سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که هیچ اتفاقی در روند انتخابات نخواهد افتاد و بر اساس ساز و کار قانونی به خوبی پیش خواهیم رفت گفت: هیچکس نمی تواند خللی در روند انتخابات ایجاد کند.

علمدار بصیر:علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همه کاندیداها انتخابات ریاست جمهوری قبل از ثبت نام و بعد از آن اعلام کردند که حتماً به نظر شورای نگهبان تمکین خواهند کرد گفت: فکر نمی کنم کسی پیدا شود که در افکار عمومی حرفی غیر از این را زده باشد.

بروجردی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید واکنش احمدی نژاد به رد صلاحیت مشایی چه خواهد بود، گفت: فکر نمی کنم رئیس جمهور در این خصوص بخواهد دست به اقدام غیرقانونی بزند. رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: نظر شورای نگهبان نظری است که همه اعلام کردند در مقابل آن تمکین خواهند کرد. حتی آقای مشایی هم در مصاحبه ای اظهار داشت اگر رد صلاحیت شوم از مجاری قانونی اقدام خواهم کرد و کار دیگری انجام نمی دهم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر شایعاتی در خصوص برکناری وزیر کشور در آستانه انتخابات تاکید کرد: هیچ اتفاقی در روند انتخابات نخواهد افتاد و بر اساس ساز و کار قانونی روند انتخابات به خوبی پیش خواهد رفت. بروجردی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با اقتدار این حماسه ملی را رقم خواهد زد و هیچکس نمی تواند هیچ خللی در روند انتخابات ایجاد کند.

وی همچنین یادآور شد فعلاً نیازی به گمانه زنی در خصوص رفتار رئیس جمهور نیست چرا که وی فعلاً مشغول سفرها است. بروجردی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون امنیت ملی در خصوص این ایام و حوادث احتمالی قبل و بعد از انتخابات جلسه ای داشته و یا خواهد داشت گفت: این کمیسیون از قبل با حضور کسانی که مسئولیت امنیت انتخابات را بر عهده دارند جلساتی را برگزار کرده و اگر ضرورتی ایجاد شود مجدداً جلسه خواهیم داشت که فعلاً ضرورتی احساس نمی شود.
منبع:الف




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
 
نادران: زاکانی رد صلاحیت شود از حدادعادل یا جلیلی حمایت می‌کنیم

به گزارش نسیم، الیاس نادران، رئیس ستاد زاکانی گفت: در صورت ردصلاحیت علیرضا زاکانی، از غلامعلی حدادعادل یا سعید جلیلی حمایت می‌کنیم.




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
 
 
محمد غرضی کیست و با چه انگیزه ای پا به میدان رقابت گذاشته که توانسته است از بسیاری از چهره های بیشتر شناخته شده برای احراز صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری سبقت بگیرد.

علمدار بصیر: محمد غرضی یکی از چهره های کمتر شناخته شده ای که این روزها کمی بیشتر از قبل خبرساز شده است، چهره ای که بسیاری نه او را می شناسند و نه از مسئولیت ها و سوابق کاری وی اطلاعات شفاف و درستی دارند.

بسیاری هم با شنیدن اخبار گوشه و کنار مبنی بر احتمال احراز صلاحیت وی برای انتخابات ریاست جمهوری در اولین واکنش با ابهامات بسیار می گویند: غرضی کیست؟

اما به راستی محمد غرضی کیست؟ آیا سوابق اجرایی قابل دفاعی در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است و با چه انگیزه ای پا به میدان رقابت گذاشته که توانسته از بسیاری از چهره های بیشتر شناخته شده سبقت گرفته و صلاحیتش برای شورای نگهبان احراز شود.


محمد غرضی در سال 1320، در اصفهان، متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال 1340 برای تحصیل در رشته الکترونیک وارد دانشگاه تهران شد و توانست با مدرک فوق لیسانس در رشته الکترونیک از این دانشگاه فارغ التحصیل شود.

غرضی در سال 1346 برای یکسال ایران را به مقصد فرانسه ترک کرد تا در دوره های تخصصی انتقال و توزیع نیروی برق شرکت کند. زندگی سیاسی محمد غرضی از سال 1353 یعنی سه سال پس از آنکه وی به دلیل مخالفت با رژیم شاهنشاهی به زندان افتاد، آغاز شد و زمینه ای فراهم کرد تا وی در سال 1355 برای ادامه مبارزات سیاسی خود عازم نجف شود.

وی قبل از ترک کشور، به عضویت سازمان مجاهدین خلق ایران در آمد و از زمانیکه امام خمینی عازم پاریس شد تا زمان بازگشت به وطن، آن بزرگوار را همراهی کرد. طی سالهای 1360 تا 1364 غرضی به عنوان وزیر نفت در کابینه میرحسن موسوی و در سالهای 1364 تا 1376 به عنوان وزیر پست و تلگراف و تلفن در کابینه هاشمی رفسنجانی ایفای نقش کرد.

وی نمایندگی دور اول مجلس شورای اسلامی، استانداری خوزستان، استانداری کردستان و فعالیت در سپاه پاسداران را در سوابق کاری خود داراست. محمد غرضی پس از سالها دور ماندن از عالم سیاست و امور اجرایی کشور، پنج شنبه 19 اردیبهشت همزمان با ثبت نام از کاندیداهای ریاست جمهوری در وزارت کشور حضور یافت و برای انتخابات ثبت نام کرد و در جریان این ثبت نام شعار خود را «دولت ضد تورم» نامید.

براساس اخبار شنیده شده، در حال حاضر وی یکی از چهره هایی است که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان احراز شده است.
منبع:مهر




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
 
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تلفات سنگین ناشی از حادثه طوفان و گردباد در ایالت اوکلاهما را به مردم آمریکا تسلیت گفت.

به گزارش مهر، سید عباس عراقچی با اظهار تأسف از این حادثه، با آسیب دیدگان و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد.




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
ل
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی در سال 1382 عنوان کرد: شورای نگهبان باید رای خودشان را بدهند، قانون اساسی این را می گوید. نباید بگویند فتوای امام یا رهبری این است بحث حکم نیست بحث فتواست، بحث ولایت، در حکم مطرح می شود. اگر نظر امام راجع به معدن با نظر فقهای شورای نگهبان متفاوت باشد، آنها باید با نظر خودشان عمل کنند.

علمدار بصیر به نقل از مهر متن زیر قسمتی از مصاحبه ای است که روزنامه کیهان با هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 1382 انجام داده است:

¤ سوال: یک نکته فقهی وجود دارد. در قانون اساسی در اوصاف فقهای شورای نگهبان گفته شده که آگاه به مقتضیات زمان و مکان باشند. این بحث مطرح است که اگر اعضای شورای نگهبان با توجه به این دو عنصر رای می دادند، کار به اینجا کشیده نمی شد. یعنی براساس احکام اولیه نظر نمی دادند. ولی شورای نگهبان روی احکام اولیه مقاومت می کرد. از طرف دیگر گفته می شود که برخی از اعضای شورای نگهبان می گفتند: ما موظف نیستیم از نظر امام تبعیت کنیم. چون در قانون اساسی خصیصه «مجتهد بودن» برای اعضای شورای نگهبان گفته شده و مجتهد باید رای خودش را بدهد و تبعیت از نظر امام وجاهتی ندارد. بعدها در مسئله «ولایت مطلقه» معلوم شد که حتی اگر مجتهد هستند، باید در مسایل حکومتی از ولایت تبعیت کنند. نکته موردنظر من این است که یک سال پس از تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام، باز هم امام(ره) بر اصل بودن شورای نگهبان تاکید می کنند. یعنی در سال 67 و بعداز جنگ و قبل از بازنگری قانون اساسی که می خواستند اختیارات تعزیرات را به مجمع بدهند و اصلاحاتی در بندهای مربوط به مجمع انجام دهند، باز به شورای نگهبان تاکید می کنند که شما خودتان قبل از هر چیز مصلحت را در نظر بگیرید و کاری نکنید که منجر به نقض ظاهری قانون اساسی شود. چون مجمع هنوز در قانون اساسی نیامده بود و وجودش شبهه نقض قانون اساسی را ایجاد کرده بود. معلوم می شود که امام هنوز مجمع تشخیص را «استثنا» و شورای نگهبان را «اصل» می دانند و تاکید دارند خود آقایان شورای نگهبان با توجه به زمان و مکان مسایل را حل کنند.


- الان هم این گونه است. اصلا مبنای شورای نگهبان با مبنای مجمع فرق می کند. اولا شورای نگهبان باید رای خودشان را بدهند. قانون اساسی این را می گوید. نباید بگویند فتوای امام یا رهبری این است. بحث حکم نیست. بحث فتواست. بحث ولایت، در حکم مطرح می شود. اگر نظر امام راجع به معدن با نظر فقهای شورای نگهبان متفاوت باشد، آنها باید با نظر خودشان عمل کنند. 6نفر شورای نگهبان مجتهد هستند و نظر خودشان را اعلام می کنند.

¤ سوال: الان که «مجمع تشخیص مصلحت» نهادینه شد؟

- نه، همان موقع هم این گونه بود. اصلا قانون اساسی می گوید: فقهای شورای نگهبان باید نظر خودشان را بگویند.

¤ سوال: همین باعث مشکلات بعدی شد.

- برای رفع همین مشکلات، اصل دیگری آمد که حاکم بر اینهاست. بنابراین طبق اصل اول، اینها مجتهد هستند و نظرشان معتبر است. امام این را مخدوش نکردند. مسئله دوم مصلحت است. مصلحت در فقه اسلامی خودش یک اصل است. یعنی اگر دو مفسده داشته باشیم، مفسده کمتر انتخاب می شود. اگر دو کار واجب داشته باشیم، دنبال واجبی می رویم که اثر بیشتری دارد. یعنی اصل مراعات مصلحت در مورد مصالح، انتخاب مصلحت اقوی است و در مورد مفاسد، دفع افسد به فاسد است که جزو اصول قابل قبول فقه است. در حکومت های ایدئولوژیک و عقیدتی تحقیقا چنین جایی لازم است. یعنی مصالحی است که به اقتضای زمان، مکان، شرایط و ضرورت ها پیش می آید که باید مراعات کنیم. نمی توانید بگویید همین را به شورای نگهبان بدهند. چون اول صحبت شما هم همین بود.

¤ سوال: خود امام هم می فرمودند.

- در قانون اساسی غیر از این است. طبق قانون اساسی شورای نگهبان حق ندارد مصلحت گرایی کند.

¤ سوال: الان مصلحت را برعهده مجمع گذاشتند. آن موقع امام به شورای نگهبان می گفتند خودتان براساس مصلحت عمل کنید.

- همان موقع هم این گونه بود. در قانون اساسی این گونه بود که شورای نگهبان براساس فهمیدن خودشان حکم خدا را می دادند. اگر بخواهند طبق مصلحت رای بدهند، مشکل می شود. معنایش این می شود که کارشناسی مجلس و دولت به کلی ندیده گرفته شود و هرچه اینها مصلحت دانستند، همان باشد. بنابراین هر قانونی که در مجلس بگذرد، ولو اینکه خلاف شرع هم نباشد، اگر شورای نگهبان بخواهد براساس مصلحت عمل کند، 7 نفر آنان می گویند ما می گوییم مصلحت این گونه است. در آن صورت کارشناسی مجلس لغو است. بنابراین مبنای شورای نگهبان این نیست که با اتکای بر تشخیص مصلحت رد یا قبول کند. شورای نگهبان حکم شرعی را مطرح می کند. مجمع جایگاه دیگری دارد. براساس مصلحت عمل می کند. هر حکومت ایدئولوژیک باید جایی را داشته باشد که استثناها را حل کند که خود حکم می شود و شرعی است، منتهی مبنا فرق می کند. مجمع این کار دوم را انجام می دهد.

¤ سوال: در مورد وضعیت فعلی مجمع این ایراد وجود دارد که از حالت استثنا بودن خارج شده است. یعنی به بهانه حذف و اصلاح یک ماده از قانونی که مورد اختلاف مجلس و شورای نگهبان است کل قانون را به هم می ریزد و قانون جدیدی را تصویب می کند که مثالش بودجه پارسال است.

- اول این گونه و حتی بیشتر از این بود. الان محدود کردیم. آن موقع درباره اختیارات مجمع از امام(ره) سؤال شد که گفتند: مجمع می تواند در هر حالی دخالت کند وهر نظری دارد، بگنجاند.

¤ سوال: آن مربوط به دوران جنگ بود. بعدا این اختیارات را پس گرفتند.

- پس اول این گونه بود. مبنای اصلی امام همان بود. گفتند: حتی در زمانی که در مجلس است و یا بعد از اینکه تصویب شد، می تواند عوض کند. خودمان هم موافق نبودیم که دست مجمع این قدر باز باشد. بعضی ها رفتند سؤال کردند که جواب امام این بود. بعدا هم خیلی دست مجمع باز بود. قوانینی که مجمع راجع به موادمخدر و تعزیرات تصویب کرد، مربوط به آن دوران است. ما در این دوره، خیلی کم قانون گذراندیم، حتی اصلا قانون اجرایی نگذراندیم. اما اینکه گاهی قانون را اصلاح می کنیم، چاره ای غیر از این نیست. چون وقتی مجلس نظرش را داد و شورای نگهبان هم رد کرد و پیش ما می آید، بعضی ها می گویند باید «یا این، یا آن» را بگویید و شکل سومی نگویید. یعنی قبول یا رد کنید. اینها که در مجمع نشسته اند، می گویند هیچ کدام را قبول نداریم و اگر می خواهید اظهارنظر کنیم، باید مصلحت را بگوییم. یعنی الان خودمان را در آیین نامه محدود کردیم. گفتیم: اگر چنین موردی پیش آمد، می توانیم ماده ای را که شورای نگهبان رد کرده است، تغییر دهیم. اگر لازمه این تغییر، تغییر ماده ای دیگر است، باز هم می توانیم تغییر دهیم. قبلا می توانستیم به مواد دیگر هم بپردازیم، ولی الان نمی توانیم مستقیما وارد ماده دیگری شویم که تغییر دهیم. باید رهبری اجازه دهند. مثالی که از گذشته و حال مانده و برای شما جالب است، قانون کار است. قانون کار در مجلس تصویب شد که شورای نگهبان رد کرد. بعد به مجمع آمد که هر دو طرف آمدند و حرفهایشان را زدند. اصلا مواردی بود که شورای نگهبان هم اشکالی نگرفته بود ولی اصلاح شد و بالعکس هم شد. یعنی مواردی بود که شورای نگهبان اشکال گرفته بود، ولی در مجمع به نفع مجلس شد. آن موقع دست مجمع این قدر باز بود و الان این گونه نیست. فعلا یا همان مورد را و یا همانی را که مستلزم است، اصلاح می کنیم. اگر بخواهیم مورد سومی را تغییر دهیم، باید رهبری به ما ارجاع دهند.
بنابراین مجمع فعلا خیلی محدودتر در حل اختلافات دخالت می کند. در سابق دخالت های ما خیلی وسیع بود. الان اصلا قانون ابتدایی نمی نویسیم. اگر دوره قبل را نگاه کنید، متوجه می شوید که قوانین ابتدایی زیادی نوشته شد.

¤ سوال: در زمان جنگ، بله.

- بعد از جنگ هم قوانین زیادی نوشتیم. ولی در دوره جدید محدود کردیم.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
روزنامه های زنجیره ای دولت اخیرا با تلاش های گسترده خود خواستار تایید صلاحیت هاشمی رفسنجانی برای رقابت با مشایی را داشتند.

علمدار بصیر: با توجه به اینکه امروز آخرین روز بررسی صلاحیت ها از سوی شورای محترم نگهبان است روزنامه های زنجیره ای دولت یکی از حامیان اصلی تایید صلاحیت هاشمی شدند.

بسیاری از کارشناسان و مسئولان معتقدند روزنامه های ایران، شهروند و خورشید که با استفاده از بودجه دولت و بیت‌المال اداره می‌شوند، به ابزار رسانه‌ای جریان انحرافی تبدیل شده است.

آن‌ها تاکید دارند که روزنامه های زنجیره ایی دولتی که باید در اختیار نظام باشد، ولی متاسفانه با عبور از خط قرمز‌ها و اصول نظام،‌ از وظیفه اصلی خود یعنی اطلاع‌رسانی غافل شده است.

البته این‌گونه عملکردها در این روزنامه مسبوق به سابقه است و گاهی نیز مشاهده می‌‌شود که در این روزنامه به نهاد‌های نظام از جمله شورای نگهبان و نهاد های انقلابی توهین شده است.

در ماه‌های اخیر این روزنامه که بعضا مواضع خاصی را نسبت به برخی موارد دارد؛ مورد اعتراض گسترده خوانندگان این روزنامه قرار گرفته است.

البته کارشناسان معتقدند که دولتی ها تنها برای بقای خود اصرار به حضور هاشمی در انتخابات دارند و فضای کشور را به گونه ای در مصاحبه های هدف دار خود جلوه می دهند که تنها نامزدی که توانایی رویارویی با هاشمی را دارد اسفندیار رحیم مشایی است.

ندای انقلاب





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
ا
دبیر ستاد انتخابات کشور اعلام کرد، اسامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری پس از اعلام نظر شورای نگهبان روز چهارشنبه (اول خرداد) از سوی وزارت کشور اعلام می شود.

علمدار بصیر:سید صولت مرتضوی امروز و پس از پایان فرصت قانونی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری براساس قانون از22 اردیبهشت توسط شورای نگهبان آغاز و 31 اردیبهشت ماه به پایان می رسد.

وی اظهارداشت: پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان، براساس قانون شورای نگهبان اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد و وزارت کشور نیز دو روز مهلت دارد نسبت به انتشار اسامی نامزدها از طریق رسانه ها اقدام کند.

رئیس ستاد انتخابات کشورادامه داد: تبلیغات رسمی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح سوم خرداد ماه آغاز و به مدت 20 روز یعنی تا تاریخ 22 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

مرتضوی گفت: در23 خرداد نامزدها ممنوعیت تبلیغات دارند و24 خرداد نیزشاهد حضور گسترده مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه مشترک نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات همچنین تصریح کرد: این اتفاق برای اولین ‌بار و با تصویب هیات اجرایی صورت خواهد گرفت.

منبع:عصر امروز





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
جلیلی پیش از ثبت نام گمان نمی‌کرد که کاندیداتوری‌اش تا به این حد مورد توجه فضای انتخاباتی قرار بگیرد، اهالی سیاست هم چنین جوی را پیش بینی نمی‌کردند. در واقع می‌توان این‌طور گفت شرایطی که برای احمدی نژاد در سال 84 اتفاق افتاد این بار درباره جلیلی در حال تکرار است.
به گزارش عصر امروز، سعید جلیلی،دبیر شورای عالی امنیت ملی در روز آخر ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری به وزارت کشور رفت و ثبت نام کرد و حالا به عنوان یکی از کاندیداهای مطرح منتظر اعلام رای شورای نگهبان و البته 24 خرداد ماه است.




امیر محبیان تحلیلگر مسایل سیاسی، در گفت و گو با عصرایران معتقد است که اوضاع به نفع سعید جلیلی پیش می رود ، آن گونه که حتی خود او هم فکرش را نمی کرد.

*تحلیل تان از حضور سعید جلیلی در انتخابات چیست؟

در شرایطی که چهره های مختلف برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند، ورود دبیر شورای عالی امنیت ملی، نمی‌تواند اتفاق عجیبی باشد.

*اما تا پیش از ثبت نام کمتر حرف و حدیثی درباره کاندیداتوری‌اش شنیده می‌شد و حتی گفته می شد که وی قصد کاندیداتوری ندارد.

باید گفت سعید جلیلی مثال آن کسی است که با اینکه دیر رسید از بقیه چهره‌هایی که زودتر و البته پرشورتر وارد فضای انتخاباتی شده بودند، مطرح‌ تر شد.

*مطرح‌تر؟

بله، در شرایطی که همه منتظر اعلام رای شورای نگهبان در خصوص صلاحیت‌ها هستند، سعید جلیلی یکی از کاندیداهای شاخص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری به شمار می‌رود و از مابقی تلاشگران جلو زده است.

*البته جلیلی رغبتی برای کاندیداتوری نشان نمی‌داد.

اینکه او تمایلی برای ورود به انتخابات نداشت، واقعیتی است که همه به آن اشراف دارند. بنده بر این باورم که در فضای نا امیدی اصول‌گرایان و در لحظه آخر به عنوان آخرین احتمال در حالی که خودش تمایلی چندان نشان نمی‌داد، از سوی حامیان و همفکرانش به صحنه فرستاده شد تا فرصتی باشد علاوه بر فرصت‌های موجود.

واقعیت موجود این است که جلیلی پیش از ثبت نام گمان نمی‌کرد که کاندیداتوری‌اش تا به این حد مورد توجه فضای انتخاباتی قرار بگیرد و همچنین باید گفت که اهالی سیاست هم چنین جوی را پیش بینی نمی‌کردند. در واقع می‌توان این‌طور گفت شرایطی که برای احمدی نژاد در سال 84 اتفاق افتاد این بار درباره جلیلی در حال تکرار است.

*سعید جلیلی کاندیدای کدام گروه است؟

نمی‌توان چهره ای که به عنوان دبیر در شورای علی امنیت ملی عضویت دارد را منتسب به جناح یا گروهی بدانیم. البته می‌توان گفت که دانشگاه امام صادق(ع) حزب نامریی است که جلیلی در آن عضویت دارد.

*او برای انتخابات مدنظر جبهه پایداری بود، چرا همکاری با آن‌ها را نپذیرفت؟

سعید جلیلی تشخیص داد تا به عنوان کاندیدای مستقل وارد شود و هیچ کس نمی‌تواند این مسئله را تصمیمی غیرمنطقی تلقی کند. همچنین باید گفت که مدل فکری جلیلی همخوانی چندانی با آنچه جبهه پایداری به آن معتقد و پایبند است، ندارد.

*اما برخی اعضای جبهه پایداری بعد از انصراف لنکرانی حمایت خود را از او اعلام کرده است.

ببینید! لنکرانی و همچنین جبهه پایداری، سعید جلیلی را مورد تایید خود می‌بینند و به همین دلیل تصمیم گرفته‌اند تا حمایتش کنند. اما این دلیل نمی‌شود که جلیلی هم آن‌ها را به همان اندازه قبول داشته باشد.

*یعنی مقبولیت یک طرفه؟

عرض بنده این است که آنقدر که آن‌ها جلیلی را قبول دارند، جلیلی تفکر خود را با آن‌ها همسان نمی‌بیند.

*با این شرایط چه واکنشی به اعلام حمایت پایداری‌ها نشان خواهد داد؟

جلیلی حمایت هیچ شخص و گروهی را رد نخواهد کرد.

*می‌توان گفت جلیلی یکی از کاندیداهای پر شانس انتخابات است؟

مجموع اتفاق‌هایی که در این چند روز افتاد، موجب شده تا بتوان با قاطعیت گفت که سعید جلیلی شانس زیادی برای برنده شدن دارد.

* کناره گیری کاندیداهای مطرح اصولگرایی به نفع او بعید است یا محتمل؟

هیچ چیز مشخص نیست. باید منتظر ماند و دید اصولگرایان به چه نتیجه ای خواهند رسید.

*امکان دارد با گروهی ائتلاف کند؟

بعضی از گروه‌ها با او ائتلاف خواهند کرد، فعلاً او تلاش برای لابی کردن را بر اساس ارزش‌هایش زشت و در مسیر قدرت پرستی می‌داند ولی به مرور و در آینده احتمالاً او هم به این روش‌ها روی خواهد آورد.

* جلیلی روی چه قشری از مردم برای رای حساب می‌کند؟

نیروهای انقلابی، جبهه رفته‌ها و نیروهای ولایی به عنوان هسته مرکزی و فعال و نیروهای اصول‌گرای سیاسی کسانی هستند که به احتمال زیاد رای های خود را به نام سعید جلیلی خواهند نوشت.

*سابقه مدیریتی جلیلی کم است، این نمی‌تواند برای او فاکتور منفی باشد؟

عدم تجربه مدیریتی حتماً برای او نکته منفی است. اما این نقطه ضعف در کنار بعضی نقاط مثبت دیگر باید ملاحظه شود و در نهایت باید دید که چه انتظاری از او در این نقش جدید می‌رود. آن نقطه منفی هم به احتمال زیاد با کمک تیمی مناسب حل خواهد شد.

*درباره سعید جلیلی حرفی مانده است؟

بله. او تا هفته پیش حتی فکرش را هم نمی‌کرد که در چنین موقعیتی قرار بگیرد.
مرجع : عصر ایران

کد مطلب :





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
روزنامه شهروند با اذعان تلویحی به رد صلاحیت مشایی مدعی شد که این کار پیامد جهانی دارد!ل

به گزارش عصر امروز به نقل از "ندای انقلاب"، روزنامه "شهروند" وابسته به حلقه انحرافی، امروز با دفاع تمام قد از لیدر حلقه انحرافی یادداشت‌های جهت داری را با تیترهای "آیا حواس‌مان به پیام جهانی رد صلاحیت مشایی هست؟" و "نکته ای که شورای نگهبان باید به آن توجه کند" منتشر کرده که تلویحا بر احتمال رد صلاحیت مشایی اشاره کرده و با مقایسه جالبی رد صلاحیت اسفندیار دولت را دارای پیام جهانی دانسته است.

یادداشت اول این روزنامه که در ستون "نگاه" به قلم حامد فتاحی منتشر شده در ابتدای امر به پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی اورتگا در نیکاراگوئه اشاره و شکست آن را مرگ مبارزه علیه نظام سلطه گری دانسته است.

در این یادداشت به درخواست پیش از مرگ چاوز اشاره شده که خواستار رای مردم ونزوئلا وهوادارانش به "مادورو" برای ادامه راهش شده بود و در ادامه گفته که خیال ما، جهانیان و اردوگاه عدالتخواهان دنیا با پیروزی مادردو راحت شد که راه قهرمانی عدالتخواه و مردمی ادامه دارد.

اما نکته جالب توجه این یادداشت قسمت پایانی آن است که به محبوبیت احمدی نژاد در بین مردمان جهان اشاره کرده و نوشته است "خودمان را نمی‌توانیم گول بزنیم. بخواهیم یا نخواهیم، خوش‌مان بیاید یا نیاید، احمدی‌نژاد هنوز در افکار عمومی عدالتخواهان دنیا، قهرمانی درجه اول است". و با قبول احتمال رد صلاحیت مشایی اینگونه استدلال کرده که رد صلاحیت اسفندیار دولت بع معنای جلوگیری از ادامه راه احمدی‌نژاد است. که تلویحا پیامی منفی در باره مقاومت در برابر نظام سلطه به جهان القاء خواهد کرد.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
شنیده‌ها حاکی از آن است که عدم‌احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری قطعی شده است.

به‌گزارش عصرامروز به نقل از تسنیم، شنیده‌ها از منابع آگاه حاکی از آن است که کار بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در شورای نگهبان به پایان رسیده در نهایت 8 نفر از داوطلبان احراز صلاحیت شدند.
شنیده شده که عدم‌احراز صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی و اکبر هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری قطعی شده است.
همچنین محمد غرضی از جمله 8 نفر احراز صلاحیت شده است.
هنوز منابع رسمی خبری از احراز صلاحیت‌ها در شورای نگهبان اعلام نکرده‌اند.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون