سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان

 شریعتمداری متن سخنان روحانی را نوشت / بازتاب حجاب وزیر خارجه ایتالیا در تهران/ شکست پروژه تبریک روحانی به اوباما/ تطهیر سازی خاتمی در فاطمی ناکام ماند و...

خاتمی تصریح می کند برای پیروزی در انتخابات مجلس چاره ای جز وحدت اصلاح طلبان با جریان دولتی اعتدال نداریم.

به گزارش علمدار بصیر:

*شنیده ایم در دیدار تعدادی از اعضای مجمع روحانیون با محمد خاتمی، بحث انتخابات مجلس آینده مطرح می شود. خاتمی تصریح می کند برای پیروزی در انتخابات مجلس چاره ای جز وحدت اصلاح طلبان با جریان دولتی اعتدال نداریم. یکی از اعضای مجمع که نزدیک به دولت است می گوید تا آنجا که من اطلاع دارم دولتی ها بنا دارند لیست مستقل بدهند و با هیچ جریان سیاسی دیگر ائتلاف نخواهند کرد. خاتمی در پاسخ به این سخنان می گوید اگر اینگونه باشد شکست ما در انتخابات آینده حتمی است.

*آقای (الف ) که زمانی خود را جزو تسخیر کنندگان سفارت آمریکا معرفی می کرد، در روزهای اخیر با تعدادی از سران تشکل های سیاسی دیدار کرده و خواستار موضع گیری صریح آنها درباره لزوم برقراری رابطه میان ایران و آمریکا شده است. وی در دیدار با چند تن از اعضای مجمع روحانیون به آنان گفته:" شما بیایید و این تابو را بشکنید.99 درصد جوانان ایرانی خواستار برقراری رابطه با آمریکا هستند. این برای شما یک پیروزی بزرگ است که بیانیه ای صادر کرده و خواستار برقراری رابطه با آمریکا شوید."
 در این جلسه موسوی خوئینی ها می گوید مگر شما امسال خیل جمعیت جوانان را در مراسم 13 آبان ندیدید که چنین حرف هایی را می زنید؟ وی در پاسخ می گوید این افراد جزو آن یک درصد هستند. پس از رفتن آقای الف از جلسه، تحلیل حاضران این بود که وی ماموریت داشته زیر پای ما پوست خربزه بیندازد.

*برخی چهره های واداده سیاسی و رسانه ای در روزهای گذشته تلاش داشتند به مناسبت آغاز سال میلادی و جشن های کریسمس، فضایی رسانه ای برای ارسال پیام تبریک روحانی به اوباما تدارک ببینند که این پروژه رسانه ای با بی توجهی و عدم اقبال رئیس جمهور ناکام ماند. روحانی سال نو میلادی را به پوتین تبریک گفت.

* سفر وزیر خارجه ایتالیا به تهران و قبول پروتکل جمهوری اسلامی ایران و رعایت حجاب در ملاقات های رسمی با مقامات کشورمان، بازتاب گسترده ای در رسانه های اروپایی و این کشور داشته و اعلام کرده اند این از پیروزی های بزرگ دستگاه دیپلماسی ایران است که کشورها را مجبور به احترام گذاشتن به قوانین و سنت های این کشور می کند.

* محمد خاتمی از عملکرد آشفته اصلاح طلبان در شورای شهر تهران به شدت انتقاد کرده و گفته است چرا باید قالیبافی که در انتخابات از اصلاح طلبان زخم خورده بتواند دوباره شهردار شود. بعد هم با وجود 14 عضو، آن قدر در شورا بد عمل کنیم که تمامی کمیسیون ها و کمیته های مهم شورا را به اصولگرایان بدهیم.

*از آنجا که تمام بانک های کشور برای انتقال پول های آزاد شده حاصل از فروش نفت و پتروشیمی ، تحت تحریم آمریکا و اروپا می باشند، یکی از گزینه های جدی برای تعلیق تحریم بانکی،  بانک ایرانی صنعت و معدن است تا بتواند ارز حاصل از فروش نفت را به داخل کشور انتقال بدهد.
 
*در جلسه رسانه های اصلاح طلب که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد، حاضران در جلسه به شدت نسبت به مواضع رئیس جمهور درباره حماسه 9 دی اعتراض کردند. برخی مدیران به کنایه می گفتند انگار متن سخنان آقای روحانی توسط حسین شریعتمداری و یا سعید جلیلی نوشته شده بود. یکی از حاضران در جلسه در پاسخ به این اعتراض ها گفته است:" شما فراموش کرده اید که روحانی در حاکمیت است و بیشترین حمایت از وی را تاکنون جریان رهبری و ارکان نظام و نیروهای انقلاب از او داشته اند. وی نه اعتقاد دارد و نه بنا دارد با حاکمیت درگیر شود." در روزهای اخیر جریان فتنه حملات سنگینی را علیه رئیس جمهور تدارک دیده اند. صادق زیبا کلام هم در نامه ای و در واکنش به مواضع روحانی با لحنی توهین آمیز نوشت: "حضرتعالى ناگریزانه و ناگزیر می‌بایست محض خالی نبودن عریضه هم که شده نظرى اظهار کنید."

* آمار حضور و مشارکت مردم به ویژه جوانان کشورمان در مراسم های ماه محرم و صفر امسال با حیرت کارشناسان فرهنگی و اجتماعی همراه شده است. به عنوان نمونه، آمار حضور زائران اربعین حسینی در حرم عبدالعظیم حسنی که بخشی از آن در قالب پیاده روی از میدان امام حسین (ع) آغاز شد ، نشان می دهد که در ایام اربعین حسینی حدود 650 هزار زائر به حرم عبدالعظیم حسنی مشرف شده و آن حضرت را زیارت کرده اند که رکوردی بی نظیر محسوب می شود.

*به دنبال انتشار خبری در مشرق مبنی بر پروژه تطهیر سازی محمد خاتمی به بهانه برگزاری نشست احزاب در وزارت کشور، با خبر شدیم مسوولان وزارت کشور از دعوت خاتمی و موسوی خوئینی ها به عنوان دبیر کل و رئیس شورای مرکزی خودداری کرده و از مجید انصاری به عنوان نماینده مجمع روحانیون دعوت به عمل آورده اند.

*برخی کارشناسان با انتقاد از سخنان غیرکارشناسی برخی مسوولان دولتی مبنی بر ارسال پارازیت از ایستگاه هایی در ایران برای قطع برنامه شبکه های ماهواره ای، این سخنان را باعث پرونده سازی برای کشورمان و قطع برنامه های تلویزیونی ایران از روی شبکه های ماهواره ای عنوان می کنند. در ماه های اخیر با استناد به سخنان تعدادی ازمقامات کشورمان، برخی ماهواره ها اقدام به قطع برنامه های تلویزیونی ایران در قاره های اروپا و آمریکا کرده اند.

*برخی حامیان منتظری با اشاره به گشایش هایی که در فضای فرهنگی ارشاد به وجود آمده، مدعی شده اند" ما توانسته ایم مجوز انتشار کتاب های منتظری را گرفته و در حال حاضر به دنبال ناشر هستیم." این افراد می گویند در گام اول مجوز انتشار کتاب های حوزوی را گرفته و در گام های بعدی مجوز انتشار همه کتاب های ایشان را خواهیم گرفت.

*رسانه های غربی همگام با برخی چهره های وابسته داخلی، طرحی را با عنوان" بی ارزش بودن غنی سازی با وجود انرژی ارزان در ایران" را کلید زده اند. بر اساس این پروژه ، قرار است این گونه القا شود که ایران بیش از 300 سال انرژی نفت و گاز دارد و نیازی به ساخت نیروگاه های هسته ای و غنی سازی اورانیوم ندارد. این در حالی است که کشورهایی چون آمریکا و روسیه که دارای بیشترین ذخایر نفتی و گازی دنیا می باشند، از بزرگترین دارندگان نیروگاه های اتمی در جهان هستند.

*در جلسات اخیر اصلاح طلبان مقرر شده است که دور تازه ای از فعال کردن خانواده زندانیان فتنه 88 را کلید بزنند. بر اساس این طرح مقرر شده است نامه ها و مصاحبه های منتسب به آنان تنظیم و در فضای رسانه های داخلی و خارجی با هدف فشارهای حقوق بشری منتشر شود.در این جلسه گفته شده پس از آن که توقعات حامیان خود را برای رفع حصر بالا بردیم و موفقیتی نداشتیم باید تحرک و فشار بیشتری را تدارک ببینیم تا حامیان خود را ناامید نکرده باشیم.

*شنیده ایم مقامات آمریکایی و اسرائیلی با هدف ناآرام کردن ترکیه که از آن به عنوان" حیاط خلوت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در دور زدن تحریم ها" نام می برند، اقدام به طرح فساد در پرونده سه وزیر دولت اردوغان کرده اند. مقامات حزب عدالت و توسعه از نقش عمده سفیر آمریکا و تحرکات 18 ماهه موساد در ترکیه با هدف دامن زدن و بزرگنمایی رشوه گیری تعدادی از مقامات ترک سخن می گویند.این پروژه با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات شهرداری ها که سه ماه دیگر برگزار می شود و زمینه سازی برای به قدرت رسیدن فردی به نام فتح الله گولن است که دارای ثروتی افسانه ای و رسانه های متعدد و موسسات آموزشی در بیش از 50 کشور بوده و سال ها است که در آمریکا زندگی می کند. رسانه های غربی می گویند در چهار سال گذشته بیش از 80 میلیارد دلار و مقدار زیادی طلا از ترکیه وارد ایران شده است.

*شنیده ایم ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان با اشاره به محاصره بیش از 5 هزار تروریست در سوریه گفته است:" با عملیات فریب ایرانی ها ما بیش از 5 هزار جنگجو را از عراق برای فتح حلب وارد سوریه کردیم اما با بسته شدن عقبه آنها توسط ارتش عراق در استان الانبار، در حال حاضر ارتباط این جنگجوها با مراکز پشتیبانی قطع شده و زیر حملات شدید و آتشبارها و بمباران های ارتش سوریه در حال نابود شدن هستند.

*آمریکایی ها درصددند در نشست ژنو 2، طرحی شبیه ساختار قدرت در لبنان را پیشنهاد و اجرایی کنند. بر اساس این طرح تا موعد انتخابات ریاست جمهوری، بشار اسد در قدرت خواهد ماند و سپس فردی از علوی ها(غیر از بشار) برای ریاست جمهوری انتخاب می شود و نخست وزیر هم از اهل سنت خواهد بود. رئیس مجلس نیز از اقلیت های دیگر همچون مسیحیان یا دروزی ها انتخاب خواهد شد.

*طرح عربستان در سی و چهارمین دوره اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس که در کویت برگزار شد به دلیل مخالفت برخی کشورها از جمله عمان با شکست مواجه شد. عربستانی ها سال ها است درصددند با تشکیل اتحادیه شورای همکاری خلیج فارس، و با پشتوانه وسعت، جمعیت، ثروت، جایگاه سیاسی، موقعیت برتر در جهان اسلام و نیروی نظامی، سیطره خود را بر کشورهای حاشیه خلیج فارس دیکته کنند. طرح عربستان مشابه تشکیل اتحادیه اروپا است که شامل پول واحد، ارتش واحد، حذف ویزا،پیمان دفاعی- امنیتی، حذف گمرکی و... برای کشورهای عضو می باشد.در صورت تصویب این طرح ، پایتخت سیاسی و نظامی این اتحادیه ریاض خواهد بود. کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، کویت، قطر و امارات نمی خواهند آینده خود را به سیاست ها و راهبردهای عربستان گره بزنند.

مشرق





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/10/14 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون