سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
اطلس معتبر "هارپر کولینز " در جدیدترین نسخه خود اسرائیل را از روی نقشه حذف کرد.

به گزارش علمدار بصیر: غول انتشارات اطلس جغرافیایی " هارپر کولینز " ، اسرائیل را از روی نقشه حذف کرد.

" کولینز بارتولومو " مدیر این انتشارات بین المللی در پی این اقدام صراحتا اعلام داشته است که بودن منطقه ای به نام اسرائیل نه برای ما نه برای خیلی از مردم قابل قبول است و به این علت تصمیم گرفته شد که کلا از روی نقشه حذف شود.
اما دیری نپایید که بعد از چاپ و انتشار گسترده این اطلس در فروشگاه ها و کتاب فروشی های سرتاسر دنیا، خیلی از صهیونیست ها و یا طرفداران اسرائیل در سرتاسر دنیا در صفحات اجتماعی خود نسبت به این حرکت انتقاد کرده و اظهار داشته اند که این اطلس بایستی به آتش کشیده شود.
اما مقامات این غول انتشاراتی با اعلان حمایت از نظریه خود بر حذف اسرائیل از روی نقشه، این کار خود را کاملا عقلانی و اخلاقی خواندند.

 

اسرائیل رسما از روی نقشه اطلس جغرافیایی حذف شد.
اسرائیل رسما از روی نقشه اطلس جغرافیایی حذف شد.

اسرائیل رسما از روی نقشه اطلس جغرافیایی حذف شد.

منبع:تیتر یک

نظر شما

modir3
ایمیل شما جهت ارتباط بوده و نمایش داده نمی شود.




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 93/10/11 | نویسنده : alamdarbasir
ماهیرود
از ابتدای امسال کشور افغانستان برای چندمین بار است که مرز ماهیرود را بدون اطلاع قبلی بر روی کامیون های حامل سوخت می بندد و مشکلاتی برای رانندگان ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار خاورستان: چند روزی شده است که مسئولین کشور افغانستان به بهانه بهبود سوخت ورودی به کشورشان مرز میل78 (ماهیرود) در استان خراسان جنوبی رو بسته و فعالان اقتصادی که امید داشتند با حضور رئیس جمهور و وزرا در این استان برای همیشه این مشکل بر طرف بشود‏ با دیدن بی توجهی مسئولین کشوری و استانی با ناامیدی کامل به فعالیت کمرنگ خود ادامه می دهند.

 

لازم به ذکر است که از ابتدای امسال کشور افغانستان برای چندمین بار است که مرز ماهیرود را بدون اطلاع قبلی بر روی کامیون های حامل سوخت می بندد.

 

در خرداد ماه چیزی حدود 700 تا 800 تانکر حامل سوخت در مرز ماهیرود و پایانه بیرجند چند هفته ای انتظار کشیدند تا توانستند از مرز خارج شوند. (روزنامه خراسان جنوبی 31 خردادماه 1393)

 

در تاریخ 29آذر ماه گمرک ابونصر طی نامه ای به گمرک ماهیرود اعلام می کند که از ابتدای برج جدید (دی ماه) ورود کالاهای تپل پطرول مارک A-80  (بنزین A80)و تپل دیزل مارک L05-62  (گازوئیل L62با سولفور 5 درصد) ممنوع می باشد.

 

 بعد از تعطیلی مرداد ماه، گمرک ماهیرود اعلام کرد: کلیه شرکت های صادر کننده سوخت و مشتقات مایع نفت و گاز، سایت نوبت دهی گمرک در ابتدای وقت اداری امروز مورخ 23/5/93 صرفا جهت خروج بنزین A80 و گازوییل دارای سولفور 5% و نقطه فلش 62L باز میگردد لذا در صورتی که کالای صادراتی یا ترانزیتی شما یکی از محصولات فوق می باشد نوبت دهی و در غیر اینصورت ثبت صورت نگیرد و عواقب ناشی از ثبت نام غیر از دو کالای مذکور بر عهده شرکت ثبت نام کننده خواهد بود و در صورتی که مشخص گردد قصد خروج کالا غیر از آن دو مورد را دارند ممکن است محموله قاچاق و برخورد قانونی با آن بعمل آید.(سایت گمرک ماهیرود)

 

در همین راستا خبرنگار خاورستان با کیانی مدیر گمرک ماهیرود گفتوگویی انجام داد تا این موضوع را پیگیری کند.

مدیر گمرک ماهیرود اظهار کرد: در تاریخ  28/9/1393 دولت افغانستان با تصمیمی یک طرفه اعلام کرد که از تاریخ 1/10/93 ماشین هایی که دارای سوخت گازوئیل و بنزین هستند را پذیرش نمی کنیم و سوختی را خواستاریم که دارای استانداردهای یورو 4 و یورو 5 باشد.

 

کیانی گفت: چون این تصمیم به یکباره از طرف افغانستان گرفته شد بلا تکلیفی 200 راننده در مرز ماهیرود را به دنبال داشت.

 

وی خاطر نشان کرد: دولت افغانستان پیشنهاد داده است که دولت ایران در تجارت خود با چین خواستار خرید این سوخت با این مشخصات باشد.

 

مدیر گمرک ماهیرود در خصوص اینکه اکنون بلا تکلیفی این 200 راننده در مرز ماهیرود به چه سرانجامی خواهد رسید، گفت: در حال حاضر از ورود و تردد کامیون های دیگر به مرز جلوگیری می شود و طبق توافقات با دولت افغانستان طی نامه ای از آن ها خواسته شده است از وزارت شورای افغانستان استعلام و اجازه ورود 200 کامیون را صادر کنند تا هرچه زودتر رانندگان از این بلا تکلیفی خارج شوند.

 

کیانی ادامه داد: اکنون استاندار و فرمانداری و همچنین گمرک ایران به این موضوع ورود پیدا کرده اند تا هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

 

وی خاطر نشان کرد: جلوگیری از گازوئیل و بنزین در کل مرز افغانستان صورت می گیرد و اعلام کرده اند که فقط با این مشخصات اجازه ورود به افغانستان را خواهید داشت.

 

مدیر گمرک ماهیرود تصریح کرد:محدودیت کالا ها فقط به سوخت برمی گردد و دیگر کالاها به راحتی اجازه ورود دارند.

 

نتیجه، حال از مسئولان و کسانی که در این خصوص می توانند تاثیر گذار باشند درخواست می کنیم تا با اطلاع از وضعیت موجود در مرز ماهیرود و با توجه به اینکه خشک سالی و بی کاری در این استان زیاد می باشد و تنها راه ایجاد اشتغال در استان فعال کردن مرز ماهیرود و بازارچه های استان است و با توجه به اینکه بازارچه های استان نیز در این 8 ماه گذشته چندین بار و بدون اطلاع مسئولین استان و تجار از طرف افغانستان تعطیل شده است این موضوع را پیگیری کنند و باعث رفع مشکل چیزی حدود 200 راننده تانکر حامل سوخت که تنها امیدشان باز شدن این مرز است باشند.

 





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 93/10/11 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون