولد انشقاق، پراکندگی و تشتت در میان این نیروها را نداشته است. انصاری معتقد است که همین خلا، بستر و زمینه را برای میدانداری جریانات افراطی و عناصری که هرگز رابطه و نسبتی با امام(ره) نداشته‌اند، فراهم کرده است. راهکار مقابله با رادیکال‌های سیاسی «همکاری نیروهای انقلاب» است.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس: اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان معتدل با همکاری با یکدیگر می‌توانند «گفتمان اعتدال» را در مقابل «گفتمان افراطی‌گری» به پیروزی برسانند. آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از مظاهر اعتدال سرنوشت‌ساز است و به نیروهای سیاسی ناراضی از وضع موجود پیشنهاد می‌کنم که محور تجمیع خود را آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی قرار دهند.

سیدرضا اکرمی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز: تا اخلاق‌مداری در میان بازیگران سیاسی حاکم نشود باید شاهد روند رو به افول فضای سیاسی کشور بود. همنشینی صادقانه نیروهای انقلاب می‌تواند راه‌حل برون‌رفت از باتلاق بداخلاقی‌های موجود سیاسی باشد. این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر قدرتمند کردن تشکل‌ها و احزاب سیاسی اعلام کرد که از راه‌اندازی تشکلی جدید میان همه نیروهای انقلاب با محوریت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی حمایت خواهد کرد.

صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران: آقای هاشمی می‌تواند نخ تسبیح نیروهای اصولگرا و اصلاح‌طلب باشد. هاشمی‌رفسنجانی برای انتقال تجربیات خود به نسل جدید و ایفای نقش محوری خود میان نیروهای اعتدالی اصلاح‌طلب و اصولگرا بهتر است به جای تشکیل یک حزب سیاسی به صورت هیاتی، اقدام به عملیاتی کردن این ضرورت مهم کند.

درخواست حزب فراگیر از سوی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در حالی است که سید حسن خمینی سال گذشته پیشنهاد کرده بود تا نیروهای انقلاب تشکیل یک گروه بدهند. سیدحسن خمینی در این اظهارات خود گفته بود: «بزرگ‌ترین سرمایه کشور، نیروهای سال‌های انقلاب است که هنوز هم خیلی‌ها به اسم آنها فعالیت می‌کنند. باید نیروهای ارزشمند با تشکیل گروه‌ها و جمع‌های مختلف، دور هم جمع شوند و با عقلانیت و اخلاق فعالیت کنند.»

منبع: اعتماد




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
راهیابی تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل در رسانه های جهان بازتاب گسترده ای داشت.
 
به گزارش علمدار بصیر: تیم ملی ایران با پیروزی ارزشمند یک بر صفر در کره جنوبی برای چهارمین بار به جام جهانی صعود کرد. رسانه‌های خارجی پس از صعود تیم ملی به جام جهانی به بررسی این صعود پرداختند.

بی‌بی‌سی

بی‌بی‌سی با بررسی بازی‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا نوشت: تیم‌های ایران، کره جنوبی و استرالیا توانستند در روز پایانی مسابقه‌های انتخابی جام جهانی جواز حضور در این مسابقه‌ها را به دست آورند. ایران با گل سه امتیازی رضا قوچان نژاد موفق شد با شکست کره جنوبی صدرنشین گروه A مسابقه‌ها شود. نتیجه‌ای که البته باعث صعود هر دو تیم به جام جهانی 2014 شد. با این نتیجه پیروزی پرگل 5 بر یک ازبکستان برابر قطر نتیجه‌ای نداشت و تیم ازبکستان با قرار گرفتن در رده سوم به پلی‌آف راه یافت.

 

ساکرنت

کره جنوبی در حالی برابر ایران به میدان رفت که تا حدود زیادی خیالش از رفتن به جام جهانی راحت بود. رضا قوچان نژاد در دقیقه 60 موفق شد گل ارزشمندی برای تیم ملی ایران به ثمر برساند اما ایرانی‌ها باید قدردان سنگربان تیم‌شان باشند که دو بار دروازه تیم ملی ایران را نجات داد تا این پیروزی ارزشمند برای تیم ملی ایران حفظ شود. به این ترتیب تیم ایران و کره جنوبی از این گروه به جام جهانی صعود کردند.

 

یورو اسپورت

ایران برابر کره جنوبی با نمایش یک بازی دفاعی موفق شد کره جنوبی را با یک گل شکست دهد و به جام جهانی صعود کند.

 

یاهو اسپورت

یاهو اسپورت در گزارشی صعود ایران به جام جهانی را مورد بررسی قرار داد و نوشت:‌ ایران با شکست کره به جام جهانی صعود کرد. در ادامه این گزارش آمده است ایران در بازی برابر کره جنوبی رو به یک بازی دفاعی آورد اما در نهایت موفق شد در دقیقه 60 روی اشتباه مدافع کره جنوبی به گل ارزشمند دست پیدا کند. این پیروزی به قدری برای کارلوس کی‌روش مهم بود که او پس از بازی دستانش را به سمت سرمربی کره مشت کرد.

 

سرمربی تحت فشار تیم ایران پیش از بازی جنگ لفظی شدیدی با سرمربی کره جنوبی داشت. سرمربی کره قول داده بود که ایران را در اولسان شکست دهد و کی‌روش را مجبور کند که جام جهانی آینده را از پای تلویزیون تماشا کند. آن‌ها بازی را به همین قصد سریع شروع کردند و فرصت‌های گلزنی خوبی خلق کردند. ایران می‌دانست که یک تساوی هم می‌تواند آن‌ها را به جام جهانی برساند. مگر آنکه ازبکستان پیروزی با اختلاف چهار گل به دست آورد. بنابراین آن‌ها عقب نشستند تا توپ و میدان در اختیار کره‌ای‌ها باشد. اما اشتباه مرگ‌بار کیم یونگ گوان باعث شد تا رضا قوچان نژاد از یک موقعیت طلایی بتواند برای تیم ملی ایران یک گل بسازد.

 

در بازی دیگر در تاشکند ازبکستان موفق شد با نتیجه 5 بر یک به پیروزی برسد تا دو تیم ایران و کره جنوبی بتوانند راهی جام جهانی 2014 برزیل شوند.

 

گاردین

روزنامه‌ "گاردین” درباره پیروزی ایران برابر کره جنوبی نوشت: ایران با پیروزی برابر کره جنوبی در دور نهایی انتخابی جام جهانی 2014 مسافر برزیل شد.

 

خبرگزاری فرانسه: بزرگان فوتبال آسیا به جام جهانی رسیدند.

 

خبرگزاری فرانسه در تیتری با بررسی انتخابی جام جهانی در منطقه آسیا، نوشت: بزرگان قاره کهن توانستند در روز آخر انتخابی جام جهانی مسافر برزیل شوند.

 

واشنگتن پست

ایران و کره جنوبی و استرالیا در بازی‌های دارماتیک انتخابی جام جهانی توانستند راهی بزرگ‌ترین رویداد فوتبالی جهان شوند. پیروزی ایران برابر کره باعث شد تا برتری پنج بر یک ازبکستان برابر قطر بی‌اثر باشد.

 

خبرگزاری رویترز

ایران با شکست کره جنوبی به پیروزی ارزشمندی دست یافت و توانست به جام جهانی راه پیدا کند. پیروزی ایران برابر کره باعث شد تا شاگردان کی‌روش صدرنشین گروه خود شوند و به همراه کره جنوبی راهی جام جهانی 2014 برزیل شوند.

 

روزنامه آبولا پرتغال

روزنامه پرتغالی با ارزشمند خواندن پیروزی تیم ایران نوشت: شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند با تک گل رضا قوچان نژاد پیروزی ارزشمندی در خانه کره به دست آورند. در انتهای بازی کره‌ای‌ها هرجه در توان داشتند رو کردند اما نتوانستند به گل برسند تا ایرانی‌ها شادی وصف نشدنی را پس از سوت پایان مسابقه به نمایش بگذارند.

منبع: انعکاس

 





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
فریدون‌شهر اصفهان با لقب سوئیس ایران با جاذبه‌ای فراوان و وجود بیش از 200 آبشار و چشمه‌سار در غربی‌ترین نقطه استان بهترین تفرجگاه برای گذراندن یک تابستان گرم است که با وجود قابلیت‌های فراوان گردشگری ناشناخته مانده است.

 

به گزارش علمدار بصیر: شهرستان فریدون‌شهر از غربی‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان و در فاصله 175 کیلومتری از اصفهان با مساحت 2 هزار و 350 کیلومتر مربع با توجه به نوع آب و هوایی که دارد پر از چشمه‌سارها و آبشارهای بسیار زیبایی است که توانسته جاذبه‌ای بکر را در این منطقه ایجاد کند.

ظرفیت جذب گردشگری در این منطقه به حدی فراوان است که می‌توان مدتی را به دور از دغدغه‌های شهری در بین آبشارها و چشمه‌های بلند آن سپری کرد، چنانکه سالانه این شهرستان پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

*آبشار پونه‌زار زیبایی بی‌انتها

آبشار پونه‌زار یا بیدنیانی در فاصله 25 کیلومتری غرب شهرستان فریدون‌شهر است که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سر چشمه می‌گیرد. این آبشار در دره زیبای پونه‌زار و در دل ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس مرکزی چنان زیبایی و طراوتی به کوه‌های اطراف داده است که چشم هر بیننده‌ای را جذب در خود می‌کند.

به دلیل رویش پونه در آبراهه‌های آن به آبشار پونه‌زار معروف است، ارتفاع این آبشار حدود 30 متر است و در محلهای ریزش آب خزه‌های سرسبز دائمی تشکیل شده‌است.

*چشمه لنگان چشمه‌ای پر آب و تفرجگاه زیبا

چشمه? لنگان در روستای سیبک از توابع دهستان چشمه لنگان بخش مرکزی شهرستان فریدون‌شهر، چشمه‌ای پرآب در فاصله? 17 کیلومتری جنوب‌غرب فریدون‌شهر، آب این چشمه از زیر تخته‌سنگ‌های بزرگ با فشار زیاد خارج می‌شود که قسمتی از آن با استفاده از سه ایستگاه پمپاژ از طریق خط لوله? 14 کیلومتری، آب آشامیدنی فریدون‌شهر و روستاهای مجاور آن را تأمین می‌کند. این چشمه و محدوده? آن یکی از مهمترین تفرجگاه‌های مردم این منطقه‌است.

*چشمه بابا احمد، آبی از اعماق کوه‌ها

سراب بابا احمد در فاصله 18 کیلومتری مرکز شهرستان و در نزدیکی روستای سرداب سفلی قرار دارد، این ‌سراب دارای چشمه‌ای زیبا و مناظری دل‌انگیز است. سکوهای نشیمن در کنار چشمه اقامت یک روز دل‌انگیز را برای تفریح فراهم می‌کند.

* آبشار طرزه آبشاری صخره‌ای در دل کوه

آبشار طرزه یکی از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی در منطقه پشتکوه فریدونشهر است که از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می‌گیرد و حدود 85 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله داشته و در کنار روستای زیبای طـــرزه است، ارتفاع این آبشار حدود 40 متر و در تمام فصول سال جلوه‌ای زیبا از ریزش آب بر روی صخره‌ها به نمایش می‌گذارد.

* آبشار پشندگان واقع در دهستان پشتکوه روستای پشندگان

آبشار پشندگان در فاصله 75 کیلو متری جنوب فریدونشهر است در پائین دست روستای پشندگان واقع در دهستان پشتکوه فریدونشهر قرار دارد.

* چشمه آب لت واقع در فریدونشهر محله وحدت آباد

ارتفاع این آبشار حدود 45 متر است که در فصول بهار و تابستان با حرکت آب بر روی صخره‌های پائین دست جلوه‌ای زیبا از قدرت آفریدگار را در این طبیعت بکر و کوهستان زیبا را به نمایش می‌گذارد.

چشمه سراب در دامنه کوه‌های شمالی شهر فریدونشهر، چشمه تنگوله واقع در دهستان پشتکوه روستای سکان تنها بخشی از آبشارها و چشمه‌سارهای فریدون‌شهر است که وجود انواع  درختان جنگلی شامل سیب، زالزالک، بنه، بلوط و گردو  و انواع  پرندگان وحشی بر طراوت و دلنشینی این جاذبه طبیعی افزوده است.

فریدون‌شهر شهری پر از کوه‌های پیچ در پیچ در این هوای گرم تابستان نقطه‌ای دنج برای گذراندن یک روز بیاد ماندی و یک روز تفریحی  در کنار خانواده و یکی از بهترین مناطق برای جذب گردشگری و نیز سرمایه‌گذاری است.

منبع: جام نیوز




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
یک مفتی وهابی کویتی که به خاطر صدور فتوای ذبح کودکان و زنان شیعه برای سرش جایزه تعیین شده است از بیم جان بی مقدار خود از کویت به قطر فرار کرد.

 

به گزارش خاورستان: پس از آنکه یک تاجر عراقی برای سر «شافی العجمی» جایزه تعیین کرد وی به قطر گریخت.

«شافی العجمی» مفتی وهابی کویتی به خاطر فتوایش مبنی بر کشتن کودکان و زنان شیعه از کویت به قطر فرار کرد.

شافی العجمی پس از اینکه در تلویزیون آمد و اعتراف کرد که گروهش در دیرالزور یک کودک سوری را در برابر والدینش در صحن مسجد شیعیان در یک روستا در دیرالزور ذبح کردند، پیام های تهدید به قتل دریافت کرد که همین امر باعث فرار وی از کویت شده است.

یک تاجر اهل بصره مبلغ کلانی برای سر این روحانی نمای خونخوار و تفرقه انگیز تعیین کرده است.

 

روز 22 خرداد عده ای وحشی کویتی وابسته به گروه تروریستی "جبهة النصره" حدود 60 نفر از اهالی روستای شیعه نشین «حطله» در استان دیرالزور را به دلیل مذهب آنان به شهادت رساندند.

از جمله جنایات فجیع این گروه مزدور سر بریدن خانواده «حجت الاسلام سید ابراهیم السید» بود که مسلحان وحشی زن و فرزندان وی را ذبح کردند.

منبع: ابنا





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران و زننده تک‌گل تیم ملی به کره‌جنوبی گفت: همه تیم در گل‌های مهمی که برای تیم ملی زدند سهیم هستند و حاضرم هرچه دارم بدهم تا مردم کشورم را خوشحال کنم.
 

 

به گزارش علمدار بصیر: رضا قوچان‌نژاد پس از موفقیت تیم ملی فوتبال ایران و پیش از ترک کره گفت: بالاخره هر طور بود تیم ملی را به برزیل رساندیم. خدا را شکر می‌کنم و برای مردم ایران هم خیلی خوشحالم.

 

وی که تک‌گل تیم ملی را وارد دروازه کره‌جنوبی کرد، افزود: تاکنون گل‌های مهمی برای تیم ملی زدم، من نبودم که به تنهایی این کار را کردم بلکه همه مربیان و بازیکنان در آن نقش داشتند. برای کارلوس کی‌روش خیلی خیلی خوشحالم، چون توانست به هدفش با ایران برسد.

 

مهاجم تیم ملی افزود: الان به جام جهانی رسیدیم و یک سال وقت داریم خیلی کارها بکنیم. حالا که رفتیم جام جهانی نباید کار را سهل بگیریم چون در این صورت در جام جهانی زنگ تفریح خواهیم بود. هدف کی روش و بازیکنان این نیست که چنین اتفاقی بیفتد. این کار هم خیلی سخت نیست، چون کره‌جنوبی در سال 2002 و استرالیا در سال 2006 توانایی‌هایشان را به جهان ثابت کردند.

 

 

 

 

وی در پاسخ به اینکه در روند گلزنی‌هایت به علی دایی می‌رسی، گفت: فوتبال تنیس نیست که به رکورد شخصی‌ام فکر کنم. بیشتر دوست دارم مردم و مربیانم را خوشحال کنم. رسیدن به رکورد خوب در فوتبال خیلی سخت است.

 

قوچان‌نژاد در واکنش به رفتار کره‌ای‌ها نیز اظهار کرد: در این یک هفته ای که اینجا بودم چیزی ندیدم. من حتی بطری پرتاب کردن‌شان را هم ندیدم. مردم قابل احترامی دارند چون هیچ بدی از آنها ندیدم.

 

مهاجم تیم ملی در واکنش به صحبت‌های خداداد عزیزی که گفته بود قوچان‌نژاد می‌تواند از خداداد هم بهتر شود، اظهار کرد: من به خداداد افتخار می‌کنم که همشهریم است و چنین شیرین حرف می‌زند اما برای من این چیزها مهم نیست. فوتبال ورزش گروهی است. حاضرم هرچه دارم را بدهم تا بتوانم مردم کشورم را خوشحال کنم. همواره سعی می کنم با صدرصد توانم بازی کنم.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir

 

یکی از ضروریات دین نیکی به پدر و مادر و اطاعت آنان و نیازردن ایشان است که قرآن کریم در چندین آیه پس از امر به پرستش پروردگار و شریک قرار ندادن برای او، امر به احسان به پدر و مادر فرموده است.

 

اهمیت و ارزش نیکی بر پدر و مادر بر کسی پوشیده نیست، شیخ حر عاملی "ره" در جواهر السنیه با سندش از حضرت امام صادق (ع) روایت کرده که فرمود: بین اوقاتی که موسی (ع) با پروردگارش مناجات می‌کرد، ناگهان مردی را زیر سایه عرش خدا دید و گفت: پروردگارا این کسی که عرش تو بر او سایه افکنده کیست؟ وحی آمد: ای موسی این جوان نیکی کننده و اطاعت کننده از پدر و مادرش می‌باشد و به سخن‌چینی نمی‌رود "این دو خصلت باعث شده که عرش خدا بر او سایه افکنده".

همچنین در روضه الواعظین رسول خدا (ص) فرمود: خشنودی خدا با خشنودی پدر و مادر است و خشم خدا با خشم پدر و مادر است. و نیز فرمود: نیست فرزند نیکو و مطیعی که بنظر رحمت و مهربانی بر پدر و مادر بنگرد مگر برای او به هر نگاهی پاداش حج پذیرفته شده باشد.

 

 

در حدیثی بسیار تکان دهنده و در عین حال پندآموز از پیامبر خدا(ص) می‌خوانیم که فرمودند: "سه گناه است که کیفرشان در همین دنیا می‏‌رسد و به آخرت نمی‏‌افتد: آزردن پدر و مادر، زورگویی و ستم به مردم و ناسپاسی نسبت به خوبی‌های دیگران1".

به همان اندازه که خداوند برای آزردن و ناراحت کردن پدر و مادر عقوبت و کیفر قرار داده برای خوشحال کردن آنان نیز بهره‌های معنوی فراوانی قرار داده است. امام صادق(ع) می‌فرمایند: "اگر دوست داری خداوند بر عمرت بیفزاید، پدر و مادرت را خوشحال کن2".

 

همچنین پیامبر خدا(ص) درباره جایگاه نگاه محبت آمیز فرزند به پدر و مادرش، می‌فرمایند: "نگاه مهرآمیز فرزند به‏ پدر و مادر عبادت است3".

امام صادق(ع) نیز با بیان توصیه‌هایی درباره فروتنی کردن در مقابل پدر و مادر فرمودند: " نگاهت را جز از سر مهر و دلسوزی به آنان خیره مکن و صدایت را از صدای آنها بلندتر مگردان و رو دست آنها نیز بلند نشو و خود را از آنها جلو مینداز4".

 

منبع احادیث:

 

1- أمالی المفید: 237 / 1 منتخب میزان الحکمة: 222

 

2- الزهد للحسین بن سعید: 33 / 87 منتخب میزان الحکمة: 408

 

3- تحف العقول: 46 منتخب میزان الحکمة: 354

 

4- الکافی: 2 / 158 / 1 منتخب میزان الحکمة: 614





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
اعلام کرده که انتظار داشتیم روحانی طرفدار جنبش سبز باشد ولی حالا معلوم شده یکی دیگر از طرفداران وضع موجود ایران است.

 

علمدار بصیر:
گفت: رادیو آمریکا گفته است؛ کنفرانس خبری روحانی رئیس‌جمهور جدید ایران ناامیدکننده بود.

گفتم: مگر انتظار داشتند برای آنها امیدآفرین باشد؟!

گفت: می‌گوید دکتر روحانی در مصاحبه خود همان حرف‌ها و نظرات آیت‌الله خامنه‌ای را تکرار کرد و نشان داد که سیاست‌های ایران تغییری نکرده است.

گفتم: مگر قرار بود تغییر کند؟!

گفت: اعلام کرده که انتظار داشتیم روحانی طرفدار جنبش سبز باشد ولی حالا معلوم شده یکی دیگر از طرفداران وضع موجود ایران است.

گفتم: یارو توی کوپه قطار از کسی که در صندلی روبرو نشسته بود پرسید؛ می‌بینم که شما دارید به سلامتی برمی‌گردید؟!

منبع: کیهان




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir
 

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

جشن و شادی مردم پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کره جنوبی

 





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir

ت

 





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/29 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون