سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: فتنه 88 از خطو قرمز ماست و اگر کسانی بخواهند از فتنه 88 و سران آن حمایت کنند این عبور از خطوط قرمز امت اسلامی است و یک خیانت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری استاد حوزه، در تجمع طلاب و روحانیون که با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی 200 هزار شهید در طول جنگ تحمیلی و انقلاب، تقدیم کرده است و ما باید از این خون ها و رشادت ها امانتداری کنیم.

وی تصریح کرد: محصول همه رشادت ها در طول این مدت  انقلاب اسلامی می باشد که باید از آن دفاع کرد و مرتب از آن حفاظت شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه نظام ولایی مبنی بر ولایت و به ویژه اهل بیت و آیه های قرآنی است ،گفت: به دست آوردن این نظام تصادفی نبوده و دارای معارف ناب اسلامی است که دارای پایه های اساسی می باشد.

کسانی که نظام مبتنی بر ولایت فقیه را برنمی تابند باید جهان بینی و نگاه خود را تغییر دهند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ریشه در جهانبینی ناب قرآن و اهل بیت دارد، در ادامه خاطر نشان کرد: اگر در سال 57 در ایران اتفاقی افتاد که همه دنیارا خیره کرد، حاصل انرژی هایی بود که در طول تاریخ انباشته شده بود و انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: نظام ولایی مبتنی بر مبدا شناسی ریشه ای، مقصد شناسی و انسان شناسی قرآنی است.

وی گفت: کسانی که هنوز نظام مبتنی بر ولایت فقیه را برنمی تابند باید جهان بینی و نگاه خود را تغییر دهند زیرا به انسان نگاه مادی نگرانه دارند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: قرآن و اهل بیت و هزاران آیه قرآن نقشه ی راه کاملی در اختیار ما قرار داده است که اگر به این نقشه توجه کنیم رسیدن به نتیجه تضمین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه افزود: امروز گرچه در زمان غیبت امام زمان(عج) قرارداریم که البته از این بابت نیز صدمات زیادی را متحمل شده ایم اما الحمدالله نائب عام آن حضرت را در اختیار داریم.

وی خاطر نشان کرد: امام خامنه ای دارای ویژگی هایی از جمله زمان شناس، دشمن شناس، ایمان و تقوا و ... می باشند که در طول 25 سال حضور در صحنه های مختلف کشتی انقلاب را مدیریت کرده اند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه عزم ملی باید از طرف آحاد ملت صورت گیرد، گفت: اگر نقشه راه بهترین نقشه و رهبران آن نیز بهترین رهبران باشد ولی آحاد ملت پشتیبان جامعه نباشند مطمئنا رسیدن به اهداف چیزی غیر ممکن است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تصریح کرد: امروز آنچه لازم است عزم جزم ملت بزرگ ایران و روحانیون به عنوان شاگردان مکتب امام جعفر صادق(ع) است که باید پیشگام در این زمینه باشیم.

وی گفت: مردم در این 30 سال بعد انقلاب همواره در صحنه حضور داشتند و امروز نیز شما با حضور پررنگ خود نشان دادید که همیشه همراه ولایت و انقلاب اسلامی بوده و هستید.

 

تضعیف ولایت و نظام خیانت به ملت است/ امام خامنه ای امام زمان ما در غیبت حضرت مهدی(عج) هستند

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر است و امن ترین کشور در دنیا نیز ایران اسلامی است و این به برکت حضور ولایت فقیه در راس امور است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با بیان اینکه امروز تضعیف اقتدار ولایت و نظام اگر آگاهانه باشد خیانت و اگر ناآگاهانه باشد حماقت است، خاطر نشان کرد: این وظیفه بر دوش همه ی ما نهاده شده است که این ستون انقلاب را حمایت کنیم تا کسانی که در صدد تضعیف ولایت فقیه هستند را بر سر جایشان بنشانیم.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مهمی که باعث تضعیف ولایت فقیه می شود عبور از خط قرمزهایی است که خود رهبر انقلاب آن ها را تعیین کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با اشاره به اینکه هر کشوری به یک رهبر نیاز دارد، افزود: امروز بیداری اسلامی به دلیل نداشتن یک رهبری واحد در بن بست گرفتار شده است و آنگونه که باید اهداف اسلامی را محقق نکرده است و تاریخ نیز نشان داده است که در هر دوره ای که خلأ رهبری احساس شده، جامعه دچار شکست شده است.

وی با بیان اینکه ما باید منتظر امام زمان(عج) باشیم ولی نباید دست بر روی دست گذاریم گفت: تا امام زمان(عج) در میان ما نیست امام خامنه ای امام زمان ما هستند.

 

فتنه 88 خط قرمز نظام است

استاد حوزه علمیه گفت: کسانی که به نام ولایت در میدان حاضر می شوند و در حقیقت اعتقادی به آن ندارند بدانند که تضعیف ولایت فقیه، تضعیف امام زمان(عج) است و خطوط قرمزی که ولایت فقیه ترسیم می کنند را باید رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری با شاره به اینکه یکی از خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری مرتب به آن اشاره کرده اند فتنه 88 است که فرموده اند: فتنه 88 از خطو قرمز ماست، خاطر نشان کرد: اگر کسانی بخواهند از فتنه 88 و سران آن حمایت کنند این عبور از خطوط قرمز امت اسلامی است و یک خیانت محسوب می شود.

وی گفت: سران فتنه 88 با عملشان کار را به آنجایی کشاندند که استکبار جهانی که هر لحظه منتظر غفلت برخی در داخل است تا از آن ها سوء استفاده کند و نظام را به نابودی بکشاند به میدان وارد شوند و نقشه های پلید خود را عملی کنند.

استاد حوزه علمیه افزود: اوج حماقت آن ها نیز در جایی بود که اوباش تهران در روز عاشورا به میدان آمدند و به امام حسین(ع) هتک حرمت کردند که بسیار برای ملت ولایت مدار ایران سخت بود.

 

اگر سران فتنه دلشان برای انقلاب می سوخت اظهار ندامت می کردند

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه با اشاره به اینکه امام خامنه ای از آن ها خواستند تا دوباره به جامعه برگردند ولی متاسفانه نه توبه کردند و نه از کار پلیدشان اظهار پشیمانی، خاطر نشان کرد: اینان به دنبال فتنه بودند و امور جامعه را وارونه نشان دادند اما اراده ی خداوند و تدبیر مقام ولایت فقیه بر این بود که این جامعه هنوز دارای صاحبی است که از آن حمایت می کند.

وی با اشاره به اینکه اگر سران فتنه به دنبال همکاری با انقلاب بودند اظهار ندامت می کردند، گفت: اکنون نیز مشخص نیست اگر دوباره به جامعه برگردند، با انقلاب باشند و به دنبال فتنه دیگری نروند و وقتی خودشان از عمل خود پشیمان نیستند پس معنا ندارد که نظام اسلامی با رأفت با آنان برخورد کند.

 

اگر خطوط قرمز نظام شکسته شود ولایت می شکند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اگر خطوط قرمز نظام شکسته شود ولایت شکسته می شود، گفت: دشمنان نظام سالهاست که نقاط قوت و ضعف ما را می شناسند و فهمیده اند که ولایت فقیه نقطه ی اقتدار و وحدت ملت ایران است و به همین دلیل در جهت تضعیف آن اقدام کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری افزود: در 35 سال گذشته ملت ایران دو تجربه مهم را شاهد بوده است، یکی شخصیت امام خمینی(ره) و پس از ایشان 25 سال حضور فعال امام خامنه ای در راس امور مملکت بوده است.

وی تصریح کرد: برخی اشخاص در ایران چون مستقیما نمی توانند مقام ولایت را تضعیف کنند به دنبال تضعیف شورای نگهبان و مجلس خبرگان هستند که این خود باعث تضعیف ولایت فقیه می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امروز مهمترین وظیفه ما این است که با هدایت رهبری و با عزم ملی رهرو راه و خون شهدا باشیم، گفت: ما هنوز داغدار کربلا،  فاطمیه و رمضان هستیم و از سقیفه عقده ها به دل داریم و این ملت دوباره اجازه نخواهد داد که فتنه ی دیگری تکرار شود و کسانی با کنار زدن ولایت راه گذشتگان را بروند و انسان های پاک منزوی و گوشه گیر شوند و یزیدیان بر جامعه حکومت کنند.

 

خراسان جنوبی محل حمایت از سران فتنه نبوده و نیست

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در ادامه افزود: همه بدانند خراسان جنوبی اگر چه از مرکز کشور دور است اما به مرکز نور و ولایت یعنی مشهد مقدس نزدیک است، اگرچه از نظر فیزیکی از تهران دور است اما از طریق آیات عظام با نجف، مشهد و قم در ارتباط است.

وی ابراز داشت: دوری این استان از مرکز کشور برخی را به این فکر انداخته است که می توانند از فتنه گران حمایت کنند و پایه گذاری فتنه ای را در این مرکز شوند ولی بدانند اگر مردم خراسان جنوبی ساکت هستند از نجابتشان است نه از رضایتشان.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امروز ما به عنوان روحانیت و نماینده مردم این استان که مرکز فرهنگ و تمدن و دین و دیانت است هرگز اجازه نخواهیم داد کسانی سوء استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه در خبرها می بینیم فردهایی در این استان و در دانشگاه ها جلساتی بر گزار می کنند که در شأن این استان نیست و بدانند اگر روحانیت و مردم این استان احساس خطر و فتنه کنند ساکت نخواهند نشست.

 لازم به ذکر است در این جلسه که اهمیت آن بسیار قابل توجه بود حضور امام جمعه بیرجند در این تجمع دیده نشد.

انتهای پیام/ابوالفضل طالبی





تاریخ ارسال مطلب : پنج شنبه 93/8/29 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون