سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
واکنش حامد زمانی به هجمه رسانه های ضد انقلاب
افتخار می کنم VOA و BBC به ترانه‌هایم حمله می‌کنند
حامد زمانی اظهار داشت:البته این افتخار است که VOA و BBC فارسی و بعضی از رسانه های داخلی به این کارهای انقلابی حمله می کنند.

به گزارش علمدار بصیر: حامد زمانی خواننده محبوب کشورمان در گفتگو با  رهیاب نیوز در خصوص علت هجمه ها علیه وی اظهار داشت:بعد از اجرای کار «مرگ بر آمریکا»، انواع و اقسام تهاجم‌های رسانه‌ای علیه اثر بنده انجام شد و علیه ما انواع و اقسام کمپین‌ها راه انداختند

زمانی تاکید کرد: البته این افتخار است که  VOA و BBC فارسی و بعضی از رسانه های داخلی به این کارهای انقلابی حمله می کنند.

وی افزود:این‏ها نشان می‌دهد که کارها دارد درست پیش می‌رود و ضربه‌ خودش را هم به دشمن وارد کرده است.

زمانی گفت: ما روی موضوعاتی برای خواندن دست گذاشته‌ایم که هر کسی نمی‌تواند سراغ آنها برود

وی در پاسخ به این سوال که چرا بعضی هنرمندانی که کارهای ارزشی داشته اند مسیر غیر ارزشی ها را بعد ها در پیش گرفته اند گفت:بی توجهی مسئولین فرهنگی یکی از علل این مسئله است از طرفی این هنرمندان احساس می کنند آثارشان بین جامعه مذهبی و متدین خریدار ندارد برای همین به سمت وسوی دیگری کشیده می شوند.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/12/24 | نویسنده : alamdarbasir
23 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکر کتبی به رئیس جمهور نسبت به برکناری تنها کارمند نابینای اپراتور تلفن نهاد ریاست جمهوری انتقاد کرده و این اقدام را در آستانه سال نو برخلاف موازین حقوق شهروندی خواندند.
به گزارش علمدار بصیر، 23 نماینده مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز شنبه مجلس در تذکری کتبی نسبت به برکناری کارمند نابینای اپراتور تلفن نهاد ریاست جمهوری علی رغم هشت سال سابقه کار انتقاد کردند.

در متن این تذکر کتبی آمده است: برکناری تنها کارمند نابینا و اپراتور تلفن نهاد ریاست جمهوری علی رغم 8 سال سابقه کار و بیکار شدن ایشان در آستانه سال نو، برخلاف موازین حقوق شهروندی است.

بیشترین امضا کنندگان این تذکر کتبی به رئیس جمهور اعضای فراکسیون حمایت از حقوق معلولان مجلس شورای اسلامی هستند.

منبع: فارس




تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/12/24 | نویسنده : alamdarbasir
از چندین قرن قبل بر قفل در حضرت زهرا(سلام‌الله علیها)شعری به عربی نوشته شده که متن آن چنین است: «هو الحبیب الذی ترجی شفاعته لکل هولٍ من الأهوال مقتحم»، اما کسی نمی‌دانست که بر پشت این قفل در چه نوشته شده است؟امروز این رازها پنهان آشکار شده است.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در کنار مرقد شریف پیامبر اکرم (ص) خانه? حضرت زهرا (ص) قرار دارد که در این خانه رازهای ناگفته فراوانی پنهان است. شیعیان با حضور در حرم نبوی به زیارت این خانه می‌روند تا در جوار بیت ام ابیها دعا و نماز خوانده و با درس های تاریخ صدر اسلام بیشتر آشنا شوند.

عکس منتشر نشده از بیت‎الزهرا (س) 

گرچه خانه حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) را در مدینه منوره قفل زده‌اند، اما همان «قفل» در بسته هم این رازها را در دل خود نگهداشته است و با خواندن شعری که بر روی آن قفل نوشته‌اند، می‌توان گوشه‌ای از این رازها را دریافت.
 
به تازگی یکی از مدیران کاروان‌های زائران ایرانی به نام آقای «محسن شهرابی» موفق شده بود که از پشت قفل در خانه حضرت زهرا تصویر بردار که این تصویر رازها پشت قفل در را نیز بازگو می‌کند. در پشت این قفل این مصرع «حاشاه أن یحرم الراجی مکارمه ... أو یرجع الجار منه غیر محترم» حک شده است. که ترجمه آن می‌شود «از او(پیامبراکرم) به دور است که محروم کند کسی را که به کرامات و بزرگواری‌های او امید بسته است.»
 
 
این نوشته و تصویر بسیاری را به تعجب واداشته است ، حتی در کتاب‌های تاریخی مطلبی در این خصوص به میان نیامده است و تنها در کتاب آقای رسول جعفریان نوشته شده بود که روی و پشت قفل در نوشته شده است«هو الحبیب الذی ترجی شفاعته لکل هولٍ من الأهوال مقتحم» «او (پیامبر اکرم)حبیب خدا است که شفاعت او مورد امید است برای هر هول و وحشتی که انسان به سختی در آن واقع شود.» اما اکنون مشخص شد که مطلب پشت این قفل با روی آن متفاوت است.
 
این تصویر که به تازگی به ثبت رسیده است برای نخستین بار از سوی پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری منتشر می‌شود تا در دهه فاطمه و ایام شهادت حضرت زهرای اطهر گوشه‌ای از رازهای نهفته در خانه آن حضرت را بیشتر بدانیم.
 
حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، دبیر جشنواره دیدار نیز اعلام کرد که این اثر به عنوان تصویر ویژه این جشنواره انتخاب خواهد شد.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/12/24 | نویسنده : alamdarbasir

امام جمعه مشهد با بیان اینکه فکر نکنید تربیون نماز جمعه مشهد تربیون مخالفت با دولت است گفت: این دولت را مردم انتخاب کرده اند و مقام معظم رهبری آن را تنفیذ کرده اند مگر کسی حق دارد با این دولت مخالفت کند.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از مهر، آیت الله احمد علم الهدی ظهر جمعه در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه فکر نکنید تربیون نماز جمعه مشهد تربیون مخالفت با دولت است اظهار کرد: این دولت را مردم انتخاب کرده اند و مقام معظم رهبری آن را تنفیذ کرده اند مگر کسی حق دارد با این دولت مخالفت کند اینها مشکلاتی است که ما در کشور داریم و بیان می کنیم و چیزهایی که ما می بینیم در واقع نگرانی حجت امام زمان است که نگرانی حجت امام زمان نیز قطعا نگرانی امام زمان است.
امام جمعه مشهد افزود: اینجا نماز جمعه است و بنده هم خطیب هستم و این مردم شیعه هستند و منتظر امام زمان و این مردم نمی توانند در برابر نگرانی حجت امام زمان نگران نباشند و ما باید به مصدایق این نگرانی توجه داشته باشیم.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: جمعه آینده روز اولین فروردین ماه ساعت 9 صبح مقام معظم رهبری به حرم مطهر مشرف می شوند و ما در پای بیانات ایشان زانو خواهیم زد و از فرمایشات ایشان بهره مند می شویم.
وی با اشاره به روز 22 اسفند ماه روز شهید ضمن گرامیداشت این روز گفت: ما هر آنچه داریم از شهدا داریم که پای انقلاب ایستادند.
امام جمعه مشهد با اشاره به فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: در زمان حضرت فاطمه اگر رهبری اسلام در خط وحی ادامه پیدا می کرد برخی از قدرت طلبان سهمی در قدرت آن زمان نداشتند، به همین دلیل سعی می کنند رهبری اسلام را منحرف کنند و این عامل اصلی مظلومیت ایشان بود.
آیت الله علم الهدی اظهار کرد: اما آنچه باعث زمینه سازی این مظلومیت بود یکی انقلاب ناپذیری بخشی از مسلمانان آن زمان بود که انقلاب رسول الله را نپذیرفته بودند و عامل دیگر هم خواصی بودند که با عدم رشد فکری لازم باعث بوجود آمدن زمینه مظلومیت حضرت زهرا شدند.
وی افزود: امروز آنچه انقلاب اسلامی ما را تهدید می کنند همین مسائل است اینکه شما اکنون می بینید مردم ما 35 سال در کنار انقلاب ایستاده اند این ایستادگی دقیقا در برابر همین عوامل است که باعث پدید آمدن مظلومیت برای حضرت زهرا شد.
امام جمعه مشهد اظهار کرد: قدرت های فرصت طلب امروز به این جمع بندی رسیده اند که وقتی می توانند در این نظام سهمی داشته باشند که مردم وابستگی اشان به دین کم شود و به هر میزان که جریانات لائیک زیاد شود و فاصله دین و قدرت بیشتر شود جریانات لائیک خواهند توانست قدرت بیشتری بدست بیاورند بنابراین سعی می کنند لائیک را در کشور گسترش دهند.
آیت الله علم الهدی گفت: متاسفانه برخی از خواص ما نیز با یک برچسب تندرو که به طور عمد به آنها زده می شود خنثی شده و یک حالت بی طرفی در مسائل کشور را می گیرند.
وی بیان کرد: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند من از فرهنگ نگرانم به مسائل امروز کشور برمی گردد، مگر در دو سال قبل جریانات لائیک نبودند پس چرا رهبری آن زمان چنین فرمایشی را نفرموده اند.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: اما الان می گویند از فرهنگ نگرانم و دلیلش این است که پشت سر این جریانات فرهنگی توطئه های زیادی وجود دارد و در واقع رهبری از این توطئه ها نگران هستند.
آیت الله علم الهدی گفت: البته نباید از این مسئله غافل شویم که نگرانی مقام معظم رهبری فقط به وزارت فرهنگ کشور محدود نمی شود و ایشان نگران دانشگاههای کشور نیز هستند امروز کسانی به دانشگاههای بازگشته اند که مشکلات اخلاقی داشته و با دختران مردم روابط نامشروع داشته اند، یا دانشجویانی را به دانشگاهها بازگردانده اند که آنها نیز فعالیت های نا درستی در برخی گروهها داشته اند.





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/12/24 | نویسنده : alamdarbasir

در جریان پیگیری‌های خبری به "زمزمه"هایی برمی‌خوریم که میهمان‌‌کردن مخاطبان به این شنیده‌ها خالی از لطف نیست.
علمدار بصیر:

*شنیده ایم در مذاکرات اخیر هسته ای، طرف های غربی با راه اندازی راکتور اراک موافقت کرده اند مشروط به آن که  ایرانی ها بتوانند نگرانی های غرب را در این زمینه برطرف نمایند. یکی از راه های پیشنهادی غرب تزریق اورانیوم غنی شده 5 درصد به راکتور اراک است که در نتیجه پلوتونیوم 240 از آن به عنوان زباله هسته ای گرفته می شود.در صورتی که ایران قبول کند اورانیوم غنی شده به راکتور اراک تزریق کند، حداقل هزار سانتریفیوژ لازم است تا سوخت این راکتور 40 مگاواتی را تامین نمایند. غربی ها می گویند اگر ایرانی ها اورانیوم خام به راکتور تزریق کنند اورانیوم 239 می گیرند که کاربرد نظامی دارد. مقامات کشورمان واکنشی به این ادعاهای غرب نشان نداده اند.

*شنیده ایم آیت الله مهدوی کنی خطاب به یکی از اعضای جوان خبرگان که سعی داشت خود را به عنوان رابط خبرگان و رئیس جمهور مطرح کند، گفته است: " شما هنوز در این دنیا نبودید که ما با آقای روحانی دوست بودیم و الان هم ارتباط داریم و نیازی به این که افرادی بخواهند رابط ما و رئیس جمهور شوند نیست."

*شنیده ایم در جلسه هفته گذشته مجمع روحانیون، بار دیگر موضوع نگارش نامه خطاب به مقام معظم رهبری مطرح شده که برخی حاضران معتقد بودند این نامه نگاری ها نمی تواند مشکل ما را حل کند. این افراد معتقد بودند ما باید تدبیری بیندیشیم تا در برخی جلسات سخنرانی رهبر انقلاب همچون سخنرانی روز اول فروردین در صحن جامع رضوی و مراسم سوگواری ایام فاطمیه (س) حضور یابیم .سران سرشناس مجمع باید در این جلسات حضور یابند. ما باید منتظر سخنان ایشان در روز نخست سال 93 باشیم و از وحدت و انسجام ملی که ایشان سخن می گویند، استفاده لازم را ببریم.

*شنیده ایم مهمترین دغدغه نمایندگان مجلس خبرگان در جلسه اسفند ماه به ترتیب عبارت بودند از:1-معضلات فرهنگی کشور2-رکود اقتصادی و مشکلات معیشتی 3-پرونده هسته ای. نمایندگان خبرگان همچنین از سخنان عراقچی و طیب نیا استقبال کرده و آنها را روشنگرانه دانستند.

*پس از قهر محمود سریع القلم از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، تحرکاتی برای بازگشت مجدد وی به این مرکز کلید خورده است. برخی اعضای شورای سیاستگذاری هفت نفره این مرکز معتقدند با رفتن سریع القلم پشتوانه این مرکز آسیب دیده و باید وی را در سال 93 بازگردانیم. سریع القلم پس از آن که آشنا وی را از لیست مشاوران ریاست جمهوری کنار زد، در اعتراض این مرکز را ترک کرد در حالی که سریع القلم در سایتش اصرار داشت که مشاور رئیس جمهور است. گفته می شود از آنجا که کنار رفتن سریع القلم از مرکز بررسی های ریاست جمهوری و همچنین مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام باعث لطمه خوردن به اعتبار بین المللی او می شود، احتمال بازگشت وی به مرکز بررسی های ریاست جمهوری طی هفته های آینده وجود دارد.

*شنیده ایم علیرغم تلاش جریان فتنه برای بهره برداری از دیدار اشتون و مادر ستار بهشتی در سفارت اتریش، در این دیدار ، مادر ستار بهشتی تنها از مشکلات مالی به ویژه وضعیت مسکن خود سخن گفته است. تیمی که مادر ستار بهشتی را به سفارت اتریش برده بودند چند روز بعد هم وی را به تجمع دراویش در مقابل دادستانی بردند در حالی که وی درباره چرایی حضور در این تجمع هم بی خبر بود! برخی گزارش ها از حضور فعال پادوهای منافقین در استفاده ابزاری از خانواده های کشته شدگان فتنه حکایت دارد. 

*شنیده ایم مصطفی معین و معاونان وی در دوران اصلاحات به دیدار محمد خاتمی رفته اند. خاتمی در این جلسه از تغییر روسای دانشگاه ها حمایت کرده و توصیه کرده فرجی دانا محکم پای عزل و نصب های خود بایستد.

*شنیده ایم در جلسه ای که اخیرا زندانیان قبل از انقلاب داشته اند تلاش های بسیاری انجام شد تا نامه ای برای رفع حصر موسوی و کروبی امضا و برای مسوولان ارشد نظام ارسال شود. این تلاش ها با اعتراض اکثر حاضران از جمله دکتر منافی با شکست مواجه شده و گفته اند نباید این تشکل را هزینه رفتار فتنه گران کرد.

*شنیده ایم که در جلسات اخیر وزیر صنعت با معاونانش، آقای نعمت زاده چند باربا لحنی شاعرانه این جمله را تکرار کرده که" ما کم کم رخت سفر می بندیم". برخی حاضران در جلسه این رخت سفر را به استعفا و کناره گیری احتمالی وزیر صنعت در ماه های آتی تفسیر کرده اند.

*برخی حامیان دولت پیشنهاد داده اند سال 93 به سال "حمایت ملی از مذاکرات هسته ای" نامگذاری شود تا زمینه حمایت همه جانبه از تیم مذاکره کننده در کشور فراهم شود. این افراد مدعی هستند تا پایان خرداد ماه با 1+5 به توافق نهایی می رسیم و لازم است برای اجرای تعهدات، اجماع ملی در کشور شکل گیرد.

*شنیده ایم مقامات اتحادیه اروپا سعی دارند تا دو ماه دیگر دفتر پارلمان اروپا را در تهران بازگشایی کنند. مقامات غربی پروژه ای جهت انسجام بخشیدن ، توانمند سازی، مصونیت بخشی  و تامین مالی اپوزیسیون در داخل کشورمان طراحی کرده اند.

*شنیده ایم حدود 850 نفر از نیروهای قراردادی نهاد ریاست جمهوری در پایان اسفند ماه از کار اخراج می شوند. این افراد از سال 1384 وارد نهاد ریاست جمهوری شده اند. بسیاری از این افراد جزو نیروهای ستادی و خدماتی هستند. علت اخراج این نیروها پایان مدت قراردادشان ذکر شده است.

*شنیده ایم در جلسه نمایندگان دولت با مدیران صداو سیما، مشخص شد که دولت مبلغ 800 میلیارد تومان به صدا و سیما بدهکار است. به مسوولان صدا وسیما گفته شده چنانچه شما تبلیغ کنید که مردم از دریافت یارانه ها انصراف دهند، از محل درآمد یارانه بگیران انصرافی،طلب صدا و سیما داده می شود که ضرغامی با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفته این پول ها از گلوی ما پایین نمی رود.

*پس از آن که هاشمی رفسنجانی در سخنانی رفتار نظام اسلامی با دانشگاه آزاد را بدتر از رفتار رژیم شاهنشاهی با حسینیه ارشاد معرفی کرد و اعتراضات بسیاری را حتی در میان اطرافیان خود برانگیخت، مسوولان سایت هاشمی مجبور شدند کلمه "نظام" را تبدیل به "دولت" کنند تا زهر آن گرفته شود. هاشمی در جمع مدیران دانشگاه آزاد گفته بود:" ما در ابتدا اساسنامه دانشگاه آزاد را با اقتباس از اساسنامه  حسینیه ارشاد  در زمان شاه نوشتیم. در زمان شاه، اساسنامه  حسینیه ارشاد خیلی محکم نوشته شده بود تا رژیم شاه، نتواند آن را تصرف کند. ما هم همانگونه عمل کردیم، اما نمی دانستیم که نظام ما قوی تر از زمان شاه است و آن را تصرف می کند."

*شنیده ایم طرف های غربی از رسانه ای شدن دیدار اشتون و نرگس محمدی در سفارت اتریش به شدت ناراحت هستند و گفته اند قرار ما افشای این جلسه نبوده است. اشتون گفته چون دیدار ما غیر رسمی بوده نباید علنی می شد.گفته می شود عکس و خبر این دیدار از سوی نرگس محمدی منتشر شده است.

* به گفته های منابع غربی، سومین قسط از 4/2 میلیارد دلاری که از پول های ایران در بانک ها بلوکه شده به حساب ایران واریز شده است.مبلغ قسط سوم 550 میلیون دلار بود که شنبه گذشته از سوی کره جنوبی به حساب بانک مرکزی ایران واریز شد. پیش از این هم دو قسط 550 و 450 میلیون دلاری از سوی ژاپن به ایران پرداخت شده است. اما پرسش مهم درباره پول های دریافتی این است که آیا این پول ها وارد ایران شده است یا نه؟ اظهارات مقام های دولتی در این باره مبهم است. ولی الله سیف رییس بانک مرکزی روز 14 اسفند تنها تایید کرده است که این پول ها به حسابی که بانک مرکزی ایران نزد بانک مرکزی سوییس دارد واریز می شود اما به این سوال که آیا پول ها وارد ایران شده یا نه جوابی نداده است. 1+5 طبق توافق ژنو متعهد است 4/2 میلیون دلار از پول بلوکه شده نفت ایران را طی 6 ماه و در 8 قسط به ایران پرداخت کند. گزارش آژانس می گوید تا کنون ایران چیزی حدود نیمی از ذخیره مواد 20 درصد خود را اکسید کرده است.

*شنیده ایم دیدار کاترین اشتون با 6 فعال زن نزدیک به جریان فتنه بدون تایید دستگاه امنیتی انجام شده است. شنیده های مشرق حاکی است وزارت اطلاعات با این دیدار مخالف بوده و مخالفت خود را به دستگاه های میزبان اشتون اعلام کرده بوده است. ظاهرا تنها نهادی که باید در این باره پاسخگو باشد وزارت خارجه است که هم میزبانی اشتون و هم تنظیم برنامه های وی داخل ایران را بر عهده داشته است.

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/12/24 | نویسنده : alamdarbasir
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس...
به گزارش علمدار بصیر: این گزارش یکی از ویژگی‌های کافه‌ها و کافی شاپ‌های تهران را حضور شانه به شانه و صمیمانه! دختران و پسران در کنار یکدیگر عنوان کرده است.
-گزارش آسوشیتدپرس از آزادی‌های مافوق تصور در کافی شاپ‌های تهران + تصاویر // در حال ویرایش
 

گزارشگر آمریکایی هم‌چنین از استعمال سیگارهای آمریکایی و پخش موسیقی‌های غربی و استفاده از تصاویر و نمادهای غربی در کافه‌های تهران ابراز تعجب کرده است. وی معتقد است اکثر مشتریان کافه‌های تهران، حامیان روحانی هستند.

به نوشته آسوشیتدپرس، طی دو سال گذشته تعداد کافی شاپ‌های در ایران به طور قارچ‌گونه رشد کرده است.

گزارشگر آمریکایی هم‌چنین با دختران و پسران حاضر در این کافه ها گفتگو کرده که علت حضورشان در این مکان‌ها را آزادی موجود در آنجا برای استعمال سیگار و ارتباط با جنس مخالف عنوان کرده‌اند.

آسوشیتدپرس نوشته است که در چند ماه اخیر، موج تعطیلی کافه‌ها از سوی نهادهای نظارتی به علت نقض قوانین و مقررات شرعی، کاهش یافته که نشان‌دهنده افزایش تحمل این نهادها در دولت روحانی است.

سعید لیلاز از فعالان اصلاح طلب نیز به آسوشیتدپرس گفته است که کافه‌ها به کانون تجمع جوانانی تبدیل شده که نقش اساسی در رای آوردن روحانی داشتند.

گزارش آسوشیتدپرس از آزادی‌های مافوق تصور در کافی شاپ‌های تهران + تصاویر // در حال ویرایش
سعید لیلاز

لیلاز همچنین مدعی شده که اگر روال اعطای جواز به کافه‌ها تسهیل شود، مطمئنا تعداد کافه‌ها در تهران به تعداد مساجد آن که حدود 2 هزار تا است، خواهد رسید.

این در حالی است که به گفته رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌داران تهران، تعداد کافه‌های تهران از حدود 20 کافه به 80 کافه طی دو سال اخیر افزایش یافته است.

آسوشیتدپرس در پایان گزارش خود مهم‌ترین عامل رشد کافی شاپ‌ها در تهران را آزادی موجود در آنها نسبت به روابط پسر-دختری می‌داند؛ آزادی‌هایی که خلاف شرع اسلام است.

منبع:مشرق





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/12/24 | نویسنده : alamdarbasir
خانم فدایی مادر رامین حضرتی یکی از پنج مرزبان ربوده شده توسط تروریست ها در مرز سیستان و بلوچستان در حالی که بغض گلویش را گرفته و به زور اشک هایی را که در چشمانش حلقه زده را کنترل می کند تا برگونه هایش جاری نشود این ها را برایمان می گوید.

به گزارش علمدار بصیر به نقل از اترک نیوز، خانم فدایی مادر رامین حضرتی یکی از پنج مرزبان ربوده شده توسط تروریست ها در مرز سیستان و بلوچستان در حالی که بغض گلویش را گرفته و به زور اشک هایی را که در چشمانش حلقه زده را کنترل می کند، تا برگونه هایش جاری نشود این ها را برایمان می گوید.

چطور از ماجرا باخبر شدید؟

*ما در روستای گودالی سلاخ زندگی می کنیم مثل اینکه از مرزبانی خراسان شمالی چند نفری به روستا آمده بودند و به پدر رامین ماجرا را گفته بودند اما من بی خبر بودم، همسایه‌ها و فامیل که از این ماجرا باخبر شده بودند به خانه ما می آمدند و می گفتند رامین از مرز فرار کرده است و این‌ها چون او را پیدا کنند این طوری به شما می گویند.

 

اما من باور نکردم چون می دانستم بچه من این طور آدمی نیست که از خدمت فرار کند تنها کارم گریه شده بود و هر کسی که به خانه مان می آمد حرف جدیدی می زد، تا اینکه عکس پسرم و چهار نفر دیگر از دوستانش را از اخبار دیدم و اونجا وقتی که گفت به پاکستان برده شدند آنقدر گریه کردم که نمی توانستم تشخیص بدهم عکس رامین من است.

 

این مدت که از فرزندتان بی خبرید چه احساسی دارید؟

 

تمام کارم در این مدت شده گریه و دعا برای آزادی پسرم و دوستانش اما با این حال خدا را هم شکر می کنم و به آن ها افتخار می کنم چون اگر فرزند من به خدمت نرود، فرزند دیگری نرود پس چه کسی باید از کشورمان محافظت کند.از دو برادر بزرگتر رامین که سربازی رفته اند هم یکی در مرز خدمت کرده بود ما با مشکلات خدمت در مرز آشنا بودیم.

 

رامین چند سال دارد؟

 

بیست و هفتم همین ماه روز تولدش است،‌ پسرم امسال تازه بیست سالش تمام می شود دلم می خواهد روز تولدش کنارمان باشد.

 

چند تا فرزند دارید؟

 

پنج تا بچه دارم، چهار پسر و یک دختر و رامین پسرسوم من است.

 

آخرین بار کی رامین را دیدید و یا تلفنی صحبت کردید؟

 

قبل از این اتفاق رامین به مرخصی آمده بود و وقتی مرخصیش تمام شد و دوباره برگشت دو روز بعد این ماجرا پیش آمد.

 

خاطره ای از آخرین باری که اورا دیدید دارید؟

 

رامین پسر خوب و آرامی بود این بار که آمده بود به ما می گفت من در مرز شهید می شوم یا به دست اشرار دستگیر می شوم اما ما حرفش را جدی نمی گرفتیم این عکس که الان می بینید را هم همین دفعه گرفت.

 

 

چند ماه خدمت کرده بود؟

 

رامین آموزشی را ببرجند بود و حالا هم 10 ماه است که از خدمتش می گذرد.

 

از زمانی که این اتفاق افتاده چطوری از وضعیت پسرتان باخبر می شوید؟

 

به مرزبانی بجنورد می رویم و از وضعیتشان می پرسیم اخبار شبکه‌های تلویزیون را هم نگاه می‌کنم هر روز اخبار یک چیز می گوید، چند روز پیش کانال پنج گفت آنها را آزاد کرده اند اما بعد اخبار بیست و سی گفت هنوز آزاد نشده اند آرزو می کنم خبر درست آزادی آنان را بشنوم.

 

الان اگر رامین صدایتان را بشنود چه چیزی دوست دارید به او بگویید؟

 

(اشک چشمانش را با گوشه چادرش پاک می کند ) می گویم چشم انتظارت هستیم پسرم، برگرد.

 

چه حرفی با تروریست ها دارید؟

 

همه این کارها زیر سر آمریکاست، من از مادران آن ها می خواهم به آن ها بگویند فرزندم را به من برگردانند، پسر بزرگم گفته  آنها ایرانی هستند اسم گروهشان عدل است پس چرا هم وطنان خودشان را اسیر می کنند، این که عدالت نیست مگر فرزند من چه گناهی کرده بود در مرز داشت از کشورش محافظت می کرد. خیلی دلشان می خواهد عدالت را اجرا کنند بروند از هزاران مسلمانی که هرروز در فلسطین ،سوریه و جاهای دیگر به بی عدالتی کشته می شوند حمایت کنند.

 

چه حرفی با مسئولان دارید چه انتظاری از آن ها  دارید؟

 

این بیست و چهار روز به اندازه بیست و چهار سال به ما گذشته است تمام کارمان شده نگرانی و گریه .

 

از آن ها می خواهم رامین من و دوستانش را که حال روز خانواده آن ها را خوب می فهمم در این روزها که داریم به عید نزدیک می شویم به عنوان یک عیدی به ما برگردانند.

 

 




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/12/14 | نویسنده : alamdarbasir
مردم آبادان و خرمشهر با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار برخورد دولت با طراحان برنامه های مبتذل و مجریان کنسرت های ساختارشکن در این شهرهای مقدس شدند.

به گزارش علمدار بصیر: مردم آبادان و خرمشهر با ارسال نامه ای به رئیس جمهور خواستار برخورد دولت با طراحان برنامه های مبتذل و مجریان کنسرت های ساختارشکن در این شهرهای مقدس شدند.

متن این نامه که قرار است طی روزهای آینده به نهاد ریاست جمهوری ارسال شود بدین شرح است:

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی

با سلام و تحیات

اینجا آبادان ، جایی که امید از دوردست سوسو می زند. شهری که تدبیر ، گمشده ی دیرین مدیرانش است.خاکی که روشنفکران غرب زده ، تبرک قدسی اش را نشانه گرفته اند.

سرزمینی که در جای جای تربتش ، امامزاده گان عشق آرمیده اند (اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله)) و سالانه میلیون ها نفر از سراسر کشور پروانه وار ، گرد شمع وجودشان جمع می شوند.

آری اینجا دروازه ی ورود عالی ترین مکتب بشری(تشیع) به ایران اسلامی است.همان تشیع بر آمده از حقایق ناب و مکارم اخلاق ائمه اطهار(س). همان مذهب وصیت کننده به دوری از گناه و مکروهات.همان نسخه ی شفابخشی که رسالتش رهاسازی آدم از بند حقارت و مادیات است.

و این صدای مردم مومن و شهادت طلب آبادان است.مردمی که امام(ره) را به عنوان یک روحانی مبارز شیعه برگزیده و به فرمانش به میدان آمدند و به عشق راه و هدف او که همان راه انبیاء و اولیاء الهی بود ، با دستان خالی اما اعتقادی راسخ ، از وجب به وجب این سرزمین دفاع کردند.

مردمی که امروز حقارت را بر نمی تابند و فرهنگ وهنر را با معنای بی بندوباری این روزهایش نمی پسندند.

انسان هایی که فرهنگ خلاصه شده در کنسرت های ساختارشکن و ناهنجار برایشان بی معناست.کنسرت هایی که زبان از توضیح فضایش شرم دارد.

جناب آقای دکتر روحانی ؛ اینک که هجمه های ناجوانمردانه و فشارهای ضدفرهنگی سهمگین ، قصد تاراج ارزشهای انقلاب اسلامی از دارالشهدای ایران یعنی آبادان قهرمان و خرمشهر سرافراز را دارد شایسته است با مراجعه به سوگندی که برای حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی ایران یاد کرده اید و نگاهی به روند مرموز شبیخون فرهنگی دشمنان به ویژه در شهرهای مرزی ، استراتژیک و ارزش محور آبادان و خرمشهر ، کلید تدبیر خود را برای حمایت امور معنوی - مذهبی و تقویت باورهای انقلابی و اسلامی به کار برید تا امنیت اخلاقی جامعه و سلامت نفس مردمانش به امنیت افزون تر مرزی و استراتژیک منتج شود.

جناب آقای رئیس جمهور؛ امت حزب الله آبادان و خرمشهر با طرح پرسش هایی دغدغه مند و تکلیف محور که در ذیل آمده است مطالبات حقه خود را از حضرتعالی و سایر مسئولان ابراز می دارند:

- ما کاری به درخواست هنجارشکن ها از محضر رئیس جمهور عزیز نداریم (همان هایی که بعد از روی کار آمدن دولت جدید ، به خیال خام خود ، دندان طمع برای تکرار وقایع رقت بار دوره اصلاحات تیز کرده اند)  اما همین اندازه می دانیم که خانواده های هزاران شهیدو جانباز و ایثارگر  برای حفظ ارزش هایی که هستی خود را به خاطر آنها تقدیم امام و انقلاب نمودند امروز  از همیشه نگران ترند. حال در چنین شرایطی این مردم از چه کسی جز رئیس جمهور ولایتی و مردمی که یک شخصیت روحانی وشاگردی از شاگردان مکتب امام جعفرصادق(ع)  است انتظار یاری و حمایت داشته باشند؟ آقای دکتر ؛ با فرض اینکه رحمانیت نظام به معنای مهلت دادن به معاندان انقلاب و روشنفکران زاویه دار با ارزش های دینی تعبیر شود (که امری اساساً مردود است) در چنین شرایطی جلوه ی رحیمی مورد انتظار دوستداران و علاقمندان به حکومت اسلامی چگونه تحقق می یابد تا آلات گناه ، به تدریج زنان عفیف و مردان غیرتمندش را در خود نبلعد؟

- چگونه می توان فرهنگ را منحصراً در کنسرت (که یک امر وارداتی است) خلاصه کرد؟ آیا بهتر نیست به جای هزینه های گزافی که در این راه حیف و میل می شود تا سودش به جیب مافیای ثروت برود ، به توسعه ی ورزش ، تقویت هنرهای اصیل ایرانی ، پرورش استعدادهای قرآنی و مذهبی  و تربیت نابغه های علمی اختصاص داد؟

-  آیا اگر فرهنگ جامعه اسلامی قربانی بازی های سیاسی و خواسته های شهوانی عده ای منفعت طلب شود و متدینین سکوت کنند و بی تفاوتی در پیش گیرند به شهدا و آرمان های متعالی امام خیانت نشده است؟

- جناب آقای رئیس جمهور؛ اسلام دینی است که به شادبودن توجه ویژه دارد و ما نیز معتقدیم باید نظام و مسئولان زمینه شادی شهروندان را فراهم کنند. اما آیا دین با گناه موافق است و از من و شمای مسلمان خواهد پذیرفت در مقابل منکراتی که به بهانه ی شادی رخ می دهد بی توجه باشیم و با امر به معروف و نهی از منکر جلوی ارتکاب مفسده های عمومی را نگیریم؟

-جناب آقای رئیس جمهور ؛ حضرتعالی در سفر به آبادان وخرمشهر و اعلام منطقه آزاد شدن این دو شهر ، موجی از شادی و امید را در دل مردم به وجود آوردید. سوال اینجاست شما چه اقدامی جز دادن روحیه امید و نشاط به جامعه دادید که اینچنین مردم را خرسند کرد؟ آیا به وسیله ی  خدمت صادقانه ، گشایش در امور زندگی ، رفع معضلات اجتماعی ،فرهنگی ، اقتصادی و برطرف شدن فقر از چهره ی آبادان و خرمشهر ، شادی واقعی آنها محقق نخواهد شد؟

- یاور صادق رهبرمعظم انقلاب -  جناب آقای روحانی ؛  آیا اکنون که رسانه های معاند نظام مانند بی بی سی فارسی ، من و تو  و بالاترین به حمایت از جریان داخلی مدعی روشنفکری موضع گرفتند و خواستار برگزاری کنسرت های ساختارشکنانه در آبادان هستند ، ماهیت هدف اینگونه افراد برای شما و سایر مسئولان انقلابی روشن نشده است؟

- جناب آقای دکتر حسن روحانی ، آیا تجربه دین التقاطی اسلامی – آمریکایی در کشورهای مسلمان حوزه خلیج فارس و سقوط مرگبار معنویت و نفوذ فرهنگ های غربی مفسده ساز در آن کشورها نباید مایه ی هشدار جدی به مسئولان و مردم ما بوده ، از وضعیت فرهنگی و دینی کشور مراقبت بیشتری کنیم تا به عواقب ذلت بارشان دچار نشویم؟

جناب آقای رئیس جمهور ؛ ما امضاء کننده گان ذیل ، از خانواده های معظم شهدا،جانبازان ، ایثارگران ، رزمندگان ،بسیجیان ،طلاب ،دانشجویان ، بازاریان و اصناف ، انجمن های فرهنگی و هنری ، اساتید حوزه و دانشگاه ،فرهنگیان ، جامعه ی کارگران ، جامعه ی زنان و اقشار مختلف شهرستان های آبادان و خرمشهر ضمن محکومیت برپایی مراسماتی چون کنسرت های ساختارشکنانه و موهن ، خواستار برخورد جدی دولت محترم و وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسببین اجرای اینگونه برنامه های ضد فرهنگی در شهرهای مقدس آبادان و خرمشهر بوده و اعلام می داریم: فرزندان معنوی امام در این دو شهر ، هرگز اجازه نخواهند داد حرمت این مکان های معنوی به وسیله کسانی که در صدد هستند با مافیای ثروت و سیاست به مقاصد پلید خود برسند ، لکه دار شود.

در پایان به خود و مسئولان کشور اسلامی متذکر می شویم که ملت شیعه  به حضور نورانی صاحب العصر والزمان(عج) حضرت مهدی (ارواحنا فداه) معتقد است و وجود پربرکتش را ناظر بر رفتار و تصمیمات بشریت می داند.لذا صراحتا اعلام می داریم از هر اتفاق نامبارکی که بخواهد ساحت فرزند زهرای اطهر(س) را مورد جسارت قرار دهد گذشت نخواهیم کرد و تا پای جان در برابر آن خواهیم ایستاد.

شایسته است مسئولان جمهوری اسلامی و شخص روحانی و وارسته ی رئیس جمهور محترم این مهم را مورد توجه خویش قرار داده و با احساس تعهد افزون تر نسبت به آرمان های دینی و انقلابی ، از رنجش خاطر قلب نازنین امام حاضر(عج) و نائب برحقش امام خامنه ای(مدظله) پرهیز کنند.

منبع:رهیاب نیوز

 




تاریخ ارسال مطلب : چهارشنبه 92/12/14 | نویسنده : alamdarbasir
علمدار بصیر: حاشیه جلسه خبرگان.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/12/13 | نویسنده : alamdarbasir
من در مقابله با این مشکلات حس نزدیک شدن به خدا را آموختم اعتقاداتم قوی تر شد و همیشه از خدا خواستم تنها روزی حلال برای فرزندانم قرار دهد حتی اگر اندک باشد ....

به گزارش علمدار بصیر: از دست دادن همسر، می تواند از جمله ناگوارترین اتفاقات زندگی یک فرد تلقی شود؛ مرگ کسی که بیشتر ساعات زندگی خود را با او بوده ایم، به او عشق ورزیده ایم، با او مشاجره کرده ایم، زیر یک سقف خفته و برسر یک سفره غذا خورده ایم و... .
 از بین رفتن یک فرد نزدیک ،انسان را با واقعیت زندگی روبرو می سازد و آن این است که ما هیچ چیز از آن خود نداریم. 
اما زمانی که زنی شوهرش را از دست می دهد در حالی که در جامعه ای مردانه زندگی می کند، همه این تراژدی ها و مصیبت مرگ عزیز در برابر مشکلات مختلفی که از زمان مرگ «مرد خانه» گریبانگیر زن می شود رنگ می بازند و زن تازه در می یابد که در نبود شوهر می بایست برای حفظ خانواده و فرزندانش چه سختی هایی را به جان بخرد.
خانم محمودی یکی از زنان سرپرست خانواری  است که هنگام مرگ همسر برای حفظ و صیانت از خانواده تلاش می کند و به جنگ با مشکلات زندگی می پردازد.
مدت 8 سال شده که زندگی را با تمام توان چرخانده است سه فرزند دارد و تمام آرزویش را به ثمر رساندن فرزندانش می داند.
در ادامه گفتگوی خبرنگار زن امروز  را با وی بخوانید:
خانم محمودی گفت:در نبود همسرم مشکلات زیادی برایم بوجود آمد احساس کمبود کردم احساس ترس ،ترس از ضعیف بودن و آسیب دیدن واینکه  تکیه گاهم را از دست داده ام و کسی نیست تا از من حمایت کند
با خودم گفتم من تنها هستم از این به بعد باید بار زندگی را به دوش بکشم و از فرزندانم حمایت کنم برای فرزندانم نیز سخت بود و هنوز هم سخت است و حاضر نیستند کسی این موضوع را بداند وقتی تنها شدم تازه به خدانزدیک تر شدم
هیچ درآمدی نداشتم خانه اجاره ای و مایحتاجی برای اداره زندگی نداشتم  حتی سوادی آن چنانی نداشتم تا بتوانم کاری کنم و حتی نمی خواستم از خانواده کمک بگیرم ....
خیلی ها به من گفتند سرپرستی فرزندانت را به کسی دیگر واگذار کن تو نمی توانی برایشان کاری کنی حتی یک لحظه هم این فکررا نکردم که ازفرزندانم جدا شوم.
 برخی نا امیدم کردند وبرخی  روحیه می دادند که می توانم از پس مشکلات برآیم.
سه فرزند داشتم پسرم یک ساله بود و دو دخترم یکی 7 ساله و دیگری 5ساله.
دنبال کار رفتم واز کسانی که ذره ای امید به آنها داشتم کمک گرفتم یک همسایه خوب یا یک فامیل خوب...... که به من راه حل بدهند....
اول برای کمک گرفتن به امور بانوان استانداری رفتم و مشکلات خودم را گفتم اما راه حلی به من ندادند و نتیجه ای نگرفتم بعد از آن بهزیستی رفتم بسیاری از کارمندان آنجا خانم بودند احساس کردم مرا بهتر درک می کنند از محیط های مردانه خوشم نمی آمد و زمانی که مشکلاتم را برایشان می گفتم نگاهها تغییر می کردو حس تحقیر به من دست می داد اما زمانی که به بهزیستی رفتم و درک متقابل آنها را دیدم ، آرام گرفتم و مطمئن بودم می توانند کمکم کنند.ارتباط برقرار کردن برایم راحتتر بود وهنوز هم به خاطر راهنمایی هایی که کردند مدیونشان هستم
تحت پوشش قرار گرفتم اما درآمدی نداشتم کاری مناسب هم پیدا نمی کردم به  گروه های همیار بهزیستی  که در زمینه شیرینی پزی و سبزی پاک کنی فعالیت می کردند معرفی شدم محیطی زنانه بود و راحت می شد کار کرد...
 البته بیشتر مسئول فروش بودم به مسئولی در ادارت مختلف می سپردم برایم سفارش جمع کند و بعد هم بسته های سبزی سفارشی را می بردم. برخی اوقات تا نیمه های شب با فرزندانم مشغول تمیز کردن سبزی ها می شدیم وگریه های بچه هایم را به خاطر خستگی شان می دیدم  اما مجبور بودم چون دلم نمی خواست از هر طریقی برایشان روزی تهیه کنم.
از این اداره به آن اداره برای سفارش می رفتم تا سبزی ها  به فروش برسد و هزینه های فرزندانم تامین شود برخی روزها اصلا فروش نداشتیم و نذر می کردم... تا سبزی هایم فروش رود.
به خاطر حساسیتی که برایم از پاک کردن سبزی ایجاد شد این کار را کنار گذاشتم و دنبال کار دیگری بودم و با وساطت یکی از آشنایان  مدت دو سال است که به صورت ساعتی در جایی مشغول کار هستم.
خانه هم  نداشتیم از طریق بنیاد مسکن و بهزیستی وام و زمین گرفتم تا خانه بسازم البته به خاطر هزینه های بالا هنوز تمام نشده است.
دوستانم خیلی تشویقم کردند تا درس بخوانم الان با دخترم هم کلاس هستیم هم درس می خوانم هم کار می کنم و هم به فرزندانم رسیدگی می کنم.
در تمام لحظات سخت زندگیم حس کردم به خدا نزدیک ترم و حس دعا کردنم بیشتر بوده و زمانی که مشکلی ندارم فکر می کنم از خدا دور می شوم.
 من در مقابله با این مشکلات حس نزدیک شدن به خدا را آموختم اعتقاداتم قوی تر شد و همیشه از خدا خواستم تنها روزی حلال برای فرزندانم قرار دهد حتی اگر اندک باشد.
هشت سال از آن موقع گذشته و فرزندانم را تربیت کردم پای آنها ایستادم اما هنوزفکر می کنم  تمام بار عاطفی آنها را تامین نکردم اما تلاشم را کرده ام.
البته با تمام این ها خودم را موفق نمی دانم و تمام اینها  را امتحان می دانم اما خدا هر موفقیتی که به من داده همه جوره مرا آزمایش کرده است.
 لحظه هایی در این مدت برایم اتفاق افتاد که خیلی هم سخت بود بسیاری از مشکلاتم را با نماز و قرآن خواندن حل نمودم و اگر هم کار اشتباهی می کردم خودم را جریمه می کردم و تاوان آن کار را هم دادم.
این اخلاقم در تربیت فرزندانم نیز تاثیر گذاشته است وگاهی اوقات من از آنها درس می گیرم سعی کردم خوب تربیتشان کنم و معتقد به روزی حلال بودم طوری که بوده نان شب را نداشتیم اما به مال دیگران دست نزدم.

گاهی فشار کار آنقدر زیاد بود که روح به طوری و جسم به طوری درگیر می شد اما بازهم برای بچه ها وقت گذاشته ام و با ذکر گفتن و صبرکردن روح خسته ام را تسلا می بخشیدم.

همیشه با خودم می گویم اگر پیشنهادهایی که آن موقع دیگران به من می کردند و من عملی می کردم امروز خیلی پشیمان بودم.

برای خودم آرزوی کربلا و مکه دارم . برای بچه ها دنیا دنیا آرزو دارم بزرگترین آرزوم این است که خدا را فراموش نکنند و اشتباهی که تاوان بدهند را انجام ندهند دنیا دار مکافات است هرآنچه کاشتی درو می کنی دوست دارم فرزندانم خداشناش باشند.

در پایان هم باید بگویم از جمله مشکلات زنان سرپرست خانوار شغل است ،اگر زنان سرپرست خانوار به لحاظ شغلی حمایت شوند نیازی به حمایت های نهادها ندارند و مشکلی دیگری هم که وجود دارد جایگاه اجتماعی زنان سرپرست خانوار است و اینکه دیگران دید خوبی به این زنان ندارند به نظرم مردم باید درباره این زنان تغییر دیدگاه دهند.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 92/12/13 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون