سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
حکم اعدام مردی که با ربودن دختری جوان او را مورد تعرض قرار داده بود، توسط قضات دیوان‌عالی کشور تایید شد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از روزنامه شرق ؛ این متهم در پی شکایت دختری جوان به نام «کبری» دستگیر شد. کبری روز هفتم خرداد سال 90 نزد ماموران پلیس رفت و در حالی‌که بسیار مضطرب و پریشان بود و گریه می‌کرد به ماموران گفت جوانی شرور به نام «علی» به وی تجاوز کرده است. این دختر ماجرا را چنین شرح داد: «ساعت هفت صبح از خانه‌مان خارج شدم تا به منزل خواهرم در خیابان مصطفی خمینی بروم. او از قبل می‌دانست صبح به آنجا خواهم رفت و منتظرم بود، همین‌که وارد کوچه محل سکونت خواهرم شدم، دیدم علی که از افراد شرور آن محله است جلو در خانه‌اش نشسته است، سعی کردم بدون اینکه جلب توجه کنم سریع از مقابلش رد شوم اما او دنبالم آمد و ناگهان چاقوی بزرگی را زیر گلویم گذاشت و تهدید کرد که اگر بخواهم داد و فریاد راه بیندازم من را می‌زند.

در آن لحظه هیچ‌کس در کوچه نبود و نمی‌توانستم کمک بخواهم. علی به زور من را به داخل خانه کشاند و به زیرزمین برد. در آنجا هرچه گریه کردم، فایده‌ای نداشت و او آزادم نکرد و چند دقیقه بعد با حمله به من، مرتکب تجاوز شد.»

این دختر در ادامه شکایت خود گفت: «در حالی‌که در زیرزمین خانه محبوس بودم و نمی‌دانستم چه بلایی سرم خواهد آمد، در یک‌بار دیگر باز شد و این بار علی به همراه یکی از دوستانش که او را هم از قبل دیده بودم و می‌دانستم از اراذل و اوباش است، داخل آمدند. این بار دوست علی می‌خواست به من تعرض کند اما خیلی خواهش و التماس کردم و او از این کار منصرف شد و اجازه داد از خانه بیرون بروم.»

کبری بعد از تشکیل پرونده مقدماتی به پزشکی قانونی معرفی شد و متخصصان این سازمان تعرض به وی را تایید کردند. به این ترتیب تجسس‌ها برای جمع‌آوری مدارک علیه علی و دستگیری او آغاز شد. ماموران با بررسی‌های نامحسوس فهمیدند، علی از مجرمان سابقه‌داری است که بیشتر اتهاماتش ایجاد مزاحمت برای دختران جوان است. از سوی دیگر، فاش شد او از اشراری است که اهالی محل از دستش به ستوه آمده‌اند با این وجود وی خانه مجردی‌اش را به پاتوقی برای تبهکاری تبدیل کرده است. این‌گونه بود که عملیات دستگیری متهم طرح‌ریزی شد و او روز 19 شهریور همان سال در یک باشگاه ورزشی بازداشت شد. علی در بازجویی‌های اولیه به تعرض به کبری اقرار و دوستش را نیز به پلیس معرفی کرد. ماموران در ادامه همدست علی را دستگیر کردند. وی گفت: «علی به کبری تعرض کرد ولی من دلم برای آن دختر سوخت و کاری با او نداشتم و بی‌گناه هستم.»

سرانجام پرونده در اختیار شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی ساعی قرار گرفت. در این جلسه دختر جوان همان اظهارات اولیه‌اش را تکرار کرد و گفت، خواستار مجازات متهم است. علی نیز ادعای بی‌گناهی کرد. در نهایت هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند و با توجه به دلایل و مدارک موجود علی را گناهکار شناختند و در رای خود نوشتند این متهم به دلیل آدم‌ربایی به 10 سال حبس و به دلیل تجاوز به عنف به اعدام محکوم می‌شود. بعد از آن پرونده با اعتراض علی در اختیار قضات شعبه ششم دیوان‌عالی کشور قرار گرفت و آنها بعد از بررسی مدارک اعلام کردند، رای صادره قانونی و قابل اجراست. به این ترتیب علی یک گام دیگر به مرگ نزدیک شد.

 





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
بازیگر یکی از سریالهای غیر اخلاقی ترکیه که به تبلیغ روابط نامشروع می پردازد اخیرا برای بازی در یک فیلم سینمایی به ایران سفر کرده است.

به گزارش علمدار بصیر: "سینان تازچو" بازیگر مطرح سینمای ترکیه که اخیرا در یکی از سریال‌های غیر اخلاقی ترکیه که معرف و مبلغ روابط نامشروع است به ایفای نقش پرداخته است، توسط عوامل فیلم سینمایی "لاله" به تهران دعوت شده و در حال ایفای نقش در این فیلم سینمایی می‌باشد.

 

ل

 

فیلم جنجالی "لاله" توسط معاونت سینمایی وزارت ارشاد سرمایه گذاری شده و علیرغم مخالفت طیف کثیری از هنرمندان و نمایندگان مجلس با اصرار شمقدری ساخته و آخرین مراحل تولید را پشت سر می گذارد.

 

گفتنی است رسانه ای شدن سوابق "اسی نیک نژاد"کارگردان این پروژه جنجالی و میلیاردی که ادعا شده بود تهیه و کارگردانی فیلم‌های پورنو در هالیوودرا برعهده داشته است هم نتوانست مانع ساخته شدن این فیلم با سرمایه گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گردد.

منبع:جام





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
دادستان کل مصر برای محمد مرسی به اتهام تحریک برای خشونت علیه مخالفانش قرار 15 روز حبس موقت صادر کرد.

به گزارش علمدار بصیر: دادستانی کل مصر روز دوشنبه دستور داد، محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر 15 روز دیگر در بازداشت موقب بماند تا تحقیقات درباره اتهامات مطرح شده علیه وی مبنی بر تشویق برای خشونت علیه تظاهرکنندگان در مقابل کاخ ریاست جمهوری مصر در تاریخ پنجم دسامبر، انجام شود.

قرار بازداشت در پی آن صادر شد که اخیرا مرسی با اتهاماتی از جمله جاسوسی علیه مصر و دست داشتن در حمله به زندان‌های این کشور مواجه شده است.

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اعلام کرد: اتهام جدید مرسی تشویق برای خشونت در حوادث کاخ ریاست جمهوری و درگیری‌ها میان مخالفان و موافقانش درباره بیانیه قانون اساسی است که نوامبر 2012 صادر شده بود.

این خبرگزاری ادامه داد: دادستان کل مصر همچنین محمد مرسی را به مشارکت در بازداشت و شکنجه شهروندان مصری، مشارکت در کشتار شهروندان مصری، انتشار اخبار دروغین درباره تاثیر اقدامات دولتش بر مقامات دستگاه قضایی، مشارکت در شورش‌ و آشوب‌عمومی و ایجاد ترس و وحشت میان شهروندان مصری متهم کرد.

 

منبع:ایسنا





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
حلقه مدیران و یاران نفتی بیژن زنگنه در وزارت نفت در حالی شکل می‌گیرد که احتمال بازگشت سه وزیر اسبق نفت به وزارت نفت قوت گرفته است.
به گزارش علمدار بصیر: احیای دیپلماسی انرژی، ارتقای جایگاه نفتی ایران در اوپک، افزایش ظرفیت تولید نفت تا سقف 4 میلیون بشکه در روز، بهره‌برداری از فازهای جدید پارس‌جنوبی و افزایش تولید گاز و در نهایت افزایش صادرات و قدرت چانه‌زنی ایران در مبادلات بین‌المللی نفت، مهمترین برنامه‌های اولویت دار وزارت نفت در دولت یازدهم است.

بیژن زنگنه وزیر جدید نفت یکی از مهمترین شروط تحقق این اهداف کلان را بازگشت مدیران متخصص، کارآمد و باسابقه به صنعت نفت اعلام کرده و حتی تاکید می‌کند: " نفت باید توسط نفتی‌ها اداره شود."

از سوی دیگر نمایندگان موافق وزیر نفت در مجلس یکی از مهمترین ویژگی‌های زنگنه را هنر وی در بازگرداندن مدیران بزرگ و با سابقه اجرایی به بخش‌های مختلف صنعت نفت عنوان کرده و تاکید می‌کنند: بخش عمده‌ای از موفقیت‌های نفت و گازی زنگنه در دولت هفتم و هشتم، حضور مدیرانی در اندازه وزارت همچون اکبر ترکان، محمدرضا نعمت‌زاده، سیدهادی نژادحسینیان و حجت الله غنیمی‌فرد در صنعت نفت بود.

بر این اساس با توجه به اینکه هم اکنون صنعت نفت ایران با خصمانه‌ترین تحریم‌های بین‌المللی دست و پنجه نرم می‌کند و شرایط و فضای توسعه، جذب منابع مالی و تامین کالا و تجهیزات با محدودیت‌های متعددی روبرو است، از این رو زنگنه برای اداره صنعت نفت قطعا به مدیرانی با سابقه اجرایی، عملیاتی و آشنا با فضای بین‌المللی کسب و کار در صنعت نفت نیاز دارد.

زنگنه پیش از کسب رای اعتماد از مجلس در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای بازگشت مدیران متخصص به صنعت نفت دارید؟ گفته بود: "فروتنانه از تمامی ظرفیت‌ها استفاده خواهم کرد تا صنعت نفت از این شرایط خارج شود."

احتمال بازگشت 3 وزیر به نفت

احتمال بازگشت غلامحسین نوذری و سیدکاظم وزیری هامانه وزرای اسبق نفت در دولت نهم به صنعت نفت بیش از سایر گزینه‌ها محتمل است و هر چند تاکنون حکم انتصابی صادر نشده است اما از نوذری به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت ملی نفت و هامانه به عنوان معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت یاد می‌شود.

در این بین مسعود سلطانپور مدیرعامل سابق شرکت تاسیسات دریایی، ناجی سعدونی مدیرعامل سابق شرکت مهندسی و توسعه نفت، غلامرضا منوچهری مدیرعامل سابق پتروپارس، سیدمهدی میرمعزی مدیرعامل اسبق شرکت نفت، سیدمحمود محدث مدیر سابق اکتشاف نفت، مجید عاصمی‌پور قائم مقام سابق شرکت نفت و حمیدرضا کاتوزیان به عنوان یاران جدید وزیر جدید نفت در بدنه شرکت ملی نفت نام برده می‌شود.

در این بین احتمال بازگشت غلامرضا آقازاده وزیر اسبق نفت هم به کابینه نفتی دولت یازدهم قوت گرفته است، به طوری‌که زنگنه پیش از حضور در نفت از حذف برخی شخصیت‌های نفتی و خانه‌نشین کردن آنها به شدت انتقاد کرده بود.

پای دیپلمات‌ها به نفت باز می‌شود
 
بیژن زنگنه جمعه هفته گذشته و درحالی هنوز اولین روز کاری خود در وزارت نفت را آغاز نکرده بود، منصور معظمی را به‌عنوان سرپرست جدید امور بین‌الملل وزارت نفت منصوب کرد. معظمی که جز یک چهره در نفت شناخته شده، پیشتر به عنوان معاون منابع انسانی وزیر نفت و سفیر ایران در برزیل مشغول به کار بوده است.

در طول چند سال گذشته حجت الله غنیمی‌فرد، حسن کاظم‌ پور اردبیلی، محسن قمصری، جواد یارجانی و حتی نصرت الله سیفی را باید در ردیف مهمترین دیپلمات‌های نفت و گازی کشور در اوپک و امور بین‌الملل شرکت ملی نفت نام برد که مذاکرات با تعدادی از این مدیران برای بازگشت مجدد به وزارت نفت آغاز شده است.

در همین حال محمد سوری مدیرعامل سابق شرکت ملی نفتکش هم از دیگر مدیرانی است که حتی زنگنه در چندین نشست نسبت به برکناری وی به عنوان یک برند بین‌المللی از ناوگان نفتکش ایران در زمان شدیدترین تحریم‌های خارجی به شدت انتقاد کرده و رسما خواستار بازگشت وی به صنعت نفت شده است.

معاونان وزیر نفت در گاز، پالایش و پتروشیمی

به اعتقاد کارشناسان، پس از خروج محمدرضا نعمت زاده از صنعت پتروشیمی، این صنعت کارآفرین با یک رکود مواجه شده است و از این رو تماس‌هایی با حسن پیوندی مدیراسبق برنامه‌ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و رهگذر مدیرعامل اسبق شرکت صنایع پتروشیمی انجام گرفته است.

محمد ملاکی مدیرعامل اسبق شرکت ملی گاز و ناصر سجادی قائم مقام فعلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم به عنوان کاندیدای حضور در شرکت ملی گاز و پالایش و پخش فرآورده های نفتی نام برده می‌شود اما تاکنون توافق نهایی در این باره حاصل نشده است.

 
منبع:مهر




تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
خواننده رپ آلمانی معروف به دیزو داگ ( Deso Dogg) در اقدامی عجیب برای مشارکت در آنچه جهاد برای تشکیل حکومت اسلامی نامیده می شود، وارد خاک سوریه شد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از العالم، این خواننده آلمانی در سال 2008 تحت تاثیر کشتار کودکان غزه در نتیجه تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه، اعلام کرد که مسلمان شده و لقب "ابومالک" را برای خود برگزید.

ابومالک بعد از گرویدن به اسلام، روابط دوستانه نزدیکی با "ابو اسامه الغریب" از سرکردگان القاعده که چهار سال در زندان های اتریش بوده است، برقرار کرد.

 ابومالک با هدف جهاد برای تاسیس آنچه حکومت اسلامی نامیده می شود، وارد خاک سوریه شده و منابع جهادی این خبر را تایید کرده اند.

پیش از این نیز فضل شاکر خواننده لبنانی در اقدامی مشابه به گروه تروریستی احمد الاسیر پیوسته بود.

وی در سال 2012 و با آغاز بحران و جنگ در سوریه به گروه تروریستی "احمد الاسیر" در شهر صیدا در لبنان پیوست و اعلام کرد که خوانندگی را کنار گذاشته است.

صدها تن از شهروندان کشورهای اروپایی در طول دو سال گذشته راهی سوریه شده اند تا به زعم خود در جهاد برای تشکیل خلافت اسلامی شرکت کنند که تاکنون ده ها نفر از این افراد در درگیری با ارتش سوریه و کمیته های مردمی به هلاکت رسیده اند.

اتحادیه اروپا به شدت نگران بازگشت این افراد پس از پایان بحران سوریه به کشورهای عضو است و تلاش های بسیاری کرده تا در این رابطه با سازمان اطلاعات سوریه که از تعداد زیادی از این افراد بازجویی کرده، ارتباط بگیرد و اطلاعاتی کسب کند.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
این روزها برخی از نمایندگان مشهد درمجلس درحال رایزنی با رئیس‌جمهور سابق برای برعهده گرفتن مسئولیت بزرگ‌ترین کلانشهر مذهبی جهان هستند.
به گزارش علمدار بصیر: روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.
 
***

عزاداری شبکه دولتی انگلیس در مرگ فتنه
به گزارش روزنامه کیهان، وبسایت شبکه دولتی انگلیس نسبت به استحاله و نابودی فتنه سبز تحت عنوان عملگرایی ابراز نگرانی کرد.بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشت: عملگرایان جنبش سبز که به موسوی و کروبی رأی داده یا حتی در مراحل اولیه جنبش شرکت کرده بودند، بعدها در رویه خود تجدیدنظر کرده و منتقد اعتراضات خیابانی و خط مشی سران جنبش شدند. آنها می‌گویند حمایت از روحانی منافاتی با استراتژی و اهداف جنبش سبز ندارد.
اما تحلیلگر بی‌بی‌سی معتقد است: جنبش سبز در مقابل فراخوان نهادهای اصلی حاکمیت برای ارجاع مسئله به قانون مقاومت کرد و قدرت را نشانه گرفت.

 «اعتدال» نام آنها برای ادغام جنبش در روابط قدرت حاکم بود همچنان که فتنه نام آنها برای جنبش ماست. پروژه ادغام در درجه اول سیاست را به درون ساختار اصلی قدرت باز می‌گرداند و دوباره آن را جزئی از سازوکار سیستم مسلط می‌کند. چنین وضعیت نادرستی این ایده را که شرکت در انتخابات اخیر استراتژی‌های جنبش سبز را محدود نمی‌کند آشکار می‌سازد. پروژه ادغام در ادامه بخش‌هایی از بدنه جنبش سبز را استحاله کرده و با خود همراه می‌کند.بی‌بی‌سی نوشت: «این روند به طور مشخص از زمان معرفی کابینه روحانی آغاز شده است و وضعیت پاندولی و متزلزل «عملگرایان» شاهد این مدعا است.

آنها از یکسو با دولت جدید همسویی ایدئولوژیک ندارند ولی از سوی دیگر در تلاشند تا از رأی خود در مقابل بخش‌هایی از ساختار قدرت حاکم و نیز برخی نیروهای خارج از این ساختار دفاع کنند. چنین موقعیت کشنده‌ای آنها را مجبور خواهد کرد که در عمل از این «میانه‌روی» دست کشیده و به یکی از دو سوی رد یا تأیید دولت اعتدال بغلتند.»نویسنده بی‌بی‌سی خاطرنشان می‌کند: «از همین رو عجیب نیست که این روزها شنیده یا دیده می‌شود که کسانی از بدنه جنبش سبز وجود افرادی همچون ربیعی و پورمحمدی را در کابینه توجیه می‌کنند و شخصیتی همچون نجفی را که صراحتاً دم از فتنه و تبعیت از «منویات مقام معظم رهبری» درباره فتنه می‌زند به عنوان سیاستمداری پخته و چهره‌ای شایسته جا می‌اندازند.

همین افراد همزمان، با اتخاذ سیاستی سانتی مانتالیستی و نوستالژیک برای نشان دادن وفاداری خود به جنبش مردمی سبز، در شبکه‌های مجازی عکس‌های موسوی و کروبی را با اشعاری سوزناک و یا حماسی به اشتراک می‌گذارند.»شبکه دولتی انگلیس در پایان نوشت: پایبندی به جنبش سبز در اتخاذ برنامه‌ای سیاسی است که متضمن برجسته کردن تضادهای سیاسی جنبش با حاکمیت است و نه در به فراموشی سپردن آنها و پی‌جویی آشتی و استحاله تدریجی در منطق قدرت حاکم.

ابلاغ کمک 5هزار میلیارد تومانی دولت دهم به معدنی ها
خراسان نوشت: شنیده شده بر اساس ابلاغیه نمایندگان ویژه رییس  جمهور در دولت دهم در کارگروه توسعه بخش معدن که طی روزهای اخیر به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است، مقرر شده حدود 5 هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای پرداخت به متقاضیان حوزه معدن به منظور انجام مطالعات پایه، اکتشافات، استخراج، ایجاد و توسعه واحدهای کانه آرایی، فرآوری و صنایع معدنی، تجهیز، توسعه و نوسازی، مشاوران و پیمانکاران معدنی پرداخت شود.

 انتقال پرونده هسته‌ای به وزارت خارجه؟
 آرمان روابط عمومی در گزارشی نوشت:  دومین روز کاری وزیر امور خارجه دولت یازدهم در این وزارتخانه همراه بود با انتشار خبری که توسط عباس عراقچی تکذیب شد؛ انتقال پرونده هسته‌ای ایران از شورای عالی امنیت ملی به وزارت امور خارجه. چیزی که می‌تواند در صورت صحت به معنای تحولات جدی در روند مذاکرات هسته‌ای باشد. این مساله از آنجا همچنان با ابهام مواجه است که هنوز اعلام نشده چه کسی به شورای عالی امنیت ملی خواهد رفت. تا پیش از این گفته می شد محمد فروزنده جانشین احتمالی سعید جلیلی خواهد بود آخرین خبرها اما حکایت از آن دارد که او رفتن به خیابان آذربایجان را نپذیرفته است. بدون شک اکنون مهمترین دستور کار سیاست خارجی ایران پرونده هسته ای است؛ پرونده ای که چند سالی است سیاست خارجی ایران را به خود مشغول کرده.

اموال مه آفرید در حال فروش است
روزنامه تهران امروز نوشت: وکیل مدافع مه آفرید امیر خسروی گفته: اموال موکلم در حال فروش برای پرداخت بدهی بانک هاست.غلامعلی ریاحی در گفت وگو با واحد مرکزی خبر درباره فروش اموال این متهم ردیف نخست پرونده فساد بزرگ مالی گفته: بعد از قطعی شدن حکم موکلم، روند رد مال موضوع حکم صادره با دقت و سرعت آغاز شده است و اموال موکلم فروخته می‌شود و به جای طلب به بانک‌ها داده می‌شود.وی درباره اینکه اموال موکلش برای بدهی‌های وی به بانک‌ها کافی است یا خیر گفته: فعلا در این خصوص صحبت نمی‌کنم.

دستور جالب درباره خانه های سازمانی وزارت کشور
خراسان نوشت: در حالی که بر اساس آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، کلیه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی و شرکت های دولتی موظفند نسبت به فروش خانه های سازمانی در مالکیت خود از طریق مزایده عمومی اقدام کنند بر اساس ابلاغیه هفته های اخیر یکی از مسئولان ارشد اجرایی دولت سابق به دستگاه های مربوطه، برخی خانه های سازمانی وزارت کشور از این شیوه مستثنی شده اند.

فشار افراطیون به روحانی برای دهن‌کجی به مجلس
بر اساس گزارش روزنامه کیهان، محافل اپوزیسیون و فعال در فتنه ضمن ابراز ناخرسندی از رای عدم اعتماد نمایندگان به سه وزیر متهم به دخالت در فتنه 88، خواستار اتخاذ روند افراطی و تقابلی از سوی رئیس‌جمهور شدند.احمد سلامتیان (از عناصر فراری مقیم پاریس و از اعضای دفتر هماهنگی بنی‌صدر در اوایل انقلاب) ضمن نوشته‌ای که در ارگان گروهک ملی- مذهبی منتشر شده از حسن روحانی خواست در برابر مجلس مقاومت کند و عقب‌نشینی نکند! وی از رئیس‌جمهور خواست همان «کیفیت» سیاسی! وزرای رد شده را در معرفی نامزدهای تصدی 3 وزارتخانه مذکور (علوم، آموزش‌وپرورش، ورزش) لحاظ کند. او می‌نویسد: اگر روحانی عقب‌نشینی نکند و وزرای جدیدی را معرفی کند که همان کیفیت سیاسی را در انتخاب اولش داشته باشند، مجلس توانایی رای ندادن مجدد به وزرا را ندارد.

 هر نوع کنار آمدن با مجلس، نشانه ضعف دولت است(!) او باید در این جبهه پویایی داشته باشد و همان گونه که باید از فرصت دیپلماسی که در فضای بین‌المللی به سوی ایران باز شده استفاده کند.همزمان سایت کلمه دیگر سایت بارگذاری شده از پاریس که توسط مشاور فراری موسوی اداره می‌شود، از رئیس‌جمهور خواست رای مجلس را در برابر ملت قرار دهد و وزیران جدیدی را که معرفی می‌کند متفاوت از وزرای رد شده قبلی (نجفی، میلی‌منفرد و سلطانی‌فر) نباشند.همچنین احسان مهرایی از همکاران فراری روزنامه‌های زنجیره‌ای در وب‌سایت رادیو زمانه نوشت: حسین شریعتمداری نماینده رهبری در روزنامه کیهان در ایام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی هر روز مطلبی علیه [برخی از] آنان منتشر می‌کرد. البته توقع او بیش از اینها بود و خواستار رای ندادن به زنگنه هم بود.

 احمدی‌نژاد شهردار مشهد می‌شود؟
روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت: شایعه شده که محمود احمدی‌نژاد قرار است به شهرداری برگردد، اما این بار شهرداری مشهد. این روزها برخی از نمایندگان مشهد درمجلس درحال رایزنی با رئیس‌جمهور سابق برای برعهده گرفتن مسئولیت بزرگ‌ترین کلانشهر مذهبی جهان هستند. سید‌هاشم بنی‌هاشمی، نماینده این شهر که خود روزگاری کرسی شهرداری مشهد را نیز در اختیار داشته این خبر را تائید کرده و این یعنی اینکه مساله کمی بیش از یک شایعه معمولی جدی شده است. به‌خصوص آنکه محمود احمدی‌نژاد حتی قبل از ترک ساختمان ریاست‌جمهوری، دورخیز خود را برای جهشی دیگر به سمت کرسی‌های قدرت شروع کرده بود. شاید او در این دورخیز تنها به دانشگاه تازه‌تاسیس خود اکتفا نکند و در فکر مهیاکردن زمینه‌های دیگری نیز باشد.

 دولت روحانی، بایسته‌ها و امید‌ها
روزنامه بهار نوشت: با آغاز به‌کار کابینه اکنون در محافل استانی انتظارات شفاف‌تری درباره تعیین استانداران، دولت جدید شکل گرفته است و مردمی که به اصلاح امور چشم امید دوخته‌اند بی‌صبرانه منتظرند که آقای دکتر روحانی استاندارانی با اوصاف شخص خویش را در استان‌ها نیز منصوب کند تا زمینه تحقق برنامه‌هایش فراهم‌ آید.

دغدغه‌ها نیز با طرح سوالاتی شفاف‌تر می‌شوند. آیا مدیران استانی در راستای مطالبات عمومی مردم منصوب می‌شوند؟ یا گروه‌های ذی‌نفوذ و شکست‌خوردگان انتخابات با توسل به قدرت موجود خویش مانع تغییر می‌شوند. آیا فرصت‌طلبانی که با چاکرمآبی و سوءاستفاده قدرت اثر‌گذاری یافته‌اند می‌توانند در دولت راستکاران و درستکاران راه قدرت خود را هموار کنند؟

 

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir

به گزارش علمدار بصیر: این مردان کسانی هستند که در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادند و به همه فهماندند که این دو قدرت عنکبوتی هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

ام





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
نگاهی به مجادله‌ای که این روزها جدی شده است/
در حالی باشگاه استقلال در سیزدهمین دوره لیگ برتر به کارش ادامه می دهد که اختلافات درونی این مجموعه، حالتی جدی به خود گرفته است.

به گزارش علمدار بصیر: شاید کمتر کسی باور می کرد روزی فرا برسد که علی فتح الله زاده و امیر قلعه نویی به نقطه ای برسند که مقابل هم صف آرایی کنند. برای این دو که همیشه رابطه دوستانه و نزدیکی داشته اند، کار به جایی رسیده که فرسنگ ها فاصله میانشان قرار گرفته است. هر چه می گذرد نیز این دیوار بلندتر و ضخیم تر می شود و چه بسا به جدایی نیز برسد.
در این بین، ابهام از این نقطه شروع می شود که چه اتفاقی موجب این فاصله شده است. چه اتفاقی باعث شده تا مدیرعامل و سرمربی آبی ها که در این سال ها، رابطه ای گرم و صمیمی داشته اند، اینگونه برابر هم بایستند؟ آیا می توان با توجه به این وضعیت، روزی را متصور بود که این دو بتوانند بار دیگر کنار هم قرار بگیرند؟


برخی بر این باورند که رابطه طرفین این منازعه، از ابتدا هم نزدیک نبوده است. در حقیقت، در شرایط صلح مسلح بوده و همدیگر را تحمل می کرده اند که اکنون همه چیز تغییر کرده است ...

× یک صلح مسلح میان حاجی و امیر؟
برخی بر این باورند که اساسا، رابطه طرفین این منازعه، از ابتدا هم نزدیک نبوده است. در حقیقت، در شرایط صلح مسلح بوده و همدیگر را تحمل می کرده اند. وجود دشمنان مشترک در سال های اخیر، موجب می شده تا با یکدیگر سازش کرده و علیه اهداف مشترک کار کنند تا مانع از بروز و ظهور آنها شوند؛ اما اکنون دیگر چنین شرایطی فراهم نیست.
این را نیز باید در خاطر داشت که علی فتح الله زاده همواره حامی درجه یک ناصر حجازی بوده است. حتی در شرایطی که برای آخرین بار هدایت استقلال را برعهده گرفت و نتایج نامطلوبی نیز کسب کرد، مدیرعامل کنونی از وی حمایت کرد. همین نیز موجب شد تا عملا قلعه نویی مورد حمایت فتح الله زاده در آن دوران نباشد. اما وجود برخی مدیران در باشگاه استقلال که حاجی و امیر در باره اش موضع منفی داشتند، این دو را کنار هم قرار داد تا امروز که شرایط عوض شده است.

× آغاز نبرد ژنرال و شوالیه
شاید بتوان نقطه آغازین رویارویی فتح الله زاده و قلعه نویی را در آنجا دانست که این دو دریافتند که دیگر خطری آنها را تهدید نمی کند. همین موجب شد تا عواملی که در گذر زمان روی داد، بین آنها افتراقی را باعث شود که شرایط کنونی را موجب شده است.
در یک طرف، امیر قلعه نویی قرار داشت که زمینه ساز جذب حامیان مالی در ماه های اخیر شده بود. سفر به اوکراین، حامیان مالی روی پیراهن استقلال، تجهیز رختکن کمپ باشگاه و ...، اموری بود که سرمربی انجام داده یا در آن نقش موثر داشته که عملا به نام مدیرعامل نوشته شده بود. این نقطه ای بود که موجب می شد تا امیر بیندیشد که عملا نقش مدیرعامل در اداره باشگاه چیست؟ البته، گذر زمان نیز بر این موضوع دامن می زد چرا که بدهی ها پابرجا بود و باشگاه نمی توانست اقدامی جدی انجام دهد. گاها نیز سرمربی تعهداتی داده بود که باشگاه نمی توانست برای رفع آنها تدبیری داشته باشد.
در دیگر سو، علی فتح الله زاده بود که سرمربی را در قامتی بزرگ تر از مدیر فنی یک تیم باشگاهی می دید. او مدیری نبود که بر سرمربی اشراف و سیطره داشته باشد و همین نیز مانع از آن می شد تا نقش خود را بر او تحمیل کند. البته، مواردی مانند حضور برخی اشخاص کنار سرمربی وجود داشت که بر این اختلاف دامن می زد. از سویی، ارتباطات رسانه ای فتح الله زاده نیز بود که موجب می شد تا گاها اتفاقاتی مانند تجهیز رختکن کمپ استقلال به نام وی شود؛ در حالی که به نظر می رسد موضوع چیز دیگری بود.


مدیرعامل در برخی مصاحبه ها عنوان داشته این موضوع مانند یک اختلاف درون خانوادگی است؛ اما واقعیت آن است که این ماجرا به قدری دامنه پیدا کرده که می تواند به جدایی طرفین منجر شود؛ مانند یک اختلاف خانوادگی!

× پایانی نامعلوم برای نبرد
در چنین فضایی است که اختلافات میان علی فتح الله زاده و امیر قلعه نویی به مرحله ای بی بازگشت رسیده است. البته، مدیرعامل در برخی مصاحبه ها عنوان داشته این موضوع مانند یک اختلاف درون خانوادگی است؛ اما واقعیت آن است که این ماجرا به قدری دامنه پیدا کرده که می تواند به جدایی طرفین منجر شود؛ مانند یک اختلاف خانوادگی!
اکنون، استقلال با انبوهی از بدهی ها مواجه شده که هر روز نیز بر حجم آن افزوده می شود. منابع درآمدی نیز نتوانسته اند راه به جایی برده و عملا باشگاه به یک بن بست مالی رسیده است. همین نیز فشار زیادی را بر مجموعه وارد کرده است. برخی عنوان می دارند این مشکلات به جای رسیده که می تواند منجر به تصمیم گیری از سوی یکی از طرفین برای جدایی از استقلال شود؛ اما باید توجه داشت این یک گمانه زنی است. باید کمی صبر داشت و دید رویارویی ژنرال و شوالبه به کجا می رسد ...

 

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
هر چند تاکنون حکم رسمی از این انتصاب منتشر نشده؛ اما پیگیری های خبرنگار ما حاکی است وکیلی چند روزی هست که در دفتر کارش در پاستور مشغول رتق و فتق امور است.

به گزارش علمدار بصیر: پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور کشور، تیمی از نزدیکان و حامیان وی مأموریت یافتند تا نحوه اطلاع‌رسانی و کار رسانه‌ای در دولت یازدهم را مورد ارزیابی قرار داده تا بتوانند از با ساماندهی رسانه های همسو چه دولتی و چه غیر دولتی- جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنند.

محمد شیخان

بر پایه این گزارش، اعضای این تیم که افرادی نظیر پازوکی، خانیکی، ابوالقاسمی، صادق و .. نیز در آن حضور دارند در گام اول محمد علی وکیلی که سالها به عنوان سردبیر روزنامه اصلاح طلب صدای عدالت به فعالیت مشغول بود را به جای شیخان به عنوان "رییس مرکز ارتباطات، ‌اطلاعات و تبلیغات دفتر رییس جمهور" به پاستور فرستاده اند. هر چند تاکنون حکم رسمی از این انتصاب منتشر نشده؛ اما پیگیری های خبرنگار ما حاکی است وکیلی چند روزی هست که در دفتر کارش در پاستور مشغول به رتق و فتق امور است.

محمدعلی وکیلی

پیش از این اخباری مبنی بر انتصاب وکیلی به عنوان مدیرعامل خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) در دولت یازدهم به گوش می‌رسید که با آمدن خزایی به ایرنا، حضور وکیلی منتفی شد.

وکیلی سوابقی چون مدیرکل فرهنگی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها(دوره حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قمی)، راه‌اندازی ازدواج‌های دانشجویی در اواسط دهه هفتاد و مدیریت نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه چمران اهواز را در کارنامه خود دارد. روزنامه ابتکار به مدیریت وکیلی تنها روزنامه‌ای بود که در سال‌های 84 تا 92 به‌طور ثابت و مداوم از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دفاع می‌کرد.

پس از تحویل نهاد ریاست جمهوری به حسن روحانی، بایگانی بخش‌های مختلف خبر و عکس پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری در دوره احمدی‌نژاد حذف شد، و روز گذشته نیز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تمامی اخبار و مصوبات و لوایح مربوط به دولت‌های نهم و دهم، را از روی خروجی خود حذف کرد.

 

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir
گزارشی از جدیدترین موشک ماهواره‌بر کشور
ماهواره‎بر سیمرغ امکان رسیدن به سرعتی برابر با هفت‌هزار و 500 متر در ثانیه را به دست آورده و پایه مناسبی برای رسیدن به سرعت فرار از جاذبه زمین را داراست و بنابراین، توان انتقال ماهواره به مدارهای بالاتر و غیر قابل برگشت در فضا را دارد و قرار است ماهواره های طلوع، ظفر، مصباح و آتست با آن، به فضا بروند.

به گزارش علمدار بصیر: بهینه‎سازی سامانه‎ای که توانمندی آن در عمل به اثبات رسیده و استفاده از فناوری های موجود در آن برای ساخت نمونه‎های دیگر، گامی منطقی و بسیار صرفه جویانه در جهت توسعه صنعت مورد نظر است که افزایش سرعت پیشرفت در آن، از شیرین ترین نتایجی است که بدست خواهد آمد.

برای نمونه شرکت فضایی اسپیس-ایکس به عنوان یک شرکت خصوصی، تنها در کمتر از 10 سال، موفق شده به رقیب جدی برای شرکت‎های باسابقه چند ده سال در عرصه پرتاب ماهواره تبدیل شود. این شرکت بر اساس ماهواره‎بر «فالکون» خود، چندین مدل با توانمندی‎های بسیار متفاوت را توسعه داده و از نظر قیمت تمام شده نیز فضای رقابت را سخت‎تر کرده به طوری که موفق به دریافت سفارش پرتاب محموله‎های فضایی از سازمان فضایی آمریکا، ناسا نیز شده است.

دانشمندان زیرک و توانمند صنعت فضایی ایران نیز این رویکرد هوشمندانه و صرفه‎جویانه را در دستور کار قرار داده و ضمن بهینه‎سازی نمونه موجود که ذکر شد، اقدام به طراحی ماهواره‎برهای بزرگتر و سنگین‎تر برای رسیدن به ارتفاعات بسیار بالاتر با استفاده از بخش‎های نمونه‎های موجود کرده اند.

اولین محصول معرفی شده حاصل این روش، ماهواره‎بر سیمرغ است که نمونه مقیاس واقعی آن در 14 بهمن ماه سال 1388 برای اولین بار رونمایی شد و قرار است ماهواره هایی چون طلوع، ظفر، مصباح و آتست با آن، راهی ماموریت شوند.

 

ماهواره‎بر دو مرحله‎ای سیمرغ

سیمرغ، ماهواره‌بری دو مرحله‎ای است که در راستای دستیابی به بخشی از اهداف برنامه فضایی ایران طراحی و ساخته شده است و با بهره‎گیری از پیشران سوخت مایع می‎تواند ماهواره‎هایی در رده جرمی سنگین‎تر نسبت به موشک سفیر و با حداکثر وزن 100 کیلوگرم را درمدار حدود 500 کیلومتری و زاویه میل مداری 55 درجه قرار دهد و همچنین قادر به تزریق ماهواره‎هایی با جرم چند صد کیلوگرم در مدارهای نزدیک به زمین (LEO) است.

این موشک دارای طول کلی 25.9 متر است که 17.8 آن مربوط به مرحله اول و 8.1 متر آن نیز متعلق به مرحله دوم آن است. قطر مرحله اول این موشک برابر 2.4 متر و قطر مرحله دوم آن برابر 1.5 متر است.

همچنین در زمان رونمایی رانش مرحله اول 142 و مرحله دوم نیز 7.2 تن-نیرو اعلام شد.

 

دو ماهواره بر سفیر-1 و سیمرغ(سفیر-2)

به گزارش مشرق، این ماهواره‎بر در واقع گام نخست ایران برای انتقال ماهواره‎ها در مدار برگشت ناپذیر بیش از 1000 کیلومتری از سطح زمین است که علاوه بر تأمین عمرهای بسیار بالاتر برای ماهواره‎ها، زمان پوشش دهی بر کشور را نیز به نحو چشمگیری می‎افزاید.

با توجه به تغییرات بسیار زیاد سیمرغ نسبت به سفیر فناوری‎های مورد نیاز برای رسیدن به یک ماهواره‎بر جدید یعنی طراحی، ساخت، آزمایش، شبیه‎سازی، ایمنی، دقت و صحت عملکرد مراحل و تمام زیرسامانه(هدایت، کنترل، ناوبری، مخابراتی، تزریق ماهواره، موتورها، پمپ ها، حسگرها، رایانه ها و ...) دوباره دست به دست هم دادند تا این محصول به تولید برسد.

این فناوری‎ها توسط بخش‎ها و صنایع مختلف نظیر طراحی و تحقیقات، موتور، سوخت، هدایت و کنترل، ساخت حسگر، سازه و تجهیزات پرتاب به کار گرفته شدند و در نهایت انواع آزمایش های لازم نظیر استاتیک، خواص جرم، مودال، تلاطم سوخت، ارتعاشات، شوک، حرارت سازه و جدایش روی بخش‎های مربوطه در موشک به انجام رسید.

پس از اجرای دقیق هر یک از این آزمایش‎ها و بررسی و تحلیل موشکافانه داده‎های ثبت شده، تیم‎های طراحی در صورت نیاز مجدداً‌ اقدام به بازبینی بخش‎های مربوطه و تجدید طرح و ساخت نمونه جدید و اجرای مجدد آزمایش‎ها می کنند و تنها پس از تأیید شدن نهایی تمام بخش‎ها ماهواره‎بر برای اجرای آزمایش عملیاتی مهیا می‎شود.

پس از این مراحل بوده که ماهواره‎بر سیمرغ به امکان رسیدن به سرعتی برابر با 7500 متر در ثانیه دست یافته و پایه مناسبی برای رسیدن به سرعت فرار از جاذبه زمین است که برابر 11.2 کیلومتر در ثانیه بوده و بنا بر این توان انتقال ماهواره به مدارهای بالاتر و غیر قابل برگشت در فضا را دارد.

محاسبات نشان می‎دهد که نزدیک به 144 تن نیروی رانش برای قرار دادن یک ماهواره 100 کیلوگرمی در ارتفاع 500 کیلومتری مورد نیاز است. طراحی و ساخت و توسعه موتوری با این قدرت بنا بر استانداردهای بین المللی کمتر از 6 سال طول نمی‎کشد. اما ماهواره‎ها منتظر رسیدن به مدار هستند و کشورهای فضایی پرتاب کننده نیز از پرتاب آنها طفره می‎روند.

موتور ماهواره‎بر سیمرغ که از ترکیب 4 موتور مرحله اول موشک سفیر حاصل شده است

از این رو برای رسیدن به این مقدار رانش، 4 موتور بهینه شده مورد استفاده در مرحله اول سفیر، که هرکدام از آنها رانشی تقریباً به اندازه 32 تن-نیرو دارند، کلاستر شده‎اند یعنی برای رسیدن به قدرت‎های بالاتر کنار هم قرار گرفته‎اند و در مجموع حدود 128 تن-نیرو را ارائه می‎دهند.

سیمرغ 87 تنی باید بتواند در هنگام پرواز زاویه مناسب را بگیرد برای این منظور 4 موتور یا به عبارت دقیقتر محفظه کنترلی دیگر نیز در مرحله اول سیمرغ حضور خواهند داشت که نزدیک به 15 تن-نیرو ایجاد می کند و با اضافه شدن این میزان به توان موتورهای اصلی نیروی لازم برای رسیدن به مدار 500 کیلومتری فراهم می شود.

بدین ترتیب با استفاده از پیشرانی که قبلآً بدرستی کار کرده، یکی از اصلی‎ترین بخش‎های ماهواره‎بر سیمرغ، آماده می‎گردد. البته، موتور مرحله اول سیمرغ به گونه‎ای طراحی شده است که بتواند تمام اعضای خانواده سیمرغ را تأمین کند یعنی تمام اعضای این خانواده که قرار است در سال‎های آینده ماهواره‎های سنگین‎تری را در مدار قرار دهند با همین موتور کار خواهند کرد.

طبیعی است امکان استفاده از نمونه‎های جدید موتورهای سفیر با رانش 37 تن-نیرو هم در ماهواره بر سیمرغ وجود دارد که شاید از دلایل تأخیر اولین پرتاب این موشک نسبت به زمان‎های اعلام شده نیز همین باشد.

به گفته مسئولان، نسل بعدی ماهواره‎بر سیمرغ یعنی «سپهر» در آینده نزدیک به توان انتقال ماهواره‎هایی با جرم 700 کیلوگرم به مدار 1000 کیلومتری دست خواهد یافت که اولین پرتاب آن فعلاً برای سال 1394 برنامه‎ریزی شده است.

به گزارش مشرق، فعالیت مهم دیگری که برای فراهم کردن مقدمات دستیابی کشورمان به مدارهای بالاتر با موشک های بزرگتر سیمرغ و سپهر به انجام رسیده، طراحی و ساخت پایگاه جدید پرتاب با نام «امام خمینی(ره)» در استان سمنان است. این مجموعه تا بهمن ماه سال گذشته بیش از 90 درصد پیشرفت داشته که به احتمال زیاد در سال جاری امکان اولین آزمایش عملیاتی موشک سیمرغ را خواهد داشت و سردار وحیدی وزیر سابق دفاع نیز در مصاحبه اخیر خود از افتتاح قریب الوقوع آن خبر داده است.

با توجه به الزامات پرتاب یک موشک ماهواره‎بر بزرگ نیاز به ساخت این پایگاه و سکوی پرتاب جدید لازم بوده زیرا سکوی پرتاب ماهواره‎بر سفیر که بر مبنای پرتابگرهای متحرک موشک های بالستیک ایران توسعه یافته بود امکان استفاده برای موشکی به بزرگی سیمرغ را ندارد.

برای پرتاب موشک های ماهواره‎بر به مدارهای بالاتر نیز طرح ساخت یک پایگاه پرتاب در نزدیک‎ترین نقاط کشور به خط استوا در دستور کار است زیرا قرار دادن ماهواره در مدارهای بالا با پرتاب از چنین محلی به انرژی کمتری نیاز دارد.

با در نظر گرفتن تمامی مشکلات فناورانه پیشروی متخصصان کشورمان، برنامه فضایی ایران از روند رو به رشد مناسبی برخوردار است که مهمترین گام برای مأموریت های جدی تر و به کارگیری ماهواره های عملیاتی تولید ماهواره برهای بزرگتر با قابلیت اطمینان کافی است.

امروزه حتی کشورهایی که سابقه آنها در صنعت فضایی از کل عمر انقلاب اسلامی نیز بیشتر است مانند هند و روسیه چه در کاربری ماهواره‎برهای فعلی خود و چه در توسعه نمونه‎های جدید با چالش ها بزرگ و حتی شکست‎های فضایی سنگین و پرهزینه رو به رو می‎شوند بنا بر این در هر مقطعی از برنامه فضایی کشور خصوصاً در گذار از ماهواره‎برهای فعلی به نمونه‎های بزرگ مانند سیمرغ و سپهر باید انتظار بروز شکست و البته شجاعت پذیرفتن و اعلام آن را داشت.

هر چند ظاهراً بهره‎گیری از تجارب فضایی کشورهای دیگر به طور مستقیم ممکن نیست اما می‎توان با در نظر داشتن علل و عوامل اعلام شده از سوی آنها در این مسیر با خطای و شکست‎های کمتر به پیشرفت رسید.

 

منبع: مشرق





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/5/29 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون