سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
دکتر محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس عالی امور استراتژیک اظهار داشت:نگاه دولت به مسائل فرهنگی یک نگاه لیبرالیستی و غرب زده است و کمتر دغدغه های دین در آن مشاهده می شود.

قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار خاورستان بیان اینکه دولت باید توجه کند که نظام، جمهوری اسلامی است نه جمهوری تنها، گفت: وقتی نوع نظام اسلامی است باید در جهت اسلامی تر کردن جامعه قدم بردارد به همین لحاظ نیز مجلس ما مجلس شورا نیست بلکه مجلس شورای اسلامی است،وزارت ما وزارت فرهنگ نیست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این یعنی مسئولین باید دغدغه دین را داشته باشند و در این راه تلاش کنند.

 

قدیری ابیانه ادامه داد: اسلامی عمل کردن یعنی بر مبنای ارزش ها برنامه ریزی و حرکت کنیم و دولت باید همان طور که برایش عدم گرایش جوانان به اعتیاد اهمیت دارد نسبت به انحراف از دین هم حساسیت داشته باشد و خود را مسئول بداند و نگوید بهشتی یا جهنمی شدن مردم به دولت ربطی ندارد همان طور که سلامت جسمی مردم باید از دغدغه های دولت باشد سلامت روحی نیز باید از دغدغه های دولت باشد و برای آن برنامه ریزی کند.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت به مسائل فرهنگی یک نگاه لیبرالیستی و غرب زده است و کمتر دغدغه های دین در آن مشاهده می شود، اظهار داشت: در رابطه با اینکه چگونه می توان جامعه ای اسلامی تر داشت نگاه های متفاوتی وجود دارد اما با توجه به نظام ولایی و دینی کشورمان دولت باید رهنمودهای امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری را در اسلامی تر کردن جامعه ملاک عمل قرار دهد.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا اذعان کرد: همان طور که معتاد کردن جوانان از اهداف و برنامه های استکبار جهانی با هدف تضعیف ملتمان است، ایجاد فساد فرهنگی و دین زدایی در جامعه نیز از اهداف قطعی استکبار و صهیونیست است و مسئولین کشور بویژه مسئولین فرهنگی موظف به مقابله با آن هستند.

کارشناس عالی امور استراتژیک همچنین ادامه داد: امام در وصیت نامه سیاسی خود بر این امر تاکید و تصریح کرده است که اگر مسئولین در مقابله با شبیخون فرهنگی کوتاهی کردند، مردم و جوانان حزب الهی موظف به مقابله و جلوگیری می باشند.

 

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: برخی دولتمردان با جملات دو پهلو هنجارشکنان را جریح تر نموده و اهمیت اخلاقی را از جامعه می زدایند و برای هنجارشکنان امنیت ایجاد می کنند، به نحوی که هنجارشکنی بویژه در مسئله پوشش زنان در جامعه سرعت بیشتری گرفته است و دچار بحران عفاف و حجاب در جامعه شده ایم.

وی در پایان با بیان اینکه عدم توجه دولت مردان به اصلاح فرهنگ عمومی جامعه باعث بروز دغدغه هایی در مقام معظم رهبری و مردم مومن کشور شده است، یادآور شد: فرهنگ برای کشور مثل نقش اکسیژن برای زندگی و سلامت محیط زیست برای زندگی سالم است و همان طور که یک بدن سالم در مقابل ورود میکروب ها به مقابله می پردازند مسئولین و آحاد جامعه باید با بیماری های فرهنگی مقابله کنند.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 93/4/29 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون