سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
برخی از روزه‌داران در این ایام دچار بوی بد دهان می‌شوند اما نمی‌دانند علت آن چیست و چگونه می‌توان با آن کنار آمد.

به گزارش علمدار بصیر: یک داندانپزشک با اشاره به اینکه در اصطلاح پزشکی بوی بد دهان را halitosis می‌نامند، بیان کرد: علل بروز این عارضه را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد، دسته اول علل موضعی هستند که منظور همان بیماری‌های مربوط به دهان و لثه است و دسته دوم علل سیستماتیک هستند که شامل بیماری‌هایی مانند دیابت، ناراحتی‌های کلیوی یا سیگار کشیدن می‌شود.
 
آسیه رضایی ادامه داد: با آگاهی نسبت به عوامل موضعی بوی بد دهان، روزه‌داران می‌توانند با آگاهی از ایجاد آن جلوگیری کنند.
 
رضایی ادامه داد: درون دهان گونه‌های مختلف باکتری زندگی می‌کنند و موادی مانند آمونیاک و سولفیدها را که موجب ادامه زندگی باکتری‌ها می‌شوند، تولید می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: عوامل متعددی در ادامه حیات باکتری‌ها و در نتیجه بوی بد دهان دخیل هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به مسواک نزدن یا شیوه اشتباه مسواک زدن، زبان آلوده، سوراخ‌های درون دهان، بیماری‌های لثه ناشی از استفاده از پلاک ارتودنسی، دندان مصنوعی و غیره اشاره کرد.
 
این دندان پزشک با اشاره به اینکه بسیاری از روزه‌داران در طول روز از مسواک زدن خودداری می‌کنند، تصریح کرد: این کار اشتباه است، چرا که هیچ مغایرتی میان روزه‌داری و مسواک زدن وجود ندارد.
ایسنا





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
در راستای برخوردهای طلبکارانه فعالان جریان فتنه و افراطی‌گری با رئیس‌جمهور منتخب، سعید حجاریان نیز گفت که «روحانی باید بداند آرای او متعلق به خاتمی و هاشمی بوده است. روحانی باید بداند این رای‌ها از کجا آمده»!

به گزارش علمدار بصیر: کیهان نوشت: اظهارات از موضع بالای خاتمی مبنی بر معرفی وزیر ارشاد دولت خود به عنوان وزیر ارشاد دولت جدید با ناراحتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روبه‌رو شده است. اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند. ظاهرا پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور منتخب نیز از این جنس اظهارنظرها ابراز ناراحتی کرده است. در راستای برخوردهای طلبکارانه فعالان جریان فتنه و افراطی‌گری با رئیس‌جمهور منتخب، سعید حجاریان نیز به مجله آسمان گفته که «روحانی باید بداند آرای او متعلق به خاتمی و هاشمی بوده است. روحانی باید بداند این رای‌ها از کجا آمده»!





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
به گزارش علمدار بصیر: روزنامه کیهان در ستون ویژه های خود نوشت:
ناخرسندی رئیس‌جمهور منتخب از برخورد طلبکارانه خاتمی

اظهارات از موضع بالای خاتمی مبنی بر معرفی وزیر ارشاد دولت خود به عنوان وزیر ارشاد دولت جدید با ناراحتی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی روبه‌رو شده است.

خاتمی اخیرا در جمع گروهی از سینماگران و در جواب اصغر فرهادی، احمد مسجدجامعی را به عنوان وزیر ارشاد معرفی کرده بود.
به گزارش مشرق، اطرافیان حسن روحانی از موضع‌گیری سیدمحمد خاتمی درباره وزیر ارشاد دولت یازدهم در دیدار با اصغر فرهادی به شدت ناراحت هستند و می‌گویند چرا باید خاتمی اعلام کند که احمد مسجدجامعی وزیر ارشاد خواهد بود. نزدیکان روحانی می‌گویند این‌گونه برخوردها اخلال در روند بررسی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها به وجود آورده و علایم سهم‌خواهی افراد و گروه‌ها را آشکار می‌کند.

ظاهرا پس از اظهارات خاتمی بخت وزارت مسجدجامعی کاهش یافته چرا که این تلقی را به وجود آورده که معرفی و تحمیل مسجدجامعی توسط خاتمی صورت گرفته است. گفته می‌شود رئیس‌جمهور منتخب نیز از این جنس اظهارنظرها ابراز ناراحتی کرده است.

این گزارش همچنین حاکی است تلاش برخی چهره‌های نزدیک به فتنه برای حضور خاتمی در مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور منتخب نقش بر آب شده است. این افراد می‌خواستند خاتمی را بدون عذرخواهی از فتنه 88 و اعتراف به دروغ بزرگ تقلب به صحنه سیاسی کشور بازگردانند این در حالی است که خاتمی هنوز مرزبندی خود را با فتنه اعلام نکرده است.

در راستای برخوردهای طلبکارانه فعالان جریان فتنه و افراطی‌گری با رئیس‌جمهور منتخب، سعید حجاریان نیز به مجله آسمان گفته که «روحانی باید بداند آرای او متعلق به خاتمی و هاشمی بوده است. روحانی باید بداند این رای‌ها از کجا آمده»!

ما ضعیف نیستیم؛جمهوری اسلامی خیلی قدرتمند است

یک رسانه وابسته به ضد انقلاب در توجیه شکست سی و چهار ساله گروه‌های اپوزیسیون در هم‌آوردی با جمهوری اسلامی تصریح کرد اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این جمهوری اسلامی و روحانیت است که بسیار قدرتمند است.

گویانیوز دراین‌باره با طرح این سوال که جمهوری اسلامی چگونه مقتدرانه توانسته سی‌وپنج سال دوام داشته باشد، می‌نویسد: در عالم اینترنت که همه می‌توانند بدون این که به آن چه می‌نویسند فکر کنند، معمولا اولین پاسخی که به این سوال داده می‌شود، ضعف اپوزیسیون است.

تعجب از این است که اپوزیسیون با وجود داشتن سرانی چون رضا پهلوی، یا فعالانی چون اکبر گنجی، شیرین عبادی، مهرانگیز کار، حسن شریعتمداری، محسن سازگارا، نوری‌زاده و امثال ایشان که جملگی افکار و اندیشه‌های متجددانه دارند چطور اپوزیسیون ضعیفی خوانده می‌شود؟ هر کدام از این آقایان یا کسانی چون دکتر سروش، دکتر مجتهد شبستری، عبدالعلی بازرگان و حجت‌الاسلام دکتر کدیور و حامیان آنها چگونه است که نمی‌توانند در تغییر حکومت نقشی موثر ایفا کنند؟

نویسنده تأکید می‌کند: نکته‌ای که در این زمینه معمولا نادیده می‌ماند اراده روحانیت و حاکمیت است. موضوع این است که اپوزیسیون ضعیف نیست بلکه این روحانیت حاکم است که قوی است آن‌قدر که می‌تواند حتی بر توازن قوای اپوزیسیون تاثیر بگذارد. اما این قوت از کجا ناشی می‌شود و منشأ آن کدام است؟

گویانیوز تأکید کرد: یکی از برتری‌های روحانیت حاکم، مسلح بودن او به سلاح منطق است. این منطق بازمانده از عصر ارسطو است. بخش بزرگی از روحانیت با همان منطق صغراکبرای ارسطویی، می‌تواند «برای هر چیز» پاسخی بیابد این هنری است که روحانیت در اثر ممارست برای پاسخگویی به شبهات دین کسب کرده است.اعتماد به نفس و ایستادن در برابر دشمنان دین خدا از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که به نظر نویسنده گویانیوز موجب قدرتمندی جمهوری اسلامی شده است.

آن روی لبخند استراو در سخنان رئیس سازمان جاسوسی انگلیس

«آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را اجرایی کنند.»
قطعاً شنیدن این جمله از زبان بلندپایه‌ترین مقام امنیتی دولت انگلیس برای کسانی که این روزها در تب و تاب فرش قرمز پهن کردن برای مقامات بریتانیا می‌سوزند، خوشایند نباشد اما این عین عبارتی است که جان ساورز، رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس موسوم به MI6 آن هم در دومین سخنرانی علنی رئیس این دستگاه امنیتی در صد سال گذشته، علیه کشورمان بیان کرده است.

به گزارش رجا، جان ساورز در ادامه سخنانش، در جمع تعدادی از فعالان سرشناس اجتماعی در انگلیس، مدعی شده است که ایران با وجود همه خرابکاری‌هایی که در مسیر تکمیل فناوری هسته‌ای صورت گرفته، تا دو سال آینده به بمب اتمی دست پیدا می‌کند و به یک منطقه هسته‌ای در خاورمیانه تبدیل خواهد شد.

ساورز می‌افزاید: «ایران به تمام تکنولوژی لازم برای تهیه و تولید سلاح اتمی دست پیدا کرده و همگان می‌دانند که در صورت وقوع این مسأله، چه خطر بزرگی، ایالات متحده و اسرائیل را تهدید خواهد کرد. به همین دلیل، واضح است که آمریکا و اسرائیل باید تصمیم بگیرند که چه زمانی حمله نظامی به ایران را در این دو سال اجرایی کنند. در واقع جهان باید بین پذیرش یک ایران اتمی و حمله نظامی به ایران، یکی را انتخاب کند.»

پاییز 89 زمانی که جان ساورز در مقام رئیس دستگاه جاسوسی انگلیس (MI6) مقابل دوربین رفت، برای افکار عمومی این سؤال پیش آمد که کدام موضوع مهمی رئیس MI6 را برای اولین بار در صد سال اخیر در انگلیس مقابل دوربین کشانده است.

برنامه هسته‌ای ایران مهمترین موضوعی بود که صحبت‌های او را تشکیل می‌داد؛ جان ساورز اعلام کرد سازمان تحت ریاستش در حال «انجام عملیات» با هدف «توقف برنامه هسته‌ای ایران» است؛ اما صحبت‌های او شاه‌کلیدی داشت که از اتفاقات آتی رمزگشایی می‌کرد؛ شاه کلیدی که به نظر می‌رسید فرمان آغاز یک عملیات جدید و غیر انسانی علیه مردم ایران باشد: «دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.»

8 آذر ماه 89 و تنها چند روز پس از این اظهارات، مجید شهریاری و فریدون عباسی از برجسته‌ترین و کلیدی‌ترین دانشمندان هسته‌ای ایران در 2 عملیات جداگانه ترور شدند تا به زودی ترجمه عملی سخنان ساورز و مراد او از فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی علیه برنامه هسته‌ای ایران نمایان شود.

با این حال جان ساورز در دومین سخنرانی علنی خود، باز هم ترجیح داده است تا موضوع این سخنان را «اقدام سخت» علیه ایران قرار دهد تا برخلاف ادعای گسترده رسانه‌های وطنی مبنی بر تمایل انگلیس به تجدید مناسبات با ایران آن هم با استناد به سخنان جک استراو که اینک تنها یک نماینده مجلس انگلیس است، رویکرد واقعی این دولت خبیث در قبال ایران را روشن و مشخص کند.

اظهارات خصمانه رئیس سرویس جاسوسی انگلیس به این دلیل در خور توجه است که در روزهای گذشته، رسانه‌های طیف اصلاحات و بی‌بی‌سی فارسی، با انتشار برخی اظهارات جک استراو، وزیر امور خارجه سابق انگلیس که این روزها تنها یک نماینده در پارلمان این کشور است از تمایل انگلیس نسبت به تجدید مناسبات با ایران سخن گفته‌اند. استراو گفته بود مایل است به تهران سفر کند.

این مسئله تا جایی بالا گرفت که یک مشاور رئیس جمهور منتخب (بانک) در گفت‌وگویی، از حضور مهمانانی ویژه در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ملت خبر داد و یکی از آن‌ها را «جک استراو» وزیر خارجه سابق انگلیس معرفی کرد که در روزهای گذشته از آمادگی برای سفر به تهران و دیدار با روحانی سخن گفته بود.

با این حال یک منبع آگاه مستقر در دفتر رئیس جمهور منتخب در گفت‌وگو با تسنیم، خبر دعوت از «جک ‌استراو» برای حضور در مراسم تحلیف روحانی را تکذیب کرد و گفت: چنین دعوتی از سوی دفتر رئیس جمهور منتخب صورت نگرفته است.

عبدی: کیهان با موفقیت اصلاح‌طلبان را به بازی گرفته است!

عضو مستعفی حزب مشارکت می‌گوید کیهان در بازی گرفتن مخالفان اصلاح‌طلبش موفق عمل کرده است.عبدی در نشریه آسمان نوشت: روزنامه کیهان در بازی گرفتن از برخی از مخالفانش موفق بوده است. این بیشتر به دلیل ضعف این گروه از مخالفانش است که از بس با کیهان دشمنی دارند، کمابیش شبیه آن شده‌اند.

هرچه بیشتر آن روزنامه را متهم به خلاف‌نویسی و وارونه‌نمایی می‌کنند، خودشان بیشتر تحت تاثیر نوشته‌های آن قرار می‌گیرند. متاسفانه این نیروها بیش از هر کسی آب به آسیاب چیزی می‌ریزند که از آن نفرت دارند و حتی با وجود تجربه صد باره باز هم به اخبار و تحلیل‌های آن اهمیت می‌دهند و تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند و تا وقتی چنین هدفی را محقق می‌کنند روزنامه کیهان نیز در برنامه خود موفق است.

افرادی که بیشترین دشمنی را با کیهان دارند بیشترین اثرپذیری را هم از آن دارند. این مخالفان کیهان، بیشترین استنادشان به مطالب دیگران از کیهان نقل می‌شود! خوب اگر کسی بخواهد مخالفانش را این گونه به بازی بگیرد، چه راهی بهتر از کاری که کیهان انجام می‌دهد برای او وجود دارد؟

وی البته ادعا کرده که «کیهان می‌خواهد وجه ملی انتخابات را به وجه جناحی (اصلاح‌طلب) تبدیل کند» و این در حالی است که دست بر قضا این دوستان و همفکران آقای عبدی هستند که چنین تقلای بی‌حاصلی را برای اصلاح‌طلب جا زدن رئیس‌جمهور منتخب و مصادره آرای ملی وی در پیش گرفته‌اند و در مقابل کیهان با تایید حرف آقای عبدی، معتقد است که رای به آقای روحانی مطلقا رای جناحی و مثلا اصلاح‌طلبانه نبوده است.

کیهان در این باره مکررا استدلال کرده که طبق نظرسنجی‌ها و بر اساس رای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای شهر تهران و همچنین بر اساس مقایسه مشارکت 65درصدی انتخابات مجلس نهم و 72درصدی ریاست‌جمهوری یازدهم، رای اصلاح‌طلبان حداکثر بین 7 تا 10درصد بوده است، درعین حال به تصریح کسانی چون آقایان محمدعلی نجفی، حسن رسولی و خیلی‌های دیگر، نام آقای روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان برای اجماع (عارف، جهانگیری، مهرعلیزاده و محمد شریعتمداری) نبوده است.

کیهان در عین حال با این فراز از سخنان آقای عبدی کاملا موافق است که «دولت روحانی تا وقتی به این برداشت ملتزم باشد که انتخابات 24 خرداد یک پیام ملی و نه جناحی دارد و باید خود را متعهد به اجرا و تامین آن پیام و درخواست بداند، هیچ خطر مهمی آن را تهدید نخواهد کرد. ولی اگر قرار باشد که هدف و برنامه اصلی این دولت به رقابت‌های جناحی تنزل یابد، زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم پایان آن آغاز خواهد شد.»
یادآور می‌شود عباس عبدی پیش از این هم در مصاحبه‌ای تصریح کرده بود سهم اصلاح‌طلبان از مشارکت مردم در انتخابات 10درصد بوده است.

عبدی این را هم درباره کیهان نوشته که «بیایید فرض کنیم که همه اتهامات مخالفان کیهان علیه آن روزنامه درست باشد. یعنی به دیگران اتهامات دروغ زده و وارونه‌نمایی می‌کند و هیچ حقیقت مفیدی در آن نباشد. اگر کسی به این گزاره‌ها علیه کیهان اعتقاد دارد، به ناچار باید عطای کیهان را به لقایش ببخشد و از خواندن آن پرهیز کند. پس چه اصراری به خواندن و توجه کردن به آن وجود دارد؟ حالا اگر هم می‌خوانید، چه اصراری دارید که تحت تاثیر مطالب آن قرار بگیرید؟».

مخملی‌ها معاون اولی را نشانه رفتند

روزنامه زنجیره‌ای بهار از قول یکی از عناصر فعال در حوزه جنگ نرم و مرتبط با حلقه سیرا در آمریکا از رئیس‌جمهور منتخب خواست محمدرضا عارف را معاون اول خود کند.

ناصر- ه که از حدود دو دهه پیش با برخی حلقه‌های سیاسی ضدانقلاب در آمریکا نظیر حلقه سیرا مرتبط بوده، می‌گوید گماشتن عارف به معاون اولی دولت جدید، باعث طولانی شدن ماه‌عسل رئیس‌جمهور منتخب خواهد شد و رهبری ائتلاف انتخاباتی را بدین ترتیب به عهده بگیرد.

تلاش برای وامدار کردن روحانی به اصلاح‌طلبان در حالی است که اولا نام روحانی در میان 4 نامزد اصلاح‌طلبان قرار نداشت و ثانیا حتی همین طیف، عارف را نیز به خاطر ارتکاب جرم اعلام نامزدی، اصلاح‌طلب بدلی و تحریک شده نیروهای امنیتی معرفی می‌کردند. در نظرسنجی‌ها نیز رای اصلاح‌طلبان 7 تا 10 درصد بوده است.





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
خبر کوتاه بود و تکان دهنده , دشمنان خداو رسول , تکفیری های افراطی بارگاه زینب کبری (علیها سلام ) و خواهر سیدالشهدا را با خمپاره مورد هجمه قرار دادند و تمام شد .

لشکر سفاکی که پول وسلاحش را برخی کشورهای عربی تامین میکنند و مقدسات دینی ما شیعیان را به سخره می گیرد و البته بر هم نژادان خود هم رحمی ندارد .

ظاهرا بر این درد , شیعیان راهی ندارند جز اینکه خون بگریند و صبر کنند . شوخی نیست او زینب کبری است هم اویی که شام و کوفه را به سخره گرفت و با خطبه های خود کاخهای عبیدالله و یزید را به لرزه آورد . گویی فریادهایش که البته از غم و اندوه سیدالشهداء نایی برایش نمانده بود هنوز در گذر تاریخ به گوش ما میرسد :
در کوفه ندا در داد که : ...اتبکون اخی اجل والله فابکوا فانکم احریاء بالبکاء , فابکوا کثرا و اضحکوا قلیلا , فقد بلیتم بعارها و منیتم بشنارها و لن ترخصوها ابدا و انی ترخصون ....

آیا بر برادرم گریه می کنید؟ سوگند بخدا بگرید که شما بگریستن سزاوارید , پس بسیار بگریید و کم بخندید چه آنکه ساحت خود را به عیب و عار ابدی آلایش دادید که لوث آن به هیچ آبی هرگز شسته نگردد ...
و در شام فریاد زد که : ...فلئن اتخذنا مغنما وشیکا مغرما , حین لا تجد الا ما قدمت یداک و ماالله بظلام للعبید , فالی الله المشتکی و المعول , و الیه الملجاء و المومل , ثم کد کیدک و اجهد جهدک , فوالذی شرفنا بالوحی و الکتاب و النبوه و الانتخاب , لا تدرک امدنا و لا تبلغ غایتنا و لا تمحو ذکرنا و لا ترحض عنک عارفا و هل رایک الا فند و ایامک الا عدد , و جمعک الا بدد یوم ینادی المنادی الا لعن الله الظالم العادی ....

ای یزید اگر امروز ما را غنیمت خود دانستی زود باشد که این غنیمت موجب غرامت تو گردد در هنگامی که نیابی مگر آنچه را پیش فرستادی و نیست خداوند ستم کننده بر بندگان , پس بخداست شکایت و اعتماد ما , و به سوی اوست پناه و آرزوی ما , اکنون هر حیله و مکری که میتوانی بکن و هر سعی که خواهی بعمل آور . قسم بخدایی شرافت داد ما را به وحی و کتاب و به نبوت و برگزیدگی که هرگز درک نتوانی نمود مدت ما و درک نتوانی نمود غایت و نهایت ما را , و نتوانی محو کرد یاد ما را و ننگ و کردار خود را نتوانی از خود شسته و دور گردانی . نیست رای تو جز خطا و ایام سلطنت تو مگر قلیل و کم و جمع تو مگر پراکنده روزی که منادی حق ندا در دهد که آگاه باشید لعنت خدا بر ستمکاران ...

آری اینها فریادهای زینب کبری در مجلس یزید در شام است که کاخ او را به لرزه افکند . اگر آنروز دشمنان دین خدا خون سید الشهدا را بر زمین ریختند و بانوی آن غافله یعنی عقیله الهاشمیین ( ع ) را به اسارت بردند و گمان کردند پیروز شدند امروز از همان تبار افرادی بر بارگاه همان خواهر مکرم که قدر او را فقط خداوند و اجداد طاهرینش میدانند دوباره یورش برده اند .

و اما زینب کبری (ع) شرمنده ایم که دستانمان تهی است و توانی بر آن نداریم که این ظلم را از شمای بانوی کربلا دفع کنیم . میدانید که انتخابات تمام شده و اصولگرایان باید خود را برنده نشان دهند و البته اصلاح طلبان باید سهم خود را از کابینه تعیین کنند میدانید که اینها کارهای بزرگی است ,

شرمنده ایم که هنوز نمیدانیم باید مجالس بزرگی برای تقدیر و تشکر از دولت فعلی برپا کنیم و یا ادعاهای دیگران را باور کنیم که کشور بدلیل سوء مدیریت به بلایایی مبتلاست که حالا حالاها درگیر آنست ,
شرمنده ایم نمیدانیم که آخر منتخب مردم از دانشگاه گلاسکو دکتری گرفته یا نه ؟
شرمنده ایم نمیدانیم که پرداخت یارانه ها را باید ادامه دهیم یا خیر ؟

شرمنده ایم نمیدانیم که آخر بانک مرکزی تسویه بدهی 74 هزار میلیارد تومانی را صحیح و قانونی انجام داده یا نه ؟
شرمنده ایم که دولت در حال تغییر است و باید کابینه را تعیین کرد ؟ شرمنده ایم نمیدانیم که آیا برای مراسم تحلیف بناست جک استراو به تهران بیاید یا نه ؟
شرمنده ایم نمیدانیم که آیا ریاست رئیس سازمان تامین اجتماعی قانونی است یا خیر ؟
شرمنده ایم نمیدانیم که آیا بازنشستگان حق بیمه های خود را از بابت بیمه مکمل درمانشان از بیمه دی دریافت کردند یا نه ؟

شرمنده ایم دولت هنوز دارد مصوبه برای معافیت واردات خودرو برای قهرمانان ملی صادر میکند !
شرمنده ایم دولت در حال تصویب واگذاری زمین های نمایشگاه به صدا و سیماست !
شرمنده ایم هنوز نمیدانیم باید پلمب خانه سینما شکسته شود و باز شود یا نه ؟
شرمنده ایم نمیدانیم قضاوی جواب نامه های قبلی علمای ما را برای قتل و کشتار تکفیری ها میدهد یا نه ؟
شرمنده ایم که مجمع تقریب مذاهب ما باید فکر کند که به مفتی الازهر نامه بنویسد یا نه ؟

شرمنده ایم که سازمان و فرهنگ و ارتباطات بودجه برای کارهای فرهنگی خود ندارد ! و از این قدر بودجه اندک هم باید گروههای موسیقی به خارج دعوت کند تا تبلیغ دین تو را کنند!
شرمنده ایم هنوز خطیب جمعه ما برای مردم مصر دارد تعیین تکلیف میکند که آخر جانشین مرسی را باید پذیرفت یا نه ؟
شرمنده ایم هنوز داریم مفهوم اعتدال را تبیین میکنیم !

آری ! از این شرمندگی ها کم نداریم و اگر بخواهیم بر شماریم باید یک کتاب برای آن بنویسیم .
و آخر این همه شرمندگی هنوز باید صبر کنیم تا شاید مشکلات جهان اسلام را دیگران حل کنند گویی فعلا فقط از ما انتظار بر می آید .
آخر شاید فریادهای خودتان استجابت شود که : ... اللهم خذ بحقنا و انتقم لنا ممن ظلمنا و احلل غضبک علی من سفک دمائنا و نقض ذمارنا و قتل حماتنا و هتک عنا سدولنا ...
بارالها حق ما را بگیر و انتقام بکش از هر که بر ما ستم نمود و نازل گردان غضب خود را بر هر که خون ما را ریخت و حامیان ما را کشت و حرمت ما را هتک نمود ...

راستی بر این ظلم در حق بانوی علمدار کربلا چگونه باید گریست؟ و اگر نگرییم چه کنیم تا تسکین دردهایمان باشد؟





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
طرح تحریم صادرات ایران که دو سناتور آمریکایی تدوین آن را به عهده داشته‌اند با ضعف‌های کارشناسی زیادی همراه است و علاوه بر منافع کشورهای دیگر، منافع ملی آمریکا را هم از نظر انداخته است.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر: طرح «تحریم صادرات ایران (اس 1001)» که در 23 ماه مه سال جاری توسط دو سناتور آمریکایی و با هدف تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران معرفی شدند یکی از طرح‌هایی است که به علت ضعف‌های کارشناسی و دارا بودن نقائص زیاد احتمالاً قادر نخواهد بود نظر مثبت مجلس سنا را کسب کرده و به صورت قانون درآید.

طرح «تحریم صادرات ایران (اس. 1001) در 22 ماه مه سال جاری توسط «جان کورنین» و «مارک کیرک»، دو سناتور آمریکایی برای تشدید قوانین تحریم‌های قبلی آمریکا علیه ایران معرفی شد.

این طرح، خرید و انتقال کالا و خدمات از هر شخص یا موسسه حقیقی یا حقوقی تحت مالکیت یا کنترل دولت ایران را منع می‌کند و انجام هر گونه مبادله مالی از جانب این اشخاص یا شرکتها در ارتباط با صادرات از ایران را ممنوع می‌کند.

مطابق مفاد این طرح، تمامی دارایی‌های شرکت‌ها یا موسساتی که متعلق به دولت ایران تشخیص داده شوند، ضبط شده و تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هم قرار نخواهند گرفت.

یا این حال، شورای ایرانیان آمریکا در گزارشی به برخی از معایب این قانون اشاره کرده است که در زیر به آن اشاره می‌شود:

اولین عیب این طرح آن است که در میان 19 سناتوری که از این طرح حمایت کرده‌اند، نام هیچ نماینده دموکراتی به چشم نمی‌خورد. علت این امر را می‌توان این موضوع دانست که طرح مذکور اختیار رئیس جمهور برای مدیریت خطرات احتمالی اعمال تحریم علیه کشورهای وارد کننده نفت ایران را از وی سلب می‌کند.

ایراد دیگر این طرح آن است که در آن حق رئیس جمهور برای معاف کردن برخی کشورها از تحریم‌ها با توجه به امنیت ملی آمریکا، در نظر گرفته نشده است. به عبارت دیگر، در طرح تحریم صادرات ایران، رئیس جمهور آمریکا نمی‌تواند کشورها را از تحریم‌ها معاف کند، حتی اگر انجام این کار را اقدامی در راستای منافع امنیت ملی آمریکا تشخیص دهد. این در حالی است که طبق قوانین فعلی تحریم‌ها، رئیس جمهور می‌تواند تحریم‌ها را در صورتی که ناقض منافع امنیت ملی آمریکا بداند، تا 120 روز لغو کند.

عیب دیگر و بسیار مهم این طرح آن است که دستان رئیس جمهور را برای واکنش مناسب و متناسب به شک‌های نفتی ایجاد شده ناشی از تحریم ایران می‌بندد و خطر افزایش گاز را بالا می‌برد. در حالی که طبق قوانین فعلی، رئیس جمهور این اختیار را دارد که در صورتی که قیمت و عرضه سوخت تولید شده در کشورهای غیر از ایران به اندازه‌ای نباشد که بتوان خرید نفت از این کشور را کاهش داد، اعمال تحریم‌ها را معلق کند.

مورد دیگری که در طرح تحریم صادرات در نظر گرفته نشده این است که این طرح با لغو تمامی اختیارت رئیس جمهور برای معاف کردن کشورها از تحریم‌ها و عدم در نظر گرفتن ملاکهایی برای کاهش آنها، عملاً برداشتن تحریم‌ها را غیرممکن کرده است.

با توجه به اینکه توافق نمایندگان هر دو حزب کنگره امری بسیار دشوار است، انتظار اینکه کنگره لایحه‌ای را تصویب کند که تحریم‌ها را لغو کند هم بسیار ضعیف است. دولت ایران هم وقتی هیچ انگیزه مثبتی برای لغو تحریم‌ها نبیند، نیازی به ادامه گفت‌وگو با جامعه بین‌المللی نخواهد دید.

ماده دیگری از این طرح که در آن به مسدود شدن هر دارایی مرتبط با ایران اشاره شده از جمله اشکالات دیگر آن است. تصویب چنین طرحی باعث خواهد شد شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های تابعه آنها نتوانند با ایران تعاملات بشر دوستانه  داشته باشند.

ماده‌ای که در آن به مسدود شدن دارایی‌های دولت ایران اشاره شده باعث خواهد شد هر کدام از وارد کننده‌های اصلی ایران که سازمان‌های نیمه دولتی هستند نیز مشمول تحریم‌ها شوند و مبادلات مالی با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران را دستخوش آسیب کنند.

 

منبع:فارس





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
دیدار نمادین تیم ملی ایران 2014 برابر تیم منتخب 98 در نیمه اول پنج بر صفر به سود جوان‌های تیم ملی ایران به پایان رسید.

 

 

 

به گزارش علمدار بصیر: دیدار نمادین دو تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 22:45 در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از 5 هزار تماشاگر آغاز شد. نیمه اول این بازی پنج بر صفر به سود تیم ملی 2014 به پایان رسید.

مجتبی جباری در دقیقه 15 با یک ضربه سر از داخل محوطه جریمه گل اول را برای تیم ملی 2014 زد. در دقیقه 17 غلامرضا رضایی بازهم با یک ضربه سر  گل دوم را به ثمر رساند. جواد نکونام در دقیقه 24 از روی یک ضربه کاشته به زیبایی گل سوم تیم 2014 را به ثمر رساند. حسین ماهینی در دقیقه 26 و  خانزاده در دقیقه 29 گل‌های چهارم و پنجم را به ثمر رساندند.

حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون قضاوت مسابقه را بر عهده دارد.

تیم ملی ایران در جام جهانی 98 با 12 بازیکن به میدان آمد که داور این مسئله را فهمید و اکبر استاد اسدی را از ترکیب تیم بیرون برد تا بازی شروع شود. با این شیرین کاری استاد اسدی بازی دو تیم شروع شد. در ترکیب 98 برخی بازیکنان کنونی تیم ملی مثل فرزاد حاتمی و امید ابراهیمی حضور دارند.

در تیم ملی 98 بزرگانی چون کریم باقری، خداداد عزیزی و علی دایی غایب بودند.

قرار بود محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در این بازی پا به توپ شود و به میدان بیاید که ظاهرا احمدی‌نژاد از حضور در این مسابقه انصراف داد.

نیما نکیسا در تیم 98 دو سه واکنش خوب نشان داد و موقعیت گلزنی را از بازیکنان تیم ملی 2014 گرفت.

ترکیب  اولیه تیم ملی 98 ایران:

نیما نکیسا، مهدی پاشا‌زاده، فرزاد حاتمی، امید ابراهیمی، مهرداد میناوند (از دقیقه 15 سیروس دین‌محمدی)، علی لطیفی (از دقیقه 26 مهرداد اولادی)، نعیم سعداوی، رضا شاهرودی، افشین پیروانی، حمید استیلی و جواد زرینچه (از دقیقه 14 اکبر استاد اسدی)

سرمربی: بیژن ذوالفقارنسب و علیرضا منصوریان

ترکیب اولیه تیم ملی 2014 :

رحمان احمدی، پژمان منتظری، قاسم حدادی‌فر، غلامرضا رضایی، محمدرضا خلعتبری، احسان حاج‌صفی، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، خسرو حیدری (از دقیقه 20 محمدرضا خانزاده)، مجتبی جباری و جواد نکونام

سرمربی: امید نمازی و مارکار آقاجانیان





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/4/30 | نویسنده : alamdarbasir
«سعدیه سیف الدین» 21 ساله با کسب 25 رأی موافق توانست هیأت مدیره دانشگاه کالیفرنیا شود که با عصبانیت شدید اعضای یهودی دانشگاه روبرو شد.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از ابنا ،روز گذشته انتخابات هیأت مدیره دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد که برای نخستین بار یک دختر مسلمان با اکثریت آرا موفق به عضویت در هیأت مدیره شد.

«سعدیه سیف الدین» 21 ساله با کسب 25 رأی موافق توانست هیأت مدیره این دانشگاه شود که با عصبانیت شدید اعضای یهودی دانشگاه روبرو شد.

براساس این گزارش، دانشگاه کالیفرنیا با دارا بودن 222 هزار دانشجو با شرکت های رژیم صهیونیستی ارتباط دارد که به گفته مسئولان آن انتخاب یک دختر مسلمان نقض قوانین این رژیم را درپی دارد!

اعضای یهودی این دانشگاه تهدید کردند که مخالفت خود را با این اقدام با بیان اینکه این انتخاب حقوق بشر اسرائیل در منطقه را نقض می کند اعلام کردند امکان محرومیت مالی این دانشگاه از سوی شرکت های اسرائیلی وجود دارد.

هچنین کمیته‌ای صهیونیستی موسوم به "سیمون ویزنتال" که از سال 1913 در آمریکا تاسیس شده است، با انتقاد شدید این انتخاب نسبت به عواقب آن ابراز نگرانی کرده است.

این کمیته که هدف اصلی آن زنده نگه داشتن هولوکاست در یاد مردم آمریکاست، خواستار هیأت مدیره دانشگاه کالیفرنیا 26 عضو دارد و سعدیه سیف الدین به مدت یک سال به عضویت این هیأت درآمده است.

سعدیه با ابراز خوشحالی از این انتخاب در سخنان کوتاهی ضمن ابراز خوشحالی از این انتخاب اظهار کرد: تلاش خواهد کرد در آینده تحول بزرگی در سیستم آموزشی دانشگاه ایجاد کرده تا افراد بیشتری از اقوام مختلف برای تحصیل جذب دانشگاه شوند.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/4/29 | نویسنده : alamdarbasir
روزنامه السفیر نوشت که میشل عون در حال رایزنی با سفارت عربستان در بیروت است تا در برابر دریافت مبالغی پول و قبول وعده‌های سیاسی در دولت آینده لبنان از هم‌پیمانی با حزب‌الله کنار بکشد.
به گزارش علمدار بصیر: در حالی که جریان‌های سیاسی مخالف حزب‌الله در لبنان تلاش می‌کنند تا جریان 8 مارس که متشکل از حزب‌الله و جریان امل به رهبری نبیه بری و متحدانش هستند را عامل اصلی تشکیل نشدن دولت در این کشور معرفی کنند، خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی‌بر این که عربستان سعودی در حال پرداخت پول و دادن وعده‌های سیاسی به میشل عون، رهبر جریان ملی آزاد است تا این جریان را از هم پیمانی با حزب‌الله جدا کند و دولتی بدون این حزب و جریان 14 مارس در لبنان تشکیل شود.

 

به گزارش روزنامه العرب، چاپ لندن، اخیرا دبیرکل جریان ملی آزاد که رهبری آن را میشل عون بر عهده دارد در تغییر موضعی ناگهانی اعلام کرده است که هیچ‌گاه هم پیمان جریان 8 مارس نبوده است.

این در حالی است که وی روز یکشنبه گفته بود که به هیچ وجه حاضر به شکستن پیمان خود با حزب‌الله و جریان 8 مارس نیست و در صورتی که این جریان نخواهد در تشکیل دولت جدید لبنان شرکت کند جریان او نیز ترجیح می‌دهد که در این دولت شرکت نداشته باشد. میشل عون گفته بود: «هم پیمانی استراتژیک ما با حزب‌الله تغییر نمی‌کند اما همچنان بر سر بعضی موضوعات داخلی با یکدیگر اختلاف نظر داریم که باید جریان‌ها بیشتر نرمش از خود نشان دهند تا اختلاف‌ها میان جریان‌های سیاسی کاهش یابد.»

اما این اظهارات مربوط به روز یکشنبه بود. روز دوشنبه جریان ملی آزاد در تغییر موضعی کاملا روشن و 180 درجه‌ای اعلام کرد که خود را هم پیمان جریان 8 مارس و حزب‌الله نمی‌داند. ابراهیم کنعان، رئیس گروه پارلمانی جریان عون در پارلمان لبنان گفت: «جریان ملی آزاد هیچ روزی عضو جریان 8 مارس نبوده که بخواهد اکنون از آن خارج شود.»

وی تاکید کرد، اختلافات سنگینی با دیگر اعضای جریان 8 مارس بر سر مسائل مختلف سیاسی داخلی که برای ما از اولویت برخودار است، داریم.

کنعان همچنین گفت: «ما با جریان 8 مارس تفاهم داشتیم اما اکنون اختلافاتی بر سر پرونده‌هایی که برای ما اساسی محسوب می‌شوند و از اولویت برخوردار هستند، داریم، امروز بر سر تشکیل دولت مذاکره می‌شود در حالی که ما نظر خودمان را داریم. ما نه با جریان 8 مارس و نه با جریان 14 مارس بر سر قدرت هم پیمان نبوده‌ایم و آن اتحادی که میان جریان‌ها از سال 2005 وجود داشته به دلیل صف‌بندی‌هایی که جریان‌ها در برابر هم پیدا کرده‌اند دیگر پایان یافته است.»

وی تاکید کرد، این مرحله پایان یافته است و ما نباید به مردم بخندیم، ما امروز باید بر وجدان خود حکومت کنیم و با همه جریان‌ها و احزاب بر اساس اولویت‌های ملی برخورد داشته باشیم تا بتوانیم از کشورمان حمایت کنیم، آن هم در مرحله‌ای که شاهدیم انفجارها به شهرها و روستاهایمان نزدیک شده است.

بسیاری از تحلیل‌گران بر این باور هستند که تحولات سوریه تاثیری شگرف بر کشمکش‌های سیاسی لبنان گذاشته و حضور حزب‌الله در سوریه در کنار بشار اسد برای آزادسازی شهرهای آن از دست گروه‌های تروریستی باعث تحریک رقبای سیاسی لبنان که مورد حمایت عربستان هستند، علیه آن شده است.

این در حالی است که روزنامه لبنانی السفیر روز یکشنبه نوشت که میشل عون در حال رایزنی با سفارت عربستان در بیروت است تا در برابر دریافت مبالغی پول و قبول وعده‌های سیاسی در دولت آینده لبنان از هم پیمانی با حزب‌الله کنار بکشد.

در پی این کشمکش‌های سیاسی نبیه‌بری، رئیس مجلس لبنان اعلام کرد که وی با تمام سلام، نخست وزیر ملکف تنها بر سر پنج سهم شیعیان از دولت آینده که شامل 24 وزیر خواهد بود، مذاکره خواهد کرد و کاری به سهم جریان میشل عون از دولت ندارد. وی همچنین گفت، به زودی اسامیی را نزد سلام می‌فرستد تا وی از میان آنها گزینه‌های مورد قبولش برای پست‌های دولتی را انتخاب کند. روزنامه القدس العربی، چاپ لندن ضمن اعلام این خبر نوشت که بامداد یکشنبه شب حزب‌الله لبنان از نبیه‌بری خواست که با تمام سلام بدون توجه به سهم عون از دولت وارد مذاکره شود. در همین رابطه قرار است به زودی علی حسن خلیل به نمایندگی از حزب‌الله با بری دیدار کند تا در جریان روند مذاکرات برای تشکیل دولت پیش روی سلام قرار بگیرد.

با این حال حزب‌الله تلاش دارد تا جریان عون را همچنان در پیمان خود حفظ کند. محمد رعد، رئیس فراکسیون وفای به مقاومت در این باره گفت: «تفاهم میان حزب‌الله و جریان ملی آزاد، سردار مقاومت و ژنرال آزاد قوی‌تر از آن چیزی است که عده‌ای تلاش دارند آن را خراب کنند و به زودی شاهد تقویت این روابط خواهیم بود.»

در همین رابطه گفته می‌شود که روابط حزب‌الله با جریان ولید جنبلاط نیز چندان حسنه نیست و ارتباطات آنها با یکدیگر کاملا قطع شده است. اگر چه تلاش‌هایی برای برقراری تماس مجدد میان آنها آغاز شده است.

این در حالی است که گفته می‌شود سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز تلاش‌هایی را برای نزدیک کردن جریان‌های سیاسی لبنانی با هدف تشکیل دولت جدید این کشور آغاز کرده است.

منبع: دیپلماسی ایرانی




تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/4/27 | نویسنده : alamdarbasir
گفتنی است تا به حال چندین محموله از این زنان مصنوعی برای تخلیه غرایض جنسی سربازان وحشی ارتش آزاد سوریه که گویا دیگر زنان واقعی آنها را ارضا نمی کند ارسال شده است.
به گزارش علمدار بصیر: یک شرکت هرزه ساز فرانسوی که سالهاست در راستای اقدامات ضد انسانی فعالیت می کند و زنان و مردان مصنوعی برای شهوت رانان می سازد و به این سبک به بشریت توهین و تحقیر می کند اخیرا در دفاع از ارتش آزاد و فاسد و فاحشه های سوریه ای بر آمده و اعلام کرده است که در راستای حمایت از مخالفان رژیم بشار اسد زنان مصنوعی را برای تخلیه شهوات انسانی سربازان ارتش آزاد سوریه بصورت رایگان در اختیار آنها قرار می دهد و در گزارشی مفصل که یک مجله هرزه نگار فرانسوی آن را منتشر کرده است این اقدامش را علنی کرده است.

 

این شرکت همچنین اعلام کرده است که هیچ محدودیتی برای ارسال زنان مصنوعی ندارد و هر تعدادی که فرماندهان ارش آزاد سوریه بخواهند در اختیار آنها قرار مید هند .این زنان مصنوعی که می تواند همه اعمال و رفتار یک انسان واقعی را انجام دهند متاسفانه در حال توزیع در بازارهای دنیا، به ویژه کشورهای اسلامی می باشد .

بر اساس گزارش های منتشر شده صاحب این شرکت فرانسوی یکی از شیخ نشیان قطری است که زد و بند های مالی هم با امیر جدید قطر دارد.

 

http://media.jamnews.ir/medium1/1392/04/26/IMG23415642.jpg

گفتنی است تا به حال چندین محموله از این زنان مصنوعی برای تخلیه غرایض جنسی سربازان وحشی ارتش آزاد سوریه که گویا دیگر زنان واقعی آنها را ارضا نمی کند ارسال شده است.

لازم به ذکر است که یک دستگاه تانک فرانسوی به رنگ صورتی با چندی از این زنان مصنوعی برای تبلیغات و جمع آوری کمک از مردم برای این حرکت به اصطلاح بشر دوستانه در خیابان های اصلی چند شهر فرانسه تردد کرده و محموله های خودشان را برای ترویست های سوری ارسال کرده اند ، تصویر بالا کاملا گویا می باشد.

 

منبع:زلال





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/4/27 | نویسنده : alamdarbasir
در مورد نحوه آشنایی و چگونگی ازدواج مان بارها در نشریات مختلفی توضیح داده ایم اما نمی دانم چرا هر بار که مصاحبه ای داریم دوباره از ما می خواهند که توضیحاتی را در این باره ارائه دهیم.

به گزارش علمدار بصیر: نیوشا ضیغمی و آرش پولادخان این روزها بیش از هر زوج هنری نام شان بر سر زبان ها است چرا که در نوع خودشان نماد یک زوج خوشبخت به شمار می روند. این دو که نوع آشنایی و ازدواج شان بیشتر به درد سوژه یک فیلم سینمایی می خورد با وجود آنکه از دو حرفه متفاوت هستن اما عشق و علاقه و اعتمادی که به یکدیگر دارند باعث شده است که در کنار هم احساس خوشبختی کنند. با ما همراه باشید تا به رموز زندگی این زوج خوشبخت پی ببرید.
 

طرفداری که به همسر بدل شد

نیوشا ضیغمی: در مورد نحوه آشنایی و چگونگی ازدواج مان بارها در نشریات مختلفی توضیح داده ایم اما نمی دانم چرا هر بار که مصاحبه ای داریم دوباره از ما می خواهند که توضیحاتی را در این باره ارائه دهیم. در هر حال حکایت آشنایی من و آرش در نوع خودش بسیار جالب است چون او من را قبل از آشنایی مان به شکل رسمی به واسطه فیلم هایم می شناخت و همین قضیه باعث شد که از قبل، پیش فرض هایی نسبت به من داشته باشد. در هر حال آشنایی و ازدواج با او یکی از بهترین اتفاق های زندگی ام بود.

آرش پولادخان: حق با نیوشاست. من مدت ها قبل از اینکه با نیوشا آشنا شوم دوست داشتم با او ازدواج کنم و یک جورایی او را همسر آینده خودم می دیدم اما تنها دلشوره ام این بود که نیوشا با تصویری که از او در کارهایش می بینم فاصله داشته باشد، از طرفی دوست نداشتم که صرفاً‌به او به عنوان یک هوادار نزدیک شوم به همین خاطر کلی دودوتا چهارتا کردم تا بالاخره به این نتیجه رسیدم تا از طریق سرمایه گذاری در فیلمی به او نزدیک شوم که خوشبختانه این اتفاق افتاد اما نکته مهم در مورد او این بود که به مراتب از آنچه که فکر می کردم صادق و مهربان تر بود.

پول، شرط خوشبختی نیست

نیوشا ضیغمی: هر کس برای ازدواج شرط و شروط خودش را دارد و براساس دیدگاهی که دارد نسبت به افرادی که با آنها در ارتباط است معاشرت می کند و در نهایت آن فردی که از فیلترهای ذهنیش عبور می کند را انتخاب می کند. آرش تقریباً بیشتر ملاک هایی که من برای همسر آینده ام داشتم را دارا بود و برخلاف شایعاتی که در مورد ما وجود داشت،‌ تنها چیزی که در انتخاب او برای من بی اهمیت بود مسائل مالی بود چرا که مطمئن بودم پول بعد از گذشت مدتی جذابیت هایش را از دست می دهد و شما فردی را می خواهید که در کنار او احساس آرامش و امنیت کنید. به همین خاطر ما حتی برای مراسم ازدواج مان درگیر هزینه های آنچنانی نشدیم.

آرش پولادخان: جای تاسف دارد که بعضی از افراد بی آنکه شناختی درستی نسبت به اتفاقات داشته باشند آن را مورد قضاوت قرار دهند. نیوشا اصلاً‌ فرد مادی نیست. وقتی از او خواستم میزان مهریه اش را تعیین کند او تنها یک سکه را انتخاب کرد در حالی که به لحاظ ذهنی من آمادگی داشتم که او رقم بالاتری را بگوید اما او در کمال تعجب تنها به رسم ادای سنت به یک سکه اکتفا کرد. چون بر این باور بود که خوشبختی هیچ زنی را میزان مهریه اش تعیین نمی کند، چون اگر این طور بود ما تا این حد شاهد افزایش میزان جدایی نبودیم.

ما هر دو هنرمندیم

نیوشا ضیغمی: من بر این باورم که هنرمند بودن باید در خون تان باشد و چیزی نیست که شما یک شبه به آن دست پیدا کنید، از طرفی هنر دامنه گسترده ای دارد که بخشی از آن به حرفه ما باز می گردد. آرش شاید در ظاهر حرفه اش شباهتی به حرفه من نداشته باشد اما من او را یک هنرمند می دانم چون مانند اکثر اصفهانی ها هنر در خون اوست و به نوعی روح و اصالت هنر را درک می کند، از طرفی او به تجارت نقره می پردازد و به نوعی با هنرهای اصیل و سنتی ما در ارتباط است. البته او به فیلم و سینما نیز علاقه بسیاری دارد و شب ها تا دیروقت به تماشای فیلم می پردازد، به طوری که گاهی صدای غرغر من هم در می آید، هر چند که او این روزها به واسطه سرمایه گذاری که روی فیلم های سینمایی انجام می دهد اشراف بیشتری به فضای کاری ما پیدا کرده است.

آرش پولادخان: نیوشا همیشه به من لطف دارد، در هر حال همواره به فضای کار در سینما علاقمند بودم البته نه برای خودم چون می دانستم توانایی زیادی برای انجام کار در این فضا ندارم اما ترجیح می دهم صرفاً به عنوان یک سرمایه گذار در این فضا حضور داشته باشم و هیچ وقت مانع پیشرفت و فعالیت همسرم نمی شوم چون او از استعداد بسیاری در این عرصه برخوردار است و تلاشم بر این است که بیشتر به عنوان یک حامی در کنارش حضور داشته باشم. البته نیوشا زن فهیم و با دانشی است و به اصالت های یک زن ایرانی پایبند است، او درباره کوچکترین مسائل هم با من مشورت می کند و از این جهت زندگی با او برای من توام با حس خوشبختی و آرامش است.

زندگی خصوصی ما هم مثل همه آدم ها است

نیوشا ضیغمی: نمی دانم چرا بعضی از آدم ها فکر می کنند که زندگی افراد مشهور با سایر افراد جامعه متفاوت است و آنها شیوه متفاوتی را در پیش دارند. در هر حال من در زندگی شخصی ام زمانی که درگیر کار خاصی نباشم گاهی درست عین یک زن خانه دار رفتار می کنم و درگیر کارهای خانه نظیر طبخ غذا، شستن لباس و اتوکشی و گردگیری خانه هستم البته اگر پای تعریف از خود نگذارید باید بگویم دستپختم هم به نسبت خوب است.
آرش پولادخان: خانه داری نیوشا مثل بازیگری اش عالی است. شاید باور نکنید اما او کدبانوی قابلی است و نمره بیشت را از من می گیرد. از طرفی او سعی می کند محیط خانه را طوری فراهم کند که هر دوی ما در آن احساس آرامش داشته باشیم و همین خصوصیت او موج مثبتی را به زندگی مان تزریق می کند که باعث می شود هر دوی ما با انرژی مضاعفی به کارمان بپردازیم.

زندگی مشترک با یک سوپراستار

نیوشا ضیغمی: این باور بین برخی از افراد وجود دارد که زندگی مشترک هنرمندان در تمام دنیا دوام چندانی ندارد در حالی که من با این طرز تفکر کاملاً مخالف هستم. این روزها صبر و حوصله و گذشت در زندگی مشترک در سطح کل جامعه کم شده است و زوج ها سر کوچکترین مسائل دعواهایشان بالا می گیرد. این موضوع هم در نهایت به جدایی ختم می شود و خب این مسئله نیز به زندگی مشترک هنرمندان هم سرایت کرده است اما ما سعی کردیم به این نگاه پایان بدهیم و سعی می کنیم با صداقت در کنار هم قرار بگیریم و همدیگر را همان طور که هستیم فارغ از جایگاه و حرفه مان دوست داشته باشیم. نیوشا وقتی به خانه می آید حرفه اش را پشت در می گذارد و من هم سعی کردم این کار را انجام دهم. به همین خاطر در زندگی ما خبری از منیت ها نیست مثلاً من هیچ وقت از دهان نشنیدم که بگوید من این کار را انجام می دهم چون فردی معروف هستم. او خودش است و این برای من بسیار ارزشمند است.

آرش پولادخان: اگر غیر از این باشد عجیب است چون آن وقت شما تبدیل به یک فرد خودشیفته می شوید که شانس یک زندگی خوب را از خودتان می گیرید. ما برای شناخت در ابتدای زندگی مان به یکدیگر فرصت دادیم و حالا خوشحالیم که پاداش این صبرمان را به بهترین شکل ممکن دریافت کردیم و به شناخت خوبی از یکدیگر دست پیدا کردیم.

برای مادر شدن زود است

نیوشا ضیغمی: پدر و مادر شدن تصمیم بسیار بزرگی است و شما برای رسیدن به این تصمیم باید از هر جهت آمادگی داشته باشید. تا به امروز من هنوز این آمادگی را در خودم حس نکردم به همین جهت این موضوع را به زمان دیگری موکول کردیم هرچند که مدتی قبل شایعه شده بود که من در انتظار بچه دار شدن هستم و به زودی صاحب فرزند دختری می شوم. شنیدن این شایعات بی اساس در نوع خودش واقعاً ناراحت کننده است.

منبع:زلال





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 92/4/27 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون