سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
به نظر می رسد این سایتها قطعا در طی چند ماه آینده فعالیتشان متوقف خواهد شد حتی اگرهمین روزها هم به این سایت ها خوب دقت کنیم، مطالب قابل توجهی در آنها نمی بینیم.

به راستی وظیفه رسانه چیست؟ آیا رسانه های ابزارهایی هستند در دست افرادی که می خواهند به قدرت برسندو دست ساخته هایی هستند که در برهه های زمانی مختلف می آیند و میروند تا شاید گروهی را متنعم کنند و برخی را نیز از مسند قدرت به فرو کشانند؟ به راستی، رسانه هایی مانند کلمه و جرس و روز آنلاین به چه دلیل تاسی شدند و قرار بود چه اهدافی را در شرایط خاص کشور دنبال کنند؟

 

به گزارش علمدار بصیر به نقل از  بولتن نیوز، آیا این رسانه ها واقعا رسانه هایی آزادی خواهند که موسسین آن به دنبال آزادی سران فتنه سال 88 بوده اند و یا اینکه به دنبال پیاده کردن دموکراسی مورد نظر خود بوده اند؟ آیا دموکراسی خواهی همان رسیدن به قدرت است و با گرفتن قدرت در دستان گروهی خاص، دلیل وجودی سایتهایی مانند کلمه و جرس و روز آنلاین نیز کم رنگ شده و این سایتها برچیده می شوند؟ آیا با آمدن یک گروه و رفتن گروه دیگر بساط روزنامه نگاری و خبر و نقد و بررسی جمع می شود و به مدینه فاضله نزدیک شده ایم؟

آیا اطلاع رسانی درباره وضعیت زندانیان سیاسی به نفع گروهی خاص بوده که بی جهت برای آن مته به خش خاش می گذاشتند و با ساختن دروغ هایی بزرگ سعی داشتند تا وضعیت کشور را آنگونه جلوه دهند که سازمانهای حقوق بشر و به خصوص احمد شهید بر پایه اطلاعات غلط داوری های غلط در رابطه با ایران صورت دهد؟

راستی خط قرمز رسانه های اپوزسیون کجاست؟ قدرت، شهوت، ثروت، یا آزادی میر حسین موسوی و کروبی که گویا خواسته یا نا خواسته ابزاری شدند برای واحدی ها و ارجمند ها و بی بی سی و صدای آمریکا. به راستی وب سایتهایی که در شرایط ویژه برای خبر سازی در مورد ایران به وجود آمده اند و به سایت های سبز یا جنبش سبز معروف شده اند، چه سیاستهایی را دنبال می کنند و آیا فعالیت آنان در شرایط حاضر هم ادامه خواهد یافت؟ یا همانگونه که می بینیم کم کم بی فروغ گشته و در نهایت برای یک دوره زمانی خاص تعطیل خواهند شد؟

بعد از انتخابات پر مناقشه ریاست جمهوری سال 88در ایران تعدادی وب سایت اینترنتی تاسیس شد که تا پیش از آن وجود نداشت. این سایت ها که بنا به مقتضیات روز شکل گرفته بودند اهداف ویژه ای را دنبال می کردند و آن پوشش اخبار روز به ویژه اعتراض های برخی از بازی خوردگان پس از انتخابات و همچنین خبر رسانی همه جانبه درباره افرادی مانند موسوی و کروبی و برخی از زندانیان بود.

در این زمان پوشش اخبار زندانیان سیاسی یکی ازاهداف اصلی برای افکار عمومی از سوی این سایت ها قرار گرفت، هر چند برخی از این وب سایت ها پا را فراتر از مسائل بعد از انتخابات گذاشتند و کم کم به سمت عناد با نظام و سرنگونی جمهوری اسلامی گام نهادند. هر چند بعد از وقایع فتنه 88 کم کم افرادی که به بازی گرفته شده بودند به اصل ماجرا پی بردند اما سایت هایی که برای به قدرت رسیدن افردای که از بانیان تاسیس آنها بودند همچنان به کار خود ادامه دادند.

درباره عملکرد این سایت ها که گاه با نام های "سایت های سبز "و یا "سایت های جنبش سبز " در فضای رسانه ای کشور شناخته می شوند بحث های فراوانی وجود دارد.

بررسی مطالب سایت های کلمه و جرس و روزآنلاین در باره موضوع زندانیان سیاسی و حصر رهبران جنبش سبز میر حسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی در تیر ماه سال 91و 92حاکی از آن است که تعداد مطالب سایت جرس و کلمه در سال 1392تقریبا افزایش یافته است ولی بعد از انتخابات خرداد ماه 92 به شدت باکاهش اخبار اینگونه روبرو هستیم و تقریبا اخبار به سمتی رفته که پوشش اطلاع رسانی و تاثیر گذاری خبرها بر آن افراد هدف کمتر و کمتر شود. هر چند این سیاست را باید در راستای سهم خواهی گردانندگان روز آنلاین و جرس و کلمه از اصلاح طلبان داخل کشور دانست و باید منتظر بمانیم تا نتیجه تعامل یا تخاصم را واضح تر بتوان ارزیابی کرد.

در واقع این سایت ها در پوشش اخبار زندانیان سیاسی به منفعت زندانی و خانواده اش توجه نمی کنند و با انتشار خبرهایی که داد و بیداد زیادی دارند وضعیت زندانی را به بدترین شکل ممکن و دور از واقعیت نشان میدهند. بزرگنمایی درباره بیماری زندانیان نیز از جمله مواردی است که باید به آنها اشاره کرد .

به نظر می رسد این سایتها قطعا در طی چند ماه آینده فعالیتشان متوقف خواهد شد حتی اگرهمین روزها هم به این سایت ها خوب دقت کنیم، مطالب قابل توجهی در آنها نمی بینیم. این روزها دعا و نیایش و تحلیل های پر از موضع گیری همه مطالب تشکیل دهنده این سایت هاست!، تعداد بازدید کنندگان این سایت ها هم این روزها کاهش چشمگیری یافته است و فعالیت آنها قطعا در آینده متوقف خواهد شد .»

در واقع سایت های اینچنینی برای شرایط خاص و گرفتن سهم از قدرت ایجاد شده اند که با گرفتن سهم از بین میروند و اصولا موضوع مردم و امنیت کشور و یا زندانیان در کار نیست.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
روزنامه گاردین با اشاره به اسناد تازه از نقش سازمان سیا در کودتا علیه نهضت ملی شدن نفت ایران نوشت سازمان جاسوسی آمریکا حاضر نیست به خاطر اقدام خود از ایرانی‌ها عذرخواهی کند.
به گزارش علمدار بصیر: این روزنامه با اشاره به اقدام سیا در انتشار برخی اسناد پس از 60 سال با موضوع کودتای 1953 در ایران نوشت: این اسناد، که در وب‌سایت رسمی بایگانی ملی و تحت قانون آزادی اطلاعات در دسترس قرار گرفته‌اند، تمام جزئیات مهندسی کودتا توسط آمریکا و کمک‌های بریتانیا را فاش کرده‌اند؛ عملیاتی که بااسم رمز تی‌پی‌آژاکس (TPAJAX) در سیا و در MI6 با رمز عملیات BOOT شناخته می‌شوند. بریتانیا، به ویژه وزیر امورخارجه‌اش سرآنتونی ایدن، مصدق- رهبری ایرانی که کمپانی نفتی ایران انگلیس، بی‌پی، را ملی کرد- را تهدیدی برای منافع استراتژیک و اقتصادی‌اش می‌دانست، ولی بریتانیا به حمایت آمریکا نیاز داشت.

دولت آیزنهاور در واشنگتن به راحتی قانع شد. اسناد بریتانیا نشان می‌دهند که چگونه بالاترین مقامات انگلیسی در دهه هفتاد سعی کردند تا واشنگتن را از انتشار این اسناد «شرم‌آور» باز دارند. مدارک رسمی در بریتانیا هنوز محرمانه باقی مانده‌اند اگرچه نقش این کشور در این کودتا بر همگان آشکار است. در سال 2009 جک استراو، وزیر امور خارجه اسبق بریتانیا به صورت علنی به «مداخله»های متعدد بریتانیا در مسائل ایران در طول قرن بیستم اشاره کرد. روز دوشنبه وزارت امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که دخالت بریتانیا در کودتا را تأیید یا تکذیب نخواهد کرد.

گاردین افزود: سرنگونی مصدق، سلطنت شاه رابرای 26 سال پس از کودتا بقا بخشید تا در سال 1979 به انقلاب اسلامی انجامید. این کودتا تا به امروز نیز دلیل مناسبی برای بی‌اعتمادی ایرانیان نسبت به سیاستمداران آمریکایی و انگلیسی به شمار می‌رود. کودتایی که به این قصد صورت گرفت تا خاندان سلطنتی بتوانند از منافع کشورهای غربی برای بهره‌برداری از منابع نفتی، محافظت کنند.

اسناد بایگانی شده سیا، نسخه‌ای از تاریخ کودتا با عنوان «عملیاتی برای به قدرت نشاندن دولتی با گرایش‌های غربی در ایران» را نیز شامل می‌شود. «استفاده از روش‌های قانونی، یا نیمه قانونی برای سرنگونی دولت مصدق؛ و جایگزین ساختن دولتی با گرایش‌های غربی تحت سلطنت محمدرضا شاه و زاهدی به عنوان نخست وزیر او.» یکی از اسناد خاطرنشان می‌کند که «میلیون‌ها ایرانی معتقدند برای قرن‌های متمادی بریتانیا در امور کشورشان دخالت کرده تا به منافع خود دست یابد.»

گاردین خاطرنشان می‌کند: هنوز تعداد قابل توجهی از این اسناد محرمانه باقی مانده‌اند.مالکوم برن، قائم مقام پژوهشگاه آرشیو امنیت ملی از مقامات اطلاعاتی آمریکا درخواست کرده است تا باقی اسناد و مدارک را نیز منتشر کنند. به گفته او «هیچ دلیل موجهی برای محرمانه نگاه داشتن اسناد چنین برهه حساسی از تاریخ وجود ندارد.

این حقایق برای کودکان دبستانی ایران نیز واضح وروشن است.» پیش از این هم مقامات آمریکایی به دخالت‌ درکودتای آژاکس ادعا کرده‌اند اما حاضر به عذرخواهی رسمی نیستند.

یادآور می‌شود آخرین بار مادلین آلبرایت وزیرخارجه دولت بیل‌کلینتون نسبت به کودتای 28 مرداد «ابراز تأسف» کرد!

مرجع : کیهان




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
یک پایگاه اینترنتی وابسته به اپوزیسیون که با افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی طی 2 دهه گذشته هم‌پوشانی داشته، سردرگمی و عقب‌نشینی برخی اعضای این طیف از ادعاهای سابق را مورد سرزنش قرار داد.
به گزارش علمدار بصیر: اخبار روز با اشاره به سخنان کسانی چون حجاریان که امکان وقوع تقلب در انتخابات را رد کرده‌اند، نوشت: اکنون تلاش مذبوحانه‌ای از سوی برخی اعضای حزب مشارکت برای رفع و رجوع سخنان حجاریان در جریان است.

بازتاب داخلی و خارجی سخنان حجاریان چنان بود که حتی در میان خود اصلاح‌طلبان و از جمله جبهه مشارکت موجب تنش‌ها و نارضایتی‌هایی شده است. چنان که دو تن از اصلاح‌طلبان شکوری‌راد از جبهه مشارکت و یدالله اسلامی دبیرکل مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی بلافاصله درصدد توجیه و ماستمالی سخنان وی برآمدند.

آنها موضع حجاریان را شخصی و ناشی از علاقه وی به استفاده از واژگان جدید و میل به صریح و بی‌پرده سخن گفتن دانسته و اضافه کرده‌اند ای کاش گفتگو کننده، آن را با توجه به وضعیت فیزیکی و بی‌ارتباطی او با محافل اصلاح‌طلب بازتاب نمی‌داد و موجب این سوءتفاهمات نمی‌شد!

آنها در این واکنش به جای درنگ بر واقعیت معطوف به دگردیسی که حجاریان بی‌پرده بیان کرده است، او را به ایرادگیری و تک‌روی متهم می‌کنند. و حال آن‌که وقتی خود صراحتا اظهار می‌دارند که برنامه روحانی صددرصد اصلاح‌طلبانه است و همه‌شان هم دارند در زیر بیرق اعتدال سینه می‌زنند، و حتی نسبت به سخنان روحانی در مجلس شورای اسلامی درباره اردوکشی خیابانی سال 88 دم برنمی‌آورند، چرا باید از سخنان حجاریان برآشفته شوند؟

اخبار روز معتقد است: تاج‌زاده و حجاریان در بیان این مواضع از همدیگر جلو می‌زنند. این مواضع نشان از استحاله کامل دارد و این در حالی است که چهره‌هایی چون پورمحمدی به کابینه راه یافته‌اند که نسبتی با شعارها و مواضع اصلاح‌طلبانه ندارند و درباره برخی عملکردها متهمند.

گفتنی است سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به گروه‌های اپوزیسیون، با عصبانیت همراه با ناسزاگویی از اعتراف مدعیان اصلاحات به سلامت انتخابات 88 و نفی ادعای تقلب یاد می‌کنند و برخی از آنها با صراحت اعلام می‌دارند که اصلاح‌طلبان با اعترافات خود آبرویی برای اپوزیسیون باقی نگذاشته‌اند.

مرجع : کیهان

 





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
رسانه‌های پرتغالی معتقدند کارلوس کی‌روش تیم ملی فوتبال ایران را با آمادگی مطلوب به رقابت‌های جام جهانی برزیل خواهد برد.

به گزارش علمدار بصیر:  مصاحبه سایت فدراسیون جهانی فوتبال با کارلوس کی‌روش که روز گذشته منتشر شد، در رسانه‌های کشورش «پرتغال» بازتاب زیادی داشت.

با توجه به نکاتی که مربی 59 ساله در ارتباط با حضور تیم ملی ایران در رقابت‌های برزیل 2014 بیان کرد، نشریات و سایت‌های اینترنتی خبری وطنش اقدام به انعکاس آن جهت اطلاع علاقمندان کردند.

*اسپورسو: کی‌روش خواهان حضور شایسته و پر افتخار ایران در برزیل 2014

روزنامه اسپورسو تیتر «کی‌روش خواهان حضوری شایسته و پرافتخار برای ایران در جام جهانی برزیل است» را برای گزارش کوتاه خود برگزید.

این روزنامه به این نکته اشاره کرد که کی‌روش با توجه به تجربه حضور با تیم ملی پرتغال در جام جهانی 2010 آفریقای‌ جنوبی، می‌‌کوشد بهترین شرایط آمادگی را برای تیم کنونی‌اش در مهم‌ترین صحنه جهانی فوتبال یعنی جام جهانی به وجود آورد.

همچنین این روزنامه از صعود ایران با هدایت این مربی به جام جهانی و این نکته که موفقیت مذکور حاصل دو سال کار با تیم کشورمان بوده، اشاره کرده است.

 

*آبولا:‌کی‌روش می گوید ایران از قدرت‌های فوتبال فاصله دارد

روزنامه مهم و ورزشی آبولا با چاپ تصویری از کی‌روش در کنار ملی‌پوشان ایران به آن بخش از صحبت‌های استناد کرد که مربی کشورمان از فاصله کیفی فوتبال در ایران با قدرت‌های درجه یک جهان اشاره کرد.

به همین دلیل تیتر«کی‌روش:‌ایران از قدرت‌های درجه یک فوتبال جهان مثل برزیل، اسپانیا، آرژانتین و ایتالیا فاصله دارد»برای گزارش خود برگزید.

این نشریه نوشت مربی با تجربه معتقد است قدرت فوتبال ایران با بزرگان این رشته فاصله دارد اما تیم ایران با آمادگی بالا برای ارائه جذاب‌ترین فوتبال ممکن راهی برزیل خواهد شد.

*رکورد:تاکید کی‌روش بر آمادگی ایران در جام جهانی

رکورد،‌دیگر روزنامه ورزشی معتبر پرتغال نیز اقدام به درج خبر مصاحبه مربی کشورمان با سایت فیفا کرده است.

در گزارشی کوتاه عنوان کرده کی‌روش می‌خواهد تیم ایران با آمادگی بالا به جام جهانی برزیل برود. از طرفی در فاصله کمتر از یک سال تا شروع مسابقات در فکر برنامه‌ریزی برای کمپ تمرینی و هتل محل اقامت در برزیل است.

این روزنامه تیتر «کی‌روش بر آمادگی ایران در جام جهانی تاکید دارد»‌ انتخاب کرده است.

*مارتس:کی‌روش ایران را با بالاتر‌ین آمادگی به جام می‌برد

این روزنامه با چاپ تصویری از کی‌روش در کنار خسرو حیدری، ‌تیتر «کی‌روش:‌می‌خواهم ایران با بالاترین سطح ممکن به جام جهانی برود»‌را انتخاب کرده است.

این نشریه از تاکید زیاد مربی پرتغالی بر اوج‌گیری ملی پوشان ایران و دست‌یابی به بالاترین آمادگی ممکن در مسابقات سال آینده نیز جملاتی را از وی بیان کرده است.

*پولس‌کو: کی‌روش در اندیشه تهیه زیرساخت‌های حضور در جام جهانی

روزنامه پولس‌کو نیز در خبری کوتاه عنوان کرد کی‌روش هم اکنون در مرحله ایجاد هماهنگی‌های لازم برای جام جهانی است.

این نشریه با استناد به حرف‌های مربی پرتغالی با سایت فدراسیون جهانی عنوان کرده است:‌کی‌روش فکر می‌کند حفظ آرامش به حضور ایران در جام جهانی کمک می‌کند و برای این منظور در حال تهیه زیرساخت‌های لازمه نظیر محل اقامت و زمین تمرین در نقطه ای مطلوب در برزیل است.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir

 





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
وزرای امور خارجه ایران و ترکیه چهارشنبه شب در یک گفت‌وگوی تلفنی، موضوع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش علمدار بصیر: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه شب در یک گفت‌وگوی تلفنی، موضوع به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان، با اشاره به موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در نفی به کارگیری سلاح‌های کشتار جمعی، هرگونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را قویاً محکوم کرد و اظهار داشت: چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، قطعاً توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری انجام شده است که در عمل نشان داده‌اند از هیچ جنایتی رویگردان نمی‌باشند.

وی درخصوص ادعای برخی رسانه‌های غربی مبنی بر وارد کردن اتهام به دولت سوریه برای استفاده از این سلاح‌ها، گفت: چگونه در حالی که بازرسان سازمان ملل در سوریه حضور دارند و دولت این کشور با تسلط در حال عقب راندن تروریست‌ها می‌باشد، دست به چنین اقدامی می‌زند، و لذا این عمل جنایتکارانه توسط گروه‌های تروریستی انجام گرفته که منافع آنها در گرو تشدید بحران در سوریه و بین المللی کردن آن است.

ظریف با اشاره به محکومیت این حادثه توسط دولت سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در تماس نزدیک با دولت سوریه برای بررسی جوانب مختلف این موضوع است.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این تماس با ابراز نگرانی از به کارگیری سلاح‌های شیمیایی در سوریه، خواهان روشن شدن صحت و سقم و ابعاد این موضوع و ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دو کشور برای جلوگیری از گسترش بحران در سوریه شد.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir

به گزارش علمدار بصیر: این تیتری بود که دیروز در اغلب سایت ها زده شد و آن هم انتقادی بود که دکتر روحانی از برنامه ماه عسل کرد.

ذ

برنامه ماه عسل که در ایام ماه مبارک زمان پخش شد یکی از پربیننده ترین و تاپیر گذار ترین برنامه های سیماست که هر ساله پخش میشود و امسال نیز با همت آقایان به روی آنتن رفت اما مثل اینکه این برنامه پرطرفدار به دل آقای روحانی ننشست.
ماه عسل برنامه ای بود که حقایق ایران را نشان می داد که هم خوشی بود هم گریه و هم دلسوزی.چه کسی گفته است که با دیدن این طور برنامه ها حال مردم خراب می شود.
مگر چه عیبی دارد که مردم برای هم وطن خود دلسوزی کنند مگر فرهنگ ما غیر ازین می باشد و اینکه می گویند "بنی آدم اعضای یکدیگرند". خوشی دنیا که فقط خنده و شادی نیست ولی چه میشه کرد که در این دنیای امروزی و فانی هر کس به فکر خودش است.
دیروز نیز نشست نقد و بررسی برنامه ماه عسل در فرهنگسرای رسانه برگزار شد که مشاور جناب رئیس جمهور درباره ماجرای دعوت و حضور نیافتن رئیس جمهور در برنامه ماه عسل گفت: من خیلی به آقای روحانی اصرار کردم که روز آخر برنامه ماه عسل در این برنامه ولو تلفنی حضور داشته باشند.
آقای روحانی پرسید این چه برنامه ای است و.. و برای ایشان درباره برنامه توضیحاتی دادم و ایشان گفت: حال مردم را خراب نکنید بگذارید خوش باشند.

حرف آخر:
خوشی دنیا آن است که با هم وطن های خودت در هر کجای جهان باشند ابراز هم دردی کنی.

لطفا در صورت تمایل نظرات خودتان را در مورد برنامه ماه عسل بگزارید ممنون می شوم.

یاحق.




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
آنچه که باید برخی از کسانی که خواب رابطه با آمریکا را می بیند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدا از خواب غفلت بیدارشان بکند بدانند این است که در رابطه بین ایران و آمریکا به میانجیگر نیازی نیست بلکه این خوی استکباری و ددمنشانه آمریکا می باشد که باید در برابر ملت ایران تغییر نماید تا روابط برقرار گردد.
به گزارش علمدار بصیر: خبر سفر سلطان قابوس، پادشاه عمان که قرار است هفته آینده به تهران بیایید با واکنش متفاوت و البته ذوق زدگی خاص برخی از مطبوعات روبرو شد!

بنا بر این گزارش روزنامه جمهوری اسلامی در خبری مدعی شد بر اساس اخبار غیررسمی، پادشاه عمان در نظر دارد میان مسئولان ایرانی و مقامات آمریکائی برای حل و فصل اختلافات فیمابین میانجی‌گری کند.

به گزارش عصر امروز ذوق زدگی برخی از رسانه ها بسیار جای تعجب دارد زیرا در حالی که در انتهای مرداد ماه قرار داریم و سالروز کودتای 28 مرداد آمریکا بر علیه کشورمان هنوز در اخبار و تحلیل ها موجود می باشد معلوم نیست این رسانه ها چرا اینقدر به رابطه با این کشور استعمارگر علاقه دارند!

آنچه که باید برخی از کسانی که خواب رابطه با آمریکا را می بیند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خدا از خواب غفلت بیدارشان بکند بدانند این است که در رابطه بین ایران و آمریکا به میانجیگر نیازی نیست بلکه این خوی استکباری و ددمنشانه آمریکا می باشد که باید در برابر ملت ایران تغییر نماید تا روابط برقرار گردد.

ملت ایران زخم دیرینه و کهنه ای را از آمریکا بر پیکر خودش احساس می کند و این زخم فقط با تغییر روش واقعی در رفتار و گفتار آنان است که التیام می یابد.

ملت ما در این سالها طعم تلخ تحریمهای آمریکا را دارند با پوست و گوشت و خونشان احساس می کنند و رنج آن را فقط و فقط از چشم این وحشی درنده می بینند.

هنوز پیکرهای مطهری را در برابر خودمان برای تشیع می بینیم که با حمایت همه جانبه آمریکا از صدام در خون غلطیدند و بعد از سالها پیکرشان به میهن باز می گردد.

به فرموده رهبر معظم انقلاب “مشکل ملت ایران با آمریکا مشکل کارهاى امروز نیست؛ مشکل پنجاه و چند سال موذیگرى و خباثت از سوى آن رژیم نسبت به ملت ایران است؛ از سال 1332 تا امروز، بعد از پیروزى انقلاب هیچ روزى نبوده است که آمریکا نسبت به ملت ایران نیت خیرى داشته باشد.”[1]

قطع رابطه با آمریکا نه از سوی ما بوده است و نه برقراری آن از سوی ما خواهد بود ما برای برقراری رابطه با آمریکا شرط و شروطی داریم که باید ابتدا از طرف آنها مححق شود زیرا این آمریکا بود که بعد از اشغال سفارتش رابطه را با ما قطع کرد.

حالا اگر ایالات متحده نخواهد و یا حتی نتواند پیشینه خود را جبران نماید چه توقعی از جمهوری اسلامی است که از قبل تاسیس، خود را در مقابل ایالات متحده می دید به پای میز مذاکره بیاید، وقتی آمریکا به دنبال همان سیاست استیلای خود است، مذاکره ای رخ نخواهد داد مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند؛ “شما تغییر کنید، ما هم رفتارمان تغییر خواهد کرد. شما تغییر نکنید، ملت ما این سى سال را روزبه‌روز آبدیده‌تر و متحمل‌تر و قوى‌تر و باتجربه‌تر شده است”[2]

آمریکا باید عزت، کرامت و حرمت ما را به رسمیت بشناسد آمریکا باید از تمام جنایت هایش در حق این ملت عذرخواهی بکند آمریکا نباید از دید سلطه جویی با ما به میز مذاکره برگردد این اختلاف گفتمانی و مبنایی ریشه در تقابل روحیه اسلام گرایی مردم ایران و خوی استکباری آمریکا دارد.

رهبری می فرمایند:“دشمنىِ نظام مستکبر آمریکایى و هر مستکبرى در دنیا با نظام اسلامى، به خاطر پرچم برافراشته‏ عدالت است؛ به خاطر این است که می ‏بیند با نام اسلام و با تعالیم والاى اسلام کشورى دارد به سمت رشد و توسعه و پیشرفت علمى و عملى حرکت می کند؛ می داند که‏ این، جلوى نفوذ آن‏ها را خواهد گرفت.”[3]

ایشان در جایی دیگر می فرمایند: “صرف این‌که شما بروید با آمریکا بنشینید حرف بزنید و مذاکره کنید، مشکلات حل مى‌شود؟ این‌طورى که نیست. مذاکره در عرف سیاسى، یعنى معامله. مذاکره با امریکا، یعنى معامله با امریکا. معامله، یعنى داد و ستد؛ یعنى چیزى بگیر، چیزى بده. تو از انقلاب اسلامى، به آمریکا چه مى‌خواهى بدهى، تا چیزى از او بگیرى؟ آن چیزى که شما مى‌خواهید به آمریکا بدهید، تا در مقابل از او چیزى بگیرید، چیست؟ ما چه مى‌توانیم به آمریکا بدهیم؟ او از ما چه مى‌خواهد؟ آیا مى‌دانید که او چه مى‌خواهد؟ و ما نقموا منهم الّا ان یؤمنوا باللَّه العزیز الحمید. واللَّه که آمریکااز هیچ‌چیز ملت ایران، به قدر مسلمان بودن و پایبند بودن به اسلام ناب محمّدى، ناراحت نیست. او مى‌خواهد شما از این پایبندیتان دست بردارید. او مى‌خواهد شما این گردنِ برافراشته و سرافراز را نداشته باشید؛ حاضرید؟”[4]

[1] بیانات در دیدار دانش آموزان و دانشجویان در آستانه سیزده آبان،1387/8/8
[2] بیانات در دیدار زائران و مجاوران امام رضا(ع)، مشهد مقدس 88/1/1
[3] بیانات در دیدار مردم رفسنجان، 18/ 02/ 1384
[4] دیدار با معلمان و کارگران، 69/12/2

منبع:عصرامروز





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش از تولید یک جنگنده پیشرفته با مشارکت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش علمدار بصیربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش، امیر خلبان عزیز نصیرزاده، معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ساخت انواع جنگ افزارها به دست متخصصان ایرانی از جمله هواپیمای صاعقه که به تولید انبوه نیز رسیده، در رابطه با آخرین دستاوردهای نهاجا اعلام کرد: هم اکنون با مشارکت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حال ساخت یک جنگنده پیشرفته هستیم.

وی افزود: ساخت این هواپیمای نظامی ما را به طور کامل از خرید هواپیماهای جنگنده به ویژه در بُعد آموزشی از خارج از کشور بی نیاز خواهد کرد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش نخستین نیرویی بود که جهاد خودکفایی را آغاز کرد و کارهای بسیار بزرگی را در این زمینه انجام داده و خوشبختانه زیر ساخت‌های زیادی در زمینه تولید قطعات در نیروی هوایی به وجود آمده است.

امیر نصیرزاده در همین زمینه ادامه داد: در نیروی تخصص محوری مانند نیروی هوایی، بنیه قوی علمی و تخصص‌های مورد نیاز وجود دارد که این به ما در پیشبرد اهداف راهبردی نیرو در هر چه بیشتر خود کفا شدن بسیار کمک می‌کند.

وی همچنین در مورد آخرین دستاوردهای نیروهای مسلح در ساخت مهمات جنگی، افزود: اقدامات بسیار خوبی در ساخت مهمات هوایی، مهمات دورزن و موشک‌های هوشمند انجام شده است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: نیروی هوایی با همکاری سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در حال ساختن موشک‌های «هوا‌به‌هوا» و «هوا‌ به‌ سطح» است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که  برخی از آن‌ها با موفقیت آزمایش شده و برخی نیز در سال جاری به نتیجه خواهند رسید.

امیر نصیرزاده در ادامه به بیان جدیدترین پیشرفت‌های حوزه دفاعی در جنگ الکترونیک پرداخت و تصریح کرد: در تمام ابعاد جنگ الکترونیک اعم از اقدامات آفندی و پدافندی، پیشرفت‌های خوبی داشته ایم.

وی با اشاره حضور کارکنان متخصص در حوزه جنگ الکترونیک خاطر‌نشان کرد: بسیاری از اقدامات نوآورانه صورت گرفته و پیشرفت‌های حاصله در امر جنگ الکترونیک به یُمن وجود نخبگانی است که در این حوزه فعال هستند.





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir
اعتراض یهودیان ضد صهیونیست در اسرائیل نسبت به ساخت و ساز در قبرستان باستانی در نزدیک قدس با سرکوب شدید معترضان مواجه ‌شد.

به گزارش علمدار بصیر: هفته گذشته شاهد اعتراض چند هزار نفری یهودیان ضد صهیونیست در سرزمین های اشغالی بودیم که نسبت به ساخت و ساز در منطقه ای که در نزدیکی شهر قدس واقع شده معترض بودند. خبرنگار ما در تماس با یکی از اعضای حاضر در این اعتراض ها جزئیات این ماجرا را جویا شد.

 
وی در این خصوص گفت: یهودیان ارتودوکس ضد صهیونیست تظاهرات متعددی را در اعتراض به ساخت سازهای جدید در قبرستانی در شهری نزدیک قدس برگزار کرده اند که این مخالفت ها برای برخی از معترضین پایانی خونباری را به همراه داشته است. ساخت 1000 واحد مسکونی در محلی که قبرستان باستانی یهودیان در آن قرار دارد تا کنون باعث تخریب 327 قبر شده است.
 
وی افزود: این اقدام اخیر صهیونیست ها با دفعات گذشته تفاوت می کند. قبلا مسولین «آثار باستانی» در مواردی که اقدام به ساخت و ساز در اماکنی که در محل قبرستان ها بود استخوان ها و آثار به جای مانده را به مکانی دیگر منتقل می کردند ولی در این مورد اخیر این اتفاق نیافتاده است و قبرها تخریب شده است.
 
اولین اعتراض در محل این ساخت ساز ها در تاریخ 12 آگوست صورت گرفت و حدود 3000 یهودی ارتدکس در این اعتراض شرکت کردند. بعد از این که بلدوزرها برای تخریب قبرها وارد شدند تعدادی از معترضین خود را مقابل بلدوزرها قرار دادند و تلاش کردن مانع کار شوند که پلیس ضد شورش با مشاهده اعتراض های صورت گرفته به معترضین تهاجم کرد و به صورت بی رحمانه آنها را کتک زد که در نتیجه تعدادی از معترضین به بیمارستان منتقل و 29 نفر نیز دستگیر شدند.
 
این اعتراض ها به صورت روزانه تا به امروز ادامه داشته است ولی مسولین رژیم صهیونیستی نه توجهی به خواست یهودیان معترض می کند و نه احترامی برای مقدسات یهودیان و اعتقادهای آنها قایل هستند.
 
طی این چند روز عده زیادی دستگیر و عده ای هم بر اثر جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده اند.
 







 

منبع: ندای انقلاب





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/5/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون