سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

دیروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسمی که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد دو نکته مهمی را برای همگان بازگو کردند که جای دارد کسانی که مخاطب اصلی این سخنان هستند به خود آیند.

امام خامنه ای

ایشان با اشاره به «گفتمان نوین اسلامی» و «گفتمان جاهلیت» به‌عنوان دوگفتمان اصلی دنیای امروز، نزدیکی و آشتی این دوگفتمان را غیرممکن دانستند و با اشاره به زیاده خواهی های جدید در مذاکرات هسته ای از جمله درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان ایرانی، تأکید کردند: این اجازه مطلقا داده نخواهد شد و دشمنان بدانند که ملت و مسئولان ایران در مقابل زیاده خواهی ها و زورگویی ها بهیچ وجه کوتاه نخواهند آمد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به وجود گفتمان دیگری تحت عنوان «گفتمان جاهلیت»، افزودند: گفتمان جاهلیت امروز که گفتمانی ظالمانه، زورگویانه، متکبرانه و خودخواهانه و از جانب قدرتهای سلطه گر جهان است، در مقابل گفتمان اسلامی قرار دارد که طرفدار عدالت، آزادی بشر و از بین رفتن زمینه های استثمار و استعمار، و نابودی نظام سلطه است.

 

در رابطه با این سخنان ارزشمند باید گفت: همانگونه که از قدیم گفتمان جاهلیت و گفتمان نوین اسلامی هیچگاه در کنار یکدیگر نبوده اند تا انتها نیز در کنار یکدیگر قرار نخواهند گرفت مگر اینکه گفتمان نوین اسلامی در مقابله با گفتمان جاهلیت سر تعظیم فرود آرد که این غیر ممکن خواهد بود.

امام خامنه ای

 

رهبر انقلاب یک نمونه از زیاده خواهی های طرف مقابل در مذاکرات هسته ای را، درخواست برای بازرسی از مراکز نظامی و گفتگو با دانشمندان و محققان ایرانی بیان کردند و افزودند: همانگونه که قبلا هم گفته شد، اجازه هیچگونه بازرسی از هیچیک از مراکز نظامی و همچنین گفتگو با دانشمندان هسته ای و سایر رشته های حساس و اهانت به حریم آنها، داده نخواهد شد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: من اجازه نخواهم داد که بیگانگان بیایند و با دانشمندان و فرزندان عزیز و برجسته این ملت صحبت و از آنان بازجویی کنند.

 

موضوع بعدی تغییر لحن سخن امام خامنه ای بود که باید گفت: ایشان در سخنان قبلی از واژه های "ما" و " تیم هسته ای " استفاده می کردند ولی در این سخنان شخصا کلام "من اجازه نمیدهم" را ایراد فرمودند که نشان از یک اتفاقی دارد که ما به آن واقف نیستیم.

 

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که چندی پیش نیز دکتر ولایتی در گفت و گویی که با دفتر مقام معظم رهبری داشتند گفتند: اگر تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز عبور کنند، مقام معظم رهبری واقعیت را به مردم خواهند گفت و این نشان از اقداماتی دارد که نیاز به تأمل دارد.

 

اینک باید تیم مذاکره کننده هسته ای که روی سخنان اصلی امام خامنه ای با آن ها بود بدانند که با توجه به وعده های پوچ و بی اساس و دورویی که در غرب نهفته است و از آن دل نمی کنند، مذاکره کردن با غرب و لبخند به آنان را رها کرده و مبنای مذاکرات را سخنان مقام معم رهبری قرار دهند.

امام خامنه ای





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 94/2/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون