سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند
منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با توجه به اهمیت آن از جهت گستردگی روابط تجاری خراسان جنوبی با کشور افغانستان و آسیا میانه، یکی از ظرفیت های مهم توسعه اقتصادی کشور به شمار می رود و هم اکنون مهیای جذب سرمایه گذاران است.

خراسان جنوبی براساس مطالعات تاریخی در گذشته یکی از مهمترین گلوگاه‌های تجاری کشور و مسیر تجارت از هندوستان قدیم به سمت جاده ابریشم و اروپا بود.
این استان بدلیل وجود 460 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و به علت قرار گرفتن در مرکز مسیر راهبردی شرق به عنوان نقطه تلاقی مسیرهای ترانزیتی چابهار، زاهدان، بیرجند، مشهد و سرخس با آسیای میانه می تواند نقش مهمی در توسعه این محور ایفا کند.

در این بین نقش اصلی مناسبات اقتصادی را منطقه ویژه اقتصادی بیرجند می تواند ایفا کند. کارشناسان حوزه اقتصادی استان براین باورند که منطقه ویژه اقتصادی بیرجند یکی از فرصت های مهمی است که دولت ها می توانند با استفاده از آن با نگاه تقویت و حمایت از صادرات کالاهای داخلی، زمینه جذب سرمایه گذاری خارجی به منظور توسعه درآمدهای ارزی کشور داشته باشد.

 

افتتاح دو مجمتع تولیدی در اردیبهشت ماه سال 94

آقای صفرزاده، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در تشریح آخرین وضعیت این منطقه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر با 18 واحد تولیدی، خدماتی وتجاری برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند انعقاد قرار داد شده  است که امیدواریم حداقل دوسه واحد از این واحدها تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد.

وی همچنین از روند اجرای زیرساخت ها و برنامه های جانبی این منطقه اظهار امیداوری می کند، و می گوید: شاید برای اولین بار در سطح مناطق ویژه اقتصادی کشور قصد داریم اتاق بازرگانی بین المللی را با استخدام سه نفر نیرو از کشورهای عراق ، افغانستان  وتاجیکستان در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی نماییم. معتقدیم مبادلات تجاری و اقتصادی ما فقط نباید به کشور افغانستان محدود گردد و ضرورت دارد که با سایر کشورهای همسایه کشورمان نیز در ارتباط باشیم.

 

مدیران استان آماده حذب سرمایه گذار

آقای خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی در دی ماه امسال یاد آور می شود: مدیریت عالی استان با تمام توان آماده همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف است. وی در ادامه خطاب به فعالان اقتصادی و بخش خصوصی اینطور می گوید: تمامی مدیران استان نیز آماده هرگونه مساعدت و همکاری با سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی هستند تا بتوانیم با توسعه سرمایه‌گذاری شاهد رفع بیکاری و رونق اقتصادی استان در تمامی بخش‌ها باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

اسامی دستگاه هایی که برای سرمایه گذارن مانع تراشی کنند، اعلام خواهیم کرد

تلاش برای جذب سرمایه گذاری از مهمترین برنامه های مسئولان ارشد استانی است، اهمیت منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سبب شد تا بهمن ماه امسال، حجت الاسلام عبادی، نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی باری دیگر از روند فعالیت های این منطقه بازدید کند. وی در جمع خبرنگاران اینطور می گوید: قطعاً فعالیت نمایندگی وزارت امور خارجه در استان و رونق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ، زمینه توسعه سرمایه گذاری و گردشگری را در خراسان جنوبی فراهم خواهد کرد و قطعی شدن اتصال استان به راه آهن سراسری نیز می تواند منطقه ویژه اقتصادی بیرجند را در آینده به بارانداز شرق کشور و مرکزی استراتژیک و مهم تبدیل نماید.

معرفی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تجلیل  از اولین سرمایه گذاران  در همایش فعالان اقتصادی استان

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بیرجند از برگزاری همایش فعالان اقتصادی استان در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: در اردیبهشت ماه سال آینده همایش فعالان اقتصادی به منظور معرفی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و با حضور سرمایه گذاران داخلی، خارجی و بیرجندی های خارج از کشور برگزار می شود.

 

گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به وسعت 730 هکتار در 12 کیلومتری شهرستان بیرجند در مرکز ثقل محور ترانزیتی چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد – سرخس قرار دارد. فراهم بودن زمین، آب، برق، راه‌های ارتباطی زمینی، فرودگاه بین المللی، زیرساخت‌های مخابراتی، وجود قوانین و مقررات خاص حمایتی دولت از استان خراسان جنوبی و توجه ویژه به عنوان یکی از امن‌ترین و موجه‌ترین مناطق کشور برای سرمایه‌گذاری از جمله مزایای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند است.





تاریخ ارسال مطلب : سه شنبه 93/12/12 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون