سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
به گزارش علمدار بصیر: روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:
ناخرسندی رئیس‌جمهور منتخب از برخورد طلبکارانه خاتمی

اظهارات از موضع بالای خاتمی مبنی بر معرفی وزیر ارشاد دولت خود به عنوان وزیر ارشاد دولت جدید با ناراحتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روبه‌رو شده است.

خاتمی اخیرا در جمع گروهی از سینماگران و در جواب اصغر فرهادی، احمد مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود.
به گزارش مشرق، اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.

ظاهرا پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور منتخب نیز از این جنس اظهارنظرها ابراز ناراحتی کرده است.

این گزارش همچنین حاکی است تلاش برخی چهره‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نقش بر آب شده است. این افراد می‌خواستند خاتمی را بدون عذرخواهی از فتنه 88 و اعتراف به دروغ بزرگ تقلب به صحنه سیاسی کشور بازگردانند این در حالی است که خاتمی هنوز مرزبندی خود را با فتنه اعلام نکرده است.

در راستای برخوردهای طلبکارانه فعالان جریان فتنه و افراطی‌گری با رئیس‌جمهور منتخب، سعید حجاریان نیز به مجله آسمان گفته که «روحانی باید بداند آرای او متعلق به خاتمی و هاشمی بوده است. روحانی باید بداند این رای‌ها از کجا آمده»!

ما ضعیف نیستیم؛جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند است

یک رسانه وابسته به ضد انقلاب در توجیه شکست سی و چهار ساله گروه‌های اپوزیسیون در هم‌آوردی با جمهوری اسلامی تصریح کرد اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این جمهوری اسلامی و روحانیت است که بسیار قدرتمند است.

گویانیوز دراین‌باره با طرح این سوال که جمهوری اسلامی چگونه مقتدرانه توانسته سی‌وپنج سال دوام داشته باشد، می‌نویسد: در عالم اینترنت که همه می‌توانند بدون این که به آن چه می‌نویسند فکر کنند، معمولا اولین پاسخی که به این سوال داده می‌شود، ضعف اپوزیسیون است.

تعجب از این است که اپوزیسیون با وجود داشتن سرانی چون رضا پهلوی، یا فعالانی چون اکبر گنجی، شیرین عبادی، مهرانگیز کار، حسن شریعتمداری، محسن سازگارا، نوری‌زاده و امثال ایشان که جملگی افکار و اندیشه‌های متجددانه دارند چطور اپوزیسیون ضعیفی خوانده می‌شود؟ هر کدام از این آقایان یا کسانی چون دکتر سروش، دکتر مجتهد شبستری، عبدالعلی بازرگان و حجت‌الاسلام دکتر کدیور و حامیان آنها چگونه است که نمی‌توانند در تغییر حکومت نقشی موثر ایفا کنند؟

نویسنده تأکید می‌کند: نکته‌ای که در این زمینه معمولا نادیده می‌ماند اراده روحانیت و حاکمیت است. موضوع این است که اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این روحانیت حاکم است که قوی است آن‌قدر که می‌تواند حتی بر توازن قوای اپوزیسیون تاثیر بگذارد. اما این قوت از کجا ناشی می‌شود و منشأ آن کدام است؟

گویانیوز تأکید کرد: یکی از برتری‌های روحانیت حاکم، مسلح بودن او به سلاح منطق است. این منطق بازمانده از عصر ارسطو است. بخش بزرگی از روحانیت با همان منطق صغراکبرای ارسطویی، می‌تواند «برای هر چیز» پاسخی بیابد این هنری است که روحانیت در اثر ممارست برای پاسخگویی به شبهات دین کسب کرده است.اعتماد به نفس و ایستادن در برابر دشمنان دین خدا از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که به نظر نویسنده گویانیوز موجب قدرتمندی جمهوری اسلامی شده است.

آن روی لبخند استراو در سخنان رئیس سازمان جاسوسی انگلیس

«آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را اجرایی کنند.»
قطعاً شنیدن این جمله از زبان بلندپایه‌ترین مقام امنیتی دولت انگلیس برای کسانی که این روزها در تب و تاب فرش قرمز پهن کردن برای مقامات بریتانیا می‌سوزند، خوشایند نباشد اما این عین عبارتی است که جان ساورز، رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس موسوم به MI6 آن هم در دومین سخنرانی علنی رئیس این دستگاه امنیتی در صد سال گذشته، علیه کشورمان بیان کرده است.

به گزارش رجا، جان ساورز در ادامه سخنانش، در جمع تعدادی از فعالان سرشناس اجتماعی در انگلیس، مدعی شده است که ایران با وجود همه خرابکاری‌هایی که در مسیر تکمیل فناوری هسته‌ای صورت گرفته، تا دو سال آینده به بمب اتمی دست پیدا می‌کند و به یک منطقه هسته‌ای در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

ساورز می‌افزاید: «ایران به تمام تکنولوژی لازم برای تهیه و تولید سلاح اتمی دست پیدا کرده و همگان می‌دانند که در صورت وقوع این مسأله، چه خطر بزرگی، ایالات متحده و اسرائیل را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل، واضح است که آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را در این دو سال اجرایی کنند. در واقع جهان باید بین پذیرش یک ایران اتمی و حمله نظامی به ایران، یکی را انتخاب کند.»

پاییز 89 زمانی که جان ساورز در مقام رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس (MI6) مقابل دوربین رفت، برای افکار عمومی این سؤال پیش آمد که کدام موضوع مهمی رئیس MI6 را برای اولین بار در صد سال اخیر در انگلیس مقابل دوربین کشانده است.

برنامه هسته‌ای ایران مهمترین موضوعی بود که صحبت‌های او را تشکیل می‌داد؛ جان ساورز اعلام کرد سازمان تحت ریاستش در حال «انجام عملیات» با هدف «توقف برنامه هسته‌ای ایران» است؛ اما صحبت‌های او شاه‌کلیدی داشت که از اتفاقات آتی رمزگشایی می‌کرد؛ شاه کلیدی که به نظر می‌رسید فرمان آغاز یک عملیات جدید و غیر انسانی علیه مردم ایران باشد: «دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.»

8 آذر ماه 89 و تنها چند روز پس از این اظهارات، مجید شهریاری و فریدون عباسی از برجسته‌ترین و کلیدی‌ترین دانشمندان هسته‌ای ایران در 2 عملیات جداگانه ترور شدند تا به زودی ترجمه عملی سخنان ساورز و مراد او از فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران نمایان شود.

با این حال جان ساورز در دومین سخنرانی علنی خود، باز هم ترجیح داده است تا موضوع این سخنان را «اقدام سخت» علیه ایران قرار دهد تا برخلاف ادعای گسترده رسانه‌های وطنی مبنی بر تمایل انگلیس به تجدید مناسبات با ایران آن هم با استناد به سخنان جک استراو که اینک تنها یک نماینده مجلس انگلیس است، رویکرد واقعی این دولت خبیث در قبال ایران را روشن و مشخص کند.

اظهارات خصمانه رئیس سرویس جاسوسی انگلیس به این دلیل در خور توجه است که در روزهای گذشته، رسانه‌های طیف اصلاحات و بی‌بی‌سی فارسی، با انتشار برخی اظهارات جک استراو، وزیر امور خارجه سابق انگلیس که این روزها تنها یک نماینده در پارلمان این کشور است از تمایل انگلیس نسبت به تجدید مناسبات با ایران سخن گفته‌اند. استراو گفته بود مایل است به تهران سفر کند.

این مسئله تا جایی بالا گرفت که یک مشاور رئیس جمهور منتخب (بانک) در گفت‌وگویی، از حضور مهمانانی ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ملت خبر داد و یکی از آن‌ها را «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس معرفی کرد که در روزهای گذشته از آمادگی برای سفر به تهران و دیدار با روحانی سخن گفته بود.

با این حال یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس جمهور منتخب در گفت‌وگو با تسنیم، خبر دعوت از «جک ‌استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس جمهور منتخب صورت نگرفته است.

عبدی: کیهان با موفقیت اصلاح‌طلبان را به بازی گرفته است!

عضو مستعفی حزب مشارکت می‌گوید کیهان در بازی گرفتن مخالفان اصلاح‌طلبش موفق عمل کرده است.عبدی در نشریه آسمان نوشت: روزنامه کیهان در بازی گرفتن از برخی از مخالفانش موفق بوده است. این بیشتر به دلیل ضعف این گروه از مخالفانش است که از بس با کیهان دشمنی دارند، کمابیش شبیه آن شده‌اند.

هرچه بیشتر آن روزنامه را متهم به خلاف‌نویسی و وارونه‌نمایی می‌کنند، خودشان بیشتر تحت تاثیر نوشته‌های آن قرار می‌گیرند. متاسفانه این نیروها بیش از هر کسی آب به آسیاب چیزی می‌ریزند که از آن نفرت دارند و حتی با وجود تجربه صد باره باز هم به اخبار و تحلیل‌های آن اهمیت می‌دهند و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و تا وقتی چنین هدفی را محقق می‌کنند روزنامه کیهان نیز در برنامه خود موفق است.

افرادی که بیشترین دشمنی را با کیهان دارند بیشترین اثرپذیری را هم از آن دارند. این مخالفان کیهان، بیشترین استنادشان به مطالب دیگران از کیهان نقل می‌شود! خوب اگر کسی بخواهد مخالفانش را این گونه به بازی بگیرد، چه راهی بهتر از کاری که کیهان انجام می‌دهد برای او وجود دارد؟

وی البته ادعا کرده که «کیهان می‌خواهد وجه ملی انتخابات را به وجه جناحی (اصلاح‌طلب) تبدیل کند» و این در حالی است که دست بر قضا این دوستان و همفکران آقای عبدی هستند که چنین تقلای بی‌حاصلی را برای اصلاح‌طلب جا زدن رئیس‌جمهور منتخب و مصادره آرای ملی وی در پیش گرفته‌اند و در مقابل کیهان با تایید حرف آقای عبدی، معتقد است که رای به آقای روحانی مطلقا رای جناحی و مثلا اصلاح‌طلبانه نبوده است.

کیهان در این باره مکررا استدلال کرده که طبق نظرسنجی‌ها و بر اساس رای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران و همچنین بر اساس مقایسه مشارکت 65درصدی انتخابات مجلس نهم و 72درصدی ریاست‌جمهوری یازدهم، رای اصلاح‌طلبان حداکثر بین 7 تا 10درصد بوده است، درعین حال به تصریح کسانی چون آقایان محمدعلی نجفی، حسن رسولی و خیلی‌های دیگر، نام آقای روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان برای اجماع (عارف، جهانگیری، مهرعلیزاده و محمد شریعتمداری) نبوده است.

کیهان در عین حال با این فراز از سخنان آقای عبدی کاملا موافق است که «دولت روحانی تا وقتی به این برداشت ملتزم باشد که انتخابات 24 خرداد یک پیام ملی و نه جناحی دارد و باید خود را متعهد به اجرا و تامین آن پیام و درخواست بداند، هیچ خطر مهمی آن را تهدید نخواهد کرد. ولی اگر قرار باشد که هدف و برنامه اصلی این دولت به رقابت‌های جناحی تنزل یابد، زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم پایان آن آغاز خواهد شد.»
یادآور می‌شود عباس عبدی پیش از این هم در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود سهم اصلاح‌طلبان از مشارکت مردم در انتخابات 10درصد بوده است.

عبدی این را هم درباره کیهان نوشته که «بیایید فرض کنیم که همه اتهامات مخالفان کیهان علیه آن روزنامه درست باشد. یعنی به دیگران اتهامات دروغ زده و وارونه‌نمایی می‌کند و هیچ حقیقت مفیدی در آن نباشد. اگر کسی به این گزاره‌ها علیه کیهان اعتقاد دارد، به ناچار باید عطای کیهان را به لقایش ببخشد و از خواندن آن پرهیز کند. پس چه اصراری به خواندن و توجه کردن به آن وجود دارد؟ حالا اگر هم می‌خوانید، چه اصراری دارید که تحت تاثیر مطالب آن قرار بگیرید؟».

مخملی‌ها معاون اولی را نشانه رفتند

روزنامه زنجیره‌ای بهار از قول یکی از عناصر فعال در حوزه جنگ نرم و مرتبط با حلقه سیرا در آمریکا از رئیس‌جمهور منتخب خواست محمدرضا عارف را معاون اول خود کند.

ناصر- ه که از حدود دو دهه پیش با برخی حلقه‌های سیاسی ضدانقلاب در آمریکا نظیر حلقه سیرا مرتبط بوده، می‌گوید گماشتن عارف به معاون اولی دولت جدید، باعث طولانی شدن ماه‌عسل رئیس‌جمهور منتخب خواهد شد و رهبری ائتلاف انتخاباتی را بدین ترتیب به عهده بگیرد.

تلاش برای وامدار کردن روحانی به اصلاح‌طلبان در حالی است که اولا نام روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان قرار نداشت و ثانیا حتی همین طیف، عارف را نیز به خاطر ارتکاب جرم اعلام نامزدی، اصلاح‌طلب بدلی و تحریک شده نیروهای امنیتی معرفی می‌کردند. در نظرسنجی‌ها نیز رای اصلاح‌طلبان 7 تا 10 درصد بوده است.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون