سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
رییس جمهوری می گوید: ما می‌خواهیم مردم در چارچوب زندگی خصوصی خود کاملا آزاد باشند. در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات و حق گفت‌وگو و حق تبادل اندیشه، حق همه ملتها و از جمله ملت ایران است.

به گزارش علمدار بصیر: زمانی دکتر حسن روحانی در برنامه‌های تبلیغاتی‌اش پیش از انتخابات ریاست جمهوری به انتقاد از وضعیت اینترنت کشور پرداخت و حتی آن را در شان ملت ایران ندانسته بود. حال مدتی پس از آغاز به کار دولت او، بحثهای مربوط به آزادی فعالیت در سایتهای مثل فیس بوک یا یوتیوب در ایران از جمله موضوعاتی است که در همین مدت کوتاه به کرات توسط رسانه‌های بین المللی مورد توجه قرار گرفته و گزارشهای متعددی در این زمینه منتشر شده است.

 

در عین حال در مصاحبه اخیر رئیس جمهوری منتخب با رسانه‌های خارجی، خبرنگار ان بی سی آمریکا بلافاصله پس از طرح سوالات خود درباره موضوعات بین الملل به بحث سانسور اینترنت در ایران پرداخته و آن را نسبت به تمام موارد دیگر اولی می داند.

 

"آن کاری" خبرنگار شبکه ان بی سی آمریکا در این زمینه به وضوح از عنوان سانسور در اینترنت یاد کرده و در ابتدای سئوالات خود در این زمینه ، می پرسد: در موقع انتخابات شما تصاویری را دیدیم که جوانان در خیابانها شادی کرده و بدنبال تغییر بودند. اما الان در زندگی خصوصی مردم دخالت می شود آیا اجازه می دهید که این سانسور اینترنت در ایران برداشته شود؟

 

روحانی در پاسخ به این سئوال می گوید: دولت دنبال اجرای حقوق شهروندی است. به زودی منشوری به عنوان منشور شهروندی از سوی این دولت منتشر خواهد شد. ما می‌خواهیم مردم در چارچوب زندگی خصوصی خود کاملا آزاد باشند. در دنیای امروز دسترسی به اطلاعات و حق گفت‌وگو و حق تبادل اندیشه، حق همه ملتها و از جمله ملت ایران است. البته همه دولتها دنبال نوعی نظارت بر شبکه اطلاعاتی جهانی هستند. برای ما مسائل اخلاقی‌مان و هویت ملی مان بسیار مهم است و بنابر این در این زمینه حساسیت به خرج خواهیم داد اما دلمان می خواهد مردم ما از همه یافته‌های بشری علم و دانش و اندیشه‌های متنوع و گوناگون مطلع باشند و در تماس باشند و لذا یکی از برنامه‌های دولت توسعه زیرساخت های دیجیتالی است و این کار را به زودی آغاز خواهد کرد.

 

در ادامه این مصاحبه سوالات دیگری نیز مطرح شده که شرح این سئالات و پاسخ رئیس جمهوری به آنها به شرح زیر است:

 

این به معنی این است که مردم به توئیتر و فیس بوک می توانند دسترسی داشته باشند؟

 

- نظر دولت این است که مردم باید دسترسی داشته باشند به همه اطلاعات جهانی، نظارت ما باید نظارت اخلاقی و هویت ملی ما باشد.

 

شما وقتی به یهودیها تبریک گفتید ‌توجه زیادی را جلب کردید، نقش شبکه‌های اجتماعی را در دیپلماسی چگونه می بینید و آیا قصد دارید از آن استفاده بیشتری ببرید؟

 

- اصولا دیپلماسی عمومی نقش بسیار زیادی دارد. شبکه‌ها نقش مهمی دارند. در دوران انتخابات من ستاد قوی نداشتم اما همه طرفداران من و همه حامیان من خصوصا جوانان از این شبکه‌ها استفاده می کردند الان هم از این شبکه‌ها استفاده می کنند حتی از طریق این شبکه‌ها نظارت می کنند بر کار دولت. من از فعالیت همه جوانان و از جمله نظارت برکار دولت خوشحالم البته خودم به شخصه برنامه خاصی در شبکه‌های اجتماعی ندارم، ولی طرفداران من برنامه‌های متنوعی دارند.

منبع:ایسنا





تاریخ ارسال مطلب : یکشنبه 92/6/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون