سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
رهبر سابق "جهاد اسلامی مصر" مدعی است که بن لادن توسط نیروهای ویژه آمریکا در "عملیات جرونیمو" کشته نشده بلکه وی به محض حمله این نیروها به محل سکونتش در ابیت آباد پاکستان برای اجتناب از دستگیر شدن، خود را منفجر کرده است.
"بن لادن کشته نشد؛خودکشی کرد"

به گزارش علمدار بصیر به نقل از ایسنا، نبیل نعیم عبدالفتاح، رهبر سابق جهاد اسلامی مصر در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه گلف نیوز گفت: داستان دفن بن لادن، رهبر سابق القاعده در دریا مشکوک بود. بارک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا درخصوص اینکه بن لادن در دریا دفن شده، دروغ گفته است.

بن لادن به دنبال حمله نیروهای ویژه آمریکا به محل سکونتش و پس از آنکه دو تن از محافظانش را کشتند و به پای او نیز شلیک کردند، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و جسدش متلاشی شد. او این اقدام را انجام داد تا هیچ سرنخی برای تشخیص در اختیار نیروهای ویژه آمریکا نگذارد.

عبدالفتاح افزود که وی در زمان مرگ بن لادن در ابیت آباد نبوده اما این‌ها را یکی از بستگان بن لادن شنیده است.

عبدالفتاح که یکی از محافظان شخصی بن لادن نیز بوده، تاکید کرد که بن لادن در 10 سال آخر عمرش همیشه یک کمربند انفجاری به تن دشته و هرگز نمی‌خواست تا خود را به آمریکایی‌ها تسلیم کند.

وی افزود: سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا قصد داشتند تا بن لادن را زنده دستگیر کنند اما محاسبه درستی نکردند. او برای اینکه به دست آمریکایی‌ها نیفتد خود را منفجرکرد. بن لادن می‌خواست تا رازهایش را با خود دفن کند و حامیان بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس داشت که برای او پول می‌فرستادند. او می‌خواست که آن‌ها را از هرگونه مشکل و دردسری دور نگه دارد. او قسم خورده بود که رازهایش را با خود دفن می‌کند.

عبدالفتاح ضمن اشاره به اینکه این احتمال وجود دارد که یکی از حامیان بن لادن، به وی خیانت کرده باشد، گفت: نفوذ در میان اشخاص نزدیک بن لادن بسیار سخت بود. محافظان شخصی وی تنها افراد یمنی و سعودی بودند که توسط احزاب مخالف استخدام نشده بودند.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir

 





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir
حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر تأثیر عملکرد دولتها بر سبک زندگی مردم، به کلامی از حضرت امیر(ع) اشاره کرد و گفت: عملکرد و سبک زندگی دولتمردان در زندگی مردم تأثیر قهری دارد. چنانکه حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: " الناسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ ".
رئیس جمهور مسئول دین و اخلاق جامعه هم است

به گزارش علمدار بصیر:حجت الاسلام حسین ابراهیمی رئیس سابق مرکز رسیدگی به امور مساجد درباره تأثیر عملکرد دولتها بر سبک زندگی مردم، به خبرنگار مهر گفت: عملکرد و سبک زندگی دولتمردان در زندگی مردم تأثیر قهری دارد. چنانکه حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: " الناسُ بِأُمَرَائِهِمْ أَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبَائِهِمْ " یعنی: مردم به امیران شان شبیه ترند تا به پدرانشان! در واقع سیر و سلوک دولتمردان در زندگی مردم اثر مستقیم دارد. خوبش را خوب می گیرد و بدش را بد می گیرد و جوامع تحت تأثیر حکومت و نظامی که بر آنها حاکمیت است، قرار دارد چه بخواهند چه نخواهند.

وی ساده زیستی را مهمترین مطالبه مردم از کاندیداهای ریاست جمهوری در حوزه سبک زندگی خواند و افزود: زندگی دولتمردان بایستی متعادل بوده و با عرف جامعه همخوانی داشته باشد و در همه موارد بایستی به نحوی زندگی کنند که بتوانند برای جامعه الگو باشند و مردم قطعا انتظار دارند دولتمردان ساده زیست، دلسوز و به دنبال آسایش و رفاه مردم و اصلاح جامعه و عدالت اجتماعی باشند و در کنار دینداری، دین‌گستری را نیز پیش گیرند. یعنی تنها دینداری مسئولین کافی نیست، بلکه باید مروج دین و مذهب باشند و همانطور که دولتها برای آب و نان مردم مسئول هستند و رئیس جمهور در رأس آن است، برای مسائل فکری، روانی و اخلاقی و فرهنگی نیز مسئول هستند که این هم در متون دینی ما مشاهده می شود و هم مقام معظم رهبری در سخنان شان بر این مسئله تأکید دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: از نامزدهای ریاست جمهوری انتظار می رود که هر کدام حاکم شدند بایستی جهات مختلف فرهنگی، اقتصادی، اخلاقی، سیاسی و...را بر مبنای دین و رفتارهای خردپسندانه در جامعه داشته باشد.

این کارشناس دینی تصریح کرد: مردم ایران مسلمان هستند و مبنای زندگی شان اسلام است. دولتها هم بایستی همان روش و منش اسلامی را در جامعه پیاده کنند و بهترین الگو هم نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) است. آنها باید سیره پیامبر و اهل بیت را در جامعه در ابعاد مختلف پیاده کنند و محور این رفتارها نیز باید بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) باشد.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir
مجید مرادی جانباز شیمیایی و عکاس جنگ گفت: برای اولین بار شهید گمنام به جایی رفت که در این مراسم‌ها کمتر به آن توجه می‌شود. طی مراسم خاصی این شهدای گمنام را برای نخستین بار به زندان مرکزی همدان بردند.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از تسنیم، بیست و پنجم فروردین ماه همزمان با شهادت حضرت فاطمه (س) 130 شهید گمنام و بی‌نام و نشان در سراسر کشور با استقبال پرشور مردم تشییع و تدفین شدند. چند تن از این شهدای گمنام به همدان منتقل و در آنجا تدفین شدند.

 

مجید مرادی جانباز شیمیایی و عکاس جنگ که از این مراسم عکاسی و آن را در نمایشگاه عکس خود به نمایش گذاشته است در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از استقبال کم نظیر مردم در این مراسم گفت و افزود: این شهدا در بدو ورود به همدان ابتدا از شهرستان‌های کبوتر آهنگ و سپس روستاهای شهرستان ملایر تشییع شده و با استقبال پر شور و گرم مردم مواجه شده و بعد وارد همدان شدند. مردم روستاهای مجاور که در مسیر استقبال از شهید گمنام قرار داشتند. رسم و رسوم مهمان نوازی را به جا آوردند.

وی افزود: در تمام روستاها مردم با وجود آنکه عید نوروز به پایان رسیده بود اما قبل از ورود شهدا برایشان سبزه ریخته بودند و به یمن ورود آن‌ها به شهرشان سبزه عید سبز کردند. همچنین مردم روستای بهاره که همان سلطان آباد سابق است دو کیلومتر از آخر جاده‌ای را که منتهی به روستا می‌شد، گل گذاشته بودند. به طوریکه مسیر جاده سراسر گلکاری شده بود. و برخی روستاییان نیز گلدان‌هایشان را آورده و در دوطرف جاده گذاشته بودند. همه این‌ها نشان از ارادت مردم به شهدا به خصوص شهدای گمنام دارد که در این استقبال به خوبی قابل لمس بود.

مرادی با اشاره به اتفاق نادری که در جریان تشییع این شهدای گمنام در همدان افتاد افزود: برای اولین بار شهید گمنام به جایی رفت که در این مراسم‌ها کمتر به آن توجه می‌شود. طی مراسم خاصی این شهدای گمنام را برای نخستین بار به زندان مرکزی همدان بردند و در جمع زندانیان همدان نیز مراسم تشییع برگزار شد. بدیهی است که تاثیر شگفت این کار و برگزاری این مراسم بر زندانیان دیدنی بود. و آن‌ها در میان اشک‌های خود از این شهدا به خوبی استقبال کردند.

او ادامه داد: حضور مادران شهدای گمنام در تشییع این شهدای گمنام از دیگر وجوه قابل توجه بود. مادران شهدایی که عکس فرزندانشان دستشان بود اما پیکر آن‌ها هنوز برنگشته است. و در تشییع شهدای گمنام شرکت کرده و با این شهدا ارتباط عمیقی برقرار می‌کنند و شهید را فرزندم خطاب می‌کردند. این شهیدای گمنام که قدم مبارک خود را در این شهر گذاشته بودند و با خودشان برکات زیادی به همراه آورده و گویی بخشی از وجود این مادران شده بودند.

 





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir
ولایتی گزینه نهایی جبهه پیروان خط امام و رهبری شد.م

به گزارش علمدار بصیر به نقل از عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: علی اکبر ولایتی گزینه نهایی این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری شد.

احمد کریمی اصفهانی دبیر کل جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازار و عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، درباره جلسه روز گذشته اعضای شورای مرکزی جبهه پیروان، گفت: در این جلسه موضوع تعیین نامزد جبهه در انتخابات مطرح شد و علی اکبر ولایتی بعنوان گزینه نهایی جبهه پیروان در انتخابات تعیین شد.

وی افزود: بیانیه جبهه پیروان پیرامون انتخابات و نامزد مورد حمایت خود به زودی منتشر خواهد شد.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir

 

معمولاً اواخر بهار و فصل تابستان بسیاری از کشورهای جهان تعطیلات خاص خود را دارند و مردم چند روزی با رها بودن از کار و مشغله روزانه به استراحت می‌پردازند. مردم کشورهای مختلف اما برای تعطیلات این فصل خود چه می‌کنند ؟

به گزارش علمدار بصیر:تعطیلات به ویژه در کشورهای که اکثر افراد کارهای سخت و فشرده دارند حکم طلا را دارد. به خاطر رقابت کاری شدید بسیاری از افراد در طول سال نمی‌توانند بیشتر از یک یا دو روز پشت سر هم مرخصی بگیرند و به همین خاطر تعطیلات تابستانی جاده‌ها حسابی شلوغ می‌شود. 
  
کره جنوبی 
طولانی بودن ساعات کاری در کره جنوبی در میان کشورهای جهان تقریباً کم نظیر است. در این کشور اصلاً غیر عادی نیست که کارمندها که صبح زود به سر کار آمده‌اند 9 شب از اداره خارج شوند و هیچکسی هم قبل از رئیس کارش را ترک نمی‌کند. به همین خاطر تعطیلات تابستانی در این کشور برای همه حکم یک نفس کشیدن راحت را دارد. به خاطر این ازدحام ناگهانی فقط کارمندهای پشت میز نشین مجبور می‌شوند در ترافیک شدید ساعت‌های طولانی روی صندلی ماشین خشک‌شان بزند. یک چهارم جمعیت این کشور در پایتخت زندگی می‌کنند و تصمیم برای خارج شدن از سئول با تعطیل شدن سازمان های دولتی باعث ترافیک باور‌نکردنی در مسیرهای مختلف می‌شود. کارخانه‌های خودروسازی کره جنوبی هم که مشهور هستند و به همین خاطر هر خانواده‌ در این کشور حداقل یک ماشین دارد. بیشتر مردم به منطقه‌های ساحلی یا مکان‌های خنک‌تر این کشور مانند نواحی کوهستانی در شمال می‌روند. اوضاع رقابت کاری در کره جنوبی آن‌قدر سخت هست که خیلی از کارمندها ترجیح می‌دهند بیشتر از یک یا دو روز پشت سر هم از مرخصی استفاده نکنند.  
  

  

آمریکا 
به صورت متوسط هر آمریکایی سه هفته در سال تعطیلی با همراه با حقوق دارد و به همین خاطر افراد شاغل فرصت تعطیلات را با کار سخت در این کشور غنیمت می‌دانند. بسیاری در زمانی تعطیلی بساط آشپزی خود را به همراه خانواده و دوستان به  حیاط خانه یا پارک‌ها می‌آورند و حسابی با درست کردن استیک و برگر خوشحال هستند. در تعطیلی‌های طولانی سواحل کالیفرنیا یکی از منطقه‌های مورد علاقه مردم است. علاوه بر این مناطق کوهستانی هم با هوای خنک حسابی شلوغ می‌شود. در برخی از نقاط مردم می‌توانند هنوز هم آخرین روزهای اسکی را تجربه کنند. 
  


ایتالیا 
حتی یک روز تعطیلی هم ایتالیایی‌ها را حسابی خوشحال می‌کند. مردم این کشور در تعطیلی از گزینه‌های مختلفی استفاده می‌کنند. بسیاری از آنها در نزدیکی خود دسترسی به ساحل دارند و به همین خاطر شهرهای ساحلی حسابی شلوغ هستند. معمولاً با حساب تعطیلی شنبه و یک‌شنبه ایتالیایی‌ها می‌توانند تقریباً یک هفته را در تابستان به تعطیلی بروند اما خیلی از آدم‌های پرمشغله این تعطیلی برایشان بیشتر از دو روز نمی‌شود. رفتن به مناطق جنگلی و باربیکیو در خارج از شهرها برای ایتالیایی‌ها تقریباً تبدیل به یک سنت شده است. در ماه نوامبر اما تعطیلات کلاً وضع و حال دیگری دارد. در این تعطیلات خاص همه به یاد از دست رفتگان خود هستند و با دسته‌های گل به گورستان‌ها می‌روند. 
  

  


هند 
رشد اقتصادی هند همچنان ادامه دارد و به همین خاطر اکثر نیروهای این کشور 6 روز در هفته را حسابی کار می‌کنند. تعطیلات تابستانی به همین خاطر به ویژه برای جوان‌ها خیلی مهم است. در آستانه تعطیلات به همین خاطر همه مشغول گرفتن بلیت قطار هستند و خیلی‌ها ناگهان دچار بیماری‌های مرموز می‌شوند! تعطیلات برای هندی‌ها که علاقه خاصی به خرید دارند هم فرصت مناسبی است و به همین خاطر جای سوزن انداختن در بازارهای این کشور وجود ندارد. در رستوران‌ها و سینماها هم به زحمت جای خالی پیدا می‌شود. سینِما رفتن دسته‌جمعی و همراه خانواده برای هندی‌ها یک سرگرمی بسیار مفرح است. مکان‌های مذهبی هندی‌ها هم حسابی در تعطیلات شلوغ می‌شود. با فاصله طبقاتی بسیار در این کشور اما تعطیلات برای خیلی‌ها با روزهای عادی تفاوتی ندارد و بسیاری از مردم در روزهای تعطیل هم مجبور به کار هستند. 
  

  

روسیه 
در برخی مناطق روسیه در روزهای سرد دمای هوا به منهای 56 درجه سانتیگراد می‌رسد به همین خاطر گرم شدن هوا و آب شدن برفها برای خیلی‌ها خوشایند است. خانواده‌های روسی در صورت توان مالی تلاش می‌کنند که در مناطق روستایی باغ یا زمینی برای کشت گیاهان مورد علاقه خودشان و سپری کردن تعطیلات داشته باشند. روسیه  پهناورترین کشور جهان است. مناطق ساحلی هم که مانند کشورهای دیگر مورد علاقه هستند و بعضی از خانواده‌ها می‌توانند درویلاهای شخصیشان تعطیلات را بگذرانند.

 
 




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir

 

نکته جالب و مورد توجه در این دوره از جشنواره کن حضور متعدد ایرانی‌ها به عنوان بازیگر ، فیلمساز و... است، حضوری که هیچکدام‌ رسماً از طرف ایران و به عنوان یک فیلم ایرانی نیست.

به گزارش علمدار بصیر، پارسینه نوشت: فیلم عراقی ( سرزمین دوست داشتنی من ) چهارشنبه شب که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن 2013 حضور دارد در سالن دبوسی به نمایش درآمد و "گلشیفته فراهانی" بازیگر ایرانی این فیلم به همراه دیگر عوامل اصلی در سالن حضور داشتند. 

گلشیفته فراهانی


اصغر فرهادی، محسن رسول‌اف، علی عسگری، گلشیفته فراهانی و چندین و چند سینماگر دیگر که به طور شخصی در این جشنواره حضور یافته‌اند.

البته ایرانی‌ها حاضر در بازار فیلم این جشنواره را که روز گذشته به پایان رسید را باید از این ماجرا جدا کرد.

همچنین رضا عطاران نیز در حاشیه این جشنواره به ساخت فیلم جدید خود مشغول است.

فیلم عراقی ( سرزمین دوست داشتنی من ) چهارشنبه شب که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن 2013 حضور دارد در سالن دبوسی به نمایش درآمد و "گلشیفته فراهانی" بازیگر ایرانی این فیلم به همراه دیگر عوامل اصلی در سالن حضور داشتند.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir
"سیگار کشیدن زنان" که بی‌شک در فرهنگ ایرانی پدیده‌ای مذموم و ناپسند است به مدد تبلیغات هوشمندانه کمپانی‌های دخانیاتی و البته در غیاب اقدامات فرهنگی مسوولان امر، کم کم به سمتی می‌رود که نه تنها زشتی خود را از دست داده بلکه به نوعی ژست "روشنفکری" و "کلاس اجتماعی" بدل شده و بیم آن می‌رود که در آینده‌ای نه چندان دور این "ناهنجاری" به عنوان یک "هنجار" در جامعه پذیرفته شود.
سیگار، ژست جدید برخی دختران ایرانی

به گزارش علمدار بصیر:ایسنا نوشت: شواهد حاکی از آن است که نگاه منفی به پدیده "زنان و دختران سیگاری" به تدریج در حال رنگ باختن است؛ به طوری که این روزها دیدن دختران سیگار به دست در کافی‌شاپ‌های دود گرفته، پارک‌ها و ماشین‌های مدل بالا چندان عجیب نیست و شاید مانند ایام قدیم مشاهده چنین صحنه‌هایی دیگر چشم‌ها را به خود خیره نکند. حال سوال این است؛ آیا قبح اجتماعی و فرهنگی سیگار کشیدن دختران در جامعه امروزی از بین رفته است؟ 

از طرف دیگر هر چند آمار مشخصی از تعداد زنان سیگاری کشور وجود ندارد اما به گفته مسوولان حدود سه درصد زنان ایرانی سیگاری هستند؛ آماری که بی‌تردید طی سال‌های اخیر به ویژه در جوان‌ترها فزونی یافته است.
کارشناسان درحالی خطر افزایش مصرف سیگار در دختران بویژه دختران دبیرستانی و دانشجو را گوشزد می‌کنند که "قلیان" به تهدیدی جدی‌تر بدل شده و آمار مصرف آن نیز بسیار بیشتر از سیگار است؛ به طوری که بر اساس اعلام جمعیت مبارزه با دخانیات مصرف قلیان در دختران از افزایش 10 درصدی برخوردار بوده که البته عمده مصرف باز هم در دختران جوان‌تر یعنی دختران دانشجو و دبیرستانی است. این افزایش مصرف در شرایطی است که خانواده‌ها نسبت به قلیان کشیدن دختران‌شان چندان حساس نیستند و چه بسا که در جمع‌های خانوادگی و تفرج‌گاه‌ها، دور یکدیگر جمع شده و نعنا و سیب و دوسیب است که دست به دست می‌چرخد و تعارف می‌شود و متاسفانه امروز قلیان به عنوان نوعی تشریفات ویژه جای خود را در خانواده‌ها باز کرده است. 

سوداگری کمپانی‌های دخانی با وسوسه زیبایی 
در کشاکش این ژست‌های "روشنفکری" و "استقلال طلبی" کمپانی‌های دخانیاتی نیز بیکار ننشسته و زیرکانه با همسو کردن پیام‌های تبلیغاتی خود با تمایلات زنان و دختران جوان‌ به نفس‌هایی که می‌شد همچنان سپید بمانند، دود مرگ می‌فروشند. به این ترتیب است که صنایع دخانی دنیا جیب جوامع بویژه جوانان را نشانه گرفته و حتی با بهره بردن از حس زیبایی طلبی آنها، با استفاده از عناوینی چون سیگارهای لاغری، سیگارهای مخصوص زنان باردار و سیگارهای لایت و با رنگ‌های حیات‌بخش محصولات سیاه خود را به کام آنها می‌نشانند. 

زهرا حسامی، معاون مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات نسبت به تبلیغات گسترده و فریبنده سیگارهای لاغری، لایت و ...هشدار می‌دهد و می‌گوید: سیگارهای لایت، سیگارهای لاغری و نظیر آن عمدتا از طریق قاچاق وارد کشور می‌شوند. لازم است مراقب طراحی تبلیغات هوشمندانه کمپانی‌های دخانیاتی برای گسترش مصرف سیگار باشیم. 

دکتر محمدرضا مسجدی، دبیر کل جمعیت مبارزه با دخانیات نیز با هشدار نسبت به این که کمپانی‌های بزرگ دخانیاتی دنیا جوانان و نوجوانان را هدف گرفته‌اند، بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی گسترده‌تر برای زنان تاکید می‌کند و می‌گوید: چرا که این کمپانی‌ها در زمینه افزایش مصرف دخانیات بر روی دختران و زنان جوانان ما سرمایه‌گذاری کرده‌اند. 

مردم سالانه 3250 میلیارد تومان صرف خرید سیگار می‌کنند
البته در این میان آمار و ارقام مصرف سیگار و سایر مواد دخانی در کشور در هر دو جنس زن و مرد نیز حائز اهمیت است؛ به طوری که به گفته دکتر مسجدی آمار مصرف سالانه سیگار در کشور به 65 میلیارد نخ می‌رسد که از این میان 25 میلیارد نخ سیگار تولید داخل و تولید مشترک است و حدود 20 تا 25 میلیارد نخ سیگار نیز از طریق واردات تامین می‌شود. متاسفانه حدود 15 تا 25 میلیارد نخ از طریق قاچاق به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر به طور متوسط ارزان‌ترین پاکت سیگار 800 و گران‌ترین آن با قیمت حدود 8000 تومان عرضه می‌شود، می‌گوید:« اگر به طور میانگین قیمت یک پاکت سیگار را 1000 تومان در نظر بگیریم، با احتساب مصرف 60 میلیارد نخ سیگار در سال، مردم سالانه 3250 میلیارد تومان صرف خرید سیگار می‌کنند. 

درواقع می‌توان گفت ایرانی‌ها روزانه حدود 10 میلیارد تومان سیگار می‌خرند، این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است هر کشور دو برابر هزینه‌ای که مردمش برای خرید سیگار صرف می‌کنند، برای درمان بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار هزینه می‌کنند. به این ترتیب درواقع کشور سالانه 7200 میلیارد تومان برای درمان بیماری‌های ناشی از مصرف سیگار و سایر مواد دخانی می‌پردازند. این میزان معادل کل بودجه وزارت بهداشت است.» 

انتقاد از مالیات پایین سیگار
وی همچنین از وضعیت مالیات بر سیگار در کشور انتقاد کرده و می‌گوید:« مالیات سیگار باید مطابق قوانین بین‌المللی 60 تا 70 درصد قیمت خرده‌فروشی سیگار باشد. این در حالی است که میزان کل مالیاتی که دولت از سیگار دریافت می‌کند، حدود 19 درصد است. از طرف دیگر تحقیقات نشان داده که با هر 10 درصد گران‌تر شدن سیگار، هشت درصد از میزان مصرف آن کاسته خواهد شد. 

مسجدی در ادامه با بیان این که مطابق قانون جامع کنترل دخانیات، استعمال هر گونه مواد دخانی در اماکن عمومی ممنوع است، می‌افزاید: بر این اساس استعمال دخانیات در اماکن عمومی از جمله مطب‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، رستوران‌ها و سینماها و ... ممنوع است. 

وی در عین حال تاکید می‌کند که مصرف سیگار در جامعه باید مشکل شود تا به تدریج برخی به ترک آن نیز فکر کنند. 

در هر حال قبح این پدیده غریب در جامعه دختران کشور به عنوان مادران آینده، در شرایطی در حال فرو ریختن است که تلفات ناشی از امراض و بیماری‌های ناشی از استعمال دخانیات در کشور سالانه به 60 هزار نفر می‌رسد و مطالعات متعدد نیز سقط جنین ناخواسته، تولد زودرس، مرده‌زایی، اختلالات قاعدگی و بیماری‌های ریوی و قلبی – عروقی را از جمله عوارض استعمال دخانیات در زنان دانسته‌اند. چروکیدگی زودرس پوست، تغییرات تن صدا و ... نیز از جمله عوارضی هستند که نمی‌توان آنها را در زنان سیگاری انکار کرد. 

کلام آخر...
هر چند که شواهد حاکی از افزایش مصرف مواد دخانی در زنان و دختران ایرانی است اما هنوز هم نگاه ایرانی‌ها به این پدیده طوری است که دختران شرم دارند که مانند پسران آزادانه در کوچه و خیابان سیگار به دست گیرند؛ شاید بتوان گفت جز برخی مکان‌های خاص، سیگار به دست گرفتن دختران در ملاء عام هنوز هم قبح و زشتی خاص خود را دارد. حال که چنین است بی‌تردید مسوولان امر باید هر چه سریع‌تر فکری کنند؛ شاید که فردا دیر باشد...





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir
علمدار بصیر به نقل از مشرق:حجت الاسلام پناهیان در همایش جلیلی که در قم برگزار شده بود، به ذکر خاطره ای جالب از سعید جلیلی پرداخت، که در ادامه تقدیم می گردد:ال
 
پناهیان این گونه بیان کرد: آیت الله مهدوی کنی یکبار از آقای جلیلی پرسیدند که شما که علاوه بر دورس دانشگاهی فقه و اصول خواندید، آیا این فقه اصول خواندن برای شما مفید بود؟
 
پناهیان افزود:سعید جلیلی در پاسخ به آیت الله مهدوی گفتند: خواندن این درس ها برای بنده فایده بسیار فراوانی داشت، اما کمتر فایده آن این بود که این مطلب را به خوبی فهمیدم که حوزه علوم دینی یک حوزه کاملا تخصصی است و نظر دادن در این حوزه کار بسیار سختی است و به جز متخصصین در این حوزه دین کسی نمی تواند در این موضوع نظر دهد.
 
پناهیان گفت: بنده از این نوع نگاه آقای جلیلی به مباحث دینی این نتیجه را می گیرم که ایشان برخلاف برخی از افراد که بدون داشتن هیچ گونه تخصصی در عمیق ترین مسائل دین ورود پیدا می کنند و تئوری پردازی در حوزه دین می پردازند، ایشان ضمن اینکه فهم خوبی از مسائل دینی و حوزوی دارند، ورود به این موضوعات را بر عده متخصصین می دانند و این موضوع تواضع ایشان ونوع نگاه درست ایشان را نشان می دهد.




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir
برندسازی از سعید جلیلی در رسانه های ضد انقلاب و بیگانه با ایجاد هراس از او در ذهن مخاطبان خارجی و قشر خاکستری مخاطبان داخلی صورت می پذیرد.

  علمدار بصیر به نقل از مشرق؛ در گزارش پیشین به مبانی برند سازی و برند سازی رسانه های بیگانه از هاشمی رفسنجانی پرداخته شد. در این میان سعید جلیلی که در رسانه های داخلی به عنوان نماینده گفتمان مقاومت مطرح شده بود در  رسانه های بیگانه با عبارت Close to Khamenei معرفی شد.

در واقع رسانه های خارجی سعی کردند جلیلی را تحت نام مقام معظم رهبری معرفی کنند.
از مهمترین ویژگی های برند رهبر انقلاب سازش ناپذیری، عدم تسلیم و مقاومت تا بالاترین حد آن است و اگرچه جلیلی به خوبی توانسته این ویژگی ها را در مذاکرات هسته ای به نمایش بگذارد اما برندسازی از جلیلی در رسانه های بیگانه در کنار ایجاد هراس از جلیلی در ذهن مخاطبان خارجی و قشر خاکستری مخاطبان داخلی جنبه های دیگری نیز دارد.

 رسانه های بیگانه قصد دارند از فضای بوجود آمده که ناشی از حضور چهره های اصولگرا و به خصوص نماینده ای ضدسازش است به عنوان فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و رهبری آن استفاده کنند.

معادله پیچیده ای وجود ندارد، اگر جلیلی تحت برند رهبر انقلاب معرفی شود و از طرف دیگر رسانه های فارسی زبان داخلی و خارجی به تخریب وی پرداخته و تلویحاً از چهره های دیگر اصولگرا حمایت کنند (با علم به اینکه نامزدهای باقی مانده اصلاح طلبان با وجود اجماع و نیز حمایت هاشمی و خاتمی، به لحاظ فردی پایگاه اجتماعی قابل توجهی نداشته و وزنه سنگینی در میدان انتخابات نیستند.) احتمال شکست او در انتخابات قوت می یابد و شکست جلیلی به زعم این رسانه ها برابر است با شکست برند رهبر انقلاب اسلامی.
 



گاردین

 



خبرگزاری یهود(jewishpress)


به طور کلی رسانه های غربی و پیروان داخلی آن ها از یکسو سعی می کنند جلیلی را به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب مطرح کنند و از سوی دیگر به تخریب وی و حمایت از سایر کاندیداهای بعضاً اصولگرا در قالب شگردهای رسانه ای زمینه شکست جلیلی را فراهم کنند تا به گمان خود ضربه ای گفتمانی به وجهه نظام اسلامی وارد نمایند.
      

 


      
از دیرباز انسان برای تهیه کالای مورد نظر خود به اعتبار نام و علامت تولیدکننده و یا محل تولید تکیه می کرد، با مطرح شدن برند و نیز گسترش دامنه مصرف گرایی توجه به مارک ها، برند ها و لوگوها قوت گرفت.

برای بیشتر افراد کیفیت حقیقی کالا مطرح نیست و مارک و برند نماینده کیفیت است. برای مثال کم نیستند افرادی که حاضرند پارچه یا لباس ایرانی را با مارک یک کشور خارجی خریداری کنند اما با مارک ایرانی خیر. مشتریان به تصویر ذهنی خود از برندهای مختلف بیشتر از واقعیت اعتماد دارند، تصویری که رسانه های مختلف مبتنی بر سازوکارهای اغواءمحور آن را ساخته اند.

کمتر تبلیغاتی است که مشتری را برای خرید ارشاد کند، بیشتر استراتژی های تبلیغات و بازاریابی بر پایه اغوای مشتریان و تصرف مغز و قلب آن ها از راه ایجاد احساس خوشایند بنا شده است.

با بررسی انواع مختلف آگهی های تبلیغاتی به راحتی می توان فرایند اغوای مخاطب را در آن ها مشاهده کرد که طبیعتاً این نحوه ی جذب در اسلام باطل است. متأسفانه بیشتر انسان ها آنچنان به نام ها و برندها اعتبار می بخشند که گاه حاضر می شوند به راحتی فریب شیادان و سوءاستفاده کنندگان را خورده و کالای بی کیفیت را به صرف داشتن یک علامت تجاری خریداری کنند.

رسانه های همان طور که می توانند از یک برند تصویری مطلوب در ذهن مخاطب ایجاد کنند، به همان ترتیب می توانند تصاویر مخدوش و غیرواقعی نیز بسازند.

در این میان مخاطب همان طور که نسبت به یک برند احساس خوشایندی پیدا می کند نسبت به دیگری احساسی نامطبوع پیدا خواهد کرد. به علاوه یکی از اصول بنیادین در برندسازی و مدیریت برند حفظ جایگاه برند در بازار و در ذهن مشتری می باشد چرا که مخدوش شدن تصویر ذهنی مخاطب باعث آسیب دیدن چهره برند و در نتیجه تنزل جایگاه آن خواهد شد.

همان طور که اشاره شد جلیلی از نیروهای انقلابی است اما شکست او پس از مطرح شدن وی به عنوان نماینده برند رهبر انقلاب تنها یک شکست سیاسی نخواهد بود، بلکه بر زندگی بسیاری از مردم جامعه تأثیرگذار خواهد بود. اکثریت جامعه ایرانی تصویری مطلوب(با درجات مختلف) از رهبر انقلاب و جایگاه ولایت دارند، در طول سال های گذشته همواره دشمن سعی کرده این تصویر که به شکل روزافزون در حال ارتقاء جایگاه در قلب و مغز مخاطب است را مخدوش نماید.
 



newsbharati


 


nbcnews


حال اگر جلیلی به عنوان نماینده برند رهبرانقلاب مطرح شده، در این جایگاه تثبیت شود و آن گاه در میدان انتخابات شکسته بخورد، تصویر ساخته شده از برند بالادستی او نیز در ذهن مخاطبان اعم از مؤمنان و یا قشر خاکستری ضربه خواهد دید. چرا که افراد تصور می کنند ابهت و شکوهی که از ولایت در ذهن خود ساخته بودند، بدون پشتوانه بوده و امامی که نماینده و سمبل او در انتخابات شکست بخورد، در واقع از اساس نیروهای وفادار کمی داشته پس مشروعیت و حقانیت او با چالش مواجه است. و این همان هدفی است که رسانه های بیگانه از مطرح کردن جلیلی تحت برند رهبرانقلاب به دنبال آن هستند.
 


سایت "دویچه وله"
 

سایت "صدای امریکا"


برای جلوگیری از این آسیب لازم است برای مردم جامعه یادآوری شود که در حکومت اسلامی که برپایه مردم سالاری دینی بنا شده لزومی ندارد رهبری فردی را به عنوان نماینده خود وارد انتخابات کند. از طرف دیگر حامیان جلیلی نیز نباید در این دام بیفتند و او را نامزد نظام و رهبری معرفی کنند.

از طرف دیگر رهبرانقلاب بارها تأکید کرده اند که در انتخابات تنها یک رأی دارند که آن را نیز به کسی نمی گویند و هرکس از قول ایشان درباره حمایت از فردی نقل کند گزافه گفته است:

*رویه‌ی ثابت رهبرانقلاب نیز در این ملاقات‌ها آن است که پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نکاتی درباره‌ی مسائل کلان کشور در افق آینده می‌پردازند و با تأکید بر اینکه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی کاندیداتوری افراد ندارند جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند: «نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم.

*رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی که به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند که: «مبادا کسى تصور کند که رهبرى یک نظرى دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمى مطرح میشود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزى نیست. اگر کسى چنین تصور کند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همینى است که صریحاً اعلام می شود؛ همینى است که من صریحاً اعلام میکنم.(1389/05/31)»

*درباره‏ موضع رهبرى در مورد انتخابات، گمانه‏ زنى و شایعه و این‌ها همیشه بوده و خواهد بود. بنده یک رأى دارم، آن را در صندوق مى‏اندازم. به یک نفرى رأى خواهم داد، به هیچ‌کس دیگر هم نخواهم گفت که به کى رأى بدهید، به کى رأى ندهید؛ این تشخیص خود مردم است. بنده گاهى از دولت حمایت می‌کنم، دفاع می‌کنم؛ بعضى سعى می‌کنند براى این کار معناى نادرستى جعل و ابداع کنند. نه، من از دولت‌ها همیشه دفاع می‌کنم؛ منتها اگر دولتى بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت و احساس کردم حملات غیر منصفانه‏ اى می‌شود، بیشتر دفاع می‌کنم. من طرفدار اِعمال انصافم؛ من می‌گویم باید منصف باشیم. رفتارها را نگاه کنیم؛ این ربطى به انتخابات ندارد، بحث انصاف و بى‏ انصافى است. حمایت کردن از خدمت‌گزاران در کشور، وظیفه‏اى است که هم من دارم، هم همه دارند؛ این مربوط به اعلام موضع انتخاباتى نیست. (بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388)

 

بنابراین با یادآوری و تبیین مواضع رهبرانقلاب در قبال نامزدها و انتخابات های گذشته می توان تصویر ارائه شده از جلیلی و هر نیروی انقلابی دیگری را از تصویر ولایت و امام امت جدا کرد. نه تنها در این حوزه بلکه در سایر موارد نیز باید به تفکیک قوای سه گانه، افراد و گروه ها با جایگاه ولایت برای عموم جامعه پرداخت تا هر از چندگاهی دشمن و رسانه های آن سعی نکنند از طریق تخریب چهره افراد و یا بازتاب عملکرد نادرست، بی کفایتی، سوء مدیریت و اشتباهات آن ها زمینه تخریب جایگاه ولایت فقیه و امام امت نزد مردم را فراهم نمایند.





تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/3/8 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون