سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
رئیس ستاد انتخاباتی هاشمی تاکید کرد: بر اساس بیانیه شماره2 آیت الله هاشمی که در آن بر اخلاق مداری و قانونمندی تاکید شده است فعالیت ستادهای انتخاباتی به شکل عادی در حال انجام است.

به گزارش عصر امروز، اسحاق جهانگیری در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن تکذیب خبر تعطیلی ستادهای انتخاباتی هاشمی، عنوان کرد:لغو فعالیت ستادهای انتخاباتی هاشمی کذب است. نتایج بررسی صلاحیت‌ها هنوز اعلام نشده است و شایعاتی که هم اکنون مطرح می‌شود صرفا برای ایجاد فضاسازی است که قطعا ما به آن توجهی نخواهیم کرد.

همچنین یاسر هاشمی نیز در همین زمینه به خبرنگار ایلنا گفت که ستادهای هاشمی رفسنجانی همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شایعه لغو یا بسته شدن ستادهای ایشان پیش از اعلام بررسی صلاحیت‌ها صحت ندارد.

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
گفت: یکی از عوامل فتنه در نامه سرگشاده‌ای که از درون زندان منتشر کرده خطاب به خاتمی و حزب مشارکت و مجمع روحانیون نوشته است؛ «حسابی ما را گیج کرده‌اید»! 

گفتم: چه راحت از درون زندان نامه می‌نویسند و بعد می‌گویند آزادی نیست! خب! حالا چرا گیج شده است؟! 

گفت: نوشته است گفتید اگر حصر موسوی و کروبی خاتمه نیابد قیامت برپا می‌کنیم! ولی هیچ... نکردید. گفتید انتخابات مجلس را تحریم می‌کنیم ولی یواشکی رفتید و رای دادید. گفتید در انتخابات 88 تقلب شده ولی حالا برای شرکت در انتخابات سر و دست می‌شکنید! گفته بودید هاشمی اصلاح‌طلب نیست ولی تمام‌قد به حمایت از او برخاسته‌اید! و... 

گفتم: یارو در نامه‌ای به دوستش نوشته بود؛ «تو سیب سرخ کدام بوته پرتقالی که هر دانه انارت به درشتی گیلاس‌های درخت موز است ای کیوی من»!
مرجع : کیهان




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
"اتاق باران" در موزه هنرهای مدرن نیویورک بازدیدکنندگان خود را خیس نمی‌کند.
در موزه هنرهای مدرن نیویورک، اتاقی به نام "اتاق باران" تعبیه شده است که از سقفش باران می‌بارد. ویژگی جالب اتاق بارانی این است که افرادی که داخل آن هستند، خیس نمی‌شوند. در کف این اتاق حسگرهایی نصب شده است که محل ایستادن افراد را تشخیص میدهند و آب‌پاش‌های آن محدوده را غیرفعال می کنند.





کد مطلب :





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir

علمدار بصیر:شنیده ها حاکی است که بر اساس بررسی های شورای نگهبان صلاحیت هشت نفر برای حضور در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری احراز شده است. اسامی این هشت نفر به ترتیب حروف الفبا به این شرح است:
 ن
1- غلامعلی حداد عادل
2-سعید جلیلی
3- محسن رضایی
4-حسن روحانی
5- محمدرضا عارف
6-محمدباقر قالیباف
7-علی اکبر ولایتی
8_ محمد غرضی
 
گفتنی است هنوز شورای نگهبان به صورت رسمی این اسامی را اعلام نکرده و اسامی ذکر شده صرفا بر اساس شنیده ها می باشد.

منبع:مهر





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
ا

"محمود احمدی نژاد" روز سه شنبه در آیین بهره برداری از کارخانه کنسانتره زغال سنگ کوهبنان، افزود: هیچ یک از کشورهای دنیا نمی تواند ارزش های انسانی را حاکم کند اما ملت ایران پیش قراول ارزش هایی مانند تعظیم و کرامت انسان، آزادی، عدالت،توحید و پاکی در جهان است.
 
علمدار بصیر:احمدی نژاد درادامه اظهارداشت:امروز این نگاه که دولت باید همواره تصمیم گیر باشد برچیده شده است و همانطور که ملت در انقلاب، دفاع مقدس و حفظ فرهنگ و کشور کارها را انجام داد، اقتصاد را نیز باید خود به پیش ببرد.  وی افزود:‌ اگرچه نواقصی وجود دارد اما ملت ایران حوادث بزرگی را گذرانده که این تحریم ها در برابر آنها عددی نیست.
 
احمدی نژاد اظهارداشت: بسیار بسیار امیدواریم که سال های آینده سال های جهش و درخشندگی بیش از پیش ملت ایران در عرصه جهانی باشد.  رییس جمهوری در ادامه گفت: بیان ساختن ایران ترویج یک اندیشه ناسیونالیستی و خودخواهی و خودبرتر بینی نیست بلکه شکر نعمت و ذکر مسوولیت است.
 
احمدی نژاد افزود: یک آرمان زمانی می تواند جاری، حاکم و محقق شود که یک ملت فرهیخته پشت آن قرار گیرد، بار مسوولیت آن را بر دوش بکشد و پای آن بایستند تا بتواند آن مکتب را حاکم کند.  وی افزود: تنها ملتی که می تواند دیوار سیاه شب را فرو ریزد و نور خورشید را داشته باشد، ملت ایران است و این به معنای خود برتر بینی نیست بلکه نمونه ای در دنیاست.
 
رییس قوه مجریه تصریح کرد: اینها ظرفیت عظیمی است که می تواند تمامی خرده فرهنگ ها را در خود حل کند. احمدی نژاد گفت: اگر ما بهترین پیام ها را منتقل کنیم اما یک کشور عقب افتاده باشیم،این پیام ها جذب نمی شوند. وی خاطرنشان کرد: اگرچه باید از تمام ظرفیت های نفت و تئوری های اقتصادی، برای پیشرفت کشور استفاده کرد،اما در همه اینها باید نقطه اتکای ما منابع بومی باشد و پای خود را روی زمین بگذاریم.
 
رییس جمهوری تاکید کرد: با وجود همه منابع کشاورزی و معادن غنی که در کشور وجود دارد باید روی پای خود بایستیم و بعد از تولیدات در حوزه های مختلف نیازها را با یکدیگر مبادله کنیم که به دوستی ملت ها نیز منجر شود. احمدی نژاد، افزود: باید تا هنگامی که آفتاب، زمین و آب وجود دارد،کشاورزی داشته باشیم و به این موضوع اهمیت دهیم و البته به صنعت نیز نیاز داریم.
 
وی تاکید کرد: اما در ابتدا باید بر روی داشته های خود تکیه کنیم و مواردی را که در خود کشور است انجام دهیم.  رییس جمهوری، گفت: اگر همه اراضی کشاورزی را زیر پوشش آبیاری تحت فشار ببریم،مصرف آب ما یک سوم می شود و با این کار می توانیم دو برابر کشاورزی و یک بخش از آب نیز کمتر از سفره های آب زیرزمینی برداشت کنیم.
 
احمدی نژاد، با اشاره به این که کشاورزی نیاز به آب دارد، گفت: در صورت کمبود آب در این بخش نیز با وجود اتصال از دو طرف به دریا،به عنوان نمونه انتقال آب به کرمان،به آب های اقیانوس وصل شده ایم و می توانیم استفاده کنیم.  وی گفت: خداوند اگر زمین قابل کشت داده در جایی دیگر منبع آب آن را نیز داده است، اما باید نگاه ها را عوض کنیم.

منبع:ایرنا





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
ب

نماینده اصلاح طلب مجلس اظهار داشت: هاشمی مانند برخی افراد نیست که در قد و قواره ریاست جمهوری نبودند و بعد از اینکه به آنها خبر رد صلاحیت شان اعلام شد انصراف دادند یا به نفع کسی کناره گیری کردند، هاشمی نه انصراف می دهد و نه اعتراض می کند.
 
محمدرضا تابش نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر در خصوص اخبار منتشر شده درباره رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی گفت: هاشمی روحیه خوشبینانه‌ای دارد. در ایام جنگ هم همینطور بود و زمانی که با بدترین مشکلات مواجه بودیم آقای هاشمی با اعتماد به نفس، توکل و روحیه بالایی که داشت همه را تشویق و ترغیب می کرد.
 
نماینده مردم اردکان با بیان اینکه هاشمی به تایید صلاحیت خود خوشبین است گفت: برای ما هم قابل تصور نیست که هاشمی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، یکی از موثرترین افراد انقلاب  و فرمانده جنگ بخواهد رد صلاحیت شود.
 
وی در پاسخ به این سوال که احتمال انصراف هاشمی پیش از اعلام رسمی از سوی شورای نگهبان وجود دارد گفت: دلیلی برای انصراف وجود ندارد. هاشمی تا آخرین لحظات صبر می‌کند حتی اگر پالس منفی هم برای عدم ثبت نام وی می آمد، ثبت نام نمی کرد و الان دلیلی ندارد که بخواهد انصراف دهد چرا که انصراف نشان از تزلزل شخصیتی افراد دارد.
 
تابش خاطر نشان کرد: هاشمی مثل برخی ها نیست که در قد و قواره ریاست جمهوری نبودند و وقتی خبر رد صلاحیت خود را شنیدند انصراف دادند و یا به نفع فرد دیگری کناره گیری کردند. وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد برخی اطرافیان و نزدیکان هاشمی به وی توصیه کنند تا انصراف دهد،گفت: آقای هاشمی در این امور خیلی توصیه پذیر نیست و تصمیم نهایی را خودش می گیرد.
 
نماینده مردم اردکان توضیح داد: تا جایی که من خبر دارم هاشمی تا الان تصمیمی بر انصراف ندارد و همان طور که آقای مطهری گفت: در اعتراض هم تصمیمی ندارد.  وی با اشاره به اینکه اعضای شورای نگهبان معصوم نیستند، یک ستاد دارای صلاحیت می باشند که همه افراد باید از نظر آنها تمکین کنند، گفت: شورای نگهبان نیز باید در این موضوع بسیار مهم در این شرایط حساس افکار عمومی را قانع کند  که چرا یک عده را رد و یا یک عده را تایید کرده است.
 
تابش در پاسخ به سوال دیگر در صورت رد صلاحیت آقای هاشمی کاندیدای اصلاح طلبان چه کسی خواهد بود گفت:  باید منتظر نظر شورای نگهبان باشیم. اصلاح طلبان از اول هم اعلام کردند تنها اگر هاشمی بیاید از وی حمایت می کند.  وی در ادامه افزود: خوب شد که خاتمی هم نیامد چون وقتی هاشم را رد کردند خاتمی را به طریق اولی رد می کردند.
 
نماینده مردم اردکان گفت: خاتمی آدم سیاست مداری بود که تصمیم گرفت نیاید.  تابش در ادامه اظهار داشت: از همان ابتدا اصلاح طلبان اعلام کردند که اگر کاندیدا نداشته باشند از دیگر کاندیداها حمایت نمی کنند و شاید برخی به صورت مستقل آمده باشند اما  تنها برای ادای وظیفه پای صندوق ها رای رفته و رای خودمان را می دهیم.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir

پس از افزایش زمزمه های رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی و کناره گیری ناگهانی کامران باقری لنکرانی، سعید جلیلی عازم قم شده است تا با مراجع و علمای حوزه علمیه قم دیدار و رایزنی کند.

علمدار بصیر: سعید جلیلی کاندیدای ریاست جمهوری که امروز به قم سفر کرده است با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید قم با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. بنابر این گزارش این دیدار بدون حضور خبرنگاران و به صورت محرمانه برگزار شد و در آن مسائل مهم منطقه و کشور مورد بررسی قرار گرفت.

جلیلی در ادامه سفر خود به قم با آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله سبحانی از دیگر مراجع تقلید قم دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.در دیدار جلیلی با آیت‌الله صافی گلپایگانی حجت‌الاسلام رسایی و حجت‌الاسلام آشتیانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وی را همراهی کردند. سفر جلیلی به قم در شرایطی صورت می پذیرد که شایعات پیرامون رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری قوت گرفته است.

شب گذشته نیز کامران باقری لنکرانی پس از جلسه مشترک با سعید جلیلی، انصراف خود را از کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری به نفع «سعید جلیلی» اعلام کرد. باقری لنکرانی کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری بود که احتمال ردصلاحیتش توسط شورای نگهبان قوت گرفته بود. برخی ناظران سیاسی معتقدند انصراف شتاب زده لنکرانی پیش از اعلام ردصلاحیت وی نوعی "فرار به جلو" است.

پیشتر سخنگوی پایداری در نشست صبح روز گذشته اش اعلام کرده بود که توان اجرائی جلیلی را تضمین نمی کنیم. چند روز قبل تر نیز عضو برجسته پایداری و از نزدیکان آیت الله مصباح گفته بود که اگر جلیلی عقل داشت به نفع لنکرانی کناره می گرفت و یا نمی آمد. باقری لنکرانی گزینه اصلح مورد نظر آیت الله مصباح یزدی بود.

آیت الله مصباح او را اصلح ترین شخص روی زمین تشخیص داده بود. پس از انصراف لنکرانی به نفع جلیلی بسیاری از محافل سیاسی اصولگرا این اقدام را نوعی سیاست بازی تفسیر کردند. به این ترتیب سعید جلیلی به عنوان کاندیدای واحد جریان سوم تیر در انتخابات حاضر خواهد شد.به نظر می رسد دیگر کاندیدای این جریان یعنی علیرضا زاکانی پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان به نفع جلیلی کناره گیری کند.

منبع:فرارو





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir
ن

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: اسامی نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری پس از اعلام نظر شورای نگهبان روز چهارشنبه (اول خرداد) از سوی وزارت کشور اعلام می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید صولت مرتضوی افزود: بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری براساس قانون از22 اردیبهشت توسط شورای نگهبان آغاز و 31 اردیبهشت ماه به پایان می رسد.وی اظهار داشت: پس از پایان بررسی صلاحیت داوطلبان، براساس قانون شورای نگهبان اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده را به وزارت کشور اعلام خواهد کرد و وزارت کشور نیز دو روز مهلت دارد نسبت به انتشار اسامی نامزدها از طریق رسانه ها اقدام کند.


رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: تبلیغات رسمی نامزدهای یازدهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح سوم خرداد ماه آغاز و به مدت 20 روز یعنی تا تاریخ 22 خرداد ماه ادامه خواهد داشت. مرتضوی گفت: در23 خرداد نامزدها ممنوعیت تبلیغات دارند و24 خرداد نیزشاهد حضور گسترده مردم در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جلسه مشترک نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اعضای هیات اجرایی مرکزی انتخابات تصریح کرد: این اتفاق برای اولین ‌بار و با تصویب هیات اجرایی صورت خواهد گرفت.همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری که روز جمعه 24 خرداد ماه 1392 برگزار می شود، انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در چهار حوزه انتخابیه شهرستان های دماوند و فیروزکوه در استان تهران، شهر ایلام در استان ایلام، تویسرکان در استان همدان و تنکابن در استان مازندران برپا می شود.

انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد نیز24 خرداد ماه سال 1392، برگزار خواهد شد.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/2/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون