سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
اصلاح طلبان می‌خواهند به بهانه رد صلاحیت های احتمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده فتنه ای دیگر را در کشور رقم بزنند و از این طریق بتوانند مهره های مسئله دار خود را وارد مجلس کنند.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از راه دانا: روز 5شنبه  همایش شورای هماهنگی جبهه اصلاحات  برگزار شد که در آن اگرچه برخی از اصلاح طلبان حضور نداشتند؛ اما نکات جالبی در آن وجود داشت.

اگرچه بیش از 5 سال از فتنه 88 می گذرد، و همواره رهبر انقلاب اسلامی اعلام کرده‌اند که فتنه جزء خطوط قرمز نظام بوده و مسئولین باید حد و حدود خود را با فتنه مشخص کنند اما در این همایش باز هم سعی شد تا به نوعی فتنه زنده شود.

پیش از این اصلاح طلبان به عنوان اصلی ترین مهره های فتنه 88 بودند و برخی از آنها سابقه محکومیت در این خصوص را در کارنامه خود داشته اند.

با برگزاری این همایش و اظهار نظرهای بسیاری از اصلاح طلبان مشخص شد که این افراد همچنان پایبند به فتنه هستند و گویا آسیب هایی که به نظام وارد شده است برای آنها اهمیتی ندارد.

قلی‌زاده، دبیر همایش شورای هماهنگی اصلاحات بارها در این همایش از اصلاح طلبان حاضر خواست که با رعایت نکات امنیتی و قانونی از موضوع خارج نشوند و همچنین تذکر داد که هیچ برخورد هیجانی و احساسی از جمله شعار دادن و بلند کردن پلاکارد و تصاویر خارج از موضوع صورت نگیرد.

در این میان محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه امیدواریم مساله حصر با تدبیر و درایت حل شود، گفت: ما در روی کار آمدن دولت یازدهم سهیم بوده ایم.

معاون اول دولت اصلاحات به رفع حصر سران فتنه (موسوی و کروبی) نیز اشاره‌ای کوتاه کرد و اظهارداشت: امیدواریم مسأله حصر با تدبیر و درایت و از طریق مراجع ذیربط حل شود.

در ادامه این همایش مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری همچنین گفت: ما برای موسوی و کروبی تقاضای محاکمه نداریم، بلکه درخواست رفع حصر داریم، شورای عالی امنیت ملی این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

رسول منتجب نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: از رئیس‌جمهور که منتخب اصلاح‌طلبان است می‌خواهیم در جهت تحقق مطالبات از جمله باز کردن فضای سیاسی و رفع حصر اقدام کند.

منتجب‌نیا تصریح کرد: نه تنها جای کروبی خالی است بلکه جای میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم در این همایش خالی است.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: انشاءالله به زودی و در همایش‌های آتی این سه نفر و همه محبوسین حضور داشته باشند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: مسئولان و رؤسای قوا به جای دامن زدن به اختلافات و زنده کردن زخم‌های کهنه با سعه صدر و عبور از گذشته و محو کردن کدورت‌ها زمینه آشتی ملی را فراهم سازند.

در ادامه این همایش، عضو شورای هماهنگی اصلاحات گفت: حصر موسوی و کروبی و رهنورد را غیرقانونی می‌دانیم.

علی محمد غریبانی عضو شورای هماهنگی اصلاحات در همایش سراسری جبهه اصلاحات طی سخنانی با بیان اینکه رفع حصر یک مطالبه ملی است اظهار داشت: حصر موسوی و کروبی و رهنور را غیر قانونی می دانیم و از برگزاری دادگاه در این زمینه حمایت می‌کنیم.

اظهار نظرهای این چنینی از سوی اصلاح طلبان در همایش سراسری اصلاحات و برخی اظهار نظرهای قبلی آنها نشان می‌دهد که همچنان آنها بر مواضع خود در خصوص فتنه پافشاری می‌کنند و این طیف همچنان خواستار رفع حصر کسانی هستند که روزی با شعار تقلب جان تعدادی از جوانان این میهن را گرفته و از طرف دیگر خسارات سنگینی را به نظام وارد کردند.

برخی تا کنون به دنبال مظلوم نمایی اصلاح‌طلبان در کشور بودند و ادعا می کردند که برخورد مجلس و دیگر قوا با اصلاح‌طلبان درست نبوده است؛ اما اظهار نظرهایی که در همایش اصلاح‌طلبان برای چندمین بار تکرار شد نشان داد که تا کنون برخوردها با اصلاح‌طلبان از روی منافع نظام بوده  است؛ چرا که اصلاح طلبان خطوط قرمز نظام را نادیده گرفته اند.

یکی از نکاتی که در این همایش زیاد بر روی آن تأکید می‌شد فراموش کردن گذشته بود؛‌ به طوری که بارها این نکته بیان شد که دیگر به گذشته‌ها نپردازیم و آنها را فراموش کنیم.

باید یادآور شد در حال حاضر تاریخ تکرار گذشته هاست و اتفاقا مردم ایران موضوع فتنه 88 را هیچ گاه فراموش نخواند کرد؛ چرا که در آن ماجرا آبروی نظام به بازی گرفته شد.

از سویی دیگر عدم حضور وزرا و معاونین دولت یازدهم در این همایش نکته دیگری بود که نشان داد دولت از اصلاح‌طلبان و فتنه گران مبرا بوده و نمی‌خواهد با همراهی فتنه‌گران در مقابل نظام بایستد؛ همانطور که قبلا هم بارها بر این موضوع تأکید شده است، فتنه گران به دنبال ایجاد یک حاشیه امن برای خود در دولت هستند تا از این طریق بتوانند فعالیت های سیاسی خود را به پیش ببرند.

همایش اصلاح طلبان در واقع محفلی برای گرد هم آمدن و قدرت نمایی بود و از طرف دیگر اشاره‌ای به مشکلات اخیر مردم و برنامه اصلاحات برای رفع آنها نشد.

این موضوع نشان می دهد که تمام هم و غم اصلاح طلبان بازگشت به عرصه سیاست است و هیچ برنامه ای در این طیف برای پیگیری مشکلات مردم و یا حداقل همراهی با دولت برای کمک کردن به بهبود وضع معیشت مردم وجود ندارد و قطعاً اگر اصلاح طلبان روی کار بیایند با سیاسی‌کاری‌هایی که دارند زمانی برای پرداختن به مشکلات معیشتی مردم باقی نخواهد ماند.

در این همایش صرفا یک سری مباحث شعاری سیاسی ساختارشکنانه مطرح شد که نشان میدهد اصلاح طلبان همچنان در شرایط عدم بلوغ سیاسی هستند و روند بریدگی و انقطاع آنان از جامعه و مردم ادامه دارد. اصلاح طلبان همچنان در عصر سیاست زده دوم خرداد سیر می کنند و هیچ برنامه ای برای اداره کشور جز شعار و سیاست ندارند.

یکی از مباحثی که در این همایش بارها به آن اشاره شد، زیر سوال بردن عملکرد شورای نگهبان در عدم تأیید صلاحیت برخی از افراد منتسب به فتنه 88 برای ورود به انتخابات بوده است. 

طرح این مباحث به خاطر این است که اصلاح طلبان به بهانه رد صلاحیت های احتمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده فتنه ای دیگر را در کشور رقم بزنند و از این طریق بتوانند مهره های مسئله دار خود را وارد مجلس کنند.

قطعاً با توجه به ادامه خط ساختارشکنی در جریان اصلاحات دستگاه های نظارتی و امنیتی باید همچنان روند رصد و پایش این جریان را ادامه دهند و مراقبت کنند تا به واسطه گذشت زمان، توطئه بزرگ فتنه که مورد حمایت آمریکا و اسرائیل است از اولویت خارج نشود که خدای ناکرده موجب آسیب رسانی مجدد به کشور و نظام از این ناحیه شود.
 
در همین رابطه منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به طرح مسائل ساختار شکنانه در همایش اصلاح طلبان اظهار داشت:متاسفانه اصلاح طلبان در همایش روز گذشته از فرصت پیش آمده برای خود استفاده نادرست کردند و بازهم شاهد بودیم که این طیف به نوعی اقدامات هنجار شکنانه را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: اصلاح طلبان خیال دارند اقداماتی را که در دوران حاکمیت خود انجام می‌دادند بازهم تکرار کنند.

این نماینده مجلس گفت: اصلاح طلبان در این همایش بحث عدم آزادی در انتخابات و همچنین مخدوش بودن آن را مطرح کردند که به نوعی طرح این مسائل را میتوان در راستای شبه افکنی در مسیر برگزاری انتخاباتی سالم دانست.

حقیقت پور تاکید کرد: همایش روز گذشته اصلاح طلبان برای یک دوره خوراک رسانه‌های معاند را فراهم کرد و در واقع رسانه های غربی با دستاویز قرار دادن مسائل مطرح شده در این همایش علیه جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند.

وی اضافه کرد: در همایش روز گذشته همچنین از مسئولان خواسته شد تا تمام فرماندارن را که از دوره گذشته بر سر کار مانده اند را تغییر دهند که این نشان میدهد اصلاح طلبان اعتقادی به شایسته سالاری ندارند و به دنبال انحصار طلبی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار اشت: اصلاح طلبان که مدعی تسلط بر علم حقوق و روشن فکری هستند باید بدانند که وقتی سران سه قوه در شورای عالی امنیت تصمیم به حصر میگیرند نباید آنرا زیر سوال برد و البته ما نگرانیم که اصلاح طلبان سایر دستاوردهای انقلاب را هم خدشه دار کنند.

وی تاکید کرد: دولت باید مجری قانون باشد و باید در ارتباط با سخنان ساختار شکنانه و غیر قانونی اصلاح طلبان مواضعش را به طور مشخص اعلام کند.

همچنین محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص همایش اصلاح طلبان که با رویکرد حمایت از سران فتنه برگزار شد، اظهار داشت: همگان می دانند که جریان فتنه کشور را تا لبه پرتگاه پیش برد.

وی افزود: کسانی که نظام جمهوری اسلامی را متهم به تقلب کردند با این کار اتهام بزرگی را به نظام جمهوری اسلامی زدند؛ این افراد با لشکر کشی های خیابانی به کسانی که در خارج کشور منتظر اغتشاش در ایران بودند پیام دادند که داخل ایران نا امن است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه اصلاح‌طلبان با برگزاری همایش دنبال اهداف فتنه‌گرانه خود هستند، خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر حضور بالای 80 درصدی مردم در انتخابات که در دنیا بی سابقه بود را به شدت در کام ملت تلخ کردند و زیر سوال بردند.

سعیدی تاکید کرد: این موارد کم نیست اما کسانی که دوباره با برپایی همایش دور هم جمع می شوند و بر طبل این موضوع می کوبند واقعا باید گفت مصالح ملی و مصالح کشور را متوجه نمی‌شوند و دنبال اهداف خود هستند.

وی تصریح کرد: به کسانی که پشت سر هم همایش می گذارند و جلسه تشکیل می دهند باید گفت، شما از نظر مردم قطعا مقصران بزرگ جریان فته در کشور هستید.

 

نظر شما

modir3
ایمیل شما جهت ارتباط بوده و نمایش داده نمی شود.




تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/10/27 | نویسنده : alamdarbasir

 

جمعی از فعالان فضای مجازی جبهه فرهنگی- خبری انقلاب اسلامی، با صدور بیانیه اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی شارلی ابدو و انتشار پی در پی چند کاریکاتور موهن از پیامبر اعظم (ص) و توهین به مقدسات مسلمانان را به شدت محکوم کردند.
  اهانت کم سابقه و چندین باره ی مجله فرانسوی شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) با انتشار کاریکاتورهای موهن، خشم گسترده مسلمین جهان به خصوص ساکنان غرب و فرانسه را در پی داشته و در ایران اسلامی نیز گروه های مختلف به این عمل گستاخانه واکنش نشان دادند.

در همین راستا جمعی از فعالان فضای مجازی جبهه فرهنگی -خبری انقلاب اسلامی با محکوم کردن این اقدام موهن و از پیش طراحی شده دشمنان اسلام که مجله فرانسوی شارلی ابدو  در بُرهه کنونی، مجری آن شده بر خود واجب دیدند که دست کم با صدور بیانیه ای اعتراضی با دفاع از ارزشهای اسلامی و اعتقادات شان در مقابل کفار و استکبار جهانی، خشم و انزجار خود را از مدعیان دروغین احترام به مقدسات ادیان ، نشان دهند.
 
http://enghelab-news.ir/includee/thumb.php? data-cke-saved-src=../enghelab-news/2430670142386.jpg&x=341&y=227&f=0 src=../enghelab-news/2430670142386.jpg&x=341&y=227&f=0

بنابر این گزارش، مشروح این بیانیه بدین قرار است:

"بسم الله الرحمن الرحیم"

بر حضرت محمد(ص) و خاندان پاک عصمت و طهارت درود و سلام و صلوات

سالهاست که از سوی دشمنان اسلام اقدامات ضد اسلامی و افراطی گری به اسم اسلام با حمایت مالی و معنوی صهیونیست‌ها و دولت های غربی صورت میگرد و توهین به مقدسات مسلمانان و ارزشهای اسلامی فعالیت رسانه های وابسته به صهیونیست‌ها است که هر از گاهی در برهه های مختلف برای اهداف از پیش طراحی شده صورت می گیرد.

یک روز با ساخت فیلم ضد اسلامی به جنگ رسانه ای با مسلمانان می آیند و روز دیگر با انتشار مطالب ضد اسلامی و روز دیگر با انتشار کاریکاتور از پیامبر اکرم(ص) و روز دیگر با توهینی دیگر به اعتقادات مسلمانان که همه اینها محکوم است.

ما فعالان فضای مجازی جبهه فرهنگی -خبری انقلاب اسلامی ضمن ابراز تاسف و اندوه مضاعف خود از این هتاکی ها، اعلام می داریم که هیچ گاه در برابر توهین به مقدس ترین مقدسات خود ساکت و بی تفاوت ننشسته و از طریق ابزار رسانه ای و فضای مجازی که در اختیار داریم، در مسیر برملاساختن اهداف شوم دشمنان از تحرکات اخیر می کوشیم.
 
این بیانیه در حال بروز رسانی می باشد و رسانه های خبری مختلف با انتشار این بیانیه می توانند آن را امضا کنند.




تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/10/27 | نویسنده : alamdarbasir

 

اوباما





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 93/10/22 | نویسنده : alamdarbasir

 

تصاویر

تصاویر

تصاویر





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 93/10/22 | نویسنده : alamdarbasir

سایت ضد نظام جرس که از خارج از کشور به روز می‌شود در مصاحبه ای با تقی کروبی، پسر کروبی، پیش از اینکه کسی در کشور در خصوص رفراندوم صحبت کرده و یا مطلبی انتشار دهد، درباره رفراندوم یا همه پرسی از پسر کروبی پرسیده و کروبی نیز به وی پاسخ داده است.

به گزارش علمدار بصیر: صبح روز گذشته 15 دی ماه، رسانه‌های زنجیره‌ای و اصلاح‌طلب کشور با ذوق زدگی وصف ناپذیر به استقبال همه‌پرسی در کشور رفته‌اند و این موضوع را تیتر یک روزنامه‌های خود قرار داده‌اند.

این موج ایجاد شده حتی کار را به جایی رساند که محمد رضا خاتمی، در این باره وارد موضوع حصر سران فتنه نیز شد و مسئله حصر و انرژی هسته ای را مهمترین مسئله داخلی و خارجی کشور دانست و عنوان کرد که باید این 2 مسئله به رای و نظر مردم گذاشته شود تا یکبار برای همیشه این مسائل با مراجعه به آرای عمومی حل شود.

این رسانه‌ها پیش از این موضوع هم نشان داده بودند که اتاق فکری یکسان همه آنها را کنترل می کند؛ به طوری که گاهاً دیده شده است که حتی یک مقاله در تعدادی از این روزنامه‌ها به طور مشترک به چاپ می‌رسد.

نکته جالب توجه در این هم صدایی رسانه‌های اصلاح طلب در این است که این بار رسانه های بیگانه و اپوزیسیون هم با تیتر مشخص و همراه با رسانه های اصلاح طلب به استقبال از همه‌پرسی رفته اند.

هم‌صدایی رسانه‌های اپوزیسیون و روزنامه‌های زنجیره‌ای ناشی از یک اتاق فکر برای این دو گروه رسانه است که نه تنها این بار بلکه دفعات گذشته نیر این موضوع به کرات دیده شده است که همه این رسانه‌ها یک محور را در پیش می‌گیرند.

نکته جالب در این هماهنگی این است که اولین بار رفراندوم یا همه پرسی از سوی یک رسانه بیگانه و ضد نظام که از فتنه‌گران حمایت بی سابقه ای داشته است در اوایل دی ماه گذشته مطرح شد.

سایت ضد نظام جرس که از خارج از کشور به روز می‌شود در مصاحبه ای با تقی کروبی، پسر کروبی، پیش از اینکه کسی در کشور در خصوص رفراندوم صحبت کرده و یا مطلبی انتشار دهد، درباره رفراندوم یا همه پرسی از پسر کروبی پرسیده و کروبی نیز به وی پاسخ داده است.

در اقدامی هماهنگ تنها یک هفته بعد از این مصاحبه رسانه های اپوزیسیون از خارج از کشور و رسانه های اصلاح طلب در داخل کشور به این موضوع پرداختند و از این موضوع به عنوان تیتر یک رسانه های خود استفاده کرده اند.

موضوع رفراندوم در رسانه های زنجیره و اپوزیسیون نشان داد که اتاق فکری از بیرون از کشور کار هماهنگی این رسانه‌ها را بر عهده گرفته است و در واقع بحث رفراندوم در کشور ایران برای رفع حصر در ابتدا از سوی آنها مطرح شد که برخی از افراد در داخل کشور و رسانه های زنجیره‌ای هم به دنبال آن این موضوع را برجسته کردند.

رسانه‌ها و افرادی که ادعا می‌کنند برای نظام جمهوری اسلامی ایران قلم می‌زنند چگونه به خود اجازه می‌دهند که نظرات اتاق فکرهای غربی را بدون چون و چرا در کشور اجرا کنند و بدون توجه به نظام و مردم، مباحثی را مطرح کنند که در اتاق فکرهای معاندین برای کشور مطرح می‌شود؟

منبع:دانا





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 93/10/16 | نویسنده : alamdarbasir
یکی از این نیازهای غیرضروری وام گرفته شده از غرب که ابتدا در طبقه مرفه‌نشین جامعه ایرانی و بعد در دیگر طبقات پایین‌تر اقتصادی بروز پیدا کرد، نگه‌داری از حیوانات در خانه بود که از سگ و گربه شروع شد و حالا نوبت به نگهداری از نوع وحشی آن رسیده است.
جامعه ایرانی با سرعت بسیار باورنکردنی در حدود بیست سال اخیر شروع به تغییراتی با موازات رشد سریع وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره، اینترنت، تلویزیون، تلفن همراه... کرده و به نیازهای جدید غیرضروری و مدل‌های جدید برای برآوردن این نیازها رسیده است. هرچه این نیازها گسترده‌تر می‌شود، دامنه آسیب‌پذیری انسان ایرانی نیز به مراتب بالاتر می‌رود؛ نیازهایی که تا چند سال پیش در ذهن مردم ایران جایگاه خاصی نداشت اما به مدد فضای سایبر و وجود شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌‌های ماهواره‌ای به دغدغه‌هایی با اولویت بالا تبدیل شده‌اند.

یکی از این نیازهای وام گرفته     شده از غرب که ابتدا در طبقه مرفه‌نشین جامعه ایرانی بروز پیدا کرد و بعد در دیگر طبقات پایین‌تر اقتصادی شایع شد، نگه‌داری از حیوانات در خانه بود که از سگ و گربه شروع شد و حالا نوبت به نگهداری از نوع وحشی آن‌ها مانند کروکودیل، شیر و ببر، انواع مارها، انواع سگ‌ها، میمون، سنجاب، انواع گربه‌سانان، خرس و... در محیط کاشانه و زندگی رسیده است.

123

نمونه‌ای از نگه‌داری یک حیوان وحشی در یکی از آپارتمان‌های تهران

زندگی با حیوانات در جوامع غربی نیز مدت‌ها است که ادامه دارد و این فرهنگ به دیگر کشورها و مردم جهان نیز صادر شده است. برای رسیدن به جواب علت این کار باید دامنه بیشتری از این موضوع را بررسی کنیم.

زندگی با حیوانات، اولویت اول انگلیسی‌ها

بسیاری از مردم انگلیس حیوانات خانگی خود را به اعضای خانواده‌های‌شان ترجیح می‌دهند و می‌گویند بیشتر مایلند تعطیلات خود را به جای خانواده با حیوانات خانگی خود بگذرانند. یونایتدپرس گزارش داده که نتایج یک نظرسنجی از دارندگان حیوانات خانگی در انگلیس نشان می‌دهد چهل و هفت درصد آنها در زمان دوری از خانه بیشتر دل‌شان برای حیوانات خانگی‌شان تنگ می‌شود تا اعضای خانواده و سیزده درصد نیز گفتند اگر امکان انتخاب داشته باشند، بیشتر ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را به جای اعضای خانواده با حیوانات خانگی خود بگذرانند.

123

مردم انگلیس ترجیح می‌دهند تعطیلات را با حیوانات خانگی خود بگذرانند

پرطرفدارترین حیوانات خانگی در کشورهای غربی سگ‌ها و گربه‌ها هستند. مثلا در سوئد با 9 میلیون نفر، دارای بیش از 950 هزار قلاده سگ شناسنامه دار است که بیش از 80 درصد این سگ‌ها دارای بیمه درمانی هستند؛ یا در آمریکا که جمعیت آن بیشتر از سیصد میلیون نفر می‌باشد، حدود 63 درصد خانواده‌ها دارای حیوان خانگی هستند و بیش از نیمی از خانواده‌ها بیش از یک حیوان دارند. اخیرا نیز خبرهایی از ازدواج با حیوانات در این جوامع به گوش می‌رسد.

123

123

نمونه‌هایی از ازدواج با حیوان در جوامع غربی

گرایش ایرانی‌ها به نگهداری حیوان خانگی

همانطور که در بالا اشاره شد موج نگه‌داری حیوانات خانگی در ایران تشدید شده و علت آن را می‌توان از دو منظر دید. یکم، وجود کمبودهای روانی و عاطفی که به دلیل وجود آسیب‌های فردی و خانوادگی بوجود آمده و دوم، تبلیغ رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی برای تبلیغ و تشویق این نوع از زندگی می‌باشد.

طلاق، تک فرزندی و تنهایی...

با تغییر خانواده‌های با جمعیت به خانواده‌های هسته‌ای، دیگر خانواده‌ها علاقه یا توان برای نگهداری بیش از یک فرزند ندارند و برای پر کردن تنهایی فرزند خود و با توجه به افزایش روحیه فرزندسالاری، ترجیح می‌دهند یک هم‌بازی از جنس حیوان خانگی برای او بیاورند  . کودکان و نوجوانانی که عمده وقت خود را صرف بازی‌های کامپیوتری و کارتون‌های غربی می‌کنند که در آنها داشتن یک حیوان خانگی موضوعی عادی بوده و به نوعی به فرهنگ تبدیل شده، و با توجه به الگوگیری آنها از این کارتون‌، بازی و فیلم‌ها، می‌توانند پدر و مادر خود را که برای تامین نیازها و خواسته‌های زندگی ساعت‌ها در بیرون از خانه مشغول هستند برای خرید حیوان خانگی متقاعد کنند.

برخی از افراد نیز بخاطر شکست‌های عاطفی ناشی از خیانت، طلاق، مرگ عزیزان و تنهایی به نگهداری حیوانات روی می‌آورند تا آلام ناشی از خلاء‌های عاطفی را جبران نمایند.

پرستیژ اجتماعی با نمایش سگ!

بعضی از علت‌های علاقه به حیوانات در میان جوانان و برخی خانواده‌های ایرانی نشان از تلاش برای دست یافتن به گونه‌ای از پرستیژ اجتماعی است. از نظر آنها به نمایش گذاشتن سگ در معابر عمومی نوعی تشخص به حساب می‌آید در نتیجه این شیوه از تفکر به خانواده‌‌های متوسط شهری هم کشیده شده و جزو لاینفکی از زندگی شهری و کلاس اجتماعی آن‌ها شده است. به دست آوردن موقعیت اجتماعی از طریق جلب توجه دیگران و چشم و هم چشمی با همسایه‌ها و اقوام، در پیشی گرفتن نگه‌داری از نژادی خاص و یا حیوانی گران‌قیمت برای عده‌ای تبدیل به یک تفریح و سبک خاصی از زندگی شده است.

123

بعضی افراد برای به دست آوردن موقعیت اجتماعی سگ خود را در معابر عمومی به نمایش می‌گذارند

ناگفته نماند که در بسیاری از اوقات خیابان‌گردی این حیوانات (بخصوص سگ) موجب آزار و آسیب به دیگر شهروندان کشور شده که به همین دلیل قوانینی برای این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی تصویب گشته اما این قوانین با حمله سایت‌های فارسی زبان خارج از کشور مواجه شده است.

123



123

 

123
ناراحتی سایت‌های فارسی زبان غربی از قوانین مجلس شورای اسلامی

رسانه‌های فارسی‌زبان و زندگی با حیوانات

بسیاری از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور گزارش‌هایی برای مخاطب ایرانی از مزایای استفاده از حیوانات در خانه منتشر می‌کنند و بعضی از آنها مانند بی‌بی‌سی فارسی اقدام به فراخوان ارسال عکس از حیوانات خانگی ایرانی‌ها کرده است.

از مزایای نگه‌داری حیوانات خانگی از منظر این رسانه‌ها می‌توان به افزایش طول عمر، افزایش روابط اجتماعی، رسیدن به آرامش بیشتر، افزایش سلامتی بدن و... نام برد؛ در واقع رسانه‌هایی مانند شبکه «من و تو»، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و سایت‌های دیگر از این جریان با معرفی و تبلیغ این فرهنگ، به دنبال پاسخ دادن به خلاءهای بوجود آمده از تضعیف خانواده‌ای است که خود آنها متهم ردیف اول برای تضعیف این نهاد استراتژیک هستند.

123

 

123

 

123

اخبار و گزارش‌های سایت‌های بی‌بی‌سی و دویچه‌وله فارسی برای نگه‌داری حیوانات خانگی

در خانواده‌های غربی تک والدینی و زندگی مجردی به امری معمولی تبدیل شده و انسان‌های این جامعه برای از بین بردن تبعات روانی و عاطفی این نوع از زندگی به جای اصلاح سیستم جامعه به زندگی با حیوانات پناه برده‌اند و حالا همین نسخه توسط این رسانه‌ها برای مردم ایران پیچیده می‌شود.

رسانه‌های داخلی

تبلیغ نگه‌داری از حیوانات خانگی در ایران فقط مربوط به رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور نیست و تعدادی از رسانه‌های داخلی نیز این نوع از زندگی را تشویق می‌کنند و به تأسی از همان رسانه‌ها بدون توجه به ساختار فرهنگی کشور از مزایایی که دلایل علمی آنها نیز اثبات نشده است، سخن می‌گویند.

123

یک مجله داخلی مرتبط با موضوع نگه‌داری حیوانات خانگی

انتقال بیماری از حیوانات خانگی

نگهداری حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه می‌تواند منشایی برای انتقال انواع میکروب و قارچ‌های پوستی به انسان شود. افرادی که سابقه آلرژی، حساسیت پوستی و تنفسی دارند به دلیل ریزش مکرر موی سگ و گربه بیشتر در معرض این خطرات هستند. نگه‌داری هر نوع حیوان از جمله سگ و گربه عامل انتقال عفونت‌های پوستی، عفونت‌های انگلی، سالمونلا، لیپتوسیروز، انواع ژیاردیا، بیماری‌های قارچی، انواع حیوان گزیدگی، مانند کک و کنه و لارو مهاجر است.

الزاما با زدن واکسن یا دارو تمام بیماری‌های این حیوانات قابل پیشگیری نیست. حتی در کشورهای اروپایی که نگه‌داری حیوانات خانگی مثل سگ و گربه مرسوم است بر این نکته اذعان دارند که نگه‌داری این حیوانات مشکل‌ساز و عامل انتقال بیماری می‌باشد.

123

با زدن واکسن یا دارو تمام بیماری‌های حیوانات خانگی قابل پیشگیری نیست

آرامش در کنار سگ و گربه حاصل می‌شود؟

در دنیای استرس‌زای امروز هرکسی به دنبال خریدن متاع ارزشمندی است که با آن زندگی کند و به «آرامش» برسد؛ آرامش خریدنی یا خوردنی نیست بلکه آرامش به‌دست آوردنی است آن هم از مسیر درست و با قواعد استاندارد مخصوص به خودش. زمانی که افراد و خانواده‌ها در حوزه ارتباطات فردی و اجتماعی آگاهی کافی نداشته باشند و به لحاظ ارتباطات اقناع نشوند، با آدرس راه‌های تقلیدی از زندگی غربی دست به اقداماتی مانند زندگی با حیوانات برای کسب آرامش روانی می‌زنند.

خلاء‌های عاطفی باید ازطریق کانال صحیح خودش رفع شود؛ زندگی با حیواناتی مانند سگ که در روایات ما نجس تلقی شده است، بیشتر موجب اختلال در ارتباطات اجتماعی فرد می‌شود زیرا انس با حیوان هیچگاه برای انسان رشد حاصل نمی‌کند و همچنین موجب می‌شود ابراز احساس به همنوع و تمایل برای تشکیل خانواده که لازمه حرکت جامعه می‌باشد، بشدت کم و حتی از بین برود. تحمل اضطراب‌ها و تسکین فشارهای روانی بیشتر با افزایش ایمان بدست می‌آید تا همنشینی با حیوانات.

منبع: مشرق





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/10/13 | نویسنده : alamdarbasir

تجزیه

اخیرا مجری جدید شبکه ماهواره ای گوناز تی وی که متعلق به گروهک تجزیه طلب پان ترکیسم است، با هویت هدایت، ارتباطی تلفنی را با فردی از خوزستان برقرار کرده و ضمن بررسی وضعیت قومیت ها در کشور، خوزستان را جزو اعراب و کشور عربستان نامیده و مردم این منطقه را به تجزیه کشور تشویق کرده است .

به گزارش علمدار بصیر به نقل از راه دانا: گروهک جدایی طلب پان ترکیسم سال هاست که در منطقه آذربایجان قصد دارد فعالیت های تجزیه طلبانه خود را در بین مردم استان های مختلف این منطقه بگنجانند اما ایستادگی مردم منطقه و بی توجهی به فعالیت های این جریان موجب شد تا اعضای گروه پان ترکیسم به فکر مناطق جدیدی برای فعالیت های خود باشد.

 

در این باره شنیده می شود اخیرا مجری جدید شبکه ماهواره ای گوناز تی وی که متعلق به گروهک تجزیه طلب پان ترکیسم است، با هویت هدایت، ارتباطی تلفنی را با فردی از خوزستان برقرار کرده و ضمن بررسی وضعیت قومیت ها در کشور، خوزستان را جزو اعراب و کشور عربستان نامیده و مردم این منطقه را به تجزیه کشور تشویق کرده است.

 

این در شرایطی است که به نظر می رسد بعد از بی توجهی صورت گرفته در منطقه آذربایجان به فعالیت های پان ترکیسم، بدون شک مردم منطقه خوزستان نیز توجهی به تحرکات این جریان جدایی طلب نخواهند داشت. بدون شک این تغییر موضع پان ترکیسم نشان می دهد که این گروهک جدایی طلب، آخرین تقلای خود را برای رسیدن به اهداف شوم بر علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می دهد و همین روزهاست که فاتحه پان ترکیسم نیز مانند سایر جریان های منافق، خوانده شود.  





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 93/10/13 | نویسنده : alamdarbasir
نرخ بیکاری جوانان بیش از 2 برابر نرخ عمومی و بیکاری زنان حدود 3 برابر مردان شده، تعداد بیکاران مطلق 2.5 میلیون و همچنان 40 میلیون نفر در کشور غیرفعال هستند و فاصله نرخ بیکاری استان‌ها نیز 10 درصد است.

به گزارش علمدار بصیر: یکی از مهم ترین وعده های دکتر حسن روحانی در زمان تبلیغات انتخاباتی و همچنین پس از تشکیل دولت تدبیر و امید، مقابله با بیکاری و ایجاد فرصت های جدید شغلی برای جوانان بود. ناتوانی دولت ها در عمل به تعهداتشان در بازار کار و همچنین بسته ماندن درهای این بازار به روی کارجویان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی، باعث شده است که بیکاری جوانان امروز در ایران بحرانی شود.

بیشتر از آنچه که بخواهیم در این نوشتار درباره بیکاری بگوییم، در 16 ماه اخیر از سوی مقامات مختلف دولت تدبیر و امید گفته شده و تقریبا تمامی وزرای کابینه دولت، رئیس جمهور و معاونان وی به دفعات درباره شرایط بسیار نامناسب بازار کار در ایران سخن گفته اند.

بنابراین اینکه فرض شود دولت قادر به درک مسئله بیکاری و وجود درخواست‌های میلیونی در این بخش نیست، نادرست و از اساس غلط است؛ اما آنچه که مایه نگرانی در این بخش است اینکه چرا دولت در مدت زمانی که از فعالیتش سپری شده و اتفاقا در برخی از بخش‌ها مانند مهار نرخ تورم و مذاکرات هسته ای موفقیت‌هایی را نیز داشته، در حل یک مسئله داخلی ناموفق بوده و امکان جدیدی را به بازار کار کشور اضافه نکرده است؟

بیکاری در ردیف مسائل مهم کشور

هرچند مسائل مربوط به حل اختلافات هسته ای ایران با گروه 1+5 مهم و دارای اهمیت ویژه ای است، اما اینگونه مسائل نباید باعث غفلت دولت‌ها از حل مسائل داخلی و یا به تاخیر انداختن آنها شود. به جرات می توان گفت برای صدها هزار جوان تحصیل کرده دانشگاهی، امروز مسئله کار و اشتغال به عنوان بزرگترین دغدغه و مسئله پیش رو شناخته می شود و آنها دست و پا می زنند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.

در زمان دولت‌های سابق و در جریان سفرهای استانی و همچنین چند سفر انجام شده در دولت تدبیر و امید، اشتغال به یکی از مهم ترین و جدی ترین درخواست های مردم تبدیل شده و جوانان همواره منتظر شنیدن برنامه و یا تحرکی از دولت در این بخش هستند.

به نظر می رسد اشتغال و حل مسئله بیکاری کشور به مراتب از مهار تورم و تحریک بازارها برای خروج از رکود و حتی مذاکرات هسته ای سخت تر است و یا در شرایط فعلی کشور برای دولت‌ها سخت تر شده است؛ اما این مسائل چیزی از نیاز فوری جوانان به اشتغال را کم نمی کند.

متاسفانه آنچه که از آمارهای جدید مرکز آمار ایران قابل برداشت است، اینکه بیکاری همچنان به عنوان معضل بزرگ کشور باقی مانده، دولت تا به امروز برنامه مشخص و قابل اتکایی برای مقابله با آن ارائه نکرده و در 16 ماه اخیر نیز تنها به هشدارهای مکرر و ارائه ارقام متفاوت از تعداد بیکاران بسنده کرده است.

10 آمار جدید از تحولات بازار کار ایران

مرکز آمار ایران در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده نرخ بیکاری در 16 ماهگی فعالیت دولت تدبیر و امید 10.5 درصد و تعداد بیکاران مطلق کشور نیز 2 میلیون و 520 هزار و 667 نفر است. تعداد بیکاران در پاییز 92 به میزان 2 میلیون و 401 هزار نفر بود که نشان دهنده افزایش 119 هزارنفری تعداد کل بیکاران مطلق کشور است.

* جمعیت فعال کشور 23 میلیون و 932 هزار و 186 نفر است که همچنان نشان دهنده غیرفعال بودن 40 میلیون و 229 هزار و 170 نفر از کل جمعیت کشور است.

* نرخ بیکاری زنان نسبت به مردان همچنان بالا و نزدیک به 3 برابر شده و با وجود اینکه طی یکی دو دهه اخیر تمایل زنان به مشارکت در امور اجتماعی و اقتصادی کشور به شدت افزایش یافته و در برخی سال ها تعداد پذیرفته شدگان زن دانشگاه ها بیشتر از مردان هم بوده، اما همچنان یک شکاف عمیقی در بیکاری زنان و مردان وجود دارد که نشان دهنده بازار کاری مردسالار به جای شایسته سالاری در ایران است.

* نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله کشور 25.7 درصد و به بیش از 2 برابر نرخ عمومی کشور رسیده که نشان دهنده بحران بیکاری برای جوانان است. بیکاری زنان 15 تا 24 ساله کشور 42.8 درصد و بیکاری مردان 21.9 درصد است.

* یک میلیون و 560 هزارنفر از کل بیکاران مطلق کشور در حال حاضر زیر 30 سال سن دارند که نشان دهنده بیکاری بالای جوانان به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است. از مجموع بیکاران مطلق کشور 960 هزارنفر بالای 30 سال سن دارند.

* سهم اشتغال در بخش کشاورزی در ایران با کاهش دوباره به 16.8 درصد رسیده و تنها 3 میلیون و 600 هزارنفر در این حوزه اشتغال دارند. صنعت 34.4 درصد معادل 7 میلیون و 360 هزارنفر و خدمات 48.8 درصد به تعداد 10 میلیون و 448 هزارنفر اشتغال زایی دارند.

* 2 میلیون و 273 هزار نفر در پاییز امسال دارای اشتغال ناقص بوده که می توان آنها را در مرز اشتغال و بیکاری قرار داد.

* در پاییز امسال نرخ بیکاری 16 استان کشور تک رقمی اعلام شده و کرمانشاه با 15.3 درصد بالاترین نرخ بیکاری و استان مرکزی نیز با 5.5 درصد کمترین بیکاری را داشته است. فاصله بیکاری استان ها در حال حاضر به 9.8 درصد رسیده که در تابستان 11.1 درصد بود.

* پایتخت دارای تغییرات شدیدی در نرخ بیکاری بوده به نحوی که نرخ بیکاری تهران از 5.1 درصد تابستان امسال به یکباره به 11.4 درصد یعنی بیش از 2 برابر در پاییز رسیده است.

* با وجود اینکه نرخ مشارکت به صورت کلی در کشور پایین و زیر 40 درصد است اما این نرخ در برخی استان ها مانند سیستان و بلوچستان و کهکیلویه و بویراحمد حتی کمتر از 30 درصد است.

جدول وضعیت بیکاری در پاییز 93

عکس

جدول تغییرات نرخ بیکاری در استان ها

عکس2





تاریخ ارسال مطلب : جمعه 93/10/12 | نویسنده : alamdarbasir
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه‌گران برای انتخابات مجلس و خبرگان برنامه دارند، گفت:‌نفوذ برخی فتنه‌گران در مجاری اجرایی کشور هشداری جدی است.

به گزارش علمدار بصیر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه تهران اظهارداشت: اولین مطلبی که دل‌ها را شاد می‌کند یاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) است که اگر امام صادق نبود دنیای امروز نظام فقهی فعلی را نداشت و پیامبر نیز عرب را با یکدیگر و عرب را با عجم به عنوان برادر متحد ساخت و در سنگر اتحاد، پیروزی‌های غیر مترقب به وجود آورد، بنابراین ما نیز نباید پیغمبر را دشمن شاد کنیم.

وی افزود: از خانواده تا جبهه‌های سیاسی باید به خاطر پیامبر زیر یک پرچم زندگی کنیم.

صدیقی با تقدیر و تشکر از مردم بیدار، بصیر و ولایت‌مدار ایران به خاطر گرامیداشت با شکوه 9 دی گفت: مردم هشدار به فتنه‌گران را سر دادند و هم توجه داشتند که فتنه ریشه‌کن نشده است.

وی اضافه کرد: امام علی(ع) در جنگ جمل فرمودند مجروحان را از بین نبرید و فراری‌ها را تعقیب نکنید ولی در جنگ با معاویه دستور تعقیب فراری‌ها را صادر کردند و فرمودند در جنگ جمل ریشه فتنه کنده شد ولی تا معاویه زنده است این ریشه ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در حال حاضر نیز ریشه فتنه هنوز موجود است و طرفداران فتنه که در اقلیت هستند هنوز در پی فرصت برای متزلزل کردن نظام نشسته‌اند به طوریکه در روز 16آذر از فتنه حمایت کردند.

صدیقی گفت: نفوذ برخی فتنه‌گران در مجاری اجرایی کشور هشدار جدی در راه افتادن برخی فتنه‌گران است که در فتنه بازارگرمی می‌کردند و در حال حاضر برخی دانشگاه‌ها محل امن و باشگاه تبلیغاتی این افراد شده است.

وی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران از حالا برای خبرگان و مجلس برنامه‌ریزی کرده‌اند و از امکاناتی که حقشان نیست استفاده می‌کنند تا مجلس را برای خودشان زمینه‌سازی کنند و در خبرگان نیز دست داشته باشند تا بتوانند برای متزلزل کردن نظام برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه موقت تهران، اظهار داشت: به آنها می‌گوییم چند بار می‌خواهید دست غیب انقلاب و مقام معظم رهبری را تجربه کنید؟ حضور مردم جلوه عنایت حق تعالی و تصرفات تکریمی امام زمان(ع) است.

وی افزود: من به اینها نصیحت می‌کنم و می‌گویم که توبه کنند، هم به سران فتنه که برخی در حصر هستند و برخی آزادند و در رسانه‌ها نیز با اینکه ممنوع‌التصویر هستند امکاناتی از طریق مجاری اجرایی در اختیار آنها قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد همچنان بر سر موضع خود هستند.

صدیقی گفت: اگر ادامه فتنه از سوی فتنه‌گران با تصمیم قاطع مسئولان معالجه نشود هزینه زیادی برای نظام دارد، البته حضور مردم محکومیت فتنه را اعلام کرد به طوریکه مردم مصمم هستند که در مقابل فتنه بایستند.

وی در رابطه با برگزاری اجلاس نماز نیز گفت: اجلاس نماز از وقایع مبارکی است که 23 سال تکرار می‌شود و پیام مقام معظم رهبری نیز در این زمینه کارساز است که فرمودند اینک وقت ارزیابی است که هم تأثیر این حرکت در توسعه نمازگزاران از نظر کمی و هم از نظر کیفی در خشوع رحمانی افزایش می‌یابد.

وی گفت: برگزاری اجلاس نماز پیامی برای همه کسانی است که از نظر دینی و مسئولیت اجتماعی در توسعه مساجد یا ساخت فیلم و ... موثر هستند که در این زمینه باید ارزیابی کنیم و بدانیم چقدر پیشرفت کرده‌ایم.

امام جمعه موقت تهران با تجلیل از ارتش ولایت‌مدار و مقتدر نظام گفـت: در رزمایش مقتدرانه ارتش، شکوه و اقتدار دشمن شکن به نمایش گذاشته شد که در آب‌های بین‌المللی به وسعت 2میلیون و 200هزار کیلومتر با انواع نمایش‌های تاکتیکی هم به دوستان داخلی دلگرمی داده شد و هم به کشورهای همسایه این پیام اعلام شد که تا این اندازه به دامن بیگانگان پناه نبرید، قدرت کافی در منطقه هست و ارتش ما هر حرکت شومی را می‌تواند در نطفه خفه کند.

وی با اشاره به 17 دی سالروز کشف حجاب از سوی رضاخان گفت: حساسیت دنیای غرب به عفاف و حجاب زنان نشانه تأثیرگذاری حجاب در کاهش نفوذ استعمارگران است، آنچه امروز با زن رفتار می‌کنند تحقیر زن و مردسالاری است زیرا زنان را مانند ابزار می‌دانند.

صدیقی ادامه داد: مقامات مرد غربی خود را پوشیده می‌دارند ولی زن‌ها را بزک کرده به مجالس می‌آورند که بگویند، عروسک ما هستید که این مسئله سقوط زن است.

وی با تأکید بر اینکه حجاب هویت زن است، اظهار داشت: در مورد مرز بین زن و مرد نباید حرکتی انفعالی داشته باشیم و باید نسبت به ظلم به زنان هجوم آوریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دستگیری شیخ سلمان در بحرین این حرکت را یک عمل ضد قانونی و ضد اخلاقی دانست و گفت: نمی‌توان گفت اقلیت سنی در بحرین در برابر شیعه ایستاده‌اند زیرا اینها نه شیعه هستند و نه سنی، اینها مأموران آمریکایی هستند که فکر می‌کنند با این رفتارها و تخریب مساجد می‌توانند حرکات مردمی را متوقف کنند.

وی افزود: به آنها می‌گوییم در این چهار سال انواع فشارها را آورده‌اید که نتیجه نداشت، پیام مرجع بزرگ شیعه آیت‌الله سیستانی از نجف را دیدید که نسبت به آزادی شیخ سلمان هشدار داد و ما هم هشدار می‌دهیم که آزادی صورت گیرد و این افراد راه شاه و مبارک و دیگر اشرار منطقه را ادامه ندهند.

انتهای پیام/
منبع:فارس

نظر شما

modir3
ایمیل شما جهت ارتباط بوده و نمایش داده نمی شود.




تاریخ ارسال مطلب : جمعه 93/10/12 | نویسنده : alamdarbasir
حمایت رسانه های اصلاح طلب و هوادار دولت اعتدال از شجریان در حالی است که وی در دوران فتنه 88 حتی به دین اسلام نیز توهین کرده است تا جایی که می‌گوید: "این‌ها هرگز با هنر کنار نمی‌آیند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدن، باز هم نخواهند آمد".

به گزارش علمدار بصیر: عواملی که بعد از تعطیل شدن روزنامه "آسمان" به دلیل توهین به اعتقادات مذهبی، با عوض کردن اسم روزنامه اما همان تفکر، روزنامه "مردم امروز" را منتشر کردند، به تطهیر خواننده فتنه سبز پرداخت.

این روزنامه اصلاح طلب به سردبیری محمد قوچانی در ششمین شماره خود و در صفحه اول عکسی از محمدرضا شجریان را به چاپ رسانده و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در گفتگو با این روزنامه از حضور مجدد این خواننده به عرصه هنر کشور استقبال کرده است!

"حسین نوش آبادی" سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با این روزنامه گفته است: "شجریان از چهره های به نام و مطرح حوزه هنر و موسیقی هستند و خدمات قابل توجهی در زمینه دینی، مذهبی و حماسه دفاع مقدس و محصولات ارزشمندی در حوزه موسیقی اصیل ایرانی داشته اند. به هر حال آقای شجریان به واسطه یک سری رفتارها فاصله گرفتند و بین خودشان و نظام فاصله ایجاد کردند و عده ای هم از این بابت ناراحتند. در اصل ما باعث دورشدن ایشان از فضای فرهنگی و هنری ایران نبودیم. شجریان از نظر ارشاد یکی از مهمترین چهره های هنری ایران است. اما  خودشان باید کمک کنندتا این سوءظن ها و بدبینی ها از بین برود و دولت هم بتواند با او همکاری کند. این صحبت ها پیامی از طرف وزارت ارشاد بوده تا بگوییم ما از بازگشت ایشان به عرصه موسیقی اصیل ایرانی استقبال می کنیم. ما به حضور شجریان علاقمندیم و از ایشان استقبال میکنیم و ایشان هم در جهت منع مشکلاتی که وجود دارد بکوشند."

شجریان که در ماجرای فتنه 88 در آتش فتنه می‌دمید و اظهارات ضد ایرانی او با استقبال شبکه های معاند روبرو می‌شد، با خروج از ایران وقیحانه‌ترین توهین‌ها را به جمهوری اسلامی روا داشت و همواره تأکید کرده و می کند "من از اولش هم انقلابی نبودم ولی دور و بر من همه‌اش افرادی بودند که گرایش سیاسی و چپی داشتند و مجبور بودم توی آن بچه‌ها باشم، چون اطراف من همه سیاسی حرف می‌زدند."

شجریان همچنین در اعتراض به پخش تصویر مبارک امام خمینی (ره) بر روی تصنیف "ایران ای سرای امید" به بی‎بی‎سی فارسیگفته است: "آن آهنگ یک حالت رستاخیزی را در جامعه نشان می‌دهد اما دیدم که اینها روی این آهنگ تصویر آقای خمینی را نشان می‌دهند که دارد از پله‌های هواپیما پایین می‌آید، خوب، من این آهنگ را برای ایشان نخواندم که! و دیدم که صدا و سیمای جمهوری اسلامی دارد از آهنگ‌های من سوءاستفاده این‏جوری می‌کنند."

 چند ماه پیش نیز روزنامه دولتی "ایران" در گزارشی با عنوان "این ربنا مال مردم است  به حمایت از خواننده فتنه سبز پرداخت.

حمایت رسانه های اصلاح طلب و هوادار دولت اعتدال از شجریان در حالی است که وی در دوران فتنه 88 حتی به دین اسلام نیز توهین کرده است تا جایی که می‌گوید: "این‌ها هرگز با هنر کنار نمی‌آیند، هرگز و هرگز!!! همچنان که در طول 1400 سال با هنر کنار نیامدن، باز هم نخواهند آمد".

 شجریان در شهریور 88 در برنامه شبکه تلویزیونی صدای آمریکا(V.O.A) شرکت کرد و در سخنان عجیبی درباره انتخابات ریاست جمهوری دهم عنوان کرد: این انتخابات نباید چنین نتیجه‌ای می‌داشت!

وی البته هرگز توضیحی نداد که چگونه می‌توان در رسانه‌های ضدایرانی و محافلی که هر روز ده‌ها توطئه سیاسی و تبلیغاتی علیه مردم ایران تدارک می بینند، حضور یافت، در راستای خواسته آنان سخن گفت و در عین حال مدعی حمایت از مردم ایران هم بود؟!

شجریان همچنین در25 خرداد 1388 در نامه ای خطاب به رییس سازمان صدا و سیمای وقت، صراحتا از ضرغامی خواست "بنا به حکم شرع و قانون، سریعاً از پخش صدا و آثار نامبرده در کلیه واحدهای صدا و سیما خودداری شود".

هر چند شجریان از صدایی  زیبا برخوردار است اما عدم بینش سیاسی، از وی چهره‌ای به جای گذاشته که به راحتی مورد سوءاستفاده بیگانگان قرار گیرد.

منبع:راه دانا





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 93/10/11 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون