سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
در سلامت انگیزه نمایندگان استعفادهنده و دلسوزی آنان برای مردم شریف استان‌های یادشده، تردیدی نیست و این نکته نیز نباید نادیده گرفته شود که تخصیص بیشتر بودجه به استان‌های محروم و یا بخش‌هایی از آن استان‌ها که نیاز به رسیدگی و برخورداری از امکانات بیشتری دارند، خواسته برحقی است اما، راهکار منطقی و قانونی برای تحقق این خواسته‌‌ها، استعفای نمایندگان نیست.

به گزارش علمدار بصیر: حسین شریعتمداری در یادداشتی نسبت به استعفای نمایندگان در اعتراض به لایحه بودجه واکنش نشان داد. متن این یادداشت به شرح ذیل است: آن روز، شماری از سپاهیان اسلام که به جهاد رفته بودند، در بیابان داغ و تب‌دار با تشنگی دست و پنجه نرم می‌کردند. ذخیره آب تمام شده بود و چشمه و چاهی نیز در میان نبود. یکی از رزمندگان، اندک آبی را که در مشک مانده بود به لب‌های رزمنده تشنه و توان از دست داده‌ای نزدیک کرد. پرسید؛ مگر خود تشنه نیستی؟... تشنه‌ام، اما تو را به نوشیدن سزاوارتر می‌دانم... آب را به دیگری برسان که او در نوشیدن از من بایسته‌تر است و آن دیگری به دیگری حواله کرد و... واقعه‌نویسان صدر اسلام آورده‌اند که در آن واقعه، هیچیک از رزمندگان سیراب شدن خویش را به دیگری ترجیح نداد و سرانجام تمامی آنان، تشنه به شهادت رسیدند.
استعفای جمعی از نمایندگان محترم استان‌های خوزستان، لرستان و کردستان در اعتراض به لایحه بودجه 93، اگرچه با انگیزه حمایت از استان‌های یاد شده صورت پذیرفته و استعفادهندگان بر این باورند که در تخصیص بودجه برای استان‌های مورد اشاره تبعیض ناروا دیده می‌شود، اما استعفای آنان بر فرض صحت آنچه اعلام- یا ادعا- می‌کنند، اقدام ناپسند، غیرمنطقی و از نمایندگان محترم یاد شده دور از انتظار بوده و هست، چرا که؛
1- درک این نکته دشوار نیست که در شرایط کنونی و حساس کشور، هر اقدام حاشیه‌ساز و تنش‌آفرین فقط می‌تواند کفه دشمنان بیرونی را در کینه‌توزی علیه مردم و نظام و انقلاب اسلامی سنگین کند. بنابراین، با حفظ احترام نمایندگان استعفادهنده و صرفنظر از درستی یا نادرستی نظر آنان درباره بودجه تخصیص یافته، باید گفت که اولین نتیجه اقدام نسنجیده این عده از نمایندگان، بی آن که بخواهند، آب به آسیاب دشمن ریختن است. آیا عربده‌های پی‌در پی دشمن را نمی‌شنوند که با ذوق‌زدگی، ترجیع‌بند «تاثیر فلج‌کننده تحریم‌ها» را فریاد می‌زند؟! و آیا، اقدام آنان برای دشمنان بیرونی حاوی این پیام نیست که تحریم‌های ظالمانه حریف و محروم کردن ایران اسلامی از دارایی‌های خود که محدودیت بودجه را در پی داشته است، برای مردم غیور و پاکباخته استان‌های خوزستان و لرستان و کردستان قابل تحمل نیست؟! مردمی که در عقبه‌های بارها سخت‌تر و نفس‌گیرتر جنگ تحمیلی خون داده و خون دل خورده و سختی کشیده‌اند، اما، آرزوی کمترین گلایه از آن شرایط سخت را برای همیشه بر دل دشمن نهاده‌اند؟!
2- قانون اساسی به صراحت- و نه تلویح- اختیار حک و اصلاح لایحه بودجه را به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم سپرده است. بنابراین نمایندگان یاد شده در صورت اعتراض به تبعیض در تخصیص بودجه به استان‌های مورد اشاره می‌توانند و باید اعتراض و انتقاد خود را از طریق راهکارهای قانونی و پیش‌بینی شده در قانون اساسی دنبال کنند که معلوم نیست چرا، این راهکار قانونی را وانهاده و به استعفاء روی آورده‌اند!
3- ممکن است گفته شود که نمایندگان یاد شده نسبت به موثر بودن تلاش خود برای رفع تبعیض مورد نظر از طریق قانونی اطمینان نداشته‌اند و از این روی، تنها چاره را در استعفاء دیده‌اند! که باید گفت؛ در گام اول، وظیفه قانونی این عده از نمایندگان محترم، تلاش پیگیر و ارائه اسناد و شواهد لازم برای قانع کردن سایر نمایندگان و کسب رأی اکثریت آنان بوده است که متاسفانه این مسیر قانونی را ناپیموده رها کرده‌اند و در گام بعد، چنانچه تلاش و پیگیری آنها به نتیجه مطلوب نمی‌رسید، و لایحه بودجه 93 بدون در نظر گرفتن خواسته آنان به تصویب می‌رسید نیز وظیفه تک‌تک نمایندگان پذیرش رأی اکثریت بوده است و نه استعفاء، چرا که سازو کار جاری مجلس شورای اسلامی برگرفته از نص صریح قانون اساسی است و از نمایندگانی که وفاداری خود به قانون اساسی را مطابق اصل 67 آن با ادای سوگند تضمین کرده‌اند و باید الگوی پاسداری از میثاق ملی باشند تعجب‌آور است که با استعفای خود در اعتراض به لایحه‌ای که هنوز تصویب نشده - و حتی بر فرض تصویب نهایی آن- قانون اساسی را ناخواسته نادیده بگیرند!
4- در اصل 84 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصریح شده است که «هر نماینده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهارنظر نماید».
این اصل از قانون اساسی، وظیفه و رسالت نمایندگان محترم مجلس را بسیار فراتر از مسائل مربوط به حوزه انتخابیه آنان می‌داند و افق گسترده‌تری را پیش روی نمایندگان مردم می‌گشاید. بدیهی است که نگاه به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه هر یک از نمایندگان می‌تواند بخشی از دغدغه مردمی آنها باشد ولی این دغدغه منطقی که برای آن راهکارهای قانونی و مشخصی تعریف شده است نباید نمایندگان مجلس را از کلان‌نگری در مسائل کشور بازدارد تا آنجا که استعفای آنان در اعتراض به بخشی از لایحه هنوز تصویب نشده بودجه 93 را به دنبال داشته باشد.
5- و بالاخره، در سلامت انگیزه نمایندگان استعفادهنده و دلسوزی آنان برای مردم شریف استان‌های یادشده، تردیدی نیست و این نکته نیز نباید نادیده گرفته شود که تخصیص بیشتر بودجه به استان‌های محروم و یا بخش‌هایی از آن استان‌ها که نیاز به رسیدگی و برخورداری از امکانات بیشتری دارند، خواسته برحقی است اما، راهکار منطقی و قانونی برای تحقق این خواسته‌‌ها، استعفای نمایندگان نیست. مخصوصا آن که به قول حضرت امام - رضوان الله تعالی علیه - «مجلس عصاره فضیلت‌های ملت» و در «رأس امور» است و این روزها، وظایف خطیر و سرنوشت‌سازی را برعهده دارد.





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/9/25 | نویسنده : alamdarbasir
افراد مسلح ناشناس عصر امروز یکشنبه، مجری تلویزیون «الموصلیة» عراق را در نزدیکی منزلش در شهر «موصل» به ضرب گلوله ترور کردند.
 

به گزارش علمدار بصیر: بعد از ظهر امروز یکشنبه، شبکه‌های تلویزیونی عربی در خبرهای فوری، از ترور «نورس النعیمی» مجری تلویزیون‌ «الموصلیة» خبر دادند و اعلام کردند که شمار خبرنگاران و روزنامه نگاران کشته شده در عراق از بدو سال 2003 تا کنون به بیش از 360 نفر رسید.

بر اساس این گزارش، خانم النعیمی در نزدیک منزل خود واقع در کوی «الجزائر» شهر موصل به ضرب گلوله افراد مسلح ناشناس کشته شد. افراد مسلح از تیربار برای ترور قربانی خود استفاده کرده‌اند. از اکتبر سال گذشته تا کنون پنج خبرنگار و روزنامه‌ نگار در عراق کشته شده‌اند.

گرچه نیروهای امنیتی عراق، به سرعت در محل حادثه حاضر شده و بعد از منتقل کردن پیکر قربانی این حادثه تروریستی، عملیات خود را به منظور دستگیری جنایتکاران آغاز کرده‌اند ولی تا کنون هیچ خبری درباره یافتن سرنخی از تروریست‌ها منتشر نشده است.

حمله غربی‌ها به عراق در سال 2003، این کشور را به نا‌امن‌ترین کشور برای خبرنگاران و روزنامه‌ نگاران تبدیل کرده است.

عصر امروز، همچنین بر اثر انفجار چهار خودروی بمب گذاری شده در مناطق مختلف بغداد پایتخت عراق تعدادی کشته و زخمی شدند.

یک منبع غیر نظامی خبر داد که بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک بازار در شهرک صدر واقع در شرق بغداد دست کم دو نفر کشته و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین به دنبال انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی محله «الحسینیه» یک نفر کشته و 3 نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین یک منبع در پلیس اعلام کرد که دو خود روی بمب گذاری شده به صورت همزمان در دو محله «العامل» و «الکسره» در جنوب و شمال بغداد منفجر شدند که تعدادی کشته و زخمی بر جای گذاشت.

فارس





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/9/25 | نویسنده : alamdarbasir
وزیر خارجه ایران در مصاحبه با یک شبکه آمریکایی با اشاره به تحریم‌های جدید آمریکا گفت که مذاکرات هسته‌ای از مسیر خارج شده اما هنوز نمرده است.
 

به گزارش علمدار بصیر به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مذاکرات هسته ای به شبکه سی بی اس گفت که این مذاکرات نمرده است حتی اگر ایران از دور تازه تحریمهای وزارت خزانه داری آمریکا  عصبانی باشد.

وزارت خزانه داری آمریکا هفته پیش اعلام کرد دارایی‌های شرکتها و افرادی که تلاش می‌کنند تحریمها علیه ایران را دور بزنند مسدود می‌کند و تراکنشهای مالی آنها را متوقف خواهد کرد.

ظریف در این زمینه گفت: این اقدامی کاملا اشتباه بود و من از این تصمیم متاسف و ناراحت شدم اما به توافق کوتاه مدت برای ادامه مذاکرات طولانی مدت متعهد هستم.

وی تاکید کرد که ما متعهد به برنامه اقدام و اجرای توافقنامه ژنو هستیم اما معتقدیم که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند.

وی سپس افزود: پروسه از مسیر خارج شده اما نمرده است. ما سعی می‌کنیم آن را دوباره در مسیر درست قرار دهیم و به مذاکرات ادامه دهیم.

وی همچنین گفت که هیچ اثری از مامور سابق آف بی آی که 6 سال پیش در ایران ناپدید شد نیست.

رابرت لوینسون که در سال 1998 از سازمان اف بی آی بازنشسته شده است 6 سال پیش در سفر به جزیره کیش در جنوب ایران ناپدید شد. کاخ سفید می‌گوید که وی مامور دولت نبوده است اما خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا گزارش داد که وی جاسوس سیا بوده است و برای جمع اوری اطلاعات به ایران اعزام شده بوده است.

ظریف در این زمینه گفت: سرنوشت لوینسون مشخص نیست و دولت ایران هیچ اطلاعی از محل وی ندارد.

وزیر خارجه اضافه کرد، آنچه که ما میدانیم این است که او در ایران زندانی نشده و اگر چنین باشد او به دست دولت بازداشت نشده و من فکر میکنم که دولت ایران کنترل و تسلط خوبی بر اداره کشور دارد.

ظریف در پاسخ به این سوال که آیا ایران میتواند لوینسون را به آمریکا بازگرداند گفت: اگر ما می‌توانستیم نشانه ای از او پیدا کنیم حتما درباره آن بحث میکردیم، هرچیزی ممکن است اما من میگویم که او در ایران نیست.

جان کری وزیر خارجه آمریکا پیش از این به شبکه ای بی سی گفته بود که ایران میتواند در پیدا کردن لوینسون به ما کمک کند.

فارس





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/9/25 | نویسنده : alamdarbasir
ترس «موشه یلعون» از عملیات نیروهای مقاومت؛
موشه یعلون: به گروه های مستقر در جولان، چه اسد یا جهادی ها یا حزب الله هشدار می‌دهیم که خطوط قرمز ما را آزمایش نکنند، ما از منافع خود دفاع می‌کنیم. گویا سازمان های مقاومت از آزمودن خطوط قرمز آقای آدم کش ترسی ندارند.

به گزارش علمدار بصیر: چند روز پیش منابع خبری از انفجار یک بمب تله گذاری شده در راه یک گشتی رژیم صهیونیستی در مرز «جولان اشغالی» خبر دادند (16/9/1392). بنابر گزارش «خبرگزاری فارس» به نقل از «خبرگزاری رویترز» این انفجار، اوّلین انفجار از زمان آغاز ناآرامی های سوریه، علیه یک هدف نظامیِ رژیم صهیونیستی بوده است.

با این وجود، «پایگاه خبری- تحلیلی دبکافایل» - وابسته به منابع اطّلاعاتی رژیم صهیونیستی- طیّ خبری ویژه، بخش های اصلی تری از این ماجرا را فاش نمود. «دبکا» در خبری با عنوان: "انفجار بمب کنارجادّه ای، سیگنال ممنوعه حزب الله و سوریه به اسرائیل بود"، نوشت: «منابع نظامی «دبکافایل» بصورت انحصاری گزارش دادند که بمب کنار جادّه ای که روز جمعه علیه یک واحد گشتی ارتش اسرائیل در حصار مرزی شمال «جولان» از بخش سوریه و در دامنه کوه «حرمون» کارگذاشته شده بود، بصورت از راه دور و از جناح سوری مرز منفجر شده است. هیچ کس آسیبی ندید. این بمب توسّط جبهه فرماندهی کلّ «احمد جبریل فلسطینی» فعّال شده بود، که به مثابه هشداری از سوی «بشّار اسد» و «حسن نصرالله» به اسرائیل برای دور ماندن از جنوب سوریه است».

بنابر ادّعای «وزیر جنگ رژیم صهیونیستی»، این رژیم طیّ ماه های اخیر در پوشش ارائه کمک های انسان دوستانه به روستاهای مرزی جناح سوریِ «جولان اشغالی»، فعّالیت های خود در این منطقه را افزایش داده بود. برخی از کارشناسان معتقدند که این کمک های بشردوستانه! تنها پوششی است برای گسترش اقدامات اطّلاعاتی- امیتی علیه نظام سوریه و «حزب ا... لبنان» که به تازگی، چتر امور نظامی خویش علیه اسرائیل را در «جولان» افزایش داده است. پیشتر، «پایگاه خبری- تحلیلی مشرق» طیّ گزارشی مفصّل، از افزایش وحشت و کابوس فرماندهان نظامی اسرائیل بخاطر گشوده شدن «جبهه جولان» توسّط «حزب ا... لبنان»؛ خبر داده بود.

گروهی که «دبکا» ادّعا کرده تله گذاری بمبِ از راه دور، توسّط آن صورت گرفته به اختصار به نام «جبهه فرماندهی کلّ» شناخته می شود. نام اصلی این سازمان نظامی- سیاسی، «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین- فرماندهی کلّ» است که بطور عمومی بعنوان یک گروه چپگرا و ملّی گرای فلسطینی شناخته می شود و برای سال ها تحت رهبری «احمد جبریل» بوده است. گفته می شود که «جبریل» طیّ سالیان متمادی بعنوان خلبان در «نیروی هوایی سوریه» خدمت کرده و در حال حاضر در جنوب لبنان زندگی می کند. بنابر گزارش های رسانه ای، سازمان در فلسطین فعّالیت چندانی ندارد و عُمده اقدامات خویش را از سوریه و بصورت زیرزمینی هدایت می کند. همچنین، برخی از منابع رسانه ای ادّعا می کنند که «جبهه فرماندهی کلّ» توسّط ایران و «بشّار اسد» حمایت می شود.

این در حالیست که، طبق گزارش «رویترز»، «سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی» در توضیح انفجار روز جمعه گفته بود که، این انفجار در پی قرار گرفتن بمبی در سمت سوریه و سیم خاردارهای مرزی بوده امّا وی هیچ اشاره ای نکرده بود که کدام یک از گروه های سوری پشت این انفجار قرار دارند. علاوه بر این، «موشه یعلون» نسبت به نقض خطوط قرمز ارتش صهیونیستی در «جولان» هشدار داده و گفت: «به تمامی گروه های آن سوی مرز، چه نظام «اسد» یا گروه های جهادی یا «حزب ا...» یا هر فرد دیگری هشدار می دهیم که؛ خطوط قرمز ما را آزمایش نکنند، چون ما از منافع خود دفاع می کنیم».

در مجموع، به نظر می آید که رژیم صهیونیستی با ورود مستقیم به درگیری های سوریه – بعد از حمله هوایی به چندین هدف در حومه دمشق- امروزه، در حال صرف هزینه های این حماقت سیاسی- نظامی خویش است. بارها فرماندهان و تحلیل گران نظامی- استراتژیک رژیم غاصب قُدس، ترس خود از تأسیس «جبهه جولان» بدست «حزب ا...» را اعلام کرده بودند و همانطور که «وزیر جنگ اسرائیل» گفته است، امنیت «جولان» از خطوط قرمز این رژیم است؛ خط قرمزی که گویا محور مقاومت منطقه، واهمه ای از به بازی گرفتن آن ندارد.

«جولان» بدلایل مختلف مِن جمله وجود «دریاچه طبریه» که بخش زیادی از منابع آب آشامیدنی رژیم صهیونیستی را تأمین می کند، جزء استراتژیک ترین مناطق برای این رژیم است. خیلی ها گمان می کنند، ارتش رژیم صهیونیستی فقط برای عملیات های گسترده علیه اهداف غیرنظامی و کودکان از طریق بمباران شدید و آتش گسترده تعلیم دیده است، خیلی ها خیال می کنند این ارتش حتّی برای مبارزه با گروه های چریکی و شبه نظامی مانند حزب ا.. لبنان نیز تربیت نشده، چرا که خاطرات «جنگ 33 روزه» و گزارش مفتضحانه «وینوگراد» همچنان به یادهاست؛ بنابر این شاید بهتر باشد این رژیم بجای درگیری با کودکان سنگ به دست کمی هم با گروه های چریکی روبرو شود، شاید «جولان» جای خوبی باشد، شاید.

مشرق





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/9/21 | نویسنده : alamdarbasir
از آب و هوا تا قیمت بلیت؛
تیم ملی ایران که در مرحله گروهی جام جهانی 2014 در دو منطقه شرق و جنوب شرقی برزیل و در 3 شهر دیدارهای خود را برگزار می کند از نظر مسافت و آب و هوا حداقل در 2 بازی ابتدایی با خوش شانسی روبرو شده چرا که کمپ تمرینی کشورمان در برزیل به دو شهر کوریتیبا و بلوهوریزونته نزدیک است.
به گزارش علمدار بصیر: قبل از انجام قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل، همه تیمها علاوه بر استرس و هیجان برای انتخاب همگروه ها، نگران فاصله دور شهرهای محل برگزاری رقابت ها و نیز قرار گرفتن در کدام قسمت گروه خود برای ترتیب بازیها بودند، چرا که زمان و مکان تقابل یک تیم قوی با یک تیم ضعیف در یک گروه مهم است؛ مثلا بازی تیم سرگروه یعنی A1 با هرکدام از تیمهای A3، A2 یا A4 از نظر زمان و مکان بازی فرق می کند.
کارلوس کی روش چند روز قبل از قرعه کشی جام جهانی به برزیل رفت و کمپ تیم ملی فوتبال ایران را در شهر سائوپائولو که متعلق به باشگاه کورینتیانس است انتخاب کرد. با انجام قرعه کشی جام جهانی و مشخص شدن گروه تیم ملی ایران مشخص شد که 3 بازی ایران به ترتیب در شهرهای کوریتیبا، بلوهوریزونته و سالوادور انجام می‌شود و در این زمینه بخت با ایران یار بوده و کمپ تمرینی کشورمان فاصله زیادی به ویژه با محل برگزاری 2 دیدار ابتدایی ندارد.

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران به شرح زیر است: (گروه بندی و برنامه کامل را در اینجا ببینید)

26 خرداد 93

ایران - نیجریه (ساعت 21:30 به وقت تهران در کوریتیبا)

31 خرداد 93

ایران - آرژانتین (ساعت 18:30 به وقت تهران در شهر بلوهوریزونته)

4 تیر 93

ایران - بوسنی و هرزگوین (ساعت 19:30 به وقت تهران در شهر سالوادور)

12 استادیوم در 12 شهر سائوپائولو، بلوهوریزونته، فولتارزا، ریودوژانیرو، برازیلیا، رسیفه، سالوادور ،کویابا، کوریتیبا، مانوس، ناتال و پورتو آلگره میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود. مشرق در گزارشی تصویری به معرفی 3 ورزشگاه محل برگزاری مسابقات ایران پرداخت.



به گزارش مشرق، اطلاعات بیشتری از شهرها، ورزشگاه ها و جاذبه های توریستی 3 شهری که دیدارهای ایران در آن برگزار می‌شود و تسنیم نیز آن را منتشر کرده است را می توانید در زیر بخوانید:

کوریتیبا شهری که ایران نخستین بازی جام جهانی خود مقابل نیجریه را در آن انجام می‌دهد، همسایه جنوبی سائوپائولو است و فاصله زمینی از محل کمپ تیم ملی فوتبال تا این شهر 253 کیلومتر و فاصله هوایی میان این 2 شهر 210 کیلومتر است. مدت زمان پروازی میان این دو شهر به دلیل شرایط پروازی و 2 مسیره بودن آن یک ساعت و نیم است. قیمت بلیت این پرواز 167 دلار است.

دومین دیدار تیم ملی فوتبال مقابل آرژانتین در بلوهوریزونته برگزار خواهد شد که فاصله زمینی سائوپائولو با این شهر 364 کیلومتر و فاصله هوایی آن 303 کیلومتر است. مدت زمان پرواز میان این 2 شهر یک ساعت و نیم و قیمت بلیت آن 140 دلار است.

در نهایت بازی پایانی ایران در سالوادور برابر بوسنی و هرزگوین خواهد بود. این شهر در شرق برزیل قرار دارد و فاصله آن با سائوپائولو بیشتر از 2 شهر دیگر است. شاگردان کی‌روش در کمپ تمرینی خود به فاصله 1218 کیلومتری زمینی و 902 کیلومتری هوایی سالوادور قرار دارند. مدت زمان پرواز به سالوادور 2 ساعت و 30 دقیقه و قیمت آن 320 دلار است.

 


کوریتیبا (Curitiba)

مشخصات عمومی: مرکز ایالت پارانا برزیل، هفتمین شهر از نظر جمعیتی در برزیل که بعنوان یک مرکز فرهنگی و سیاسی در آمریکای لاتین محسوب می‌شود. یکی از شهرهای مهم در مبارزات ضد استعماری برابر پرتغالی‌ها که با جدا شدن از بخش جنوبی ایالت سائوپائولو و تشکیل ایالت پارانا هویت جدیدی یافته است. این شهر 932 متر از دریا ارتفاع دارد و کشاورزی و تجارت حیوانات اهلی و دامی در توسعه اقتصادی آن نقش ایفا می‌کند. از قرن 19 به بعد ورود مهاجران آلمانی، ایتالیایی و در ادامه لهستانی و اوکراینی در بازتولید فرهنگی جدید این شهر تاثیر گذاشته است هر چند اکنون بیشتر مهاجران به این شهر آسیایی و از آمریکای لاتین هستند. این شهر در سال 2010 جایزه توسعه پایدار شهری در جهان را کسب کرده است.

آب و هوا: نزدیکی به دریا آب و هوای معتدل دریایی را در این منطقه رقم زده و البته بودن در فلات سبب شده مردم این شهر آب و هوای کوهستانی گرمسیری را هم تجربه کنند. در مجموع هوای کورتیبا در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی معتدل و مطلوب است. بیشترین درجه گرمای هوای کوریتیبا در ماه ژوئن 30 درجه سانتیگراد و حداقل دمای آن 18.3 درجه سانتیگراد است. میانگین بارندگی کوریتیبا در ماه ژوئن 98.1 اینچ و رطوبت آن 79 درصد خواهد بود. پوشش گیاهی و جنگلی همچنین تپه های سنگی از جمله ویژگی های طبیعی کورتیبا محسوب می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی: جنگل آلمان و ایتالیا به احترام مهاجران این دو کشور و محل برگزاری فستیوال های محلی، میدان احترام به مهاجران ژاپنی و پارک تانگویا از عمده نقاط توریستی کوریتیبا است.

کوریتیبا و آتلتیکو پارانانزه از جمله شناخته شده ترین تیم های این شهر هستند.

ورزشگاه بایکسادا: ورزشگاهی که ایران نخستین بازی خود در جام جهانی را مقابل نیجریه برگزار خواهد کرد با نام اولیه ورزشگاه خواکیم آمریکو گیمارش بر روی انبار ارتش برزیل بنا شده و یکبار در سال 1970 تعطیل شده و بازگشایی آن در سال 1999 رخ داده است. ظرفیت این ورزشگاه 44 هزار نفر است و به غیر از بازی ایران و نیجریه، میزبان دیدار هندوراس و اکوادور، اسپانیا و استرالیا و روسیه با الجزایر در مرحله گروهی خواهد بود.

فرودگاه: با نام آفونسو پنا که فرودگاهی بین المللی است و به سائوپائولو محل کمپ تیم ملی فوتبال، بلوهوریزونته و سالوادور محل برگزاری 2 دیدار دیگر تیم ملی فوتبال پرواز مستقیم دارد.



بلو هوریزونته (Belo Horizonte)

مشخصات عمومی: مرکز و بزرگترین شهر ایالت میناس گرایس در جنوب شرقی برزیل که نام آن به معنای افق زیباست. این منطقه در قرون گذشته سرزمین مورد علاقه جستجوگران طلا بوده است. ششمین شهر برزیل و سومین شهر از نظر تراکم شهری محسوب می‌شود و از قرن 18 برای خود هویت مستقلی پیدا کرده است. معماری این شهر تلفیقی از بناهای کلاسیک و مدرن است و برخی بناها در این شهر الهام گرفته از شهر واشنگتن هستند. چندین پارک بزرگ در اطراف بلو هوریزونته وجود دارد. پوشش گیاهی گسترده و تنوع حیوانات مختلف از دیگر ویژگی های این شهر است. بلوهوریزونته در فاصله 300 کیلومتری دریا قرار دارد.

آب و هوا: قرار گرفتن در منطقه حاره‌ای تابستان‌هایی گرم، پاییزی بارانی و زمستانی سرد و خشک را برای این منطقه رقم زده است. بیشترین دمای هوا بلوهوریزونته در ماه ژوئن 30 درجه سانتیگراد و حداقل دما 25 درجه است. رطوبت این شهر در ژوئن 14.1 اینچ و هوای این ماه در بلوهوریزونته آفتابی است.

جاذبه‌های توریستی: موسیقی، غذاهای مختلف و موزه و تئاتر سرگرمی اصلی مردم این شهر است و به همین دلیل جاذبه‌های دیدنی شهر بیشتر شامل موزه و سالن های تئاتر است. موزه هنر و موزه تاریخ طبیعی تنها دو نمونه از چندین نمونه از این بناهاست. باغ های گیاه شناسی نیز بخش دیدنی دیگر در شهر است.

آمه ریکا، کروزیرو و آتلتیکو مینیرو 3 تیم سرشناس این شهر هستند. فوتبال و والیبال پر بیننده‌ترین مسابقات ورزشی در بلو هوریزونته هستند.

ورزشگاه: مینیرو که محل برگزاری دیدارهای خانگی آتلتیکو مینیرو است. این ورزرشگاه در سال 1959 تاسیس و در سال 1965 بازگشایی شده است. گنجایش این ورزشگاه 64 هزار نفر است. این مجموعه در سال 2013 نیز میزبان دیدارهای جام کنفدراسیون ها بوده است. به غیر از دیدار آرژانتین و ایران، دیدارهای کلمبیا و یونان، بلژیک و الجزایر، کاستاریکا با انگلستان و یک دیدار مرحله یک هشتم و یک دیدار نیمه نهایی جام جهانی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

فرودگاه: این شهر سه فرودگاه دارد که در میان آنها تانسردو نه‌وس فرودگاه بین المللی بلوهوریزونته است که همانند فرودگاه کوریتیبا به سایر شهرها نیز پرواز دارد.



سالوادور (Salvador)

مشخصات عمومی: شهری در شرق برزیل و مرکز ایالت باهایا، همان شهری که قرعه کشی جام جهانی در آن برگزار شد. معنای نامش نجات بخش است و در گذشته شهری مقدس برای برزیلی‌ها محسوب می‌شد. این شهر ساحلی کانونی برای فستیوال ها و کارناوال‌های شادمانی در برزیل است. سالوادور سومین شهر پر جمعیت برزیل بعد از ریو و سائوپائولو است. غذا، موسیقی و معماری، این 3 در سالوادور اصل هستند.

به گزارش مشرق، پلورینهو مرکز تاریخی سالوادور بجا مانده از ترکیب فرهنگی استعمارگران پرتغالی و مهاجران آفریقایی از جمله بناهای مورد توجه شهر است که در یونسکو نیز ثبت شده است. سالوادور در ساحل اقیانوس اطلس بعنوان یکی از بنادر صادراتی مهم برزیل محسوب شده و البته اقتصاد آن برمبنای کشاورزی و صنعت هم استوار است. سالوادور به دلیل موقعیت استراتژیک در نبردهای استعماری میان پرتغال و هلند بسیار اهمیت داشته و نخستین پایتخت برزیل بوده که با انتخاب شهر ریودوژانیرو به پایتختی از اهمیت آن کاسته شد. این شهر یکی از مراکز توریستی برزیل به شمار می‌آید.

آب و هوا: نزدیکی به خط استوا و ساحل گرما و درجه شرجی هوا را در این شهر بالاتر از 2 شهر دیگر میزبان دیدارهای ایران قرار داده و بیشترین درجه گرمای هوا در ماه ژوئن 32 درجه و کمترین دما 25 درجه است. میزان بارش 9.898 اینچ و رطوبت هوا 80 درصد است.

جاذبه‌های دیدنی: خط ساحلی سالوادور مرکزی برای انجام انواع ورزش های آبی و غواصی است و هتل های این شهر هم با توجه به توریستی بودنش بسیار اهمیت دارند. داس نامورادوس و کوستا آزول 2 پارک جنگلی با زمین‌های ورزشی و آمفی تئاتر از جمله مراکز تفریحی این شهر است. چندین پارک، موزه و سد بعنوان نقاط دلپذیر سالوادور شناخته می‌شود.

باهایا و ویتوریا 2 تیم اصلی سالوادور هستند و دوومیدانی و گلف از جمله دیگر رشته‌های مورد توجه در این شهر است. طبیعی است که این شهر کانونی برای ورزش های آبی هم باشد.

ورزشگاه: فونته نووا یکی از تازه تاسیس ترین ورزشگاه در این کشور است که از سال 2013 افتتاح شده و تحت مالکیت دولت قرار دارد. این مجموعه میزبان مسابقات جام کنفدراسیون‌ها بوده و 55 هزار نفر گنجایش دارد.

فرودگاه: ادواردو ماگالهایوس نام فرودگاه بین المللی این شهر است.

به گزارش مشرق، بیستمین دوره رقابتهای جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن تا 13جولای 2014 در 12 شهر برگزار خواهد شد و بازی افتتاحیه جام جهانی روز 12 ژوئن (22 خرداد) سال 2014 بین تیم های برزیل و کرواسی در شهر سائوپائولو و فینال بیستمین جام جهانی 13 جولای (22 تیر) در ریودوژانیرو برگزار خواهد شد.

مشرق





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/9/21 | نویسنده : alamdarbasir

 

اسرائیل هرگز چتر امنیتی خود را برای کشورهای خلیجی ایجاد نخواهد کرد، اشتیاق مقطعی تل آویو به همگرایی با عرب ها علاوه بر پیشبرد روند عادی سازی، تحمیل عواقب ناشی از حمله احتمالی محدود به تاسیسات اتمی ایران است، چرا که تل آویو می داند به تنهایی نمی‌تواند ایران را شکست دهد.
به گزارش علمدار بصیر: پروژه غربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله سناریوهای تاریکخانه سیاست خارجی مشترک آمریکا و اسرائیل است. در حالی که برخی تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه یکی از اهداف غرب در امضای توافق هسته ای موقت بین تهران با 1+5 و انتشار شایعات در باب مذاکرات دوجانبه و محرمانه تهران با واشنگتن را تحت فشار گذاشتن رژیم های عربی به تعامل با اسرائیل می دانند، به نظر می رسد این سناریو جواب داد و ره صد ساله تلاش های عادی سازی روابط رژیم های وابسته خلیجی با رژیم صهیونیستی که البته پیشتر نیز به صورت غیرعلنی دنبال می شد، را به سطح آب سیاست منطقه ای این کشورها راه داده است.

به لطف وادادگی رژیم های عربی و تاثیرپذیری آنها از دامهای فریبکارانه غربی، روابط این رژیم ها با اسرائیل از حالت رکود به رقابت بین رژیم های عربی تبدیل شده است، دیگر هیچ رسانه ای نیست که از ابعاد ائتلاف امنیتی عربستان سعودی و اسرائیل برای دو هدف اساسی براندازی دولت سوریه و تضعیف نفوذ ایران در منطقه سخن نگوید، دولت اردن در اقدامی بی شرمانه به امضای توافقنامه ای با اسرائیل تن داده که بر اساس مفاد آن دسترسی اسرائیل به منابع بیشتری از آب های آزاد منطقه ای از طریق احداث 4 کانال از دریای سرخ به سمت بحر المیت فراهم می شود.

بحرین از  طریق رابط های اروپایی خود از سر گیری روابط با اسرائیل را از سر گرفته و سفر گاه و بیگاه مقامات قطری به سرزمین های اشغالی نیز دیگر عادی شده است. تردد مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی به قاهره نیز به بهانه هماهنگی های امنیتی برای مقابله با تروریست های مستقر در صحرای سینا و با هدف اصلی لیدری استمرار روند حکومت نظامیان بر این کشور همچنان دنبال می شود.

در همین راستا شیمون پرز رئیس رژیم ‌صهیونیستی اخیرا در  نشست مجمع امنیتی کشورهای خلیج با حضور وزیران خارجه این کشورها، اعضای اتحادیه عرب و برخی دیگر از کشورهای عربی که جمعا بالغ بر 29 کشور می شد، به صورت ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد. نشستی که پسر پادشاه عربستان هم یکی از حاضران آن بوده است. در این نشست که میزبانی و هماهنگی آن بر عهده امارات بود، نه تنها هیچ وزیری سالن را ترک نکرد، بلکه در پایان سخنرانی به گرمی پرز را تشویق کردند.

هر دم از این باغ بری می رسد...

کسانی که تحرکات دیپلماتیک عربی در فرانسه را دنبال می کنند؛ از شنیدن خبر بازدید ناصر البلوشی سفیر بحرین در فرانسه از یادبود موهوم هولوکاست در شهر درانسی در حومه پاریس شگفت زده نشدند؛ چرا که وی تنها برای همگرایی با لابی اسرائیل به این سمت انتخاب شده است.

سفیر بحرین تنها سفیر از میان سفرای عربی نیست که در پایتخت فرانسه روابط خوبی با محافل صهیونیستی برگزار کرده است، اما اولین مقام عربی است که جسارت انجام بازدید از بنای یادبود هولوکاست را به خود داده است؛ بنایی که حتی نصب آن در میان فرانسوی ها نیز هیاهوی گسترده و شکاف عمیق میان مخالفان و موافقان نظریه هولوکاست ایجاد کرد. مخالفان هولوکاست می گویند که حتی در صورت صحت وقوع هولوکاست، در جنگ جهانی دوم میلیون ها انسان از مسیحی و مسلمان و یهودی و مذاهب دیگر در کل جهان کشته شدند و نیازی به برتری دادن قومیتی خاص بر دیگران نیست.

البلوشی در بازدید خود از بنای یادبود موهوم هولوکاست که در سپتامبر 2012 در این منطقه نصب شده است، گفت: وظیفه ما تلاش برای مبارزه با هر نوع عدم تسامح و نفرت است. وی افزود بحرین کشوری اسلامی است که توانسته است با دیگر جوامع دینی همزیستی داشته باشد!
ادعاهای این سفیر بحرینی درباره همزیستی با ادیان دیگر در حالی مطرح شده که رژیم بحرین مساجد و عبادتگاه های این کشور را به بهانه انتصاب به یک جریان خاص مذهبی تخریب و تظاهرات مسالمت آمیز برای درخواست آزادی و دموکراسی را سرکوب می کند.

ناصر البلوشی از زمان رسیدن به پاریس به دنبال همگرایی با لابی های نفوذ اسرائیل در فرانسه بود، وی اولین ارتباط را با برنارد هنری لوی نویسنده افراط گرای لیکودی برقرار کرد، لوی به صورت تقریبا مستمر به منزل سفیر فرانسه در بحرین تردد دارد تا مواضع خود را با این کشور در برابر ایران هماهنگ کند. برنار هنری لوی موتور محرک حمله غرب به لیبی و عامل اصلی اسرائیل در فرانسه است که روابط نزدیکی نیز با قطر و بحرین ترتیب داده است.

رژیم بحرین که دست خود را به خون شهروندان خود در تظاهرات مسالمت آمیز برای اصلاحات اساسی و دریافت حداقل حقوق اساسی خود آلوده کرده است، همگرایی با اسرائیل را بهترین راه برای جلوگیری از شکست در مبارزه با ملت بحرین می داند.

ناصر البلوشی هرگز از صحبت در مورد خطر قریب الوقوع ایران برای امنیت خلیج و حتی امنیت اسرائیل دست برنداشته است، وی از فعالترین سفرای عرب در فرانسه است که از زمان انقلاب مردمی در بحرین سفارت خود را به اتاق عملیات تبلیغاتی برای تخریب وجهه انقلاب در میان کشورهای اروپایی و ممانعت از هر نوع اعتراض غربی به سرکوب مردم در تظاهرات مسالمت آمیز تبدیل کرده است.

پایگاه خبری العهد به نقل از برخی روزنامه نگاران فرانسوی نوشت که وی در اظهاراتی تصریح کرده کشورهای خلیجی از جمله عربستان سعودی و قطر و امارات متحده عربی بهترین مناسبات را با طرف اسرائیلی برپا کرده اند و الان نوبت به بحرین به عنوان میزبان بزرگترین ناوگان دریایی آمریکا درخاورماینه است تا با نزدیکتر کردن مناسبات خود با اسرائیل گام های بلندی برای اتهام زنی به ایران، حزب الله لبنان و عراق برای سرپوش گذاشتن بر سرکوبگری های خود علیه مطالبات مسالمت آمیز شهروندان بردارد.

مناسبات بین سفیر بحرین در فرانسه با لابی اسرائیلی در این کشور از زمان دیدار سلمان بن حمد بن عیسی آل خلیفه ولیعهد بحرین از فرانسه صورت گرفت که در ژولای سال 2011 انجام شد، وی در جریان دیدار با نیکولا سارکوزی رئیس جمهور وقت فرانسه با کریف رئیس شورای نمایندگی موسسات یهودی در فرانسه دیدار کرد، این دیدار که با حضور سفیر بحرین انجام شد، مقدمات آشنایی کریف با البلوشی از طریق هنری لوی را فراهم کرد.

ائتلاف با اسرائیل ساده ترین راه برای خودکشی رژیم های عربی

ائتلاف خلیجی- اسرائیلی که بر اساس نظریه "دشمن دشمن من دوست من است" در حال شکل‌گیری است؛ در سایه آرامش نسبی عرب ها از افول موج بیداری اسلامی تشدید شده است، سران رژیم های عربی که از انحراف و سرگشتگی انقلاب های مردمی آسوده خاطر شده و فکر می کنند اوضاع نابسامان کشورهای انقلابی عامل اصلی بازدارنده در برابر خیزش آینده احتمالی خواهد بود، فارغ از واکنش های احتمالی افکار عمومی موج فزاینده عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی را در دستور کار قرار داده اند، آنها به این نکته بی توجه هستند که عادی سازی روابط با اسرائیل خط قرمز امت اسلام است و گرفتار آمدن در این باتلاق شیب فروپاشی پایه های لرزان حاکمیت آنها را تندتر خواهد کرد.

عبدالباری عطوان در این رابطه می نویسد: منطقه عربی در آستانه تغییرات فراگیر قرار دارد؛ مرحله ای که عنوان اصلی آن رسیدن غرب و آمریکا به این اعتقاد است که اسرائیل سربار امنیتی و اخلاقی بزرگی برای آنهاست که باید از آن خلاصی یافت و باید از انجام جنگ ها در منطقه برای حمایت از این رژیم دست برداشت. عرب‌ها باید از غربی ها درس بگیرند، آنها باهوش تر از اروپایی ها و آمریکایی ها یا نزدیکتر از آنها به اسرائیل نیستند، آنها باید از به دوش کشیدن این بار و فریب خوردن در برابر سخنان فریبنده اسرائیلی‌ها دوری کنند.

اسرائیل هرگز چتر امنیتی خود را برای کشورهای خلیجی ایجاد نخواهد کرد، اشتیاق مقطعی تل آویو به همگرایی با عرب ها علاوه بر پیشبرد روند عادی سازی، تحمیل عواقب ناشی از حمله احتمالی محدود به تاسیسات اتمی ایران است، چرا که تل آویو می داند به تنهایی نمی‌تواند ایران را شکست دهد. ساده ترین ارزیابی ها نشان می دهد در صورت مشارکت رژیم های عربی در چنین حمله ای ایران وکنش های انتقام جویانه خود علیه تاسیسات راهبردی این کشورها را آغاز خواهد کرد، در این صورت می توان گفت رژیم های عربی با استحکام بخشیدن به ائتلاف خود با اسرائیل وارد دوراهی خواهند شد که ورود در هر کدام از مسیرها شکست و خفت و خواری را برای آنها به همراه خواهد داشت.

شکست اسرائیل، رژیم های عربی را به دشمن ایران تبدیل خواهد کرد و پیروزی اسرائیل در این جنگ نیز باعث تقویت اسرائیل به عنوان رژیم متجاوز منطقه خواهد بود، رژیمی که هرگز به معاهدات خود پایبند نبوده و ساختار داخلی آن اجازه ائتلاف راهبردی با عرب ها را نخواهد داد.

مشرق





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/9/21 | نویسنده : alamdarbasir
در حاشیه برگزاری مراسم یادبود «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی در ورزشگاه فوتبال «ژوهانسبرگ»، قرار گرفتن صندلی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار «هله تورنینگ اشمیت» نخست وزیر دانمارک و خوش و بش و انداختن عکس یادگاری این دو نفر، سوژه رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی شده است.

به گزارش علمدار بصیر: مراسم رسمی ترحیم "نلسون ماندلا" رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی در زیر باران سیل آسا در استادیوم فوتبال ژوهانسبورگ برگزار شد.

 
بیش از 90 نفر از سران کشورها، روسای سازمان های منطقه ای و همچنین رهبرای سابق کشورهای مختلف در این مراسم شرکت دارند. علاوه بر این بسیاری از شخصیت های مشهور هنری و فرهنگی در آئین های سوگواری حضور پیدا کرده اند. "والنتینا ماتوینکو"رییس مجلس شورای فدراسیون پارلمان نماینده روسیه است.
 
"بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل، "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا و "رائول کاسترو" رییس شورای دولتی کوبا از جمله سخنرانان مراسم یادبود رییس جمهور سابق آفریقای جنوبی بودند. "جاکوب زوما" رییس جمهورفعلی  آفریقای جنوبی سخن ران اصلی بود.
 
در حاشیه برگزاری مراسم یادبود «نلسون ماندلا» رهبر فقید آفریقای جنوبی در ورزشگاه فوتبال «ژوهانسبرگ»، قرار گرفتن صندلی‌های رئیس‌جمهوری آمریکا در کنار «هله تورنینگ اشمیت» نخست وزیر دانمارک و خوش و بش و انداختن عکس یادگاری این دو نفر، سوژه رسانه های خبری و شبکه های اجتماعی شده است.
 
این موضوع در حالی مورد توجه قرار گرفته است، که نه تنها «میشل اوباما» همسر رئیس جمهوری آمریکا در هیچ کدام از صحنه های خوش و بش دو نفر اوباما و اشمیت مشارکت ندارد بلکه با چهره‌ای عبوس و با نگاهی غضب‌آلود به آن دو خیره شده بود.
 
نخست وزیر دانمارک نیز در این تصاویر در حال شوخی و خنده با رئیس جمهوری آمریکا دیده می شود که در مقابل چشمان همسر اوباما و بیش از 85 نفر از سران کشورهای جهان و همچنین 3 نفر از مشاوران رئیس جمهور آمریکا که پشت سر وی نشسته بودند، با اوباما شوخی می‌کرد.
 
در این عکس عکاس خبرگزاری فرانسه، میشل اوباما، همسر اوباما نیز در کنار باراک اوباما دیده می‌شود اما وی در عکس این سه نفره حضور ندارد و بی‌تفاوت جایگاه سخنرانی رهبران جهان در استادیوم را تماشا می‌کند در دیگر تصاویر نیز که اوباما در حال خوش و بش با نخست وزیر دانمارک است، واکنش های متفاوت میشل اوباما ثبت شده است. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/9/21 | نویسنده : alamdarbasir

 





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/9/20 | نویسنده : alamdarbasir
امیرحسین مدرس عید غدیر امسال با حضور در دفتر سیدمحمد خاتمی با مراسم عقد ازدواج خود را برگزار کرد و اندکی بعد از آن، دو عکس از خود و همسرش که با حجاب اسفبار و آرایش غلیظ مقابل خاتمی حاضر شده بود منتشر کرد.

به گزارش علمدار بصیر: امیرحسین مدرس بازیگر، خوانده و مجری سابق برنامه های تلویزیونی که بیش از هر حوزه دیگری به خاطر حضور در برنامه های مذهبی و نیز اجرای کارهای مذهبی شهرت یافته، تصاویری از خود و همسرش در مقابل سید محمد خاتمی به نمایش گذاشته که شگفتی مخاطبان صفحه اختصاصی او را به همراه داشته است.

به گزارش گروه فرهنگی صراط، مدرس عید غدیر امسال با حضور در دفتر سیدمحمد خاتمی با مراسم عقد ازدواج خود را برگزار کرد و اندکی بعد از آن، دو عکس از خود و همسرش که با حجاب اسفبار مقابل خاتمی حاضر شده بود منتشر کرد.

او اخیرا عکس جدیدی از خودش و همسرش منتشر کرده است که باعث شوکه‌شدن کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است.

برخی کاربران در نظرات زیر این عکس نوشته‌اند: واقعاً گیج شده‌ایم. "ما تا حالا فکر می‌کردیم شما آدمی مذهبی و متدین هستی!"

کابر دیگری هم نوشته: "دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟"

همسر مدرس نیز در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک و اینستاگرام، عکس‌هایی با حجاب نامناسب از خود و همسرش منتشر کرده که زیر آنها برای یکدیگر جملات عاشقانه رد و بدل کرده‌اند.

گفتنی است امیرحسین مدرس که اولین بار با حضور در برنامه نیم رخ برای نوجوانان به شهرت دست یافت، اندکی بعد به بازیگری و خوانندگی نیز روی آورد و سپس به عنوان مداح مجالس محرّم و مجری برنامه‌های عاشورایی و بازیگر فیلمهای مذهبی شناخته شد.

او در کلیپ اخیر حسن روحانی – که یک کپی برداری کامل از کلیپ مشابه اوباما بود – به عنوان خواننده اصلی ظاهر شده است.

تناقضات عجیب میان رفتار و کردار افراد مشهوری چون مدرس گاهی اعتماد بسیاری از مخاطبان و دوستداران این اشخاص را به شدت مخدوش می کند. به ویژه آنکه این افراد در حوزه های مذهبی نیز مشغول به کار باشند. چراکه ممکن است باورهای و علاقه مندی های مذهبی مردم نیز مورد هدف قرار گیرد.

بی شک نظارت دقیق بخش های مختلف رسنه ملی بر اینگونه قدامات موجب خواهد شد تا مجریانی که بواسطه اجرای برنامه های مذهبی شهره شده اند از سوء استفاده افکار عمومی خودداری کنند .

گفتنی است مدرس اخیرا مجموعه موسیقی "خورشید" با مضمون عاشورایی را با همراهی "امین تارخ" و " ماه نی" وارد بازار کرده است! همچنین مجموعه فرات با خوانندگی او در تیتراژ پایانی اخیرا از تلویزیون بازپخش شده است. هنوز معلوم نیست تصمیم رسانه ملی برای ادامه حضور مجریانی شبیه مدرس در برنامه های مذهبی چیست.

در زیر تصاویری که امیرحسین مدرس و همسرش در شبکه های اجتماعی برای عموم به نمایش گذاشته اند را مشاهده می نمائید .





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/9/19 | نویسنده : alamdarbasir
یک دختر ایرانی به نام مهدیه آذری که خود را زیباترین انسان در جهان می داند، با حضور مقابل دوربین یک عکاس اروپایی، نام خود را به عنوان زیباترین دختر جهان ثبت کرد

به گزارش علمدار بصیر: مهدیه آذری دختر 10ساله از ایران که به عنوان زیباترین،جلوی دوربین حاضر شد گفت: من زیباترین دخترم چون  نماز می خوانم.

میشل شولتس کرزیزانوفسکی، عکاس اهل هلند به دنبال یافتن پاسخ این سؤال که زیبایی چیست؟ پنج قاره جهان را زیر پا گذاشت و از مردمان مختلف پرسید: آیا تو از همه زیباتری؟ وی گرچه با پاسخ هایی متفاوت در این زمینه روبرو شد اما عجیب ترین و شاید گفت منحصر به فرد ترین پاسخ را در ایران شنید وقتی مهدیه به او گفت "زیباست چون نماز می خواند اما حتی این عکاس هم درک نکرد.

عکس های او که در 10 کشور مختلف گرفته شده به صورت کتابی به نام زیباترین شخص جهان انتشار یافته است. در این کتاب پیش از هر عکس، اول علتی که شخص برای زیباترین بودن خود ذکر کرده آمده و سپس عکس او در پشت صفحه درج شده است. روزنامه هلندی تراو مصاحبه و نوشتاری داشته با آقای کرزیزانوفسکی که در آن چند و چون کار او این گونه توصیف شده است:

شولتس کرزیزانوفسکی برای انجام این پروژه عکاسی خود در کشورهای مختلف آگهی هایی به این مضمون در روزنامه ها چاپ کرد: هر کس خود را زیباترین زیباها می داند به این آگهی پاسخ دهد.

در کنار این آگهی ها، او برای مطرح کردن این سؤال، به همراه تیم خود به مناطق مختلف از کوچه پسکوچه های ایران گرفته تا حلبی آبادهای هند، نیز سر زده است.از کتاب شولتس کرزیزانوفسکی چنین برمی آید که زیبایی، ابعاد گوناگون زیادی دارد. بیشتر پاسخ دهندگان دلیل ویژه ای برای زیبا دانستن خود ذکر نکرده اند ولی دسته ای نیز علت این حس را بیان کرده اند.

یکی، حفره های کوچکی که به هنگام خنده بر روی گونه هایش می افتد را نشان زیباترین بودن خود دانسته و دیگری چشمان درشتش، و شخصی دیگر لب های قیطانی اش را. یک زن نابینای هندی به کرزیزانوفسکی گفت: هر کس من را دیده می گوید که تو زیبایی. مهدیه آذری، دختری 10ساله از ایران که به عنوان زیباترین، جلوی دوربین کرزیزانوفسکی حاضر شد در باره دلیل زیبا بودن خود گفت: من زیباترین دخترم چون که نماز می خوانم.

البته شولتس کرزیزانوفسکی که درکی درست از ارزشها و آثار نماز و نقش آن در سلامت روحی و جسمی و معنوی مسلمانان ندارد در واکنش به حرف این دختر و خیلی ساده و سر سری می گوید که این حرف نشانه یک ششتشوی مغزی کامل است. در وب سایت شولتس کرزیزانوفسکی می خوانیم که حجت الاسلام محسن ترک زاده، روحانی اهل اصفهان نیز گفته است که تمام تلاش خود را می کند تا به خدا برسد بنابراین او زیباترین مرد جهان است.

در کشور آفریقایی نامیبیا او و افراد تیم کرزیزانوفسکی به روستاها رفتند و پس از اهدای برنج به افراد محلی و برگزاری مراسم یک ساعته سنتی، سؤال خود را با روستاییان مختلف مطرح کردند. روستاییان با دیدن این که چندین فرد بالغ از اروپا به راه افتاده و برای پرسیدن این سؤال به آن جا آمده اند همگی از خنده بر روی زمین غلت می زدند.

شولتس کرزیزانوفسکی، افرادی را که برای عکس های کتابش انتخاب کرده با دقت گلچین کرده است. برای مثال در جریان عکاسی ها مردی به او رجوع کرده و گفته است از سیاره دیگری به زمین آمده و قرار است به زودی به سیاره خود بازگردد و به این دلیل زیباترین فرد روی زمین است، ولی این فرد توسط کرزیزانوفسکی برای پروژه عکاسی مناسب تشخیص داده نشد.

این عکاس 61 ساله هلندی پنج سال به دنبال معنی زیبایی بود ولی در پایان پروژه به این نتیجه رسید که به پاسخی نرسیده است. او در این مورد می گوید: هر کس کتاب من را مطالعه کند می تواند پاسخی را برای خود تصور کند. کار من، تنها این است تا میان مردم تعامل و ارتباط ایجاد کنم. موضوع اصلی این است که بدانیم این افراد در مورد زیبایی چه نظری دارند. فکر و نظر آن ها می تواند بر حس ما هم تأثیر بگذارد.

کرزیزانوفسکی می افزاید که بر عکس انتظاراتش کسی تا به حال پروژه و کتاب او را مسخره نکرده و منفی ندانسته است. وی می گوید که کتاب مثبت گرای من شاید بتواند حس کوچک مثبتی باشد در میان موج اخبار منفی که هر روزه رسانه ها به سوی ما می فرستند.

او می گوید که اخبار فاجعه و جنگ تبدیل شده به تفریح روزانه مردم و این باعث شده تا دید ما به دنیای اطراف تبدیل به دیدی نادرست بشود.
 
یکی از روزنامه  نگاران از کرزیزانوفسکی پرسید که آیا او خود را زیباترین فرد می داند؟ شولتس کرزیزانوفسکی در جواب گفت: اوایل از این پرسش فرار می کردم ولی الان می گویم، بله، من خودم را زیباترین حس می کنم. در جریان این پنج سال فهمیدم که همه به دنبال سازگار شدن با دنیای پیرامون خود هستند و ما خود می توانیم بر این سازگاری ها و هماهنگ شدن ها تأثیر بسزایی بگذاریم.کرزیزانوفسکی ادامه می دهد: اگر بگویی بله، من زیباترینم، با گفتن همین جمله همه چیز دلپذیرتر، زیباتر و جالب تر می شود تا وقتی که بگویی نخیر من زیبا نیستم. زیبا بودن یک امر انتخابی است.

منبع:پارسینه





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/9/17 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون