سفارش تبلیغ
صبا ویژن
" سلام بر شما ... از این که از علمدار بصیر بازدید نمودید ، بسیار خرسندیم . از طریق نظرات می توانید پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارید "

 

آخرین مطالب
پیوند دوستان
هر روز که می‌گذرد نام‌های جدیدی به لیست گمانه‌زنی‌های کابینه یازدهم اضافه می‌شود. نام‌هایی که برخی از آنها در طی سال‌های اخیر در مناصب اجرایی حضور نداشتند و یا به امور خصوصی و جدا از دولت مشغول بودند.
به گزارش علمدار بصیر: از آنجایی که دفتر حسن روحانی بارها اعلام کرده است که اخبار گمانه‌زنی‌ها نباید مورد استناد واقعی قرار بگیرد اما بالاخره تا زمان اعلام رسمی کابینه یازدهم نمی‌توان مانع گمانه‌زنی‌ها شد و این موضوع به صورت یک رسم در تمام دولت‌ها در آمده است.

اما برخی منابع را می‌توان به عنوان منبع رسمی برشمرد مثلا وزیر نفت دولت‌های هفتم و هشتم معتقد است ترکان و نعمت‌زاده گزینه‌های خوبی برای وزارت نفت دولت روحانی هستند.

مهر نوشت؛ بیژن زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر شما اولویت وزارت نفت دولت روحانی چه کسانی می‌توانند باشند؟ گفت: به‌نظرم ترکان و نعمت‌زاده گزینه‌های خوبی برای وزارت نفت دولت روحانی هستند. زنگنه در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت چینش کابینه به چه صورت است؟ پاسخ داد: نمی‌دانم، از خود روحانی سوال کنید. همه چیز سیال است و این سوال را باید از شخص روحانی بپرسید.

وزیر اسبق نفت در پاسخ به این پرسش که آیا درخصوص انتخاب هیات دولت و وزرا با شما مشورتی شده است؟ خاطرنشان کرد: درخصوص هیات دولت و وزرا با من صحبت شده اما هنوز چیزی مشخص نیست.

تحویل لیست کارگروه‌ها به روحانی

روز گذشته یک سایت خبری نوشت که آخرین اسامی بررسی‌شده افراد موردنظر کارگروه‌های مورداعتماد حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب برای انتخاب نهایی به وی تحویل شد. بالغ بر 60اسم و رزومه کاری که در کارگروه‌های تعیین شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب بررسی و تکمیل شده است برای انتخاب نهایی از سوی دکترحسن روحانی به وی تحویل شد. این اسامی پس از بررسی و پالایش بالغ بر150 نفر از افراد پیشنهاد شده از سوی شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی و اجتماعی به رئیس‌جمهور منتخب تهیه شده است که درنهایت شخص دکترحسن روحانی است که می‌تواند نسبت به پذیرش هرکدام از افراد معرفی‌شده به‌عنوان اعضای کابینه اقدام و آنان را به‌عنوان اعضای دولت یازدهم به مجلس معرفی کند.

گمانه‌زنی دوباره و لیست جدید

بنابر این گزارش اسامی مطرح‌شده برای وزارتخانه‌های مختلف بر اساس گزینه پیشنهادی کارگروه‌ها و سایر افراد معتمد حجت‌الاسلام روحانی به رئیس‌جمهور منتخب به شرح زیر است:
1-معاون اول: جهانگیری،
2-رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور: محمد شریعتمداری، نامبرده از پذیرش این پست خودداری کرده است.
3-معاون اجرایی: نعمت‌زاده،
4-‌ معاون پارلمانی: علی عسگری، مجید انصاری، نوبخت،
5-‌ مشاورارشد و رئیس گروه مشاورین: اکبرترکان،
6-‌ وزارت اطلاعات: محسن قمی، شوشتری، پورمحمدی، شفیعی، خزاعی،
7-وزارت کشور: یونسی، حسین دهقان، جهانگیری، سلطانی‌فر، سیدرضاتقوی، ذوالقدر،
8-وزارت نیرو: چیت‌چیان، بیطرف، فتاح،
9-وزارت دفاع: نجار، علایی، حسین دهقان، وحیدی،
10-وزارت بهداشت: پزشکیان، ملک‌زاده، وحیددستجردی، فاضل، باقرلاریجانی، طباطبایی، نوبخت (پزشک)، 11-وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ربیعی، بانک، صفدرحسینی، شریف‌زادگان،
12-وزارت ارتباطات: ابوالحسن فیروزآبادی، سیدابوالحسن، معتمدی، واعظی، جهانگرد،
13-وزارت خارجه: ظریف، واعظی، خرازی، ولایتی،
14-وزارت ارشاد: محسن قمی، مسجدجامعی، علی مطهری، علی منتظری، سیدرضا صالحی‌امیری، فریدزاده،
15-وزارت علوم: توفیقی، اطاعت، سهراب‌پور، فرجی‌دانا، ظریفیان،
16-وزارت صنعت وتجارت: مهرعلیزاده، ویسه، حسین‌ هاشمی، جهانگیری، نهاوندیان، آل‌اسحاق،
17-وزارت اقتصاد: نوبخت، نیلی، صفدرحسینی،
18-وزارت جهادکشاورزی: کلانتری، حجتی، صفدرحسینی، داوود دانش‌جعفری،
19-وزارت ورزش وجوانان: سلطانی‌فر، مهرعلیزاده، ذوالفقارنسب،
20-وزارت نفت: زنگنه، نعمت‌زاده، حسین ‌هاشمی، ترکان، مسعود سلطانپور،
21-وزارت راه‌وشهرسازی: آخوندی، عبدالعلی‌زاده، حجتی، سعیدی کیا، رحمتی،
22-وزارت آموزش وپرورش: صالحی‌امیری، حاج‌بابایی، فانی، زرهانی،
23-وزارت دادگستری: بختیاری، عباسی‌فرد، شوشتری،
24-معاونت برنامه‌ریزی: روغنی، نیلی،
25-مشاوررئیس‌جمهور درامور روحانیت: حجت‌الاسلام شهیدی،
26-دبیرشورای‌عالی امنیت ملی: ولایتی، وحیدی، محمود واعظی،
27-ریاست سازمان گردشگری و میراث فرهنگی: محمد معزالدین و مهدی حجت.

گمانه‌زنی دیگر

تسنیم به نقل از یک منبع آگاه از احتمال قوی حضور محمدباقر نوبخت در وزارت اقتصاد و امور دارایی خبر داد و گفت: اجماع زیادی با توجه به علم و تخصص نوبخت برای حضور در رأس وزارت اقتصاد صورت گرفته اما نظر نهایی در این زمینه را باید خود روحانی تشخیص دهد.

این منبع آگاه، حضور اسحاق جهانگیری و جعفر توفیقی به ترتیب در وزارتخانه‌های کشور و علوم، تحقیقات و فناوری را محتمل‌تر اعلام کرد. وی با بیان اینکه احمد مسجدجامعی و محمد علی‌زم همچنان به‌عنوان گزینه‌های تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح هستند، گفت: از اکبر ترکان به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مجید قاسمی به عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی و از حجت‌الاسلام تیمور علی‌عسگری نیز به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور دولت یازدهم یاد می‌شود و در واقع این چهره‌ها، شانس بیشتری نسبت به بقیه برای حضور در ترکیب کابینه دارند.

این منبع آگاه در پایان از محمد شریعتمداری و محمود حجتی به عنوان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور و وزیر راه‌ شهرسازی یا کشاورزی یاد کرد و افزود: غلامرضا آقازاده و سیدکاظم وزیری‌هامانه نیز به عنوان گزینه‌های محتمل‌تر شده وزارت نفت مطرح هستند.

مرجع : آرمان

 





تاریخ ارسال مطلب : دوشنبه 92/4/31 | نویسنده : alamdarbasir


 

تمامی حقوق این وبلاگ و مطالب آن متعلق به علمدار بصیر می باشد و انتشار مطالب با ذکر منبع مانعی ندارد.
طراحی و اجرا : مرکز فرهنگی صالحون