سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
آنچه که باید برخی از کسانی که خواب رابطه با آمریکا را می بیند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدا از خواب غفلت بیدارشان بکند بدانند این است که در رابطه بین ایران و آمریکا به میانجیگر نیازی نیست بلکه این خوی استکباری و ددمنشانه آمریکا می باشد که باید در برابر ملت ایران تغییر نماید تا روابط برقرار گردد.
به گزارش علمدار بصیر: خبر سفر سلطان قابوس، پادشاه عمان که قرار است هفته آینده به تهران بیایید با واکنش متفاوت و البته ذوق زدگی خاص برخی از مطبوعات روبرو شد!

بنا بر این گزارش روزنامه جمهوری اسلامی در خبری مدعی شد بر اساس اخبار غیررسمی، پادشاه عمان در نظر دارد میان مسئولان ایرانی و مقامات آمریکائی برای حل و فصل اختلافات فیمابین میانجی‌گری کند.

به گزارش عصر امروز ذوق زدگی برخی از رسانه ها بسیار جای تعجب دارد زیرا در حالی که در انتهای مرداد ماه قرار داریم و سالروز کودتای 28 مرداد آمریکا بر علیه کشورمان هنوز در اخبار و تحلیل ها موجود می باشد معلوم نیست این رسانه ها چرا اینقدر به رابطه با این کشور استعمارگر علاقه دارند!

آنچه که باید برخی از کسانی که خواب رابطه با آمریکا را می بیند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدا از خواب غفلت بیدارشان بکند بدانند این است که در رابطه بین ایران و آمریکا به میانجیگر نیازی نیست بلکه این خوی استکباری و ددمنشانه آمریکا می باشد که باید در برابر ملت ایران تغییر نماید تا روابط برقرار گردد.

ملت ایران زخم دیرینه و کهنه ای را از آمریکا بر پیکر خودش احساس می کند و این زخم فقط با تغییر روش واقعی در رفتار و گفتار آنان است که التیام می یابد.

ملت ما در این سالها طعم تلخ تحریمهای آمریکا را دارند با پوست و گوشت و خونشان احساس می کنند و رنج آن را فقط و فقط از چشم این وحشی درنده می بینند.

هنوز پیکرهای مطهری را در برابر خودمان برای تشیع می بینیم که با حمایت همه جانبه آمریکا از صدام در خون غلطیدند و بعد از سالها پیکرشان به میهن باز می گردد.

به فرموده رهبر معظم انقلاب “مشکل ملت ایران با آمریکا مشکل کارهاى امروز نیست؛ مشکل پنجاه و چند سال موذیگرى و خباثت از سوى آن رژیم نسبت به ملت ایران است؛ از سال 1332 تا امروز، بعد از پیروزى انقلاب هیچ روزى نبوده است که آمریکا نسبت به ملت ایران نیت خیرى داشته باشد.”[1]

قطع رابطه با آمریکا نه از سوی ما بوده است و نه برقراری آن از سوی ما خواهد بود ما برای برقراری رابطه با آمریکا شرط و شروطی داریم که باید ابتدا از طرف آنها مححق شود زیرا این آمریکا بود که بعد از اشغال سفارتش رابطه را با ما قطع کرد.

حالا اگر ایالات متحده نخواهد و یا حتی نتواند پیشینه خود را جبران نماید چه توقعی از جمهوری اسلامی است که از قبل تاسیس، خود را در مقابل ایالات متحده می دید به پای میز مذاکره بیاید، وقتی آمریکا به دنبال همان سیاست استیلای خود است، مذاکره ای رخ نخواهد داد مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند؛ “شما تغییر کنید، ما هم رفتارمان تغییر خواهد کرد. شما تغییر نکنید، ملت ما این سى سال را روزبه‌روز آبدیده‌تر و متحمل‌تر و قوى‌تر و باتجربه‌تر شده است”[2]

آمریکا باید عزت، کرامت و حرمت ما را به رسمیت بشناسد آمریکا باید از تمام جنایت هایش در حق این ملت عذرخواهی بکند آمریکا نباید از دید سلطه جویی با ما به میز مذاکره برگردد این اختلاف گفتمانی و مبنایی ریشه در تقابل روحیه اسلام گرایی مردم ایران و خوی استکباری آمریکا دارد.

رهبری می فرمایند:“دشمنىِ نظام مستکبر آمریکایى و هر مستکبرى در دنیا با نظام اسلامى، به خاطر پرچم برافراشته‏ عدالت است؛ به خاطر این است که می ‏بیند با نام اسلام و با تعالیم والاى اسلام کشورى دارد به سمت رشد و توسعه و پیشرفت علمى و عملى حرکت می کند؛ می داند که‏ این، جلوى نفوذ آن‏ها را خواهد گرفت.”[3]

ایشان در جایی دیگر می فرمایند: “صرف این‌که شما بروید با آمریکا بنشینید حرف بزنید و مذاکره کنید، مشکلات حل مى‌شود؟ این‌طورى که نیست. مذاکره در عرف سیاسى، یعنى معامله. مذاکره با امریکا، یعنى معامله با امریکا. معامله، یعنى داد و ستد؛ یعنى چیزى بگیر، چیزى بده. تو از انقلاب اسلامى، به آمریکا چه مى‌خواهى بدهى، تا چیزى از او بگیرى؟ آن چیزى که شما مى‌خواهید به آمریکا بدهید، تا در مقابل از او چیزى بگیرید، چیست؟ ما چه مى‌توانیم به آمریکا بدهیم؟ او از ما چه مى‌خواهد؟ آیا مى‌دانید که او چه مى‌خواهد؟ و ما نقموا منهم الّا ان یؤمنوا باللَّه العزیز الحمید. واللَّه که آمریکااز هیچ‌چیز ملت ایران، به قدر مسلمان بودن و پایبند بودن به اسلام ناب محمّدى، ناراحت نیست. او مى‌خواهد شما از این پایبندیتان دست بردارید. او مى‌خواهد شما این گردنِ برافراشته و سرافراز را نداشته باشید؛ حاضرید؟”[4]

[1] بیانات در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در آستانه سیزده آبان،1387/8/8
[2] بیانات در دیدار زائران و مجاوران امام رضا(ع)، مشهد مقدس 88/1/1
[3] بیانات در دیدار مردم رفسنجان، 18/ 02/ 1384
[4] دیدار با معلمان و کارگران، 69/12/2

منبع:عصرامروز





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون