سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به سه راهی که رسول گرامی اسلام برای بهشتی شدن به ابوذر نشان داد گفت: آرزوی طولانی نداشتن در دنیا نخستین راهی است که مورد تاکید رسول خدا قرار داشت.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر: حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی چهارشنبه شب در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه (س) در سخنانی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت حمزه عموی بزرگوار پیامبر گرامی اسلام است بیان کرد: باید در این روز نسبت به برگزاری مراسم‌ در مساجد اهتمام داشت.

وی بیان کرد: پس از شهادت حضرت حمزه پیامبر گرامی اسلام و حضرت زهرا(س) بر مزار این شهید حاضر می‌شدند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به حال و روز اهل ایمان و اهل گناه در روز قیامت افزود: در روز قیامت مومنان به دلیل اینکه ثمره کارهای نیکوی خود در دنیا را می‌بینند شادمان هستند و در مقابل اهل گناه به دلیل اینکه کارهای دنیوی آنها بدون نتیجه بوده خستگی بر تن ایشان باقی مانده است.

وی با اشاره به نعمت‌های بهشتی و ضرورت عملکرد صحیح انسان در دنیا برای دستیابی به این نعمت‌ها اظهار داشت: انسان عاقل در دنیا با پیروی از دستورات الهی مسیر ورود به بهشت را برای خود مهیا می‌کند.

رفیعی با اشاره به سه راهی که رسول گرامی اسلام برای بهشتی شدن به ابوذر نشان داد گفت: آرزوی طولانی نداشتن در دنیا نخستین راهی است که مورد تاکید رسول خدا قرار داشت.

وی به یاد مرگ بودن را دیگر راه و شرط بهشتی شدن دانست و تاکید کرد: انسان اگر زیاد به یاد مرگ باشد با شهدا محشور می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه داشتن حیا از خداوند را دیگر راه بهشتی شدن دانست و یادآور شد: انسانی که از خدا شرم و حیا داشته باشد در خلوت نیز مرتکب گناه نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه بلایی که فرد مسلمان در اثر فحاشی کردن به برادر مسلمان خود گرفتار آن می‌شود تاکید کرد: کم شدن رزق و روزی، واگذار شدن انسان به خودش از سوی خداوند و کم شدن خوشی‌های انسان در زندگی سه اثر سوء فحاشی کردن است.

رفیعی با تاکید بر اینکه فردی که فحاشی کند در قبر عذاب می‌بیند یادآور شد:‌ از نکاتی که امام صادق(ع) به شیعیان تذکر می‌دادند پرهیز از فحاشی کردن است.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون