سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
خلاقیت یعنی این!
یک هنرمند شیرازی با کمک خواهر خود اولین کسی است که در شیراز نقاشی سه بعدی خیابانی کشید، این نقاشی یک حوضچه ماهی در ابعاد 4 در 9 متر است.

به گزارش علمدار بصیر:

 

 

نقاشی های سه بعدی، سبکی جالب از هنر نقاشی عامه پسند است که محل تولید و استفاده آن سنگفرش خیابانها است. در سالهای گذشته تعداد زیادی از این نمونه نقاشی در شهرها و کشورهای مختلف طراحی شده و این بار در شیراز 2 خواهر خوش ذوق این سبک را اجرا کردند . . .

 

 

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir

به گزارش علمدار بصیر:

 

ل

دیروز ساحل امن غیرتمندی فرزندان!

 

ب

امروز ساحل هولناک بی غیرتی پدران





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir

به گزارش علمدار بصیر: وبلاگ "نسیم بهشت" نوشت:

زنی در دادگاه خانواده حضور یافت و درخواست طلاق خود را به قاضی دادگاه ارائه کرد. وی در توضیح دلیل این درخواست گفت: یک سال گذشته به عقد همسرم درآمدم و بعد از مدت کوتاهی با برگزاری مراسم عروسی به منزل مشترک رفتیم و متاسفانه از همان ابتدا سر مسائل مذهبی دچار مشکل شدیم.

زن جوان ادامه داد: من و همسرم هر دو در خانواده مذهبی بزرگ شدیم و زمانی که همسرم به خواستگاری من آمد از این موضوع اطلاع داشت که حجاب من چگونه است و من تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم آن را تغییر دهم. وی با بیان اینکه همسرم از ابتدا حجاب من را پذیرفته بود، اظهار کرد: بعد از گذشت مدت کوتاهی از شروع زندگی مشترک‌مان، مرتب از من ایراد می‌گرفت که چرا حجاب من این‌قدر پوشیده است در حالی که حجاب خانواده خودش نیز همانند حجاب من است.


زن جوان که 25 سال سن داشت، عنوان کرد: همسرم از من می‌خواست تا حجابم را مطابق میل او تغییر دهم و در مهمانی‌هایی که من هرگز نمی‌توانم در آن حضور داشته باشم شرکت کنم. اوایل فکر کردم شاید بعد از گذشت مدت کوتاهی از حرف‌های خود پشیمان شود اما اصرار او هر روز پررنگ‌تر می‌شد. شوهر این زن جوان نیر گفت: این درست است که من جزء خانواده مذهبی و معتقدی هستم اما افکار و عقاید شبیه آنها نیست و همسرم در واقع انتخاب پدر و مادرم است نه انتخاب خودم. زیرا من دوست ندارم همسرم حجاب داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسش قاضی مبنی بر اینکه اگر افکارت این‌گونه است چرا این دختر را به عقد خود درآوردی؟، گفت: همسرم از لحاظ ظاهری بسیار زیباست و زمانی که او را دیدم به او علاقمند شدم و فکر کردم می‌توانم او را از افکارش دور کنم و پوشش او را به آنچه که خود می‌خواهم تغییر دهم. مرد 29 ساله مدعی شد: همسرم از نظر ظاهری بسیار زیبا است و به نظر من باید تا زمانی که زنده است از این زیبایی استفاده کند در حالی که او خود را در پوششی پنهان کرده است که نمی‌تواند از آن لذت ببرد.

پدر مرد که در دادگاه حضور داشت نیز گفت: پسرم لیاقت چنین دختری را ندارد، زیرا همه آرزوی داشتن چنین همسری را دارند اما پسر من آن‌قدر بی‌غیرت است که نمی‌داند از همسرش که ناموس او است چه چیزی را می‌خواهد. وی ادامه داد: پسر من باید برای همیشه فراموش کند که پدر و مادری دارد. قاضی دادگاه بعد از شنیدن اظهارات طرفین با صادر کردن حکم طلاق به زندگی یک‌ساله این زوج پایان داد.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
به گزارش علمدار بصیر: دوره راست جمهوری احمدی نژاد به پایان رسید با همه فراز و نشیب هایش ودولتی که نام آن تدبیر است که البته با این کارهای این روزهایش حق دارد اسمش تدبیر باشد.
فقط جای سوال اینجاست جناب روحانی و دولتش کلید آورده اند یا داس!!
این سایت ریاست جمهوری هم مسئله ای شده است برای خودش و هر روز دچار تدبیر جدیدی می شود. و این تدبیر ها خلاصه به ساختمان ریاست جمهوری نیز کشده شد که این تیتری بود که در اغلب سایت ها زونمایی کرد:
در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، نمادهای زیادی از عبارت "اللهم عجل لولیک الفرج" در ساختمان های نهاد ریاست جمهوری وجود داشت که اکنون در حال جمع آوری شدن است.

 نیمه اول مردادماه سال جاری همزمان با تحویل کلید پاستور از سوی احمدی نژاد به رییس جمهور جدید، بلافاصله و قبل از هر اقدامی، آرشیو سایت ریاست جمهوری از دسترس خارج شد تا از این طریق، دسترسی هواداران بی شمار رییس دولت های نهم و دهم به تصاویر، فیلم ها و اظهارات محمود احمدی نژاد کاملا محدود و غیرممکن شود.

 

چند روز بعد از این اقدام نیز در حرکتی عجیب و معنادار عبارت "اللهم عجل لولیک الفرج" از بالای صفحه اصلی سایت ریاست جمهوری (گوشه، سمت چپ سایت) خذف شد که البته برخی رسانه ها و سایت ها نسبت به انتشار این خبر اقدام کردند.

 

همچنین در تازه ترین اقدام، تیم دولت جدید به سراغ پایگاه اطلاع‌رسانی دولت Dolat.ir رفت تا تمامی اخبار و مصوبات و لوایح مربوط به دولت‌های نهم و دهم، را حذف و از دسترس خارج کند.
همچنین در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، نمادهای زیادی از عبارت "اللهم عجل لولیک الفرج" در ساختمان های نهاد ریاست جمهوری وجود داشت که اکنون در حال جمع آوری شدن است.

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
آقای توفیقی که در سال 88 بدون هیچ مدرک مستدلی نظام اسلامی را محکوم به تقلب می کند از کجا معلوم که در آینده نیز بر دروغ خود اصرار بورزد وی چطور می تواند از این نظام دفاع نماید در جایی که تصمیمات نظام را قبول ندارد!

به گزارش علمدار بصیر: با تدبیر و اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی وزرایی که شائبه حضور در فتنه 88 در کارنامه شان بود از سد مجلس عبور نکردند.

بنا بر این گزارش بعد از این واقعه پیش و رای اعتماد بالایی که مجلس به سایر وزرای کابینه دولت یازدهم داد که در تاریخ انقلاب اسلامی بی نظیر بود انتظار این بود که ریاست جمهور محترم حساسیت مجلس را در عدم رای به وزرای قبلی درک نماید و جهت هماهنگی دو قوه وزرایی را به مجلس معرفی نماید که دغدغه نمایندگان مردم را برطرف سازد.

اما متاسفانه جناب روحانی برای وزارتخانه حساسی چون علوم مجددا شخصی را بعنوان سرپرست انتخاب کرده است که به گفته خودش قرار است بعنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی گردد که در فتنه 88 به نفع کودتای آمریکایی اسراییلی و بر خلاف منافع مردم موضع گرفته است.

این اقدام جناب روحانی این شائبه را به وجود می آورد که مگر قحط الرجال در کشور روی داده است که باید از عناصر فعال در این شبهه کودتای ناموفق بر علیه نظام در کشور استفاده گردد.

مگر کسی که بر علیه قانون شوریده و موضع خلاف حق گرفته است می تواند در دولت اعتدال کار کند و یا اصولا قانون را به عنوان فصل الخطاب قبول دارد یا اینکه هر زمانی از قانونی خوشش نیامد اقدام فراقانونی انجام می دهد و بر علیه قانون اقدام می نماید! همانطور که در سال 88 آن را مرتکب گردید.

آقای توفیقی که در سال 88 بدون هیچ مدرک مستدلی نظام اسلامی را محکوم به تقلب می کند از کجا معلوم که در آینده نیز بر دروغ خود اصرار بورزد وی چطور می تواند از این نظام دفاع نماید در جایی که تصمیمات نظام را قبول ندارد!

جناب روحانی شما قرار بود بر مشی اعتدال حرکت نمایید ولی معرفی شخصی که به صراحت در فتنه 88 حضور داشته و نظام را به تقلب محکوم کرده است هیچ سنخیتی با افکار و گفتار شما ندارد و برای اینکه در ابتدای دولتتان بتوانید از همکاری خوب مجلس و سایر قوا استفاده نمایید امیدواریم در این تصمیمتان تجدید نظر بنمایید.

 

منیع:عصرامروز





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
صفحه ویکی پدیای محمود احمدی‌نژاد فیلتر است.

به گزارش علمدار بصیر: پارسینه در این باره نوشت: این صفحه در حالی فیلتر شده است که عمر دولت دهم به پایان رسیده و سایت‌های دولت یک به یک تخلیه اطلاعاتی می‌شوند.

گفتنی است ، پس از تحویل نهاد ریاست جمهوری به حسن روحانی، بایگانی بخش‌های مختلف خبر و عکس پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری در دوره احمدی‌نژاد حذف شد.

بعد از آن نوبت به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت رسید که تمامی اخبار و مصوبات و لوایح مربوط به دولت‌های نهم و دهم، مشمول حذف کند.

پیش از این نیز همچنین وبسایت شخصی احمدی نژاد به آدرس ahmadinejad.ir نیز از دسترس خارج شده بود و مراجعه کنندگان با صفحه کنترل میزبان سایت مواجه می‌شوند. هر چند این به معنای فیلتر شدن سایت نیست ولی به دلایلی این سایت نیز در دسترس نمی‌باشد.

حالا هم صفحه ویکی پدیای محمود احمدی‌نژاد که در آن زندگی نامه، خلاصه مسئولیت‌ها و سخنرانی‌های وی آمده است فیلتر شده است.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
محافل اپوزیسیون و فعال در فتنه ضمن ابراز ناخرسندی از رای عدم اعتماد نمایندگان به سه وزیر متهم به دخالت در فتنه 88، خواستار اتخاذ روند افراطی و تقابلی از سوی رئیس‌جمهور شدند.

به گزارش علمدار بصیر، کیهان نوشت: احمد سلامتیان (از عناصر فراری مقیم پاریس و از اعضای دفتر هماهنگی بنی‌صدر در اوایل انقلاب) ضمن نوشته‌ای که در ارگان گروهک ملی- مذهبی منتشر شده از حسن روحانی خواست در برابر مجلس مقاومت کند و عقب‌نشینی نکند! وی از رئیس‌جمهور خواست همان «کیفیت» سیاسی! وزرای رد شده را در معرفی نامزدهای تصدی 3 وزارتخانه مذکور (علوم، آموزش‌وپرورش، ورزش) لحاظ کند. او می‌نویسد: اگر روحانی عقب‌نشینی نکند و وزرای جدیدی را معرفی کند که همان کیفیت سیاسی را در انتخاب اولش داشته باشند، مجلس توانایی رای ندادن مجدد به وزرا را ندارد. هر نوع کنار آمدن با مجلس، نشانه ضعف دولت است(!) او باید در این جبهه پویایی داشته باشد و همان گونه که باید از فرصت دیپلماسی که در فضای بین‌المللی به سوی ایران باز شده استفاده کند.

همزمان سایت کلمه دیگر سایت بارگذاری شده از پاریس که توسط مشاور فراری موسوی اداره می‌شود، از رئیس‌جمهور خواست رای مجلس را در برابر ملت قرار دهد و وزیران جدیدی را که معرفی می‌کند متفاوت از وزرای رد شده قبلی (نجفی، میلی‌منفرد و سلطانی‌فر) نباشند.

همچنین احسان مهرایی از همکاران فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای در وب‌سایت رادیو زمانه نوشت: حسین شریعتمداری نماینده رهبری در روزنامه کیهان در ایام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هر روز مطلبی علیه [برخی از] آنان منتشر می‌کرد. البته توقع او بیش از اینها بود و خواستار رای ندادن به زنگنه هم بود. در عین حال نمایندگان به سه وزیر رای ندادند تا حرف او بر زمین نماند. اینک حسن روحانی برای سه وزارتخانه جدید و وزرای بازمانده از وزارت، تجربه دولت‌های گذشته را پیش رو دارد از هاشمی رفسنجانی گرفته که بلافاصله پس از رای عدم اعتماد مجلس به «محسن نوربخش» او را به سمت رئیس بانک مرکزی انتخاب کرد تا محمود احمدی‌نژاد که بر معرفی چهره‌های مطلوبش اصرار می‌کرد.

وی با اشاره به این که ممکن است نمایندگان از چنین شیوه‌ای دلگیر شوند، بر ضرورت اتخاذ همین روش تاکید می‌کند و تصریح می‌کند: «یکی از معدود اقدامات احمدی‌نژاد که شاید به کار روحانی هم بیاید نحوه انتخاب سرپرست برای وزارتخانه‌های بی‌وزیر و معرفی وزیر بعدی است. احمدی‌نژاد پس از عدم اعتماد مجلس به هر یک از وزرایش یکی از چهره‌های مطلوب خود را به عنوان سرپرست انتخاب می‌کرد و در این مدت آن چه می‌کرد که مطلوبش بود، سرپرستان وزارتخانه‌ها تمامی عزل و نصب‌های موردنظر را انجام می‌دادند تا برای وزیر معرفی شده عزل و نصبی باقی نماند. برداشتن مدیر تازه منصوب شده هم کار ساده‌ای برای نمایندگان مجلس و وزیر بعدی نبود، این اتفاقات کار نمایندگان مجلس را به جایی می‌رساند که از رای ندادن به وزیر قبلی پشیمان می‌شدند.»

رجب‌ مزروعی از اعضای متواری حزب مشارکت نیز در مصاحبه با بی‌بی‌سی از معرفی جعفر توفیقی برای سرپرستی وزارت علوم استقبال کرد و آن را «اقدام هوشمندانه، حاکی از عزم پیگیری مطالبات حامیان خود» توصیف کرد. مرتضی کاظمیان از اعضای پاریس‌نشین گروهک ملی- مذهبی نیز در مصاحبه با رادیو فردا به استقبال انتصاب توفیقی و نجفی (ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری) رفت و گفت: این انتصاب‌ها به ویژه انتصاب توفیقی پیام معنی‌دار به اکثریت مجلس بلکه جریان اصولگراست. به هر حال با توجه به اینکه توفیقی جایگزین مصطفی معین [در وزارت علوم دولت اصلاحات] و از اعضای ارشد ستاد انتخاباتی «عارف» و همین‌طور وزیر خاتمی و نزدیک به «جبهه مشارکت» بوده، اصولگرایان خیلی فشار آورده بودند که او به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی نشود و حال به همین دلیل است که به نظر من این گزینه مطرح شده از طرف روحانی حاوی پیغام سیاسی مهمی است.

شایان ذکر است پیش از این معرفی رسمی کابینه به مجلس، نام جعفر توفیقی به عنوان گزینه اول تصدی وزارت علوم مطرح بود و همان زمان برخی رسانه‌های ضدانقلاب اعلام کردند که از طریق قبضه کردن وزارت علوم می‌توانند انتقام سخنرانی 23 تیر 1378 حسن روحانی علیه فتنه‌گران را بگیرند. روحانی در آن سخنرانی، آشوبگران را اراذل و اوباشی که باید مرعوب شوند و عامل آمریکا و اسرائیل هستند، معرفی کرده بود.

توفیقی عضو بنیاد باران خاتمی و رئیس ستاد انتخاباتی عارف بود که پس از انصراف عارف، ستادهای وی را منحل کرد. او پیگیر ایجاد حزبی برای عارف است اما با این وجود ادعا می‌کند اولویت کارهایش سیاسی نیست.

یادآور می‌شود عناصر تندرویی مانند نجفقلی حبیبی، علی‌محمد حاضری و رحیم ابوالحسنی، جعفر توفیقی را در اولین روز سرپرستی وزارت علوم همراهی می‌کردند. محسنی مدیر حراست وزارت علوم در دوره ملتهب وزارت معین نیز از همراهان روز نخست توفیقی بوده است.

به نظر می‌رسد فشارهای شاخه داخلی جریان افراطی در دو حزب مشارکت و کارگزاران، نقش مهمی در اقدام شائبه‌برانگیز معرفی توفیقی برای سرپرستی وزارت علوم و انتصاب محمد نجفی به معاونت رئیس‌جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشته است.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
"سیف الیزل" که با شبکه "ام بی سی مصر" مصاحبه می کرد ارتش مصر را در دوران محمد مرسی دست بسته خواند زیرا مرسی اجازه ادامه عملیات پاکسازی سینا و ادامه عملیات نظامی ارتش موسوم به "نسر2" را در این منطقه نداد.
به گزارش علمدار بصیر: پایگاه خبری مصری "بوابه الاهرام" نوشت: "سامح سیف الیزل" کارشناس نظامی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک و مسائل امنیتی مصر گفته است اطلاعاتی در دست است که نشان دهنده حمایت مالی مستقیم ایران از گروه اخوان المسلمین می باشد.

 

بنا بر نوشته این پایگاه او همچنین مدعی شد که ایران غیرمستقیم از طریق حماس برای تامین هزینه مالی برنامه رسانه ای بین المللی اخوان المسلمین اقدام می کند. دفتر روابط عمومی این رسانه در آمریکاست و برای ترویج سیاست ضد مصری در جهان فعالیت می کند.

 

"سیف الیزل" که با شبکه "ام بی سی مصر" مصاحبه می کرد ارتش مصر را در دوران محمد مرسی دست بسته خواند زیرا مرسی اجازه ادامه عملیات پاکسازی سینا و ادامه عملیات نظامی ارتش موسوم به "نسر2" را در این منطقه نداد.

 

به گفته او مرسی نگذاشت تا ارتش از قاچاق سلاحی که به گفته او در اختیار گروهک های مسلح اخوان و دیگر اسلامگرایان افراطی قرار می گیرد، جلوگیری کند.

 

شایان ذکر است این کارشناس مصری از مهمانان برجسته مباحث ضد ایرانی برخی شبکه های مغرض همچون "العربیه" است که سابقه دیرینه ای در تخریب و سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی و نقش آن در منطقه دارد.

منبع:عصرامروز





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
به گفته منابع اطلاعاتی آمریکا، آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) توانسته است که برخی از مکالمات تلفنی اعضای القاعده را شنود کند. در این مکالمات صحبت از حمله به قطار‌های سریع‌السیر در اروپا بوده است.

به گزارش علمدار بصیر: روزنامه "بیلد" که این خبر را در آلمان، در روز دوشنبه (28 مرداد/19 اوت) در صفحه نخست خود منتشر کرده است گزارش می‌دهد که این مکالمات "در هفته‌های اخیر" میان اعضای ارشد شبکه تروریستی القاعده صورت گرفته است. بنا به این گزارش در مکالمات اعضای القاعده "یک رشته عملیات تروریستی علیه قطارهای سریع‌السیر در اروپا" برنامه‌ریزی شده است.

 

به نوشته دویچه وله(DW)، کارشناسان امنیتی بر این باورند که این حملات می‌توانند خرابکاری در ریل راه‌آهن، تخریب شبکه خطوط برق و تعبیه مواد منفجره در قطارهای سریع‌السیر را در بر گیرند. این کارشناسان می‌افزایند که تونل‌ها و پل‌های قطارهای سریع‌السیر نیز می‌توانند از جمله اهداف حملات تروریستی قرار بگیرند.

 

روزنامه "بیلد" می‌نویسد که در پی انتقال این اطلاعات به نهادهای امنیتی آلمان، تدابیری پنهانی در ایستگاه‌ها و خطوط قطار آلمان اتخاذ شده است. برخی از این تدابیر حضور نیروهای امنیتی با "لباس شخصی" در ایستگاه‌های قطار است.

 

بنابه گزارش رسانه‌های آلمانی نهادهای امنیتی این کشور به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. از دو هفته پیش تاکنون اقدامات شدیدتری در ایستگاه‌های قطار آلمان به اجرا گذاشته شده است. بنا به گزارش رسانه‌ها، نیروهای پلیس فدرال آلمان نیز برای کمک به نیروهای پلیس محلی و نیروهای انتظامی در ایستگاه‌های قطار بکار گرفته شده‌اند.

 

 

وزارت کشور آلمان هنوز پیرامون این تهدیدات احتمالی و تدابیر اتخاذ شده، موضع‌گیری رسمی نکرده است. در مورد درستی این گزارش نیز تاکنون هیچ‌یک از مقامات رسمی آلمان سخنی نگفته است.آژانس امنیت ملی آمریکا نیز درباره ارسال چنین گزارشی به مقامات اروپایی تاکنون سکوت کرده است.

 

این گزارش در حالی مطرح شده است که آژانس امنیت ملی آمریکا در هفته‌های گذشته به دلیل شنود مکالمات تلفنی و جمع‌آوری اطلاعات اینترنتی از شهروندان اروپایی و آمریکایی به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

 

گفته می‌شود که سازمان اطلاعاتی آلمان (BND) نیز در این زمینه با نهادهای امنیتی آمریکا همکاری داشته است. برنامه عظیم جمع‌آوری اطلاعات و شنود تلفنی شهروندان برای نخستین بار از سوی ادوارد اسنودن، همکار پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا فاش شد. او در حال حاضر به عنوان پناهجو در روسیه به سر می‌برد.

 

پیش از این نیز، آمریکایی ها مدعی شده بودند که به واسطه شنود مکالمات تلفنی رهبران القاعده از طرح حمله آنها به سفارتخانه کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا آگاه شده اند و به همین بهانه چند روزی سفارتخانه های خود را در این منطقه تعطیل کردند

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره جزئیات تصمیم جدید دولت درباره کالاهای اساس، گفت: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی 1226 تومان و سایر کالاهای وارداتی 2500 تومان باشد.

به گزارش علمدار بصیر:  وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت از رهکار دولت تدبیر و امید برای ارزان کردن قیمتها در بازار خبر داد و گفت: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی 1226 تومان و سایر کالاهای وارداتی 2500 تومان باشد، ضمن اینکه قرار شد قیمت کالاها در بازار براساس ارز 1226 تومان محاسبه و تعیین شود ولی دولت در پایان سال از محل بودجه یا منابع دیگر مابه‌التفاوت آن را به واردکنندگان بدهد.

 

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه مراسم معارفه خود به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره جزئیات تصمیم جدید دولت درباره کالاهای اساس، گفت: مقرر شد نرخ ارز برای کالاهای اساسی 1226 تومان و سایر کالاهای وارداتی 2500 تومان باشد.

وی در عین حال اعلام کرد: قرار شد قیمت کالاها در بازار براساس ارز 1226 تومان محاسبه و تعیین شود ولی دولت در پایان سال از محل بودجه یا منابع دیگر مابه‌التفاوت آن را به واردکنندگان بدهد.

وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: در جلسه دیشب هیات دولت گزارشی از وضعیت کالاهای اساسی ارائه کردم که براساس آن گزارش، ذخایر کالاهای اساسی بسیار مناسب است و نگرانی در این باره وجود ندارد.

هیات دولت در جلسه دیشب تصویب کرد که بانک مرکزی و وزارتخانه‌های مربوط اقدامات لازم را برای ترخیص کالاهای اساسی وارده به کشور بویژه تخلیه و ترخیص کشتی‌های حامل کالاهای اساسی را به عمل آورند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تحلیل جنابعالی از بازار خودرو گفت: در هفته جاری جلسه ویژه خودرویی خواهیم داشت و تا دو هفته آینده نظرم را به تفصیل بیان خواهم کرد.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون