|
یک منبع آگاه نزدیک به هیئت امنای دانشگاه آزاد از عزل فرهاد دانشجو رئیس این دانشگاه و سرپرستی حمید میرزاده خبر داد.
به گزارش علمدار بصیر: یک منبع نزدیک به هیئت امنای دانشگاه آزاد با اعلام این خبر گفت: طی روزهای گذشته شش نفر از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد با تهیه صورتجلسهای، فرهاد دانشجو را از ریاست دانشگاه آزاد عزل و حمید میرزاده عضو هیئت امنای این دانشگاه را به سرپرستی آن منصوب کردند.
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/18 | نویسنده : alamdarbasir
خواهرزاده محمد خاتمی به عنوان مشاور و رئیس دفتر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منصوب شد.
به گزارش علمدار بصیر: محمدعلی نجفی معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با صدور حکمی «علیرضا تابش» را به عنوان مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و دبیر شورای معاونان منصوب کرد.
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/18 | نویسنده : alamdarbasir
در حالی در دومین جلسه شورای شهر تهران، محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران انتخاب شد که این جلسه با حاشیههای جالبی از جمله گلایه اصلاحطلبان از نحوه رایگیری همراه بود.
به گزارشعلمدار بصیر: دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم رأس ساعت 9:20 دقیقه برگزار شد.
تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/6/18 | نویسنده : alamdarbasir
این شیوه حضور در فضای مجازی بیش از اینکه به مثابه شیوه ای از دیپلماسی عمومی تلقی شود، به عنوان عملی انفعالی تلقی می شود که ناخواسته منافع آن عاید صهیونیستها خواهد شد...
بهن گزارش علمدار بصیر: این شیوه حضور در فضای مجازی بیش از اینکه به مثابه شیوه ای از دیپلماسی عمومی تلقی شود، به عنوان عملی انفعالی تلقی می شود که ناخواسته منافع آن عاید صهیونیستها خواهد شد. در این میان این سئوال مطرح است که چرا وزیر محترم در مورد هولوکاستی که امروز در بحرین و عربستان بر علیه شیعیان این دو کشور رخ می دهد، چیزی نمی نویسد؟
در چند روز گذشته فیس بوک بازی وزیر محترم امور خارجه و در ادامه توئیتر بازی با کریستی پلوسی در رسانه های داخلی و خارجی حاشیه ساز بوده است، بویژه اظهارات عجیب آقای دکتر ظریف در ارتباط با تایید ضمنی هولوکاست. این شیوه حضور در فضای مجازی بیش از اینکه به مثابه شیوه ای از دیپلماسی عمومی تلقی شود، به عنوان عملی انفعالی تلقی می شود که ناخواسته منافع آن عاید صهیونیستها خواهد شد. در این میان این سئوال مطرح است که چرا وزیر محترم در مورد هولوکاستی که امروز در بحرین و عربستان بر علیه شیعیان این دو کشور رخ می دهد، چیزی نمی نویسد و یا چرا کودتا علیه دموکراسی در مصر، بمب گذاری علیه مسلمانان در عراق و پاکستان و وحشی گریهای توریستهای مزدور آمریکا در سوریه جایی در صفحه فیس بوک و توئیتر ایشان ندارد؟! با صرف نظر از شرایط خطیر بین المللی در ارتباط با فزونطلبی ایالات متحده آمریکا در منطقه و کشتار گسترده مردم مظلوم سوریه به دست تکفیریهای صهیونیستی، سرکوب مردم مظلوم بحرین، کشتار وسیع شیعیان در عراق و پاکستان، فضای ملتهب لبنان و...که هر کدام درخور توجه و پیگیری از سوی دستگاه دیپلماسی کشور است، بدون مقدمه چینی ذیلاً توجه وزیر امور خارجه را به گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته در مورد هولوکاست جلب می نماییم: *«در یک کشورى کسى به افسانهى هولوکاست اعتراض میکند، میگوید من قبول ندارم؛ او را زندان مىاندازند، محکومش میکنند که چرا یک حادثهى پندارىِ تاریخى را انکار میکنى! حالا گیرم پندارى هم نباشد - واقعى باشد - خیلى خوب، انکار یک حادثهى واقعىِ تاریخى مگر جرم است؟ اگر براى کسى روشن نشد، ثابت نشد و او انکار کرد یا حتّى در آن تردید کرد، او را بیندازند زندان! الان در کشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضیه این است: اگر کسى اعتراض کند، تردید کند، قبول نداشته باشد، دادگاهها محکومش میکنند» *« امروز در بسیارى از کشورهاى غربى کسى جرأت ندارد که واقعهى مجهولالحال هولوکاست را زیر سؤال ببرد. آن طورى که اطّلاع دادند به ما، در آمریکا اگر کسانى با تکیه به مبانى روانشناسى و جامعهشناسى بخواهند بر علیه همجنسبازى چیزى بنویسند و منتشر کنند، قادر نخواهند بود، جلویشان گرفته میشود! اینها چطور ملتزم به آزادى بیانند؟ آن جایى که پاى سیاستهاى خبیث صهیونیستى در میان است که باید اخلاق ملّتها و نسلهاى جوان به فساد کشیده بشود، در آنجا آزادى بیان معنا ندارد و کسى جرأت نمیکند و حق ندارد در مقابل این سیاست خباثتآلود و رذیلانه چیزى منتشر کند - یا در قبال مسئلهاى مثل هولوکاست - امّا براى اهانت به مقدّسات اسلامى و به خیال خودشان براى سبک کردن این مقدّسات در چشم جوانان کشورهاى اسلامى چرا! کسى از اینها باور نمیکند.» *« اکنون 60 سال از اشغال فلسطین میگذرد. در این مدت همهی ابزارهای قدرت مادی در خدمت غاصبان قرار گرفته است؛ از پول و سلاح و فناوری، تا تلاشهای سیاسی و دیپلماسی، و تا شبکهی عظیم امپراتوری خبری و اطلاعرسانی.بهرغم این تلاش شیطانی گسترده و حیرتآور، غاصبان و حامیان آنان نه تنها نتوانستهاند مسألهی مشروعیت رژیم صهیونیستی را حل کنند، بلکه این مسأله با گذشت زمان بغرنجتر هم شده است.عدم تحمل رسانههای غربی و صهیونیستی و دولتهای حامی صهیونیزم در برابرِ حتی طرح سؤال و تحقیق درباره هولوکاست که بهانهی غصب فلسطین بود، یکی از نشانههای این تزلزل و ابهام است.» *«امریکا در حدود دویست بازداشتگاه مخفی در سراسر دنیا دارد که تعدادی از این بازداشتگاهها در اروپاست؛ اروپاییهایی که حقوق بشر لقلقهی زبانشان است و از هر طرف حرکت میکنند، اسم حقوق بشر را میآورند که ما پایبند حقوق بشریم! این حقوق بشر است؟ در مقابل آن کسی که هولوکاست را مورد سؤال قرار بدهد، همه بسیج میشوند ـ دادگاههاشان، دولتهاشان، روزنامههاشان ـ اما در مقابل اهانت به نبی مکرم اسلام، نه فقط اعتراض نمیکنند، بلکه همصدایی هم میکنند! این حقوق بشر است؟ این احترام به انسانیت است؟ این احترام به انسانهاست؟» *«غرب بویژه پس از سردمداری آمریکا، با ستمهای آشکار و رفتارهای بی منطق و استکبار و غرور بی حد و حصر، در جهان اسلام به یک ضد ارزش تبدیل شده است. رفتار آنان با مردم فلسطین و متقابلاً رفتار آنان با دولت خونخوار صهیونیست؛ موضع آنان در قبال اعتراف رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و متقابلاً موضع آنان در برابر استفاده غیرنظامی ایران از انرژی هستهای؛ حمایت آنان از حملهی نظامی بر لبنان و کمک تسلیحاتی و سیاسی به حمله کننده و متقابلاً ضدیت آنان با مدافعان جان برکف لبنانی؛ باجگیری دائمی آنان از دولتهای عربی و متقابلاً باج دهی همیشگی آنان به رژیم صهیونیستی؛ حمایت از اهانتکنندگان به مقدسات اسلام و حتی افتراء و اهانت صریح بلندپایگان غربی ازقبیل پاپ به این آئین الهی و متقابلاً جرم شمردن تحقیق و تردید دربارهی هولوکاست و کیان صهیونیستی؛ حمله نظامی و کشتار و ویرانی در عراق و افغانستان بنام دمــــوکراسی، و متقابلاً توطئه بر ضد دولتهای منتخب مردمسالار در فلسطین و عراق و آمریکای لاتین و هر جای دیگری که عوامل آمریکا و صهیونیست بر سر کار نیامده باشند؛ غوغای مبارزه با تروریسم و متقابلاً گفت و گوی پنهانی و حتی کمک به تروریستهای جرّار در عراق و غیره.. منبع:جهان
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/17 | نویسنده : alamdarbasir
شخصی در نامه ای به آیت الله بهجت از تلاشش برای حفظ قرآن و تلاش برخی دیگر برای منصرف کردنش از این کار گفت و خواستار راهنمایی شد.
علمدار بصیر: برخی بر این باورند که فقط باید به قرآن عمل کرد و قرائت و حفظ آن فایده ای ندارد. آیا این باور غلطی نیست؟ آیا این باور غلط مقدمه ای برای مهجوریت قرآن و در واقع بی بهره ماندن افراد از این کتاب نورانی نیست؟
فردی طی نامه ای از آیت الله بهجت خواستار پاسخگویی و راهنمایی ایشان در این باره و نظرات گمراه کننده برخی افراد در این باره شد. وی در از ایشان پرسید:« می خواهم حافظ قرآن باشم امام عده ای می گویند حفظ و قرائت قرآن چه توفیقی دارد، قرآن را فقط و فقط باید عمل کرد، قرآن حکمت است، کتابی برای قرائت نیست، لطفا راهنماییم کنید؟»
ایشان در پاسخ به این پرسش و تمامی کسانی این باور غلط را دارند، فرمودند:« شخص منحرفی گفته است: قرآن کتاب حکم و کتاب علمی است و باید به آن عمل شود و خواندنی نیست! آیا همه ی آیاتش حکم است و هیچ خواندنی ندارد؟ هر قضیه ای را که قرآن نقل می کند، در اظهار مطلب به طور یقین کمتر از واقعیت آن نیست، بلکه بالاترین ارائه و اظهار در قرآن است. کسی که به یاد خدا باشد، به منزله جلیس و هم نشین و مُجالس خداست، آیا اگر کسی با کلام خدا به یاد خدا باشد، آن وقت چه می شود؟! قرائت قرآن، حکایت عن الله، و حکایت عن الله بکلام الله است. خدا می داند چه استفاده هایی از این گونه قرائت می شود کرد.
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/17 | نویسنده : alamdarbasir
من کابینه آقای روحانی را فراجناحی نمیدانم کابینه ائتلافی است؛ با توجه به این کابینه ائتلافی که شکل گرفته امکان گفتوگو و تعامل در سطح جامعه نیز بین گروههای سیاسی مختلف بهوجود آید که بتوانیم به نقاط مشترکی برسیم که آنها خط قرمز برای همه فعالان سیاسی کشور باشد.
بهن گزارش علمدار بصیر: روزنامه شرق در گفت و گویی با محمدرضا خاتمی دبیرکل سابق حزب منحله مشارکت نوشت:
* همه ما میدانیم که نمایندگان باید در حوزههای خود پاسخگو باشند که مثلا چرا به قویترین فردی که در آموزشوپرورش ایران بعد از انقلاب وجود دارد، برای همگان شناختهشده است و توانایی او مورد تایید همه جناحها و اشخاص سیاسی است، رای ندادند؟ این نشان میدهد که در مجلس هنوز آن فضای خاصی که نمایندگان باید بهدور از جنجالها و بهطور مستقل تصمیم بگیرند بهوجود نیامده است. * امیدواریم در مرحله بعدی رای اعتماد به سه وزیری که معرفی خواهند شد مجلس تعامل کامل با دولت داشته باشد تا هرچه سریعتر کابینه تکمیل شود. اگر بخواهیم در روند دموکراسی، کشور پیشرفتهای شویم، لازمهاش این است که جناحهای سیاسی به آرا و به برنامههایی که مورد قبول مردم واقع شده است احترام بگذارند و حساسیت روی اشخاص به آن صورت که میبینیم، نباشد. * وقتی یک حزب در انتخابات برنده شد، این حق را به آن بدهیم که تمام افرادی که به نظر شخص پیروز میتوانند برنامههایش را اجرا کنند بگذاریم انتخاب کند اما بعد مراقب باشیم انحرافی از برنامهها رخ ندهد و این یک قدم مهم در روند دموکراسی در ایران است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است. در گیرودار دعواهای سیاسی این پروسه مهم در دموکراسی فراموش شده است. * من کابینه آقای روحانی را فراجناحی نمیدانم کابینه ائتلافی است؛ با توجه به این کابینه ائتلافی که شکل گرفته امکان گفتوگو و تعامل در سطح جامعه نیز بین گروههای سیاسی مختلف بهوجود آید که بتوانیم به نقاط مشترکی برسیم که آنها خط قرمز برای همه فعالان سیاسی کشور باشد. * من دوست داشتم یک نفر رییسجمهور شود و بگوید که نقص من این است که حزب ندارم، این عیب است که بگوییم حزب بد است. من حزبی هستم و معتقد به کار حزبیام و فکر میکنم دموکراسی بدون کار حزبی امکانپذیر نیست. در کار حزبی است که برنامه اداره کشور را تنظیم میکنید و بعدا هم باید پاسخگو باشید. * هر کسی که حزب داشته باشد مجبور است و باید نسبت به روند اداره کشور و چرخش قدرت حساسیت و برای آن برنامه داشته باشد بنابراین از این نظر نمیتوان برنامهها را نادیده گرفت. * چهار سال گذشته دوره تعطیل و تعلیق سیاسی بود و حتی مجوزدارها هم نمیتوانستند کار کنند در مواردی اما با این وجود سیاستورزی تعطیل نشد. اتفاقا ما اگر سیاستورزی را تعطیل کرده بودیم، در تندباد حوادث که نمیتوانستیم سرپا بایستیم، این نشان میدهد حزب در طول سالهایی که در قدرت نبوده هم انسجام تشکیلاتی خود را حفظ کرده و هم توانسته با طبقات اجتماعی یک رابطه معنادار پیدا کند. درست است که چهرههای حزبی چهرههای شناختهشدهای هستند اما این به آن معنا نیست که بار تشکیلات حزبی روی دوش چند نفر باشد. * فعالیت حزبی سختترین کار سیاسی در ایران است. یعنی احتمال اینکه کسی رییسجمهور شود - بهخاطر رشدنایافتگی و موانعی که وجود دارد- راحتتر از این است که بخواهد حزبی را اداره کند. کار حزبی را نباید کار تفننی و برای اوقات فراغت در نظر بگیریم. حزب اگر بخواهد به معنای واقعی حزب باشد نیازمند نیروهای حرفهای، امکانات مادی و انسجام فکری و تشکیلاتی است، برای این کار خیلی باید وقت گذاشت.
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/17 | نویسنده : alamdarbasir
بازی "اکبر عبدی" در فیلم جدید جیرانی در نقش دو زن «یکی فرنگ رفته و دیگری داهاتی» باعث شد تا بار دیگر تغییر جنسیت بدهد که البته قبلا هم این تغییر را تجربه کرده است.
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/17 | نویسنده : alamdarbasir
انتقاد آیت الله مکارم از کنار گذاشتن افراد ارزشی؛
حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: رییس جمهور شعار اعتدال سر داد و ما از ایشان و وزرا انتظار داریم که این اعتدال رعایت شود اما اخیرأ اخباری منتشرشده که برخی وزرا خط اعتدال را شکستهاند
به گزارش علمدار بصیر: حضرت آیتالله ناصر مکارم شیرازی شب گذشته در سخنرانی پس از نماز مغرب و عشاء در میان زائران و مجاوران بارگاه رضوی به اهمیت مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در این راه باید هم حق را به جا آورد و هم دیگران را به انجام آن دعوت کرد زیرا جوهره امر به معروف و نهی از منکر در تواصی است. این مرجع تقلید با اشاره به آیه «إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» از سوره والعصر و لزوم انجام عمل صالح، هرگونه وظیفهای که دیگران حق مطالبه آن را داشته باشند، حق نامید و ادامه داد: چهار حق وجود دارد که اولین آن، حق خدا بر بندگانش است. وی اظهار داشت: هر آنچه که ما داریم، جان ما، مال ما، سلامتی و تمام نعمتهایی که در اختیارداریم از جانب خداوند است بنابراین، خدا بر ما حق دارد و تنها کاری که ما میتوانیم انجام دهیم این است که هر نعمت را بشناسیم، در جای خود مورد استفاده قرار دهیم و خداوند را برای این نعمتها شاکر باشیم. این مرجع تقلید دومین نوع حق را حق مردم بر یکدیگر عنوان کرده و اظهار داشت: مسلمانان بر یکدیگر حق دارند همانگونه که همسایگان نسبت به یکدیگر، پدر و مادر بر فرزندان و فرزندان بر پدر و مادر حق دارند حتی غیرمسلمانان نیز اگر زندگی مسالمتآمیز با مسلمانان را پذیرفتند باشد، بر مسلمان حق دارد؛ حقوق بشر اسلام، گستردهترین حقوق بشر دنیا است، مرزهای جغرافیایی نمیتوانند مسلمانان را از هم جدا کند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم سومین حق را حق محیط زندگی انسان بر او دانست و اظهار داشت: انسان حق تخریب محیطزیست و جنگلها را ندارد و همچنین لایه ازن که به فرموده خداوند متعال، حافظ کره زمین است؛ نباید این گون تصور شود که تمام آنچه وجود دارد در اختیار نسل حاضر است زیرا نسلهای بعد نیز به این محیط نیاز دارند و تخریب آن خلاف دین است. این مرجع تقلید به تأکید اسلام در رعایت حقوق دیگران، حتی حیوانات اشاره کرد و با بیان روایتی از امام صادق (ع)، تصریح کرد: ایشان در این روایت به توجه اسلام در رعایت حقوق حیوانات اشارهشده و 4 حق حیوانات بر صاحبان آنان ذکر شده است. حضرت آیتالله مکارم شیرازی حق چهارم را حق انسان بر خود عنوان کرده و اظهار داشت: انسان مدیون خویش است و این حق بر انسان است که عمر خود را تلف نکند و همچنین نمیتواند خود را از بین ببرد؛ حق پنجمی هم تعریفشده که عبارت است از حق حکومت به مردم و مردم به حکومت که تعریف خود را دارد. این به تبلیغات منفی دشمنان در مورد روحیه صبر که اسلام بر آن تأکید دارد اشاره کرد و گفت: برخی دشمنان علیه این روحیه که اسلام به مسلمانان توصیه کرده تبلیغات میکنند که اسلام میگوید شما در مقابل کسی که به شما ظلم کرد سکوت کنید، اگر کشور شما را اشغال کردند اعتراض نکنید و این بزرگترین دروغ است؛ صبر در فرهنگ اسلامی یعنی استقامت. حضرت آیت الله مکارم شیرازی به نتایج صبر و استقامت در کارها اشاره کرد و بیان داشت: رسیدن به خواستهها در دنیا و آخرت بدون مشکلات حاصل نخواهد شد و راه رسیدن به آن، تنها از راه صبر و استقامت ممکن خواهد بود. این مرجع تقلید با اشاره به قسمت « وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» از این آیه شریفه، ابراز داشت: باید در مقابل هوای نفس،وسوسههای شیطان، ماهوارهها که به خانهها را پیداکرده، اینترنت و رسانهها استقامت کرد؛ هم خود استقامت کنیم و هم دیگری را به استقامت دعوت کنیم و همچنین برای رسیدن به خواستههای خود مطابق این بخش « وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ»، به 4 اصل حق توجه داشته باشند. حضرت آیتالله مکارم شیرازی با اشاره به آغاز دهه کرامت، بابیان روایتی از معصوم (ع)، ابراز داشت: در روایتی نقلشده که خداوند پارهای از تن پیغمبر (ص) را در قم قرار میدهد و در آنجا مدفون میشود و کسی که او را زیارت کند، بهشت بر او واجب خواهد شد و همچنین علامه مجلسی در نقلی از ائمه اطهار (ع) نسبت به شهر مقدس قم، آورده است که زمانی فرامیرسد که از قم به تمام دنیا علم گسترده شده و اتمام حجت میشود و مردم دنیا از آن استفاده میکنند. این مرجع تقلید خطاب به جوانان تاکید کرد: برای آن که زیارتتان قبول واقع شود، به محتوای زیارتنامهها توجه کنید و با توجه به آنها، توشهای از تقوا، ایمان، پاکی، امانت، صداقت و دوری از گناه که سنت انبیاء است را به دست خواهیم آورد. وی به تفکر در هنگام زیارت اشاره کرد و ابراز داشت: گاهی پس از زیارت بهتر است که انسان در گوشهای بنشیند و به گذشته زندگی خود و تأثیری که زیارت حضرت علی بن موسی الرضا میتواند بر زندگی او داشته باشد فکر کند زیرا این تفکر در این شرایط بسیار مفید خواهد بود و تأثیراتی در انسان به وجود میآورد که برای تمام زندگی به او کمک خواهد کرد. این مرجع تقلید با تأکید بر اهمیت توجه به نماز، اذعان کرد: امام حسین (ع) برای به پا داشتن نماز و همچنین امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و به شهادت رسید و همچنین، امام علی (ع) نیز در اهمیت توجه به نماز در نامهای به مالک اشتر میفرمایند: «ای مالک، به مصر می روی که کشور پهناوری است و در آنجا کارهای بسیاری داری اما در هنگام، اولین و مهمترین کار تو نماز است؛ نماز است که تو را برای انجام کارها آماده میکند. حضرت آیتالله مکارم شیرازی در ادامه سخنان خود در بارگاه رضوی به مسائل روز اشاره کرد و گفت: رییسجمهور شعار اعتدال سر داد و ما از ایشان و وزرا انتظار داریم که این اعتدال رعایت شود اما اخیرأ اخباری منتشرشده که برخی وزرا خط اعتدال را شکستهاند و افراد ارزشی را کنار گذاشته و افرادی غیر ارزشی را برای مسؤولیتها انتخاب میکنند که نیازمند توجه و نظارت بیشتر رییسجمهور محترم مخصوصاً در مورد آموزش و پرورش و دانشگاهها است. این مرجع تقلید با بیان این مطلب که افراد مسؤول در این حوزه باید افرادی ارزشی، عالم، سالم و باتقوا باشند، بیان داشت: کلیدی که ایشان در دست داشت، مهمترین آن کلید آموزش و پرورش و دانشگاههاست زیرا امروز و آینده مملکت در دست آنان است که اگر مراقب اینها نباشیم، اقتصاد، سیاست، فرهنگ، دین و ایمان خراب میشود، پس باید پرورشی علمی، ارزشی و تقوایی داشته باشند. وی با بیان این که با مجازات چند مفسد اقتصادی، ریشه مشکل پیدا نمیشود و حل نخواهد شد، تأکید کرد: ریشه این معضلات در آموزش و پرورش و دانشگاههاست که در آنجا است که باید تقوا بالا رود تا به دنبال ثروتاندوزیهای نامشروع نروند، باید مردم را ساخت و پرورش داد تا حکومتی مقتدر داشته باشیم همان طور که پیامبر اکرم (ص) اولین کار خود را تربیت عدهای با ایمان قرارداد تا بتواند پس از تشکیل حکومت اسلامی آن را حفظ کند. این مرجع تقلید در پایان بیانات خود ضمن دعا برای تمامی کشورهای اسلامی از شرّ توطئه های دشمنان، کشور سوریه را کشوری مهم و کلیدی ارزیابی کرده و برای نجات و حل مشکلات کشور سوریه نیز دعا کرد. منبع:رسا
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/17 | نویسنده : alamdarbasir
سایت شبکه "فرانس 24" در گزارشی با عنوان " حمله شلوارهای تنگ به تهران جنجال برانگیز شد" نوشت: شلوار ساپورت شلوار تنگ زنانه ای است که ایران را در بر گرفته است. مشکل آنجاست که این نوع از پوشش مورد تایید مقامات ایرانی نیست.
به گزارش علمدار بصیر:ظهور این شلوارها در ایران بحث و جدل هایی را نیز به همراه داشته است. بخشی از محافظه کاران صفحه ای را در فیس بوک با عنوان "از ساپورت بدم می آید" راه اندازی کرده اند. این افراد معتقدند زنانی که این شلوار را به تن کنند چارچوب های اسلامی را رعایت نمی کنند. همچنین این عبارت "حمله لشکر ساپورت ها به تهران" رواج بسیاری در میان محافظه کاران ایرانی داشته است. او ضمن ابراز نگرانی از گسترش ساپورت های رنگی در تهران گفت: زنان از هنگام انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران در بهار گذشته، شجاع تر شده اند. روحانی به عنوان نمای معتدل حکومت ایران شناخته می شود. در این گزارش آمده است: زنان در ایران به نرم کردن خطوط قرمز عادت کرده اند. بسیاری از آنها در لاک زدن به ناخن ها یا به پا کردن صندل تردید نمی کنند. ایلی 27 ساله و در تهران زندگی می کند. او می گوید: 2 سال پیش به دلیل پوشیدن ساپورت دستگیر شدم. در منطقه ونک در حال گشت و گذار بودم و ساپورت مشکی به پا داشتم. یک زن از پلیس امنیت اخلاقی نزدیک من شد. از من پرسید چرا چنین لباسی را می پوشی؟ گفتم مگر ممنوع است؟ گفت: بله، دولت هم دستوری درباره این لباس صادر کرده است. با دوستم تماس گرفتم و از او خواستم شلوار مناسبی را برای من بیاورد اما پلیس مانع این موضوع شد. آنها من را به پلیس بردند و با ساپورت از زوایای مختلف از من عکس گرفتند. هم اکنون قیمت هر ساپورت در ایران بین 200 تا 400 هزار ریال معادل 4.5 تا 9 یورو است. این در حالی است که قیمت هر شلوار جین حداقل یک میلیون ریال معادل 22 یورو است. بسیاری از زنان ترجیح می دهند به جای یک جین ، 5 ساپورت داشته باشند. شلوار ساپورت امروزه با تقاضای زیادی در بازار روبه رو است. تانیا 29 ساله در تهران زندگی می کند. او هم می گوید: قبل از این پوشیدن "بوت" (نوعی چکمه ساق بلند) هم ممنوع شده بود پس عجیب نیست اگر ساپورت پوشیدن هم با مشکل روبه رو شود. وی می افزاید: ای کاش مقامات به جای اینکه وقت خود را با توقیف زنان به دلایل بیهوده سر می کردند به مشکلات روزانه مردم می پرداختند. با این حال ، مخالفان این قبیل پوشش ها می گویند حفظ سلامت اخلاقی جامعه چیزی نیست که بتوان بدان بی اعتنا بود.
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/17 | نویسنده : alamdarbasir
این اقدام وحشیانه و ضد فرهنگی تروریست ها، عصر روز جمعه رخ داد. این مجسمه در قله کوهی قرار داشت که در گوشه روستای "معلولا" است.
به گزارش عتلمدار بصیر: اخبار رسیده از دمشق پایتخت سوریه حاکی از آن است که تروریست های تکفیری مجسمه حضرت مریم سلام الله علیها در روستای مسیحی نشین "معلولا" در شمال دمشق را به طور کامل تخریب کردند. گفته می شود این این مجسمه، از آثار تاریخی سوریه به شمار می رفت و از اماکن دیدنی این کشور بود. هر ساله هزاران تن از مسیحیان سوریه و دیگر کشورهای جهان نیز برای بازدید این مجسمه، به روستای "معلولا" سفر می کردند. این اقدام وحشیانه و ضد فرهنگی تروریست ها، عصر روز جمعه رخ داد. این مجسمه در قله کوهی قرار داشت که در گوشه روستای "معلولا" است. در همین حال اهالی این منطقه اعلام کردند که تروریست ها به محض وارد شدن به روستا، داخل خانه های شخصی مردم می شدند و با سلاح آنان را تهدید می کردند و از آنان می خواستند که با گفتن عبارت "أشهد أن لا إله إلا الله و أشهد أن محمدا رسول الله" به زور مسلمان شوند! منبع:شیعه آنلاین
تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/17 | نویسنده : alamdarbasir
|
|
تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون |