سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
میرحسین موسوی: تدوین‌کنندگان قانون مطبوعات، قبل از اینکه به قضاوت افکار عمومی ساخته‌شده توسط بوق‌های تبلیغاتی آمریکا گوش کنند، تنها و تنها قضاوت اسلام را در نظر داشته باشند. این هیاهوها برای آزادی از آن قبیل که لیبرال‌ها سر داده‌اند جز لعابی بر روی اهداف شوم جهانخواران چیز دیگری نیست.

رخدادهای 6 دی 1359

چکیده

  • مرکز توسعه صادرات ایران: علت افزایش صادرات کشور در سال 58 بالا رفتن حیرت انگیز میزان صادرات فرش پشمی دستباف و کالاهای کشاورزی به ویژه خشکبار ، گیاهان دارویی و صنعتی ، محصولات دریایی و فراورده های دامی بوده است.
  • میرحسین موسوی: تدوین کنندگان قانون مطبوعات از ترس اینکه ممکن است به آنان مارک چماق دار و انحصار گر چسبانده شود از خط عدل اسلامی عدول نکنند و جاده صاف کن رجعت استکبار جهانی به کشورمان نگردند.
  • 7 تن از طرفداران سازمان دانشجویان پیشگام به اتهام حمل تعداد زیادی سلاح غیر قانونی، در آبادان دستگیر شدند.
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد یک هیئت الجزایری برای دریافت پاسخ آمریکا به آخرین شرایط ایران در ارتباط با آزادی گروگانها وارد واشنگتن شد.
  • از کشورهای مختلف جهان مسلمانان همراه با ارسال نامه هایی به امام خمینی کمک های مالی نیز به رزمندگان ارسال می کنند.
  • در سالروز اشغال کشور افغانستان توسط شوروی صبح امروز گروهی از اتباع افغانی برای اعتراض به شوروی سفارت افغانستان در تهران را به اشغال خود در آوردند.

ناخدا افضلی : انقلاب اسلامی ایران انقلابی علیه ابرقدرت ها است

فرمانده نیروی دریایی با اشاره به سیاست نه شرقی و نه غربی گفت : انقلاب اسلامی ملت ایران انقلابی علیه ابرقدرت ها است . ناخدایکم دکتر بهرام افضلی فرمانده نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران گفت : انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با سیاست نه شرقی و نه غربی امام امت انقلابی است صد درصد مردمی در جهت تحقق خواست های مستضعفین و علیه ابرقدرت ها و استکبار جهانی در راس آن آمریکا که دامنه و گسترش این انقلاب در فراسوی مرزهای ایران توسعه یافته و دشمنان قسم خورده این مرز و بوم و این انقلاب اسلامی پایه های قدرت و چپاول خود را در معرض خطر جدی می بینند و چه آن ها بخواهند و یا نخواهند امواج این انقلاب سراسر منطقه را فرا گرفته است و به همین علت است که دشمنان سعی می کنند این خطر را با به خاک و خون کشیدن انقلاب نوپای ما در نطفه خفه سازند.

افضلی اهداف جنگ را این گونه برشمرد : در انزوا قرار دادن مسئله فلسطین ، از بین بردن خطر دائمی خطر تحریم نفت ، ایجاد شرایط مناسب برای حضور دائمی آمریکا در منطقه و کشاندن کشورهای منطقه به یک مسابقه تسلیحاتی.(1)

میزان کل صادرات کشور در سال 58 اعلام شد

مرکز توسعه صادرات ایران آمارکل صادرات کشور را در سال 1358 اعلام کرد.

بر اساس آمار مرکز توسعه صادرات ایران آمارکل صادرات کشور در سال 58 بالغ بر 884 هزار تن کالا به ارزش 52 میلیارد و 666 میلیون ریال به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با صادرات کشور در سال 1357 که 667 هزار تن به ارزش 69 میلیارد و 386 میلیون ریال بوده است از نظر وزن 33 درصد و از لحاظ ارزش 89 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس همین گزارش هرگاه ارزش صادرات در سال 56 مبنای مقایسه قرار گیرد رشد صادرات 26 درصد بوده است. این گزارش می افزاید : علت افزایش صادرات کشور در سال 58 بالا رفتن حیرت انگیز میزان صادرات فرش پشمی دستباف و کالاهای کشاورزی به ویژه خشکبار ، گیاهان دارویی و صنعتی ، محصولات دریایی و فراورده های دامی بوده است فرش پشمی دستباف در سال 58 حدود 45 درصد ارزش صادرات کشور را تشکیل داده است در حالیکه این نسبت در سال 57 معادل 16 درصد و در سال 56 حدود 13 درصد بوده است. (2)

از 6 دی 1359 تا 6 دی 1388 ، 29 سال فاصله است یعنی اندکی کمتر از سه دهه! و در این مدت تا چه اندازه یک انسان سقوط می کند و صد البته اگر با دید تسامحی نگاه کنیم و موسوی را در آن روزها در اوج بدانیم و بگوئیم او بعدها سقوط کرده است چرا که شهیدان بزرگواری چون آیت ها و دیالمه ها همان زمان موسوی را می شناختند و فریاد می زدند او منحرف است.

 

میرحسین موسوی : قانون مطبوعات باید راه نفوذ دشمن را ببندد

میرحسین موسوی سردبیر روزنامه جمهوری اسلامی گفت : قوانین مطبوعات باید آزادی های مشروع و قید شده در قانون اساسی را برای مطبوعات تضمین کند و در همین حال راه های نفوذ استکبار جهانی را از طریق رسانه های جمعی کاملا ببندند.

وی ادامه داد : در کشورما اکنون یک خیزش وسیع توده ای در جهت رشد فرهنگ اسلامی به چشم می خورد که انشاء الله در مدت کوتاهی جبران صدها سال جدایی از آبشخور فرهنگ اصیل پرخروش اسلامی را تسهیل کند.

 

باید جلوی اجرای سیاست های آمریکا از طریق رسانه ها را گرفت

موسوی اظهار داشت : آنچه در مورد تدوین این قانون مهم است این است که تدوین کنندگان باید به ظرافت سیاست های فرهنگی امپریالیسم آمریکا و دیگر امپریالیست های جهانخوار آشنایی کامل داشته باشند و ترسی نداشته باشند که با قدرت جلوی اجرای این سیاست ها را در کشور انقلابی ما بگیرند.

از اینکه به شما بگویند چماق دار و انحصار گر نترسید/ جاده صاف کن آمریکا نشوید

موسوی ادامه داد : آنها باید در وهله اول فرق آن آزادی را که در اسلام به آن احترام گذاشته می شود و آزادی که جهانخواران در جهان سوم منادی آن هستند بشناسند و از ترس اینکه ممکن است به آنان مارک چماق دار و انحصار گر چسبانده شود از خط عدل اسلامی عدول نکنند و جاده صاف کن رجعت استکبار جهانی به کشورمان نگردند.

به افکار عمومی ساخته شده توسط بوق های آمریکا توجه نکنید

میرحسین موسوی ادامه داد : خلاصه قبل از این که به قضاوت این گروه یا آن گروه و یا افکار عمومی ساخته شده توسط بوق های تبلیغاتی آمریکا گوش کنند تنها و تنها قضاوت اسلام را در نظر داشته باشند و خدا را ناظر و حامی خود بدانند که این هیاهوها برای آزادی از آن قبیل که لیبرال ها سرداده اند جز لعابی بر روی اهداف شوم جهانخواران چیز دیگری نیست.(3)

 

خروج اسلحه از آبادان توسط سازمان دانشجویان پیشگام!

7 تن از طرفداران سازمان دانشجویان پیشگام به اتهام حمل تعداد زیادی سلاح غیر قانونی، در آبادان دستگیر شدند. این 3 زن و 4 مرد قصد عزیمت به تهران و شهرهای دیگر  را داشتند که توسط پاسداران دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفتند.(4)

سفر هیئت الجزایری به آمریکا درخصوص گروگانها

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد یک هیئت الجزایری برای دریافت پاسخ آمریکا به آخرین شرایط ایران در ارتباط با آزادی گروگانها وارد واشنگتن شد. ترانتر افزود: ما حرف آخرا ایران را قبلا شنیده ایم و زیاد روی آن تاکید نمی کنیم. همچنین ادموندماسکی وزیر خارجه آمریکا گفت: مذاکرات درباره رهایی گروگانها ادامه خواهد داشت.(5)

 

موسوی:تدوین کنندگان قانون مطبوعات باید در وهله اول فرق آن آزادی را که در اسلام به آن احترام گذاشته می شود و آزادی که جهانخواران در جهان سوم منادی آن هستند بشناسند و از ترس اینکه ممکن است به آنان مارک چماق دار و انحصار گر چسبانده شود از خط عدل اسلامی عدول نکنند و جاده صاف کن رجعت استکبار جهانی به کشورمان نگردند.

کمک مالی مسلمانان جهان به رزمندگان ایرانی

از کشورهای مختلف جهان مسلمانان همراه با ارسال نامه هایی به امام خمینی کمک های مالی نیز به رزمندگان ارسال می کنند. در همین رابطه، یک مسلمان یمنی با ارسال نامه به امام خمینی و ابراز احساسات نسبت به ایشان، 1100 دلار از طرف خود و 4 لیره طلا از طرف همسرش به برادران مسلمانی که در جنگ با عراق شرکت می کنند، کمک کرد.

در پاکستان نیز انجمن های اسلامی کراچی مبالغی روپیه و 6600کیلو برنج و 100 تخته پتو برای یاری رساندن به رزمندگان ایران اهدا کردند.

همچنین «شیخ غلام محمد» رییس انجمن امامیه پاکستان اعلام کرد تاکنون یک میلیون و100 هزار روپیه به مردم ایران کمک شده است.

در اروپا نیز «عصمت رجب» نماینده امام جمعه زاگرب یوگسلاوی از اعلام حمایت 100 هزار نفر از مسلمانان زاگرب از انقلاب اسلامی ایران  خبر داد.

همچنین در رومانی دانشجویان عرب مقیم این کشور در نامه ای که به سفارت ایران در بخارست ارسال کرده اند ضمن پشتیبانی از انقلاب اسلامی و امام خمینی، آمادگی خود را برای شرکت در جبهه های جنگ علیه عراق اعلام کرده اند.(6)

سفارت افغانستان در تهران اشغال شد

در سالروز اشغال کشور افغانستان توسط شوروی صبح امروز گروهی که خود را اعضای اتحادیه دانشجویان و افغانی های مبارز معرفی می کردند برای اعتراض به شوروی سفارت افغانستان در تهران را به اشغال خود در آوردند. اشغال کنندگان سفارت پس از آن که قطعنامه 7 ماده ای خود را در حیات سفارت خواندند محل را ترک کردند.(7)

پی نوشت :

1- اطلاعات ، 6 دی 1359 ، صفحه 6 ، تاکید بر سخنان ناخدا یکم بهرام افضلی از آن رو است که وی بعدها به دلیل جاسوسی برای شوروی از طریق حزب توده دستگیر و اعدام شد . وی در حالی که انقلاب اسلامی را انقلابی بر مبنای سیاست اصولی نه شرقی و نه غربی می دانست در همان حال تلاش داشت برای شوروی جاسوسی کرده و اطلاعات محرمانه ای که بنا به موقعیت حساس فرماندهی نیروی دریایی در اختیار او بود را به دست دشمنان این مرز و بوم برساند...

2-  اطلاعات ، 6 دی 1359 ، صفحه 9

3- کیهان ، 6 دی1359، صفحه10، 4 سال پیش در عاشورای 88 ، حامیان میرحسین موسوی همان که در سال 59 توصیه می کرد نباید جاده صاف کن استکبار جهانی شویم و از این که به ما بگویند چماق دار و انحصار طلب نگران باشیم به خیابان ها ریختند و حرمت عزای سرور و سالارشهیدان را شکستند . از 6 دی 1359 تا 6 دی 1388 ، 29 سال فاصله است یعنی اندکی کمتر از سه دهه! و در این مدت تا چه اندازه یک انسان سقوط می کند و صد البته اگر با دید تسامحی نگاه کنیم و موسوی را در آن روزها در اوج بدانیم و بگوئیم او بعدها سقوط کرده است چرا که شهیدان بزرگواری چون آیت ها و دیالمه ها همان زمان موسوی را می شناختند و فریاد می زدند او منحرف است و هیهات که گوش ها نمی شنید...4 سال از فتنه آمریکایی 88 گذشته است و اندکی به سالروز یوم الله نه دی باقی است ...روزی که میلیون ها نفر از مردم مسلمان ایران به خیابان ها ریخته و آرزوهای آمریکا ، انگلیس و اسرائیل را زیر پا له کرد ...تلاش برای نشان دادن تغییرات صورت گرفته در مشی عقیدتی و سیاسی موسوی در طول سالیان پس از انقلاب کاری عبث می نماید چنان چه ذکر آن رفت بزرگانی چون شهیدان آیت و دیالمه به جد معتقد بودند که این فرد اصلا در خط انقلاب نیست که امروز ما با استناد به سخنان آن روزهای موسوی به دنبال عملکرد امروز او باشیم و بگوئیم که ببینید چه اندازه تفاوت میان این دو وجود دارد ...تمایز میان گفتار آن روز موسوی و عملکر امروز او را باید در نفاق این شخص جست و جو کنیم و به نظاره بنشینیم نفاقی که در سال 88 سرباز کرد و خود را نشان داد ...

4- روزنامه اطلاعات 6 دی صفحه 2

5- روزنامه اطلاعات 6 دی صفحه 14

6- روزنامه اطلاعات 6 دی صفحه 14

7- کیهان ، 6 دی 1359 ، صفحه 1

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

فارس





تاریخ ارسال مطلب : شنبه 92/10/7 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون