سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 

علمدار بصیر: برجام .... ایران.... آمریکا

 

طی 24 ساعت دو رئیس جمهور به پشت تریبون می روند و سخنانی می زند برای مردم خود اما این کجا و آن کجا...

 

و امام تفاوت این دو سخنرانی را در ادامه بخوانید.

 حسن روحانی

دکتر روحانی، رئیس جمهور ایران در نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اجرای برجام گفت: رفتن به مجلس یعنی چیزی که وزیر خارجه و رئیس جمهور تا حالا امضا نکرده، امضا کنیم. یعنی بر خودمان الزاماتی کنیم که هیچ کشوری نکرده است. بقیه کشورها هم رئیس جمهور و وزیرخارجه شان امضا نکرده. چرا میخواهیم فشاری را از لحاظ حقوقی بر مردم ایران وارد کنیم که هیچ الزامی ندارد    .

این سخنان یعنی اینکه در برجام هیچ مشکلی برای ایران به وجود نخواهد آمد و همه ی آن به نفع ملت عزیزمان خواهد بود.


و اما سخنان بارک اوباما در خصوص برجام را بخوانید:

 

رئیس‌جمهور آمریکا افزایش توان آمریکا برای مقابله با ایران بعد از انقضای عمر سند «برجام» را از جمله دیگر مزایای توافق خواند و گفت: «با این توافق، بعد از گذشت 15 سال، رئیس‌جمهور آمریکا، هر کسی که باشد، از موضع قدرتمندتری برای پاسخدهی به ایران برخوردار خواهد بود .»

اوباما 

اوباما درباره دلیل این استدلال خود گفت زیرا با توافق ایران، برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی تا آن زمان مهار شده، و پیشرفتی نخواهد داشت.

 

اوباما گفت: «در مباحثات مربوط به ایران، این نکته را به خاطر داشته باشید که ما همه طرفدار اسرائیل هستیم.»

 

رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد، به باور او، سیاستهای آمریکا و اسرائیل بعد از اتمام مباحثات کنگره درباره «برجام»، «به سرعت» با یکدیگر همسو خواهد شد

 


وی گفت: ما در صورتی که ایران تقلب بکند، توان بازگشت آنی تحریم‌ها را خواهیم داشت.» او تأکید کرد این چیزی است که در «برجام» آمده است    . 

این سخنان رئیس جمهور آمریکا نشان از پروژه ای دارد که برای ایران بس گران تمام خواهد شد.


اوباما به صراحت اعلام می کند که برنامه ی هسته ای ایران تا آن زمان به طور کامل مهار خواهد شد و تنها کشوری که در مقابلش قد علم کرده است نیز زانوی تسلیم خواهد زد و این در حالی است که اکنون دکتر روحانی از امضا نکردن آن و تحمیل آن به ملت حرف می زنند.


مطمئنا هیچ رئیس جمهوری بد کشورش را نمی خواهد ولی اینکه نگاه وی به آینده چقدر باشد مهم است.

اوباما از قدرتمند شدن کشورش در 15 سال آینده می گوید و این یعنی اکنون در حال از دست دادن قدرتش می باشد و ما نیز باید از این فرصت استفاده کنیم نه اینکه زمینه ساز قدرتمند شدنش شویم.

باورش سخت است ولی باید بپذیریم که نگران کننده است و عواقب آن بعدا مشخص خواهد شد.

 





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 94/6/8 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون