سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر تأثیر عملکرد دولتها بر سبک زندگی مردم، به کلامی از حضرت امیر(ع) اشاره کرد و گفت: عملکرد و سبک زندگی دولتمردان در زندگی مردم تأثیر قهری دارد. چنانکه حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: " الناسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ ".
رئیس جمهور مسئول دین و اخلاق جامعه هم است

به گزارش علمدار بصیر:حجت الاسلام حسین ابراهیمی رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره تأثیر عملکرد دولتها بر سبک زندگی مردم، به خبرنگار مهر گفت: عملکرد و سبک زندگی دولتمردان در زندگی مردم تأثیر قهری دارد. چنانکه حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: " الناسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ " یعنی: مردم به امیران شان شبیه ترند تا به پدرانشان! در واقع سیر و سلوک دولتمردان در زندگی مردم اثر مستقیم دارد. خوبش را خوب می گیرد و بدش را بد می گیرد و جوامع تحت تأثیر حکومت و نظامی که بر آنها حاکمیت است، قرار دارد چه بخواهند چه نخواهند.

وی ساده زیستی را مهمترین مطالبه مردم از کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه سبک زندگی خواند و افزود: زندگی دولتمردان بایستی متعادل بوده و با عرف جامعه همخوانی داشته باشد و در همه موارد بایستی به نحوی زندگی کنند که بتوانند برای جامعه الگو باشند و مردم قطعا انتظار دارند دولتمردان ساده زیست، دلسوز و به دنبال آسایش و رفاه مردم و اصلاح جامعه و عدالت اجتماعی باشند و در کنار دینداری، دین‌گستری را نیز پیش گیرند. یعنی تنها دینداری مسئولین کافی نیست، بلکه باید مروج دین و مذهب باشند و همانطور که دولتها برای آب و نان مردم مسئول هستند و رئیس جمهور در رأس آن است، برای مسائل فکری، روانی و اخلاقی و فرهنگی نیز مسئول هستند که این هم در متون دینی ما مشاهده می شود و هم مقام معظم رهبری در سخنان شان بر این مسئله تأکید دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: از نامزدهای ریاست جمهوری انتظار می رود که هر کدام حاکم شدند بایستی جهات مختلف فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی، سیاسی و...را بر مبنای دین و رفتارهای خردپسندانه در جامعه داشته باشد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: مردم ایران مسلمان هستند و مبنای زندگی شان اسلام است. دولتها هم بایستی همان روش و منش اسلامی را در جامعه پیاده کنند و بهترین الگو هم نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است. آنها باید سیره پیامبر و اهل بیت را در جامعه در ابعاد مختلف پیاده کنند و محور این رفتارها نیز باید بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) باشد.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون