سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
جولان سفیران در استان باید پاسخ داده شود/ خاورستان پیگیری می کند:
آمدن دیپلمات های خارجی برای استان خراسان جنوبی حائز اهمیت است ولی اینکه چگونه باعث شویم تا حرمت و اخلاص این مردم شکسته نشود مهم است.

 میزبانی مردم خراسان جنوبی همیشه زبان زد مسئولان و مدیران بوده و هست ولی متأسفانه برخی ها از این میزبانی و شاید اخلاص این مردم کمال استفاده را می برند و مسئولان بدون هیچ توجهی از کنار آن می گذرند.

 

آمدن دیپلمات های خارجی برای استان خراسان جنوبی حائز اهمیت است ولی اینکه چگونه باعث شویم تا حرمت و اخلاص این مردم شکسته نشود مهم است.

 

سفر سفیر سوئیس به عنوان اولین دیپلمات خارجی در بیرجند نه تنها هیچ گونه اثری برای استان نداشت بلکه با حضورش در امور حکومتی ما نیز دخالت کرد.

 

با آمدن وی اغلب مسئولان استان جلساتی با وی داشتند و در نهایت با گفتن این جملات که" برای ارتباط با کشور من، باید با آمریکا توافق خوبی داشته باشید و بنده در ایام چیدن زعفران دوباره به استان خراسان جنوبی سفر خواهم کرد،" اولین توهینی بود که نثار کشور ایران و مردم با اخلاص خراسان جنوبی شد و این چیزی نبود جز ساده گیر آوردن مسئولان استان.

 

متأسفانه اینکه چرا مسئولان در قبال این سخنان حرفی به میان نیاوردند و کام از کام سخن نگفتند سوالی است که باید از خودشان پرسید! اما آنچه باید گفت این است که آیا سفرای زحمتکش ما در دیگر کشورها می‌توانند در خصوص مسائل اینچنینی دخالت کنند یا خیر؟

 

با سفر سفیر سوئیس به استان همه خوشحال بودند اما غافل از اینکه آمد و نقش خود را به خوبی و در راهی که خودش خواست ایفا کرد و رفت.

 

دومین توهینی که در عرض چند ماه به کشور ایران و مسئولان استان وارد شد سخنان سفیر افغانستان بود که تنها در این باب مدیر گمرک استان در گوشه ای به نقد آن برخواست.

سفیر افغانستان در همه ی جلساتی که با مسئولان و نخبگان و دانشگاهیان استان برگزار کرد بلا استثنا این جمله خود را مرتب تکرار کرد و آن این بود:" به دلیل اینکه کالاهای بی کیفیت و همچنین قاچاق از مرزهای ایران وارد افغانستان می شود باعث شده است تا بازارچه ها بسته شوند."

 

با اینکه بارها و بارها این جمله بیان شد ولی هیچ کدام از مدیران استان در قبال این حرف موضع گیری نکرند و ساده از کنار آن گذشتند.

 

اما باید گفت، تا جایی که ما یادمان است کالاهای قاچاق ازافغانستان وارد بازار ایران می شد نه از ایران به بازار افغانستان.

کشور افغانستان در سال جاری چندین بار از جمله در تاریخ 93/10/11 با بستن مرز باعث شد تا 200 کامیون حامل سوخت کشور در پشت مرزها معطل و منتظر تصمیمات مقامات کشور افغانستان شوند که البته در این خصوص نیز هیچ یک از مسئولان کشوری موضعگیری نکردند که نکردند.

شرح کامل خبر را در اینجا بخوانید .

جای این سوال باقی است که آیا محصولات تولیدی کشور ایران واقعا بی کیفیت است و مردم ایران اکنون نقش قاچاقچی را بازی می کنند؟ که پاسخ این سوال را نیز باید مسئولان جواب دهند البته اگر می شنوند.

 

بدون تردید کشور ایران از جمله کشورهایی است که اگر عهدی و توافقی را منعقد کند طبق آن عمل می کند و البته در این راستا کوتاهی برخی افراد را نمی توان به مخدوش کردن عهد نسبت داد ولی آنچه در جهان مطرح می باشد و همیشه نیز اینگونه بوده است اینکه ایران در قبال همه ی کارشکنی های دشمنان محکم بر عهدش استوار است.

 

در این بین استان خراسان جنوبی نیز که دارای مردم ساده دلی است و بعضا از همین ویژگی استفاده های سوئی شده است 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغاستان دارد که در این میان با چهار بازارچه مرزی امورات مرزنشینان استان تعمین می شود ولی متأسفانه با بسته شدن سه بازراچه توسط مقامات کشور همسایه این امورات مختل گردیده که بارها از طریق صدا و سیما شاهد آن بوده ایم.

 

سفیر افغانستان با بیان اینکه " برخی از مقامات کشورم این اعتقاد را دارند که از این مرزها کالای بی کیفیت و قاچاق وارد می شود " مُهری را بر ادعای بسته بودن مرزها گذاشت ولی در این خصوص مسئولان استان نه تنها متوجه نشدند بلکه واکنشی نیز در جواب آن ارائه نکردند.

 

اینکه فردی بیاید و در امورات کشور عزیزمان دخالت کند جای هیچگونه بخششی را نمی گذارد مگر اینکه از گفته ی خود پشیمان شود.

پاسخ های مسئولین در این زمینه نیز می تواند نقطه ی عطفی باشد برای به اوج رسیدن کشور و به خصوص استان خراسان جنوبی.

سایت خاورستان این آمادگی دارد که پاسخ های مسئولین استان را در این رابطه جویا شود.

امیدواریم استان خراسان جنوبی به محل جولان برخی افراد تبدیل نشود که بخواهند از این استان خود را مطرح کنند که جز میسر نخواهد شد جز با هوشیاری و تیزبینی مسئولان زحمتکش استان که تا اکنون از انجام آن دریغ نکردند.

انتهای پیام/ط





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 93/12/26 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون